Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 28 августа 2024, вопрос №118387 340₴

Будет штраф или нет за необновление даных?

Доброго ранку! Звертаюсь зараз, бо відключать світло... Син 21 рік, закінчив бакалаврат, вступає на магістратуру. Має тимчасове посвідчення, непридатний до в/с за гр.1 ст.74в. Зарахований в запас до 26.05.2026 р. Дані не оновлював, але у березні в поштову скриньку кинули повістку. Ходив у військомат, повістку забрали, щось відмітили у комп'ютері. Показав всі документи, посвідку і довідку із місця навчання. Сказали всьо добре!!! Працює офіційно, дані з роботи у військомат передавали і з університета.
Питання: чи треба оновлюватись в Резерв +, буде штраф чи ні , якщо передумав вступати на магістратуру в цьому році, а вирішив у наступному?
Як правильно зробити? Допоможіть будь ласка!

Ответы юристов (8)

    Дерій Владислав Олегович
    14.4%

    Вітаю Вас!

    Ваш син є військовозобов'язаним і якщо у нього не буде підстав для відстрочки згідно статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” - його можуть мобілізувати.

    Навчання або бронювання на підприємстві є підставами для відстрочки.

    Крім того, Ваш син визнаний непридатним у мирний час/обмежено придатним у військовий час, тому підлягає повторному медичному переогляду до лютого 2025 року, адже 4 травня набув чинності Закон 3621-IX про повторний медичний огляд обмежено придатних https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3621-20#Text, згідно даного закону термін обмежено придатний вже не застосовується.

    Прикінцевими та перехідними положення Закону 3621-IX Установлено, що громадяни України, які були визнані обмежено придатними до військової служби до набрання чинності цим Законом ( 04.05.2024), ПРОТЯГОМ ДЕВ'ЯТИ МІСЯЦІВ з дня набрання чинності цим Законом підлягають повторному медичному огляду з метою визначення придатності до військової служби.

    Вже відбулися зміни до Наказу МОУ 402, в якому обмежену придатність виключили з постанов ВЛК, стаття 74 "В" передбачає придатність до військової служби та розпочався переогляд на підтвердження придатності до служби тих людей, які були визнані обмежено придатними. Порядок оповіщення військовозобов’язаних (резервістів) та їх прибуття до ТЦК передбачений постановою КМУ № 560.

    Тому якщо син не поступить до магістратури або не матиме право на відстрочку з інших підстав (наприклад, бронювання) - його можуть направити на ВЛК, а потім мобілізувати.

    Єдина надія на те, що Верховна рада прийме законопроєкт №11379-д, яким передбачено, що військовозобов’язані, які на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист" від 21.03.2024 р. № 3621-IX перебували на військовому обліку військовозобов’язаних як такі, що за станом здоров’я визнані непридатними до військової служби в мирний час, обмежено придатними у воєнний час, – не підлягають призову на військову службу під час мобілізації до досягнення ними 25-річного віку. Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою

    Розгляд законопроєкту планується на вересень.

    Якщо його приймуть, то Ваш син до 25-річного віку не підлягатиме мобілізації незалежно від того оформив він відстрочку чи ні.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Богун Сергій Павлович
    14.4%

    Доброго дня.

    Ваш син має статус військовозобов'язаного.

    Як наслідок, наразі підлягає мобілізації.

    В Верховній раді України розглядається питання (на рівні комітетів) щодо заборони мобілізації такої категорії чоловіків до 25 років. Проте закону ще не має.

    Згідно з пункту 2 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» від 11 квітня 2024 року № 3633-IX громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    - у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    Відповідальність за Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку визначена ст. 210 КУпАП:

    «Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.»

    Кирда Вячеслав Володимирович
    14.4%

    Вітаю Вас!

    Питання: чи треба оновлюватись в Резерв +, буде штраф чи ні , якщо передумав вступати на магістратуру в цьому році, а вирішив у наступному? Як правильно зробити?

    Тобто він не уточнював свої облікові дані у період з 18 травня по 16 липня 2024 року? Якщо я все зрозумів вірно, теоретично він порушив правила військового обліку цим, за що може бути притягнутий до відповідальності (штраф 17-25,5 тис грн).

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

    тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

    тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    АЛЕ ЗВЕРТАЮ УВАГУ!!!

    Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення

    ...

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    ...

    При цьому Ваш син має статус військовозобов'язаного і відкладати процес вступу, як і сам вступ, на наступний навчальний рік, точно не варто, адже за відсутності права на відстрочку він може бути мобілізований.

    Тому алгоритм Ваших дій у цій ситуації наступний:

    1. Вступаєте до закладу освіти на рівень магістратури та отримуєте довідку з ЄБЕДО із зазначенням "ТАК, не порушує" щодо послідовності здобуття освіти.

    2. Готуєте заяву про оформлення відстрочки, до якої додаєте ПРОСТІ копії паспорту, РНОКПП, військово-облікового документу, довідку ЄДЕБО та направляєте це все до ТЦК поштовим зв'язком (рекомендований лист з повідомлення про вручення з описом вкладення).

    3. Реєструєтеся в електронній черзі до ТЦК та СП.

    https://q.mod.gov.ua/registration-place

    4. Готуєте повторно той же пакет документів, що і надісланий поштою, лише вже з нотаріальними копіями.

    5. Йдете до ТЦК та в першу чергу намагаєтеся зареєструвати заяву про відстрочку. Якщо реєструєте - чудово, якщо направляють на ВЛК - йдете та проходите ВЛК.

    6. Якщо після ВЛК направляють для реєстрації заяви про відстрочку - чудово, якщо вручають "бойову" - відмовляєте від отримання через незаконність дій працівників ТЦК та СП. Жодної юридичної відповідальності за це Ви не понесете.

    7. В кінцевому результатів реєструєте заяву про відстрочку, чекаєте +- 2-3 тижні, забираєте довідку про відстрочку.

    При цьому, для Вас буде дуже позитивно, якщо ВРУ проголосує законопроєкт №11379-д, що стосується заборони мобілізації осіб віком від 18 до 25 років.

    Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки розробив доопрацьований законопроект, (реєстр. № 11379-д), який вирішує два важливих завдання:

    По-перше, він визначає, що військовозобов’язані, які на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист" від 21 березня 2024 року № 3621-IX перебували на військовому обліку військовозобов’язаних як такі, що за станом здоров’я визнані непридатними до військової служби в мирний час, обмежено придатними у воєнний час, – не підлягають призову на військову службу під час мобілізації до досягнення ними 25-річного віку. Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою.

    По-друге, цей законопроект передбачає, що військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період з числа осіб, які на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав військовослужбовців та поліцейських на соціальний захист" від 21 березня 2024 року № 3621-IX перебували на військовому обліку військовозобов’язаних як такі, що за станом здоров’я визнані непридатними до військової служби в мирний час, обмежено придатними у воєнний час, та які не досягли 25-річного віку можуть бути звільнені з військової служби в запас, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу.

    З повагою!

    Айвазян Юрій Климентійович
    23.5%

    Доброго дня, Вікторія!

    Судячи з того, що Ви описуєте в своєму питанні, висновок ВЛК щодо Вашого сину стосувався статті 74 Розкладу хвороб (Наказу МОУ від 18.08.2023 № 490 "Про затвердження Змін до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України"), яка охоплює питання, пов'язані з наступними хворобами:

    "Включено: вроджені вади розвитку нервової системи Q00-Q07; вроджені вади розвитку ока, вуха, обличчя та шиї Q10-Q18; вроджені вади розвитку системи кровообігу Q20-Q28; вроджені вади розвитку органів дихання Q30-Q34; щілина губи та піднебіння Q35-Q37; інші вроджені вади розвитку органів травлення Q38-Q45; целіакія К90.0; вроджені вади розвитку статевих органів Q50-Q56; вроджені вади розвитку сечової системи Q60-Q64; вроджені вади розвитку та деформації кістково-м’язової системи Q65-Q79; інші вроджені вади розвитку Q80-Q89; хромосомні аномалії Q90-Q99".

    За графою 1 (за нею отримують висновок ВЛК особи призовного віку) пункту в) згаданої статті був визнаний "непридатним до військової служби в мирний час, обмежено придатним у воєнний час".

    Після проходження ВЛК Ваш син був переведений в запас, а отже втратив статус "призовник", набувши натомість статусу "військовозобов'язаного".

    Доречи наразі в ту саму статтю 74 Розкладу хвороб Наказом МОУ № 262 від 27.04.2024} були внесені істотні зміни, і тепер, незалежно від графи, під яку підпадає особа, що проходить обстеження ВЛК, за пунктом в) вона ввжається "придатною".

    Отже, в будь якому випадку відповідно до Закону України 3633-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку», який набрав чинності з 18 травня цього року, Ваш син був зобов'язаний оновити свої персональні дані у період 18.05.-18.07 2024 року.

    В Розіділі II згаданого Закону в Прикінцевих та перехідних положеннях зазначається:

    "2. Установити, що:

    1) під час дії Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 24 лютого 2022 року № 65/2022, затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про загальну мобілізацію" від 3 березня 2022 року № 2105-IX:

    громадяни України, які були зняті з військового обліку у зв’язку з вибуттям за межі України на строк більше трьох місяців, зобов’язані протягом 30 днів з дати набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України, що визначає особливості ведення військового обліку громадян України, які постійно або тимчасово перебувають за кордоном, стати на військовий облік громадян України;

    громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані:

    у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);

    у разі перебування за кордоном - шляхом повідомлення на офіційну електронну адресу або на офіційний номер телефону, які зазначені на офіційному сайті територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку, або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності);"

    Втім питання щодо застосування до Вашого сина адмінштрафу, як на мене, залишається цілком відкритим, оскільки він знаходився в ТЦК у березні цього року і повністью оновив свої персональні дані.

    Отже, вважати, що син, не оновивши дані в зазначений період, вчинив адміністративне порушення, є доволі спірним питанням.

    Принаймні, якщо дійде до того, що ТЦК з цього приводу складе протокол і винесе постанову про адмінпорушення, я переконаний, що останню можна буде оскаржити й довести в суді, що порушення закону не було, а дані було оновлені практично в той самий період.

    Звертаю також Вашу увагу на той факт, що, оскільки син є військовозобов'язаним на даний момент, у паузі між закінченням бакалаврата та вступом до магістратури існує ризик його мобілізації. Підстави для відстрочки, як я зрозумів, в нього ж немає? В цей момент він повинен бути дуже обережним, аби припадково на потрапити на патруль чи не отримати повістку на блокпосту. Йому залишилось "протриматись" до вересня, коли буде зарахування до магістратури. Чи в нього інші строки?

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Дерій Владислав Олегович

    В доповнення до своєї відповіді...

    Питання: чи треба оновлюватись в Резерв +, буде штраф чи ні , якщо передумав вступати на магістратуру в цьому році, а вирішив у наступному?

    Оновити дані потрібно було до 16 липня, тому вже немає значення чи син зареєструється в Резерв+ чи ні.

    За те, що Ваш син вчасно не оновив дані до 16 липня не повинно бути штрафу, адже згідно ПРИМІТКИ до статті 210 КУпАП - положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, всі дані Вашого сина повинні були міститись в реєстрах (ДМС, ДРАЦС, ДПС, МВС, ЄДБО, реєстрі територіальної громади), крім того підприємство подавало до ТЦК повідомлення про персональний облік сина, тому при необхідності він зможете оскаржити штраф за неповідомлення даних.

    Інша справа, що поки Ваш син не оформив відстрочку він може на вулиці або на роботі отримати повістку до ТЦК та направлення на ВЛК.

    Середницький Євгеній Вікторович

    Вітаю Вас! У вашій ситуації є кілька важливих аспектів, які потрібно врахувати.

    1. Оновлення даних та резерв:

    • Якщо син передумав вступати на магістратуру цього року і вирішив зробити це наступного року, йому потрібно повідомити військкомат про зміни в його статусі. Це важливо, щоб уникнути можливих непорозумінь та підтримувати актуальність інформації у військовому обліку.
    • Оновлення даних у військовому комісаріаті важливо, але, якщо він вже показав документи та військовий квиток під час останнього відвідування, можливо, що дані були оновлені. Якщо у нього немає потреби вступати на магістратуру цього року, і він не планує зараз змінювати свій статус, немає термінової необхідності оновлюватися в "Резерв +" негайно.

    2. Штрафи за неоновлення даних:

    • На даний момент штрафів за відсутність оновлення даних у військовому обліку не передбачено, якщо інформація у військкоматі актуальна та відповідає фактичному стану справ.
    • Штраф може бути накладений у разі, якщо військовозобов'язаний не надав необхідну інформацію військкомату, яка може вплинути на його військовий облік. Однак у вашій ситуації син вже надав документи, і, якщо відмітка в комп'ютері була зроблена, проблем виникнути не повинно.

    3. Як правильно діяти?

    • Якщо він передумав вступати на магістратуру, рекомендую звернутися до військкомату та повідомити про зміну планів, щоб вони внесли корективи в його облікові дані.
    • Якщо він не планує змінювати свій статус (не вступає на магістратуру цього року), йому потрібно просто стежити за тим, щоб у військкоматі були актуальні відомості, що він не є студентом магістратури. Це дозволить уникнути викликів на медичну комісію чи мобілізацію.

    Висновок:

    • Якщо син передумав вступати на магістратуру цього року, йому потрібно просто повідомити про це військкомат, щоб уникнути можливих непорозумінь. Штраф за це не передбачений, якщо всі документи були вчасно надані і інформація в базі оновлена. Якщо син вирішить вступати на магістратуру наступного року, тоді знову потрібно буде надати відповідні документи до військкомату.

    З повагою адвокат Середницький.

    Бережіть себе!

    Турчин Ярослав Олександрович
    21.5%

    ДОБРОГО ДНЯ, ВИКТОРИЯ!

    На жаль з квітня 2024 року статус "Непридатний до військової служби у мирний час, обмежено придатний у воєнний час" скасовано. Тому ТЦК вимагають кожному до лютого 2025 року пройти військово-лікарську комісію по визначенню придатності до служби.

    Вимоги до стану здоров"я щодо мобілізації також сильно знизили.

    В кращому випадку Ваш син може отримати ст. 74-Б Розкладу хвороб ( Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністра оборони України від 14 серпня 2008 року № 402 ), тобто Придатні до служби у військових частинах забезпечення, ТЦК та СП, ВВНЗ, навчальних центрах, закладах (установах), медичних підрозділах, підрозділах логістики, зв’язку, оперативного забезпечення, охорони.

    І то за наявності протягом останніх років спостережень та доказів наявності захвороювання, які лікарем-терапевтом внесені в медичну картку та в ЕСОЗ (Електронну систему Хелзі).

    Звісно що треба було оновити дані, щоб не мати проблем. Це треба було зробити до 17.07.2024 р. Тепер вже пізно.

    Якщо не оновили дані в Резерв+ може бути штраф. Хоча сенсу в цьому я не бачу, якщо дані про проживання не були змінені особою, то що оновлювати власне, електронну пошту чи телефонний номер?

    Штраф можна оскаржувати на магатися.

    Чи є відстрочка? Якщо ні. То треба оформлювати, бо Ваш син може бути мобілізований, адже в країні воєнний стан.

    Для оформлення відстрочки за освітою йому треба замовити в закладі освіти довідку з ЄДЕБО (Єдиної державної електронної бази з питань освіти).

    Відповідно до пункту 1 частини третьої статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    1) здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України "Про освіту", а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури;

    Для отримання відстрочки Вам треба отримати в закладі освіти довідку з QR-кодом, яка формується за допомогою функціоналу ЄДЕБО (Єдиної державної електронної бази з питань освіти).

    Доєднавши цю довідку до Заяви про відстрочку за встановленою формою - слід звернутися до ТЦК і зареєструвати її. Хоч встановлено, що відстрочка надається 7 днів, як правило це триває біля місяця. В окремих ТЦК - швидше.

    Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16 травня 2024 року № 560

    58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    {Абзац перший пункту 58 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 675 від 07.06.2024}

    59. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації може оформлятися за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.

    Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.

    У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.

    До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.

    Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, крім підстав, зазначених у пункті 2 частини першої, пунктах 3, 4, 5 частини третьої статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, здійснюється за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    "..."

    Для продовження строку дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаний з виданням Указу Президента України про продовження строку проведення мобілізації подає (надсилає) на розгляд комісії заяву у паперовій або електронній формі, зокрема, у разі технічної реалізації засобами електронного кабінету призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    У разі неможливості провести перевірку у військовозобов’язаного підстав для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів територіальний центр комплектування та соціальної підтримки повідомляє про необхідність надання відповідних підтвердних документів.

    "..."

    62. Здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти і здобувають рівень освіти, що є вищим за раніше здобутий рівень освіти у послідовності, визначеній частиною другою статті 10 Закону України “Про освіту”, а також докторанти та особи, зараховані на навчання до інтернатури для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, надають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти, сформовану в Єдиній державній електронній базі з питань освіти за формою, визначеною у додатку 9, та документи (нотаріально засвідчені копії документів), що підтверджують зарахування на навчання до інтернатури згідно з додатком 5.

    Здобувачі освіти, які навчаються за державним замовленням у закладах освіти із специфічними умовами навчання, що належать до сфери управління МВС та ДСНС, для отримання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період надають до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки довідку про здобувача освіти за формою, визначеною у додатку 9, видану закладом освіти із специфічними умовами навчання.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом.

    64. Заяви військовозобов’язаних про надання їм відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період та підтвердні документи зберігаються у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки протягом п’яти років.

    65. У разі втрати (зміни) підстав щодо надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період комісія може скасувати (змінити) раніше прийняте нею рішення, про що повідомляється заявнику письмово не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення за формою, визначеною у додатку 10.

    До відповіді додаю зразок заяви на відстрочку за формою, встановленою з серпня 2024 року згідно з постанвою КМУ № 560 від 16.05.2024 р.

    Остання редакція ЗАЯВИ {Додаток 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 675 від 07.06.2024; в редакції Постанови КМ № 930 від 16.08.2024}

    Також бажано уточнити, як приймає заяви на відстрочку Ваш ТЦК та СП за місцем обліку?

    В м. Києві наприклад, щоб люди не страждали - функції з прийняття заяв до ТЦК на відстрочку взагалі передали в ЦНАПи райдержадміністрацій.

    З повагою, юрист Ярослав Турчин

    Токмач Галина Миколаївна
    11.8%

    Добрий день!

    1) Питання: чи треба оновлюватись в Резерв +, буде штраф чи ні , якщо передумав вступати на магістратуру в цьому році, а вирішив у наступному? - відповідно до Прикінцевих та перехідних положень закону ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку» (набув чинності 18 травня) громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов’язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв’язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані.

    У разі перебування на території України уточнити дані можливо:

    • шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або
    • до центру надання адміністративних послуг, або
    • через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста (за наявності).

    За неоновлення даних можливий штраф за статтею 210 КУпАП.

    Проте, положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо ТЦК отримає необхідну інформацію з інших реєстрів (податкова, реєстр територіальної громади та ін.) - Вас не повинні притягнути до відповідальності за неуточнення даних. Поки що судової практики по цьому питанню немає, тому яку позицію займе ТЦК невідомо.

    За неоновлення даних або неявку по повістці для уточнення даних передбачена лише адміністративна відповідальність за статтями 210 та 210-1 КУпАП.

    Кримінальна відповідальність можлива лише якщо Ви пройдете ВЛК, Вам вручать повістку на відправку, а Ви по ній без поважних причин не явитесь.

    Згідно статті 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

    Тому, якщо Вас все ж таки зможуть притягнути до адміністративної відповідальності за неоновлення даних - другий раз не мають права накладати штраф саме за неоновлення даних.

    Але, якщо громадянину вручили повістку - він не явився, його можуть притягнути до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.

    Якщо після сплати/несплати штрафу чоловіку знову виписали повістку та він не з'явився до ТЦК - тоді це буде вважатися повторним правопорушенням.

    Ви повинні знати, що без виненесення постанови керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештувати Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.

    Без різниці оновите дані чи ні, але якщо у Вас не буде права на відстрочку, то при зустрічі з представниками ТЦК Вам вручать повістку на уточнення даних.

    Успіхів!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України