Задайте вопрос юристу

884 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 04 декабря 2024, вопрос №123657 700₴

Отримання відстрочки дистанційно з-за кордону. Штрафи ТЦК

Ситуація:
1) я закордоном з 03.2024
2) на обліку Львів, Сихівський ТЦК
3) Резерв+ дані все ще не оновив.
4) ВЛК нема
5) ВОД PDF є - через ДІЮ(з QR, "НА ОБЛІКУ",
але прочерки "ВЛК", "Звання", "Телефон", "ЕМЕЙЛ"), Паперового нема,
6) Є право на відстрочку п12(Дружина 3Група безстроково, нема нирки, друга хвора).
7) Знаю що можна оформити відстрочку дистанційно поштою (навіть є судова практика)
8) Оскільки «Резерв+ дані все ще не оновив» - штраф 17-25тис я заробив полюбе. Оскільки я за кордоном, вчасно не плачу, бо знати не буду. Результат: 17-25тис * 2 + 10% = 36-55тис грн.

Питання:
1. хочу оформити відстрочку дистанційно:
1) Поштою —
A. «укрпошти» за кордоном нема, чи є смисл місцевою(Чорногорія), українською не приймають, як працює опис вкладень і зворотнім повідомленням про отримання не розумію до кінця?
B. «нова пошта» є за кордоном, немає послуги відправки з описом вкладень і зворотнім повідомленням про отримання. Просто вручити курєром, чи таке підійде?
2) ЕМЕЙЛОМ —
A. чи спрацює з підписом ЕЦП?
B. Як в судах доказати що я відправив, а ТЦК отримав?
3) Якщо відмова або ігнор (або прийдіть особисто), а таке скоріше буде (бо Львів, Сихівський ТЦК там все через****), то дані оновлені є вже, заявою на відстрочку я «підняв ЧЕРВОНИЙ прапорець, привернув увагу», і не можу приїхати у Львів, відповідно кожні 3 місяці (продовження військового стану) отримую штраф 36-55тис грн. і купу проблем

2. Порадьте як краще. Варіанти:
1) оновляю резерв, Подаю на відстрочку, вирішую штраф(оскаржую або плачу),
- отримую і поновляю відстрочку поки можу
АБО
- не отримую відстрочку і відповідно кожні 3 місяці (продовження військ стану) штраф 36-55тис грн. і купу проблем
2) нічо не роблю, чекаю штраф 36-55тис грн. через місяць-рік-ніколи, вирішую його (оскаржую або плачу), починаю процес отримання відстрочки

Ответы юристов (5)

    Турчин Ярослав Олександрович
    33%

    ДОБРОГО ВЕЧОРА, пане ОЛЕГ!

    У Вас є можливість знати яку поштову кореспонденцію надсилають за місцем Вашої реєстрації проживання в Україні? На цю адресу поштою можуть прислати повістку. Після цього в Резерв+ або в військово-обліковому документі в ДІЇ може з"явитися плажка "Порушення правила військового обліку". Далі будуть шукати Вас за допомогою поліції (не кримінальний розшук, а розшук ТЦК який має сумнівне юридичне значення). Як правило на цьому все і завершується і ніхто ніякі штрафи не складає.

    На мою думку, оскільки Ви за межами України, - зараз привертати до себе увагу сенсу немає. Тим більше шанси отримати відстрочку - мінімальні дистанційно. Бо правила виписані дійсно таким чином, щоб усі бігали як "білка в колесі" та жили під ТЦК, кожні 3 місяці оновлюючи відстрочки та виконуючи інші забаганки невідомо кого.

    Можливо з наступного року запрацює електронна відстрочка через Резерв+. Такі нововведення обіцяють. Тоді зможете подати свою заяву онлайн, якщо буде в цьому сенс. До цього Ви дійсно мало що докажете ТЦК і навіть суду.

    Якщо штраф виписали без повідомлення заочно - то про нього можна дізнатися дистанційно через базу виконавчої служби.

    https://erb.minjust.gov.ua/

    Можна оскаржувати постанову як незаконно виписану за відсутності Вашого повідомлення про це.

    Оскільки Вам копію постанови не вручили, можна просити суд поновити строки оскарження.

    Почекайте 20 січня і тоді приймайте остаточне рішення. В будь-якому разі зараз вже новорічна дистанція і високі ризики, що Ваш лист взагалі загубиться. Та й невідомо чи ТЦК захоче приймати лист з Чорногорії. Мотивуючи свої дії тим, що їм може агресор вислати через Чорногорію (колишню складову Югославії) "сибірську язву" якусь чи інші речі.

    Як Ви служно зазначили - штрафи собі Ви вже заробили, тож коли стане про це відомо - вже не має ніякого значення. Чим пізніше - тим краще. А там і до 19 травня 2025 року дотягнете, коли Вас уже не зможуть притягнути до відповідальності і будуть зобов"язані закрити справу за спливом річного строку притягнення до відповідальності.

    Згідно з ч. 7 ст. 38 КУпАП Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Примітка. Положення статей 210, 210 - 1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    СУДОВИЙ ПРЕЦЕДЕНТ: Інформацію, яку не обновив військовозобов’язаний, ТЦК повинен був отримати від уповноважених органів та з реєстрів, до яких має доступ в електронному вигляді, тому штраф у 25500 було скасовано (Ленінський райсуд м. Миколаєва №489/4119/24 від 13.06.2024 р.) Військовозобов’язаного було визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210 КУпАП та накладено штраф у сумі 25500,00 грн. за “порушення призовниками, військовозобов'язаними, резервістами правил військового обліку вчинене в особливий період”. У вину чоловіка ставилось не прибуття до ТЦК для повідомлення про зміну облікових даних. Коли його (як завжди “квазізаконними”, як видно, методами) доставлено до ТЦК, було встановлено, що з жовтня 2009 жодного разу він до ТЦК не прибував та облікові дані не оновлював. У постанові про накладення штрафу було вказано, що “За цей час він одружився, у нього народилися діти, він змінив місце роботи, однак, про зміну облікових даних не повідомив”. Крім того, на думку ТЦК, на зворотній стороні тимчасового посвідчення військовозобов’язаного був проставлений штамп про видачу 27.09.2017 мобілізаційного розпорядження, що теж вказувалось як порушення.

    При складання протоколу відповідальний виконавець посилається на п. 8 Правил військового обліку, затверджених постановою КМУ № 1487 від 30.12.2022. Позивач з винесеним протоколом не був згодний, про що зазначив в самому протоколі.

    Отже, у цій справі: Чоловік подав позов, бо вважав, що постанова винесена з порушенням установленого порядку накладення адміністративних стягнень. Він вказував, що в протоколі не зазначено, які саме дані позивач не обновив, тобто, не вказані конкретні норми Закону, порушені позивачем. При складанні протоколу, уповноважена особа не зазначила та не надала доказів неможливості отримання інформації з відповідних реєстрів. Оскаржувана постанова повністю повторює ті самі підстави та обґрунтування притягнення позивача до адміністративної відповідальності, що у протоколі, який не відповідає нормам законодавства щодо складання протоколу та яким не доведено, що він скоїв адміністративне правопорушення.

    І Ленінський районний суд міста Миколаєва погодився з позивачем, а штраф скасував. Суд пояснів наступним: Читати повністю.

    Правові норми не передбачають обов`язку «оновлення облікових даних» (Шевченківський районнийсуд м.Чернівці справа № 727/5520/24 від 19.07.2024р.)Правові норми не передбачають обов`язку позивача «оновлення облікових даних», за що було притягнуто до адміністративної відповідальності позивача, а тому судом вирішив скасувати постанову начальника ТЦК та СП про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. ч.2 ст.210 КУпАП у вигляді штрафу у розмірі 17000 гривень.

    ___

    Тим більше штраф Вам вручити не можуть, адже Ви за кордоном і фізично не могли отримати ні повістку в ТЦК, ні копію постанови про штраф. Що взагалі на моє переконання виключає винність дій по порушенню законодавства України, адже Україна не має права поширювати свою законодавчу юрисдикцію на будь-яких осіб, включаючи своїх громадян, які проживають за її межами. Саме тому громадяни України за кордоном не можуть бути кандидатами на посаду Президента України, народних депутатів України та інші обмеження. При цьому чомусь вигадали, що закордонні українці мають якись обов"язок лише за фактом належності до громадянства... Тоді чому податковий нерезидент України з громадянством має платити податки в Україні як іноземець?! - Як намене це не дуже конституційно.

    Але як би там не було, притягнути Вас до відповідальності буде дуже складно.

    Тим більше я ще не зустрічав випадків, щоб людині за кордоном штраф виписали. Лише помилково, думаючи що він в Україні.

    ТЦК доступ до усіх державних баз надали?! - Хай користуються і з"ясовують хто за кордоном, а хто в Україні.

    Щодо штрафу - бережіть паспорт з відміткою про те, що Ви виїхали з України і більше кордони не повертали.

    Якщо паспорт скоро закінчить дію свою - то бажано замовити ДРУГИЙ паспорт. Закон дозволяє громадянам України одразу мати ДВА паспорти для виїзду за кордон. Перестрахуйтеся, зайвим точно не буде.

    Маю надію, що співробітники ДП Документ або консульств не будуть зловживати повноваженнями і відмовляти з мотивів - немає чого чоловікам з України мати два паспорти.

    Щасти Вам!

    З повагою та розумінням, юрист Ярослав Турчин (м. Гамбург, Німеччина)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, у вашему випадку Ви не сможете оформить відстрочку дистанційно, на ваш лист з Укр пошти , вам прийде відповідь, щоб ви особисто з'явились для оформлення відстрочки.

    онлайн-відстрочок доступний тільки для:

    • людей з інвалідністю, які мають актуальне пенсійне посвідчення з інвалідності;
    • ⁠студентів, аспірантів та докторантів, які здобувають освіту в послідовному порядку.

    На мою думку всі штрафи за не поновлення даних можно буде з легкістю скасувати у судовому порядку.

    З таких підстав:

    1. Нормою прийнятого закону зазначається , що всі військово'язані повинні оновити свої дані протягом 60 днів з моменту отримання мобілізації. Указом президента оголошення мобілізації було у 2022 році, всі інші укази мають іншу назву а саме "продовження мобілізації" тому це вже різні речі і тут вступаю в силу норма ст. 58 Конституції України. Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
    2. Особа не може бути притягнена до відповідальності, тому що термін 60 днів для оновлення даних вже давно сплив. Штрафи,додаток Резерв, це є пряма маніпуляція свідомістю людини примушення до цивільних відносин, які можно охарактеризувати як шахрайство зі сторони держави.

    Також є примітка до ст210 адміністравниго кодексу

    Примітка. Положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Хочу зазначити, що ваша відстрочка передбачено законом. Ст 23 ЗУ про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

    Там чітко зазначено.

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані.

    Все інше це пряма бюрократія держави, писати заяви і т.д. яку встановила держава до тотального контролю.

    На вашу місці, я би взагалі нічого не вчиняв. Всі штрафи можно буде оскаржити, поновивши дані ви ставите палку собі колеса.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Рекомендую подавати документи про відстрочку та поки не думати про штрафи. Або взагалі нічого не робити, враховуючи Ваше перебування за кордоном.

    Ви маєте гарантоване право на відстрочку від мобілізації, при чому - безумовне. Жодного висновку про потребу в догляді, жодного постійного догляду у даній ситуації оформлювати не потрібно.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    1. Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    ...

    12) які мають дружину (чоловіка) з числа осіб з інвалідністю III групи, встановленої внаслідок онкологічного захворювання, відсутності кінцівок (кінцівки), кистей рук (кисті руки), стоп ніг (стопи ноги), одного з парних органів, або за наявності у особи з інвалідністю III групи онкологічного захворювання, психічного розладу, церебрального паралічу або інших паралітичних синдромів.

    16 травня 2024 року Кабінетом Міністрів України було ухвалено постанову за № 560 "Про затвердження Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період", який передбачає, зокрема, перелік підтверджуючих документів для оформлення права на відстрочку по кожній підставі. Зокрема озвучена Вами підстава передбачатим подання такого пакету документів:

    свідоцтво про шлюб та один із документів, що підтверджує інвалідність дружини (чоловіка): довідка до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, визначеною МОЗ, або посвідчення, яке підтверджує відповідний статус, або пенсійне посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги відповідно до Законів України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю”, в яких зазначено групу та причину інвалідності, або довідка для отримання пільг особами з інвалідністю, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, за формою, затвердженою Мінсоцполітики та документ, що підтверджує наявність у дружини (чоловіка) захворювання та/або причину інвалідності

    Реєстрація місця проживання ("прописка"), потребу в постійному догляді - не має жодного значення. Наявність у Вашої дружини 2-ої групи інвалідності надає Вам право на відстрочку.

    Постанова № 560 від 16.05.2024 передбачає такий порядок оформлення відстрочки від мобілізації:

    "...58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) *особисто* подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5 Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.

    60. Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.

    На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.

    Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.

    63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби..."

    Наводжу Вам алгоритм дій, який буде найбільш безпечним для оформлення відстрочки:

    1.. Готуєте заяву про оформлення відстрочки, до якої додаєте ПРОСТІ копії паспорту, РНОКПП, військово-облікового документу, документів про інвалідність дружини, свідоцтво про шлюб та направляєте це все до ТЦК поштовим зв'язком (рекомендований лист з повідомлення про вручення з описом вкладення).

    2. Реєструєтеся в електронній черзі до ТЦК та СП.

    https://q.mod.gov.ua/registration-place

    3. Готуєте повторно той же пакет документів, що і надісланий поштою, лише вже з нотаріальними копіями.

    4. Йдете до ТЦК та в першу чергу намагаєтеся зареєструвати заяву про відстрочку. Якщо реєструєте - чудово, якщо направляють на ВЛК - йдете та проходите ВЛК.

    5. Якщо після ВЛК направляють для реєстрації заяви про відстрочку - чудово, якщо вручають "бойову" - відмовляєте від отримання через незаконність дій працівників ТЦК та СП. Жодної юридичної відповідальності за це Ви не понесете.

    6. В кінцевому результатів реєструєте заяву про відстрочку, чекаєте +- 2-3 тижні, забираєте довідку.

    Про штрафи поки думати не рекомендую, це доволі не простий процес.

    Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.

    Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян

    Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.

    Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення

    Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.

    З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.

    Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

    Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.

    І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.

    Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається

    ...

    Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:

    https://erb.minjust.gov.ua/

    https://opendatabot.ua/open/tck-fines

    З повагою!

    Дерій Владислав Олегович
    33%

    Вітаю Вас, Олег!

    Чому Ви вирішили саме зараз оформляти відстрочку?

    Якщо Ви подасте заяву про відстрочку поштою існують такі варіанти розвитку подій:

    1. Вам нададуть відстрочку.

    2. Вам відмовлять у відстрочці

    3. Вашу заяву взагалі не розлянуть та не нададуть Вам відповідь.

    В двох останніх випадках Ви можете оскаржити протиправну бездіяльність ТЦК в судовому порядку.

    Тенденція останнім часом така, що в дистанційному порядку ТЦК крайнє рідко надає відстрочку, проте у відповідь Ви можете отримати повістку з вимогою явитися до ТЦК, а за неявку передбачена адміністративна відповідальність за статтею 210-1 КУпАП (штраф від 17 тис. грн.)

    Тепер надаю відповіді на Ваші питання:

    1. хочу оформити відстрочку дистанційно:1) Поштою —A. «укрпошти» за кордоном нема, чи є смисл місцевою(Чорногорія), українською не приймають, як працює опис вкладень і зворотнім повідомленням про отримання не розумію до кінця? B. «нова пошта» є за кордоном, немає послуги відправки з описом вкладень і зворотнім повідомленням про отримання. Просто вручити курєром, чи таке підійде?

    Ви можете обрати будь-якого поштового оператора для доставки листа. Кур'єрська доставка також підходить. Проте, якщо Ви не зафіксуєте, який перелік документів відправили, то Вам буде важко оскаржити відмову у відстрочці у судовому порядку.

    2) ЕМЕЙЛОМ — A. чи спрацює з підписом ЕЦП?B. Як в судах доказати що я відправив, а ТЦК отримав?

    Оформлення відстрочки електронною поштою можливе лише в теорії та й то, якщо працівники ТЦК проявлять адекватну поведінку.

    Вам ніщо не заважає спробувати це зробити, проте довести факт отримання листа майже неможливо. Є, наприклад, програми, які допомогають відслідкувати доставку та відкриття електронного листа, але якщо Ви не маєте ліцензії на їх використання, то суд не прийме їх до уваги.

    На мою суб'єктивну думку - оформлення відстрочки шляхом відправки документів електронною поштою майже неможливо.

    3) Якщо відмова або ігнор (або прийдіть особисто), а таке скоріше буде (бо Львів, Сихівський ТЦК там все через***), то дані оновлені є вже, заявою на відстрочку я «підняв ЧЕРВОНИЙ прапорець, привернув увагу», і не можу приїхати у Львів, відповідно кожні 3 місяці (продовження військового стану) отримую штраф 36-55тис грн. і купу проблем

    Якщо Ви оновите дані через Резерв+, то скоріш за все в ньому відразу буде вказано про порушення правил військового обліку, проте, це ще не означає, що Вам випишуть штраф.

    Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно. А в разі Вашого перебування за кордоном, то згідно законодавства Вас буде важко притягнути до адміністративної відповідальності.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Теоретично, якщо Ви порушили законодавство про мобілізацію, Вас притягнули до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу, Ви цей штраф не сплатили, то ТЦК може звернутись до виконавчої служби щоб арештували Ваші рахунки чи майно. Проте, якщо штраф виписали незаконно - Ви його можете оскаржити.

    2. Порадьте як краще. Варіанти:1) оновляю резерв, Подаю на відстрочку, вирішую штраф(оскаржую або плачу),- отримую і поновляю відстрочку поки можуАБО- не отримую відстрочку і відповідно кожні 3 місяці (продовження військ стану) штраф 36-55тис грн. і купу проблем2) нічо не роблю, чекаю штраф 36-55тис грн. через місяць-рік-ніколи, вирішую його (оскаржую або плачу), починаю процес отримання відстрочки

    Якщо Ви не плануєте повертатися до України, тоді краще зайвий раз про себе ТЦК не нагадувати.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Айвазян Юрій Климентійович
    33%

    Доброго дня, Олеже!

    A. «укрпошти» за кордоном нема, чи є смисл місцевою(Чорногорія), українською не приймають, як працює опис вкладень і зворотнім повідомленням про отримання не розумію до кінця?

    При відправленні документів Укрпоштою Ви заповнюєте спеціальний бланк, у якому вказуєте перелік документів, які відправляєте до ТЦК. Саме опис вкладення є доказом того, що Ви надісали до ТЦК заяву на відстрочку та підтверджувальні документи.

    Після того, як ТЦК отримає Ваше повідомлення, відділення Укрпошти за місцезнаходженням ТЦК надсилає до відділення з якого був відправлений пакет документів, повідомлення про вручення. Цей документ є підтвердженням того, що ТЦК отримав Ваш лист.

    Як саме працює пошта у Черногорії мені не відомо. Чи намагались Ви з'ясувати дане питання у відділенні?

    B. «нова пошта» є за кордоном, немає послуги відправки з описом вкладень і зворотнім повідомленням про отримання. Просто вручити курєром, чи таке підійде?

    Нова пошта, на жаль, не надає можливості отримати докази того, які саме документи Ви направили до ТЦК, і хто саме ці документи отримав. Тож, у майбутньому можуть виникнути складнощі саме із цим питанням.

    2) ЕМЕЙЛОМ —A. чи спрацює з підписом ЕЦП?

    Можете спробувати, хоча маю сумніви щодо оформлення відстрочки саме у такий спосіб. В даному випадку ТЦК взагалі може не відреагувати на Ваше повідомлення.

    B. Як в судах доказати що я відправив, а ТЦК отримав?

    Велика Палата Верховного Суду зробила висновок, що повідомлення (з додатками), відправлені електронною поштою чи через застосунки-месенджери, є електронним доказом, який розглядається та оцінюється судом за своїм внутрішнім переконанням у сукупності з іншими наявними в матеріалах справи доказами.

    При цьому слід враховувати, що суд може розглядати електронне листування між особами в месенджері (як і будь-яке інше листування) як доказ у справі лише в тому випадку, якщо воно дає можливість суду встановити авторів цього листування та його зміст. Відповідні висновки щодо належності й допустимості таких доказів, а також обсягу обставин, які можливо встановити за їх допомогою, суд робить у кожному конкретному випадку з урахуванням усіх обставин справи за своїм внутрішнім переконанням.

    У варіанті з НП Ви матимете квитанцію про відправку та скріншот із додатку НП, в якому буде зазначена інформація про вручення. Проте, не матимете підтвердження того, які саме документи Ви направили до ТЦК.

    3) Якщо відмова або ігнор (або прийдіть особисто), а таке скоріше буде (бо Львів, Сихівський ТЦК там все через***), то дані оновлені є вже, заявою на відстрочку я «підняв ЧЕРВОНИЙ прапорець, привернув увагу», і не можу приїхати у Львів, відповідно кожні 3 місяці (продовження військового стану) отримую штраф 36-55тис грн. і купу проблем

    В принципі так, після оновлення даних у Резерв+ Ви привернете до себе увагу.

    Щодо кількості штрафів, то повістки Вам можуть направляти хоч кожного місяця. Законодавство не обмежує в цьому ТЦК. Тож, за кожну неявку керівник ТЦК має право винести постанову про притягнення Вас до адмінистративної відповідальності.

    2. Порадьте як краще. Варіанти:1) оновляю резерв, Подаю на відстрочку, вирішую штраф(оскаржую або плачу),- отримую і поновляю відстрочку поки можу

    Можна піти таким шляхом, проте останній все одно не надасть Вам впевненості в тому, що Вас не притягнуть до відповідальності за неявку по повістці у майбутньому.

    - не отримую відстрочку і відповідно кожні 3 місяці (продовження військ стану) штраф 36-55тис грн. і купу проблем

    Ваша отримана або неотримана відстрочка жодним чином не впливає на надсилання Вам повістки. Навіть за умови того, що Вам оформлять відстрочку, ТЦК все одно матиме право направити Вам повістку за адресою реєстрації в Україні.

    2) нічо не роблю, чекаю штраф 36-55тис грн. через місяць-рік-ніколи, вирішую його (оскаржую або плачу), починаю процес отримання відстрочки.

    Думаю, що це найкращий варіант.

    Оскаржити штраф Ви маєте право упродовж 10 днів після винесення постанови керівником ТЦК. Проте, якщо Вас не повідомлять про час, дату та місце розгляду справи, а скорше за все так і станеться, оскільки Ви знаходитесь за кордоном, й Ви пропустите вищезгаданий строк - сможете поновити його при поданні позовної заяви.

    Щодо загальної інформації з приводу оскарження:

    1. Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    «Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим».

    Стаття 283. Зміст постанови по справі про адміністративне правопорушення.

    «Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

    Постанова повинна містити:

    найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;

    дату розгляду справи;

    відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;

    опис обставин, установлених під час розгляду справи;

    зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

    прийняте у справі рішення».

    Строк для оскарження постанови про притягнення до адміністративної відповідальності становить 10 днів з дня її винесення. У разі пропуску цього строку з поважних причин, останній можна поновити.

    Строки притягнення до адміністративної відповідальності:

    Стаття 38 КУпАП. Строки накладення адміністративного стягнення.

    «Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

    Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення».

    Відповідно примітки до статті 210 КУпАП положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

    Тобто, якщо Міністерство оборони України як держатель такого реєстру може отримати відомості про особу шляхом синхронізації з іншими державними електронними реєстрами, то таку особу не може бути притягнуто до відповідальності за неповідомлення таких відомостей.

    Більшість постанов оскаржуються у суді через порушення процедури притягнення до відповідальності, відсутність доказів вчинення правопорушення, неналежнеповідомлення про розгляд справи тощо. Є багато нюансів за які можна «зачіпитися» й станом на зараз багато рішень судів на користь військовозобов’язаних, а не ТЦК.

    З повагою, адвокат Айвазян.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України