Задайте питання юристу

957 юристів готові відповісти зараз

Відповідь за ~15 хвилин

Задати питання на сайті

Військове право, 18 листопада 2025, питання №144121

Відмова у відстрочки через ЦНАП

Добрий день. Нажаль прийшла відмова від мого ТЦК, алгоритм не дозволяє розгляд заяви для ТЦК територія якого окупована:

Відповідно до Алгоритму Генерального штабу ЗСУ. районні територіальні центри
комплектування та соціальної підтримки Луганської (Запорізької. Донецької. Херсонської)
області та їх відділи, уточнення даних громадян не здійснюють, а у разі звернення громадян
до Р(М)ТЦК та СП, території якого окуповані направляють їх до Р(М)ТЦК та СП за
фактичним місцем проживання (перебування) для взяття на військовий облік та уточнення
даних.
Таким чином, на підставі вищевикладеного. Вам відмовлено у розгляді зави та
наданні відстрочки.
Рекомендусмо Вам стати на військовий облік до Р(МТЦК та СП за місцем
фактичного проживання (перебування) та звернутися з заявою про надання та оформлення
відстрочки.

В такому випадку треба ставати на військовий облік до ТЦК за місцем фактичного проживання? Чи можливо є інші варіанти, бо вважаю такий варіант небезпечним. Зараз маю розшук по причині: не стали на військовий облік за новою адресою від 12.06.2025

Відповіді юристів (1)

    Айвазян Юрій Климентійович

    Доброго дня, Сергію!

    Так, у такому випадку Вам потрібно ставати на облік за фактичним місцем проживання. Інший варіант - це оскарження відмови комісії у наданні відстрочки в адміністративному суді.

    Звісно, що Ви не можете стати на облік в ТЦК за фактичним місцем проживання, оскільки не маєте оформленої відстрочки. На жаль, в такому випадку все може закінчитися направленням на ВЛК та мобілізацією.

    Щодо розшуку, то є кілька варіантів вирішення цього питання:

    Варіант перший - визнати правопорушення та сплатити штраф у сумі 8,5 К.

    Варіант другий - не передбачає сплату штрафу на відміну від першого.

    Цілком очевидно, що посадовими особами РТЦК та СП не складались ані протокол, ані постанова про адміністративне правопорушення на підставі яких передбачено внесення відомостей про притягнення до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого статтями 210, 210-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (пункт 20-1 статті 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів»).

    Як також мова може йти про сплив строків. Відповідно до статті 38 КУпАП адміністративне стягнення за вчинення в особливий період правопорушень, передбачених статтями 210, 210 - 1 цього Кодексу, може бути накладено протягом трьох місяців з дня його виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

    В той самий час, згідно статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв’язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

    Якщо ж провадження по справі не може бути розпочате, то відсутня й підстава щодо доставлення Вас до РТЦК та СП для складання протоколу про адміністративне правопорушення у відповідності із статтею 259 КУпАП.

    Отже, у цьому варіанті необхідно подати заяву до ТЦК із проханням видалити дані з Реєстру щодо порушення Вами правил ВО та відкликання звернення з НПУ.

    У разі, коли ТЦК відмовить у вирішенні питання про зняття з розшуку, треба звернутися до адміністративного суду із позовною заявою та зобов’язати ТЦК видалити дані про порушення правил ВО з Реєстру. Станом на зараз вже є позитивна судова практика по таких справах.

    Щодо строків розгляду справи в суді, то треба розраховувати мінімум на два-три місяці у суді першої інстанції.

    Варіант третій - також передбачає подання заяви до ТЦК.

    Проте у разі відмови, замість подання позову до адміністративного суду можна спробувати звернутися зі скаргою до ОТЦК чи вищих за рівнем установ (Генштаб, МОН тощо). В деяких випадках такий алгоритм дій працює так само ефективно, як і судовий, та забирає менше часу.

    З повагою, адвокат Айвазян.


Схожі питання


Кодекси Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України