Задайте вопрос юристу

859 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 27 сентября 2024, вопрос №120208 650₴

Частина 3 стаття 210 адмін порушення

Доброго дня, В 1989 році вступив до інституту у місті ( де і був прописаний), але в 1990 р.кинув навчання і влаштувався офіційно на роботу в таксі.Звісно за мене відразу взявся військомат, і я пройшов ВЛК, за якою в армію мене не взяли за станом здоров'я. Тоді ж я поїхав до себе в село в область, де був приписаний у батьківському будинку в селі у ВОС, і з того часу місце прописки не змінював.Весь цей час вважав себе, що я на обліку.Чи правда, що раніше, після досягнення 27 років , тих хто не служив знімали з обліку і ставили відповідний штамп ???Як довести в суді, що раніше в ті часи неможливо було не стояти на військовому обліку???

Ответы юристов (21)

    Турчин Ярослав
    Турчин Ярослав день назад

    Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта

    Общаться в чате

    ДОБРОГО ДНЯ!

    Який маєте на руках військово-обліковий документ?

    Вас могли зняти з обліку тільки якщо у Вас був статус "Призовник" до 27 років і Ви були визнані "Придатним" до служби.

    Якщо Вас визнали "непридатним до служби у мирний час, обмежено придатним у воєнний час", то Вас одночасно мали зарахувати в запас як "Військовозобов"язаного". Людина може бути не Призовником, а Військовозобов"язаним і в 18 років і у будь-який період до 27 років. Таких осіб з обліку не знімають.

    Якщо кажуть - зворотнє, відверто брешуть і вводять в оману з метою шахрайської мобілізації.

    Тому треба розуміти чому Вас не призвали на службу за станом здоров"я. Який запис про це є у військово-обліковому документі. Який це документ? - Приписне, військовий квиток, тимчасове посвідчення замість військового квитка?

    Без цього складно однозначно сказати чи правомірно стверджують, що Ви не на обліку.

    Треба досліджувати більш детально це все.

    Одне можу сказати, що зняти з обліку Вас могли тільки у разі наявності тільки Приписного посвідчення. У всіх інших випадках - це неможливо.

    Якщо в Резерв+ немає даних, то це не означає, що Вас зняли з обліку. Просто могли не внести дані з Архіву до Реєстру Оберіг. Треба тоді ініціювати внесення даних в Реєстр шляхом направлення відповідної заяви поштою до ТЦК та СП з копією ВОД.

    При особистій явці існує ризик, що у Вас наявний ВОД заберуть, знищать і скажуть, що нічого не було.

    На жаль такі випадки непоодинокі.

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин

    • Любов Клиент день назад

      Приписне давно втратив, вважав що я на обліку, але дані оновив вчасно, але при оновлені виявилось, що я не на обліку.За втрату ВОД заплатив штраф, крім того наклали адмін штраф ч 3 ст 210. За те , що я не перебував на обліку, який я оскаржую у суді. Причому представник ТЦК намагається доводити у суді, що я злісний порушник і що я не став на облік ще з 90-х років.Хіба це можливо???Приписне у мене вкрали багато років тому разом з правами, які я відновив, а приписне не відновлював. Прийшов в ТЦК стати на облік, і відновити ВОД.Причому коли оновив дані вчасно, під час відряджень по Україні, дізнався , що не на обліку, та в семиденний строк не звернувся для взяття на облік( так ,як був на роботі, є підтверджуючі документи з роботи), тим не менш , в суді передст .ТЦК намагається доводити мою провину ст.210, ч.3.

      • Турчин Ярослав
        Турчин Ярослав 23 часа назад

        Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта

        Общаться в чате

        Якщо у Вас на руках не було жодного документа про військовий облік, то сенс було нагадувати про своє існування ТЦК шляхом уточнення даних ?! Тепер маєте штраф.

        Треба дивитись процедурні можливості для скасування штрафу по суду. Бо по фактажу перебування на обліку Ви нічого не доведете скоріш за все.

        "але в 1990 р.кинув навчання і влаштувався офіційно на роботу в таксі. Звісно за мене відразу взявся військомат, і я пройшов ВЛК, за якою в армію мене не взяли за станом здоров'я. Тоді ж я поїхав до себе в село в область, де був приписаний у батьківському будинку в селі у ВОС, і з того часу місце прописки не змінював".

        Скільки Вам було років під час останньої прописки / реєстрації та чи ставали Ви на військовий облік за своїм місцем реєстрації у батьків?

        Раніше у домовій книзі ставили відмітку про облік. Це хоч якийсь доказ був би, що Ви не злісний порушник, а всьому виною бордель у військовому обліку, який організував сам військкомат та його фактичний наступник ТЦК.

        Яким чином Вас могли не взяти в армію і залишити приписне посвідчення. Вам мали видати військовий квиток чи іншу довідку, що Ви не придатний до служби. Тимчасово або на постійній основі... з Виключенням з обілку або Обмежено придатний у воєнний час.

        Наче в 90-ті у військовому обліку бардаку було менше ніж зараз.

        Консультація за такого фактажу не надається якісно.

        Треба дивитись складений ТЦК та СП протокол. Вивчати мотивацію притягнення до відповідальності. Дивитись Відзив, який подав представник РТЦК та СП.

        Ви самостійно цим займаєтесь? Без адвоката?

        Навіть адвокати у разі притягнення їх до адміністративної / кримінальної відповідальності користуються послугами колег, бо ж самому свою ситуацію складно оцінювати об"єктивно.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас!

    Доброго дня, В 1989 році вступив до інституту у місті ( де і був прописаний), але в 1990 р.кинув навчання і влаштувався офіційно на роботу в таксі.Звісно за мене відразу взявся військомат, і я пройшов ВЛК, за якою в армію мене не взяли за станом здоров'я. Тоді ж я поїхав до себе в село в область, де був приписаний у батьківському будинку в селі у ВОС, і з того часу місце прописки не змінював.Весь цей час вважав себе, що я на обліку.Чи правда, що раніше, після досягнення 27 років , тих хто не служив знімали з обліку і ставили відповідний штамп ???Як довести в суді, що раніше в ті часи неможливо було не стояти на військовому обліку???

    Я так розумію, Ви мали приписне свідоцтво, яке у 1990 році Вам не замінили на військовий квиток. А зараз ТЦК прагне накласти на Вас штраф за неоновлення військово-облікового документу вчасно у розмірі 17-25,5 тис грн? Вірно розумію?

    Якщо так - вони не праві, судова практика чітко говорить, що такий розмір штрафу не може бути застосований до правопорушень, які були вчинені до 19 травня 2024 року. Тому можете апелювати навіть цим фактом - частина 3 статті 210 до Вас застосована НЕ МОГЛА БУТИ.

    До прикладу,

    Р І Ш Е Н Н Я

    І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

    30 серпня 2024 року Октябрський районний суд м. Полтави у складі:

    Справа № 554/7384/24

    в с т а н о в и в :

    Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду із адміністративним позовом до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови № 648 від 09 липня 2024 року, складеної тимчасово виконуючим обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у сумі 17 000 грн. та закриття справи про адміністративне правопорушення.

    В обґрунтування позову ОСОБА_1 , в особі представника ОСОБА_3 , вказав, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопоруше6ння, передбаченого ч.3 ст. 210 КУпАП України, а постанова є безпідставною, незаконною та підлягає скасуванню. Підставою для накладення адміністративного стягнення на думку відповідача є порушення позивачем законодавства про правила військового обліку в особливий період, не повідомивши у належний термін ведення військового обліку про істотні зміни в облікових даних, що підлягають оперативному уточненню (зміні), а саме, що позивач не з`явився за повісткою від 11.05.2024 року на 15.05.2024, чи порушив п.п.8 п.1 Правил Військового обліку призовників і військовозобов`язаних, що є Додатком 2 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженого Постановою КМУ № 1487 від 30.12.2022. Зазначає, що 09.07.2024 добровільно доставлений працівниками Національної поліції та працівниками ТЦК до Центру щодо уточнення персональних даних, оскільки із невідомих для позивача причин перебував у розшуці. Вказує, що позивач повістку від 11.05.2024 на 15.05.2024 не отримував, а тому не підписував її. Із наданої йому копії повістки у Центрі вбачається, що підпис про отримання повістки йому не належить. Під час розгляду справи у Центрі він не відмовився від підписання протоколу, проте провини не визнав. Вказує, що 09.07.2024 добровільно уточнив свої дані в ТЦК, отримав повістку на 10.07.2024 направлення на проходження ВЛК, пройшов її та наразі перебуває у навчальному центрі та здійснює проходження служби. Звертає увагу, що позивач не здійснював злісного ухилення від виконання обов`язків щодо уточнення даних, проходження медичного огляду та наразі проходження військової служби. Крім того, у постанові присутня інформація щодо іншої особи ОСОБА_4 , тому особу не конкретизовано. Також у постанові відсутній Акт про відмову від уточнення даних та від проходження ВЛК.

    Ухвалою Октябрського районного суду м.Полтави від 23 липня 2024 року прийнято позовну заяву та відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження, без виклику сторін.

    Судом на підставі ст.229 КАС України, у зв`язку із розглядом справи в порядку спрощеного провадження, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось.

    Відповідач, отримавши позовну заяву та ухвалу про відкриття провадження в адміністративній справі (а.с.83), правом на подачу відзиву на позовну заяву у відповідності до ст. 162 КАС України не скористався.

    Проаналізувавши доводи, які викладені в позовній заяві, дослідивши матеріалами справи, суд встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

    Судом встановлено, що 09 липня 2024 року постановою № 648т.в.о начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 . позивача ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3ст. 210 КУпАПта накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 17 000 грн.

    Відповідно до вказаної постанови військовозобов`язаний ОСОБА_1 порушив правила військового обліку в особливий період, не повідомивши у належний термін орган ведення військового обліку про істотні зміни у облікових даних, що підлягають оперативному уточненню (зміні), а саме не з`явився за повісткою від 11.05.2024 року на 15.05.2024 року. Своїми діями ОСОБА_1 порушив п.п.8 п.1 Правил військового обліку призовників і військовозобов`язаних, що є Додатком 2 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженогоПостановою КМУ №1487 від 30.12.2022 року, за що передбачена адміністративна відповідальність, визначена ч.3ст. 210 КУпАП. У постанові вказано, що пом`якшуючою обставиною відповідальності ОСОБА_4 є визнання вини, а обтяжуючі відсутні.

    Вирішуючи питання про наявність в діях позивача ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3ст. 210 КУпАП, суд виходить з такого.

    Статтею 9Кодексу Українипро адміністративніправопорушення (далі -КУпАП) визначено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

    Ч. 3ст. 210 КУпАПпередбачено адміністративну відповідальність у випадкупорушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку в особливий період.

    Відповідно до п.п.8 п.1 Правил військового обліку призовників і військовозобов`язаних, що є Додатком 2 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів, затвердженогоПостановою КМУ№1487від 30.12.2022року призовники, військовозобов`язані та резервісти повинні: особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених устатті 7Закону України Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів, а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених устатті 23Закону України Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку", який набрав чинності 18.05.2024, внесено зміни достатті 1 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", за змістом яких громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, серед іншого, зобов`язані: уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки; виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.

    Законом України "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію", який набрав чинності 19.05.2024, внесено зміни достатті 210 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за змістом яких статтю 210 доповнено частиною 3, якою встановлено відповідальність за вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, тобто порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, в особливий період.

    Відповідно дост. 58 Конституції Українизакони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

    Згідно із ч. 1ст. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

    Ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом (ч.ч. 1-3ст. 7 КУпАП).

    Відповідно дост. 8 КУпАПособа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення. Закони, які пом`якшують або скасовують відповідальність за адміністративні правопорушення, мають зворотну силу, тобто поширюються і на правопорушення, вчинені до видання цих законів. Закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають. Провадження в справах про адміністративні правопорушення ведеться на підставі закону, що діє під час і за місцем розгляду справи про правопорушення.

    Станом на 15 травня 2024 року відповідальність за вчинене позивачем ОСОБА_1 адміністративне правопорушення була передбачена ч. 1статті 210 КУпАПу редакції від 14 жовтня 2023 року, яка мала формулювання «Порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян».Таким чином,станом на15.05.2024року розмірштрафу угрошовому виразі, який міг бути накладений на громадянина, винного у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1ст. 210 КУпАП, складав від 3 400 грн. до 5 100 грн.

    Натомість норма ч. 3ст. 210 КУпАП, яка посилює відповідальність за невиконання приписів п. 1 ч. 1ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»набрала чинності лише 19 травня 2024 року.

    З огляду на викладене вимоги ч. 3ст. 210 КУпАПне можуть бути застосовані до позивача, оскільки, як вже було встановлено судом, датою вчинення правопорушення у даному випадку є 15 травня 2024 року, на момент якого діяла редакціяст. 210 КУпАПвід 14 жовтня 2023 року.

    Відповідачем при винесенні оскаржуваної постанови не було враховано, що на момент інкримінованого правопорушення діяла редакціястатті 210 КУпАП,яка не містила в собі частину третю, та містила менше стягнення. Не враховано, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

    Притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3ст. 210 КУпАПє неправомірним. Згідно п. 1 ч. 1ст. 247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення за ч. 3ст. 210 КУпАПвідносно ОСОБА_1 не могло бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП.

    Стаття 58 Конституції України 1996 рокузакріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

    Частиною 2статті 58 Конституції Українипередбачено, що ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    В силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи.

    Згідност. 62 Конституції України, ніхто не зобов`язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину. Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

    Обов`язковою умовою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність події та складу адміністративного правопорушення, в тому числі, встановлення вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними та допустимими доказами.

    Відповідачем не надано до суду відзиву та доказів на підтвердження вчинення позивачем, правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210КУпАП та не доведено наявність складу адміністративного правопорушення і відповідно правомірності прийнятого ним рішення про притягнення позивача до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення.

    Згідно з частиною другоюстатті 77 КАС Українив адміністративному процесі, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень тягар доказування правомірності своїх рішень, дій чи бездіяльності покладається на відповідача - суб`єкта владних повноважень, який повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, що можуть бути використані як докази у справі.

    На обов`язок доведення саме відповідачем як суб`єктом владних повноважень правомірності винесення рішення про притягнення особи до адміністративної відповідальності, правомірності та законності прийнятої постанови вказує Верховний Суд у постановах від 24.04.2019 (справа №537/4012/16-а), від 08.11.2018 (справа № 201/12431/16-а), від 23 жовтня 2018 року (справа № 743/1128/17), від 15.11.2018 (справа № 524/7184/16-а).

    Оцінюючи встановлені обставини, суд приходить до висновку, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад інкримінованого правопорушення за ч. 3ст. 210 КУпАП, позовна заява в частині скасування постанови є обґрунтованою та підлягає задоволенню.

    При цьому, суд зазначає, що відмовляє У ПОЗОВІ саме з наведених підстав, тоді як неотримання повідістки та проставлення підпису у ній не позивачем не знайшов свого підтвердження. Не зважаючи на не спростування відповідачем цього факту, позивач також не довів цієї обставини жодними доказами, а візуальний огляд копії паспорту не є належним та допустимим доказом.

    Відповідно дост. 247 п. 1 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку із відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

    Враховуючи, що в ході розгляду справи відповідачем, на якого у даному випадку покладено обов`язок щодо доказування, не доведено правомірності прийнятого стосовно позивача рішення, суд приходить до висновку про протиправність оскаржуваної постанови та необхідність її скасування із закриттям провадження в справі про адміністративні правопорушення за відсутністю складу адміністративного правопорушення за ч. 3 ст. 210 КУпАП.

    Відповідно до ч. 3ст. 286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

    На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5, 8, 9, 77, 90, 139, 159, 229, 241-246, 255, 268, 269, 286, 288, 293, 294, 297 КАС України, суд,-

    В И Р І Ш И В :

    Позовні вимоги ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про адміністративне правопорушення - задовольнити.

    Постанову № 648 від 09 липня 2024 року, складену тимчасово виконуючим обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення у сумі 17 000 грн. - скасувати.

    Провадження по справі про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 , передбаченого ч. 3 ст. 210КУпАП, закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, - за відсутністю складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП.

    Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з дня його проголошення.

    Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження.

    Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

    У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

    Позивач ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , адреса проживання АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 .

    Відповідач ІНФОРМАЦІЯ_3 , місце знаходження, АДРЕСА_2 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 .

    Суддя Л.І. Савченко

    З повагою!

    • Любов Клиент день назад

      Приписне давно втратив, вважав що я на обліку, але дані оновив вчасно, але при оновлені виявилось, що я не на обліку.За втрату ВОД заплатив штраф, крім того наклали адмін штраф ч 3 ст 210. За те , що я не перебував на обліку, який я оскаржую у суді. Причому представник ТЦК намагається доводити у суді, що я злісний порушник і що я не став на облік ще з 90-х років.Хіба це можливо???

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Вони не праві, ще ра повторюся. Для заміни Вашого документу вони мали викликати Вас повісткою. Частина 3 статті 210 у даній ситуації взагалі не може бути застосована, уважно проаналізуйте рішення суду.

        До того ж, Стаття 38. Строки накладення адміністративного стягнення

        ...

        Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

        Фактично станом на зараз строки притягнення Вас до відповідальності вийшли.

        • Любов Клиент день назад

          Представник ТЦК намагається в суді довести, що я ще й мав прийти в семиденний строк і стати на військовий облік , відразу після того, як дізнався , що не на обліку(дані оновив вчасно, під час відряджень по Україні, а після того як з'явивилася можливість, відразу звернувся в ТЦК для отримання відповідних документів.Пройшов ВЛК, обмежено придатний за результатами.Мене забронювали.Я так розумію , що ні про який 7- денний строк не може бути і мови в моєму випадку???

          • Кирда Вячеслав Володимирович

            Це деталі, які як можуть зіграти ключову роль, так і ні. Представник ТЦК не повинен в суді розповідати про все, що завгодно, він має доводити обгрунтованість конкретної постанови і того, за що Вас притягли до відповідальності.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Звісно за мене відразу взявся військомат, і я пройшов ВЛК, за якою в армію мене не взяли за станом здоров'я. Тоді ж я поїхав до себе в село в область, де був приписаний у батьківському будинку в селі у ВОС, і з того часу місце прописки не змінював.Весь цей час вважав себе, що я на обліку

    Якщо Вас не взяли в армію - Вам повинні були видати військово-обліковий документ, де вказано, що Ви непридатний до військової служби та знятий з військового обліку.

    Чи є у Вас ВОД?

    Чи реєструвались Ви в Резерв+?

    Якщо у Вас немає військово-облікового документа - то можуть бути проблеми із представниками ТЦК та поліції, адже згідно пункту 25 постанови КМУ 560 Громадяни чоловічої статі віком від 18 до 60 років зобов’язані мати при собі військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі) та пред’являти його за вимогою уповноваженого представника територіального центру комплектування та соціальної підтримки або поліцейського, а також представника Держприкордонслужби у прикордонній смузі, контрольованому прикордонному районі та на пунктах пропуску через державний кордон України.

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560 Під час перевірки військово-облікового документа:

    • уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити службове посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком);
    • поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку, визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У ході перевірки документів перевіряється приналежність громадян щодо військового обов’язку, звіряються їх персональні дані, дані військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів (територіального центру комплектування та соціальної підтримки). Із зазначеною метою представники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби та поліцейські можуть використовувати технічні прилади, засоби та спеціалізоване програмне забезпечення з доступом до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення. Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину.

    Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності.

    Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Якщо у Вас є право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, то Ви можете піти до ТЦК за місцем реєстрації місця проживання і стати на військовий облік.

    Штраф можна оскаржити, адже згідно статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Крім того, згідно статті 8 КУпАП Особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

    Тобто можна оскаржити штраф, так як строки притягнення до відповідальності сплили або зменшити розмір штрафу, адже стати на військовий облік Ви повинні ще були давним давно, а тоді штрафи ще не були такими високими.

    На даний час діють правила військового обліку затверджені постановою КМУ 1487.

    Згідно них у військовозобов'язаних немає обов'язку самостійно звертатись до ТЦК, адже їх повинні були викликати повісткою.

    Чи правда, що раніше, після досягнення 27 років , тих хто не служив знімали з обліку і ставили відповідний штамп ??

    Згідно частини 4 статті 37 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу" в редакції 25.03.1992 року вказано, що ЗНЯТТЮ з військового обліку підлягають громадяни:

    а) визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби із зняттям з військового обліку;

    б) які досягли граничного віку перебування в запасі;

    в) призвані або прийняті на військову службу;

    г) які вибули на постійне місце проживання за межі України;

    д) померлі.

    В Законі нічого не сказано про 27-річний вік. Проте, якщо Вас ВЛК визнала непридатним до військової служби - Вам повинні були видати ВОД із штампом ЗНЯТИЙ з військового обліку.

    Як довести в суді, що раніше в ті часи неможливо було не стояти на військовому обліку???

    Це буде досить складно.

    Згідно статті 33 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу" в редакції 25.03.1992 року передбачено, що усі військовозобов'язані та призовники підлягають військовому обліку. Військовий облік військовозобов'язаних і призовників є загальнодержавною системою обліку та аналізу призовних ресурсів у державі, придатних до військової служби. Функціонування системи військового обліку забезпечується органами Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, місцевої державної адміністрації та органами місцевого самоврядування. Військовий облік усіх військовозобов'язаних і призовників провадиться за місцем їх проживання і поділяється на загальний, спеціальний, персонально-якісний та персонально-первинний облік.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    • Любов Клиент 22 часа назад

      Вибачте, я дружина, а чоловік нажаль погано пам'ятає як було, але його мама стверджує , що в нього був " як тоді казали білий білет", який згодом вкрали з іншими документами.А чоловік мій на превеликий жаль його не відновлював.

      • Дерій Владислав Олегович

        Згідно Ваших обставин чоловіка повинні були притягнути до адміністративної відповідальності виключно за втрату військово-облікового документа. А от порушення правил військового обліку відбулося задовго до підвищення штрафів та запровадження частини 3 статті 210 КупАП.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич день назад

    Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня!

    Знімали з обліку раніше по наступним причинам:

    1. При зміні місця реєстрації.

    2. Знімали з обліку призовників після настання 27 років.

    Отже, аби надати Вам більш предметну відповідь, потрібно розуміти, який саме військово-обліковий документ Ви маєте та яка підстава для притягнення Вас до адмінистративної відповідальності вказана у постанові керівника ТЦК та СП,

    Крім того, як я розумію, Ви змінювали місце реєстрації, чи знімались Ви при тому з обліку в військкоматі?

    Чи правда, що раніше, після досягнення 27 років , тих хто не служив знімали з обліку і ставили відповідний штамп ???

    Така ситуація могла б статись тільки у випадку зняття Вас з обліку призовників, проте Ви зазначаєте, що не проходили строкову службу у зв'язку зі станом здоров'я.

    Як довести в суді, що раніше в ті часи неможливо було не стояти на військовому обліку???

    Складно відповісти на це питання, не маючи від Вас більш детальної інформації. Довести, що у ті часи громадянин повинен був постійно перебувати на військовому обліку, я думаю, буде складно, оскільки існували обставини, які дозволяли зняти людину з обліку. Проте, потрібно розуміти, що сталося.

    Як я розумію, Ви збираєтесь оскаржувати постанову ТЦК та СП про притягнення Вас до відповідальності. Тож, якщо Ви надасте більш детальну інформацію по питаннях, то відповідь буде більш конкретною.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    • Любов Клиент день назад
      • Доброго дня, дякую що Ви знову мені допомагаєте(Ми вже з Вами розглядали мої питання і ваші відповіді мені дуже допомогли, я вже заброньований), щоб детальніше побачити моє попереднє питання було за номером 116837... Суд вже був, перенесли . Ст 210, ч 3 ,що я в 7- денний термін не став на облік при зміні місця проживання...Приписне давно втратив, вважав що я на обліку, але дані оновив вчасно, але при оновлені виявилось, що я не на обліку.За втрату ВОД заплатив штраф, крім того наклали адмін штраф ч 3 ст 210. За те , що я не перебував на обліку, який я оскаржую у суді. Причому представник ТЦК намагається доводити у суді, що я злісний порушник і що я не став на облік ще з 90-х років.Хіба це можливо???Приписне у мене вкрали багато років тому разом з правами, які я відновив, а приписне не відновлював. Прийшов в ТЦК стати на облік, і відновити ВОД.Причому коли оновив дані вчасно, під час відряджень по Україні, дізнався , що не на обліку, та в семиденний строк не звернувся для взяття на облік( так ,як був на роботі, є підтверджуючі документи з роботи), тим не менш , в суді передст .ТЦК намагається доводити мою провину ст.210, ч.3...Представник ТЦК намагається в суді довести, що я ще й мав прийти в семиденний строк і стати на військовий облік , відразу після того, як дізнався , що не на обліку(дані оновив вчасно, під час відряджень по Україні, а після того як з'явивилася можливість, відразу звернувся в ТЦК для отримання відповідних документів.Пройшов ВЛК, обмежено придатний за результатами.Мене забронювали.Я так розумію , що ні про який 7- денний строк не може бути і мови в моєму випадку???
      • Айвазян Юрий Климентьевич
        Айвазян Юрий Климентьевич день назад

        Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

        Общаться в чате

        Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

        "1. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

        тягне за собою накладення штрафу від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

        2. Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, -

        тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

        3. Вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період -

        тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян".

        Чому частина 3 статті 210, якщо Ви вчинили правопорушення не в особливий період?

      • Айвазян Юрий Климентьевич
        Айвазян Юрий Климентьевич день назад

        Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта

        Общаться в чате

        У минулому питанні Ви зазначали, що стали на облік за новим місцем проживання (у селі) - це так?

        • Любов Клиент день назад

          Так це так , я став на облік в селі , на той час існував в селі ВОС( військово-обліковий стіл) при сільраді.

          • Айвазян Юрий Климентьевич

            ЗУ "Про загальний військовий обов'язок і військову службу" (редакція від 1992 року):

            На загальному військовому обліку перебувають призовники, а також військовозобов'язані, які не заброньовані за підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та воєнного часу. На спеціальному військовому обліку перебувають військовозобов'язані, які у встановленому порядку бронюються за підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та воєнного часу.

            Військовий облік усіх військовозобов'язаних і призовників провадиться за місцем їх проживання і поділяється на загальний, спеціальний, персонально-якісний та персонально-первинний облік.

            Стаття 34.

            На загальному військовому обліку перебувають призовники, а також військовозобов'язані, які не заброньовані за підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та воєнного часу. На спеціальному військовому обліку перебувають військовозобов'язані, які у встановленому порядку бронюються за підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та воєнного часу.

            Стаття 35.

            Персонально-якісний облік усіх військовозобов'язаних і призовників покладається на районні (міські) військові комісаріати.

            Персонально-первинний облік військовозобов'язаних і призовників у сільській місцевості, селищах та містах, де немає військових комісаріатів, покладається на органи місцевого самоврядування і проводиться ними.

            Персональний облік військовозобов'язаних і призовників, які працюють або навчаються, покладається на підприємства, установи, організації і навчальні заклади незалежно від підпорядкування і форм власності, а їх керівники (власники) несуть відповідальність за стан цієї роботи.

            Стаття 37:

            2. В разі зміни місця проживання на строк більш як півтора місяця, вибуття у службові відрядження, на навчання, у відпустку або на лікування на строк більше трьох місяців військовозобов'язані та призовники повинні знятися з військового обліку за місцем проживання, а після прибуття на нове постійне або тимчасове місце проживання - стати у триденний строк на військовий облік. У воєнний час виїзд військовозобов'язаних і призовників з місця постійного проживання без дозволу районного (міського) військового комісаріату забороняється.

            Стаття 38:

            1. Виконавчі комітети сільських, селищних і міських Рад народних депутатів, де немає військових комісаріатів, керівники підприємств, установ, організацій і навчально-виховних закладів незалежно від підпорядкування і форм власності зобов'язані на вимогу військових комісаріатів оповіщати військовозобов'язаних та призовників про їх виклик у військові комісаріати і забезпечувати своєчасне прибуття за цим викликом.

            2. Органи внутрішніх справ, виконавчі комітети сільських, селищних і міських Рад народних депутатів, де немає військових комісаріатів, зобов'язані:

            здійснювати прописку і виписку військовозобов'язаних та призовників за місцем проживання лише в разі наявності в їх військово-облікових документах відміток військових комісаріатів про взяття на військовий облік або зняття з нього;

            подавати військовим комісаріатам допомогу у взятті допризовників на військовий облік, проведенні призову громадян на військову службу (збори), у контролі за виконанням ними правил військового обліку та виявленні осіб з числа призовників і військовозобов'язаних, які порушують ці правила;

            провадити розшук, затримання і доставку до військових комісаріатів осіб, які ухиляються від виконання загального військового обов'язку, а також від проходження альтернативної (невійськової) служби.

            Не зрозуміло з якої причини в Вас залишилось приписне свідоцтво, оскільки Ви були визнані непридатним до проходження військової служби?

            • Любов Клиент 22 часа назад

              Вибачте, я дружина пишу за свого чоловіка.Він просто не пам'ятав, але його мама каже що в нього точно замість приписного після ВЛК видали " білий" військовий білет.В армії він не служив.Згодом його вкрали з іншими документами нажаль.

          • Айвазян Юрий Климентьевич

            Чоловіка притягають до відповідальності за те, що він не став на облік в військоматі за новим місцем проживання. Чи знімався він з обліку у військоматі в місті, в якому навчався?

            Хто представляє інтереси чоловіка у суді? Хто аналізував протокол та постанову? Чи був чоловік присутній при розгляді постанови?

    Любов Клиент день назад

    Але ж і місце проживання я змінив багато років тому.

    • Дерій Владислав Олегович
      1. Якщо Ви не отримували повістки про взяття на військовий облік - відповідно Ви не є злісним порушником. У Вас не було обов'язку звернутись до ТЦК протягом 7 днів як Ви дізнались, що не перебуваєте на військовому обліку

      Ознайомтесь з Рішенням Знам’янського міськрайонного суду Кіровоградської області від 01.08.2024 р. у справі № 389/1990/24 щодо застосування частини третьої ст. 210 КУпАП

      Обставини справи. 03 червня 2024 року начальником ІНФОРМАЦІЯ_1 полковником ОСОБА_2 винесено постанову№ 167 про накладення адміністративного стягнення, відповідно до якої на позивача ОСОБА_1 накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17000 грн за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП.

      Зі змісту постанови вбачається, що громадянин, досягнувши віку старше 25 років, під час дії воєнного стану в особливий період порушив правила військового обліку, а саме після виключення з обліку призовників протягом більше 13 років не ставав на військовий облік як військовозобов’язаний у відповідному територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки. Відповідно, не отримав військово-облікового документа (військового квитка чи тимчасового посвідчення), який є документом, що посвідчує особу військовозобов’язаного та визначає належність його власника до виконання військового обов’язку, чим порушив правила військового обліку під час дії воєнного стану в особливий період, тобто вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 210 КУпАП.

      Обґрунтування Суду. 19 травня 2024 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до КУпАП щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 09.05.2024 р. № 3696-ІХ, яким ст. 210 КУпАП було доповнено частиною третьою, а саме щодо порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку в особливий період.

      Отже, до 19.05.2024 р. норми частини третьої ст. 210 КУпАП не існувало. Тобто з 19.05.2024 р. було встановлено 60-денний строк, щоб громадянам України уточнити свої дані щодо виконання військового обов`язку, що передбачає виконання правил військового обліку, і одночасно введено норму, яка передбачає сувору адміністративну відповідальність за невиконання цих правил в умовах особливого періоду.

      Судом встановлено, що позивач, якому ще у 2011 році виповнилося 25 років, і це був граничний вік для призовника на час виникнення правовідносин, мав обов`язок стати на військовий облік як військовозобов`язаний, однак законом не визначалось строків виконання цього обов`язку. Доказів вжиття органом, на який покладалося ведення військового обліку військовозобов`язаних, вищевказаних заходів щодо взяття призовника ОСОБА_1 на військовий облік матеріали справи не містять. Також відсутні докази, що позивач отримував повістки про виклик до ІНФОРМАЦІЯ_5 (до липня 2021 року Знам`янського ОМВК) з метою постановлення на облік.

      З урахуванням вищевикладеного, ОСОБА_1 не міг вчинити адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 210 КУпАП з травня 2011 року, бо норма ч. 3 ст. 210 КУпАП введена в дію лише 19 травня 2024 року, одночасно із вказівкою про 60-денний строк для уточнення своїх даних щодо військового обліку, що ОСОБА_1 і зробив 29 травня 2024 року. Таким чином, відсутні подія та склад адміністративного правопорушення ч. 3 ст. 210 КУпАП, за яке ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17 000 грн.

      Притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 210 КУпАП неможливе, оскільки закон, який погіршує становище, не має зворотньої дії у часі. Крім того, згідно зі ст. 62 Конституції України всі сумніви тлумачаться на користь особи, яка притягається до відповідальності.

      Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження у справі про адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 210 КУпАП стосовно ОСОБА_1 не могло бути розпочато, а розпочате підлягало закриттю за відсутності події та складу адміністративного правопорушення.

      2. Згідно підпункту 7 пункту 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів військовозобов'язані повинні особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, відповідного підрозділу розвідувального органу), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік.

      Якщо Ви зареєстрували Ваше місце проживання вже давним давно, то до Вас знову ж таки не застосовується ч.3 статті 210 КУпАП. Адже в суді Ви можете надати Витяг про місце проживання https://diia.gov.ua/services/vityag-z-reyestru-ter..., де вказано, дату реєсрації Вашого місця проживання. І якщо Ви стали на військовий облік в ТЦК за місцем проживання, яке було зареєстроване до 19.05.2024 р. то на той час норми частини третьої ст. 210 КУпАП не існувало.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA