Начните консультацию с юристом онлайн
Всіх вітаю !
Ситуація така, що я був Виключений з війсьвого обліку у червні 2022 року.
Я офіцер запасу (військова кафедра), пройшов ВЛК та отримав відповідну довідку про непридатність з виключенням з військового обліку.
Згодом нове кервництво ТЦК зазначає, що виключення з обліку відбулося не правильно з процедурними порушеннями і на підставі наказу начальника обласного ТЦК всі офіцери запасу яким буули видані довідки ВЛК про непридатність, а не свідоцтво про хворобу, були поновлені на військовому обліку, хоча жодним законом чи іншим актом не передбачено такої можливості.
Крім того, також повідомили, що з непридатного я став обмежено придатним !
Які можуть бути алгоритми щодо зобов"язання виключення з війського обліку, з урахуванням практики ЄСПЛ про належне урядування ?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (4)
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня. Якщо вас було виключено з військового обліку, ви вже не військовозабов'язаний. Тому не підпорядковуєтесь ТЦК. Будь яка відповідальність відсутня. Поновитися на обліку ви можете лише самостійно за доброї волі. Вас ні хто не має право змушувати проходити ВЛК, Тому ні у якому разі не піддавайтесь психологічному тиску. А ТАКОЖ НІ У ЯКОМУ РАЗІ НІ КОМУ НЕ ВІДДАВАЙТЕ СВІЙ ВІЙСЬКОВИЙ КВИТОК З ВИКЛЮЧЕННЯМ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ, МАЮЧИ ДАНИЙ ДОКУМЕНТ, ВАМ НЕ ЗАГРОЖУЄ БУДЬ ЯКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕЯВКУ ПО ПОВІСЦІ. ТОМУ СМІЛО ЇХ ІГНОРУЙТЕ,
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...
Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
{Офіційне тлумачення частини першої статті 58 див. в Рішенні Конституційного Суду № 1-рп/99 від 09.02.99}
Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.
Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Стаття 63. Особа не несе відповідальності за відмову давати показання або пояснення щодо себе, членів сім'ї чи близьких родичів, коло яких визначається законом.
Підозрюваний, обвинувачений чи підсудний має право на захист.
Засуджений користується всіма правами людини і громадянина, за винятком обмежень, які визначені законом і встановлені вироком суду.
Стаття 29. Кожна людина має право на свободу та особисту недоторканність.
Ніхто не може бути заарештований або триматися під вартою інакше як за вмотивованим рішенням суду і тільки на підставах та в порядку, встановлених законом.
У разі нагальної необхідності запобігти злочинові чи його перепинити уповноважені на те законом органи можуть застосувати тримання особи під вартою як тимчасовий запобіжний захід, обґрунтованість якого протягом сімдесяти двох годин має бути перевірена судом. Затримана особа негайно звільняється, якщо протягом сімдесяти двох годин з моменту затримання їй не вручено вмотивованого рішення суду про тримання під вартою.
Кожному заарештованому чи затриманому має бути невідкладно повідомлено про мотиви арешту чи затримання, роз'яснено його права та надано можливість з моменту затримання захищати себе особисто та користуватися правничою допомогою захисника.
{Частина четверта статті 29 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1401-VIII від 02.06.2016}
Кожний затриманий має право у будь-який час оскаржити в суді своє затримання.
Про арешт або затримання людини має бути негайно повідомлено родичів заарештованого чи затриманого.
Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Стаття 57. Кожному гарантується право знати свої права і обов'язки.
Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом.
Закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов'язки громадян, не доведені до відома населення у порядку, встановленому законом, є нечинними.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас!
Згодом нове кервництво ТЦК зазначає, що виключення з обліку відбулося не правильно з процедурними порушеннями і на підставі наказу начальника обласного ТЦК всі офіцери запасу яким буули видані довідки ВЛК про непридатність, а не свідоцтво про хворобу, були поновлені на військовому обліку, хоча жодним законом чи іншим актом не передбачено такої можливості. Крім того, також повідомили, що з непридатного я став обмежено придатним ! Які можуть бути алгоритми щодо зобов"язання виключення з війського обліку, з урахуванням практики ЄСПЛ про належне урядування ?
Це повний абсурд та беззаконня. Ви визнані непридатним до військової служби з виключенням з військового обліку один раз, остаточно. Жодних переглядів по неправильній процедурі чи щось на кшталт цього - порушення Конституції та законів України. Чинне законодавство не передбачає права ставити виключених з обліку за станом здоров'я на повторний військовий облік за бажанням окремих нешанованих українцями громадян, не хвилюйтеся. Органи державної влади, на відміну від громадян, сповідують принцип - дозволено все, що прямо передбачено законом.
Якщо Ви маєте на руках всі документи про виключення з військового обліку - Вам немає про що турбуватися. Ви не зобов'язані виконувати незаконні дії та вимоги органів влади та їх посадових осіб. Ви вже невійськовозобов'язаний!
Не розумію, як можна було пройти ВЛК трошки не по тій процедурі, це якесь знущання над громадянами! Мабуть, знову прийшли вказівка згори...
З приводу належного урядування можете ознайомитися тут: https://uba.ua/ukr/news/7677
Європейським судом з прав людини сформовано підхід щодо застосування принципу «належного урядування».
Так, в рішенні від 20 травня 2010 року у справі «Лелас проти Хорватії» (заява № 555/08) ЄСПЛ наголосив, що держава, чиї органи влади не дотримувалися своїх власних внутрішніх правил та процедур, не повинна отримувати вигоду від своїх правопорушень та уникати виконання своїх обов`язків; ризик будь-якої помилки, зробленої органами державної влади, повинна нести держава, а помилки не повинні виправлятися за рахунок зацікавленої особи, особливо якщо при цьому немає жодного іншого приватного інтересу» (пункт 74).
Отже, принцип "належного урядування" без сумніву є дотичним і до означених пенсійних спорів. Адже особа-пенсіонер чи майбутній пенсіонер, як приватна особа, не має у своєму розпорядженні ані державного апарату, ані владних функцій. Зоною відповідальності саме держави є те, щоб пенсії при призначені були правомірно нараховані та своєчасно поновлені й виплачені. І всі помилки та прорахунки в цій сфері є саме помилками, які могли з`явитись лише як наслідок порушення принципу «неналежного урядування».
З повагою!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Максиме!
Стаття 19 Конституції України зазначає наступне:
"Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України".
Відповідно до статті 37 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу":
"6. Виключенню з військового обліку у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів Служби безпеки України - у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України, військовозобов’язаних та резервістів Служби зовнішньої розвідки України - у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки України) підлягають громадяни України, які:
1) призвані чи прийняті на військову службу;
2) проходять військову службу (навчання) у закладах фахової передвищої військової освіти, вищих військових навчальних закладах та військових навчальних підрозділах закладів вищої освіти;
3) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;
4) досягли граничного віку перебування в запасі;
5) припинили громадянство України;
6) були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;
7) направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;
8) померли або визнані в установленому законом порядку безвісно відсутніми або оголошені померлими".
Жодним нормативно-правовим актом не встановлено, що виключенного з військового обліку у зв'язку з непридатністю до військової служби можливо на обліку поновити.
До того ж керівник ТЦК не наділений повноваженнями щодо скасування рішення ВЛК. Це питання знаходиться виключно у компетенції вищестоячої ВЛК за ту, яка винесла відповідне рішення щодо Вашої непридатності.
Згідно з Постановою КМУ "Про затвердження Положення про територіальні центри комплектування та соціальної підтримки":
"12. Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки представляє інтереси Збройних Сил у відносинах з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, органами місцевого самоврядування, іншими державними органами, підприємствами та громадянами на відповідній території.
Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки має право:
вносити на розгляд місцевих держадміністрацій, органів місцевого самоврядування, інших державних органів питання (пропозиції), що належать до його компетенції, щодо організації підготовки і проведення приписки допризовників до призовних дільниць та призову громадян України на строкову військову службу, відбору кандидатів для прийняття на військову службу за контрактом, вступу до вищих військових навчальних закладів та військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, підготовки і проведення в особливий період мобілізації людських і транспортних ресурсів, соціального і правового захисту військовослужбовців, військовозобов’язаних і резервістів, призваних на збори, ветеранів війни та військової служби, пенсіонерів і членів їх сімей, підготовки населення до військової служби та військово-патріотичного виховання;
здійснювати відповідно до своїх повноважень контроль за виконанням підприємствами вимог законодавства з питань оборони, мобілізаційної підготовки та мобілізації, військового обов’язку та військової служби;
брати участь у межах своїх повноважень у проведенні перевірки технічного стану транспортних засобів підприємств та їх придатності до передачі Збройним Силам та іншим військовим формуванням під час мобілізації та у воєнний час;
розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначені статтею 235 Кодексу України, і накладати адміністративні стягнення;
видавати у межах своїх повноважень накази та розпорядження;
здійснювати інші функції відповідно до законодавства".
З практикою ЄСПЛ та Верховного Суду щодо концепції належного врядування можете ознайомитись за посиланням:
https://yu.yurincom.com/konczepcziya-nalezhnogo-vr...
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Згідно пункту 22.1 Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України Дані про тих, хто пройшов медичний огляд (прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, військове звання, військова частина, місяць та рік призову на військову службу тощо), діагноз та постанова ВЛК про ступінь придатності до військової служби та про причинний зв'язок записуються в Книгу протоколів засідань ВЛК (ЛЛК).
Крім того, діагноз та постанови ВЛК записуються:
а) на військовослужбовців - у медичну книжку, за необхідності - у довідку ВЛК;
б) на кандидатів на навчання у ВВНЗ, з числа осіб:
цивільної молоді - у Картку медичного огляду кандидата на навчання у ВВНЗ, Картку медичного огляду того, хто вступає до ВВНЗ, який здійснює підготовку льотного складу (додаток 20);
військовослужбовців - у Картку медичного огляду кандидата на навчання у ВВНЗ та в медичну книжку;
в) на військовозобов'язаних, резервістів - у Картку обстеження та медичного огляду, а зміст постанови комісії, крім того, - у військовий квиток та облікову картку. У випадку діагностування у військовозобов’язаного, резервіста хвороби, зумовленої ВІЛ, діагноз та стаття Розкладу хвороб до військового квитка та облікової картки не записуються. На офіцерів запасу, визнаних ВЛК непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку, а також на військовозобов'язаних, резервістів, які знаходяться на зборах та визнані непридатними до подальшого проходження зборів, складається Свідоцтво про хворобу.
Згідно пункту 22.5 Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України Свідоцтво про хворобу у воєнний час складається:
У всіх інших випадках у особливий період постанова ВЛК оформляється довідкою ВЛК.
ОТЖЕ, Вам як офіцеру запасу повинні були видати Свідоцтво про хворобу (додаток 11). Але крім того постанову ВЛК внесли у військовий квиток, у Картку обстеження та медичного огляду, а також в облікову карту. Тому підтверджень виключення з військового обліку більше чим достатньо. Вашої вини у тому що ТЦК не склали свідоцтво про ховоробу немає, проте через некомпетентність працівників ТЦК Вам скоріш за все доведеться відстоювати Ваші права у судовому порядку. Представників ТЦК за неналежне виконання своїх службових обов'язків можна притягнути до Кримінальної відповідальності за статтею 367 ККУ.
Якщо Вас виключили з військового обліку - у Вас повинен бути військовий квиток із відміткою про виключення із військового обліку на підставі рішення ВЛК згідно певної статті Розкладу хвороб (наказ МОУ 402)
У військовому квитку не вказується, що Вам видали довідку ВЛК, а не свідоцтво про хворобу. Тому Ви являєтесь невійськовозобов'язаним.
Поновити Вас на військовому обліку - не мають права, адже згідно п.2 ч.1 ст.37 "Про військовий обов'язок і військову службу" взяти на військовий облік можуть громадян, які ЗНЯТІ за наказом МОУ, а Ви є ВИКЛЮЧЕНИМ з військового обліку згідно ЗАКОНУ, підтвердженням цього є відповідна відмітка у військовому квитку, а згідно законодавства діючого на сьогоднішній день поновлення на військовому обліку виключених з нього – не передбачене.
Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У Васнемає обов’язків військовозобов’язаного тому його не можуть притягнути до відповідальності за небажання проходити ВЛК або відмову від повістки. Тим більше, що вручення таких повісток буде незаконним.
Тому дії ТЦК є неправомірними. Але в реаліях сьогодення скоріш за все свої права доведеться відстоювати у судовому порядку.
З повагою, юрист Дерій В.О.!