Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
910 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Из какого бюджета выделяются деньги человеку по уходу за инвалидом 1 группы(военнослужащий, ранение получил при защите Украины). Официально зарегистрирован и проживает в селе?
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (5)
Адвокат, м. Київ, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіВітаю!
НЕОБХІДНО ОФОРМИТИ НАДАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОСЛУГИ ПО ДОГЛЯДУ ІНВАЛІДА.
ОФОРМЛЕННЯ ЧЕРЕЗ РАЙОННИЙ ОРГАН СОЦЗАХИСТУ.
Соціальні послуги – дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім’ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг. Порядок організації надання соціальних послуг затверджується Кабінетом Міністрів України (Закон України "Про соціальні послуги" (далі - Закон).
Надавачі соціальних послуг - юридичні та фізичні особи, фізичні особи - підприємці, включені до розділу "Надавачі соціальних послуг" Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
Фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім’ї, які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права і обов’язки та є:
Для оформлення постійного догляду за особою, яка його потребує, потрібно звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населеннячи центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) за місцем проживання/перебування людини, яка потребує догляду та надати наступний перелік документів:
– заява про те, що особа хоче здійснювати постійний догляд за особою, яка потребує догляду;
– копії паспорта особи, яка буде здійснювати догляд та особи, щодо якої буде здійснюватися догляд;
– медична довідка особи, яка буде здійснювати догляд;
– довідка щодо реєстрації місця проживання;
– документи щодо права власності на майно або право користування ним;
- довідка лікарської комісії, яка підтверджує те, що особа потребує постійного стороннього догляду іншої особи.
Якщо догляду потребує дієздатна особа, яка усвідомлює свої дії, але у зв’язку зі станом здоров’я потребує стороннього догляду, то в такому випадку потрібна обов’язкова згода про отримання догляду. Тому коли мова йде про людину літнього віку/пенсіонера з когнітивними порушеннями, вона також має написати заяву про те, аби їй призначили особу, яка буде здійснювати постійний догляд за нею.
Фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд (абзац перший частини сьомої статті 13 Закону).
Розмір компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на непрофесійній основі, незалежно від кількості осіб, за якими здійснюється догляд, розраховується як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, встановленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
Згідно з Методикою обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї для надання соціальних послуг, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 17 травня 2022 року № 150. обчислення середньомісячного сукупного доходу отримувача соціальних послуг / фізичної особи, яка надає соціальні послуги проводиться з дотриманням таких вимог:
1) загальна сума сукупного доходу його/її сім’ї складається із сум сукупних доходів кожного члена сім’ї, які враховуються для надання соціальних послуг / призначення компенсації, за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення, якщо інше не передбачено законодавством. Розміри таких доходів визначаються в межах автоматизованого обміну даними між інформаційно-комунікаційними системами органів влади, підприємств, установ, організацій або на підставі наданих документів;
2) середньомісячний сукупний дохід його/її сім’ї обчислюється шляхом ділення на 3 загальної суми сукупного доходу сім’ї за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення, якщо інше не передбачено законодавством;
3) середньомісячний сукупний дохід на одного члена сім’ї обчислюється шляхом ділення середньомісячного сукупного доходу сім’ї на кількість членів сім’ї.
Розмір компенсації за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до Закону без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, визначається з розрахунку 70 відсотків мінімальної заробітної плати у погодинному розмірі за одну годину догляду за однією особою, але не більше 360 годин на місяць. Компенсація за догляд фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності на професійній основі, виплачується фізичним особам - надавачам соціальних послуг, які не перебувають у трудових відносинах, не є фізичними особами - підприємцями, не провадять незалежної професійної діяльності (наукової, літературної, артистичної, художньої, освітньої або викладацької, а також медичної, юридичної практики, у тому числі адвокатської, нотаріальної діяльності тощо), не перебувають на обліку як безробітні та відповідно до тристороннього договору про надання соціальних послуг з догляду, що укладається у письмовій формі між фізичною особою - надавачем соціальних послуг з догляду, отримувачем соціальних послуг з догляду або його законним представником та структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчих органів міської ради міст обласного значення, рад об’єднаних територіальних громад (далі - орган соціального захисту населення).
Однією з істотних умов такого договору є кількість годин надання соціальних послуг з догляду на місяць.
Фізична особа, яка надає соціальні послуги, отримує тільки одну компенсацію незалежно від кількості осіб, за якими вона доглядає.
Адвокат, м. Миколаїв, 33 роки досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня, Світлана!
Якщо Ви маєте на увазі компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, то відповідно до ПОРЯДКУ подання та оформлення документів, призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі:
1. Цей Порядок встановлює механізм призначення і виплати компенсації за догляд (далі - компенсація), що призначається фізичній особі, яка надає соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності на непрофесійній основі, без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг (далі - фізична особа, яка надає соціальні послуги) особам із числа членів своєї сім’ї, які спільно з нею проживають, пов’язані спільним побутом, мають взаємні права та обов’язки (далі - соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі) та є:
3. Компенсація призначається і виплачується структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад (далі - уповноважені органи) за місцем проживання / перебування осіб, яким надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
4. Розмір компенсації відповідно до статті 13 Закону України “Про соціальні послуги” обчислюється як різниця між прожитковим мінімумом на одну особу в розрахунку на місяць, установленим законом на 1 січня календарного року, в якому надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та середньомісячним сукупним доходом фізичної особи, яка надає соціальні послуги, за один квартал, який передує місяцю, що є попереднім до місяця звернення із заявою про згоду надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі.
14. Компенсація призначається з місяця звернення за нею, якщо протягом місяця з дня звернення подано всі необхідні документи.
Рішення про призначення компенсації або про відмову в її наданні приймається уповноваженим органом протягом 10 днів з дати подання документів, зазначених у пункті 7 цього Порядку, і наступного дня після його прийняття надсилається фізичній особі, яка надає соціальні послуги.
Для підтвердження факту спільного проживання з особою, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, та догляду за нею складається акт про проведення обстеження сім’ї фахівцями уповноваженого органу. Форма акта про проведення обстеження сім’ї затверджується Мінсоцполітики.
Якщо фізична особа надає соціальні послуги за місцем проживання/перебування особи, якій надаються соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, але має інше зареєстроване місце проживання, обстеження сім’ї для встановлення факту догляду є обов’язковим.
15. Компенсація виплачується щомісяця шляхом перерахування уповноваженим органом коштів на рахунок в установі банку, зазначений у заяві фізичної особи, яка надає соціальні послуги, або через АТ “Укрпошта”.
Відповідно до БЮДЖЕТНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ
"Стаття 89. Видатки, що здійснюються з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад
4) соціальний захист та соціальне забезпечення:
а) державні програми соціального забезпечення: притулки для дітей, центри соціально-психологічної реабілітації дітей та соціальні гуртожитки для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (якщо не менше 70 відсотків кількості дітей, які перебувають у цих закладах, припадає на територію відповідної територіальної громади), малі групові будинки; територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг); центри соціальної реабілітації дітей з інвалідністю; центри професійної реабілітації осіб з інвалідністю, дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї; компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги".
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, м. Харків, 16 років досвіду
Спілкуватися у чатіЗДРАВСТВУЙТЕ, СВЕТЛАНА!
Физические лица, оказывающие социальные услуги по обслуживанию в соответствии с Законом без осуществления предпринимательской деятельности, могут быть связаны с социальными вопросами, связанными с непрофессиональной деятельностью без прохождения обучения и утверждения государственных стандартов социальных услуг получателям социальных услуг из числа членов своей семьи, которые совместно предоставляют, связаны с общим проживанием, имеют 1 группу инвалидности.
То есть выплаты по уходу на непрофессиональной основе имеют право получать ТОЛЬКО родственники при соответствии определенным параметрам.
Физическим лицам, оказывающим социальные услуги по уходу в соответствии с Законом без осуществления предпринимательской деятельности, выплачивается компенсация за уход (абзац первый части седьмой статьи 13 Закона Украины "О социальных услугах").
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#Text
Размер компенсации за уход физическим лицам, оказывающим социальные услуги по уходу без осуществления предпринимательской деятельности на непрофессиональной основе, независимо от количества лиц, за которыми осуществляется уход, рассчитывается как разница между прожиточным минимумом на одного человека в расчете на месяц, установленным законом на 1 января календарного года, в котором предоставляются социальные лица один квартал, предшествующий месяцу, и среднемесячным совокупным доходом физического лица, которое предоставляет социальные услуги, за один квартал, предыдущий к месяцу обращение с заявлением о согласии предоставлять социальные услуги по уходу на непрофессиональной основе.
Для оформления компенсации нужно обратиться в структурное подразделения по вопросам социальной защиты населения местного городского совета или центр предоставления административных услуг (ЦНАП) по месту жительства/пребывания человека, нуждающегося в уходе.
Формально деньги выплачивает так называемый СОБЕЗ - подразделение по вопросам соц.защиты населения местного самоуправления, но выплачиваются средства по линии Министерства социальной политики как государственная целевая субвенция местным бюджетам на гос.политику соц.обеспечения.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/859-2020-%D0%B...
Коды бюджетной класификации:
1000
Соціальний захист та соціальне забезпечення
1010
Соціальний захист на випадок непрацездатності
1020
Соціальний захист пенсіонерів
1030
Соціальний захист ветеранів війни та праці
Фонд социальной защиты лиц с инвалидностью - подчиняемый Минсоцполитики Украины к финансированию компенсаций отношения не имеет.
В последние годы наметилась тенденция перевода в Киев (централизации) соц.выплат, субсидий, т.к. на местах часто занимаются злоупотреблением и коррупцией. Но выплата компенсаций по-прежнему в сфере дискреционных полномочий СОБЕЗов на местах.
Порядок оформления и необходимые документы указаны по ссылке.
С уважением и пониманием, юрист Ярослав Турчин
Юрист, м. Дніпро, 25 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня.
Згідно з підпунктом „а” пункту 4 частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України виплата компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги, здійснюється за рахунок коштів місцевих бюджетів.
Відповідно до статті 91 Кодексу до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать видатки, зокрема, на соціальний захист та соціальне забезпечення.
Так, згідно з підпунктом „д” пункту 3 частини першої статті 91 Кодексу компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги, можуть фінансуватися з усіх місцевих бюджетів.
Міністерством фінансів зазначено, що відповідно до Кодексу такі видатки здійснюються з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад, а їх фінансування належить до власних повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, які забезпечуються шляхом закріплення за органами місцевого самоврядування відповідних податків та зборів, інших ресурсів, необхідних для здійснення таких повноважень. Із урахуванням викладеного забезпечення виплати компенсації має здійснюватися за рахунок коштів місцевих бюджетів у встановленому законодавством порядку.
Юрист, м. Полтава, 5 років досвіду
Спілкуватися у чатіДоброго дня!
Таке фінансування здійснюється:
Правова основа — Постанова КМУ № 859 «Деякі питання надання компенсації за надання соціальних послуг» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/859-2020-%D0%B...
Ці кошти надходять інваліду, а не особі, яка здійснює догляд.
Правова основа — Постанова КМУ № 654 «Про підвищення рівня пенсійного забезпечення громадян» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/654-2008-%D0%B...
Виплата державної соціальної допомоги і покриття витрат на її доставку здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України.
З повагою, юрист Дерій В.О.!