Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 21 октября 2024, вопрос №121546 350₴

Как действовать в данной ситуации?

Во время рейда, сотрудниками ТЦК был задержан мой близкий человек, после чего был вынужден без своего согласия пойти ВЛК, у него были проблемы с спиной, а именно межпозвоночная грыжа, телефон отобрали связи с ним нету и уже везут проходить учения, подскажите пожалуйста как правильно действовать?

Ответы юристов (5)

    Карпенко Андрій Володимирович

    Вітаю!

    Якщо дії представників ТЦК виходять за рамки їх повноважень, такі дії можна оскаржувати в суді або через скаргу до правоохоронних органів.

    Якщо ви вважаєте, що відбулося порушення ваших прав, то:

    • повідомте про інцидент правоохоронні органи
    • якщо дії співробітників ТЦК пов’язані з порушенням військового законодавства, то звернуться до військової прокуратури
    • звернуться до омбудсмена: уповноважений із захисту прав людини може надати вам допомогу у відстоюванні ваших прав.

    Зловживання повноваженнями – згідно з Законом України "Про державну службу" та Законом України "Про військовий обов’язок і військову службу", посадові особи ТЦК зобов’язані діяти виключно в межах своїх повноважень. Стаття 365 Кримінального кодексу України передбачає кримінальну відповідальність за перевищення повноважень, коли посадові особи використовують своє становище для вчинення неправомірних дій.

    Перевищення повноважень під час рейдів – стаття 19 Конституції України вказує, що посадові особи можуть діяти виключно в межах своїх повноважень та відповідно до закону. Примус до проходження медичної комісії або інших дій без належної процедури є порушенням Закону України "Про військовий обов’язок і військову службу".

    ххх

    ВИМОГА ПРОХОДЖЕННЯ ВЛК

    ПЕРШЕ. Якщо ви все ж таки опинилися у ТЦК і від вас вимагають пройти ВЛК, але ви не перебуваєте в цьому ТЦК на військовому обліку – це незаконно. Бо перш ніж проходити ВЛК, вас повинні поставити на облік. Постановка на облік відбувається за вашою особистою заявою і лише після цього у представників ТЦК виникає право вимагати пройти ВЛК у них.

    Якщо вам пропонують поїхати з ними не зазначивши причини – не варто цього робити. А якщо хочуть затримати – хай викликають поліцію та складають протокол, де чітко зазначать підстави вашого затримання. Якщо виявиться, що законних підстав немає, все надумано та нафантазовано, тоді суд при оскарженні протоколу стане на вашу сторону і його визнають протиправним та скасують.

    ДРУГЕ. Якщо ж вони виявили, що Ви не оновили даних і хочуть доставити вас до свого ТЦК, то просто ввічливо поясніть їм, що ви згодні пройти ВЛК. Але є один нюанс: ви будете проходити його за місцем свого військового обліку та згодні отримати повістку із зазначенням свого ТЦК. Про це мало хто знає, та ви маєте таке право – пройти ВЛК там, де стоїте на обліку і тому цілком можете ним скористатися, а не погоджуватися йти куди пошлють.

    Чому варто наполягати саме на цьому?

    Бо в іншому випадку вас без належного проходження медичного огляду в незаконний спосіб відправлять до військової частини. Тобто, з кричущим порушенням закону та ваших прав. Проте, якщо ви добровільно підписали повістку на відправку та прибули в частину, тоді до суду звертатися буде марно, оскільки ви вже своїм підписом узаконили всі їхні дії.

    ВИСНОВОК

    • Перевіряти у будь-якому громадському місці військово-облікові документи у громадян чоловічої статі віком від 18 до 60 років може виключно уповноважений представник ТЦК або поліцейський.
    • Повноваження затримувати має виключно поліція, а не представник ТЦК. Тому ви не зобов’язані виконувати вимогу останніх прослідувати до районного ТЦК за відсутності законних на те підстав.
    • Поставити на військовий облік можуть лише за вашої особистої заяви.
    • Вимога пройти військово-лікарську комісію у ТЦК, де ви не перебуваєте на військовому обліку – незаконна. Тому поясніть, що пройдете ВЛК за місцем свого військового обліку і згодні отримати повістку із зазначенням тільки свого ТЦК.

    ххх

    Проходження медичного огляду під час мобілізації регулюється пунктом 3 глави II Наказу МО від 14.08.2008 року №402.

    Зокрема, відповідно до підпункту 3.4 перед оглядом проводиться загальний аналіз крові, в тому рахунку на ВІЛ, гепатит, цукор, загальний аналіз, визначається група крові, резус, проводиться рентген, а особам за 40 років обов’язково вимірюють тиск та проводиться ЕКГ.

    Відповідно до підпункту 3.5 до початку проведення медичного огляду ТЦК та СП отримує дані від органів соціального забезпечення щодо осіб з інвалідністю.

    А військовозобов’язаний під час проведення медогляду зобов’язаний надати членам ВЛК ТЦК та СП медичну карту амбулаторного хворого за формою №025/о, затвердженою наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року №110, виписки з медичної документації щодо перенесених захворювань, отриманих травм, поранень тощо, якщо така інформація відсутня в електронній базі.

    Тож перш ніж проходити вищезазначене свавільне ВЛК, ви повинні:

    • заявити про порушення процедури проходження ВЛК, яка чітко прописана у наказі №402;
    • заявити про відмову виконувати незаконні розпорядження та зазначити, що не відмовляєтеся від проходження ВЛК, але виключно у спосіб визначений законом;
    • запропонувати виписати повістку та направлення на іншу дату для отримання виписки з амбулаторної книжки та лікарських висновків.

    Долучіть заявою до особової справи всі без винятку лікарські виписки, висновки, заключення та виписку з амбулаторної картки. Зверніть увагу: виписку з амбулаторної книги ви не просто можете надати, ви зобов’язані це зробити. Для чого – зараз зрозумієте.

    Згідно з тим же підпунктом 3.5 зазначені документи, а на офіцерів і прапорщиків запасу – також особові справи, ТЦК та СП до початку огляду подає для вивчення у ВЛК.

    Тобто всі ваші виписки та висновки з лікарень і амбулаторної книжки передаються на ВЛК. Не просто картку обходу лікарів, як у нас часто відбувається зараз, а справу, щоб лікарі ознайомилися із висновками та виписками. Чому?

    Спеціалісти, які входять до складу ВЛК, не ставлять діагнозів, а лише дають експертну оцінку стану особи та ступеня порушень функцій організму. Тобто, діагнози встановлюються до медогляду ВЛК, або за її направленням.

    Закріплено колегіальний порядок встановлення (підтвердження) діагнозу при результатах попередніх досліджень та наявних документів. Огляд та прийняття рішення здійснюється консиліумом за участі провідних (головних) медичних фахівців.

    Якщо спростимо, то вашу придатність ВЛК визначає за діагнозами, які ви подали або при додатковому обстеженні, коли вас направляє сама ВЛК.

    Майже у 90% випадках після проходження ВЛК вам намагаються вручити повістку на відправку, не надавши висновку ВЛК про придатність, оформленого у вигляді довідки.

    Фактично мобілізовують в сліпу: ви не знаєте свій статус, а від вас вже щось вимагають. Саму довідку видають разом із військовим квитком і пропонують поставити підпис, правда, без дати, бо вона вже там стоїть. Чому?

    Щоб ви не змогли скористатися правом на оскарження, перебуваючи ще вдома. Адже якщо ви потрапляєте у військову частину, тоді оскаржити висновок ВЛК, звісно, можна, але на проведення повторного огляду вас просто не відпустять.

    А чому такий переполох із датою отримання довідки? Строк оскарження складає один місяць для оскарження висновку. А як показують ситуації, в довідці стоїть дата місячної давнини або ж тиждень до закінчення строку оскарження.

    Тож першочергово вам повинні видати довідку про придатність, ви повинні розписатися за її отримання, поставити правильну дату і, якщо не погоджуєтеся з висновком ВЛК, можете написати заяву на оскарження і до моменту переогляду вас не можуть мобілізувати.

    Це написано - В пункті 72 Постанови Кабміну №560 від 14.05.2024 року:

    «У разі незгоди громадянина з рішенням ВЛК при ТЦК та СП на підставі його заяви громадянин направляється для проходження військово-лікарської комісії при обласному ТЦК та СП».

    Тобто, якщо ви не погоджуєтеся з довідкою ВЛК, вам потрібно зазначити, що ви будете писати заяву про направлення на повторний огляд. А тепер переходимо до головного.

    Чи посадять вас за відмову від проходження ВЛК у спосіб, не передбачений законом? Ви вже все зрозуміли: існує законний спосіб відмови від ВЛК, якщо вас примусово доставили, або порушується процедура проходження медичного огляду, визначена наказом МО №402. Тому в цьому випадку вас ніхто не зможе посадити.

    ▫️А якщо я в тупу відмовлюся проходити ВЛК – посадять? Ні. Вас можуть притягнути максимум до адміністративної відповідальності за ст. 210-1 КУпАП з накладенням штрафу 17 000 грн та зобов’язані відпустити.

    Вас не можна тримати та примусово змусити проходити ВЛК - за подібні речі є відповідальність.

    У випадку, що ми розглядаємо (відмова від ВЛК) – лише адміністративна відповідальність. Якщо вчините повторно, також адміністративна, яка фактично може перерости у кримінальну.

    Тобто до вас можна застосувати примус, але в межах закону. Якщо доведуть, що ви не проходите ВЛК з метою ухилення від мобілізації, то це буде кримінальна відповідальність, але насильно ніхто не може примушувати проходити ВЛК.

    Перед тим, як притягнути особу до кримінальної відповідальності, має відбутися досудове розслідування, а воно займе певний час – найкоротше це два місяці. Після цього обвинувальний акт надійде до суду. А вже суд буде з’ясовувати усі обставини справи та розглядати наявні докази, які має надати сторона обвинувачення.

    Дерій Владислав Олегович

    Вітаю Вас!

    Ситуація у Вас дуже складна, адже згідно частини 1 статті 39 ЗУ "Про військовий обов'язок і військову службу" На військову службу під час мобілізації призиваються резервісти та військовозобов’язані, які перебувають у запасі і не заброньовані в установленому порядку на період мобілізації, незалежно від місця їх перебування на військовому обліку.

    Тобто, якщо близька людина не оформляла відстрочку - його могли направити на ВЛК та призвати з будь-якого ТЦК.

    АЛЕ!!!

    1. Згідно пункту 81 постанови КМУ 560. У разі призову резервістів та військовозобов’язаних на військову службу під час мобілізації, на особливий період не за місцем їх перебування на військовому обліку такі особи перед призовом на військову службу беруться на військовий облік у районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, який здійснює їх призов. Відомості про взяття таких осіб на військовий облік вносяться до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів перед їх направленням на військово-лікарську комісію для проходження медичного огляду.

    Тобто, спочатку ТЦК повинен був поставити військовозобов'язаного на облік та направити на ВЛК. Обов'язково адвокат повинен витребувати відомості проте, чи стояв чоловік на обліку в тому ТЦК, звідки його направили на збори.

    2. Якщо всі підписи ставив не Ваш рідний то звертатесь до поліції та ДБР про перевищення службових повноважень працівниками ТЦК та фальсифікацію документів.

    3. На даний час Вашому рідному потрібно писати рапорт командиру частини про різке погіршення стану здоров'я та направлення на медогляд та лікування. Грижа як мінімум - тимчасова непридатність та направлення на хірургічне лікування. Можна подати заяву-скаргу до обласної ВЛК на предмет оскарження рішення ВЛК ТЦК.

    4. Ви в свою чергу пишіть заяви в Генеральну прокуратуру, Державне бюро розслідувань, Національну поліцію, Уповноваженому Верховної Ради з прав людини та повідомляйте про незаконне позбавлення волі (стаття 146 ККУ) та перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень (стаття 426-1 ККУ)

    Паралельно ознайомтесь зі всіма підставами для звільнення з військової служби та за можливості працюйте над підготовкою рапорта та необхідних документів.

    Згідно частини 4 статті 26 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу" під час дії військового стану військовослужбовці, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, звільняються з військової служби на підставах:

    а) за віком - у разі досягнення граничного віку перебування на військовій службі;

    б) за станом здоров’я:

    • на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби або про тимчасову непридатність до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців;
    • за наявності інвалідності (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу);

    в) у зв’язку з набранням законної сили обвинувальним вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі або обмеження волі;

    г) через сімейні обставини або з інших поважних причин, перелік яких визначається частиною дванадцятою цієї статті (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу);

    д) у зв’язку із звільненням з полону (якщо військовослужбовці не висловили бажання продовжувати військову службу);

    е) у зв’язку із скороченням штатів або проведенням організаційних заходів - у разі неможливості їх використання на службі (для осіб вищого офіцерського складу);

    з) у зв’язку із призначенням (обранням) на посаду або перебуванням на посаді судді, судді Конституційного Суду України, члена Вищої ради правосуддя, члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, керівника служби дисциплінарних інспекторів Вищої ради правосуддя, його заступника, дисциплінарного інспектора Вищої ради правосуддя.

    Згідно частини 12 статті 26 Закону України "Про військовий обов'язок та військову службу" під час дії воєнного стану військовослужбовці звільняються з військової служби через сімейні обставини або з інших поважних причин на таких підставах:

    • військовослужбовці-жінки - у зв’язку з вагітністю;
    • військовослужбовці-жінки, які перебувають у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, а також якщо дитина потребує домашнього догляду тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більш як до досягнення нею шестирічного віку;
    • дружина, якщо обоє із подружжя проходять військову службу і мають дитину (дітей) віком до 18 років;
    • перебування на утриманні у військовослужбовця трьох і більше дітей віком до 18 років, крім тих, які мають заборгованість із сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму платежів за три місяці;
    • військовослужбовці, які мають дитину (дітей) віком до 18 років, якщо другий з батьків такої дитини (дітей) помер, позбавлений батьківських прав, визнаний зниклим безвісти або безвісно відсутнім, оголошений померлим, відбуває покарання у місцях позбавлення волі, а також коли особа самостійно виховує та утримує дитину за рішенням суду або запис про батька такої дитини в Книзі реєстрації народжень здійснений на підставі частини першої статті 135 Сімейного кодексу України;
    • військовослужбовці, які є усиновлювачами, на утриманні яких перебуває (перебувають) дитина (діти), яка (які) до моменту усиновлення була (були) дитиною-сиротою (дітьми-сиротами) або дитиною (дітьми), позбавленою (позбавленими) батьківського піклування, віком до 18 років, опікунами, піклувальниками, прийомними батьками, батьками-вихователями, патронатними вихователями, на утриманні яких перебуває дитина-сирота (діти-сироти) або дитина (діти), позбавлена (позбавлені) батьківського піклування, віком до 18 років;
    • виховання військовослужбовцем дитини з інвалідністю віком до 18 років, у разі відсутності інших осіб, які зобов’язані її виховувати;
    • утримання військовослужбовцем повнолітньої дитини, яка є особою з інвалідністю I чи II групи;
    • виховання військовослужбовцем дитини, хворої на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, дитини, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, що підтверджується документом, виданим лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я в порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, але якій не встановлено інвалідність, за умови що такі особи не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати;
    • необхідність здійснювати постійний догляд за дружиною (чоловіком) з числа осіб з інвалідністю I чи II групи;
    • необхідність здійснювати догляд за дружиною (чоловіком) з числа осіб з інвалідністю III групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у дружини (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю III групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів;
    • необхідність здійснювати постійний догляд за одним із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка), який є особою з інвалідністю I чи II групи, за умови відсутності інших членів сім’ї першого чи другого ступеня споріднення такої особи або якщо інші члени сім’ї першого чи другого ступеня споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
    • необхідність здійснювати постійний догляд за членом сім’ї другого ступеня споріднення, який є особою з інвалідністю I або II групи, за умови відсутності інших членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення такої особи або якщо інші члени сім’ї першого та другого ступенів споріднення самі потребують постійного догляду за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я;
    • у зв’язку з необхідністю здійснення опіки над особою, визнаною судом недієздатною, за умови що за такою особою не здійснюється піклування (опіка) іншими особами;
    • якщо їхні близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати або рідний (повнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі у антитерористичній операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, а також під час забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії проти України під час дії воєнного стану;
    • якщо їхнім близьким родичам (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, рідний (повнорідний) брат чи сестра) посмертно присвоєно звання Герой України за громадянську мужність, патріотизм, героїчне відстоювання конституційних засад демократії, прав і свобод людини, самовіддане служіння Українському народові, виявлені під час Революції Гідності (листопад 2013 року - лютий 2014 року)".

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Іване!

    Чи має близька до Вас особа право на відстрочку? На якій підставі чоловік був затриманий? Ким саме він був затриманий? ТЦК, поліцією, ТЦК із поліцією?

    Справа втім, що у разі відсутності в чоловіка права на відстрочку буде доволі складно витягнути його із навчального центру, навіть за умови незаконого затримання та проведення процедури ВЛК не в встановленому законодавством порядку.

    Ви можете звернутись до суду із позовною заявою про визнання дій ТЦК протиправними, але, на жаль, навіть рішення суду на користь Вашої близької людини, не надасть їй права на звільнення, оскільки особа, яка немає права на відстрочку підлягає мобілізації.

    Якщо ж звертати увагу суду у такій позовній заяві на непогодження із процедурою проведення ВЛК, то суд у більшості випадків зазначає, що "позивач не надав суду підтвердження з приводу оскарження рішення ВЛК до вищестоячої ВЛК".

    Визнати наказ про мобілізацію незаконним можна тільки за умови права в чоловіка на відстрочку й те за умови, що ТЦК був обізнаний про таке право.

    Наскільки серьйозна проблема зі спиною у чоловіка? Чи є медичні документи, які містять інформацію щодо діагнозу та перебігу хвороби?

    Зараз необхідно зусередитись на стані здоров'я чоловіка та оскарженні рішення ВЛК щодо придатності до проходження військової служби. Або ж намагатись вирішити питання вже саме в частині - звертатись до медичної частини та подавати рапорт командиру з приводу направлення на лікування у зв'язку із погіршенням стану здоров'я й подальшим проходженням ВЛК.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Во время рейда, сотрудниками ТЦК был задержан мой близкий человек, после чего был вынужден без своего согласия пойти ВЛК, у него были проблемы с спиной, а именно межпозвоночная грыжа, телефон отобрали связи с ним нету и уже везут проходить учения, подскажите пожалуйста как правильно действовать?

    На жаль, але складна ситуація. Як би не хотілося Вам допомогти, але шанси не такі високі. На жаль, але і відмова від ВЛК, і взагалі повна відмова від будь-яких дій інколи не допомагає ніяк, особа в повний незаконний спосіб відправляється до учбового центру. У першу чергу все залежить від того, чи перебуваєте Ви в адміністративному розшуку МВС?

    Якщо так - Ви точно будете затримані поліцейськими при Вашій зупинці, якщо ні - поліція не матиме до Вас питань, а ТЦК взагалі не має права примусово затримувати. Фактично мова йде про підроблення документів.

    Чи має він право на відстрочку від мобілізації?

    Стаття 358. Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів

    1. Підроблення посвідчення або іншого офіційного документа, який видається чи посвідчується підприємством, установою, організацією, громадянином-підприємцем, нотаріусом, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем, аудитором чи іншою особою, яка має право видавати чи посвідчувати такі документи, і який надає права або звільняє від обов'язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою або збут такого документа, а також виготовлення підроблених печаток, штампів чи бланків підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, інших офіційних печаток, штампів чи бланків з тією самою метою або їх збут -

    караються штрафом до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до двох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    2. Складання чи видача працівником юридичної особи незалежно від форми власності, який не є службовою особою, складання чи видача приватним підприємцем, аудитором, експертом, оцінювачем, адвокатом, нотаріусом, державним реєстратором, суб’єктом державної реєстрації прав, особою, яка уповноважена на виконання функцій держави щодо реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державним виконавцем, приватним виконавцем або іншою особою, яка здійснює професійну діяльність, пов’язану з наданням публічних чи адміністративних послуг, завідомо підроблених офіційних документів, які посвідчують певні факти, що мають юридичне значення або надають певні права чи звільняють від обов'язків, підроблення з метою використання або збуту посвідчень, інших офіційних документів, що складені у визначеній законом формі та містять передбачені законом реквізити, виготовлення підроблених офіційних печаток, штампів чи бланків з метою їх збуту або їх збут чи збут завідомо підроблених офіційних документів, у тому числі особистих документів особи, -

    караються штрафом до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, -

    караються обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк.

    4. Використання завідомо підробленого документа -

    карається штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до двох років, або обмеженням волі на той самий строк.

    Ви знаєте, хотів би я сказати, що шанси на оскарження всієї цієї справи доволі високі, але це далеко не так. Маю декілька прикладів аналогічної НЕЗАКОННОЇ мобілізації чоловіків, рідні яких подавали ДЕСЯТКИ скарг та звернень в різноманітні інстанції. Відповідь поліція просто шокує - "Так, ми розуміємо, що вони вчинили незаконно, але нічого зробити не можемо".

    Чи має особа право на відстрочку? Чи має серйозні захворювання, які можуть впливати на процес проходження військової служби?

    З повагою!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    В Вашому випадку наявні протиправні дії ТЦКСП стосовно військовозобовʼязаного. В такому випадку необхідно оскаржувати рішення начальника ТЦК та СП до суду або в адміністративному порядку до вищестоящого органу.

    Скаргу на начальника ТЦК та СП можна подавати у випадках порушення норм законодавства, прав особи при прийнятті рішення або бездіяльності.

    В основному оскарженню підлягають наступні категорії справ:

    • незаконний призов на військову службу;
    • незаконне вручення мобілізаційного розпорядження або повістки на відправку;
    • відмова у наданні відстрочки від призову на військову службу;
    • відмова у наданні військово-облікового документа;
    • відмова у знятті з військового обліку;
    • відмова у включенні з військового обліку;
    • ненадання відстрочки від призову на військову службу;
    • ігнорування заяви про надання відстрочки від призову на військову службу.

    Скарга на ТЦК та СП подається до вищестоящого органу в порядку підпорядкованості. Тобто у випадку, якщо ви оскаржуєте дії районного ТЦК та СП скаргу можна подавати до обласного ТЦК та СП, оперативного командування, Міністерства Оборони України. Подача скарги не позбавляє права на звернення до адміністративного суду, це можна буде зробити після отримання результатів адміністративного оскарження.

    Скарга не має встановленої форми, тобто скарга складається та подається в довільній формі. У скарзі необхідно викласти обставини, на основі яких можна дійти висновку, що ТЦК та СП під час прийняття рішення або вчинення бездіяльності було порушено права, свободи особи та не дотримано норми права. Такі мотиви в обовʼязковому порядку повинні грунтуватись на нормативно-правовій базі, яку також необхідно зазначати у скарзі. До скарги також необхідно долучати доказу порушення прав та свобод особи. Це можуть бути письмові докази звернення, документи, які підтверджують право на надання відстрочки або звільнення з військової служби тощо.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України