Задайте вопрос юристу

827 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 13 июля 2020, вопрос №24217 300₴

Имеет свидетельство юридическую силу

После смерти отца обратиться к нотариусу для переоформления дома оказалось на свидетельстве на право властности нет печати и подписи сельского совета но есть регистрацыоная печать и подпись бти .имеет ето свидетельство юридическую силу или нет нотариус отказал в переоформлении дома и что мне делать в дальнейшем

Ответы юристов (18)

    Жупинский Николай Андреевич
    6.7%
    Общаться в чате Жупинский Николай Андреевич 3 года назад

    Адвокат, г. Харьков, 25 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрый день! В Вашей ситуации необходимо, имея письменный отказ нотариуса в оформлении наследства, обращаться в суд с иском о признании права собственности на недвижимое имущество в порядке наследования. Сельский совет по этому иску будет ответчиком, нотариус и БТИ третьими лицами.

    Адвокат Евгений Александрович
    16.7%
    Общаться в чате Адвокат Евгений Александрович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Здравствуйте, Юрий!

    Должны быть подписи глава сельского совета, секретаря сельского совета и печати сельского совета.

    Рекомендую Вам обратиться в сельский совет, в архив, к регистратору для того, чтобы выдали дубликат свидетельства о праве собственности со всеми отметками, чтобы были подписи сельского главы, секретаря и печать сельского совета.

    После этого обращайтесь к нотариусу.

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Костромина Виктория
    10%
    Общаться в чате Костромина Виктория 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 19 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    ТАКОЕ СВИДЕТЕЛЬСТВО ЮРИДИЧЕСКОЙ СИЛЫ НЕ ИМЕЕТ - ВАМ НАДО ДЛЯ НАЧАЛА ОБРАТИТЬСЯ В МЕСТНЫЙ СОВЕТ , КОТОРЫЙ ВЫДАЛ ЭТО СВИДЕТЕЛЬСТВО.

    И получить дубликат права собственности - если таковой был

    а если нет - то в судебном порядке оформлять этот дом

    Пуха Наталія ТендерОк
    Общаться в чате Пуха Наталія ТендерОк 3 года назад

    Адвокат, г. Ровно

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго Дня з зазначеним свідоцтвом (неналежно оформлене) права власності ви не оформите, зверніться в місцеву сільську раду для отримання дублікату.

    Якщо можливості отримати дублікату (належного ) немає встановлюйте право власності в судовому порядку, за місцем знаходження нерухомого майна.

    Беликов Олег  Александрович
    Общаться в чате Беликов Олег Александрович 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 31 год опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрый день. Возможно это простая недоработка сотрудника сельсовета, оплошность или техническая ошибка. Поэтому первоначально надо обратиться в сельсовет за выдачей дубликата свидетельства. Если и в этом случае окажется, что оформление не доведено до конца, то придется признавать право собственности в судебном порядке.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    16.7%
    Общаться в чате Кирда Вячеслав Володимирович 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, пане Юрію.

    Видача свідоцтва про право на спадщину на майно, право власності на яке підлягає державній реєстрації, проводиться нотаріусом. Для цього спадкоємець обов'язково має подати документи, які посвідчують право власності спадкодавця на відповідне майно.

    Дійсно, як зазначали колеги вище, таке свідоцтво, яке є зараз у Вас на руках, юридичної сили не має, і нотаріус не вправі здійснити відповідні реєстраційні дії на підставі такого свідоцтва.

    Разом з тим відсутність, відсутність юридичної сили у свідоцтві про право власності на житловий будинок, який ви прикріпили, не позбавляє Вас права на спадщину.

    Дійсно, потрібно спочатку звернутися до сільської ради, яка видавала таке свідоцтва, з проханням видати (за можливості) дублікат такого свідоцтва з усіма належними підписами та печатками. На практиці це малойморвіно.

    А тому скоріше за потрібно буде вирішувати це питання в судовому порядку.

    Справа щодо оформлення документів, що посвідчують право власності на нерухоме майно, розглядається в порядку цивільного судочинства в районних, районних у містах, міських та міськрайонних судів за місцем розташування майна. За подання позову сплачується судовий збір у розмірі 1%.

    Мєньков Андрій Васильович
    13.3%
    Общаться в чате Мєньков Андрій Васильович 3 года назад

    Юрист, 18 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    У 2016 році були внесені зміни до законодавства, що регламентує порядок реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Так, у разі відсутності державної реєстрації права власності на нерухоме майно спадкодавця, спадкоємець має право, згідно з пунктом 66 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 р. №1127 звернутись до нотаріуса або до державного реєстратора прав на нерухоме майно із заявою про державну реєстрацію права власності спадкодавця, що було набуто останнім за життя.

    Згідно зі статтею 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.

    Відповідно до частини першої статті 2 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень” державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень є офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

    Державній реєстрації в безспірному порядку підлягають лише ті права, які спадкодавець набув за життя, однак з тих чи інших причин не зареєстрував. Раніше, якщо права на момент їх виникнення підлягали державній реєстрації, то відсутність такої реєстрації не давала можливості оформити спадкові права. Сьогодні законодавець надав можливість вносити до Державного реєстру прав інформацію про право власності спадкодавця, що набуто ним за життя.

    Реєстрація права власності спадкодавця за заявою спадкоємця є наслідком не виникнення права власності спадкодавця в момент такої реєстрації, а офіційне визнання і підтвердження державою факту набуття спадкодавцем речових прав на нерухоме майно, що відбулось в нього за життя.

    Отже, для того, щоб зареєструвати право власності за померлою особою спадкоємець повинен звернутись із заявою до державного реєстратора. Разом із заявою заявник повинен подати:

    • документи, які підтверджують набуття спадкодавцем права власності на нерухоме майно за життя;
    • витяг із Спадкового реєстру про наявність заведеної спадкової справи
    • документ, що містить відомості про склад спадкоємців, виданий нотаріусом чи уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, якими заведено відповідну спадкову справу.
    • Якщо ж державний реєстратор відмовить у реєстрації, треба звертатись до суду та визнавати право власності на спадкове майно.
    Бондарь Владимир Борисович
    10%
    Общаться в чате Бондарь Владимир Борисович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 26 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Здравствуйте! С таким свидетельством оформить наследство не получится. И дубликат Вам никто не выдаст, потому, что сейчас свидетельства уже вообще не выдаются. Вам необходимо будет обращаться в суд о признании права собственности в порядке наследования.

    Адвокат Евгений Александрович
    Общаться в чате Адвокат Евгений Александрович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Юрий!

    Если не получится получить дубликат свидетельства о праве собственности со всеми отметками, чтобы были подписи сельского главы, секретаря и печать сельского совета, тогда необходимо решать вопрос в судебном порядке.

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Адвокат Евгений Александрович
    Общаться в чате Адвокат Евгений Александрович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Юрий!

    Это всё страницы документа?

    А где то, о чем Вы указали в вопросе: "...регистрацыоная печать и подпись бти ..."?

    Необходимо скинуть весь документ для ознакомления и его изучения.

    При наличии вопросов обращайтесь!

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Десятник  Володимир  Олексійович
    Общаться в чате Десятник Володимир Олексійович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 50 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Згідно висновку, викладеного в постанові Верховного Суду від 03.04.2018 р., справа № 917/927/17, http://www.reyestr.court. gov.ua/Review/73278037, свідоцтво про право власності не породжує виникнення у суб'єкта відповідного права, а тільки фіксує факт його наявності.

    Шишкин Алексей Юрьевич
    8.3%
    Общаться в чате Шишкин Алексей Юрьевич 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 32 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Документ с такими дефектами не является правоустанавливающим и не имеет юридической силы. Вам необходимо получить письменный отказ нотариуса по оформлению наследства и обращаться в суд с иском о признании права собственности за вашим отцом на недвижимое имущество в связи с утерей оригинала правоустанавливающего документа и в том же иске о признания права собственности за вами в порядке наследования. Других вариантов нет.

    Гончаренко Константин
    5%
    Общаться в чате Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Вказаний Вами документ ( не повні реквізити та візування документу) не має юридичного значення, а тому Вам необхідно звернутись до суду з заявою позовною "про визнання права власності в порядку спадкування"

    Але перед подачею заяви до суду обо вязково отримати письмову відмову від нотаріуса та додати її до заяви.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Токмач Галина Николаевна
    6.7%
    Общаться в чате Токмач Галина Николаевна 3 года назад

    Юрист, г. Мирноград, 12 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Здравствуйте. Пробуйте договориться с нотариусом на предмет того, чтобы сначала внести сведения о праве собственности на умершую в новый существующий реестр, а потом сделать переход.

    Можно попробовать внести данные о регистрации за умершей по копии свидетельства (пусть только сельсовет на копии сделает надпись "Копія вірна", поставити дату и подпись).

    По п. 53 Постановлення КМУ от 25.12.2015 номер 1127 даже копию подавать не обязательно. Регистратор сделает запрос в БТИ и на основнии их ответа внесёт запись в реестр.

    Если же нотариус и после этого откажет, обращайтесь в суд.

    Иваненко Мария Владимировна
    Общаться в чате Иваненко Мария Владимировна 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 27 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    У Вас есть на руках постановление нотариуса об отказе? Думаю сельсовета Вам не поможет, но есть регистрация права собственности в БТИ. Рекомендую не тратить время и подавать иск в суд о признании права собственности в порядке наследования.

    Крикун Сергій  Павлович
    6.7%
    Общаться в чате Крикун Сергій Павлович 3 года назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Закон Украины "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1952-15)

    "Стаття 31. Особливості державної реєстрації прав на об’єкти нерухомого майна, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку

    1. Для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, і щодо зазначених об’єктів нерухомості раніше не проводилася державна реєстрація прав власності, подаються:

    1) виписка із погосподарської книги, надана виконавчим органом сільської ради (якщо такий орган не створений - сільським головою), селищної, міської ради або відповідною архівною установою;

    2) документ, що посвідчує речове право на земельну ділянку під таким об’єктом, крім випадку, коли таке речове право зареєстровано в Державному реєстрі прав.

    Для здійснення державної реєстрації прав власності на зазначені об’єкти документом, що посвідчує речові права на земельну ділянку під таким об’єктом, може також вважатися рішення відповідної ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність.

    2. Для проведення державної реєстрації прав власності на індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них, що були закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року та розташовані на територіях сільських, селищних, міських рад, якими відповідно до законодавства здійснювалося ведення погосподарського обліку, проведення технічної інвентаризації щодо зазначених об’єктів нерухомості є необов’язковим.";

    ст.3 - "3. Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли до 1 січня 2013 року, визнаються дійсними за наявності однієї з таких умов:

    1) реєстрація таких прав була проведена відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення;

    2) на момент виникнення таких прав діяло законодавство, що не передбачало їх обов’язкової реєстрації.";

    ст.10 - "1. Державним реєстратором є:

    1) громадянин України, який має вищу освіту за спеціальністю правознавство, відповідає кваліфікаційним вимогам, встановленим Міністерством юстиції України, та перебуває у трудових відносинах з суб’єктом державної реєстрації прав;

    2) нотаріус;...

    3. Державний реєстратор:...

    3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, а також під час проведення державної реєстрації прав, які набуваються з прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, обов’язково запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, засвідчені в установленому законодавством порядку копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних носіїв інформації, що містять відомості, необхідні для проведення державної реєстрації прав, чи у разі відсутності необхідних відомостей в єдиних та державних реєстрах, доступ до яких визначено цим Законом, та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником, крім випадків, коли державна реєстрація прав, похідних від права власності, здійснюється у зв’язку із вчиненням нотаріальної дії та такі документи були надані у зв’язку з вчиненням такої дії..." -

    другими словами, во-первых, нотариус выполняет функции государственного регистратора вещных прав на недвижимое имущество касательно регистрации этих вещных прав в Гос. реестре прав; во-вторых, регистрация прав на объект недвижимости, законченный строительством до 05.08.1992г. (как в данном случае) подлежит в порядке, предусмотренном выше изложенной ст.31 Закона; в-третьих, нотариус, для регистрации прав на этот объект недвижимости, поскольку заявитель (Вы) не предоставил документов в связи с совершением нотариального действия, связанного с правом собственности, обязан, как мною выделено, истребовать необходимые документы для регистрации вещного права этого объекта недвижимости в Госреестре прав недвижимого имущества - с последующей, на основании сведений Госреестра, выдаче свидетельства о праве на наследство.

    Киншов Дмитрий Сергеевич
    Общаться в чате Киншов Дмитрий Сергеевич 3 года назад

    Адвокат, г. Харьков, 6 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрий день.

    ТАке свідоцтво, що Вами додано до питання, не буде мати юридичної сили, оскільки немає печатки та підписів.

    Вам, для початку, необхідно звернутися до сілради, та спробувати врегульовати питання з ними. Якщо це не вийде - потрібно буде звертатися до суду з позовом, як Вам вже вказували зверху, визнавати право власності в порядку спадкування.

    Савченко Олександр
    Общаться в чате Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрий день, Юрій!

    Таке свідоцтво не має юридичної сили та фактично не є документом, який підтверджує право власності вашого покійного батька на будинок.

    Відповідно по такому свідоцтву спадщину оформити також неможливо.

    Для того, щоб оформити будинок без документів в Україні, існує кілька варіантів. Закон розділяє порядок процедури оформлення права власності в залежності від того, в якому році був побудований будинок - до 5 серпня 1992 року або після. Такий поділ пов'язаний з нормами законодавства, згідно з якими відбувається оформлення права власності на будинок без документів.

    Ваш випадок - до 5 серпня 1992 року.

    Отже, перш за все Вам необхідно провести технічну інвентаризацію будинку. Для початку потрібно зайти в сільраду і подати заяву на отримання виписки з позагосподарської книги. Після отримання виписки необхідно звернутися в бюро технічної інвентаризації для отримання висновку про технічний стан будинку, саме цей документ є підставою для оформлення права власності на будинок в селі, побудований до 1992 року. Перелік документів, необхідних для отримання висновку, можна знайти на сайтах організацій, що займаються проведенням таких робіт. В основному, це такі документи:

    • Паспорт.
    • Ідентифікаційний код.
    • Документ, що підтверджує володіння земельною ділянкою.
    • Довідка про склад сім'ї.
    • Виписка з позагосподарської книги.

    Після того, як БТІ проведе інвентаризацію, вам необхідно знову звернутися до сільради, на цей раз вже з заявою про надання дозволу на оформлення права власності, з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно. І нарешті, останнім кроком буде реєстрація права власності на будинок в місцевому центрі надання адміністративних послуг.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про внесення змін до статті 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" щодо особливостей державної реєстрації прав власності на об’єкти нерухомого майна, закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1212-18#Text)

    (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 25, ст.891)

    Верховна Рада України постановляє:

    I. Статтю 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (Відомості Верховної Ради України, 2010 р., № 18, ст. 141; 2014 р., № 12, ст. 178) доповнити частиною третьою такого змісту:

    "3. Для здійснення державної реєстрації прав власності, з подальшою видачею відповідного свідоцтва про право власності, на об’єкти (індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них), що розташовані на територіях сільських рад та які закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року, проведення технічної інвентаризації не потребується. Документом, що замінює технічний паспорт у разі його відсутності, є виписка з погосподарської книги, яка надається виконавчим органом сільської ради (у разі, якщо такий орган не створений, - сільським головою) або відповідною архівною установою.

    Для здійснення державної реєстрації прав власності на зазначені об’єкти нерухомості документами, що посвідчують речові права на земельні ділянки під такими об’єктами, можуть також вважатися рішення відповідної сільської ради про передачу (надання) земельної ділянки в користування або власність.

    Державна реєстрація прав власності, з подальшою видачею відповідного свідоцтва про право власності, на об’єкти (індивідуальні (садибні) житлові будинки, садові, дачні будинки, господарські (присадибні) будівлі і споруди, прибудови до них), що розташовані на територіях сільських рад та які закінчені будівництвом до 5 серпня 1992 року, щодо яких раніше не здійснювалася державна реєстрація прав власності, для осіб, за якими закріплені особові рахунки в погосподарських книгах відповідних сільських рад, здійснюється на підставі поданої заяви та виписки із зазначених книг, наданої виконавчим органом сільської ради (у разі, якщо такий орган не створений, - сільським головою) або відповідною архівною установою, а також інших документів, визначених у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

    II. Прикінцеві положення

    1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

    2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:

    привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

    забезпечити приведення у відповідність із цим Законом міністерствами та іншими центральними і місцевими органами виконавчої влади їхніх нормативно-правових актів.

    Всього доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України