Начните консультацию с юристом онлайн
собираемся снять квартиру, у собственника СВІДОЦТВО про право власності выданное в 2006 году, когда дом был сдан
свидоцтво на бланке, все красиво, но в доступных реестрах мы его найти не можем
Это возможно? или однозначно мошенничество?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (11)
Адвокат, г. Киев, 20 лет опыта
Это возможно? - да. такое возможно
Адвокат, г. Киев, 22 года опыта
Юрий, доброй ночи,
да, это возможно, т.к. в 2006 году еще не существовало реестра прав собственности и выдавалось только свидетельство в бумажном виде.
Рекомендую сверить данные паспорта с данными в свидетельстве, также можно спросить у соседей, знают ли они собственника как своего соседа и не мошенник ли он - это довольно хороший способ удостовериться, что Вас не обманывают, соседи обычно выкладывают всю правду.
Удачи Вам!
Адвокат, г. Киев, 51 год опыта
Можете укладати договір найму (оренди). Ви нічим не ризикуєте, оскільки не купуєте квартиру, тобто не набуваєте право власності.
Навіть, якщо з'ясується, що Ви уклали договір не зі справжнім власником, до закінчення його строку дії він буде обов'язковим для нового власника (ст. 814 ЦК України). Судовий спір між власниками, який може тривати роками, на ваше право користуватися квартирою не буде впливати до закінчення строку договору.
Стаття 814. Правонаступництво у разі зміни власника житла, переданого у найм1. У разі зміни власника житла, переданого у найм, до нового власника переходять права та обов'язки наймодавця
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброї ночі, Юрій!
Таке може бути, так як з 1 січня 2013 року почала діяти нова система реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, передбачена викладеним у новій редакції Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV від 1 липня 2004 року:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15
Відповідно до частини третьої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої Законом, за умов якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень.
Підставою для проведення державної реєстрації прав є документи, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, подані органу державної реєстрації прав, нотаріусу як спеціальному суб’єкту, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, разом із заявою (стаття 19 Закону).
В період встановлення нової системи державної реєстрації прав відповідно до Закону така реєстрація буде проводитись на підставі документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, видані чи оформлені до 01 січня 2013 року.
Проте можуть мати місце випадки, коли після видачі чи оформлення документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно, державну реєстрацію прав (оформлення документів чи проставляння «відміток») на підставі них не було проведено згідно з вимогами законодавства, що діяло на момент їх виникнення, а на сьогодні вже відсутні як нормативне врегулювання таких процедур, так і повноваження у відповідних суб’єктів.
За таких обставин коли перехід права власності на нерухоме майно відбувся, проте за результатом такого переходу державну реєстрацію прав (оформлення документів чи проставляння «відміток») не проведено, державна реєстрація прав проводиться державним реєстратором на підставі документів, що підтверджують виникнення, перехід, припинення прав на нерухоме майно.
Щоб не потрапити на шахраїв, рекомендую Вам, перед тим, як зняти квартиру, вивчити дані щодо особи власника квартири та самої квартири, вчинити інші дії, шляхом:
- ретельного вивчення свідоцтва про право власності (зробити копію), звернутися до тих хто його видав і переговорити з ними;
- перевірки паспорта гр.України на відповідність особі орендодавця (зробити собі копію) та у державній міграційній службі, чи дійсно цей паспорт належить цій людині та не є втраченим чи викраденим, а також перевірити, через:
https://opendatabot.ua/blog/245-fake-passports
- сфотографувати документ і самого власника;
- ІНН (зробити копію);
- технічний паспорт, повинен відповідати особі власника (зробити копію);
- при наявності оглянути посвідчення водія власника житла (зробити копію);
- поспілкуватися з сусідами з приводу власника житла;
- поспілкуватися з дільничним офіцером поліції (при наявності бажання та можливості);
- перевірити дані щодо власника в мережі Інтернет, зокрема у базі розшуку МВС України та Єдиному реестрі боржників:
https://wanted.mvs.gov.ua/
https://opendatabot.ua/blog/ru/96-most-wanted
https://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors
https://scanbe.io/debtors?gclid=CjwKCAjwp-X0BRAFEi...
- перевірити дані щодо житла у будь-якого нотаріуса, чи не є квартира під арештом, заставою тощо;
- звернутися до бюро технічної інвентаризації, для отримання інформації щодо власника житла;
- перевірити з огляду на паспорт та надані ним дані щодо житла, де особа фактично мешкає, що по логіці повинно бути його власністю, та де можливо його знайти, можливо це житло буде у державному реєстрі речових прав:
https://kap.minjust.gov.ua/services?product_id=1
- укласти договір оренди квартири, уважно його вивчити, при бажанні сторін такий договір можливо укласти у нотаріуса, який буде ним і посвідчений, тоді нотаріус повинен перевірити власника на житло і несе за це відповідальність;
- не давайте завдаток за оренду цієї квартири;
-для оплати вимагайте картковий рахунок у банку в підтвдження його власника, який відповідно є власником даної квартири;
- про отримані суми повинна бути написана розписка, а при оплаті на рахунок, підтверджено його власника.
Щодо договору оренди:
Треба щоб у договорі оренди, були зазначені:
- конкретні дані орендованої квартири (точна адреса, реквізити документів на право власності, щоб не склалась ситуація, коли показують одну квартиру при огляді, а Ви уклали договір оренди щодо зовсім іншої, наприклад поверхом нижче, в якій зовсім інші умови);- термін оренди;- сума щомісячної орендної плати, порядок і строк її сплати;
- повинен бути передбачений обов’язок завчасного попередження про припинення договору.
При передачі квартири фіксуються показники лічильників і про це обов’язково слід вказати в підписаній угоді.
Чітко повинно бути визначено, хто і коли платить комунальні послуги, а також зазначено про обов’язки обох сторін щодо утримання квартири.
Всі меблі, які передаються з квартирою, повинні бути зазначені в договорі: це і в інтересах орендодавця облікувати своє майно, і орендареві гарантія того, що квартира має бути передана з меблями, як до прикладу домовлялись на першій зустрічі.
Всього доброго, звертайтеся!
Успіхів Вам!
Адвокат, г. Харьков, 26 лет опыта
Реестр вещевых прав на недвижимое имущество начал свою работу в 2012 году, до этого регистрацией прав на недвижимость занимались БТИ. Проверьте, имеется ли на свидетельстве о праве собственности штамп БТИ о регистрации права собственности или нет. Если штампа нет то не рекомендую связываться с таким арендодателем. Если он окажется мошенником то настоящий владелец выставит Вас за двери и потеряете и деньги и жилье. Если арендодатель не имеет прав на сдачу жилья в аренду, то у арендатора не возникает право аренды таким помещением. Информацию о собственнике также можно узнать в ЖЕК, на чьё имя открыт лицевой счёт (можете попросить хозяина квартиры показать Вам квитанции о начислении коммунальных услуг).
Юрист, г. Харьков, 25 лет опыта
Здравствуйте. Если у Вас есть все данные арендодателя (сверили паспорт с человеком) и квартиры (в реестре может и не быть), то больше Вы никак себя не подстрахуете. Рекомендую внимательно изучить договор, особенно относительно порядка и способа оплаты и расторжения.
Если нужна помощь - обращайтесь
Юрист, г. Днепр, 13 лет опыта
Общаться в чатеЗдравствуйте, Юрий. Это в принципе, возможно. Реестры в электронном виде начали вести с 2011 года. БТИ физически могли не успеть внести сведения в реестр. Но они точно должны быть в БТИ в бумажном виде.
Можно пойти владельцу имущества и получить справку о том, кто является владельцем.
И ещё, проверьте, есть ли в этому свидетельству извлечение из БТИ (вторая красивая бумажка), возможно, по какой-то причине регистрация не проведена до конца и нужно будет в ЦНАПе перерегистрировать.
Но сначала - в БТИ
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня.
Это возможно? или однозначно мошенничество? - так, це можливо.
З 1 січня 2013 року почала діяти нова система реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, передбачена викладеним у новій редакції Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" № 1952-IV від 1 липня 2004 року..
При цьому права та обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними, якщо вони були зареєстровані відповідно до чинного законодавства або якщо таке законодавство не передбачало обов’язкової реєстрації прав.
До 1 січня 2013 року реєструвалося не право власності на нерухоме майно. а відповідні правовстановлючі документи на нерухомість (договір купівлі-продажу, дарування тощо) та видавалося свідоцтво про право власності.
Реєстрація у Державному реєстрі прав здійснюється щодо речових прав та їх обтяжень, що виникли після 1 січня 2013 року.
Таким чином, речові права та їх обтяження, зареєстровані відповідно до законодавства, чинного на момент їх виникнення до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними, а тому немає необхідності їх «повторної» реєстрації в Державному реєстрі прав.
Всього доброго.
Адвокат, г. Киев
Да это возможно.Нужно посоветовать собственнику пойти к регистратору и обновить данные в реестре. Если есть документ на бланке то он действительный с 2013 года только обязательное регистрация в реестре
Адвокат, г. Харьков, 7 лет опыта
Добрий день.
У відповідності до статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1 липня 2004 року № 1952-IV державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності цим законом, визнаються дійсними, якщо на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов'язкової реєстрації.
Згідно з ст. 3 ЗУ «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»- права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до набрання чинності Законом, визнаються дійсними у разі відсутності їх державної реєстрації, передбаченої Законом, за умов якщо реєстрація прав та їх обтяжень була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, або якщо на момент виникнення прав та їх обтяжень діяло законодавство, що не передбачало обов'язкової реєстрації таких прав та їх обтяжень.
Отже, так, таке може бути, що у реєстрі наразі відсутні відомості про майно, оскільки, з 2013 року почав діяти такий Реєстр.
Також, Верховний Суд дійшов висновку, що відсутність у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про проведення державної реєстрації права власності спадкодавця, підтверджене рішенням суду, що набрало законної сили у грудні 2003 року, не може бути підставою для висновку про відсутність самого права та неможливість переходу вказаного права у порядку спадкування за законом (постанова від 10.04.2019 у справі № 522/4689/16-ц).
Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
1. Так це можливо , адже ЕДР речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень почав свою роботу лише з 2013 року, таким чином документи до цього часу існують у паперовому вигляді лише.
2. Ви можете укладати договір оренди - оренда не передбачає право власності , а лише користування майном на строк встановлений у договорі.
3. Навіть якщо виникне спір щодо несправжності документів про власність , то договір діятиме до закінчення його строку незалежно від бажання власника майна - це передбачено ст. 814 ЦК України.
З повагою,
Костянтин Гончаренко