Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 14 июля 2024, вопрос №115397 500₴

Чи оновлювати дані в резерв +

Доброго дня. Мені 36р. На руках маю приписне яке давали 14 років назад ще в школі тоді проходив комісію мав проблеми з зором то служити не забрали. З тих пір у військкоматіне був та ніяких повісток мені не приходило. От не можу рішитись оновлювати мені дані чи не варто? Та й часу вже лишилось тільки два дні. Підскажіть як краще зробити?Чи для мене нема вже різниці оновлю я дані чи ні всерівно при зустрічі з тцк на вулиці мене відразу відвезуть в Тцк на проходження ВЛК.

Ответы юристов (17)

    Богун Сергій Павлович
    14.8%

    Доброго дня.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    - у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Облікові дані Вам оновити необхідно.

    У разі невиконання норми закону передбачена адміністративна відповідальність.

    Також наразі у вас є можливість сформувати новий військово-обліковий документ.

    Виходячи скільки вам років - приписне вже повинно бути замінено на інший військово-обліковий документ.

    Якщо ви були визнані свого часу обмежено придатним - згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист» від 21 березня 2024 року № 3621-IX Громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом, протягом дев’яти місяців з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.

    Дерій Владислав Олегович
    14.2%

    Доброго дня!

    Незалежно від того оновите дані чи ні - при зустрічі з представниками ТЦК Вам 100% вручать повістку, адже приписне Ви повинні були змінити на військовий квиток ще у 27 років.

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560 Під час перевірки військово-облікового документа: уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;

    поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки).

    Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть на законних підставах затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги)

    Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) лише громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування на території України уточнити дані можливо:

    • шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або
    • до центру надання адміністративних послуг, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    За неоновлення даних можливий штраф.

    Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо ТЦК отримає необхідну інформацію з інших реєстрів (податкова, реєстр територіальної громади, МВС та ін.) - Вас не повинні притягнути до відповідальності за неуточнення даних. Поки що судової практики по цьому питанню немає, тому яку позицію займе ТЦК невідомо.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Богдан Новак Клиент 4 месяца назад

      Маю діагноз:амбліопія високого ступення лівого ока. Гострота зору ліве 0.04 не коригується, праве 1.0, 3 місяці тому проходив обстеження в приватній клініці, також є виписка по діагнозу з цієї клініки. На вашу думку яку ступінь придатності поставить ВЛК? Пункт а) непридатний чи пункт б) придатний у військових частинах забезпечення і т.д.

      • Дерій Владислав Олегович

        Згідно МКХ 10 при гостроті зору 0,04 Вам повинні були вказати діагноз сліпота одного ока (H54.4) Тож спробуйте отримати консультаційний висновок лікаря з таким діагнозом у закладі охорони здоров'я.

        Також можете направити запит до МОЗ з проханням надати інформацію при якій гостроті зору око являється сліпим.

        Якщо в листі буде вказано, що око являється сліпим при гостроті зору 0,04 - то беріть даний лист з собою на ВЛК, разом з іншими медичними документами, адже перш за все Вам потрібно, щоб Ваші діагнози були підтверджені належними медичними документами. Як правило це форма первинної облікової документації № 028/о “Консультаційний висновок спеціаліста” , історія хвороби, Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого: форма № 027/о.

        Даний діагноз передбачені у статті 31 Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби (додаток 1) та в Поясненнях щодо застосування статей Розкладу хвороб (додаток 2)

        При сліпоті одного ока Вас повинні визнати непридатним до військової служби із виключенням з військового обліку за статею 31 "а"

        Якщо у Вас в медичних документах не буде нічого вказано про сліпоту - Вас визнають придатним до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони за статтею 31 "б"

        • Богдан Новак Клиент 4 месяца назад

          Якщо мене визнають придатним по пункту б)(думаю що сліпоту вони не захочуть визнавати) то яка вірогідність що мене відправлять на лінію бойового зіткнення?

          • Дерій Владислав Олегович

            Згідно законодавства - не мають права відправляти.

            • Богдан Новак Клиент 4 месяца назад

              Дякую за відповідь

          • Дерій Владислав Олегович

            Будь ласка! Бажаю Вам успіхів!

    Айвазян Юрій Климентійович
    14.2%

    Доброго дня, Богдане!

    Щодо оновлення даних, то останні Ви повинні оновити до 16.07.2024 року. У будь якому випадку Ви отримаєте повістку. Оновите дані - прийде повістка за місцем фактичного проживання. Не оновите дані - прийде повістка за місцем реєстрації.

    Не факт, що Вас одразу відвезуть до ТЦК на ВЛК, проте повістку при зустрічі з групами оповіщення на уточнення даних точно видадуть.

    Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    Перевірка військово-облікових документів під час мобілізації.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Закон України "Про Національну поліцію":

    "5. За зверненням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів Служби безпеки України або розвідувальних органів України органи та підрозділи, що входять до системи поліції, беруть участь у здійсненні заходів щодо оповіщення військовозобов’язаних та резервістів спільно з представниками територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, а також здійснюють адміністративне затримання та доставлення до цих центрів та органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення".

    Щодо притягнення до віповідальності та оскарження постанови ТЦК:

    Відповідно примітки до статті 210 КУпАП

    Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Середницький Євгеній Вікторович
    14.2%

    Вітаю.

    Ваша ситуація є досить поширеною, і рішення про оновлення даних у військкоматі вимагає врахування кількох важливих аспектів. Розглянемо можливі наслідки та варіанти дій.

    1. Чи варто оновлювати дані?

    Оновлення даних у військкоматі має свої переваги та ризики. Розглянемо їх:

    Переваги оновлення даних:
    • Легалізація статусу: Ви зможете офіційно оновити свій статус, включаючи медичні дані, що може вплинути на ваш обов'язок щодо мобілізації.
    • Відсутність кримінальної відповідальності: Оновлення даних допоможе уникнути можливих адміністративних та кримінальних наслідків за ухилення від військової служби.
    • Офіційне підтвердження стану здоров'я: Можливо, у вас є проблеми зі здоров'ям, які можуть стати підставою для відстрочки або звільнення від служби. Оновлення даних допоможе підтвердити це офіційно.
    Ризики оновлення даних:
    • Мобілізація: Існує ризик, що вас можуть мобілізувати, якщо ви не зможете підтвердити медичні підстави для відстрочки або звільнення від служби.
    2. Можливі наслідки неоновлення даних

    Якщо ви не оновите дані, можливі наступні наслідки:

    • Затримання на вулиці: Якщо вас зупинять представники територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК), вони можуть вас направити на проходження ВЛК.
    • Адміністративні та кримінальні наслідки: Ігнорування повісток та неоновлення даних може призвести до штрафів та інших санкцій.
    3. Рекомендації щодо дій

    Залишилося небагато часу для прийняття рішення, тому важливо діяти швидко. Ось кілька кроків, які можна розглянути:

    1. Підготуйте документи:
      • Паспорт та ідентифікаційний код.
      • Приписне свідоцтво.
      • Медичні документи, що підтверджують ваш стан здоров'я (якщо є).
    2. Відвідайте військкомат:
      • Зверніться до військкомату для оновлення даних.
      • Пройдіть медичний огляд (ВЛК) для офіційного підтвердження стану здоров'я.
    3. Офіційно підтвердьте стан здоров'я:
      • Якщо у вас є проблеми зі здоров'ям, які можуть стати підставою для відстрочки або звільнення від служби, подайте відповідні медичні документи.
    Висновок

    З огляду на ваш вік та можливі проблеми зі здоров'ям, оновлення даних у військкоматі може бути кращим варіантом. Це допоможе уникнути можливих правових наслідків та офіційно підтвердити ваш стан здоров'я. Хоча існує ризик мобілізації, своєчасне оновлення даних може надати вам можливість отримати законну відстрочку або звільнення від служби.

    Богдан Новак Клиент 4 месяца назад

    Маю діагноз:амбліопія високого ступення лівого ока. Гострота зору ліве 0.04 не коригується, праве 1.0, 3 місяці тому проходив обстеження в приватній клініці, також є виписка по діагнозу з цієї клініки. На вашу думку яку ступінь придатності поставить ВЛК? Пункт а) непридатний чи пункт б) придатний у військових частинах забезпечення і т.д.

    • Дерій Владислав Олегович

      Вітаю, Богдане!

      Ви можете оформити собі інвалідність, яка надвсть право на відстрочку.

      Згідно постанови КМУ №10 від 21.01.2015 р.“Про затвердження переліку анатомічних дефектів, інших необоротних порушень функцій органів і систем організму, станів та захворювань, за яких відповідна група інвалідності встановлюється без зазначення строку повторного огляду”(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/10-2015-%D0%BF#Text) сліпота на одне око (гострота зору з переносною корекцією 0,05 і нижче або концентричне звуження поля зору до 10 градусів від точки фіксації) або ураження обох очей (зниження гостроти зору з переносною корекцією 0,1 і нижче або концентричне звуження поля зору до 25 градусів від точки фіксації) є підставою для встановлення 3 групи інвалідності.

      Спочатку Вам необхідно подати заяву до лікуючого лікаря (або сімейного) на огляд МСЕК.

      Потім лікар направить Вас на лікарсько-консультативну комісію (ЛКК) для медичного обстеження, здійснення необхідних досліджень та визначення клініко-функціонального діагнозу.

      За висновком ЛКК лікуючим лікарем закладу охорони здоров’я за місцем проживання чи лікування хворого, заповнюється форма № 088/о “Направлення на медико-соціально-експертну комісію" та підписується головою і членами лікарсько-консультаційної комісії і надсилається в медико-соціально-експертну комісію (МСЕК).

      При огляді у МСЕК проводяться: вивчення документів, що підтверджують стійке порушення функцій організму, обумовлене захворюваннями, наслідками травм або вродженими вадами, які спричиняють обмеження нормальної життєдіяльності особи; опитування хворого; об'єктивне обстеження та оцінка стану всіх систем організму, необхідних лабораторних, функціональних та інших методів дослідження усіма членами комісії.

      Комісія проводить засідання у повному складі і колегіально приймає рішення. Відомості щодо результатів експертного огляду і прийнятих рішень вносяться до акта огляду та протоколу засідання комісії, що підписуються головою комісії та її членами і засвідчуються печаткою.

      Якщо ви не згодні з висновками комісії, то маєте подати про це письмову заяву до МСЕК або відділу охорони здоров’я. Це потрібно зробити протягом одного місяця після отримання результатів огляду. Цю заяву і всі супровідні документи потрібно надіслати до міської чи районної МСЕК, яка проводитиме повторний огляд людини. Повторне рішення комісії вже можна буде оскаржувати в МОЗ.

      Якщо хворому відмовляють в отриманні інвалідності, рішення комісії можна оскаржити двома способами — у судовому порядку та позасудовому.

      Позасудовий порядок

      У цьому разі потрібно подати письмову заяву та копію висновку МСЕК до обласних або міських комісій протягом місяця після одержання висновку.

      Таку заяву можна подати через МСЕК, яка приймала рішення, або до відповідного управління охорони здоров’я області, де проживає хворий. Протягом трьох днів комісія, що проводила огляд, або управління охорони здоров’я надсилає всі документи на розгляд обласної, центральної міської комісії. Протягом місяця з дня подання документів комісія проводить повторний огляд заявника і приймає нове рішення.

      Про час та місце огляду громадянин повідомляє телефоном та поштою. У разі незгоди з рішенням обласної МСЕК хворий може подати заяву до Міністерства охорони здоров’я України. За наявності фактів порушення законодавства МОЗ доручає Центральній медико-соціальній експертній комісії повторно розглянути запит, а також вживає інших заходів впливу.

      В особливо складних випадках МОЗ може направляти осіб, які звертаються для встановлення інвалідності, для проведення медико-соціального експертного обстеження до клініки Українського інституту медико-соціальних проблем інвалідності (м. Дніпро, пров. Феодосія Макаревського, 1-а) та Науково-дослідного інституту реабілітації осіб з інвалідністю (м. Вінниця, вул. Хмельницьке шосе, 104).

      Після обстеження ці установи складають консультативні висновки. Утім, для комісії вони мають рекомендаційний характер.

      Судовий порядок

      Рішення комісії може бути оскаржене в суді. Для цього позивач подає адміністративний позов до суду в шестимісячний термін з моменту прийняття рішення МСЕК. Відповідачем у цій справі буде відповідна МСЕК. За вибором позивача такі справи вирішуються або за зареєстрованим місцем проживання цієї особи, або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача.

      Ознайомтесь з корисним матеріалом за посиланням https://bf.diia.gov.ua/articles/meni-potribno-ofor...

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.2%

    Вітаю Вас.

    Згідно із законодавством, Ви повинні уточнити свої дані.

    З 18 травня законодавство передбачає, що:

    "...громадяни України, які перебувають на військовому обліку , зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані...".

    Чи треба це робити з точки зору доцільності - питання виключно суб'єктивне і не зовсім коректно його обговорювати у публічному просторі.

    Чи Прискорить таке оновлення вірогідність бути мобілізованим?

    Все може бути, але точної відповіді на це питання Вам ніхто не надасть. Цілком очевидно, шо уточнення даних, зокрема місця проживання, здійснюється з метою надсилання по цим адресам поштових повісток. Навіть постанова КМУ № 560 це підтверджує:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 16 травня 2024 р. № 560 Київ

    Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період

    34. Повістка про виклик резервіста або військовозобов’язаного до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу чи відповідного підрозділу розвідувальних органів, Центрального управління або регіональних органів СБУ може бути надіслана зазначеними органами військового управління (органами) засобами поштового зв’язку рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення з повідомленням про вручення на адресу його місця проживання після завершення 60 днів, відведених законодавством на уточнення своїх облікових даних, у тому числі адреси місця проживання.

    У разі неуточнення протягом 60 днів резервістом або військовозобов’язаним своєї адреси місця проживання повістка надсилається на його адресу зареєстрованого/задекларованого місця проживання.

    Щодо подвоювання розміру штрафу, на даний момент це питання точно не досліджено, але формально виконавча служба має на це право, що передбачено статтею 308 КУпАП.

    Стаття 308. Примусове виконання постанови про стягнення штрафу

    У разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

    У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується:

    подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу;

    витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

    Як краще за все дізнатись коли цей штраф був виписаний?

    На жаль, але дана система не прив'язана до Дії. Адміністративні матеріали ТЦК має направляти по місцю проживання особи, але це не дає гарантій, що Ви оперативно дізнаєтеся про наявний штраф. Раджу періодично відстежувати про себе інформацію у Реєстрі боржників: https://erb.minjust.gov.ua/

    Знову ж таки, обговорювати такі речі щодо доцільності оновлення або не оновлення конкретно у Вашій ситуації публічно не зовсім коректно.

    З повагою!

    Турчин Ярослав Олександрович
    14.2%

    ВІТАЮ ВАС, пане БОГДАНЕ!

    НУ як? Наважились чи ні?На жаль дійсно для Вас різниці ніякої, бо якщо Вас штрафануть не за неуточнення даних в Резерв+, то за порушення правил військового обліку, відповідно до яких Ви мали стати на військовий облік військовозобов"язаних при досягненні 25-річного віку.

    Що по ст. 210, що по ст. 210-1 КУпАП - відповідальність та сама, 17 тисяч гривень.

    Тож краще дійсно тихо сидіти і мати надію, що не згадають про Вас.

    6 - 6.5 мільйонів громадян України не уточнили свої дані. І це лише ті, дані про кого є в Реєстрі. А є ж ще ті, хто не стоїть, знятий, виключений, чиї документи втратили.

    Думаю Ви слідкуєте за новинами.

    Як спочатку ТЦК кричало, що усім штраф. Потім тихенько так зізналися експерти наближені до влади, що 6.5 мільйонів штрафів вони не вивезуть.

    Тепер лякають, що от до жовтня точно встигнуть.

    Я в цьому маю значні сумніви.

    Тож живіть поки що спокійно і спостерігайте чим це все закінчиться.

    В будь-якому разі, якщо що - Вам пришлють повістку на адресу зареєстрованого місця проживання.

    Сходити на ВЛК зможете завжди. Бо саме це є метою ТЦК - ВЛК + мобілізація. Все.

    А інші речі - лише інструменти на шляху до цього, щоб не викрадати вже явно людей як якісь пірати.

    Імітація законності та належності дій.

    Відповідно до підпункту 10-1 пункту 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затверджених Постановою КМУ від 30 грудня 2022 р. № 1487 (в редакції від 11.07.2024 р.) Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    10-1) у період проведення мобілізації (крім цільової) та/або протягом дії правового режиму воєнного стану:

    • у разі залишення свого місця проживання стати в семиденний строк з дати взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на обліку внутрішньо переміщеної особи;

    {Пункт 1 доповнено підпунктом 10-1 згідно з Постановою КМ № 563 від 16.05.2024}

    Тобто такі вимоги чинні лише з 18.05.2024 р. (дата набуття чинності змінами до постанови КМУ).

    Тому, ТЦК мали б самі знати Вашу адресу та інші дані з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, тому Ви не несете відповідальність за ст. 210, 210-1 КУпАП.

    Якщо звернути увагу на чинну редакцію статей 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, вона містить наступну примітку:

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тому, якщо Ви оновите дані, маєте мобілізаційний вік (старше 25 років), придатні до служби за станом здоров"я та не маєте права на відстрочку, то Вас можуть мобілізувати з високою вірогідністю цього.

    Вирішувати Вам як діяти., Ваше життя. Але не слід думати, що оновлення даних - панацея. Тобто ціль ТЦК - мобілізувати. Всі оці оновлення, повістки, ВЛК, уточнення, перевірки - мають одну мету - мобілізувати...

    Як у відомому в мережі інтернет мемі з персонажами басні "Ворона та лисиця" - Коли ворона сидить на дереві з лисицею в обнімку і каже -"Ти зрозумій, навіть питання так не стоїть - віддавати сир чи ні". Так і тут. Оновлюй, не оновлюй. А мета одна. І питання одне стоїть перед ТЦК - Як Вас мобілізувати.

    Тобто, якщо немає бажання служити. то реверанси в бік ТЦК Вам нічого не дадуть. Бо їх кінцева мета не статистичні дані, не збір Ваших персональних даних, і навіть не штрафи - це все інструменти для банальної мобілізації. Будь-якою ціною.

    ЩОДО ВЛК.

    В нормальних умовах у Вас було б виключення. Оскільки зараз питання навіть так не стоїть для ТЦК, то високі ризики того, що Вас взагалі визнають цілком придатним, вказавши, що медичну документацію приватних клінік Ви купили корупційним шляхом.

    Бачте ВЛК у нас, яке сформовано переважно з невдах, яких не взяли викладати у медичні заклади освіти, не прийняли на високооплатну роботу у приватні клініки - всією душею ненавидять увесь світ, підробляють до мізерних зарплат у ТЦК і за ці гроші готові знищити усю українську націю, шляхом неправомірних постанов про придатність осіб, яким в пору давати інвалідність.

    Тобто Вам треба для хоч якихось шансів на непридатність чи хоча б придатність у батальйонах охорони, МТЗ, ТЦК, ВВНЗ та ін. не бойових підрозділах - мати записи у дільничного лікаря та лікаря-окуліста медичного закладу комунальної або державної форми власності, консультативні висновки НДІ сфери управління МОЗ або Національної академії медичних наук України, консультативні висновки клінік при національних медичних університетах.

    Якщо записи про хворобу та діагноз не будуть внесені до ЕСОЗ (Електронної системи охорони здоров"я) лікарями, то ВЛК цілком може закрити очі на будь-які паперові документи, вказавши, що не було нічого. І Ви потім не доведете, що було.

    Хай Вам щастить!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    • Богдан Новак Клиент 3 месяца назад

      Доброго дня, дякую вам за відповідь. Дані не оновлював

      • Турчин Ярослав Олександрович

        Прошу. Вибачте, що із запізненням. Ви не одинокі. Більше 6 мільйонів громадян не оновили свої дані. Тепер побачимо, як 100 тисячне ТЦК буде боротися з 6 мільйонами громадян.

    Корнійчук Євген Іванович
    14.2%

    Доброго дня, є Примітка до ст 210. Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто вони самостійно можуть оновити ваші дані.

    На мою думку всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.
    Штрафи досить великі, тому у будь якому випадку треба їх оскаржувати.

    Раджу вам підготувати свою історію хвороби на всяк випадок, та проаналізувати її з вашим профільним лікарем на придатність до військової служби.

    Стаття 25

    Включено: хвороби повік, сльозового апарату, орбіти та кон’юнктиви, вади їх розвитку Н00-Н13

    а) виражені анатомічні зміни або вади положення повік, орбіти, кон’юнктиви зі значними порушеннями зорових або рухових функцій на обох очах

    Непридатні до військової служби з виключенням з військового обліку

    б) те саме на одному оці або помірно виражені на обох очах; різко виражені захворювання повік, сльозових шляхів, орбіти, кон’юнктиви на одному або на обох очах

    Придатні до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони

    в) незначно виражені анатомічні зміни або вади положення повік, орбіти, кон’юнктиви, помірні або незначно виражені захворювання повік, сльозових шляхів, орбіти, кон’юнктиви на одному або обох очах без порушення зорових або рухових функцій очей

    Придатні

    Стаття 26

    Включено: хвороби склери, рогівки (рубці та помутніння, дегенеративні захворювання), райдужної оболонки, циліарного тіла, кришталика (усі види катаракти), судинної оболонки; хвороби скловидного тіла та очного яблука; неврит зорового нерва, хвороби та ураження зорового нерва та зорових шляхів, інші хвороби ока та його придаткового апарату Н15-Н22; Н25-Н28; Н30-Н36; Н33.3; Н43-Н45; Н46-Н48

    а) різко виражені з прогресуючим, значно вираженим зниженням зорових функцій та частими загостреннями на обох очах

    Непридатні до військової служби з виключенням з військового обліку

    б) те ж саме на одному оці або помірно виражені на обох очах

    Придатні до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони

    в) помірно виражені, непрогресуючі з рідкими загостреннями на одному оці або незначно виражені на обох очах

    Придатні

    Стаття 27

    Включено: відшарування та розрив сітківки Н33, за винятком Н33.3

    а) будь-якої етіології на одному або обох очах з прогресуючим (або) значно вираженим зниженням зорових функцій та (або) після безуспішного хірургічного лікування

    Непридатні до військової служби з виключенням з військового обліку

    б) будь-якої етіології на одному або обох очах після успішного хірургічного лікування

    Придатні до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони

    Стаття 28

    Включено: усі форми глаукоми Н40-Н42

    а) у розвиненій і подальших стадіях на обох очах

    Непридатні до військової служби з виключенням з військового обліку

    б) у розвиненій стадії на одному оці; у початковій стадії одного або обох очей

    Придатні до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони

    в) офтальмогіпертензія на одному або обох очах

    Придатні

    Стаття 29

    Включено: зорові розлади, пов’язані з хворобами м’язів ока, порушенням співдружніх рухів, усі форми косоокості Н49-Н51

    а) стійкий параліч рухових м’язів очного яблука за наявності диплопії

    Непридатні до військової служби з виключенням з військового обліку

    б) те саме за відсутності диплопії; співдружня косоокість за відсутності бінокулярного зору

    Придатні до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони

    Стаття 30

    Включено: порушення рефракції та акомодації Н52 (гіперметропія, міопія, астигматизм, анізометропія, пресбіопія та інше)

    а) короткозорість або далекозорість будь-якого ока в одному із меридіанів більше 12,0 дптр

    Непридатні до військової служби з виключенням з військового обліку

    б) короткозорість або далекозорість будь-якого ока в одному із меридіанів більше 6,0 дптр і до 12,0 дптр або астигматизм будь-якого виду з різницею рефракції у двох головних меридіанах більше 3,0 дптр

    Придатні до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони

    в) короткозорість або далекозорість будь-якого ока в одному із меридіанів більше 3,0 дптр і до 6,0 дптр або астигматизм будь-якого виду з різницею рефракції у двох головних меридіанах більше 2,0 дптр і до 3,0 дптр

    Придатні

    Стаття 31

    Включено: розлади зору та сліпота Н53-Н54 (амбліопія, диплопія, сліпота та знижений зір одного, обох очей, порушення кольоровідчуття тощо)

    а) сліпота одного або обох очей; відсутність одного чи обох очних яблук

    Непридатні до військової служби з виключенням з військового обліку

    б) гострота зору обох очей з корекцією до 0,5; гострота зору одного ока з корекцією вище 0,5 при гостроті зору другого ока з корекцією до 0,2

    Придатні до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони

    в) дихромазія, аномальна трихромазія будь-якого типу

    Придатні

    Стаття 32

    Стани після перенесених гострих хвороб ока та придаткового апарата або хірургічного лікування

    Тимчасово непридатні. Потребують лікування, відпустки, звільнення від виконання службових обов’язків

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1109-08#Text


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України