Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 09 сентября 2024, вопрос №119058 350₴

Розгляд справи по адмін. правопорушенню, зняття розшуку ТЦК/поліції

Доброго дня!
Моя ситуація: на вулиці мене зупинила група оповіщення (ТЦК та поліцейський), при перевірці документів поліцейський повідомив, що я знаходжусь у активному розшуку по 210 статті. (неявка по повістці, яку я отримав у лютому 2024р). Я йому повідомив, що термін притягнення по адмін. порушенню вже минув і я не можу бути притягнений до відповідальності. Мені було запропоновано проїхати до "хабу ТЦК", що розташований при одній із лікарень. Прибувши на місце поліцейські зробили моє фото і склали акт доставлення мене. Там співробітник ТЦК повідомив, що складе протокол про адмін. правопорушення, в якому буде зазначено дату, час та місце розгляду справи (у міському ТЦК) та випише мені повістку. В усному діалозі з ним мені вдалося вмовити його виписати лише протокол, але не виписувати повістку. Я прибувати в ТЦК на розгляд справи не планую.
1. Чи зобов"язані ТЦК повідомити мене про результати розгляду, яким чином?
2. Якщо Ні, то як я сам можу дізнатися про це, через який час?
3. При перебуванні у хабі ТЦК я бачив, що поліцейський також склав акт, що мене доставлено до ТЦК і що тепер я маю бути виключений з розшуку поліції. Яким чином це має відбутися, чи за чиїмось запитом/заявою, як це можна перевірити?
4. На скільки розумію, після розгляду справи (навіть якщо я не з"явлюся), мене також має бути вилучено з розшуку ТЦК, оскільки адмін. справа буде закрита, як це можна перевірити та коли?
5. Якщо після перевірки буде з"ясовано, що я залишився у розшуку ТЦК або/і Поліції, то чи є законні підстави знятися з розшуку, яким чином це можна зробити?
6. Можливо є якісь поради та зауваження, як наразі краще вчинити у моїй ситуації?

Ответы юристов (14)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Ситуація складна і вона потребує терміново залучення адвоката. Відповідь у текстовому форматі не особливо може Вам допомогти, тим не менше, я спробую.

    1. Чи зобов"язані ТЦК повідомити мене про результати розгляду, яким чином?

    Так, вони повідомлять Вас про результати розгляду справи поштовим відправленням на Вашу адресу. Якщо буде складена постанова (вірогідність - 99,9%), у поштовому відправленні Вам надішлють і протокол, і постанову про вчинення адміністративного правопорушення.

    2. Якщо Ні, то як я сам можу дізнатися про це, через який час?

    Можете дізнатися через Опендадабот: https://opendatabot.ua/open/tck-fines

    Як правило, розгляд справи відбувається протягом 1 місяця з дня складення протоколу, тому здійснювати пошук інформації через Опендатабот є доцільним не раніше 1-1,5 місяці з дня складення протоколу.

    Ви не зовсім вірно зазначили про сплив строків для притягнення Вас до відповідальності.

    Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення

    ...

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    3. При перебуванні у хабі ТЦК я бачив, що поліцейський також склав акт, що мене доставлено до ТЦК і що тепер я маю бути виключений з розшуку поліції. Яким чином це має відбутися, чи за чиїмось запитом/заявою, як це можна перевірити?

    Вас не знімуть з Розшуку, допоки Ви не будете мобілізовані або не отримаєте відстрочку від мобілізації. Про яке зняття з Розшуку може йти мова, якщо на Вас може бути накладено новий штраф?

    4. На скільки розумію, після розгляду справи (навіть якщо я не з"явлюся), мене також має бути вилучено з розшуку ТЦК, оскільки адмін. справа буде закрита, як це можна перевірити та коли?

    Цього не відбудеться, на жаль.

    5. Якщо після перевірки буде з"ясовано, що я залишився у розшуку ТЦК або/і Поліції, то чи є законні підстави знятися з розшуку, яким чином це можна зробити?

    Виключно через особисту явку до ТЦК та визначення призначення на особливий період: або мобілізація, або відстрочка.

    6. Можливо є якісь поради та зауваження, як наразі краще вчинити у моїй ситуації?

    Складна ситуація, повторюся. Вам потрібно терміново шукати підставу для відстрочки. Адміністративні матеріали, як показує практика, можна буде спробувати оскаржити, коли вони будуть у Вас.

    З повагою!

    • Сергей Клиент 2 месяца назад

      Дякую за відповідь! Маю уточнення:

      1. "Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення."

      Неявка за повісткою в мене була 21.02.2024р, коли поліцейський при перевірці в АРМОР повідомив мене, що я знаходжуся у розшуку, я уточнив у нього, яким числом я внесений у розшик до АРМОР, він повідомив, що звернення ТЦК до них було 28.02.2024. Виходячи з цього, як я розумію, цю дату можна вважати датою виявлення мого правопорушення, а отже, пройшло вже більше ніж 3 місяці від неї. То на підставі чого може бути складена постанова, коли час притягнення, здається минув?

      2. Я перебував у Розшуку, через неявку по повістці до ТЦК (у лютому місяці). Мене було доставлено до ТЦК (06.09.2024) і складено Протокол про адмін. правопорушення з вказанням дати розгляду справи (10.09.2024), що має відбудтися у будь-якому випадку незалежно від моєї присутності там (оскільке є офіційне повідомлення мене про дату і місце розгляду). То які можуть бути підстави находження мене й надалі у Розшуку, враховуючи, що поліцейські виконали свою частину роботи - знайшли та доставили мене до ТЦК, а ТЦК, в свою чергу, проведе розгляд справи і винесе рішення? Нової повістки мені не виписали, а з приводу неявки за старою повісткою розгляд справи відбудеться завтра.

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        1. Звертаю увагу, що не пізніше одного року з дня його вчинення.

        2. Така практика ТЦК, просто так ніхто не зніме Вас з Розшуку, на жаль.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Сергію!

    1. Чи зобов"язані ТЦК повідомити мене про результати розгляду, яким чином?

    Постанова про притягнення Вас до адмінистративної відповідальності повинна бути розглянута у Вашій присутності або ж без Вашої присутності, але коли в ТЦК є дані про своєчасне Ваше сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.

    2. Якщо Ні, то як я сам можу дізнатися про це, через який час?

    Ви дізнаєтесь про притягнення Вас до адмінистративної відповідальності та накладання штрафу вже тільки тоді, коли буде відкрите виконавче провадження про примусове стягнення боргу у зв'язку із несплатою штрафу.

    3. При перебуванні у хабі ТЦК я бачив, що поліцейський також склав акт, що мене доставлено до ТЦК і що тепер я маю бути виключений з розшуку поліції. Яким чином це має відбутися, чи за чиїмось запитом/заявою, як це можна перевірити?

    Ви можете направити до поліцї відповідний запит із проханням надати відповідь, чи перебуваєте Ви у інтегрованій інформаційно-пошуковій системи МВС України АРМОР.

    4. На скільки розумію, після розгляду справи (навіть якщо я не з"явлюся), мене також має бути вилучено з розшуку ТЦК, оскільки адмін. справа буде закрита, як це можна перевірити та коли?

    Так само, як і у варіанті з НПУ.

    5. Якщо після перевірки буде з"ясовано, що я залишився у розшуку ТЦК або/і Поліції, то чи є законні підстави знятися з розшуку, яким чином це можна зробити?

    Знову ж таки спочатку направленням відповідних запитів щодо підстав з яких Ви перебуваєте й досі у "розшуку", незважаючи на те, що Ви вже з'явились до ТЦК та Вас притягнули до адмінистративної відповідальності. Якщо видалити Вас з "рошкуку" у такий спосіб не вийде, прийдеться звертатись до суду.

    6. Можливо є якісь поради та зауваження, як наразі краще вчинити у моїй ситуації?

    Якщо Ви не плануєте сплачувати штраф, то Вам прийдеться оскаржувати постанову про притягнення Вас до адмінистративної відповідальності у судовому порядку, оскільки сума до стягнення буде доволі великою. Штрафна санкція за статтею 210-1 (якщо мова йде про неявку по повістці) передбачає мінімальний штраф на суму 17000 грн. У разі несплати штрафу упродовж 15 днів ця сума буде подвоєна до 34000 грн, плюс виногорода виконавця 10%.

    Чи є в Вас підстава для відстрочки? Справа втім, що надалі такі повістки можуть надходити до Вас рекомендованими листами хоч раз на місяць і за неявку Ви кожного разу будете притягатись до відповідальності та сплачувати штраф.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Сергей Клиент 2 месяца назад

      Дякую за відповідь! Маю уточнення:1. "Ви дізнаєтесь про притягнення Вас до адмінистративної відповідальності та накладання штрафу вже тільки тоді, коли буде відкрите виконавче провадження про примусове стягнення боргу у зв'язку із несплатою штрафу." Тобто про наявність штрафу (якщо його буде накладено), мені ніхто не має повідомити? Як я маю дізнатися про його існування, якщо буду відсутній при розгляді справи?2. "Якщо Ви не плануєте сплачувати штраф, то Вам прийдеться оскаржувати постанову про притягнення Вас до адмінистративної відповідальності у судовому порядку, оскільки сума до стягнення буде доволі великою. Штрафна санкція за статтею 210-1 (якщо мова йде про неявку по повістці) передбачає мінімальний штраф на суму 17000 грн. У разі несплати штрафу упродовж 15 днів ця сума буде подвоєна до 34000 грн, плюс виногорода виконавця 10%."Скажіть, будь-ласка, чому Ви вважаєте, що має бути виписаний штраф? Неявка за повісткою в мене була 21.02.2024р. Коли поліцейський при перевірці в АРМОР повідомив мене, що я знаходжуся у розшуку, я уточнив у нього, яким числом я внесений у розшик до АРМОР, він повідомив, що звернення ТЦК до них було 28.02.2024. Виходячи з цього, як я розумію, цю дату можна вважати датою виявлення мого правопорушення, а отже, пройшло вже більше ніж 3 місяці від неї. То на підставі чого може бути складена постанова, коли час притягнення, здається минув? Чому мова йде про суми від 17000, якщо на час скоєння правопорушення діяло дещо інше законодавство зовсім з іншими сумами штрафів, як щодо зворотньої дії закону у часі?

      • Айвазян Юрій Климентійович
        Тобто про наявність штрафу (якщо його буде накладено), мені ніхто не має повідомити? Як я маю дізнатися про його існування, якщо буду відсутній при розгляді справи?

        В тому то і проблема, Сергію, про наявність штрафу Вас ніхто не попередить і дізнатись цю інформацію Ви не зможете, допоки постанова не піде до виконавчої служби.

        Скажіть, будь-ласка, чому Ви вважаєте, що має бути виписаний штраф? Неявка за повісткою в мене була 21.02.2024р. Коли поліцейський при перевірці в АРМОР повідомив мене, що я знаходжуся у розшуку, я уточнив у нього, яким числом я внесений у розшик до АРМОР, він повідомив, що звернення ТЦК до них було 28.02.2024. Виходячи з цього, як я розумію, цю дату можна вважати датою виявлення мого правопорушення, а отже, пройшло вже більше ніж 3 місяці від неї. То на підставі чого може бути складена постанова, коли час притягнення, здається минув?

        Час притягнення ще не минув. Вас мають право притягнути до відповідальності не пізніше одного року з дня вчинення правопорушення. Тобто, у Вашому випадку ще є час до лютого 2025 року.

        Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

        Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

        Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

        • Сергей Клиент 2 месяца назад

          Дякую! Перепрошую за наполеглевість, але прсто хочу розібратися."Час притягнення ще не минув. Вас мають право притягнути до відповідальності не пізніше одного року з дня вчинення правопорушення."

          Але ж моє правопорушення є триваючим у часі, а отже "а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення,". Оскільки звернення ТЦК до поліції щодо внесення мене у Розшук (я так розумію, що це можна вважати датою виявлення мого правопорушення) датується 28.02.2024 (пройшло вже більше 6ти місяців), тобто адміністративне стягнення вже не може бути накладене, вірно?

          • Айвазян Юрій Климентійович
            8.6%

            Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Дерій Владислав Олегович
    25.1%

    Доброго дня!

    1. Чи зобов"язані ТЦК повідомити мене про результати розгляду, яким чином?

    Вам вручили копію протоколу?

    Розгляд справи повинен відбуватися за Вашої присутності, адже Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    2. Якщо Ні, то як я сам можу дізнатися про це, через який час?

    Вас обов'язково повинні сповістити про результати розгляд справи.

    Згідно стаття 307 КУпАП

    Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п’ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

    Штраф, накладений за вчинення адміністративного правопорушення, вноситься порушником в установу банку України, за винятком штрафу, що стягується на місці вчинення правопорушення, якщо інше не встановлено законодавством України.

    Тому, якщо Вам не надішлють постанову, то з Вас не мають права примусово стягувати кошти.

    3. При перебуванні у хабі ТЦК я бачив, що поліцейський також склав акт, що мене доставлено до ТЦК і що тепер я маю бути виключений з розшуку поліції. Яким чином це має відбутися, чи за чиїмось запитом/заявою, як це можна перевірити?

    Цю інформацію можна перевірити подавши запит до поліції. Зробити це можете особисто або залучивши адвоката.

    4. На скільки розумію, після розгляду справи (навіть якщо я не з"явлюся), мене також має бути вилучено з розшуку ТЦК, оскільки адмін. справа буде закрита, як це можна перевірити та коли?

    Цю інформацію можна перевірити подавши адвокатський або особистий запит до ТЦК. Також часто інформація про порушення відображається в електронному військово-обліковому документі https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do... або в застосунку Резерв+

    5. Якщо після перевірки буде з"ясовано, що я залишився у розшуку ТЦК або/і Поліції, то чи є законні підстави знятися з розшуку, яким чином це можна зробити?

    Потрібно подавати скаргу про бездіяльність ТЦК до суду

    6. Можливо є якісь поради та зауваження, як наразі краще вчинити у моїй ситуації?

    Згідно статті 8 КУпАП Особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

    Тобто, якщо Ви вчинили правопорушення у лютому, то максимально що Вам може загрожувати це адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП (в редакції 14.10.2023) - штраф 5100 грн. Якщо Вам випишуть штраф 17 тис грн, то його можна оскаржити у судовому порядку.

    Крім того , згідно пункту 38 КУпАП Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Отже, якщо про Ваше правопорушення ТЦК знало, ще в лютому, то строки притягнення до адміністративної відповідальності сплили. Загалом потрібно знати, коли поліції стало відомо, що Ви порушили правила військового обліку.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Сергей Клиент 2 месяца назад

      Доброго дня, Владислав! Дуже вдячний Вам за відповідь.

      "Вам вручили копію протоколу?" - Так, копія протоколу у мене на руках, в ній зазначено час, дату та місце проведення розгляду справи, що має відбутися (10.09.2024). Із цікавого - працівник ТЦК, що заповнював протокол, допустив помилку у даті мого народження (не знаю на скільки це принципово).

      "Загалом потрібно знати, коли поліції стало відомо, що Ви порушили правила військового обліку." - Неявка за повісткою в мене була 21.02.2024р, коли поліцейський при перевірці в АРМОР повідомив мене, що я знаходжуся у розшуку, я уточнив у нього, яким числом я внесений у розшик до АРМОР, він повідомив, що звернення ТЦК до них було 28.02.2024. Виходячи з цього, як я розумію, цю дату можна вважати датою виявлення мого правопорушення? Це дає мені підстави на оскарження постанови у разі накладння штрафу? Чи, оскільки рік з моменту виявлення мого правопорушення ще не минув, накладання штрафу буде законним?

      • Дерій Владислав Олегович
        33.1%
        Так, копія протоколу у мене на руках, в ній зазначено час, дату та місце проведення розгляду справи, що має відбутися (10.09.2024). Із цікавого - працівник ТЦК, що заповнював протокол, допустив помилку у даті мого народження (не знаю на скільки це принципово).

        Я не вважаю, що це суттєва помилка

        Неявка за повісткою в мене була 21.02.2024р, коли поліцейський при перевірці в АРМОР повідомив мене, що я знаходжуся у розшуку, я уточнив у нього, яким числом я внесений у розшик до АРМОР, він повідомив, що звернення ТЦК до них було 28.02.2024.

        Є підстава для оскарження.

        Згідно пункту 38 КУпАП Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

        Тобто, є 2 варіанти коли Вас не можуть притягнути до адміністративної відповідальності:

        1. Якщо протягом 3 місяців з дня виявлення виявлення правопорушення Вас так і не притягнули до адміністративної відповідальності.

        2. Пройшов рік після вчинення правопорушення. Тобто протягом року правопорушення так і не виявили або виявили, але так і не розглянули справу)

        Тому я вважаю, що строки притягнення до адмінвідповідальності сплили і постанову потрібно буде оскаржувати.

    Токмач Галина Миколаївна
    33.1%

    Добрий день!

    1. Чи зобов"язані ТЦК повідомити мене про результати розгляду, яким чином? - для початку зазначу, що справи за статтею 210 та 210-1 КУпАП не передаються до суду, а розглядаються безпосередньо ТЦК. Тобто, ТЦК не лише складає протокол про адміністративне правопорушення, але і виносить постанову про накладення адміністративного стягнення (тобто, штрафу).

    Кодекс України про адміністративні правопорушення (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80732-10/conv#...):

    Стаття 268. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    Стаття 285. Оголошення постанови по справі про адміністративне правопорушення і вручення копії постанови

    Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено.

    Копія постанови в той же строк вручається або висилається потерпілому на його прохання.

    Копія постанови вручається під розписку. У разі якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка у справі.

    ХХХ

    2. Якщо Ні, то як я сам можу дізнатися про це, через який час? - Вас повинні повідомити.

    ХХХ

    3. При перебуванні у хабі ТЦК я бачив, що поліцейський також склав акт, що мене доставлено до ТЦК і що тепер я маю бути виключений з розшуку поліції. Яким чином це має відбутися, чи за чиїмось запитом/заявою, як це можна перевірити? - на підставі акту поліцейського Вас мають виключити з бази "Армор" як такого, що перебуває в розшуку та має бути доставлений до ТЦК.

    Перевірити це можна лише шляхом подання офіційного запиту до поліції.

    ХХХ

    4. На скільки розумію, після розгляду справи (навіть якщо я не з"явлюся), мене також має бути вилучено з розшуку ТЦК, оскільки адмін. справа буде закрита, як це можна перевірити та коли? - Вас вже мають виключити з розшуку, так як поліція здійснила адміністративне затримання та доставили Вас до ТЦК.

    ХХХ

    5. Якщо після перевірки буде з"ясовано, що я залишився у розшуку ТЦК або/і Поліції, то чи є законні підстави знятися з розшуку, яким чином це можна зробити? - звертатися з заявою до поліції. Заява має бути оформлена відповідно до вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян".

    ХХХ

    6. Можливо є якісь поради та зауваження, як наразі краще вчинити у моїй ситуації? - взагалі потрібно бачити складений щодо Вас протокол. На мою думку, варто надіслати в ТЦК листа з описом вкладення та повідомленням про вручення, в якому прохати розглянути справу без вашої присутності та надіслати Вам відповідну постанову за такою-то адресою та/або на електронну пошту в строки, визначені статтею 285 КУпАП.

    Після отримання постанови - оскаржувати її в суді. Оскільки така постанова буде незаконною в першу чергу у зв'язу з закінченням строків для притягнення до відповідальності.

    Адже, згідно статті 38 адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Повістку Вам було вручено ще в лютому 2024 року. Про порушення (неявку по цій повістці) ТЦК стало відомо в день вашої неявки. Відповідно саме з цього дня ТЦК мав три місяці для накладення адміністративного стягнення. Тобто, у вашому випадку застосовується 3 місяці з дня виявлення, а не рік з дня вчинення.

    1 рік з дня вчинення найчастіше застосовується, якщо особа не повідомила про зміну даних (освіту, інвалідність, народження дітей тощо). Якщо мова йде про повістку, то ТЦК може і має виявити відповідне порушення в день його вчинення (тобто, в день неявки по повістці).

    Успіхів!

    • Сергей Клиент 2 месяца назад

      Доброго дня, Галина! Щиро вдячний за Вашу відповідь!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України