Задайте вопрос юристу

901 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 07 марта 2025, вопрос №128296 350₴

Схоже у вас є порушення правил військового обліку

Подал заявление на отсрочку в тцк по причине много детства, но мне сразу сказали что у меня не пройден влк и заяву приняли. А через время велезла красная строка в резерве что я стою на обліку і є порушення правил військового обліку

Ответы юристов (5)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Максиме!

    "Червона стрічка" у Резерв+ із записом про порушення правил військового обліку, говорить про те, що ТЦК подав Вас у розшук. Тобто, станом на зараз при зучтрічі із групою оповіщення в Вас можуть виникнути проблеми, оскільки такий запис дозволяє поліції затримати Вас та доставити до ТЦК. Крім того, відповідний запис, якщо він не помилковий, може свідчати про подальшу спробу ТЦК притягнути Вас до адміністративної відповідальності.

    Тож, для того, аби знятись із розшуку Вам необхідно з'ясувати в ТЦК які саме правила військового обліку Ви порушили.

    У питанні Ви зазначаєте, що не ТЦК звернув Вашу увагу на те, що в Вас непройдене ВЛК. Коли в останнє Ви проходили комісію? Ви не є обмежено-придатним до проходження військової служби? В ТЦК Вам видавали повістку або направлення на ВЛК? Коли Ви подали заяву на відстрочку і чи знаєте Ви вже результат розгляду останньої?

    Якщо Ви не є обмежено придатним, то направити на проходження ВЛК Вас не мають права, оскільки вже зареєстрували заяву на відстрочку, а отже, подання у розшук саме із причини непроходження ВЛК є неправомірним. Крім того, для проходження ВЛК Ви повинні були отримати повістку.

    Відповідно до пункту 63 Постанови КМУ №560 «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період»:

    "63. Військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (Центрального управління або регіональних органів СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) із заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, крім тих, що були раніше визнані обмежено придатними або тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на строк від шести до 12 місяців відповідно до висновку військово-лікарської комісії, у разі закінчення строку дії довідки (постанови) військово-лікарської комісії.

    У разі ухвалення комісією рішення про відмову у наданні відстрочки військовозобов’язаний, який підлягає призову на військову службу під час мобілізації, направляється на медичний огляд для визначення придатності до військової служби.

    Військовозобов’язані, у яких строк дії відстрочки від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не завершився, на медичний огляд не направляються, крім випадків, коли військовозобов’язані приймаються на військову службу за контрактом".

    Згідно із Постановою КМУ №1487 "Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів":

    ПРАВИЛА військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.

    "1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:

    2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, відповідних підрозділів розвідувальних органів для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів".

    Статтею 22 Закону України "Про мобіліаційну підготовку та мобілізацію" визначено наступне:

    1. Громадяни зобов’язані:

    "з’являтися за викликом до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строк та місце, зазначені в повістці (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, військовозобов’язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом відповідного підрозділу розвідувальних органів України), для взяття на військовий облік військовозобов’язаних чи резервістів, визначення їх призначення на особливий період, направлення для проходження медичного огляду".

    Що стосується порядку накладання штрафу та його оскарження.

    Зазвичай процесс накладання штрафу за порушення правил військового обліку або ж мобілізаційного законодавства починаеться із складання протоколу та подальшої винесення постанови керівником ТЦК про притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

    Після винесення постанови Ви повинні або оскаржити таку постанову упродовж 10 днів до районного суду або ж упродовж 15 днів сплатити штраф. У разі несплати Вами штрафу в зазначений термін постанова передається у виконавчу службу. Після того відкривається виконавче провадження про примусове стягнення з Вас суми штрафу. При тому сума штрафу подвоюється й до останнього додається 10% виногороди виконавця. Тобто, по суті, це вже буде не мінімальний штраф на 17К, а стягнення майже на 40К.

    Проте, сам порядок винесення постанови про притягнення до адміністративної відповідальності передбачає Вашу особисту присутність. Єдине виключення - належне повідомлення Вас про розгляд справи.

    Стаття 268 КУпАП. Права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності:

    Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Особливості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сферах забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті та про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), встановлюються статтями 279 - 1-279 - 8 цього Кодексу.

    30 січня 2020 року Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в рамках справи № 482/9/17, адміністративне провадження №К/9901/38702/18 (ЄДРСРУ № 87268086) та справі №308/12552/16-а, адміністративне провадження №К/9901/32526/18 (ЄДРСРУ № 87268082) досліджував принцип належного повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

    Верховний суд вказує, що особі до якої застосовується адміністративна санкція, повинно бути забезпечено право завчасно знати про час та місце розгляду справи. Це право є гарантією реалізації інших прав - на участь в розгляді справи про адміністративне правопорушення, висловлення заперечень, надання доказів, захист тощо.

    Законодавство покладає обов`язок щодо своєчасного повідомлення особи про час та місце розгляду справи на уповноважену посадову особу. Зміст цього обов`язку не вичерпується надсиланням тексту відповідного повідомлення, оскільки саме лише надсилання, без отримання, не свідчить про поінформованість особи про час та місце розгляду справи, а отже робить це право недієвим.

    Відповідно до статті 235 КУпАП:

    «Територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).

    Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки».

    В той самий час згідно статті 280 КУпАП:

    «Орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язаний з’ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з’ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи».

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, зараз червона стрічка з'явились у багатьох! Чи відображає у вас в додатку відстрочку?

    Якщо у вас показує відстрочку, то в принципі ви можете самостійно звернутися до ТЦК та дізнатися в чому ваша проблема? З відстрочкою вам нічого не загрожує!

    Що стосується проходження ВЛК, така вимога не правомірна. Відповідно пункту 63 постанови 569. У разі подачі заяви на відстрочку, вас не мають право направляти на ВЛК.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/560-2024-%D0%B...

    Якщо не бажаєте йти до ТЦК самостійно, ви можете написати до них звернення самостійно або залучити адвоката.

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Чи зареєстрували Ви заяву про відстрочку?

    Якщо Ви звернулися до ТЦК для оформлення відстрочки, то Вас не повинні направляти на ВЛК, адже відповідно до п. 63 постанови КМУ 560 військовозобов’язані, які звернулися до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (Центрального управління або регіональних органів СБУ чи відповідного підрозділу розвідувальних органів) із заявою про надання відстрочки, до прийняття рішення відповідною комісією не направляються для проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, крім тих, що були раніше визнані обмежено придатними або тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на строк від шести до 12 місяців відповідно до висновку військово-лікарської комісії, у разі закінчення строку дії довідки (постанови) військово-лікарської комісії.

    Щодо статусу про порушення віськового, то він відображається тим, хто вчасно не оновив дані (до 16 липня 2024 року) або одержав повістку, але по ній не явився до ТЦК.

    Якщо при цьому стрічка для відображення статусу має червоний кольор, то це означає, що по Вам було направлення до органів Національної Поліції для примусової доставки в ТЦК та СП.

    Порушення правил військового обліку є підставою для притягнення Вас до адміністративної відповідальності.

    Загалом у Вас є декілька варіантів дій, щоб вирішити дану ситуацію:

    1. Якщо Ви не одержували повістку та вчасно оновили дані, то Ви можете відправити до ТЦК рекомендований лист із проханням виправити помилковий запис про порушення правил військового обліку в Резерв+.

    2. Направити до ТЦК адвокатський запит щодо уточнення інформації про порушення, а саме дату, час, місце та суть скоєного правопорушення.

    3. Явитись разом з адвокатом або самостійно до ТЦК, попередньо записавшись в електронну чергу та повідомивши родичів, що йдете вирішувати питання з порушенням військового обліку.

    На даний час, якщо Ви натрапите на ТЦК та при перевірці військово-облкових документів виявиться, що Ви порушуєте правила військового обліку та перебуваєте у розшуку - працівники поліції, які входять в групу оповіщення можуть Вас затримати та доставити до ТЦК.

    Якщо з працівниками ТЦК немає поліцейських, то максимально, що Вам можуть зробити - це вручити повістку.

    Згідно пункту 54 постанови КМУ 560

    Під час перевірки військово-облікового документа:

    • уповноважений представник територіального центру комплектування та соціальної підтримки зобов’язаний назвати своє прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності), посаду, а також пред’явити посвідчення особи, уповноваженої вручати повістки, разом з паспортом громадянина (посвідченням офіцера, військовим квитком) ;
    • поліцейські та представники органів охорони державного кордону або їх структурних підрозділів Держприкордонслужби відрекомендовуються у порядку , визначеному наказами керівників Національної поліції та Держприкордонслужби відповідно.

    У разі встановлення, що громадянин порушує правила військового обліку, визначені Порядком організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 (Офіційний вісник України, 2023 р., № 5, ст. 409), або Законом України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, виявлення розбіжностей військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів старший групи оповіщення пропонує резервісту або військовозобов’язаному (крім резервістів та військовозобов’язаних СБУ та розвідувальних органів) прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для взяття на військовий облік, проходження медичного огляду для визначення придатності до військової служби, уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних, резервістів. Із зазначеною метою громадянину оформляється та вручається повістка.

    У разі відмови резервіста або військовозобов’язаного від отримання повістки представником, який уповноважений вручати повістки, складається акт відмови від отримання повістки, який підписується не менш як двома членами групи оповіщення.

    Акт відмови від отримання повістки оголошується громадянину. Акт відмови від отримання повістки подається керівнику районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки для вжиття заходів до притягнення правопорушника до адміністративної відповідальності. Акт відмови від отримання повістки реєструється в районному (міському) територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

    У разі відмови прослідувати до районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки поліцейський, який входить до складу групи оповіщення, проводить адміністративне затримання та доставлення громадянина до такого центру на підставі статей 261 і 262 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Отже, тепер за відмову від повістки або за відмову прослідувати до РТЦК поліцейські можуть затримати громадянина та доставити його до ТЦК.

    Але, згідно статті 261 КУпАП під час затримання повинен бути складений протокол, поліцейські повинні повідомити Ваших родичів та Вашого правозахисника (або центр безоплатної правової допомоги)

    На жаль, невідомо, по якій підставі ТЦК внесло Вас в розшук та які саме правила військового обліку Ви порушили. Можливо, це було здійснено навмисно, щоб Ви явилися до ТЦК або це помилка застосунку Резерв+.

    Проте, Ви повинні знати, що без виненесення ПОСТАНОВИ керівником ТЦК про притягнення до відповідальності - штраф сплачувати не потрібно.

    Сам процес накладення штрафу виглядає так:

    1. Спочатку ТЦК повинен належним чином повідомити військовозобов'язаного про місце та час розгляду справи.

    2. Потім проходить сам розгляд справи за присутності військовзобов’язаного. Відповідно до ст. 268 КУпАП, особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи; виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    3. Після розгляду справи, керівник ТЦК виносить постанову, яка повинна містити:

    • найменування органу (прізвище, ім’я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову;
    • дату розгляду справи;
    • відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування;
    • опис обставин, установлених під час розгляду справи;
    • зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;
    • прийняте у справі рішення.

    ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Для інформування особи про час та місце розгляду справи можуть використовуватися різні способи: рекомендований лист, особисте вручення повідомлення. При цьому, надсилання повідомлення (без доказів його отримання) не свідчить про її поінформованість. У разі неналежного поінформування особи, яка притягується до відповідальності, уповноважена особа не може розпочинати розгляд справи.

    ОТЖЕ, якщо ВАС не повідомлять про час та місце розгляд справи та винесуть постанову про накладення штрафу - ТЦК порушить ВАШІ права як особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Таке рішення ТЦК може бути оскаржене у судовому порядку.

    Щодо величини штрафу, то його розмір залежить від того коли та яке правопорушення Ви здійснили.

    Якщо Ви порушили правила військового обліку - Вас можуть притягнути до адміністративної відповідальності за статтею 210 КУпАП, але:

    1. Згідно статті 38 Кодексу про адміністративні правопорушення адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частині сьомій цієї статті, та за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді). Адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.
    2. Згідно статті 8 Кодексу про адміністративні правопорушення особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення.

    Тобто, можна відмінити штраф, якщо пройшов рік з моменту вчинення правопорушення або звести його розмір до мінімально можливого, наприклад, якщо правопорушення було вчинено до 18 травня 2024 року то максимальний штраф за порушення правил військового обліку - 1700 грн .

    Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки відповідно до статті 283 КУпАП виносить постанову по справі про адміністративне правопорушення (додаток 4) Постанова може бути оскаржена в судовому порядку, визначеному статтями 287-289 КУпАП.

    Цей процес краще не затягувати, адже штраф Ви можете оскаржити протягом 10 днів з моменту вручення постанови про накладення штрафу.

    З повагою, юрист Дерій В.О.!

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Порушення правил військового обліку — це невиконання або неналежне виконання встановлених законодавством вимог щодо реєстрації, оновлення даних та виконання обов’язків військовозобов’язаними, призовниками, а також резервістами. Такі дії можуть виражатися у непостановці на облік, несвоєчасному оновленні даних, ухиленні від медичних оглядів чи військової служби, а також у порушеннях з боку роботодавців тощо.

    Приклади таких порушень:

    громадянин не став на військовий облік, коли йому виповнилося 17 років;

    громадянка з медичною чи фармацевтичною освітою не стала на військовий облік;

    громадяни, яких зняли з військового обліку, не стали на нього назад у необхідні терміни;

    громадяни, яких зняли з військового обліку, не стали на нього після 18 травня;

    громадянин не проживає за зареєстрованим місцем проживання і не повідомив про це в ТЦК;

    громадянин не з'явився по повістці в ТЦК у зазначену дату без поважних причин.

    громадянин, який отримав направлення на проходження ВЛК, відмовився проходити медкомісію або після її проходження не з'явився до ТЦК;

    громадянин не з'явився до ТЦК після отримання повістки про призов на військову службу.

    Виходячи з Вашого питання Вам необхідно звернутися до ТЦКСП з запитом щодо причин такого запису.

    Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Право громадян на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів (стаття 40 Конституції України) належить до переліку абсолютних прав, які не можуть бути обмежені навіть в умовах воєнного стану (стаття 64 Конституції України).

    Відповідно до статті 1 Закону України “Про звернення громадянˮ громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Відповідно до статті 20 Закону України “Про звернення громадянˮ звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

    Відповідно до статті 5 Закону України “Про звернення громадянˮ письмове звернення (запит) може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення). Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

    Відповідно до статті 24 Закону України "Про звернення громадян" особи, винні у порушенні цього Закону, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю Вас.

    Подал заявление на отсрочку в тцк по причине много детства, но мне сразу сказали что у меня не пройден влк и заяву приняли. А через время велезла красная строка в резерве что я стою на обліку і є порушення правил військового обліку

    Чи надходили Вам повістки про явку до ТЦК? Зокрема, мова йде про повістку Укрпоштою.

    Який ТЦК та СП у Вас?

    Як давно з'явилася відмітка про порушення правил військового обліку?

    Чи маєте Ви вже оформлену відстрочку?

    По-перше, на даний момент не бачу підстав для накладення на Вас адміністративного стягнення. Якшо Ви не отримували повістки, а говорять саме за неї, скоріше за все була повістка через Укрпошту, але далеко не факт. У будь-якому випадку, питання не можна просто так залишати, навіть якщо Вам "світить" штраф, адже на даний момент Ви дійсно перебуваєте в так званому адміністративному розшуку.

    Яким чином можна спробувати вирішити питання:

    1. Звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки. Відвідайте ТЦК за місцем Вашої нової реєстрації з усіма необхідними документами, що підтверджують Вашу відстрочку та зміну місця проживання. Це допоможе пояснити ситуацію та уникнути подальших непорозумінь.

    2. Пояснити ситуацію поліції: Якщо до поліції надійшов запит про Ваш розшук, можна особисто звернутися до відповідного відділу та надати всі необхідні документи, що підтверджують Вашу відстрочку та зміну адреси.

    Щодо штрафу, якщо була повістка, він дійсно може бути на Вас накладений. Цікавий момент, до речі, саме щодо складення адміністративних матеріалів. Аби законно особу притягти до відповідальності - спочатку її мають викликати на розгляд справи до ТЦК.

    Стаття 248. Розгляд справи про адміністративне правопорушення на засадах рівності громадян

    Розгляд справи про адміністративне правопорушення здійснюється на засадах рівності перед законом і органом (посадовою особою), який розглядає справу, всіх громадян незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мови та інших обставин.

    Стаття 249. Відкритий розгляд справи про адміністративне правопорушення

    Справа про адміністративне правопорушення розглядається відкрито, крім справ про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, безпеки на автомобільному транспорті, зафіксованих за допомогою засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі в автоматичному режимі, справ про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 132-2 цього Кодексу та, про порушення правил зупинки, стоянки, паркування транспортних засобів, зафіксовані в режимі фотозйомки (відеозапису), та випадків, коли це суперечить інтересам охорони державної таємниці.

    З метою підвищення виховної і запобіжної ролі провадження в справах про адміністративні правопорушення такі справи можуть розглядатися безпосередньо в трудових колективах, за місцем навчання або проживання порушника.

    Про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

    Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    Протокол не складається у випадках, передбачених статтею 258 цього Кодексу.

    І тільки після інформування особи, у випадку неявки її на розгляд справи, ТЦК може здійснити фіксацію правопорушення без присутності особи.

    Стаття 258. Випадки, коли протокол про адміністративне правопорушення не складається

    ...

    Протокол не складається у разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210, 210-1 цього Кодексу, розгляд яких віднесено до компетенції територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіональних органів Служби безпеки України (у частині правопорушень, вчинених військовозобов’язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України), якщо особа не з’явилася без поважних причин або не повідомила причину неприбуття на виклик територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, будучи належним чином повідомленою про дату, час і місце виклику, та за наявності у територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України підтвердних документів про отримання особою виклику.

    Сервіси, по яким можливо відстежувати наявність відкритого проти Вас виконавчого провадження:

    https://erb.minjust.gov.ua/

    https://opendatabot.ua/open/tck-fines

    ЯКЩО ПРИ НАКЛАДЕННІ НА ВАС СТЯГНЕННЯ БУДУТЬ ДОПУЩЕНІ ПРОЦЕСУАЛЬНІ НЕДОЛІКИ - ВИ МАЄТЕ ПРАВО ОСКАРЖИТИ ПОСТАНОВУ ТЦК.

    З повагою! Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 111 0 28 февр. 2025
Мнение 928 0 11 февр. 2025