Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 07 августа 2024, вопрос №117209 350₴

Додати військове звання що відсутнє в резерв+ але присутнє в військовому квитку

Вітаю. Після оновлення даних в резерв+ в електронному військово-обліковому документі в пункті звання стоїть прочерк, всі інші дані-актуальні. Саме звання в електронному військово-обліковому дуже важливе, так як роботодавець не приймає документ без цієї інформації.
Чи можливо оновити ці дані шляхом надсилання документів в ТЦК з відповідною заявою чи необхідно відвідувати ТЦК особисто.
Який алгоритм дій в обох випадках?
Дякую.

Ответы юристов (6)

    Айвазян Юрій Климентійович
    25.1%

    Доброго дня, Максиме!

    Чи можливо оновити ці дані шляхом надсилання документів в ТЦК з відповідною заявою чи необхідно відвідувати ТЦК особисто.

    Однозначно не раджу відвідувати ТЦК особисто, якщо Ви не маєте права на відстрочку. Звання потрібно для бронювання? Чи для влаштування на роботу? Який паперовий ВОД Ви маєте?

    Постановою КМУ №559 передбачено, що для виправлень у реєстрі громадянин повинен звернутись із відповідною заявою до ТЦК у письмовій або електроній формі (через електроний кабінет військовозобов'язаного).

    Відповідно До Постанови КМУ №559 від 16.05.2024 року «Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів»:

    "4. У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    у паперовій формі — повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;

    в електронній формі — повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви".

    Отже, Ви можете написати відповідну заяву з проханням внести зміни до реєстру та направити її рекомендованим листом на адресу ТЦК, додавши до останньої копію Вашого паперового ВОД та копію е-ВОД до якого не підтягнулось звання.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович
    10%

    Доброго дня!

    Скоріш за все свого часу Ви не обміняли посвідчення про приписку до призовної дільниці на військовий квиток, а тепер після оформлення електронного ВОД у Вас не підтягнулось звання.

    На жаль, вирішити дане питання можливо лише за особистої явки до ТЦК.

    Якщо у Вас немає підстав для відстрочки, то похід до ТЦК закінчиться направленням на ВЛК та врученням повістки на відправку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Карпенко Андрій Володимирович
    25.1%

    Вітаю!

    ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 16 травня 2024 р. № 559

    "Порядок оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів".

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/559-2024-%D0%B...

    4. У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;

    в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви

    ВИ ПОВИННІ ВНЕСТИ ЩМІНИ ЧЕРЕЗ ЕЛЕКТРОННИЙ КАБІНЕТ ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНОГО.

    Турчин Ярослав Олександрович
    25.1%

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, пане МАКСИМ!

    Запис про військове звання важливий лише для бронювання, бо треба визначити по якому критерію визначати код ВОС - для рядового чи офіцерського складу, адже не усі ВОСи рядового і офіцерського складу бронюються.

    Генеральний штаб ЗСУ у листі від 20.04.2023 р. № 300/1/С/3886 навів перелік дефіцитних для Збройних Сил України військово-облікових спеціальностей військовозобов'язаних, за наявності яких вони не підлягають бронюванню.

    Так , заборонено бронювання військовозобов'язаних працівників з числа осіб рядового, сержантського та старшинського складу, що мають такі військово-облікові спеціальності: 003, 004, 008, 015, 016, 019, 021, 028, 029, 034, 035, 036, 037, 039, 047, 048, 054, 055, 058, 065, 069, 070, 071, 072, 106, 107, 108, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 133, 134, 135, 136, 137, 139, 140, 143, 144, 145, 146, 147, 153, 163, 178, 183, 184, 210, 216, 220, 221, 223, 225, 233, 234, 245, 248, 250, 251, 260, 261, 262, 265, 267, 307, 320, 323, 326, 340, 379, 381, 382, 383, 403, 420, 460, 474, 500, 501, 502, 503, 507, 525, 527, 528, 530, 531, 538, 543, 544, 549, 550, 554, 569.

    З числа осіб офіцерського складу не підлягають бронюванню особи з такими військово-обліковими спеціальностями: 02, 03, 04, 06 (060100, 060300, 061000, 061200, 061300, 061400, 061401, 061500, 061610 (решта ВОС групи 06 бронюється)), 08, 09, 10, 12, 14, 34, 44, 46 (460100, 461000, 461003, 461100, 461102, 461103, 461200, 461300, 461304, 462202 (решта ВОС групи 46 бронюється)), 49, 50, 52, 53, 54, 70, 90.

    Довідково:

    Перелік військово-облікових спеціальностей рядового, сержантського і старшинського складу Збройних Сил України затверджений наказом Міністерства оборони від 07.09.2020 року № 317, а Перелік військово-облікових спеціальностей осіб офіцерського складу - наказом Міністерства оборони від 20.06.2012 № 412/ДСК.

    Читайте також: Мінекономіки вказало на типові помилки роботодавців при бронюванні військовозобов'язаних працівників.

    https://biz.ligazakon.net/news/219432_u-genshtab-n...

    ОТЖЕ, якщо Вам для бронювання треба ВОД з належно зазначеним званням - треба написати листа до ТЦК щодо необхідності виправлення помилок та неточностей в Реєстрі та прикласти копію військово-облікового документу і ВЛК, посвідчену або в консульстві (якщо є така змога).

    На жаль, по при передбачену можливість комунікації з ТЦК через Резерв+, електронний функціонал листування з ТЦК та СП в Резерв+, який є імітацією Єдиного державного реєстру, досі не створено. Тому залишається лише поштовий варіант звернення, якому можуть передувати спроби звернутися через Службу підтримки Резерв+, та на електронну пошту ТЦК.

    Окремим моїм клієнтам, які за кордоном, вдавалося достукатися до столичних РТЦК та СП та Київського міського ТЦК та СП.

    Якщо не відреагують - то треба використовувати традиційні консервативні методи (ні, не поштових голубів, а національного поштового оператора - УДППЗ "Укрпошта")

    Такий лист направляється до ТЦК через УДППЗ "Укрпошта" з описом вкладення та паперовим бланковим повідомленням про вручення адресатом.

    Примірну ЗАЯВУ на виправлення відомостей в Реєстрі додаю до своєї відповіді.

    У заяві можна послатися на пункт 2 частини першої статті 9 Закону України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів" та Постанову КМУ № 559 від 16.05.2024 р.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1951-19#Text

    Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:

    • звертатися в порядку, встановленому адміністратором Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.

    Але Ви не військовозобов"язаний, а як діяти військовозобов"язаним у такому випадку законом не визначено. Проте, визначено підзаконним актом.

    Згідно з пунктами 1 - 5 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 передбачено:

    Військово-обліковий документ є документом, що визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, який оформляється (створюється) та видається громадянину України, який є призовником, військовозобов’язаним або резервістом, у тому числі, якщо він був виключений з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідно до пунктів 3 і 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” та не отримував такий документ до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559 “Про затвердження Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого документа”.

    Військово-обліковий документ оформляється (створюється) та видається (замінюється):

    • в електронній формі - засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста та/або Державного веб-порталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони та/або Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія) (у разі технічної реалізації);
    • у паперовій формі — на бланку, форма якого затверджується постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 р. № 559.

    Особа може мати на бланку лише один військово-обліковий документ.

    Відомості, що зазначені у військово-обліковому документі громадянина України, який перебуває або був виключений з військового обліку Збройних Сил, СБУ, розвідувального органу, повинні відповідати відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі коли відомості, зазначені у графах 1-5, 13 та 14 військово-облікового документа на бланку, не відповідають відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, він вважається недійсним.

    ...

    У разі невідповідності відомостей, зазначених у посвідченні призовника, тимчасовому посвідченні військовозобов’язаного, військовому квитку осіб рядового, сержантського і старшинського складу та військовому квитку офіцера запасу, відомостям, що містяться у Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, громадянин України для внесення відповідних змін:

    • у паперовій формі - повинен звернутися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (органу СБУ, розвідувального органу) за місцем перебування на військовому обліку;
    • в електронній формі - повинен скористатися засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста для звернення до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу за місцем перебування на військовому обліку.

    Зміни вносяться протягом п’яти робочих днів з дня реєстрації заяви.

    Військово-обліковим документом призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також громадян, виключених з військового обліку відповідно до пунктів 3 та 4 частини шостої статті 37 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”, в електронній формі (далі - військово-обліковий документ в електронній формі) є відображення в електронній формі відомостей про громадянина України, що містяться в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, а також відомостей щодо звернення або повідомлення про вчинення адміністративного або кримінального правопорушення до Національної поліції.

    При цьому, згідно з пунктом 12 частини 2 розділу ІІ "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 11 квітня 2024 року № 3633-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3633-20#Text

    військово-обліковий документ, що визначає належність його власника до військового обов’язку, виданий до дня набрання чинності цим Законом, є чинним та не потребує обов’язкової заміни у випадку (з підстав) затвердження органом державної влади нової форми військово-облікового документа;

    Чи усунуть неточності теж гарантувати не можна. Бо ж у законі йде посилання про порядок, встановлений адміністратором Реєстру. Адміністратором є Генеральний штаб ЗСУ. У публічному просторі відсутній такий порядок. Може його знову зробили для службового користування і засекретили. Звісно є Постанова КМУ № 559 і окремі адекватні ТЦК нею послуговуються. А інші досі живуть у 90-2000х роках і нічого не хочуть чути про новації.

    Тому може існувати варіант в якому без звернення до суду внести зміни не вдасться.

    Хоча у більшості випадків клієнтів - вони зверталися із листами до ТЦК і протягом місяця дані виправляли. Навіть електронною поштою. Але це був м. Київ.

    Якщо ТЦК буде проявляти бездіяльність. Можна оскаржити дії РТЦК та СП спочатку до обласного ТЦК (для областей) або до ТЦК м. Києва (для РТЦК районів м. Києва).

    Строк звернення до суду - 6 місяців з дати порушення прав. Проте бажано подавати трохи раніше, щоб справу не залишили без розгляду по строкам, обліковуючи не з дати коли мали б відповісти протягом місяця, а наприклад відповідно до постанови КМУ № 559, протягом 5 днів з дня отримання заяви.

    НІ В ЯКОМУ РАЗІ НЕ ПЕРЕДАВАЙТЕ ОРИГІНАЛ КВИТКА РОБОТОДАВЦЮ, ТЦК. Не рятує навіть розписка. У клієнтів з Нацполіції та ДСНС - які віддали квиток кадровику для бронювання та оформлення відстрочки в ТЦК - вийшла ситуація, коли працівники ТЦК загубили їх військовий квиток і тепер замість дисциплінарної справи на них, вони розводять руками і кажуть - йдіть на нову ВЛК за новим військовим квитком. Можливо це навіть і схема обману громадян в цілях мобілізації.

    Пам"ятайте, що відповідно до пункту 24 Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ № 559 від 16.05.2024 р. Громадянин України може передавати військово-обліковий документ на бланку працівнику, відповідальному за ведення військового обліку, для внесення змін за умови одержання розписки, оформленої за формою згідно з додатком 3. Військово-обліковий документ на бланку повертається громадянину України не пізніше семи робочих днів з дня видачі такої розписки.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю,

    Як виправити відсутнє звання в електронному військово-обліковому документі

    Розумію вашу стурбованість щодо відсутності звання в електронному військово-обліковому документі. Це дійсно створює певні незручності, особливо при працевлаштуванні.

    Що можна зробити:

    1. Звернення до ТЦК та СП:

    • Особистий візит: Найшвидший та найнадійніший спосіб вирішити проблему – це звернутися особисто до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (ТЦК та СП) за місцем реєстрації.
    • Необхідні документи: Паспорт, ідентифікаційний код, військово-обліковий документ (якщо є), а також будь-які інші документи, які можуть підтвердити ваше звання (наприклад, наказ про присвоєння звання).
    • Алгоритм дій:
      • Зверніться до чергового або спеціаліста, який відповідає за ведення військово-облікового обліку.
      • Поясніть ситуацію та пред’явте необхідні документи.
      • Складіть заяву про внесення змін до ваших персональних даних у військово-обліковому документі.
      • У заяві чітко вкажіть, що необхідно виправити відсутнє звання.
      • Отримайте розписку про прийняття заяви.

    2. Надсилання документів поштою:

    • Підготовка документів: Складіть заяву про внесення змін до ваших персональних даних у військово-обліковому документі. До заяви додайте копії всіх необхідних документів.
    • Надсилання: Надішліть пакет документів рекомендованим листом з повідомленням про вручення на адресу ТЦК та СП за місцем реєстрації.
    • Відстеження: За допомогою трекінгового номера відстежуйте рух поштового відправлення та отримання його адресатом.

    Що стосується електронного звернення:

    Хоча деякі ТЦК та СП надають можливість подавати звернення в електронному вигляді через їхні офіційні сайти або електронні пошти, але не завжди ця функція працює без збоїв. Тому, для вирішення такої важливої проблеми, як відсутність звання у військово-обліковому документі, краще скористатися традиційними методами звернення.

    Важливо:

    • Терміни розгляду: Терміни розгляду вашої заяви можуть варіюватися залежно від навантаження ТЦК та СП.
    • Контроль виконання: Після подання заяви не забувайте періодично цікавитися її розглядом.
    • Збереження копій: Зберігайте копії всіх поданих документів та кореспонденції.

    Рекомендації:

    • Консультація юриста: Якщо у вас виникнуть додаткові питання або складнощі, зверніться за консультацією до юриста.
    • Паперовий носій: Навіть якщо у вас є електронний військово-обліковий документ, варто мати при собі його паперовий варіант, оскільки деякі установи можуть вимагати саме паперовий документ.
    Корнійчук Євген Іванович
    14.6%

    Доброго дня, надаю відповідь на ваше запитання:

    .Після оновлення даних в резерв+ в електронному військово-обліковому документі в пункті звання стоїть прочерк, всі інші дані-актуальні. Саме звання в електронному військово-обліковому дуже важливе, так як роботодавець не приймає документ без цієї інформації.Чи можливо оновити ці дані шляхом надсилання документів в ТЦК з відповідною заявою чи необхідно відвідувати ТЦК особисто.Який алгоритм дій в обох випадках? Оновлення даних у вашому електронному військово-обліковому документі, зокрема внесення звання, є важливим питанням, особливо якщо це впливає на вашу роботу. Розглянемо обидва можливі варіанти дій: через відвідування ТЦК особисто або шляхом надсилання документів.
    1. Відвідування ТЦК особисто

    Якщо ви маєте можливість відвідати ТЦК особисто, це може бути найшвидший спосіб вирішення питання.

    Алгоритм дій:
    • Підготовка документів: Візьміть із собою всі необхідні документи, зокрема:
      • Паспорт громадянина України.
      • Оригінал або копію військово-облікового документа (військовий квиток або тимчасове посвідчення).
      • Документи, які підтверджують ваше військове звання (наприклад, рішення ВЛК або наказ про присвоєння звання).
    • Звернення до ТЦК: Зверніться до відділу військового обліку вашого ТЦК, поясніть проблему з відсутністю звання в електронному документі, і попросіть оновити дані.
    • Перевірка внесених змін: Після оновлення даних в електронній системі, перевірте правильність інформації в "Резерв+".
    2. Надсилання документів поштою або електронною поштою

    Якщо ви не можете відвідати ТЦК особисто, можна спробувати оновити дані, надіславши документи поштою або електронною поштою.

    Алгоритм дій:
    • Підготовка заяви: Напишіть заяву на ім'я начальника ТЦК з проханням оновити дані щодо вашого військового звання. У заяві обов'язково вкажіть:
      • Ваші персональні дані (ПІБ, дата народження, контактні дані).
      • Проблему з відсутністю звання в електронному документі.
      • Перелік доданих документів.
    • Збір документів: Додайте до заяви копії таких документів:
      • Паспорт громадянина України.
      • Військовий квиток або тимчасове посвідчення.
      • Документи, які підтверджують ваше військове звання.
    • Надсилання документів: Надішліть пакет документів рекомендованим листом з повідомленням про вручення або через електронну пошту, якщо така можливість передбачена у вашому ТЦК. У разі використання електронної пошти, переконайтеся, що документи завірені електронним підписом (за потреби).
    • Отримання підтвердження: Після внесення змін у базу, попросіть підтвердити оновлення даних та перевірте їх в системі "Резерв+".
    3. Рекомендації
    • Перевірте можливість онлайн-подачі: Дізнайтеся, чи ваш ТЦК підтримує прийом документів та заяв через електронну пошту або через інші електронні сервіси.
    • Телефонна консультація: Якщо виникають сумніви або запитання, зателефонуйте до ТЦК і уточніть, які дії є необхідними у вашому випадку

Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України