Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
880 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Доброго дня. В моєї дружини онкологія з 2020 року, відповідно 2 група інвалідності, на основі чого в лютому 2023 року я законно виїхав з нею як супроводжуюча особа на лікування за кордон , де знаходимось і по цей день. На той час при перетині кордону військово-облікові документи не перевірялись. Термін дії її пенсійного посвідчення закінчився в 2023 році, але вона досі отримує пенсію так як під час воєнного стану строки дії продовжуються.
З тих пір, як отримав приписне так і не замінив його в 27 років, зараз мені 31. Вагаюсь чи потрібно мені оновлювати дані в резерв+ тому маю декілька питань:
1. Якщо оновлю дані чи буде штраф за те що не замінив приписне в свій час?
2. Якщо оновлю уникну штрафу 17 тис і вкажу адресу за кордоном сюди повісток ніяких не буде звісно але ж тільки засвітись і вони вже потім не відстануть. Чого очікувати тоді? наприклад резерв+ напише даних недостатньо зверніться до тцк, Чи вагома в мене причина не появлятись в тцк?
3. Якщо я не оновлю дані відповідно буде штраф за неоновлення(так як я за кордоном оскаржити неможливо), і повістка прийде по місцю прописки то доведеться сплатити за неоновлення 17+25 за неявку по повістці? Навіть після оплати к-сть повісток надалі може бути необмежена кількість?
4. Повертатись в Україну поки дружина лікується не планую, але чи дійсно можуть забрати нерухоме майно чи це тільки страшилки? Як кількість штрафів чи загальна сума впливає на подальше накладення арештів на моє майно?
5. Наприклад якщо я хочу переоформити авто на маму чи принципово зробити довіреність до 16 липня? Чи це ніяк
Дякую!
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (7)
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, надаю відповіді на ваші запитання
1. Якщо оновлю дані чи буде штраф за те що не замінив приписне в свій час?
Після оновлення, у вас буде зазначено, щоб ви звернулися до ТЦК. Для уточнення даних. Вже вийшов строк для притягнення вас до відповідальності. Ст.38 адміністративного кодексу України
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Вже пройшов один рік з моменту порушення.
2. Якщо оновлю уникну штрафу 17 тис і вкажу адресу за кордоном сюди повісток ніяких не буде звісно але ж тільки засвітись і вони вже потім не відстануть. Чого очікувати тоді? наприклад резерв+ напише даних недостатньо зверніться до тцк, Чи вагома в мене причина не появлятись в тцк?
Після оновлення даних ви скажете ваші актуальні дані, за якими будуть надсилати повістку за неявку буде накладено штраф.
Штраф можуть накласти лише у вашій присутності або якщо вас належним чином було повідомлено про дату час розгляду справи, тобто оновивши інформацію, ви будете під загрозою постійних штрафів.
3. Якщо я не оновлю дані відповідно буде штраф за неоновлення(так як я за кордоном оскаржити неможливо), і повістка прийде по місцю прописки то доведеться сплатити за неоновлення 17+25 за неявку по повістці? Навіть після оплати к-сть повісток надалі може бути необмежена кількість?
Якщо ви не оновити дані, штраф на вас може бути накладено один раз за не оновлення.
ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, гарантується ст. 61 Конституції України
Повістка отримана у законний спосіб, якщо ви розпишитесь за отримання рекомендованого листа на пошті. Тому така повістка за адресою видана не у законний спосіб, будь яка відповідальність відсутня.
4. Повертатись в Україну поки дружина лікується не планую, але чи дійсно можуть забрати нерухоме майно чи це тільки страшилки? Як кількість штрафів чи загальна сума впливає на подальше накладення арештів на моє майно?
Любий не сплачений штраф надає підстави для накладення арешту. Арешт не позбавляє вас права власності, ви лише не зможете вчиняти нотаріальні дії, продати подарувати. Арешт можуть накласти лише на те майно де ви його власник, майно родичів не йде до уваги.
5. Наприклад якщо я хочу переоформити авто на маму чи принципово зробити довіреність до 16 липня? Чи це ніяк
Ні не принципово. Ви зможете це зробити у будь який момент. Якщо ви є власником майна , то краще пошвидити. Вам треба оформити дарчу на матір, ви це можете зробити разом звернувшись до приватного нотаріуса за кордоном, або зробити там довіреність на третю особу, яка зможе потім разом з мамою звернутися до нотаріуса на території України і укласти дарчу. Але при цьому треба буде мати нотаріально завірений переклад на українську мову.
Юрист, м. Київ, 9 років досвіду
Спілкуватися у чатіШтрафи за не оновлення даних, можно буде оскаржити з таких підстав.
У нас діджетал країна і ваші дані вони можуть оновити самостійно через державні реєстри.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Антоне!
Відповідно до статті 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.
"Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення".
З того моменту, як Ви повинні були змінити приписне на ТП або ВК пройшло вже 4 роки.
Крім того відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.
Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.
30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.
Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.
Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.
Повідомлення у Резерв+ не є підставою для притягнення Вас до адмінистративної відповідальності. Остання передбачена за неявку по повістці без поважної причини. Станом на сьогодня повістка вважається належно врученою або особисто, або рекомендованим листом. За кордон Вам рекомендовані листи надсилати точно не будуть. З приводу повісткок у Резерв +, то чинне законодавство не містить норми щодо можливості надсилання електроних повісток.
Відповідно до Постанови КМУ №560 від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:
29. У повістці зазначаються:
"прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) і дата народження громадянина, якому адресована повістка;
найменування районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіонального органу СБУ, що видав повістку;
мета виклику до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділів чи відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ;
місце, день і час явки за викликом;
підпис (кваліфікований електронний підпис) посадової особи, яка видала (сформувала) повістку, дата підпису;
реєстраційний номер повістки;
роз’яснення про наслідки неявки і про обов’язок повідомити про причини неявки".
Так, штраф можливий і прийдеться його оскаржувати. Замість Вас це може зробити Ваш адвокат в Україні за місцем Вашої реєстрації.
Так, повістка прийде за адресою реєстрації. За кожну неявку по повістці передбачена відповідальність, оскільке це повторне правопорушення. За неоновлення даних - тільки один раз.
Відповідно до Постанови КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням (поштовим відправленням з оголошенням цінності з описом вкладення) з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.
У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.
Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ надсилається адресату не пізніше ніж протягом наступного дня після підпису повістки відповідним керівником. При цьому день явки за викликом резервіста або військовозобов’язаного визначається не раніше чотирнадцятого дня від дня надсилання повістки засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Шляхи накладення арешту на майно боржника передбачені статтею 56 Закону України «Про виконавче провадження» та полягають у винесенні постанови про арешт майна (коштів) боржника або постанови про опис та арешт майна (коштів) боржника.
Оскільки сам факт винесення постанови про арешт не призводить до автоматичного обмеження права розпоряджатись таким майном, то копії постанов, якими накладено арешт, виконавець надсилає банкам чи іншим фінансовим установам, органам, що здійснюють реєстрацію майна, в день їх винесення. Також в день винесення постанови про арешт державний виконавець вносить відповідні дані до Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.
Звернення стягнення на об’єкти нерухомого майна здійснюється у разі відсутності в боржника достатніх коштів чи рухомого майна. При цьому в першу чергу звертається стягнення на окрему від будинку земельну ділянку, інше приміщення, що належать боржнику. В останню чергу звертається стягнення на житловий будинок чи квартиру, в якому фактично проживає боржник.
Разом із житловим будинком стягнення звертається також на прилеглу земельну ділянку, що належить боржнику (ч.
У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати (з 01 квітня 2024 року - 160 000 грн.), звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника.
Це не принципово. Ви можете зробити довіреність у місцевого нотаріуса в країні Вашого перебування. Останній не вимагає ВОД та оновлені дані в ТЦК.
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Полтава, 4 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Штраф накладається лише в ТЦК. Тому, якщо Ви оновите дані, то притягувати до адміністративної відповідальності за те, що вчасно не обміняли приписне на віськовий квиток не будуть.
Згідно пункту 41 Постанови КМУ 560
Належним підтвердженням оповіщення резервіста або військовозобов’язаного про виклик до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ є:
1) у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки;
2) у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:
Згідно частини 3 статті 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" Поважними причинами неприбуття громадянина у строк, визначений у повістці, які підтверджені документами відповідних уповноважених державних органів, установ та організацій (державної та комунальної форм власності), визнаються:
У разі неприбуття громадянин зобов’язаний у найкоротший строк, але не пізніше трьох діб від визначених у повістці дати і часу прибуття до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, повідомити про причини неявки шляхом безпосереднього звернення до зазначеного у повістці територіального центру комплектування та соціальної підтримки або в будь-який інший спосіб з подальшим його прибуттям у строк, що не перевищує сім календарних днів.
За логікою речей, якщо Ви вкажете адресу за кордоном - Вам не зможуть туди прислати повістку. Проте, ТЦК може відправити її на адресу Вашої реєстрації.
Перебування за кордоном не є поважною причиною для неявки по повістці.
Оскаржити це можливо - Вам достатньо укласти угоду з адвокатом або самостійно подати позов через систему Електронний суд.
За неоновлення даних або неявку по повістці для уточнення даних передбачена адміністративна відповідальність за статтями 210 та 210-1 КУпАП.
Кримінальна відповідальність можлива лише якщо Ви пройдете ВЛК, Вам вручать повістку на відправку, а Ви по ній без поважних причин не явитесь.
Згідно статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.
Тому, якщо Вас все ж таки зможуть притягнути до адміністративної відповідальності за неоновлення даних - другий раз не мають права накладати штраф саме за неоновлення даних.
Але, якщо громадянину вручили повістку - він не явився, його можуть притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.
Якщо після сплати/несплати штрафу чоловіку знову виписали повістку та він не з'явився до ТЦК - тоді це буде вважатися повторним правопорушенням.
Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.
Сам процес накладення штрафу виглядає так:
1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.
2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.
ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.
Згідно статті 307 КУпАП
Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати штрафу на місці вчинення адміністративного правопорушення документ, що підтверджує його сплату, або його копія не пізніше трьох робочих днів після закінчення строку, передбаченого частиною першою цієї статті, надсилається правопорушником до органу (посадовій особі), який виніс постанову про накладення цього штрафу.
Згідно статті 308 КУпАП
У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:
Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.
Крім того, так як сума штрафу буде меншою за 20 мінімальних зарплат (160 тис грн) - звернення стягнення на єдине житло не здійснюється (частина 7 статті 48 ЗУ "Про виконавче провадження)
Перебуваючи за кордоном Ви можете оформити договір дарування авто у консульстві або у іноземного інотаріуса або можна продати авто через ДІЮ
Також можна скаласти довіреність на продаж авто в консульстві або у іноземного нотаріуса, а угоду про дарування авто оформити в Україні.
Якщо Ви не оновили дані та не маєте військово-облікового документа - Вам відмовлять у наданні консульських послуг.
Інший варіант, Ви можете оформити довіреність на дарування авто у іноземного нотаріуса.
Довіреність, яка складена в нотаріуса на території іншої держави приймається українським нотаріусом за наявності нотаріального перекладу на державну мову та апостиля (для деяких країн він не потрібен).
Ви також може продати авто через ДІЮ. Ви можете укласти з мамою договір купівлі-продажу авто через ДІЮ. Ознайомтесь з матеріалом за посиланням https://diia.gov.ua/news/zminyuyemo-pidhid-do-kupi... Податки сплачувати за перший продаж авто не потрібно. Обмінюватись грошима за авто через ДІЮ не потрібно.
Підписані документи надійдуть до адміністратора сервісного центру МВС, який закріпить вибрані номери та роздрукує свідоцтво про реєстрацію авто. Готовий пакет документів надійде новому власнику у вибране відділення Укрпошти. А електронні документи на автівку підтягнуться в Дії.
З відділення укрпошти документи може забрати Ваша мама, а потім перешле їх вам за кордон.
По великому рахунку, якщо Ви залишите ті ж самі номера, оформите електронне свідоцтво про реєстрацію авто та додатково замовите пластиковий варіант зі сторони прикордонників не повинно бути зайвих питань.
Тим більше що їздити за кордоном Ви можете ще по старому техпаспорті (іноземці не зможуть провірити дійсність техпаспорту), а в Україні при необхідності митникам або поліції можна показати і електронне свідоцтво про реєстрацію авто.
З повагою, юрист Дерій В.О.!
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіДОБРОГО ДНЯ, ДМИТРЕ!
Навіть не починайте гратися в ігри, нав"язані ТЦК. Бо як зрозуміють, що Ви не в Україні, можуть почати шантажувати штрафами. Вони у своїй нахабності дійшли до того, що вже при явці в ТЦК кажуть - поки не оплатиш штраф, не приймемо документи на відстрочку. Тож тут як з колекторами, навіть спілкуватися починати не треба. Всеодно не виконаєте все як вимагають, а дасте слабину - будуть маніпулювати, сприйнявши за наївного і боязливого.
Вас не можуть притягнути до відповідальності за непостановку на облік, бо строк притягнення в 1 рік від дати виникнення обов"язку вже сплив. І справа підлягає закриттю за строками (ст. 38 КУпАП).
Якщо склепають постанову про штраф в ТЦК - така постанова може бути оскаржена. Будь-які повістки направлені особі, яка фактично перебуває за кордоном - нікчемні і не є підставою для відповідальності. Знову-таки, якщо по беспредєлу наклепають - суду буде достатньо відмітки в паспорті про виїзд за кордон, щоб скасувати штрафи. Обов"язку ж повертатися не було і немає. Але про це все далі.
1. Якщо оновлю дані чи буде штраф за те що не замінив приписне в свій час?
Ви не зможете оновити дані, бо усім особам пише - "Дані не повні, зверніться до ТЦК та СП за місцем проживання". Навіть не намагайтесь здати свої дані для подальшого направлення повістки.
2. Якщо оновлю уникну штрафу 17 тис і вкажу адресу за кордоном сюди повісток ніяких не буде звісно але ж тільки засвітись і вони вже потім не відстануть. Чого очікувати тоді? наприклад резерв+ напише даних недостатньо зверніться до тцк, Чи вагома в мене причина не появлятись в тцк?
Для ТЦК невагом, для закону - вагома, адже жоден закон не зобов"язує в умовах воєнного стану повертатися в пекло. Обов"язки не можуть виконуватися за рахунок порушення конституційних прав.
Україна не світовий гегемон і її нормативно-правові акти територіально розповсюджуються лише на територію України, тобто на місце її державного суверенітету.
Україна не має права втручатися в держави, де знаходяться її громадяни і вимагати таких громадян щось робити. Такі вимоги є абсолютно нікчемні та є наругою над правовою системою світу. Жодна країна світу за всю історію існування людства не приймала закони, щоб зобов"язати громадян, які живуть за кордоном - приїздити в державу.
3. Якщо я не оновлю дані відповідно буде штраф за неоновлення(так як я за кордоном оскаржити неможливо), і повістка прийде по місцю прописки то доведеться сплатити за неоновлення 17+25 за неявку по повістці? Навіть після оплати к-сть повісток надалі може бути необмежена кількість?
Як я уже казав не буде Вам ніякого штрафу. Якщо все ж через 2 роки зведуть бази в одне ціле, то штраф з легкістю оскаржується. Бо Ви за кордоном і не маєте можливості бігати по ТЦК, виконувати їх забаганки. Війна врешті-решт, якщо хтось там в Україні забув... Чи війна не є вже поважною причиною не знаходитись у зоні відчуження без світла, води, тепла, нормальних людських умов існування, під постійними обстрілами усім чим тільки можна... поки що тільки тактичною ядерною зброєю хіба що не б"ють. І якщо більшість адаптувалося жити в Пеклі, то це не значить, що усі можуть адаптуватися і схиливши голову знову бути кріпаками... виконуючи забаганки панів, які чомусь самі не воюють, а шлють на м"ясо простих громадян.
За 2.5 місяці ми з колегами розклали законодавство мобілізаційне на молекули.
Юристи Міноборони допустили фатальну помилку, яка не дозволить ТЦК на законних підставах притягати людей до будь-якої відповідальності за неоновлення даних, адже в законі (ст. 27 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію") чітко прописано, що відповідальності підлягають люди, які неоновлять (не уточнять) дані відповідно до ч. 10 статті 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу", ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".
При цьому там йде мова, що дані мають бути оновлені протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України.
Указ про мобілізацію набув чинності ще в лютому 2022 року, а закон про обов"язок уточнити дані - набув чинності 18 травня 2024 року.
Тобто такий обов"язок не виникає у громадян України на підставі ч. 3 ст. 22 Закону, адже після його прийняття Верховна Рада мобілізацію не затверджувала, а президент її не оголошував.
При цьому, наразі вимагають оновити дані на підставі абзацу 4 пункту1 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"Закону № 3633-IX (більш відомого як законопроект № 10449), який набув чинності з 18.05.2024 р.
За це порушення законом відповідальності не передбачено.
На загальних підставах його застосувати неможливо, якщо персональні дані людини перебувають у державних реєстрах і держава сама здатна їх отримувати без того, щоб перекладати це на людей.
Тобто юристи Міністерства оборони - переграли самі себе і людина не несе жодної відповідальності за неоновлення даних по перехідним положенням.
4. Повертатись в Україну поки дружина лікується не планую, але чи дійсно можуть забрати нерухоме майно чи це тільки страшилки? Як кількість штрафів чи загальна сума впливає на подальше накладення арештів на моє майно?
Ні. Це лякалки від інфо-провокаторів та адвокатів, які обслуговують владу в інформаційно-психологічному просторі. Лякають щоб усі здали свої актуальні дані, щоб слати повістку.
Не бачу сенсу оновлювати дані, якщо не плануєте повертатися, бо ТЦК в будь-якому разі вимагає проходження ВЛК, якщо оновили дані і вказали куди Вам слати повістку.
Якщо щось буде - Ви можете звернутися до суду з позовом про оскарження штрафу і за цей час переоформити потрібне майно на родичів. Хоча повторюся, ніяких штрафів масового характеру і арештів майна не буде.
5. Наприклад якщо я хочу переоформити авто на маму чи принципово зробити довіреність до 16 липня? Чи це ніяк.
Навіщо Вам довіреність? Мама не може сама собі подарувати чи продати. Лише третій особі по довіреності. І то, часом зміни власника є не видача довіреності чи договір купівлі-продажу, а дата зміни в ТСЦ МВС (колишні МРЕВ ДАІ).
Якщо у мами є актуальний біометричний паспорт, Ви можете оформити договір купівлі-продажу через ДІЮ без будь-яких фінансових витрат.
І ще не факт що іноземна довіреність буде прийнята не дуже розумними працівниками ТСЦ МВС, які ніяк не вивчать, що під час воєнного стану перереєстрація може не здійснюватися протягом 10 діб, а строки продовжені до спливу воєнного стану.
Тож не переймайтеся цим і живіть собі спокійно!
З повагою, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)
Юрист, м. Дніпро, 24 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:
- у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).
Отже Ви зобов'язані оновити облікові дані.
Штраф за порушення може становити від 17 000 до 25 500 тисяч гривень.
Адміністративне стягнення за статтями 210 та 210-1 КУпАП може бути накладено протягом трьох місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше одного року з дня його вчинення. Штраф може накладатися неодноразово, зокрема, за кожну неявку за повісткою.
Постанова ТЦКСП є виконавчим документом, і рішення на її підставі підлягають примусовому виконанню. Ухилянти вносяться до Єдиного реєстру боржників, що унеможливлює відкриття або закриття банківських рахунків без повідомлення органів виконавчої служби.
Виконавці також мають право накладати арешт на майно та кошти боржників. Примусові заходи включають звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно боржника, а також на заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи. У разі відсутності у боржника достатніх коштів та цінностей для задоволення вимог стягувача, стягнення звертається на інше майно.
Зокрема, це стосується майна, що спільно нажите з дружиною. Майно, набуте подружжям за час шлюбу, належить їм на праві спільної сумісної власності, незалежно від того, на кого воно оформлене. Таким чином, у випадку, якщо сума боргу перевищує 160 тисяч гривень, стягнення може бути звернено навіть на нерухомість боржника.
Юрист, м. Чернігів, 6 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю Вас!
1. Якщо оновлю дані чи буде штраф за те що не замінив приписне в свій час?
Так, може бути адміністративне стягнення.
Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку
Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -
тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -
тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -
тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
АЛЕ ЗВЕРТАЮ УВАГУ!!!
Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення
...
Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
Фактично станом на зараз строки притягнення Вас до відповідальності вийшли. Якщо ТЦК накладе на Вас адміністративне стягнення, радив би Вам його оскаржувати.
2. Якщо оновлю уникну штрафу 17 тис і вкажу адресу за кордоном сюди повісток ніяких не буде звісно але ж тільки засвітись і вони вже потім не відстануть. Чого очікувати тоді? наприклад резерв+ напише даних недостатньо зверніться до тцк, Чи вагома в мене причина не появлятись в тцк?
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 16 травня 2024 р. № 560 Київ
Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період
34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.
У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.
3. Якщо я не оновлю дані відповідно буде штраф за неоновлення(так як я за кордоном оскаржити неможливо), і повістка прийде по місцю прописки то доведеться сплатити за неоновлення 17+25 за неявку по повістці? Навіть після оплати к-сть повісток надалі може бути необмежена кількість?
Короткий ланцюжок можливий дій уповноважених органів у випадку неоновлення даних виглядає +- наступним чином:
1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.
2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.
3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.
4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.
5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.
Ось коротко такий алгоритм дій. Особа не може бути притягнути до відповідальності двічі за одне і те ж правопорушення. Тому не оновили - понесли відповідальність і по суті все. Обмеження у праві керування ТЗ - це інше, але також не критичне, як на мою точку зору. Найгірший сценарій розвитку подій за новим законодавством - обмеження у праві керування ТЗ.
Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.
4. Повертатись в Україну поки дружина лікується не планую, але чи дійсно можуть забрати нерухоме майно чи це тільки страшилки? Як кількість штрафів чи загальна сума впливає на подальше накладення арештів на моє майно?
Щодо вилучення нерухомості, то звертаю увагу на статтю 47 Закону України "Про виконавче провадження", зокрема частину сьому.
"7...У разі якщо сума, що підлягає стягненню за виконавчим провадженням, не перевищує 20 розмірів мінімальної заробітної плати, звернення стягнення на єдине житло боржника та земельну ділянку, на якій розташоване таке житло, не здійснюється. У такому разі виконавець зобов’язаний вжити заходів для виконання рішення за рахунок іншого майна боржника..."
Що це означає?
1. Якщо сума боргу не перевищує 160 тис грн (на щастя, але мобілізаційне законодавство таких розмірів не передбачає), у Вас не мають права "забрати" єдине житло та земельну ділянку, на якому воно розташоване.
2. Якщо Ви маєте декілька об'єктів нерухомості, ТЕОРЕТИЧНО одне з них може бути реалізоване в якості боргу. Але довести справу до цього моменту - ще треба вміти.
5. Наприклад якщо я хочу переоформити авто на маму чи принципово зробити довіреність до 16 липня? Чи це нія
Можете зробити довіреність і зараз, але в обхід консульства. Наприклад, через місцевого нотаріуса. До речі, можете спробувати переоформити авто через Дія.
З повагою!