Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 11 июля 2024, вопрос №115118 1700₴

Адмінпорушення, штраф та його оскарження

Намагаюсь зрозуміти чи штрафи, що тцк потенційно може виписувати, є сенс (мається на увазі, що таку справу можна виграти, зняти штраф і не бачитись з тцк) оскаржувати чи ні. Це все в контексті нових законів, атвоматичних вручень повісток ітд.

Читав чимало запитаннь, на сайті, стосовно штрафів за неявку по повістці і дуже часто бачу, що говорять про оскарження штрафу на основі того, що адміністративне правопорушення було складене за відсутності порушника і що навіть заказний лист не вважається обєктивною формою попередження про складання адмін порушення, за умови, що ви фізично не підписали відмову від його отримання.
Тобто тут трюки як з врученням повісток не діють, що ти отримав/не отримав листа з повісткою, для тцк - це завжди "отримав".
І за рахунок того, що вас не було попередженно про складання адмінпорушення, можна оскаржити штраф, що було накладено в наслідок цього адмінпорушення.
Тобто, більш простими словами, тцк як раніше не могли законно вас притиснути за ігнор повісток (якщо не піймають на вулиці або самі не прийдете), так і зараз не можуть, але вже по іншим причинам.
Чи моє розуміння, описане вище, правильне ?

Також цікавить питання стосовно часового діапазону коли можна оскаржити штраф. Чи він є і який він ? (теж наче прочитав в інших запитаннях, що там щось накшталт лише 10 днів з дня накладання штрафу його можна оскаржити)

Ответы юристов (2)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    75%

    Вітаю Вас.

    Говорити про таке речі треба на конкретному прикладі. Кожна ситуація - індивідуальна та в більшості не має аналогів. Чи варто оскаржувати адміністративні матеріали, знову ж таки можливо сказати лише після предметного їх вивчення.

    Втім, потрібно розуміти, що наразі чинне законодавство передбачає процедуру заочного штрафування, коли про накладене стягнення Ви можете дізнатися лише на стадії його примусового виконання, на жаль. Чинний КУпАП передбачає, що:

    Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається

    ...

    Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Буквально це означає те, що у визначених випадках, зокрема коли порушення вчинено в особливий період; військовозобов'язаний не з'явився в ТЦК без поважних причин, хоча був повідомлений про дату, час і місце виклику; не повідомив причину неприбуття за повісткою ТЦК має право складати одразу постанову про притягнення до відповідальності, яку вони мають надіслати за адресою громадянина.

    Щодо повісток, то наразі вони можуть надсилатися поштою.

    16 травня 2024 року Урядом України було ухвалено постанову за № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період", яка змінює АБСОЛЮТНО ВСЕ, у тому числі порядок оповіщення громадян.

    Згідно з даною постановою повістка може бути:

    1. Вручена особисто під підпис.

    2. Надіслана засобами поштового зв'язку.

    Належним підтвердженням оповіщення про виклик до районного (міського) ТЦК та СП є:

    - у разі вручення повістки - особистий підпис про отримання повістки, відеозапис вручення повістки або ознайомлення з її змістом, у тому числі відеозапис доведення акта відмови від отримання повістки (додаток 2), а також відеозапис відмови резервіста або військовозобов’язаного у спілкуванні з особою, уповноваженою вручати повістки.

    Дуже часто на відео ми бачимо, як особи відмовляються від спілкування з представниками ТЦК. За умови наявності відеозапису, повістка буде вважатися врученою.

    - у разі надсилання повістки засобами поштового зв’язку:

    1) день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;

    2) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою місця проживання особи, повідомленою цією особою територіальному центру комплектування та соціальної підтримки під час уточнення своїх облікових даних;

    3) день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи день проставлення відмітки про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила територіальному центру комплектування та соціальної підтримки іншої адреси місця проживання.

    Таким чином, з 16 липня поточного року розпочнеться активний етап надсилання повісток на поштові адреси військовозобов'язаних та резервістів, уточнені протягом 60 днів.

    Щодо оскарження, то:

    Стаття 289. Строк оскарження постанови по справі про адміністративне правопорушення

    Скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови, а щодо постанов по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксовані за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, постанов у справі про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу, та/або про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), - протягом десяти днів з дня набрання постановою законної сили. В разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено органом (посадовою особою), правомочним розглядати скаргу.

    На практиці час для оскарження постанови складає все ж 10 календарних днів з моменту отримання адміністративних матеріалів. Але у такій ситуації треба обов'язково подавати заяву про поновлення строку.

    З повагою!

    Карпенко Андрій Володимирович
    25%

    Вітаю!

    НАЖАЛЬ, ВСЕ НЕ ТАК ЯК ВИ СОБІ УЯВЛЯЄТЕ.

    1.

    Від 16 липня ТЦК буде направляти повістки на останнє відоме місце реєстрації військовозобов’язаного.

    Від 16 липня уже легально ТЦК буде направляти повістки на останнє відоме місце реєстрації військовозобов’язаного, який не оновив дані. Але ця повістка буде вважатися врученою, бо вона відправлена на останню відому адресу

    Такі повістки все одно будуть вважатися врученими, навіть якщо їх не отримали адресати або вони відмовилися від неї. Тож після того ТЦК знову спрямують ще одну повістку.

    Після неотримання двох повісток ТЦК може звернутися до поліції з проханням здійснити адміністративне затримання. Це означає, що дільничний працівник поліції має право приїхати за останньою відомою адресою, якщо людина там знаходиться, то його можуть затримати і доставити в ТЦК з метою примусової постановки на військовий облік.

    Відповідно до постанови Кабміну №560 повістка може формуватися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів «Оберіг» та підписуватися керівником районного (міського) ТЦК або його відділу шляхом накладання на повістку його кваліфікованого електронного підпису. Також повістки можуть формуватися «по-старому» - на папері. Реєстраційний номер повістки фіксується в «Оберіг».

    Тобто, процес створення повісток фактично цифровізується, що надасть можливість забезпечити масовість їх формування на осіб, які не виконали обов’язки щодо військового обліку

    Далі такі сформовані в автоматичному режимі повістки можуть розсилатися поштою.

    Так, повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до ТЦК може бути надіслана засобами поштового зв’язку з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до ТЦК або його відділу надсилається адресату не пізніше, ніж протягом наступного дня після підпису повістки відповідним керівником. При цьому день явки за викликом резервіста або військовозобов’язаного визначається не раніше 14-го дня від дня надсилання повістки засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    Надалі вже запускається механізм заочних штрафів і, відповідно, відкриття виконавчого провадження і надалі – блокування рахунків та стягнення доходів і навіть майна у примусовому порядку.

    Штраф за КУпАП може складати від 17 тисяч до 25,5 тисяч грн.

    При цьому раніше передбачений законодавством протокол ТЦК відтепер вже не складається, якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик ТЦК, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у ТЦК підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Вочевидь, таким підтвердним документом буде вважатися поштове відправлення з проставленням відповідної відмітки.

    Далі ТЦК може розглянути справу і відразу винести постанову про накладення штрафу.

    Адміністративне стягнення за статтями 210, 210-1 КУпАП, може бути накладено протягом 3 місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Накладатися штраф може неодноразово, скажімо, за кожну неявку за повісткою.

    2.

    Військовозобов'язаний має 10 днів, щоб оскаржити в суді протокол ТЦК про порушення військового обліку.

    Якщо такий протокол ТЦК виписаний (протоко відтепер вже не складається, якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик ТЦК) це означає, що він вже почав діяти. Копія протоколу надсилається особі і у особи є 10 днів, якщо вона не погоджується з цим рішенням, вважає що воно неправомірне, звернутися до суду і його оскаржити.

    Якщо особа пропустила цей строк, вона має право його поновити. Однак, це складно, тому що особа в суді повинна довести, що таке пропущення строку відбулося дійсно з поважних причин.

    ОЗНАЙОМТИСЯ:

    https://protocol.ua/ua/yak_oskargiti_shtraf_ttsk_1...


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України