Задайте вопрос юристу

861 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 06 июля 2024, вопрос №114425 650₴

Отримання відстрочки для обмеженопридатного без військової служби або військової кафедри.

Вітаю! Підкажіть, як краще вдіяти в моїй ситуації:
21 рік, обмеженопридатний ще з 2020 року. Військову службу не проходив, військову кафедру також.

Раніше навчався на денній формі навчання і відрахувався в 2021 році, занову вступив (не поновився) в інший університет на денну форму в вересні 2023 року. Відповідно підстави для отримання відстрочки не маю, в довідці ЄДБО статус послідовності отримання ступенів освіти "Ні, порушує".

Натомість отримав пропозицію на бронювання від підприємства. Переглянуши мої ВОД застережень для прийняття на роботу за поточним ВОД немає, проте подати на бронювання мене не можна через відсутність печатки про взяття на облік ТЦК та СП. Печатка, про взяття на облік стоїть ще з 2020 року "взят на учет в РВК".
Логічно, що стати піти до ТЦК та оновити документ я не можу, так як одразу отримаю повістку на ВЛК за чинним законодавством.

Єдиним виходом, який я бачу, для мене залишається законопроєкт #11379 , що пропонує виправити несправедливість в законодавстві та надати колишнім обмежено придатним чоловікам без військової служби чи кафедри відстрочку до 25 років.

Проте які шанси, що парламент встигне розглянути та прийняти законопроєкт до 16 липня? На мою думку не великі.

Суть питання - як краще вчинити в моїй ситуації аби мінімізувати потенційно отримані штрафи та "дотягнути" до прийняття законопроєкту #11379, якщо його розгляд затягнеться? Оновити дані в цнапі в останні дні, хворіти після, тощо...

Дякую!

Ответы юристов (20)

    Дерій Владислав Олегович
    25.1%

    Вітаю Вас, Владе!

    Натомість отримав пропозицію на бронювання від підприємства. Переглянуши мої ВОД застережень для прийняття на роботу за поточним ВОД немає, проте подати на бронювання мене не можна через відсутність печатки про взяття на облік ТЦК та СП. Печатка, про взяття на облік стоїть ще з 2020 року "взят на учет в РВК".

    Спробуйте в ЦНАП оформити електронний військово-обліковий документ, там повинно бути вказано, що Ви стоїте на військовому обліку в ТЦК

    Згідно пункту 9 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів військово-обліковий документ в електронній формі (у тому числі роздрукований) та військово-обліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу.

    Тому Ваше підприємство може внести Вас у список для бронювання на підставі електронного ВОД.

    Згідно пункту 10 Порядку бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану з метою погодження списки, подані в паперовій та/або в електронній формі, крім поданих засобами Порталу Дія відповідно до пунктів 4-9 цього Порядку, розглядаються щодо повноти заповнення та наявності обґрунтувань Міноборони (СБУ, Службою зовнішньої розвідки, розвідувальним органом Міноборони) у строк не більш як 10 робочих днів з дня їх отримання.

    Міноборони (СБУ, Служба зовнішньої розвідки, розвідувальний орган Міноборони) подає погоджені відповідно до абзацу першого цього пункту списки до Мінекономіки.

    Згідно пункту 11 Порядку За результатами перевірки списків, поданих відповідно до пункту 10 цього Порядку, щодо повноти їх заповнення, наявності обґрунтувань та погодження Міноборони (СБУ, Службою зовнішньої розвідки, розвідувальним органом Міноборони) Мінекономіки приймає у строк не більш як п’ять робочих днів з дня отримання зазначених списків рішення про бронювання військовозобов’язаних.

    Зазначення в рішенні Мінекономіки про бронювання військовозобов’язаного неправильної інформації про його прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), рік народження, військово-облікову спеціальність (профіль), найменування (повне та скорочене) та місцезнаходження органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, код згідно з ЄДРПОУ (за наявності) може бути підставою для відмови у зарахуванні такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік.

    Згідно пункту 12 Порядку З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочки Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Міноборони (СБУ, Службі зовнішньої розвідки, розвідувальному органу Міноборони).

    Міноборони (СБУ, Служба зовнішньої розвідки, розвідувальний орган Міноборони) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки, відповідного підрозділу розвідувального органу Міноборони).

    Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа та організація видають військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.

    Витяг, засвідчений підписом керівника та скріплений печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    Витяг видається військовозобов’язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.

    Отже, якщо Міноборони погодить список на бронювання - Ви матимете право на відстрочку.

    Проте які шанси, що парламент встигне розглянути та прийняти законопроєкт до 16 липня?

    Шанси нульові, адже законодавчий процес триває 2-3 місяці. Крім того, існує ймовірність що законопроєкт взагалі не приймуть в Парламенті або Президент накладе вето.

    Суть питання - як краще вчинити в моїй ситуації аби мінімізувати потенційно отримані штрафи та "дотягнути" до прийняття законопроєкту #11379, якщо його розгляд затягнеться?

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування на території України уточнити дані можливо:

    • шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або
    • до центру надання адміністративних послуг, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).
    Отже, Ви можете оновити дані через ЦНАП та заодно спробувати оформити електронний військово-обліковий документ.

    Згідно Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів

    2. Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):

    • в електронній формі - засобами Електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);
    • у паперовій формі - на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.

    Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.

    6. Військово-обліковий документ в електронній формі формується засобами:

    • Електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста, зокрема з використанням його мобільного додатка;
    • Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони;
    • Порталу Дія, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації).

    8-2. Військово-обліковий документ в електронній формі може бути роздрукований. У такому випадку він повинен містити QR-код військово-облікового документа, придатний для зчитування.

    Формування військово-облікового документа в електронній формі для друку може здійснюватися особисто засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або адміністратором центру надання адміністративних послуг засобами Порталу Дія (у разі особистого звернення) за умови уточнення облікових даних.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Влад Клиент 3 месяца назад

      Зрозумів Вас, дякую! Чи залежить процес отримання е-ВОД від оновлення даних? Наприклад якщо мої дані потребуватимуть уточнення чи можу я спочатку сформувати е-ВОД з відповідною відміткою про облік в ТЦК та СП, а потім оновити дані? Адже після їх уточнення рано чи пізно прийде повістка на ВЛК

      • Дерій Владислав Олегович

        Звичайно, залежить. Спочатку прибувши до ЦНАП Ви уточните всі свої дані, якщо їх буде достатньо для формування е-ВОД - Вам його роздрукують.

        • Влад Клиент 3 месяца назад

          Можливо були вже схожі випадки на практиці? Якщо в моєму тимчасовому посвідченні військовозабов'язаного вказано "Взят на учет в РВК", то чи буде після уточнення даних та генерування е-ВОД там стояти відмітка про облік в ТЦК та СП, адже по суті структура та моя особова справа не мали кудись дітись після перейменування РВК на ТЦК та СП. Проте шанс "не на обліку" теж теоритично є.

          • Дерій Владислав Олегович

            У Вас повинно автоматично згенеруватись, що Ви стоїте на обліку в ТЦК. Провірити це можливо, лише після відвідування ЦНАП.

            Були різні випадки. Проте найчастіше виникають ситуації коли людина знята з військового обліку, а в Реєстрі вона на обліку.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    25.1%

    Доброго дня, Владе!

    Натомість отримав пропозицію на бронювання від підприємства. Переглянуши мої ВОД застережень для прийняття на роботу за поточним ВОД немає, проте подати на бронювання мене не можна через відсутність печатки про взяття на облік ТЦК та СП. Печатка, про взяття на облік стоїть ще з 2020 року "взят на учет в РВК".Логічно, що стати піти до ТЦК та оновити документ я не можу, так як одразу отримаю повістку на ВЛК за чинним законодавством.

    Так, звичайно, Ви праві. У разі явки до ТЦК Вам видадуть направлення на ВЛК, що у подальшому потягне за собою великий ризик мобілізації.

    Чинне законодавство зазначає, що Ви зберігаєте право на відстрочку, порушуючи послідовність освіти, до кінця поточного навчального року. Отже, теоретично (якщо, наприклад, у Положенні ВНЗ зазначено, що поточний навчальниц рік закінчується 31.08.2024 року) Ви могли би прийти до ТЦК із заявою на відстрочку й таким чином отримати бажане. Проте, це теоретично, оскільки вже маю двох студентів, яким було відмовлено з причини того, що у ТЦК є "розпорядження" із зазначенням дати кінця поточного навчального року - 30.06.2024 року. Я розумію, що це неправомірна відмова у прийнятті заяви на відстрочку і можна оскаржити останню, але Ви витратете на це багато часу і невідомий результат.

    Єдиним виходом, який я бачу, для мене залишається законопроєкт #11379 , що пропонує виправити несправедливість в законодавстві та надати колишнім обмежено придатним чоловікам без військової служби чи кафедри відстрочку до 25 років.

    Так, цей законопрект дуже важливий, оскільки вирішить питання щодо несправедливості мобілізації чоловіків призовного віку з проблемами у стані здоров'я, у той час, коли здорові особи призовного віку мобілізації не підлягають.

    Проте які шанси, що парламент встигне розглянути та прийняти законопроєкт до 16 липня? На мою думку не великі.

    На жаль, на це питання відповіді Вам не надам. Законопроект було подано до ВР тільки у кінці червня, тому маю великі сумніви, що останній хоча б розглянуть до 16 липня, я вже не говорю про підписання Закону Президентом. Ви повинні розуміти, що деякі законопроекти перебувають у ВР роками і не відомо чи взагалі будуть прийняті. Крім того, зверніть увагу, що запропоновані зміни нададуть Вам право тільки за умови, якщо Ви будете визнані придатним до проходження служби. Тобто, якщо Вас визнають "придатним до ТЦК", то мова про відстрочку вже йти не може.

    Суть питання - як краще вчинити в моїй ситуації аби мінімізувати потенційно отримані штрафи та "дотягнути" до прийняття законопроєкту #11379, якщо його розгляд затягнеться? Оновити дані в цнапі в останні дні, хворіти після, тощо...

    Як я і зазначав вище, неможливо передбачити коли саме розглянуть, приймуть законопроект, чи підпише останній Президент... Тому у даному випадку не вбачаю можливим орієнтуватися саме на це.

    Як варіант, Ви можете оновитти дані в ЦНАП та сформувати е-ВОД, у якому буде зазначено, що перебуваєте на обліку саме в ТЦК та СП й у такому випадку роботодавець зможе подати Вас на бронювання.

    Відповідно До Постанови КМУ №559 від 16.05.2024 року «Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    "QR-код військово-облікового документа в електронній формі є формою військово-облікового документа в електронній формі у вигляді двовимірного штрихкоду, що містить відомості про зазначений військовообліковий документ, які за допомогою відповідних технічних засобів можна відтворити у формі, придатній для зчитування, зокрема у візуальній.

    Військово-обліковий документ в електронній формі є дійсним лише за наявності QR-коду та не може використовуватися без нього.

    9. Військово-обліковий документ в електронній формі та військовообліковий документ у паперовій формі мають однакову юридичну силу".

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Влад Клиент 3 месяца назад

      Зрозумів Вас, дякую! Чи залежить процес отримання е-ВОД від оновлення даних? Наприклад якщо мої дані потребуватимуть уточнення чи можу я спочатку сформувати е-ВОД з відповідною відміткою про облік в ТЦК та СП, а потім оновити дані? Адже після їх уточнення рано чи пізно прийде повістка на ВЛК

      • Айвазян Юрий Климентьевич

        Якщо вирішите формувати е-ВОД у ЦНАП, то це відбудеться одночасно з оновленням даних. На жаль, інакше не вийде. Так, повістка може надійти рекомендованим листом після 16 липня. Проте й у разі неоновлення Вами даних - ризик такий самий, повістку просто направлять за адресою реєстрації.

        • Влад Клиент 3 месяца назад

          Дякую! Тобто якщо я отримую правильний е-ВОД + оновлюю дані, то подавшись на бронювання навіть з отриманою повісткою після 16 липня, маючи поважні причини на неявку, можу "дожити" до отримання рішення про бронь. На практиці це мінімум місяць.

          • Айвазян Юрий Климентьевич

            Так, в принципі план реальний. Головне у такому випадку мати поважну причину неявки на весь строк до оформлення відстрочки роботодавцем, аби не сплачувати потім 17000 грн. Звичайно, що це за умови "правильного е-ВОД".

            • Влад Клиент 3 месяца назад

              Дякую! Тоді останнє питання.Можливо були вже схожі випадки на практиці? Якщо в моєму тимчасовому посвідченні військовозабов'язаного вказано "Взят на учет в РВК", то чи буде після уточнення даних та генерування е-ВОД там стояти відмітка про облік в ТЦК та СП, адже по суті структура та моя особова справа не мали кудись дітись після перейменування РВК на ТЦК та СП. Проте шанс "не на обліку" теж теоритично є.

          • Айвазян Юрий Климентьевич

            Так, буде стояти відмітка про облік в ТЦК. І так, Ви праві, шанс "не на обліку" або "потребує уточнення даних" також можливий.

    Корнійчук Євген Іванович
    25.1%

    Доброго дня, відвідайте ТЦК з гарантійним листом від підприємства,де буде зазначено, що вас гарантовано забронюють після взяття вам на облік і проставлення відповідно штапму. Гарантійний лист майте на руках, який зареєструйте у канцелярії. Підприємство зі свого боку нехай надішле поштою або телефонограмою.

    Що стосується навчання

    лист, довідка з реєстру може вказувати на інше у такому випадку у разі відмови у наданні відстрочки ви зможете відстояти своє право у судовому порядку.

    У зв'язку зі змінами підстава виглядає так:

    • здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;

    Послідовність вищої освіти у вашому випадку зберігається.

    • початковий рівень (короткий цикл) вищої освіти – молодший бакалавр (коледж ЧНУ);
    • перший (бакалаврський) – бакалавр;
    • другий (магістерський) – магістр;
    • третій (освітньо-науковий) – доктор філософії;
    • науковий рівень – доктор наук.

    Для отримання відстрочки вам потрібно подати заяву на ім'я комісара тцк про надання відстрочки від мобілізації додавши до неї нотаріально завірені копії таких документів

    Студентський квиток

    Наказ про зарахування до навчального закладу

    Довідка з навчального закладу Форми 20.

    довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти ( https://info.edbo.gov.ua/check-person/ )

    Цих документів цілком достатньо для отримання відстрочки, додатково можно додати ще договір з навчальним закладом, чек про оплату навчання

    Заяву пишіть у двох екземплярах щоб на одному поставили штамп про її прийняття, і вона залишилась доказом її подачі.

    Пунктом 63 Пастанови 560 передбачено у разі подачі заяви на відстрочку на ВЛК не мають право направляти. Тому при вступі, одразу подавайте заяву.

    Зразок заяви додається

    У вашому випадку, я би вам радив і на мою думку краще отримати відстрочку по бронюванню

    Або подавайте заяву на відстрочку, отримуйте письмову відмову, після чого звертайтесь до суду для її оскарження.

    • Влад Клиент 3 месяца назад

      Дякую! Оскаржувати відмову по навчанню скоріше за все не варіант. По перше відсутність такої судової практики, по друге я подаю довідку ЄДБО з вказаним порушенням і суд може зайняти цю позицію запросто.Щодо гарантійного листа - чи було таке на практиці і реально давало "відтермінування" для отримання броні? Що думаєте щодо отримання е-ВОД в цнапі і подачу на бронювання з ним?

      • Корнійчук Євген Іванович

        Б ез відвідування ТЦК вас не поставлять на облік у будь якому випадку.

        На практиці з гарантійним листом є всі шанси спокійно отримати бронь.

        Були ситуації коли людина приходила до ТЦК для виправлення не відповідностей за для отримання броні і їх було мобілізовано, такі ситуації були не одиночні, тому набрали розголосу, після чого комісари тцк отримали по шапці за такі трюки. Тому сподіваюсь на разі для працівників з підприємств критичної інфраструктури ставляться більш пунктуально. З досвіду скажу гарантійний лист досить дієвий спосіб, на практиці завдяки йому багато моїх клієнтів отримали бронювання. Головне, щоб ваше підприємство полотно співпрацювало з ТЦК по даному випадку.

        У разі спроби вручення вам бойової повістки на відправку відмовляйтеся її підписувати у такому разі буде складено акт відмови в якому ви зазначте причину своєї відмови у вашому випадку це праця на підприємстві критичної інфраструктури та, що ви підлягаєте бронюванню. У такому випадку, якщо ви оформите у подальшому бронь будь яка відповідальність буде відсутня і ви уникнете мобілізації поки бронь буде оформлюватись.

        • Влад Клиент 3 месяца назад

          Нюанс в тому, що я стою на обліку, але печатка стоїть ще РВК з 2020 року.Виходячи з ваших слів це не дорівнює обліку в ТЦК при оновленні даних через цнап? По факту змінилась лише назва структури

          • Корнійчук Євген Іванович

            Спробуйте бо це оптимальний та простіший до вас варіант. Якщо не вийде то у додатку буде зазначено, щоб ви звернулись до ТЦК, у такому випадку вже прийдеться йти особисто

    Кирда Вячеслав Володимирович
    10%

    Вітаю Вас!

    У першу чергу, не потрібно поспішати. Дійсно, законопроєкт № 11379 до 16.07. точно не буде ухвалений, якщо він взагалі коли-небудь таким буде.

    На жаль, але позиція МОН у ситуації зі студентством є чіткою, але не зовсім законною, на мою точку зору. Якщо навчалися за певним рівнем освіти, не отримали диплом, все одно рахуєтеся таким, що використав можливість здобуття освіти на відповідному рівні для отримання відстрочки.

    Лист МОН від 03.06.2024 № 1/9758 "ПРО ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ В ЄДЕБО ДОВІДКИ ПРО ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ".

    Згідно з даним листом, освіта молодшого спеціаліста має НРК 5.1, а освіта фахового молодшого бакалавра - 5. Відповідно, за таких умов мова йде про пониження рівня освіти, відповідно у довідці буде зазначено про порушення послідовності. Вступати треба на рівень освіти вищий, ніж молодший спеціаліст.

    Моя позиція однозначна: раніше здобутий рівень має підтверджуватися дипломом.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про вищу освіту

    Стаття 7. Документи про вищу освіту1. Документ про вищу освіту видається особі, яка успішно виконала відповідну освітню програму та пройшла атестацію.

    2. Встановлюються такі види документів про вищу освіту за відповідними ступенями:

    диплом молодшого бакалавра;

    диплом бакалавра;

    диплом магістра;

    диплом доктора філософії/доктора мистецтва.

    5. Невід’ємною частиною диплома молодшого бакалавра, бакалавра, магістра, доктора філософії/доктора мистецтва є додаток до диплома європейського зразка, що містить структуровану інформацію про завершене навчання. У додатку до диплома наводиться інформація про результати навчання особи, освітні компоненти, отримані оцінки і здобуту кількість кредитів ЄКТС, а також відомості про національну систему вищої освіти України.

    10. Інформація про видані дипломи вноситься закладами вищої освіти, крім вищих військових навчальних закладів, до Єдиної державної електронної бази з питань освіти.

    Нічого цього і близько щодо Вас у них немає.

    Щодо судового оскарження, то у даній ситуації ключовим елементом даного питання є ДОВІДКА, по якій заклади освіти мають право вносити корективи у графу щодо послідовності. Якщо це так, варто звертатися до закладу освіти, вимагати від них керуватися вимогами ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", а не листом МОНу.

    Звісно, вони відмовлять, і у такій ситуації проти закладу освіти потрібно подавати позов до суду про зобов'язання вчинити певні дії.

    Якщо все таки ВУЗи не мають права вносити свої корективи, належним відповідачем я б обрав Міністерство освіти і науки України.

    Є інший варіант - готувати документи про здобуття освіти в обхід ДОВІДКИ, а потім оскаржувати відмову ТЦК та СП у наданні відстрочки. Але проблема полягає в тому, що сам по собі процес оскарження не зупиняє мобілізацію.

    Варіант з бронюванням також доволі не простий, а тому будьте обережні.

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович
    10%

    Доброго дня.

    Згідно п. 2 Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затвердженого ПКМУ від 16 травня 2024 р. №560 на військову службу під час мобілізації, на особливий період призиваються резервісти та військовозобов’язані, які придатні до військової служби за станом здоров’я та не мають права на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, для комплектування (доукомплектування) з’єднань, військових частин, установ, організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, навчальних частин (центрів) Збройних Сил та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення з правоохоронними функціями.

    Згідно з п. 56 - 60 Порядку відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Для розгляду питань надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (відокремлених відділах) утворюються комісії у такому складі: голова комісії — керівник районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (відокремленого відділу); члени комісії — представники апарату, структурних підрозділів (освіти та науки, охорони здоров’я, соціального захисту населення, служби у справах дітей, центру надання адміністративних послуг) районної, міської держадміністрації (військової адміністрації). Для розгляду питань надання військовозобов’язаним, які перебувають на військовому обліку в розвідувальних органах, СБУ, відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період наказами керівників відповідних підрозділів розвідувальних органів, Центрального управління або регіонального органу СБУ утворюються відповідні комісії. Надання військовозобов’язаним відстрочок комісіями, утвореними в розвідувальних органах, СБУ, здійснюється відповідно до цього Порядку.

    За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5 до Порядку.

    Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    До відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки подаються документи, зазначені у переліку згідно з додатком 5 до Порядку. В Вашому випадку це Довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, або довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури та довідка закладу охорони здоров’я про місце роботи на посаді лікаря-інтерна.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади. На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення. У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6 до Порядку.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7 до Порядку.

    Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби (п. 63).

    Зверніть увагу на перелік документів. До відповідного територіального центру комплектування та соціальної підтримки подаються документи, зазначені у переліку згідно з додатком 5 до Порядку. В Вашому випадку це Довідка про здобувача освіти, сформована в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, або довідка закладу освіти про зарахування на навчання до інтернатури та довідка закладу охорони здоров’я про місце роботи на посаді лікаря-інтерна.

    Виходячи з формулювання в довідці - відстрочку пов'язану з навчанням Ви не отримаєте.

    Якщо Вам пропонують бронювання - погоджуйтеся. Виходячи з ситуації з "студенством" на сьогодні це найкращий варіант.

    Більш того процедура надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації у зв’язку з бронюванням та відстрочки, передбаченої підпунктами 16-23 пункту 1 додатка 5 до ПКМУ №560, не передбачає направлення на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду (ПКМУ №560).

    Щодо ВЛК:

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» від 21 березня 2024 року № 3621-IX Громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.

    На ВЛК ВАс мають викликати повісткою.

    Середницький Євгеній Вікторович
    4.8%

    Вітаю, ваше питання дуже складне, і найкращою порадою буде звернутися до кваліфікованого юриста, який спеціалізується на військовому праві та законодавстві щодо військового обліку. Однак, я можу надати деякі загальні рекомендації:

    1. Юридична консультація: Зверніться до адвоката, який може детально вивчити вашу ситуацію і надати конкретні поради щодо ваших прав і обов'язків.
    2. Оновлення обліку: Якщо ви вирішите оновити свій військовий облік, зробіть це вчасно, але врахуйте, що це може призвести до повістки на проходження медичного огляду (ВЛК).
    3. Стан здоров'я: Якщо у вас є медичні показання, які можуть вплинути на ваше обмеження щодо служби, проконсультуйтеся з лікарем і зберіть усі необхідні документи для підтвердження цих станів. У деяких випадках це може допомогти отримати відстрочку або звільнення від служби.
    4. Відстрочка: Законопроєкт №11379 може бути вашим шансом отримати відстрочку, але його прийняття може зайняти час. Підтримуйте зв'язок з новинами та офіційними джерелами, щоб бути в курсі його розгляду.
    5. Участь у процесі: Ви можете спробувати звернутися до народних депутатів вашого округу з проханням підтримати і прискорити розгляд законопроєкту. Іноді громадський тиск і звернення до депутатів можуть прискорити процес розгляду законопроєктів.
    6. Підготовка документів: Підготуйте всі необхідні документи і підтвердження, які можуть знадобитися у разі виникнення юридичних питань. Це можуть бути довідки з навчального закладу, медичні документи, пропозиція від підприємства на бронювання тощо.
    7. Останні дні: Якщо плануєте оновлювати облік у ЦНАПі, намагайтеся це зробити якнайближче до кінцевого терміну, але врахуйте, що це все одно може призвести до виклику на медичний огляд

Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України