Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 01 сентября 2024, вопрос №118627 1500₴

Як захистити право на проходження ВЛК мобілізованому з порушенням законодавства

Добрий день!

Мого рідного забрали на вулиці у Львові, де він був по справах. тримали 48 годин в ТЦК та відправили до навчального центру.

За час було сфальшовано висновок ВЛК, без його фактичного проходження. Також був зроблений військовий квиток, де зазначена інформація що він отримав ВОС у березні 2024 року, хоча він не був в військкоматі.

Наразі він не не підписав нічого, адвокат подала запит на витребування всіх документів з ТЦК та ВЛК. Але це час.

Він не має бронювання та можливостей відстрочки.

Але справа рухається в незаконному форматі, і тепер його примушують приймати присягу без ВЛК, не враховуючи скарг, та заяв на відмову від ВЛК, що він писав ще у Львові.

Згідно нормативно-правових норм присяга має відбутись після БЗВП, але цього не відбувається. Наразі прискореними темпами його намагаються відправити до ДШВ, без врахування будь якої інформації про здоров'я, психологічний стан та професію, бо він програміст.

Питання: як затягнути приймання присяги, щоб зробити все в правовому порядку і врахувати всі моменти.

Дякую!

Ответы юристов (11)

    Максим Клиент 2 месяца назад

    Додатково була подана заява до уповноваженого прав людини

    • Турчин Ярослав Олександрович
      25%

      Миколо, на жаль неприйняття присяги нічого не дасть в юридичному плані.

      Але відправку у війська можуть затримати, якщо буде відкрито кримінальне провадження за фактом незаконних дій ТЦК (про це я детальніше написав у своїй відповіді на Ваше запитання, див. нижче на сайті під Вашим запитанням).

      Слід усвідомлювати, що ця схема працює у ТЦК саме через наявність в законі норм, які дозволяють перетворювати мобілізованих на фактичних безправних рабів.

      Початок і закінчення проходження військової служби визначені статтею 24 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу".

      Так, для громадян, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, початком проходження військової служби вважається день відправлення у військову частину з районного (міського) військового комісаріату.

      Початком проходження військової служби вважається:

      4) день відправлення у військову частину з відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або день прибуття до Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідних підрозділів розвідувальних органів України - для громадян, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період та на військову службу за призовом осіб офіцерського складу;

      (частину першу статті 24 доповнено пунктом 4 згідно із Законом України від 20.05.2014 р. N 1275-VII, пункт 4 частини першої статті 24 у редакції Закону України від 30.03.2021 р. N 1357-IX, із змінами, внесеними згідно із Законом України від 11.04.2024 р. N 3633-IX)

      Закінченням проходження військової служби вважається день виключення військовослужбовця зі списків особового складу військової частини (військового навчального закладу, установи тощо) у порядку, встановленому положеннями про проходження військової служби громадянами України.

      Тобто, незалежно від факту прийняття присяги, особа вважається військовослужбовцем з моменту відправки з ТЦК, хоч її навіть привезли зв"язаним у учбовий центр. Хоча я маю сумнів, що когось везуть зв"язаним. Просто залякують і заганяють в автобуси, а громадяни не чинять опору, маючи надію на існування якоїсь законності в державі і що можна буде потім щось оскаржити.

      Оскільки особа фактично вже є військовослужбовцем, то він має право на подачу рапорта і вимогу щодо проходження ВЛК для визначення його придатності до служби.

      Щоб рапортом не розтопили пічку, його можна подати і зареєструвати у електронному вигляді через застосунок Армія+. Про це далі.

      З 08.08.2024 р. механізм оформлення, подання, реєстрації, розгляду, прийняття та повідомлення рішення за результатами розгляду рапортів військовослужбовців у Міністерстві оборони України, Збройних Силах України та Державній спеціальній службі транспорту визначений Порядком організації роботи з рапортами військовослужбовців у системі Міністерства оборони України, затвердженим наказом Міностерства оборони України від 07 серпня 2024 року № 531 (текст наказу за гіперпосиланням).

      Наказ МОУ № 531 від 07.08.2024 р. визначає наступне.

      Рапорти подаються в такій формі:

      • усна
      • письмова (паперовій або електронній)

      Розгляд паперового рапорту здійснюється:

      • невідкладно, але не пізніше ніж за 48 годин - щодо питань, які стосуються військової дисципліни, обов'язків особового складу під час виконання бойових наказів (розпоряджень), збереження життя та здоров'я особового складу, відпустки за сімейними обставинами та з інших поважних причин;
      • НЕ БІЛЬШЕ 14 ДНІВ - щодо питань, які не відносяться до вищезазначених питань.

      Усні рапорти розглядаються негайно, але не пізніше, ніж рапорти у паперовій формі.

      Рапорти подані в електронній формі розглядаються у такі ж строки як і у паперовій формі.

      Подання рапорту, а не час його реєстрації в службі діловодства є початком перебігу строку розгляду паперового рапорту.

      Дата передачі рапорту на погодження безпосередньому командиру (начальнику) військовослужбовця, а у разі відмови в розгляді рапорту безпосереднім командиром (начальником) - дата передачі рапорту прямому командиру (начальнику) є часом подання паперового рапорту.

      У разі направлення рапорту засобами поштового зв'язку часом подання рапорту є дата надходження рапорту до поштового відділення за місцем знаходження відповідного підрозділу.

      Безпосередній або прямий командир (начальник) військовослужбовця може не погодити рапорт, якщо для прийняття рішення по суті рапорту недостатньо наданих військовослужбовцем інформації або документів, але зазначивши вичерпний перелік підстав та документів (копій документів), які необхідно додати до рапорту для вирішення його по суті.

      Забороняється:

      • відмовляти у задоволенні рапорту у разі, якщо до рапорту не додано документів, які є або повинні бути в розпорядженні відповідного командира (начальника);
      • встановлювати будь-які інші вимоги щодо форми та змісту паперового рапорту, що не передбачені Порядком;
      • вимагати від військовослужбовця попереднього усного погодження рапорту із безпосереднім або прямим командиром (начальником) перед його фактичним поданням;
      • відмовляти у прийнятті (реєстрації) власноруч написаних рапортів військовослужбовців.

      У зв"язку з систематичним порушенням права військовослужбовців на рапорт та його належний розгляд - в Україні запустили мобільний застосунок «Армія+», для військовослужбовців. Поясню, які функції він вже має і як його встановити на смартфон.

      Презентація застосунку «Армія+» відбулася у Києві 8 серпня, повідомили на офіційному сайті Міністерства оборони. З 09.08.2024 р. він почав працювати.

      За допомогою цього застосунку планують скоротити обсяг паперової роботи в українській армії і перевести її більшу частину в онлайн.

      Наразі у застосунку вже доступні 11 видів рапортів у чотирьох групах:

      • «На відпустку»,
      • «На допомогу»,
      • «Направлення»,
      • «Видача направлення».

      Рапорти надсилаються онлайн на підпис за допомогою унікального номера військовослужбовця чи військовослужбовиці – Армія ID.

      Надалі у застосунку будуть додаватися нові функції. Також у застосунку проходитимуть опитування, через які самі військовослужбовці зможуть впливати на реальні зміни у Силах оборони України.

      «Люди, які ризикують життям за нашу із вами свободу, не мають заповнювати папери від руки під лінійку, стояти у чергах чи їхати у довгі подорожі за підписом на рапорті. Далі будемо впроваджувати ще більше сервісів для комфорту наших військових», — зазначила заступниця міністра оборони з питань цифровізації Катерина Черногоренко.

      Сам застосунок розробили військовослужбовці одного з підрозділів ЗСУ, а саме Центру масштабування технологічних рішень.

      Завантажити застосунок для військовослужбовців «Армія+» можна за посиланнями:

      Права та обов’язки посадових осіб, єдині вимоги до форми електронних рапортів, а також засади їх опрацювання унормовані в Порядку організації роботи з рапортами військовослужбовців в системі Міноборони, який затверджений Наказом міністра оборони України.

      https://aplus.mod.gov.ua/

      Рапорт в електронній формі створюється та подається за допомогою:

      ▶ засобів системи електронного документообігу (СЕДО) Міноборони України

      ▶ Державного вебпорталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони "Армія+" (далі - вебпортал Армія+)

      ▶ інших інформаційно-комунікаційних систем, які введені в експлуатацію в системі Міноборони України.

      Кожен користувач вебпорталу Армія+ має свій унікальний код - ID-номер.

      Кожен командир зобов'язаний довести до підлеглого особового складу свій власний ID-номер та ID-номер СЕДО підрозділу.

      Якщо безпосереднім командиром (начальником) військовослужбовця є командир (начальник) підрозділу, то військовослужбовець зазначає ID-номер СЕДО підрозділу, який можна отримати в службі діловодства.

      Військовослужбовець створює рапорт на вебпорталі Армія+ за допомогою зразків рапортів, які доступні на ньому, заповнивши всі необхідні текстові поля, зазначивши тему та суть свого клопотання.

      Підписання та погодження електронного рапорту здійснюється шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису (у тому числі "Дія.Підпис") та/або удосконаленого електронного підпису військовослужбовцем, відповідними командирами (начальниками), та/або засобами вебпорталу Армія+, що підтверджується накладенням кваліфікованої електронної печатки технічного адміністратора вебпорталу Армія+.

      Електронний рапорт, створений засобами Державного вебпорталу, може бути відкликаний військовослужбовцем, який його створив, але виключно з моменту реєстрації рапорту в СЕДО.

      https://wiki.legalaid.gov.ua/

      Може це дасть змогу швидше вирішити Вашу ситуацію чи хоча б не потрапити в ДШВ в окопи, чи дроноводом, який теж ризикує життям не менше, ніж штурммени.

      Скасувати зарахування на військову службу у зв"язку з незаконними діями ТЦК буде вкрай складно. Особисто я ще не зустрічав позитивної практики на цей рахунок. Судді ухиляються від свого обов"язку захищати народ України від протиправних дій суб"єктів владних повноважень у військовій сфері. Скоріш за все їх теж залякують і тиснуть.

      При цьому так званий Уповноважений з прав людини, на жаль, займається виправданням військових злочинів - публічно заявляючи, що все добре і ніяких порушень ним не виявлено в діях ТЦК.

      Хай Вам щастить у позитивному вирішенні Вашої ситуації!

      З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина).

    Середницький Євгеній Вікторович

    Добрий день!

    Ситуація, з якою зіткнувся ваш родич, виглядає дуже серйозною і потребує негайної уваги, особливо з боку юристів. Ось кілька рекомендацій щодо можливих дій:

    1. Юридична допомога:
      • Адвокат: Продовжуйте тісно співпрацювати з адвокатом, оскільки вже подано запит на витребування документів з ТЦК та ВЛК. Адвокат також може подати скаргу на незаконні дії з боку військкомату до Військової прокуратури або суду. Важливо, щоб адвокат також подала клопотання про припинення будь-яких дій, пов'язаних з присягою та відправкою на службу, до завершення розгляду скарг.
    2. Медичні питання:
      • Якщо ваш родич не проходив ВЛК (військово-лікарську комісію), це є серйозним порушенням. Подавайте заяви на повторне проходження ВЛК, оскільки це обов'язкова процедура для визначення придатності до служби. Адвокат може подати клопотання про зупинення будь-яких дій до отримання законного висновку ВЛК.
    3. Затягування прийняття присяги:
      • Прийняття присяги може бути відтерміновано з різних причин, зокрема через стан здоров'я або юридичні питання. Використовуйте процеси оскарження, що вже розпочато, як підставу для затягування часу. Якщо є підстави (наприклад, погане самопочуття або психологічний стрес), слід наполягати на відтермінуванні присяги до завершення всіх перевірок і процедур.
    4. Скарги та заяви:
      • Подайте письмову скаргу до ТЦК, ВЛК та командування навчального центру з вимогою врахувати скарги і не проводити присягу до їх розгляду. Також варто підготувати заяву до Військової прокуратури про незаконні дії, включаючи фальсифікацію документів.
    5. Залучення громадськості та ЗМІ:
      • У деяких випадках залучення ЗМІ або громадських організацій може прискорити вирішення питання. Можливо, це приверне увагу до незаконних дій та допоможе захистити вашого родича.
    6. Психологічний стан:
      • Якщо є сумніви щодо психологічного стану, можна наполягати на проведенні додаткового психологічного обстеження. Це може також бути підставою для відтермінування присяги.

    Ваш адвокат є ключовою фігурою в цій ситуації, і важливо, щоб він або вона діяли швидко та професійно. Важливо також зберігати всі докази порушень, включаючи записи розмов, копії документів і будь-яку іншу інформацію, що може бути використана в суді або для оскарження.

    З повагою, адвокат Середницький

    Бережіть себе

    Дерій Владислав Олегович
    25%

    Вітаю Вас!

    Ситуація у Вас дуже складна, адже згідно частини 1 статті 39 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" На військову службу під час мобілізації призиваються резервісти та військовозобов’язані, які перебувають у запасі і не заброньовані в установленому порядку на період мобілізації, незалежно від місця їх перебування на військовому обліку.

    Тобто, якщо рідний не оформляв відстрочку - його могли направити на ВЛК та призвати з будь-якого ТЦК.

    АЛЕ!!!

    1. Згідно пункту 81 постанови КМУ 560. У разі призову резервістів та військовозобов’язаних на військову службу під час мобілізації, на особливий період не за місцем їх перебування на військовому обліку такі особи перед призовом на військову службу беруться на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, який здійснює їх призов. Відомості про взяття таких осіб на військовий облік вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів перед їх направленням на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.

    Тобто, спочатку ТЦК повинен був поставити військовозобов'язаного на облік та направити на ВЛК. Обов'язково адвокат повинен витребувати відомості проте, чи стояв Ваш рідний на обліку в тому ТЦК, звідки його направили на збори.

    2. Якщо всі підписи ставив не Ваш рідний то звертатесь до поліції та ДБР про перевищення службових повноважень працівниками ТЦК та фальсифікацію документів.

    3. На даний час Вашому рідному потрібно писати рапорт командиру частини про різке погіршення стану здоров'я та направлення на медогляд та лікування.

    При переведенні або направленні в іншу частину - йому необхідно подавати рапорт про уточнення наказу.

    4. Ви в свою чергу пишіть заяви в Генеральну прокуратуру, Державне бюро розслідувань, Національну поліцію, Уповноваженому Верховної Ради з прав людини та повідомляйте про незаконне позбавлення волі (стаття 146 ККУ) та перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень (стаття 426-1 ККУ)

    Паралельно ознайомтесь зі всіма підставами для звільнення з військової служби та за можливості працюйте над підготовкою рапорта та необхідних документів.

    Згідно частини 4 статті 26 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу" під час дії військового стану військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, звільняються з військової служби на підставах:

    а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;

    б) за станом здоров’я:

    • на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби або про тимчасову непридатність до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців;
    • за наявності інвалідності (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу);

    в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі або обмеження волі;

    г) через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких визначається частиною дванадцятою цієї статті (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу);

    д) у зв’язку із звільненням з полону (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу);

    е) у зв’язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів - у разі неможливості їх використання на службі (для осіб вищого офіцерського складу);

    з) у зв’язку із призначенням (обранням) на посаду або перебуванням на посаді судді, судді Конституційного Суду України, члена Вищої ради правосуддя, члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, керівника служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, його заступника, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя.

    Згідно частини 12 статті 26 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу" під час дії воєнного стану військовослужбовці звільняються з військової служби через сімейні обставини або з інших поважних причин на таких підставах:

    • військовослужбовці-жінки - у зв’язку з вагітністю;
    • військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
    • дружина, якщо обоє із подружжя проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
    • перебування на утриманні у військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;
    • військовослужбовці, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим, відбуває покарання у місцях позбавлення волі, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду або запис про батька такої дитини в Книзі реєстрації народжень здійснений на підставі частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;
    • військовослужбовці, які є усиновлювачами, на утриманні яких перебуває (перебувають) дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікунами, піклувальниками, прийомними батьками, батьками-вихователями, патронатними вихователями, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років;
    • виховання військовослужбовцем дитини з інвалідністю віком до 18 років, у разі відсутності інших осіб, які зобов’язані її виховувати;
    • утримання військовослужбовцем повнолітньої дитини, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;
    • виховання військовослужбовцем дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність, за умови що такі особи не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати;
    • необхідність здійснювати постійний догляд за дружиною (чоловіком) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
    • необхідність здійснювати догляд за дружиною (чоловіком) з числа осіб з інвалідністю III групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю III групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів;
    • необхідність здійснювати постійний догляд за одним із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка), який є особою з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших членів сім’ї першого чи другого ступеня споріднення такої особи або якщо інші члени сім’ї першого чи другого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
    • необхідність здійснювати постійний догляд за членом сім’ї другого ступеня споріднення, який є особою з інвалідністю I або II групи, за умови відсутності інших членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення такої особи або якщо інші члени сім’ї першого та другого ступенів споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
    • у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою, визнаною судом недієздатною, за умови що за такою особою не здійснюється піклування (опіка) іншими особами;
    • якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі у антитерористичній операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану;
    • якщо їхнім близьким родичам (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, рідний (повнорідний) брат чи сестра) посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності (листопад 2013 року - лютий 2014 року)".

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Нехай брат пише відмову.

    Якщо за наслідками службового розслідування буде порушена кримінальна справа - виходячи з Вашого опису, отримає умовне покарання. Або у разі встановлення порушення під час мобілізації - буде звільнений від кримінального покарання.

    Айвазян Юрій Климентійович
    25%

    Доброго дня, Максиме!

    Які міри були прийняті Вами під час знаходження брата у ТЦК упродовж 48 годин? Заява до ДБР, поліції? Скарги до Генштабу, МОУ?

    За час було сфальшовано висновок ВЛК, без його фактичного проходження. Також був зроблений військовий квиток, де зазначена інформація що він отримав ВОС у березні 2024 року, хоча він не був в військкоматі.

    Це стандартна процедура ТЦК при "бусифікації".

    Наразі він не не підписав нічого, адвокат подала запит на витребування всіх документів з ТЦК та ВЛК. Але це час.

    Яких саме документів? Довідки ВЛК?

    Він не має бронювання та можливостей відстрочки.

    Це погано. Які проблеми зі здоров'ям він має?

    Питання: як затягнути приймання присяги, щоб зробити все в правовому порядку і врахувати всі моменти.

    Якщо говорити про правовий порядок, то як варіант, подавати позов до адмінистративного суду до ТЦК та військової частини про визнання дій протиправними, скасування наказу про зарахування до списків особового складу військової частини (навчального центру) та подальшого направлення до ДШВ. До подачі позову подавати заяву на забезпечення позову. Тобто, якщо суд винесе відповідну ухвалу, то це повинно зупинити всі процеси до винесення рішення судом.

    Суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень (ст.150 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАСУ).

    Заява про забезпечення позову подається відповідно до ст. 153 КАСУ:

    1. до подання позовної заяви - до суду, до якого має бути подано позов за правилами підсудності, встановленими КАСУ (Глава 3 ст.ст. 26-30);
    2. одночасно з пред’явленням позову - до суду, до якого подається позов за правилами підсудності, встановленими КАСУ;(Глава 3 ст.ст. 26-30);
    3. після відкриття провадження у справі - до суду, у провадженні якого перебуває справа.

    КАСУ передбачено такі способи забезпечення адміністративного позову (стаття 151):

    • зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
    • забороною відповідачу вчиняти певні дії;
    • забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
    • зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

    Згідно ст.154 КАСУ, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. Відповідач або інша особа, яка бере участь у справі, у будь-який час має право заявити клопотання про заміну одного способу забезпечення адміністративного позову іншим або скасування заходів забезпечення адміністративного позову. Питання про заміну одного заходу забезпечення іншим вирішується судом в судовому засіданні наступного дня після надходження до суду відповідного клопотання. У той час як клопотання про скасування заходів забезпечення позову розглядається в судовому засіданні не пізніше п’яти днів з дня надходження його до суду. Примірник ухвали про заміну одного заходу забезпечення позову іншим або про скасування заходів забезпечення позову невідкладно після набрання такою ухвалою законної сили надсилається заявнику, всім особам, яких стосуються заходи забезпечення позову (ст. 155-157 КАСУ).

    Заходи забезпечення позову, вжиті судом до подання позову, скасовуються судом також у разі:

    • неподання заявником відповідної позовної заяви згідно з вимогами частини другої статті (ст. 153 КАСУ);
    • повернення позовної заяви;
    • відмови у відкритті провадження у справі.

    Ухвала суду про забезпечення позову підлягає негайному виконанню з дня її постановлення. Ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи. У випадку залишення позову без розгляду, закриття провадження у справі або у випадку ухвалення рішення щодо відмови у задоволенні позову заходи забезпечення позову зберігають свою дію до набрання законної сили відповідним судовим рішенням.

    Інший варіант відмовлятись від прийняття присяги, проте, я не впевнений, що при такому "беззаконні" Вашого брата не відправлять до ДШВ, навіть з урахуванням відмови.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Турчин Ярослав Олександрович

    ДОБРОГО ДНЯ, МАКСИМЕ! Щиро Вам співчуваю та розумію в яких умовах доводиться жити і як це все виглядає, коли у керівників на будь-якому рівні взагалі немає уявлень та свідомості щодо дотримання хоч якихось норм і рамок законності.

    Втручатися в роботу адвоката, який вже працює по справі - на моє переконання лише заважати справі.

    Кожен фахівець, як військовий стратег - самостійно обирає тактику і стратегію захисту.

    У нас з колегами може бути одне бачення, у адвоката, який займається - інше. Якщо звісно у Вас є домовленість з адвокатом, що він доведе справу до кінця, а не просто запит зробить.

    Хоча усвідомлюю, що раніше усі були ковідні адвокати, тепер усі адвокати військові різко стали після 2022 року.

    Вже зараз можна стверджувати без будь-яких документів, що посадові особи ТЦК вчинили злочин у змові з відповідальними особами відповідної військової частини - учбового центру, які прийняли людину без документів.

    Ваш брат ТОЧНО НІЧОГО НЕ ПІДПИСУВАВ? Чи таки розписався у отриманні військового квитка?

    Треба писати заяву про злочин до Державного бюро розслідувань, що особі незаконно обмежили волю, сфальсифікували документи (припускаю і підписи його на документах сфальсифіковані або взагалі відсутні). Це має бути предметом розслідування в рамках кримінальної справи.

    https://dbr.gov.ua/contact-forms

    Заява про злочин має бути написана ЮРИДИЧНОЮ мовою, а не розмовною українською. Тобто її в ідеалі має писати фахівець, який знає як викладати заяву, щоб це дійсно виглядало як процесуальний документ в рамках Кримінального процесуального кодексу України, а не заява, яку з радістю розглянуть в рамках Закону України "Про звернення громадян" і відпишуться, що немає підстав для відкриття провадження та внесення відомостей до ЄРДР.

    У разі відмови у відкритті кримінального провадження, відмову слід оскаржити до слідчого судді. Там дуже стислі строки (10 днів з моменту бездіяльності або надання відмови), тому треба все робити організовано і контролювати. Ваш адвокат має Вам з цим допомогти.

    Звісно правоохоронні органи відповіді не надають у строк, щоб їх відмови не оскаржувались. Тому я завжди пропоную не чекати, а не пізніше 12-го дня коли мали внести відомості до ЄРДР - подавати до суду скаргу в порядку ст. 303 КПК України.

    Особисто я тут бачу як мінімум ч. 2-3 ст. 146 "Незаконне позбавлення волі або викрадення людини", ч. 1 ст. 366 "Службове підроблення", ч. 5 ст. 426-1 "Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень" Кримінального кодексу України.

    Заяви про ці злочини можуть подавати родичі особи. Бажано, щоб це робили родичі невійськовозобов"язані, щоб з помсти не почали мобілізацію і заявників.

    Але зовсім не факт, що ці "бандюгани" відпустять Вашого брата. Можливо доведеться вирішувати справу шляхом його захисту та виправдання в рамках кримінальної справи за відмову приймати присягу. Де пояснювати, що брат не проти служити, але його фактично позбавили права на проходження ВЛК, визначення об"єктивно його стану здоров"я та придатності до служби, не дали змогу служити у відповідності до профілю освіти, знань, умінь та навичок.

    Чому ТЦК себе так поводять? - Бо вважається, що якщо людину замкнуть в частині, то оскаржити незаконні дії ТЦК вже не можна і повернути його з фактичного "полону" теж.

    В таких справах вирішується все лише якомога більшим шумом та скаргами по усім рівням.

    Щодо направлення в ДШВ, то з юридичної точки зору це ускладнюється тим, що ВЛК ТЦК не має права на направлення в ДШВ, лише профільна ВЛК ДШВ. Там раніше принаймні були адекватні лікарі, які розуміли, що таке війська спецпризначення і не слали туди інвалідів. Не дам гарантії як зараз, але ще пів року тому було так.

    Внаслідок цього були випадки, коли ВЛК ТЦК визнавав придатним, а ВЛК ДШВ визнвала непридатним до служби у таких військах і повертали людину назад. При цьому ТЦК намагалося таку людину всеодно десь прилаштувати на службу.

    Наразі в Україні більше 400 відкритих кримінальних проваджень щодо зловживань ТЦК. Як на мене, це дуже мало. Бо фактів в десятки разів більше. Але не усі доходять до кінця, наполягають на відкритті кримінальних проваджень. Дуже часто ТЦК отримавши юридичний відпір - намагається "зам"яти справу".

    Слід пам"ятати, що військова частина і армія - це не концентраційний табір, не виправна колонія, де утримують людей проти їх волі. Людина має або погодитись служити, або реалізувати своє право на відмову від служби.

    Проте, слід усвідомлювати, що ця схема працює саме через наявність в законі норм, які дозволяють перетворювати мобілізованих на фактичних безправних рабів.

    Початок і закінчення проходження військової служби визначені статтею 24 Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу".

    Так, для громадян, призваних на військову службу під час мобілізації, на особливий період, та на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, початком проходження військової служби вважається день відправлення у військову частину з районного (міського) військового комісаріату.

    Закінченням проходження військової служби вважається день виключення військовослужбовця зі списків особового складу військової частини (військового навчального закладу, установи тощо) у порядку, встановленому положеннями про проходження військової служби громадянами України.

    Тобто, незалежно від факту прийняття присяги, особа вважається військовослужбовцем вже, хоч її навіть привезли зв"язаним у учбовий центр. Хоча я маю сумнів, що когось везуть зв"язаним. Просто залякують і заганяють в автобуси, а громадяни не чинять опору, маючи надію на існування якоїсь законності в державі.

    Оскільки особа фактично вже є військовослужбовцем, то він має право на подачу рапорта і вимогу щодо проходження ВЛК для визначення його придатності до служби.

    Щоб рапортом не розтопили пічку, його можна подати і зареєструвати у електронному вигляді через застосунок Армія+. Про це далі.

    З 08.08.2024 р. механізм оформлення, подання, реєстрації, розгляду, прийняття та повідомлення рішення за результатами розгляду рапортів військовослужбовців у Міністерстві оборони України, Збройних Силах України та Державній спеціальній службі транспорту визначений Порядком організації роботи з рапортами військовослужбовців у системі Міністерства оборони України, затвердженим наказом Міностерства оборони України від 07 серпня 2024 року № 531 (текст наказу за гіперпосиланням).

    Наказ МОУ № 531 від 07.08.2024 р. визначає наступне.

    Рапорти подаються в такій формі:

    • усна
    • письмова (паперовій або електронній)

    Розгляд паперового рапорту здійснюється:

    • невідкладно, але не пізніше ніж за 48 годин - щодо питань, які стосуються військової дисципліни, обов'язків особового складу під час виконання бойових наказів (розпоряджень), збереження життя та здоров'я особового складу, відпустки за сімейними обставинами та з інших поважних причин;
    • НЕ БІЛЬШЕ 14 ДНІВ - щодо питань, які не відносяться до вищезазначених питань.

    Усні рапорти розглядаються негайно, але не пізніше, ніж рапорти у паперовій формі.

    Рапорти подані в електронній формі розглядаються у такі ж строки як і у паперовій формі.

    Подання рапорту, а не час його реєстрації в службі діловодства є початком перебігу строку розгляду паперового рапорту.

    Дата передачі рапорту на погодження безпосередньому командиру (начальнику) військовослужбовця, а у разі відмови в розгляді рапорту безпосереднім командиром (начальником) - дата передачі рапорту прямому командиру (начальнику) є часом подання паперового рапорту.

    У разі направлення рапорту засобами поштового зв'язку часом подання рапорту є дата надходження рапорту до поштового відділення за місцем знаходження відповідного підрозділу.

    Безпосередній або прямий командир (начальник) військовослужбовця може не погодити рапорт, якщо для прийняття рішення по суті рапорту недостатньо наданих військовослужбовцем інформації або документів, але зазначивши вичерпний перелік підстав та документів (копій документів), які необхідно додати до рапорту для вирішення його по суті.

    Забороняється:

    • відмовляти у задоволенні рапорту у разі, якщо до рапорту не додано документів, які є або повинні бути в розпорядженні відповідного командира (начальника);
    • встановлювати будь-які інші вимоги щодо форми та змісту паперового рапорту, що не передбачені Порядком;
    • вимагати від військовослужбовця попереднього усного погодження рапорту із безпосереднім або прямим командиром (начальником) перед його фактичним поданням;
    • відмовляти у прийнятті (реєстрації) власноруч написаних рапортів військовослужбовців.

    У зв"язку з систематичним порушенням права військовослужбовців на рапорт та його належний розгляд - в Україні запустили мобільний застосунок «Армія+», для військовослужбовців. Поясню, які функції він вже має і як його встановити на смартфон.

    Презентація застосунку «Армія+» відбулася у Києві 8 серпня, повідомили на офіційному сайті Міністерства оборони. З 09.08.2024 р. він почав працювати.

    За допомогою цього застосунку планують скоротити обсяг паперової роботи в українській армії і перевести її більшу частину в онлайн.

    Наразі у застосунку вже доступні 11 видів рапортів у чотирьох групах:

    • «На відпустку»,
    • «На допомогу»,
    • «Направлення»,
    • «Видача направлення».

    Рапорти надсилаються онлайн на підпис за допомогою унікального номера військовослужбовця чи військовослужбовиці – Армія ID.

    Надалі у застосунку будуть додаватися нові функції. Також у застосунку проходитимуть опитування, через які самі військовослужбовці зможуть впливати на реальні зміни у Силах оборони України.

    «Люди, які ризикують життям за нашу із вами свободу, не мають заповнювати папери від руки під лінійку, стояти у чергах чи їхати у довгі подорожі за підписом на рапорті. Далі будемо впроваджувати ще більше сервісів для комфорту наших військових», — зазначила заступниця міністра оборони з питань цифровізації Катерина Черногоренко.

    Сам застосунок розробили військовослужбовці одного з підрозділів ЗСУ, а саме Центру масштабування технологічних рішень.

    Завантажити застосунок для військовослужбовців «Армія+» можна за посиланнями:

    Права та обов’язки посадових осіб, єдині вимоги до форми електронних рапортів, а також засади їх опрацювання унормовані в Порядку організації роботи з рапортами військовослужбовців в системі Міноборони, який затверджений Наказом міністра оборони України.

    https://aplus.mod.gov.ua/

    Рапорт в електронній формі створюється та подається за допомогою:

    ▶ засобів системи електронного документообігу (СЕДО) Міноборони України

    ▶ Державного вебпорталу електронних публічних послуг у сфері національної безпеки і оборони "Армія+" (далі - вебпортал Армія+)

    ▶ інших інформаційно-комунікаційних систем, які введені в експлуатацію в системі Міноборони України.

    Кожен користувач вебпорталу Армія+ має свій унікальний код - ID-номер.

    Кожен командир зобов'язаний довести до підлеглого особового складу свій власний ID-номер та ID-номер СЕДО підрозділу.

    Якщо безпосереднім командиром (начальником) військовослужбовця є командир (начальник) підрозділу, то військовослужбовець зазначає ID-номер СЕДО підрозділу, який можна отримати в службі діловодства.

    Військовослужбовець створює рапорт на вебпорталі Армія+ за допомогою зразків рапортів, які доступні на ньому, заповнивши всі необхідні текстові поля, зазначивши тему та суть свого клопотання.

    Підписання та погодження електронного рапорту здійснюється шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису (у тому числі "Дія.Підпис") та/або удосконаленого електронного підпису військовослужбовцем, відповідними командирами (начальниками), та/або засобами вебпорталу Армія+, що підтверджується накладенням кваліфікованої електронної печатки технічного адміністратора вебпорталу Армія+.

    Електронний рапорт, створений засобами Державного вебпорталу, може бути відкликаний військовослужбовцем, який його створив, але виключно з моменту реєстрації рапорту в СЕДО.

    https://wiki.legalaid.gov.ua/

    Може це дасть змогу швидше вирішити Вашу ситуацію.

    Хай Вам щастить у позитивному вирішенні Вашої ситуації!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина).

    Карпенко Андрій Володимирович
    13.3%

    Вітаю!

    ЄДИНИЙ ЗАРАЗ ШЛЯХ ДЛЯ ВАШОГО РОДИЧА - ПИСАТИ РАПОРТ ТА СКАРГИ.

    ВСЕ ІНШЕ ПОВИНЕН РОБИТИ АДВОКАТ.

    Міністерство оборони затвердило Порядок організації роботи з рапортами військовослужбовців у системі Міністерстві оборони України. Відповідний наказ від 6 серпня №531 зареєстровано в Мінюсті 7 серпня за №1214/42559.

    Порядок визначає механізм оформлення, подання, реєстрації, розгляду, прийняття та повідомлення рішення за результатами розгляду рапортів військовослужбовців у Міністерстві оборони, ЗСУ та Державній спеціальній службі транспорту.

    Наказ Міноборони визначає, що рапорти подаються в усній та письмовій (паперовій або електронній) формах (нагадаємо, нещодавно у Міноборони заявили, що відтепер в застосунку Армія+ будуть працювати електронні рапорти).

    Військовослужбовець має право усно рапортувати за допомогою технічних засобів комунікації.

    Усні рапорти розглядаються негайно, але не пізніше ніж у строки, для розгляду рапортів у паперовій формі. Тобто, або невідкладно, але не пізніше ніж за 48 годин із часу подання рапорту - щодо питань, які стосуються військової дисципліни, обов'язків особового складу під час виконання бойових наказів (розпоряджень), збереження життя та здоров'я особового складу, відпустки за сімейними обставинами та з інших поважних причин; або у строк не більше 14 днів із дня подання рапорту - з усіх інших питань.

    ВІДМОВА ВІД ПРИСЯГИ, НІЯК НЕ ВПЛИНЕ НА СТАТУС ВАШОГО РОДИЧА - ЗАРАЗ ВІН РЕКРУТ.

    ВІДМОВАМИ ВІД БУДЬ-ЯКІ ДІЙ ВИМУСИТИ ПОЧАТИ КРИМІНАЛЬНА ПРОВАДЖЕННЯ І ВЖЕ В ЙОГО РАМКАХ ДОВОДИТИ ПОРУШЕННЯ ВАШОГО ПРАВА НА ДІЙСНУ ВЛК.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    11.7%

    Вітаю Вас, Максиме!

    До правохоронних органів зверталися, із заявою щодо вчинення уповноваженими працівниками ТЦК фактично 358 статті КК України?

    Стаття 358. Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів

    1. Підроблення посвідчення або іншого офіційного документа, який видається чи посвідчується підприємством, установою, організацією, громадянином-підприємцем, нотаріусом, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем, аудитором чи іншою особою, яка має право видавати чи посвідчувати такі документи, і який надає права або звільняє від обов'язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою або збут такого документа, а також виготовлення підроблених печаток, штампів чи бланків підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, інших офіційних печаток, штампів чи бланків з тією самою метою або їх збут -

    караються штрафом до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до двох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    2. Складання чи видача працівником юридичної особи незалежно від форми власності, який не є службовою особою, складання чи видача приватним підприємцем, аудитором, експертом, оцінювачем, адвокатом, нотаріусом, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем або іншою особою, яка здійснює професійну діяльність, пов’язану з наданням публічних чи адміністративних послуг, завідомо підроблених офіційних документів, які посвідчують певні факти, що мають юридичне значення або надають певні права чи звільняють від обов'язків, підроблення з метою використання або збуту посвідчень, інших офіційних документів, що складені у визначеній законом формі та містять передбачені законом реквізити, виготовлення підроблених офіційних печаток, штампів чи бланків з метою їх збуту або їх збут чи збут завідомо підроблених офіційних документів, у тому числі особистих документів особи, -

    караються штрафом до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, -

    караються обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк.

    4. Використання завідомо підробленого документа -

    карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до двох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    ...

    Ви знаєте, хотів би я сказати, що шанси на оскарження всієї цієї справи доволі високі, але це далеко не так. Маю декілька прикладів аналогічної НЕЗАКОННОЇ мобілізації чоловіків, рідні яких подавали ДЕСЯТКИ скарг та звернень в різноманітні інстанції. Відповідь поліція просто шокує - "Так, ми розуміємо, що вони вчинили незаконно, але нічого зробити не можемо".

    Присяга тут взагалі ні на що не впливає, чоловік же є військовослужбовцем, назад дороги НЕМАЄ, на жаль. Мені боляче говорити Вам про це... Зараз потрібно зосередити всі сили та зусилля на тому, аби знайти законну підстава для звільнення чоловіка з військової служби. І повірте, вони є..!

    З повагою!

    Токмач Галина Миколаївна

    Добрий день!

    Можна виділити основні шляхи оскарження дій ТЦК та СП:

    • Позасудовий порядок, шляхом подання скарг до Міністерства оборони або поданням скарг до керівника Центру комплектування та соціальної підтримки.

    Для того аби написати скаргу необхідно у листі зазначити контактні дані та викласти і детально описати неправомірні дії або порушення, з якими Ви стикалися. Надати чіткі докази, факти та обставини, які підтверджують Ваші заявлені претензії. Додати додаткові матеріали якщо є відповідні документи, свідчення, фотографії чи будь-які інші матеріали, які підтверджують зазначені претензії, необхідно їх додайти до скарги.

    • Судовий порядок, шляхом звернення до адміністративного суду.

    Для цього необхідно підготувати позовну заяву, у якій зазначити всі необхідні дані та факти, що стосуються справи. І відповідно зазначити інші деталі, наприклад, місце та дату подій, назву адміністративного органу тощо. Та зібрати докази, які підтверджують ваші претензії.

    Постанова Касаційного адміністративного суду Верховного суду від 07 лютого 2024 року у справі № 520/26066/23 -

    Верховний Суд зазначив, що спір у цій справі виник у зв`язку із діями ТЦК та СП, які полягали затриманні, доставленні до приміщення та примусовому направленні на медичний огляд, примушуванні до вказаного огляду з позбавленням можливості без такого огляду покинути приміщення ТЦК та СП, не зважаючи на пред’явлення чоловіком документи про бронювання. Чоловіком не оскаржуються вказана повістка як акт індивідуальної дії, на що послалися суди попередніх інстанцій, а питання стосується публічно-правових управлінських відносин щодо дій ТЦК та СП, які передували її врученню та саме таке вручення.

    У зв’язку із наведеним, суд встановив, що вказана справа підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

    ХХХ

    В Командуванні Сухопутних військ ЗС України запевняють, що прагнуть побудувати якісну систему зворотного звʼязку та оперативного реагування на будь-які проблеми і зловживання в ТЦК та СП.

    Для цього в кожному ОТЦК та СП було оновлено спеціальні контактні номери телефонів.

    Усім, хто стикається з протиправними діями військовослужбовців ТЦК та СП або має запитання щодо мобілізації та військового обліку у своєму регіоні, рекомендовано звертатися на наступні номери:

    ОК “Північ”

    Київський МТЦК та СП: (066) 033 78 17 (цілодобово)

    Київський ОТЦК та СП: (066) 033 78 26 (08:00-19:00)

    Житомирський ОТЦК та СП: (066) 033 78 86 (08:00-18:00)

    Чернігівський ОТЦК та СП: (066) 033 27 54 (08:00-18:00)

    Черкаський ОТЦК та СП: (066) 033 78 93 (08:00-17:00)

    Сумський ОТЦК та СП: (066) 032 89 20 (08:00-18:00)

    Полтавський ОТЦК та СП: (066) 032 89 24 (08:00-18:00)

    ОК “Південь”

    Кіровоградський ОТЦК та СП: (066) 033 79 62 (цілодобово)

    Миколаївський ОТЦК та СП: (066) 033 79 52 (цілодобово)

    Одеський ОТЦК та СП: (066) 033 79 37 (цілодобово)

    Вінницький ОТЦК та СП: (066) 033 79 65 (цілодобово)

    Херсонський ОТЦК та СП: (066) 033 79 42 (09:00-18:00)

    ОК “Захід”

    Закарпатський ОТЦК та СП: (066) 033 80 24 (цілодобово)

    Івано-Франківський ОТЦК та СП: (066) 033 80 59 (цілодобово)

    Тернопільський ОТЦК та СП: (066) 033 80 49 (08:00-18:00)

    Хмельницький ОТЦК та СП: (066) 033 80 94 (9:00-17:00)

    Волинський ОТЦК та СП: (066) 033 79 88 (08:00-18:00)

    Львівський ОТЦК та СП: (066) 033 79 91 (цілодобово)

    Рівненський ОТЦК та СП: (066) 033 79 81 (цілодобово)

    Чернівецький ОТЦК та СП: (066) 033 80 61 (цілодобово)

    ОК “Схід”

    Дніпропетровський ОТЦК та СП: (066) 033 81 05 (08:30-16:30)

    Запорізький ОТЦК та СП: (066) 033 81 29 (цілодобово)

    Харківський ОТЦК та СП: (066) 033 81 62 (09:00-18:00)

    Донецький ОТЦК та СП: (066) 033 81 35 (цілодобово)

    Луганський ОТЦК та СП: (066) 033 81 69 (цілодобово)

    Гаряча лінія КСВ ЗС України: 0 800 301 937

    Всього найкращого!

    Токмач Галина Миколаївна

    Додатково:

    Мобілізований на вулиці львів’янин домігся в суді скасування висновку ВЛК про придатність до військової служби. Чоловіка визнали здоровим, хоча він не здавав необхідних аналізів та не проходив обстежень.

    Як вказано у рішенні Львівського окружного адмінсуду, яке оприлюднили у судовому реєстрі у вересні 2024 року, до суду звернувся мобілізований у липні 2023 року мешканець Львова, щоб скасувати, на його думку, протиправну постанову ВЛК про його придатність до військової служби.

    Позивач розповів, що його на вулиці зупинили працівники ТЦК та відвезли у військкомат, він пройшов ВЛК, яка визнала його придатним до проходження служби. Львів’янин зазначив, що йому уже виповнилось 40 років, і, згідно з положенням №402, під час ВЛК йому обов’язково мали виміряти внутрішньоочний тиск та провести дослідження крові на цукор. Чоловік заявив, що повідомив працівникам Шевченківського РТЦК про хронічне захворювання (загострення виразки), але на огляд до гастроентеролога його не скерували.

    Справу розглянула суддя Варвара Потабенко, яка зазначила, що може перевірити законність висновку ВЛК лише в межах дотримання процедури його прийняття.

    У картці обстеження львів’янина немає інформації про результати аналізів (загальний аналіз крові, сечі), флюорографії і тд., тому, на думку судді, можна зробити висновок, що цих обстежень не проводили. Пояснення відповідача, що ці обстеження проводили, але через велику завантаженість ВЛК, їх внесли у картку пізніше, суд до увагу не бере, бо це свідчить, що рішення про придатність військовозобов’язаного прийняли ще до отримання результатів аналізів. Позивачу також не проводити вимір внутрішньоочного тиску та дослідження крові на цукор.

    На думку судді, досліджені матеріали та аргументи свідчать про порушення військово-лікарською комісією процедури проведення медичного огляду. Суддя визнала протиправними дії ВЛК під час огляду львів’янина та скасувала постанову про його придатність до військової служби під час мобілізації. Рішення ще можна оскаржити.

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України