Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 10 февраля 2024, вопрос №101923 400₴

Закончился срок брони, в силе ли постановление КМУ 1259

На предприятии закончился срок брони.
Администрация говорит, что документы поданы, ждите. Пол года назад так же сделали с опозданием. Вопрос - могут ли забрать ТЦК, действительно ли постановление КМУ N•1259?
Какие действия при задержании?
Благодарю заранее за ответ

Ответы юристов (4)

    Корнійчук Євген Іванович
    25%

    Доброго дня, ця постанова не впливає та не надає вам продовження броні.

    Постанова Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 194 “Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану” втратила свої чинність.

    Вас у цей період можуть мобілізувати. Тому вихід один не відвідувати тцк поки не отримаєте броню.

    Поважна причина не явки за повісткою - лікарняний.

    У разі вручення бойової повістки, не підписуйте їїї , у такому разі буде складено акт відмови в якому ви зазначте причину відмови у вашому випадку це що ви працюєте на підприємствікритичної інфраструктури та підлягаєте бронюванню.

    Дерій Владислав Олегович
    25%

    Вітаю Вас, пані Ларисо!

    Постанова КМУ 1259 в даному випадку не діє, адже вона передбачала продовження дії відстрочки наданих військовозобов’язаним відповідними рішеннями Міністерства економіки згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 194 (яка втратила чинність)

    На даний час бронювання відбувається згідно постанови КМУ 76

    Поки чоловік не заброньований підприємством, тобто немає на руках Витягу Мінекономіки, то чоловік підлягає мобілізації.

    Затримувати чоловіка ТЦК не має права. Будь-які дії ТЦК зв'язані з обмеженням свободи пересування військовозобов'язаного являються кримінальним правопорушенням. В такому разі потрібно викликати поліцію та повідомити про порушення ДБР.

    Якщо документи на бронювання подані - це добре. Якщо так трапилося, що чоловік отримав повістку під власний підпис, то неявка по ній без поважної причини передбачає лише адміністративну відповідальність у вигляді штрафу.

    Поважною причиною для неявки є хвороба, яка належним чином оформлена (лікарняний або довідка зі стаціонару). В такому разі будь-яка відповідальність відсутня.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю успіхів та вдалого!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    25%

    Доброго дня, Лариса!

    По-перше, Постанова КМУ №1259 "Про продовження строків дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації" зазначає наступне:

    " Установити, що строки дії відстрочок від призову на військову службу під час мобілізації, наданих військовозобов’язаним відповідними рішеннями Міністерства економіки згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 194 “Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1274), які не закінчилися на день набрання чинності цією постановою, продовжуються автоматично на три місяці."

    Отже, в даній Постанові йшла мова про продовження відстрочки на три мясяці, якщо строк бронювання не закінчився на день набрання чинності цієї Постанови. Тобто, вона не працює.

    По-друге, Постанова Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 р. № 194 “Деякі питання бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану”, на яку йде посилання в Постанові №1259, втратила чинність. Станом на зараз діючий порядок бранювання визначається Постановою №76 "Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час".

    Оскільки наразі бронь закінчилась, то чоловік може бути мобілізованим, так як не має підтвердження щодо свого права на відстрочку.

    Отже, чоловік може попросити в роботодавця підготувати лист до керівника ТЦК. В листі роботодавець повинен підтвердити факт подачі останнього у списках щодо бронювання та попросить ТЦК відкласти розгляд питання щодо його призову на військову службу до завершення розгляду пропозицій щодо його бронювання. До цього листа також необхідно буде надати докази подання цих пропозицій до уповноваженого органу. Це, на жаль, все, що можна зробити у даному випадку. Гарантії, звісно, цей лист не надає. В кінцевому варіанті все залежитеме від керівника ТЦК.

    У разі отримання повістки під особистий підпис, чоловік має право не з'являтись за нею до ТЦК, якщо на це в нього буде поважна причина, наприклад лікарняний. У такому разі, аби уникнути адмінистративної відповідальності, потрібно повідомити ТЦК про неявку за поважної причини. Зробити це можливо Укрпоштою, замовним листом з описом вкладення, додавши до заяви докази перебування на лікарняному, або лікуванні на стаціонарі.

    Щодо затримання, то працівники ТЦК не мають повноважень на затримання військовозобов'язанного. Вони можуть лише вручити йому повістку. Тому, якщо таке трапиться, то викликайте поліцію та подавайте заяву до ДБР за статтею 146 ККУ - "незаконне позбавлення волі або викрадення людини".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    25%

    Вітаю Вас!

    На предприятии закончился срок брони.Администрация говорит, что документы поданы, ждите. Пол года назад так же сделали с опозданием. Вопрос - могут ли забрать ТЦК, действительно ли постановление КМУ N•1259? Какие действия при задержании?

    Постанова КМУ № 1259 ніяким чином не допомагає Вам у даній ситуації. Варто чекатии бронювання: якщо раніше Вас вже бронювали та списки подані - думаю все має вийти. Зараз дійсно питання бронювання відбувається із запізненням.

    З ПРИВОДУ ДРУГОЇ ЧАСТИНКИ ВАШОГО ПИТАННЯ: ЗАТРИМУВАТИ ОСОБУ МАЄ ПРАВО ЛИШЕ ПРАЦІВНИК ПАТРУЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ В ПОРЯДКУ СТАТТІ 261 КУПАП. ПРАЦІВНИКИ ТЦК ТА СП ВЗАГАЛІ НЕ МАЮТЬ ПОВНОВАЖЕНЬ ЩОДО ЦЬОГО. АЛЕ ПОЛІЦІЯ МОЖЕ ВАС ЗАТРИМУВАТИ ЛИШЕ В ПОРЯДКУ ПРОЦЕДУРИ ЗА УМОВИ СКЛАДЕННЯ ПРОТОКОЛУ.

    "...Стаття 261. Адміністративне затримання

    Про адміністративне затримання складається протокол, в якому зазначаються: дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу затриманого; час і мотиви затримання. Протокол підписується посадовою особою, яка його склала, і затриманим. У разі відмовлення затриманого від підписання протоколу в ньому робиться запис про це.

    Про місце перебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, негайно повідомляються її родичі, а на її прохання також власник відповідного підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган.

    Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання, про кожний випадок адміністративного затримання осіб інформують у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, крім випадків, якщо особа захищає себе особисто чи запросила захисника..."

    З ПРИВОДУ НАЯВНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ СКЛАДЕННЯ ПРОТОКОЛУ, ЗВАЖАЄМО НА НАСТУПНЕ:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 30 грудня 2022 р. № 1487 Київ

    Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    56. Національна поліція:

    за повідомленнями районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки (додаток 19) здійснює досудове розслідування стосовно осіб, які вчинили кримінальні правопорушення, передбачені статтями 335, 336, 337 Кримінального кодексу України

    за зверненням районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ (додаток 20) здійснює адміністративне затримання та доставлення призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення

    за вимогою територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки подає у десятиденний строк відомості стосовно відсутності (наявності) судимості у призовників.

    ...

    ЯК ВИ БАЧИТЕ, ПОЛІЦІЯ МАЄ ПРАВО ЗАТРИМУВАТИ ЛИШЕ ОСІБ, ЯКІ ВЧИНИЛИ АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНІ СТАТТЯМИ 210, 210-1 КУПАП. ВИНА ОСОБИ МАЄ БУТИ ЗАСВІДЧЕНА В УСТАНОВЛЕНОМУ ПОРЯДКУ.

    ПЕРЕКОНАНИЙ, ЩО ДО ВАС СИТУАЦІЯ Є ЗОВСІМ ІНША. ЧЕКАЙТЕ БРОНЮВАННЯ.

    З повагою!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України