Задайте вопрос юристу

940 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 03 августа 2025, вопрос №140293 350₴

Зняття розшуку ТЦК та СП

Доброго дня. Мені 26 років, 10 місяців у розшуку, по-троху працюю. Чи можливо зняти розшук ТЦК через суд ? На скільки довгостроковий це процес ? Хочу зняти розшук, щоб відразу піти працювати на роботу із бронюванням. Дякую.

Ответы юристов (4)

    Богун Сергій Павлович

    Доброго дня.

    Якщо будуть підстави для скасування розшуку - таке рішення суду можливе.

    Проте без знання Ваших обставин, чітко відповісти не можливо.

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Євгене!

    Мені 26 років, 10 місяців у розшуку, по-троху працюю.

    На якій підставі ТЦК подав Вас у розшук?

    . Чи можливо зняти розшук ТЦК через суд ?

    Так, можливо.

    По-перше, на скільки я розумію, посадовими особами Центрального РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    По-друге, відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    Отже, оскільки ТЦК подав Вас у розшук ще 10 місяців тому, то згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Так як, провадження по справі не може бути розпочате, відсутня підстава задля складання протоколу, а отже, і відсутня необхідність доставлення Вас до ТЦК.

    На скільки довгостроковий це процес ?

    Мінімум два-три місяці у суді першої інстанції, це без урахування апеляційної скарги з Вашого боку (якщо рішення не на Вашу користь) або ж боку ТЦК (якщо рішення на Вашу користь). У разі подання апеляційної скарги додавайте ще два місяці.

    Відповідно до статті 193 КАСУ. Строки розгляду адміністративної справи:

    "1. Суд має розпочати розгляд справи по суті не пізніше ніж через шістдесят днів з дня відкриття провадження у справі, а у випадку продовження строку підготовчого провадження - не пізніше наступного дня з дня закінчення такого строку.

    2. Суд розглядає справу по суті протягом тридцяти днів з дня початку розгляду справи по суті.

    3. Провадження у справі на стадії її розгляду по суті зупиняється тільки з підстав, встановлених пунктами 1-6 частини першої та пунктами 1-3 частини другої статті 236 цього Кодексу".

    Можна також піти шляхом подання заяви до ТЦК із проханням видалити дані із Єдиного державного реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликати звернення з НПУ на підставі того, що сплинули строки притягнення Вас до відповідальності та накладання стягнення. Якщо ТЦК виконає Ваше прохання, то питань немає, якщо ж ні, - подати скаргу до обласного ТЦК. В деяких випадках такий алгоритм дій працює, як і судовий.

    Ризики у Вашій ситуації: допоки Ви оскаржуєте наявний розшук, ТЦК може надіслати Вам повістку, за якою Ви не матимете змоги прийти у зв'язку із відсутністю права на відстрочку, та подати Вас вже у "новий розшук".

    Ще один варіант - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К (зараз проходить бета тестування у Резерв+ сплати такого штрафу для тих, хто не з'явився за повісткою). Обіцяють, що розшук буде зніматись при тому автоматично.

    Стаття 279-9 КУпАП. Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку та порушенням законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, у випадках, якщо особа не оспорює допущене порушення, згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності та подала про це відповідну заяву:

    "У разі вчинення в особливий період адміністративних правопорушень, передбачених статтями 210 і 210-1 цього Кодексу, але не пізніше дня розгляду справи про таке адміністративне правопорушення, особа може звернутися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України, в якому вона перебуває на обліку, із заявою, в якій особа зазначає, що не оспорює допущене порушення та згодна на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності. Зазначена заява подається особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, особисто в письмовій формі або через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста.

    Керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України протягом трьох днів після отримання такої заяви зобов’язані перевірити викладені у ній фактичні дані про визнання особою правопорушення та надання нею згоди на притягнення її до адміністративної відповідальності за її відсутності і з дотриманням вимог статей 247, 280, 283 цього Кодексу винести постанову по справі, у тому числі без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

    У постанові про накладення адміністративного стягнення керівник територіального центру комплектування та соціальної підтримки, начальник Служби мобілізації та територіальної оборони, регіонального органу Служби безпеки України, посадова особа уповноваженого Головою Служби зовнішньої розвідки України підрозділу Служби зовнішньої розвідки України визначають розмір штрафу на рівні мінімального розміру штрафу, передбаченого санкцією статті (частиною статті) цього Кодексу за вчинення такого правопорушення.

    У разі якщо особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, подала зазначену у цій статті заяву через електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста, копія постанови по справі може бути направлена їй засобами електронного зв’язку на адресу електронної пошти, зазначену в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів, або в її електронний кабінет призовника, військовозобов’язаного, резервіста".

    Хочу зняти розшук, щоб відразу піти працювати на роботу із бронюванням. Дякую.

    Так, на жаль, допоки Ви перебуваєте в розшуку Вас не зможуть забронювати, оскільки це є однією з умов для погодження бронювання.

    Відповідно до Постанови КМУ №76 «Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов'язаних на період мобілізації та на воєнний час»:

    29. Протягом 72 годин з моменту формування списку засобами Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів переведення військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік на строк дії відстрочки здійснюється автоматично у разі, коли військовозобов’язаний:

    • перебуває на військовому обліку;
    • перебуває у трудових відносинах з державним органом, критично важливим підприємством, критично важливою установою;
    • уточнив персональні дані, зазначені у пункті 2 розділу II “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України від 11 квітня 2024 р. № 3633-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку”;
    • не перебуває у розшуку.

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Карпенко Андрій Володимирович
    24.9%

    Вітаю!

    ТЦКПС скеровує лист в поліцію про те, що особа не з’явилася по повістці в ТЦК. На підставі цього поліція вносить в базу даних АРМОР інформацію, що така особа перебуває в розшуку.

    Дійсно, ТЦК може просити поліцію затримати особу, яка не зʼявилася за повісткою. Це передбачає п. 56 Порядку організації та ведення військового обліку, затвердженого постановою Кабміну №1487.

    В ньому вказано, що національна поліція за зверненням ТЦК здійснює адміністративне затримання та доставлення осіб, які вчинили адміністративні правопорушення, передбачені статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    Стаття 210-1 КУпАП передбачає відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію. Одним з таких порушень є неявка за повісткою в ТЦК під час мобілізації.

    Поліція своєю чергою не зобовʼязана перевіряти, чи дійсно людина отримала повістку. Вони просто вносять дані такої людини в базу АРМОР.

    АРМОР – розшифровується, як Автоматизоване Робоче Місце Оперативного Робітника. Це інтегрована інформаційно-пошукова система Міністерства внутрішніх справ України, прийнята за базову у всіх обласних МВСУ з 2002 року. Автоматизовані робочі місця встановлені у міських районних відділах, Функції системи: пошукові, облікові, довідкові, прогнозуючі.

    Це внутрішня база поліції,в якій містяться дані про людей які в них адміністративні відповідальності або кримінальні. І, в принципі, вони бачать по людині, по її документах, до чого вона притягувалася, різні адміністративні правопорушення, кримінальні, а також розшук. Плюс зараз в базі АРМОР є відміточка, що людина ухилянт.

    Необхідно щоб оператор в ТЦКСП вніс інформацію в базу "Оберіг", це в автоматичному режимі передається в АРМОР і у людини має зникнути статус "У розшуку".

    ---

    Особи, які оголошені у розшук, але стосовно яких немає постанов про їх притягнення за статтями 210 чи 210-1 КУпАП можуть оскаржити розшук у суді.

    Вже існує позитивна судова практика з приводу виключення таких громадян з розшуку ТЦК. Якщо суди встановлять, що особа включена у розшук без притягнення за статтею 210 чи 210-1 КУпАП, то виносять рішення про виключення цих осіб з розшуку.

    Але треба пам’ятати, що на практиці це не буде 100% вирішенням питання.

    Також існує доволі реалістична ймовірність, що за час судового розгляду справи ТЦК може винести постанову за статтею 210 чи 210-1 КУпАП і повторно оголосити у розшук вже на законних підставах, а рішення суду, навіть і позитивне для вас, можна буде покласти у шухлядку.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    75.1%

    Вітаю Вас.

    Доброго дня. Мені 26 років, 10 місяців у розшуку, по-троху працюю. Чи можливо зняти розшук ТЦК через суд ? На скільки довгостроковий це процес ? Хочу зняти розшук, щоб відразу піти працювати на роботу із бронюванням. Дякую.

    На жаль, але через суд це робити, як мінімум, взагалі недоцільно. Є інші варіанти, але все залежить від Вашої ситуації.

    На жаль, але це доволі складна ситуація. Тут потрібно подавати запити і до поліції, і до ТЦК та СП, уточнювати на підставі чого Вас оголосили в розшук. Кейс доволі складний, але інших варіантів я не бачу. Варто залучити адвоката, аби це все рухалося швидше, інакше ТЦК може затягувати відповіді на питання або взагалі їх не надавати.

    У будь-якому випадку, якщо Ви хочете ініціювати процедуру зняття "розшуку", для початку варто звернутися до ТЦК з адвокатським запитом щодо отримання інформації про причини порушення Вами правил військового обліку.

    Далі - можливо подавати заяву про визнання факту вчинення Вами адміністративного правопорушення та сплачувати штраф. Після сплати штрафу та надіслання відповідної квитанції до ТЦК, в цілому, останній має зняти порушення правил військового обліку. Але я таких гарантій, на жаль, надати не можу.

    В цілому, успішні кейси по даним питанням маю, але повторюся, все залежить від Вашої ситуації.

    З повагою! Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України