Начните консультацию с юристом онлайн
Хочу влаштуватися вчителем у школу для отримання відстрочки. Дані оновив через Резерв+, але тільки у грудні 2024 там пише що НА ОБЛІКУ, Порушення правил військового обліку і ВЛК проходив ще 2017 році
Чи має право директор школи влаштувати на роботу? і які можуть бути наслідки якщо влаштує, бо я десь чув шо влк має бути пройдено за останні 5 років, якщо немає в такому випадку не може влаштувати без влк
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (6)
Адвокат, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю Вас.
Хочу влаштуватися вчителем у школу для отримання відстрочки. Дані оновив через Резерв+, але тільки у грудні 2024 там пише що НА ОБЛІКУ, Порушення правил військового обліку і ВЛК проходив ще 2017 роціЧи має право директор школи влаштувати на роботу? і які можуть бути наслідки якщо влаштує, бо я десь чув шо влк має бути пройдено за останні 5 років, якщо немає в такому випадку не може влаштувати без влк
Це суб'єктивне рішення керівника закладу освіти. Знаю випадки, коли на посаду призначалася особа з явними порушеннями правил військового обліку, а також, що не призналачалася особа навіть з мінімальними недоліками військово-облікового статусу. Тому це виключне рішення і повноваження директора. Саме він несе за це повну відповідальність.
Загалом, наявність військово-облікового документу, у тому числі в електронній формі, згідно із законодавством надає Вам право на призначення Вас на посаду, адже саме це є основною вимогою при працевлаштуванні.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА
від 30 грудня 2022 р. № 1487 Київ
Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів
34. З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:
перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів. В умовах правового режиму воєнного стану зарахування на навчання до закладів освіти громадян, які підлягають військовому обліку та перебувають на тимчасово окупованій території або вибули з тимчасово окупованої території та територій активних бойових дій за кордон, здійснюється з відстроченням взяття їх на військовий облік і оформлення військово-облікових документів у семиденний строк з дати припинення чи скасування правового режиму воєнного стану;
...
Кодекс законів про працю України
{Затверджується Законом № 322-VIII від 10.12.71 ВВР, 1971, додаток до № 50, ст. 375}
Стаття 24. Укладення трудового договору
Трудовий договір укладається, як правило, в письмовій формі. Додержання письмової форми є обов'язковим:
1) при організованому наборі працівників;
2) при укладенні трудового договору про роботу в районах з особливими природними географічними і геологічними умовами та умовами підвищеного ризику для здоров'я;
3) при укладенні контракту;
4) у випадках, коли працівник наполягає на укладенні трудового договору у письмовій формі;
5) при укладенні трудового договору з неповнолітнім (стаття 187 цього Кодексу);
6) при укладенні трудового договору з фізичною особою;
6-1) при укладенні трудового договору про дистанційну роботу або про надомну роботу;
6-2) при укладенні трудового договору з нефіксованим робочим часом;
6-3) при укладенні трудового договору з домашнім працівником;
7) в інших випадках, передбачених законодавством України.
При укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.
Але на практиці наразі абсолютно всі юридичні особи перевіряють не тільки наявність ВОД, але і пункт щодо взяття Вас на військовий облік. Тому тут все залежить від роботодавця, чи візьме на себе він/вона таку відповідальність. Штраф для посадивих осіб становить 34-51 тис грн, а тому ризики є. Але наразі маю констатувати - призначають на посаду і в таких випадках.
З повагою!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
1.
ВИ БУДЕТЕ МАТИ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ, ЯКЩО ПРАЦЕВЛАШТУЄТИСЯ ВЧИТЕЛЕМ.
ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ НЕ ПОЗБАВЛЯЄ ВАС ПРАВА НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ.
ВИМОГА МАТИ СВІЖУ ВЛК ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ НА РОБОТУ, НЕ ВІДПОВІДАЄ ЗАКОНОДАВСТВУ УКРАЇНИ.
ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ВЛК ВИЗНАЧАЄ ТІЛЬКИ ТЦКСП.
ВІЙСЬКОВОЗАБОВЯЗАНИЙ НЕ МОЖЕ ІНИЦИАТИВНО ПРОЙТИ ВІЙСЬКОВО-ЛІКАРСЬКУ КОМІСІЮ.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12/conv#Text
Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
ххх
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 травня 2024 р. № 560
ПОРЯДОК
проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період
Надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації та її оформлення56. Відстрочка від призову на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період надається військовозобов’язаним з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
57. Для розгляду питань надання військовозобов’язаним відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період при районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (відокремлених відділах) утворюються комісії...
58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу заяву за формою, визначеною у додатку 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5. Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації.
60. Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів.Комісія зобов’язана розглянути отримані на розгляд заяву та документи, що підтверджують право на відстрочку, протягом семи днів з дати надходження, але не пізніше ніж протягом наступного дня від дати отримання інформації на запити до органів державної влади.На підставі розгляду отриманих документів комісія ухвалює рішення про надання або відмову у наданні відстрочки. Рішення комісії оформляється протоколом.Про прийняте комісією рішення повідомляється засобами телефонного, електронного зв’язку або поштою заявнику не пізніше ніж на наступний день після ухвалення такого рішення.У разі позитивного рішення військовозобов’язаному надається довідка із зазначенням строку відстрочки за формою, визначеною у додатку 6.
У разі відмови у наданні відстрочки військовозобов’язаному повідомляють письмово із зазначенням причин відмови за формою, визначеною у додатку 7. Таке рішення може бути оскаржене у судовому порядку.До ухвалення комісією рішення військовозобов’язаний не підлягає призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період.
63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки з заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби.
ДОДАТОК 5 ПОСТАНОВИ КМУ 560 ВИЗНАЧАЄ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ДЛЯ ВІДСТРОЧКИ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА ЦИМ ПУНКТОМ (НАУКОВІ ПРАЦІВНИКИ):
"довідка закладу освіти або наукової установи (організації) про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці, диплом про науковий ступінь".
2.
НА ПІДПРИЄМСТВІ ПОВИНЕН БУТИ ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК.
Основні етапи впровадження військового обліку на підприємстві:
Правове підґрунтя, необхідне для введення системи військового обліку на підприємстві:
При прийнятті на роботу обов'язковою умовою в 2024 році є наявність у працівника військово-облікових документів з відміткою про перебування на військовому обліку, що відповідають вимогам, встановленим законодавством (абз. 2 п. 34 Порядку):
АДМІНІСТРАЦІЯ В ОБОВ'ЯЗКОВОМУ ПОРЯДКУ ІНФОРМУЄ ТЦКСП ПРО ПРИЙНЯТТЯ ВАС НА РОБОТУ.
При прийнятті на роботу відповідно до ст. 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.
Роботодавець надсилає у семиденний строк з дня видання наказу про прийняття на роботу до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки Повідомлення про зміну облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідно до Додатку №4 Порядку № 1487.
Постанова № 563, яка внесла зміни до Порядку №1487, передбачає наступне. Взяттю на персонально-первинний та персональний військовий облік в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях підлягають громадяни України з числа призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Уточнили, що щороку до 25 січня (станом на 1 січня) списки персонального військового обліку та відомості оперативного обліку підписуються керівником державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, а також особою, відповідальною за ведення військового обліку, та реєструються в установленому порядку в службі діловодства таких органів, підприємств, установ, організацій.
В повідомленні про зміну облікових даних міститься така інформація:
- ПІБ працівника;
- ІПН;
- реєстраційний номер облікового запису Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
- серія, номер та дата видачі військово-облікового документу;
- номер військово-облікової спеціальності;
- військове звання;
- дата народження;
- зміна облікових даних і їх підстава (найменування, номер та дата документу);
найменування ТЦК та СП, де перебуває на військовому обліку;
- адреса місця проживання;
- найменування посади керівника державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації з підписом і ініціалами.
Отже, роботодавець під час прийняття на роботу працівника, зобов’язаний не тільки надати повідомлення до початку роботи в ДПС за місцем обліку як платника ЄСВ про початок роботи, але і відповідну звітність до ТЦК та СП шляхом повідомлення про зміну облікових даних.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Сергію!
Законодавство не містить заборони щодо неможливості прийняти Вас на роботу, якщо у Вас є відмітка у Резерв+ про порушення правил військового обліку. Як також для прийняття на роботу не встановлена вимога щодо проходження Вами ВЛК.
Тобто, для роботодавця головне, аби Ви мали військово-обліковий документ та перебували на обліку в ТЦК.
34. З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:
перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки після взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів. В умовах правового режиму воєнного стану зарахування на навчання до закладів освіти громадян, які підлягають військовому обліку та перебувають на тимчасово окупованій території або вибули з тимчасово окупованої території та територій активних бойових дій за кордон, здійснюється з відстроченням взяття їх на військовий облік і оформлення військово-облікових документів у семиденний строк з дати припинення чи скасування правового режиму воєнного стану;
доведення до призовників, військовозобов’язаних та резервістів правил військового обліку під особистий підпис під час прийняття на роботу (навчання);
надсилання у семиденний строк з дня видання наказу про прийняття на роботу (навчання), звільнення з роботи, завершення навчання (відрахування із закладу освіти) до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів повідомлень про зміну облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 4);
оповіщення на вимогу районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів призовників, військовозобов’язаних та резервістів про їх виклик до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів і забезпечення їх своєчасного прибуття;
подання до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на їх вимогу відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, персональний військовий облік яких вони ведуть;
проведення відповідної роз’яснювальної роботи серед призовників, військовозобов’язаних та резервістів щодо виконання ними правил військового обліку;
забезпечення повноти та достовірності облікових даних, що вносяться до списків персонального військового обліку;
взаємодію з відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, органами СБУ, відповідними підрозділами розвідувальних органів щодо строків та способів звіряння даних списків персонального військового обліку, внесення відповідних змін до них, а також щодо оповіщення призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
періодичне звіряння списків персонального військового обліку із записами у їх військово-облікових документах. Не рідше одного разу на рік проводять звіряння даних списків персонального військового обліку з обліковими документами відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів, в яких вони перебувають на військовому обліку;
внесення у п’ятиденний строк з дня подання відповідних документів (або відображення в електронній формі інформації, що міститься у таких документах, які можуть пред’являтися (надаватися) з використанням мобільного додатка Порталу Дія) змін до списків персонального військового обліку щодо прізвища, власного імені та по батькові (за наявності), реквізитів паспорта громадянина України та паспорта громадянина України для виїзду за кордон, адреси задекларованого/зареєстрованого місця проживання, адреси місця фактичного проживання, сімейного стану, освіти, місця роботи і посади та надсилання щомісяця до 5 числа до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів повідомлень про зміну таких облікових даних;
складення і подання щороку до 1 грудня до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки списків громадян, які підлягають приписці до призовних дільниць (додаток 6);
приймання від призовників, військовозобов’язаних та резервістів під розписку у бланках розписок (додаток 7) їх військово-облікових документів для подання таких документів до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів з метою їх звіряння з обліковими даними, а також оформлення бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
оформлення документів, необхідних для бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час;
постійний контроль за виконанням посадовими особами державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій вимог цього Порядку, а призовниками, військовозобов’язаними та резервістами - правил військового обліку;
постійне інформування відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів про посадових осіб державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які порушують вимоги цього Порядку, а також про призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які порушують правила військового обліку, для притягнення їх до відповідальності згідно із законом;
ведення та зберігання журналу обліку результатів перевірки.
Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
3. Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
2) наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;
Відповідно до Постанови КМУ від 16.05.2024 року №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період» (в редакціїї Постанови КМУ №1558):
Перелік документів, що подаються військовозобов’язаним для отримання відстрочки від призову на військову службу:
58. За наявності підстав для одержання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язані (крім заброньованих та посадових (службових) осіб, зазначених у підпунктах 16-23 пункту 1 додатка 5) особисто подають на ім’я голови комісії районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки або його відділу (військовозобов’язані СБУ чи розвідувальних органів - голові Комісії в Центральному управлінні або регіональному органі СБУ чи відповідному розвідувальному органі) за місцем перебування на військовому обліку заяву за формою згідно з додатком 4, до якої додаються документи, що підтверджують право на відстрочку, або копії таких документів, засвідчені в установленому порядку, зазначені у переліку згідно з додатком 5.
Під час подання заяви військовозобов’язаний пред’являє військово-обліковий документ (військово-обліковий документ в електронній формі). Заява військовозобов’язаного підлягає обов’язковій реєстрації в день її подання.
59.За наявності технічної можливості відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період може оформлятися та надаватися автоматично у разі створення запиту на її оформлення військовозобов’язаним через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз (банків) даних, які підтверджують, що військовозобов’язаний має право на відстрочку з підстав, визначених статтею 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.
У разі виявлення шляхом електронної інформаційної взаємодії Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів з іншими державними реєстрами або базами (банками) даних відсутності у військовозобов’язаного законних підстав щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, оформлену автоматично, така відстрочка підлягає автоматичному скасуванню.
Відповідно до пункту 60:
Комісія вивчає отримані заяву та підтвердні документи, оцінює законність підстав для надання відстрочки, за потреби готує запити до відповідних органів державної влади, інших державних органів для отримання інформації, що підтверджує право заявника на відстрочку, або використовує інформацію з публічних електронних реєстрів. Орган державної влади, інший державний орган здійснює розгляд відповідного запиту протягом п’яти робочих днів з дати його отримання.
Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період надається на строк дії відповідних законних підстав, але не більш як на строк проведення мобілізації, встановлений Указом Президента України. У разі продовження строку проведення мобілізації відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період військовозобов’язаному продовжується автоматично, але не більш як до настання обставин, за яких особа втрачає законні підстави на відстрочку.
Перевірка підстав у військовозобов’язаного щодо надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період (крім випадків, коли відстрочка від призову оформляється та надається автоматично відповідно до пункту 59 цього Порядку) здійснюється посадовими особами територіального центру комплектування та соціальної підтримки (Центрального управління або регіонального органу СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) відповідно до їх функціональних обов’язків за допомогою Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів на підставі даних, отриманих з інших державних реєстрів або баз (банків) даних.
Перевірка підстав у військовозобов’язаного на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період здійснюється протягом п’яти днів у разі:
У разі виявлення відсутності законних підстав у військовозобов’язаного для відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період комісія при територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки (комісія Центрального управління або регіонального органу СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) скасовує таку відстрочку протягом семи днів з дати виявлення відсутності законних підстав у військовозобов’язаного для відстрочки.
Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період особам, зазначеним у підпункті 2 пункту 2 додатка 5, надається до завершення навчального року, але не більш як до настання обставин, за яких особа втрачає законні підстави на відстрочку.
63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (Центрального управління або регіональних органів СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) із заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, крім тих, що були раніше визнані обмежено придатними або тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на строк від шести до 12 місяців відповідно до висновку військово-лікарської комісії, у разі закінчення строку дії довідки (постанови) військово-лікарської комісії.”
З повагою, адвокат Айвазян.
Як щодо того шо має бути пройдено ВЛК за останні 5 років?
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеТак, така вимога є, проте, для проходження ВЛК Ви повинні отримати повістку від ТЦК. Це прямо передбачено правилами військового обліку та мобілізаційним законодавтва. Крім того, як я і зазначав вище, проходження Вами ВЛК не має відношення до Вашого працевлаштування. Це питання тільки між Вами та ТЦК.
Згідно із Постановою КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":
ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
"1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:
2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів".
Статтею 22 Закону України "Про мобіліаційну підготовку та мобілізацію" визначено наступне:
1. Громадяни зобов’язані:
"з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду".
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Так, має право. Законодавством це не заборонено.
Порушення правил військового обліку є підставою для притягнення Вас до адміністративної відповідальності, але це ніяким чином не впливає на Ваше право щодо працевлаштування або отримання відстрочки як педагогічного працівника.
Згідно пункту 34 постанови КМУ 1487 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють перевірку у громадян України під час прийняття на роботу (навчання) наявності військово-облікового документа, визначеного у пункті 20 цього Порядку, або відображення в електронній формі інформації, що міститься в таких документах, які можуть пред’являтися (надаватися) з використанням мобільного додатка Порталу Дія. Приймання на роботу (навчання), взяття на персональний військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється тільки ПІСЛЯ взяття їх на військовий облік у районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, органах СБУ, відповідних підрозділах розвідувальних органів.
Отже, для працевлаштування Вам потрібно перебувати на військовому обліку та надати тимчасове посвідчення військовозобов'язаного або електронний військово-обліковий документ з Резерв+.
Якщо Ви порушили правила військового обліку - Вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210 КУпАП, але:
Тобто, якщо Ви порушили правила військового обліку більше року назад, то строки притягнення до адміністративної відповідальності вже давно пройшли. В самому гіршому випадку - штраф, який був передбачений на день вчинення правопорушення.
Цілком можливо, що Вас спробують притягнути до адміністративної відповідальності за неоновлення данихдор 16 липня, але згідно ПРИМІТКИ до статті 210 КУпАП - положення статей 210, 210-1 КУпАП не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов’язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Тобто, всі Ваші дані повинні були міститись в реєстрах (ДМС, ДРАЦС, ДПС, МВС, реєстрі територіальної громади) і Ви зможете оскаржити штраф за неповідомлення даних .
Крім того, вже є позитивне рішення суду, де вказано, що взагалі ні в кого немає обов’язку оновлювати дані, адже на даний час президент видає укази про продовження мобілізації, а оновити дані потрібно після видачі указу про оголошення мобілізації. - https://reyestr.court.gov.ua/Review/124171619
Тому, якщо Ви не отримували повісток по яких не з'явилися –Вам не повинні виписати штраф.
Згідно пункту 2 частини 3 статті 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»
призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також: наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів фахової передвищої освіти, професійної (професійно-технічної) освіти, закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах професійної (професійно-технічної) чи загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки.
Згідно додатку 5 постанови КММ 560 для оформлення відстрочки Вам потрібно підготувати:
1. Заяву про відстрочку (Додаток 4 до Постанови КМУ)
2. Довідку закладу освіти про займану посаду за основним місцем роботи та розмір частки ставки під час оплати праці.
3. Військово-обліковий документ. Можете надати роздрукований е-ВОД з Резерв+ або ДІЇ https://diia.gov.ua/services/vijskovo-oblikovij-do...
4. Копії паспорта та РНОКПП
Як бачите, головним документом для оформлення відстрочки є саме довідка закладу освіти, яка формується відповідальними особами закладу освіти.
Якщо в довідці буде зазначено, що Ви працюєте за основним місцем роботи не менш як 0,75 ставки - Ви можете сміливо йти до ТЦК та оформлювати відстрочку.
Проте, спочатку відправте заяву та документи про відстрочку рекомендованим листом з описом вкладеного. В першу чергу це буде доказом того, що Ви бажаєте скористатись своїм правом на відстрочку, якщо при особистому візиті до ТЦК вони не будуть реєструвати заяву про відстрочку.
Крім того, є теоретична можливість оформити відстрочку дистанційно, адже вже є достатньо судових рішень, де Cуд звертає увагу, що обов`язок «особисто подати», не є тотожним обов`язку «особисто прибути», при цьому ні Закон України «Про військовий обов`язок і військову службу», ні Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", ні Порядок № 560 не зобов`язують військовозобов`язаного особисто прибувати до територіального центру комплектування та соціальної підтримки для реалізації права на відстрочення від призову під час мобілізації з підстав, передбачених статтею 23 Закону № 3543-ХІІ.
Таким чином, відсутність належним чином оформленого рішення про надання відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації або мотивованої відмови у наданні відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на думку суду, свідчить про протиправну бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Тому, якщо Ви подасте заяву про відстрочку укрпоштою існують такі варіанти розвитку подій:
1. Вам нададуть відстрочку.
2. Вам відмовлять у відстрочці
3. Вашу заяву взагалі не розлянуть та не нададуть Вам відповідь.
В двох останніх випадках Ви можете оскаржити протиправну бездіяльність ТЦК в судовому порядку.
При особистому візиті до ТЦК готуєте 2 заяви про відстрочку та такі ж самі документи, що відправили поштою.
Прибувши до ТЦК спочатку зареєструйте заяву про відстрочку. Для цього вимагайте, щоб на Вашому екземплярі ТЦК має проставити відмітку про те, що вони отримали від Вас заяву: печатку/підпис та дату прийому. Ви цей екземпляр маєте залишити в себе, як доказ подачі документів про відстрочку. Якщо заяву не реєструють – не хвилюйтесь, адже Ви маєте доказ подачі документів про відстрочку поштою. Можете подати скаргу на ТЦК або просто пройти ВЛК
З повагою, юрист Дерій В.О.!