Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Таможенное регулирование, 28 февраля 2024, вопрос №102919 400₴

чи може ТЦК передати авто на фізичну особу (війського)

Вітаю. Підкажіть будь-ласка таке питанн: Авто ввезли як гуманітарну допомогу на ТЦК (отримувач гуманітарної допомоги), чи може ТЦК передати авто на фізичну особу (війського) по акту. Посилаючись на закон 3448, в якаму сказано , що набувачем гуманітарної допомоги може бути військовий. Дякую! ТЦК зі свого боку казуть, що можуть передавати авто тільки на військову частину.

Ответы юристов (5)

    Дерій Владислав Олегович
    50%

    Доброго дня!

    Звичайно, можуть.

    Якщо на ТЦК ввезли авто із-за кордону, його спочатку потрібно поставити на тимчасову реєстрацію в сервісному центрі МВС (це робить отримувач гуманітарної допомоги), а потім воно передається актом прийому-передачі військовослужбовцю.

    Для перетину кордону необхідно підготувати спеціальну декларацію. Отримувачем гуманітарної допомоги в ній повинен бути вказаний ТЦК. Тимчасова реєстрація авто відбувається на підставі митної декларації. Так як військовослужбовець є набувачем гуманітарної допомоги, а не отримувачем, відповідно він не зможе поставити авто на облік.

    Після того як авто було ввезено на ТЦК (як отримувача гуманітарної допомоги), поставлено на тимчасовий облік та актом прийому-передачі передано військовослужбовцю (набувачу) - ТЦК повинен подати звіт про цільове використання авто як гуманітарної допомоги.

    Якщо ТЦК є отримувачем гуманітарної допомоги - він повинен перебувати в Єдиному реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Бажаю Вам успіхів!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Відповідно до ЗУ «Про гуманітарну допомогу» фізична особа, у т.ч. військовослужбовець може бути набувачем гуманітарної допомоги.

    Закон 3448-ІХ передбачає, що гуманітарною допомогою за спрощеним порядком визнаються транспортні засоби, призначені для військовослужбовців, які використовуватимуть авто для оборони України. Цей порядок також визначається Кабінетом Міністрів України (зміни до статті 15).

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    Так, це можливо! Отримувачам може бути саме військовослужбовець як фізична особа.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про гуманітарну допомогу

    Стаття 6. Звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг), визнаних гуманітарною допомогою

    Визнання товарів (робіт, послуг) гуманітарною допомогою здійснюється спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги у кожному конкретному випадку з урахуванням таких особливостей.

    Не відносяться до гуманітарної допомоги підакцизні товари, крім:

    автомобілів швидкої медичної допомоги, легкових автомобілів спеціального призначення для Міністерства внутрішніх справ України, органів Національної поліції;

    транспортних засобів, що надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, безпеки населення та захисту інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, для отримання і використання Збройними Силами України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною спеціальною службою транспорту, Національною поліцією України, Національною гвардією України, Державною прикордонною службою України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною міграційною службою України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншими державними органами, які входять до складу сектору безпеки і оборони України, а також для використання військовослужбовцями з метою забезпечення проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації. У такому випадку державні органи, які входять до складу сектору безпеки і оборони України, мають статус отримувача гуманітарної допомоги, а з моменту використання таких транспортних засобів - статус набувача гуманітарної допомоги;

    транспортних засобів, призначених для перевезення більше восьми осіб, та автомобілів, обладнаних для перевезення осіб з інвалідністю з ураженням опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення, що передаються для використання установам соціального захисту населення, надавачам соціальних послуг, внесеним до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг, прийомним сім’ям та дитячим будинкам сімейного типу, закладам охорони здоров’я, реабілітаційним закладам незалежно від форми власності чи фізичним особам - підприємцям, які у встановленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та/або мають право на надання реабілітаційної допомоги, з якими головний розпорядник бюджетних коштів уклав договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, закладам охорони здоров’я, що належать до сфери управління суб’єктів сектору безпеки і оборони, закладам освіти, громадським об’єднанням осіб з інвалідністю, підприємствам та організаціям, заснованим ними, громадським організаціям та іншим об’єднанням ветеранів війни, а також транспортних засобів, призначених для Товариства Червоного Хреста України, його обласних і місцевих організацій із статусом юридичної особи, через які це товариство здійснює свою діяльність відповідно до Статуту Товариства Червоного Хреста України та Закону України "Про Товариство Червоного Хреста України";

    легкових автомобілів, які на момент ввезення на митну територію України були вперше зареєстровані не пізніше ніж вісім років тому, з об’ємом двигуна не більш як 1800 куб. см, що отримуються органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласною, Київською, Севастопольською міською державною адміністрацією для подальшої передачі особам з інвалідністю, які перебувають у встановленому порядку на обліку для отримання спеціального автотранспорту, на строк, визначений законодавством. У такому випадку зазначені органи виконавчої влади мають статус отримувача гуманітарної допомоги;

    транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення (крім таксі, автомобілів інкасації) для підприємств, установ та організацій, що утримуються за рахунок бюджетів, уповноважених ними державних установ та органів місцевого самоврядування для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад.

    До товарів гуманітарної допомоги спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги також можуть бути віднесені:

    аудіо- та відеотехніка, призначена відповідно для сліпих і глухих, аудіо- та відеокасети з навчальними, соціальними, реабілітаційними програмами, інформацією з фізичної культури та спорту осіб з інвалідністю, програмами для формування здорового способу життя, з лекціями нобелівських лауреатів;

    шоколад з начинкою та без неї, інші шоколадні вироби, що входять до новорічних і різдвяних подарунків, отриманих у термін за два місяці до відповідних свят;

    меблі, що передаються виключно для використання установам соціального захисту населення, державним закладам охорони здоров’я та навчальним закладам, громадським організаціям осіб з інвалідністю, Товариству Червоного Хреста України та його обласним організаціям, релігійним організаціям, що зареєстровані у порядку, передбаченому Законом України "Про свободу совісті та релігійні організації";

    медико-соціальне обладнання та оснащення, що передається виключно реабілітаційним установам для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, які мають відповідну ліцензію на надання реабілітаційних послуг, незалежно від відомчого підпорядкування, типу і форм власності, за обов’язкової умови заборони його подальшого продажу.

    Звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг) гуманітарної допомоги здійснюється у порядку, встановленому Податковим кодексом України та Митним кодексом України.

    Плата за виконання митних формальностей поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, що встановлена Митним кодексом України, не справляється при ввезенні на митну територію України товарів гуманітарної допомоги.

    На підставі рішення про надання гуманітарної допомоги отримувачам гуманітарної допомоги за межами України держава забезпечує донорам України повернення податку на додану вартість у порядку, встановленому Податковим кодексом України.

    3-2. Встановити, що в період дії воєнного стану, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 12 місяців з дня його припинення чи скасування:

    набувачами гуманітарної допомоги, крім набувачів гуманітарної допомоги, визначених статтею 1 цього Закону, для задоволення потреб енергетики є військові адміністрації, суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, що провадять діяльність в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому, торфодобувному, нафтогазовому та нафтогазопереробному комплексі, а також підприємства, установи, організації, які є операторами об’єктів критичної інфраструктури, органи державної та місцевої влади, що потребують термінового відновлення та/або забезпечення стабільного електро- та/або газопостачання;

    отримувачі гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики за погодженням із центральним органом виконавчої влади, визначеним Кабінетом Міністрів України, забезпечують передачу гуманітарної допомоги безпосередньо її набувачам з метою здійснення ними на безоплатній основі заходів із забезпечення енергетичної безпеки України;

    порядок отримання гуманітарної допомоги для задоволення потреб енергетики від донорів, її зберігання, розподілу та передачі набувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.

    {Статтю 15 доповнено пунктом 3-2 згідно із Законом № 3448-IX від 08.11.2023}

    3-3. Тимчасово, на період проведення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, безпеки населення та захисту інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, за спрощеним порядком, встановленим Кабінетом Міністрів України, визнаються гуманітарною допомогою транспортні засоби, кінцевими набувачами яких є військовослужбовці, для використання під час здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, безпеки населення та захисту інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

    З повагою!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    50%

    Доброго дня, Леоніде!

    Не бачу в тому проблеми. Після прийняття закону 3448-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо ввезення, обліку, розподілу гуманітарної допомоги, особливостей оподаткування відповідних операцій та подання звітності", отримувач гуманітарної допомоги має право передати її не тількі на військову частину, а і конкретному військовослужбовцю.

    Стаття 15 Закону України "Про гуманітарну допомогу" зазначає:

    "3-3. Тимчасово, на період проведення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, безпеки населення та захисту інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, за спрощеним порядком, встановленим Кабінетом Міністрів України, визнаються гуманітарною допомогою транспортні засоби, кінцевими набувачами яких є військовослужбовці, для використання під час здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, безпеки населення та захисту інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України.

    {Статтю 15 доповнено пунктом 3-3 згідно із Законом № 3448-IX від 08.11.2023}".

    Згідно зі статтею 3 Закону України "Про гуманітарну допомогу":

    "Отримувачі гуманітарної допомоги мають право здійснювати розподіл або перерозподіл гуманітарної допомоги між набувачами гуманітарної допомоги з дотриманням її цільового призначення без додаткового погодження з донором. Набувачі гуманітарної допомоги - юридичні особи, визначені підпунктами "а", "б", "в", "г", "ґ", "д", "е", "є" пункту 5 статті 1 цього Закону, мають право здійснювати передачу одержаної від отримувача гуманітарної допомоги іншим набувачам за погодженням з отримувачем такої допомоги, наданим у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з дотриманням її цільового призначення.

    {Статтю 3 доповнено частиною четвертою згідно із Законом № 3448-IX від 08.11.2023}".

    Відповідно до статті 1 Закону України "Про гуманітарну допомогу"

    "6) набувачі гуманітарної допомоги - фізичні та юридичні особи, які потребують допомоги і яким вона безпосередньо надається. Набувачі гуманітарної допомоги із статусом юридичної особи визначаються відповідно до підпунктів "а", "б", "в", "г", "ґ", "д", "е", "є" пункту 5 цієї статті".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня. навіщо передавати авто фіз.особі, якщо вони можуть використовувати авто з метою здійснення своєї діяльності. Не треба передавати авто, його треба використовувати у своїх цілях працівниками ТЦК. це регулюється наказами по підприємству.

    Виходячи з норм постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.2003 р. N 848 ( 848-2003-п ) "Про впорядкування використання легкових автомобілів бюджетними установами та організаціями" керівниками установ має бути затверджений порядок використання легкових автомобілів для поїздок, пов'язаних із службовою діяльністю посадових осіб, розроблений виходячи із специфіки діяльності та вимог, передбачених цією постановою.

    Відповідно до зазначеної постанови Кабінету Міністрів України ( 848-2003-п ) легкові автомобілі використовуються тільки для поїздок, пов'язаних із службовою діяльністю посадових осіб. При цьому користування легковими автомобілями у вихідні та святкові дні, а також відрядження на легковому автомобілі на відстань, що перевищує 200 кілометрів, здійснюються лише з дозволу керівника установи.

    Тому вважаємо, що у разі поїздок посадової особи, в розпорядження якої надано автомобіль, на відстань, що не перевищує 200 кілометрів, дозвіл керівника на користування автомобілем не потрібен, але при цьому мають бути документи, що підтверджують зв'язок поїздки із службовою діяльністю такої посадової особи.

    2. Обмежень (у кілометрах) щодо використання службового автомобіля в межах міста постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2003 р. N 848 ( 848-2003-п ) не передбачено.

    Вважаємо, що дане питання має бути врегульоване затвердженим керівником установи порядком використання легкових автомобілів для поїздок, пов'язаних із службовою діяльністю посадових осіб.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України