Задайте вопрос юристу

861 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 08 июля 2024, вопрос №114662 350₴

Оновлення даних за кордоном

Доброго дня.
знаходжуся за кордоном, інвалід 3 група з дитинства. Знятий з обліку у 2012 у звязку зі зміною прописки і більше ніде не ставав на облік. Чи потрібно оновлювати дані? як правильно це зробити? якщо оновити в резерв+ то чи потрібно відправляти емейл до тцк і до якого? чи потрібно ще щось робити оскільки я не стою на обіку? чи потрібно йти до консульства та ставати там на облік?
Який порядок дій у моєму випадку?

Ответы юристов (6)

    Дерій Владислав Олегович
    18%

    Доброго дня!

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування за кордоном уточнити дані можна:

    • шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або
    • на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);

    Так як Ви не перебуваєте на військовому обліку - уточнити дані через емейл або по телефону не зможете.

    При уточненні даних через Резерв+ скоріш за все Вам прийде повідомлення, що для уточнення даних Вам потрібно звернутися в ТЦК.

    Згідно пункту 10-1 правилл військового обліку Громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2980) стати на військовий облік одним з таких способів:

    • прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;
    • шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Заява подається громадянином України закордонній дипломатичній установі України особисто разом із паспортом громадянина України для виїзду за кордон, який після прийняття заяви повертається громадянину України, або засобами поштового зв’язку разом з копією першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

    Закордонна дипломатична установа України надсилає заяву з визначеними документами відповідному територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, Центральному управлінню або регіональному органу СБУ або відповідному підрозділу розвідувальних органів на їх адресу електронної пошти, яка розміщена на їх офіційному веб-сайті, у семиденний строк.

    Отже, стати на військовий облік перебуваючи за кордоном можуть громадяни, які були зняті з обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, Ви в свою чергу були зняті у зв'язку зі зміною місця проживання, тому невідомо чи взагалі консульство прийме заяву про взяття на облік.

    Перебуваючи за кордоном Ви можете уточнити дані через Резерв+.

    За неоновлення даних можливий штраф за статтею 210 КУпАП.

    Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо ТЦК отримає необхідну інформацію з МСЕК, Реєстрів територіальної громади та ін. - Вас не повинні притягнути до відповідальності за неуточнення даних. Поки що судової практики по цьому питанню немає, тому яку позицію займе ТЦК невідомо.

    Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно. А притягнути Вас до адміністративної відповідальності буде досить складно, адже Ви знаходитесь за кордоном.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович
    18%

    Вітаю!

    ВАМ ПОТРІБНО ОНОВИТИ ДАНІ, ЩОБ НЕ НАРАЖАТИСЯ НА АДМІНІСТРАТИВНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.

    В КОНСУЛЬСТВІ ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК, ТОМУ ЩО ВИ НЕ ПМЖ.

    НАДСИЛАТИ ІНФОРМАЦІЮ НЕОБХІДНО НА АДРЕСУ ТОГО ТЦКСП, ДЕ ВІЙСЬКОЗАБОВЯЗАНИЙ СТОЇТЬ НА ВІЙСЬКОВОМУ ОБЛІКУ. ВИ НЕ СТАВАЛИ НА ОБЛІК ПІСЛЯ ЗНЯТТЯ, ТОМУ ВАША СПРАВА ЗНАХОДИТЬСЯ В СТАРОМУ ТЦКСП.

    ТАКОЖ ВИ МОЖЕТЕ ОНОВИТИ ДАНІ В РЕЗЕРВ +.

    Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    • у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до ЦНАП , або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);
    • у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті ТЦК та СП за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).
    Кирда Вячеслав Володимирович
    18%

    Вітаю Вас.

    Так, Ви повинні уточнити дані.

    Норми нового мобілізаційного Закону з приводу уточнення облікових даних передбачають наступне:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    ...

    у разі перебування за кордоном – шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності)..."

    Таким чином, Закон надає можливість оновити дані особам, що перебувають за кордоном, в один із 3-х способів:

    - через мобільний телефон ТЦК та СП.

    - через електронну пошту.

    - через електронний кабінет.

    Якщо провести комплексний глибокий аналіз норм законопроєкту 10449 стає очевидним, що він не містить якихось безглуздних та неможливих до реалізації норм щодо повернення військовозобов'язаних чоловіків до України. Як Ви можете побачити, вони передбачають варіанти оновлення персональних даних, зокрема через офіційну електронну адресу, електронний кабінет і так далі. Тобто мова про обов'язкове повернення в Україні не йде і йти не може, це практично реалізувати неможливо. Це все, що Вам може бути цікаво. Як буде в майбутньому, спрогнозувати складно.

    Якщо звернути увагу, навіть надається можливість актуалізації даних за допомогою офіційного номеру телефону, який зазначений на офіційному сайті ТЦК та СП. Цікаво, що влада вважає офіційними сайтами центрів комплектування? Мабуть, їх сторінки у ФБ, адже інших просто немає.

    Щодо блокування рахунків, звідки Ви взяли інформацію, що буде блокування рахунків та стягнення майна? Блокування рахунків не передбачено чинним законодавством як міра можливого покарання для так званих "ухилянтів". Пояснюю, що може бути за законодавством, яке набирає чинності з 18 травня.

    1. Адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП. Наразі штраф 3400-5100 грн, але планується підняття штрафу до 17-25 тис грн. Це влада трактуватиме як порушення законодавства у сфері оборони, мобілізації і так далі.

    2. ТЦК звертається до Нацполіції про Вашу доставку до них.

    3. Нацполіція, якщо не може доставити, повідмоляє ТЦК про неможливість доставки.

    4. Далі ТЦК направляє на Вашу адресу ВИМОГУ - це новий документ. Це та вимога, яка вважатиметься врученою, навіть якщо вона не буде вручена.

    5. Якщо протягом 10 кал. днів з дня отримання вимоги Ви не зв'яляєтеся, ТЦК подає до суду позов про обмеження у праві керування ТЗ.

    Ось коротко такий алгоритм дій. Загалом недолік для влади нового Закону в тому, що якщо людина тупо сидить вдома, за кордоном, її не так просто дістати. Штрафи - то таке питання. Особа не може бути притягнути до відповідальності двічі за одне і те ж правопорушення. Тому не оновили - понесли відповідальність і по суті все. Обмеження у праві керування ТЗ - це інше, але також не критичне, як на мою точку зору. Найгірший сценарій розвитку подій за новим законодавством - обмеження у праві керування ТЗ.

    Щодо блокування рахунків, це можливо виключно в рамках виконавчого провадження, якщо особа не сплачує протягом певного часу штраф, але жодного відношення до мобілізаційного процесу це не має. Це виключно виконавче провадження та процес стягнення штрафу або іншої заборгованості. Не думаю, що при наявності штрафу Ви умисно не будете його сплачувати протягом довгого часу.

    якщо оновити в резерв+ то чи потрібно відправляти емейл до тцк і до якого? чи потрібно ще щось робити оскільки я не стою на обіку? чи потрібно йти до консульства та ставати там на облік?Який порядок дій у моєму випадку?

    Якщо уточните дані через РЕЗЕРВ, відправляти додаткову інформацію на електронну пошту не обов'язково. Стати на облік фактично Ви можете тільки в Україні шляхом відвідування ТЦК. До речі, можливо уточнення даних через Резерв Вам нічого не дасть, адже інформації по Вас може просто не бути. До консульства йти не потрібно, адже вони не ставлять на військовий облік.

    З повагою!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    17.4%

    Доброго дня, Мироне, ще раз!

    Ви, напевно, помилково поставили питання вдруге, тому дублюю відповідь із попереднього Вашого питання.

    Чи потрібно оновлювати дані?

    Відповідно до Закону України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності з 18 травня цього року:

    II. Прикінцеві та перехідні положення

    "2. Установити, що:

    1) під час дії Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 24 лютого 2022 року № 65/2022, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 3 березня 2022 року № 2105-IX:

    громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності)".

    як правильно це зробити?

    Тільки через Резерв+. Проте, оскільки Ви були зняті ще у 2012 році, то, скорше за все, отримаєте повідомлення про те, що "інформація потребує уточнення у ТЦК" або ж, що "не перебуваєте на обліку".

    якщо оновити в резерв+ то чи потрібно відправляти емейл до тцк і до якого?

    Якщо оновити дані через Резерв+, то оновлювати дані додатково по електроній пошті не потрібно.

    чи потрібно ще щось робити оскільки я не стою на обіку?

    Ви були зобов'язані стати на облік у ТЦК за новим місцем проживання упродовж 7 днів. Знаходячись за кордоном громадяни України можуть стати на військовий облік в ТЦК через консульство, але відповідна процедура передбачена лише для тих, хто виїхав за кордон на ПМП.

    чи потрібно йти до консульства та ставати там на облік?

    52. Закордонні дипломатичні установи України:

    інформують призовників віком від 18 до 25 років, які перебувають на постійному або тимчасовому консульському обліку;

    під час особливого періоду інформують військовозобов’язаних та резервістів, які не мають відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та сприяють їх поверненню в Україну;

    повідомляють про взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, відповідним підрозділам розвідувальних органів за місцем перебування їх на військовому обліку за списком (додаток 15) засобами системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів (до впровадження такої електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів повідомлення здійснюється у семиденний строк з дати взяття на постійний або тимчасовий консульський облік або зняття з нього на офіційну адресу електронної пошти органу ведення військового обліку, яка розміщена на його офіційному веб-сайті).

    Військовий облік громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, здійснюється районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів на загальних засадах".

    Отже, навіть за умови того, що Ви станете на консульській облік, консульство навіть не зможе повідомити цю інформацію ТЦК, оскільки Ви не перебуваєте на військовому обліку в Україні.

    Який порядок дій у моєму випадку?

    Ви можете оновити дані, проте всі інші питання прийдеться вирішувати в Україні.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав
    14.3%
    Турчин Ярослав 2 месяца назад

    Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта

    Общаться в чате

    ВІТАЮ ВАС, МИРОН!

    Звісно, що не потрібно оновлювати дані, адже Ви не перебуваєте на військовому обліку що саме по собі виключає обов"язок уточнювати дані.

    Нааразі вимагають оновити дані на підставі абзацу 4 пункту1 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"Закону № 3633-IX (більш відомого як законопроект № 10449), який набув чинності з 18.05.2024 р., де зазначено: «громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані».

    Як бачимо, обов"язок оновлення законом встановлено не для військовозобов"язаних громадян у віці від 18 до 60, а саме для тих, хто перебуває на військовому обліку.

    Жодної відповідальності за неоновлення даних не буде навіть у тих, хто перебуває на обліку в ТЦК. Юристи вже розклали законодавство на молекули і встановили, що Міністерство оборони розробляючи санкції – допустили фатальну помилку і тепер не можна притягнути до відповідальності будь-кого за неоновлення даних.

    Юристи Міноборони допустили фатальну помилку, яка не дозволить ТЦК на законних підставах притягати людей до будь-якої відповідальності за неоновлення даних, адже в законі (ст. 27 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію") чітко прописано, що відповідальності підлягають люди, які неоновлять (не уточнять) дані відповідно до ч. 10 статті 1 Закону України "Про військовий обов"язок і військову службу", ч. 3 ст. 22 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію".

    При цьому там йде мова, що дані мають бути оновлені протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України.

    Указ про мобілізацію набув чинності ще в лютому 2022 року, а закон про обов"язок уточнити дані - набув чинності 18 травня 2024 року.

    Тобто такий обов"язок не виникає у громадян України на підставі ч. 3 ст. 22 Закону, адже після його прийняття Верховна Рада мобілізацію не затверджувала, а президент її не оголошував.

    Нааразі ж вимагають оновити дані на підставі абзацу 4 пункту1 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення"Закону № 3633-IX (більш відомого як законопроект № 10449), який набув чинності з 18.05.2024 р., де зазначено: «громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані».

    За це порушення законом відповідальності не передбачено взагалі.

    Тож у Вашому випадку - оновити дані, навпаки Ви створите собі проблеми і потенціальні можливості для штрафування з порушенням закону.

    Зобов"язання до чогось осіб, які не знаходяться в межах державного суверенітету України - це злочин і наруга над принципами права, міжнародним правом, Конституцією України, є виказом неповаги до країн ЄС, які фактично зазнають втручання в свій суверенітет.

    Не може особа, яка не перебуває на території України мати якісь обов"язки. Точка. Це маразм та згвалтування права у всіх його аспектах.

    Звісно свідомий того, що рівень поваги до законності в Україні наразі наближений до плінтуса, але все ж таки це не змушує всіх з цим погоджуватися. Або хай влада визнає, що побудовано КНДР і ніяких прав у громадян немає... окрім права помирати в умовах соціалістичної Конституції і капіталістичного демократурного устрою.

    Неможлива відповідальність... вона виключається самим фактом неперебування в Україні. Ну це ж елементарні речі. які принципово всі державні мужі не бачать, або не хочуть бачити. Наш викладач, пан Вєніславський, свого часу теж цьому вчив... а зараз несе таку пургу, що хочеться відмовитись від диплома... Невже настільки гроші не пахнуть, щоб відмовитись від усього, що знаєш і що викладав студентам, заради виправдання забаганок неосвідчених управлінців із замашками диктаторів.

    Не може розповсюджуватися законодавство країни за межі її території. Саме тому існує ООН і Міжнародне право... Саме тому держава, яка нав"язує своє право іншим державам - визнається агресором, який посягає на державний суверенітет та територіальну цілісність держави у всьому світі. І інших слів не підбирають. Це неспростовна аксіома існування держави.

    Вигадування порушень з боку держави - є підставою для отримання захисту в будь-якій цивілізованій країні шляхом звернення за захистом до суду, ЄСПЛ, ООН, отримання статусу політичного біженця, додаткового захисту та таке інше.

    Крім того, право на свободу пересування прямо гарантоване Конституцією України.

    В умовах воєнного стану ніхто не приймав закон, в якому б вказувалося, що особа зобов"язана повернутися в Україну, бо воєнний стан... не приймали, бо виглядали б на весь світ абсолютно безграмотними і жалюгідними... Ні одна країна в світі не приймала таких законів за всю історію людства.

    При цьому вимушувати повернутися приховано, вводячи якісь обов"язки та відповідальність за їх невиконання - примітивно і грубо, адже відсутність обов"язку прибути до країни - виключає відповідальність. Це не має нічого спільного із законністю. Звісно це все доведеться розжовувати суддям, які вчилися на юристів лише формально, а тому замість вивчення юридичної деонтології, історії та теорії держави і права = займалися невідомо чим. От тепер і маємо таку правову систему, де абсолютно академічні речі сприймаються з подивом, наче це якесь відкриття і ніхто раніше про це не чув.

    Тож живіть собі спокійно і не переживайте.

    Хай щастить Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Богун Сергій Павлович
    14.3%

    Доброго дня.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    Якщо Ви не виключені з військового обліку - Вам необхідно оновити облікові дані.

    Громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дня набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 563 “Про внесення змін до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів” стати на військовий облік одним з таких способів:

    прибуття особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки;

    шляхом подання заяви про взяття на військовий облік у довільній формі разом із відомостями, визначеними додатком 4 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, та копії першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу СБУ або відповідного підрозділу розвідувальних органів, яким такого громадянина України знято з військового обліку, через закордонну дипломатичну установу України.

    Заява подається громадянином України закордонній дипломатичній установі України особисто разом із паспортом громадянина України для виїзду за кордон, який після прийняття заяви повертається громадянину України, або засобами поштового зв’язку разом з копією першої сторінки паспорта громадянина України для виїзду за кордон.

    Закордонна дипломатична установа України надсилає заяву з визначеними документами відповідному територіальному центру комплектування та соціальної підтримки, Центральному управлінню або регіональному органу СБУ або відповідному підрозділу розвідувальних органів на їх адресу електронної пошти, яка розміщена на їх офіційному веб-сайті, у семиденний строк.

    За порушення законодавства передбачена адміністративна відповідальність.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України