В Україні тепер можна онлайн захистити своє право на повернення депозиту (вкладу) у збанкрутілому банку.

Проте, донедавна така послуга для вкладників банків-банкротів була із області фантастики. Відомо, що після того як банк відправлений на ліквідацію, отримати гроші - неможливо. Вкладникам залишалося тільки чекати інформацію на сайті Фонду (саме там вказані банки-агенти, які виплачують депозити). Після виявлення інформації, вкладники мали негайно написати заяву, а також надати: паспорт, ідентифікаційний код і депозитний договір. І це все в письмовому порядку, витрачаючи час та кошти на формування пакету документів, в тому числі витрачаючи час та кошти на доставку цього пакету документів (який не обов’язково відповідав всім вимогам Фонду) до Фонду гарантування вкладів, особисто або засобами поштового зв’язку.

Так, починаючи із 03.10.2023 року у застосунку «Дія» з’явилася нова функція «повернення вкладу», яка суттєво заощадить час вкладників щодо повернення своїх депозитів з банків які збанкрутілі.

Варто зауважити, що вказана послуга введена завдяки спільній ініціативі Міністерства цифрової трансформації та Фонду гарантування вкладів.

Процедура повернення коштів громадян, які мають вклади в банках, що збанкрутували є наступна:

  • вкладнику необхідно завантажити вже всім відомий застосунок «Дія».
  • авторизуватися у в застосунку «Дія».
  • відкрити розділ «послуги», де вибрати вкладку «повернення вкладів».
  • обрати банк у якому ви мали депозитний рахунок (збанкрутілий банк).
  • обрати картковий рахунок на який вам надійдуть кошти. Примітка: кошти повернуться на картку «Є-підтримка» банку-агенті, який бере участь у даному проекті та співпрацює із Фондом гарантування вкладів. Такими банками-агентами можуть бути: Universal Bank/monobank, ПриватБанк, Укргазбанк, ПУМБ та Ідея Банк.
  • перевірити вказані у застосунку ваші дані для підтримання зв’язку з вами (номер телефону, електронна пошта та ін.).
  • перевірити суму до виплати (повернення), яка вказана у сформованій вами заяві.
  • Підписати заяву електронним цифровим підписом (Дія.Підпис).

Вітаємо! Тепер ви пройшли всі етами, заява направлена до банку автоматично і впродовж трьох робочих днів ваша заява на повернення депозиту (вкладу) із збанкрутілого банку буде опрацьована, а кошти мають надійти на вказану вами, при формуванні заяви, банківську картку «Є-підтримка» банку-агента.

Окремо нагадуємо, що на час воєнного стану та трьох місяців після його завершення запроваджується 100-відсоткова гарантія за банківськими вкладами фізичних осіб та ФОП (разом із відсотками, якщо це був депозит). Якщо у період дії цієї норми розпочнеться процедура виведення з ринку якогось із банків, Фонд гарантування вкладів фізичних осіб відшкодує його вкладникам усю суму вкладу разом із нарахованими відсотками", – пояснили в НБУ.

Коли ж воєнний стан закінчиться та три місяці після цього гарантована сума за вкладами становитиме 600 000 грн.

Інформацію щодо можливості відшкодування (отримання вкладів збанкрутілих банків) батьками (усиновлювачами) або опікунами малолітньої особи, опікунами (піклувальниками) особи, а також на підставі довіреності чи свідоцтва про право на спадщину, Міністерство цифрової трансформації та Фонд гарантування вкладів наразі не повідомило, тому відшкодування у цих випадках відбувається у раніше визначеному порядку.

Відшкодування на підставі довіреності

Відшкодування на підставі довіреності здійснюється за умови надання представником вкладника паспорта або іншого документа, що посвідчує його особу, та довіреності (нотаріально засвідченої копії довіреності). Фізичні особи - резиденти додатково пред'являють документ, виданий відповідним контролюючим органом, що засвідчує їх реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (крім осіб, у паспорті яких контролюючим органом зроблено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта або до паспорта внесені дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків), або територіальними підрозділами Державної міграційної служби України внесені дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків / внесений запис про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії або на паспорті проставлено слово "відмова".

Відшкодування батькам (усиновлювачам) або опікунам малолітньої особи (дитини, яка не досягла 14 років), опікунам (піклувальникам) особи

Відшкодування батькам (усиновлювачам) або опікунам малолітньої особи (дитини, яка не досягла 14 років), опікунам (піклувальникам) особи, визнаної недієздатною, здійснюється за умови пред'явлення законним представником документів, що дають змогу ідентифікувати вкладника та його законного представника, а саме свідоцтва про народження вкладника або іншого документа, що посвідчує особу вкладника, та паспорта або іншого документа, що посвідчує особу законного представника. Опікун (піклувальник) також має пред'явити документ, що підтверджує статус законного представника вкладника. Якщо вкладник та його законний представник є резидентами, то додатково подаються документи, видані відповідними контролюючими органами, що засвідчують їх реєстрацію в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (або паспорт, у якому контролюючим органом зроблено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта або до якого внесено дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків), або територіальними підрозділами Державної міграційної служби України внесено дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків / внесено запис про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії або на паспорті проставлено слово "відмова".

Отримання коштів на підставі свідоцтва про право на спадщину

Для отримання коштів на підставі свідоцтва про право на спадщину спадкоємцям спочатку необхідно надати до Фонду:

підписану заяву про виплату гарантованої суми відшкодування;

засвідчену особистим підписом спадкоємця вкладника копію паспорта або іншого документа, що посвідчує особу спадкоємця вкладника, - з інформацією про прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), серію (за наявності), номер, найменування або код органу, що видав документ, дату видачі;

копію документа, виданого контролюючим органом, що засвідчує реєстрацію спадкоємця вкладника в Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, або копію сторінки паспорта, у якому контролюючим органом зроблено відмітку про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта, або якщо до паспорта внесено дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків або копія паспорта у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, в якому територіальними підрозділами Державної міграційної служби України внесено запис про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків в електронному безконтактному носії або в паспорті проставлено слово "відмова".

оригінал або нотаріально засвідчену копію документа, що дає право на отримання відшкодування на правах спадщини;

нотаріально засвідчену копію довіреності – у разі звернення до Фонду представника спадкоємця вкладника.

#дія#збанкрутілий банк#вклад#депозит#онлайн повернення вкладу#онлайн повернення вкладу із збанкрутілого банку#


Рейтинг: 3.5 - 2 голосов

Автор статьи


Вець Орися (Аріна) Ігорівна

Юрист, г. Киев

Возраст: 32 года 10 лет опыта На проекте 4 года
Всего консультаций: 55 Платных консультаций: 26

Гражданское право, Трудовое право, Семейное право, Наследств...

3 отзывов

Комментарии