Почніть консультацію з юристом онлайн
Задайте питання юристу
917 юристів готові відповісти зараз
Відповідь за ~15 хвилин
Ребенок сорвал пломбу мы в службу подали заявление о случайном срыве пломбы ребенком они сказали написать заявление о замене пломбы и оплатить ее. После этого в следующем месяце на щиту горячей воды видит сума в почти в 4тыс пошли спрашивать в чем причина сказали что это такой штраф что то в этом духе и начислили нам воды за год в количестве кубов на прописаных там людей а это 1 человек ну примерно 37 кубов воды.
Вода горячая опломбирована на вентеле и повреждений ни вентеля ни щечика не было как поступить
Схожі питання
Кодекси Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНове у блогах Юристи.UA
Відповіді юристів (9)
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Добрий день, Іван!
Ви правильно зробили, що відразу повідомили відповідну службу про ненавмисне пошкодження пломби.
Дане питання вирішується відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630 «Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» (далі - постанова КМУ № 630) та «Правила користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України», затверджені наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27.06.2008 р. № 190:
У типовому договорі про надання послуг з централiзованого опалення, постачання холодної та гарячої води i водовiдведення, затвердженому постановою КМУ № 630, зазначено:
17. Споживач зобов’язаний:
5) забезпечувати цiлiснiсть квартирних засобiв облiку води i теплової енергiї та не втручатися в їх роботу;
9) за власний рахунок проводити ремонт та замiну санiтарно-технiчних приладiв, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з його вини;
11) у разi встановлення виконавцем факту несанкцiонованого втручання в роботу засобiв облiку води i теплової енергiї вiдшкодовувати вартiсть робiт з проведення їх експертизи, метрологiчної повiрки та ремонту згiдно iз законодавством;
ПРАВИЛА користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджені Наказом Мінжитлокомунгоспу 27.06.2008 N 190 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0936-08#Text):
5.10. Засоби обліку в місцях їх приєднання до трубопроводів повинні бути опломбовані представником виробника і захищені від несанкціонованого втручання в їх роботу, яке може порушити достовірний облік кількості отриманої води. Засувки на обвідних лініях повинні бути опломбовані виробником. Неопломбовані засоби обліку до експлуатації не допускаються.
5.13. Споживач забезпечує захист приміщень, де розташовані вузли обліку, від ґрунтових, талих і дощових вод та інших шкідливих впливів, утримує зазначені приміщення в належному стані не допускає доступу сторонніх осіб і забезпечує доступ представників виробника за службовими посвідченнями до засобів обліку, водопровідних пристроїв та обладнання.
5.14. Усі засоби обліку в обумовлені законодавством строки підлягають періодичній повірці. Задовільні результати повірки підтверджують свідоцтвом про повірку або записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційної документації. Засоби обліку опломбовуються з нанесенням відбитка повірочного тавра в місцях, що передбачені експлуатаційною документацією.
5.17. У разі порушення цілісності пломб на засобах обліку, а також на їх з’єднувальних частинах, накладених представником виробника, виявлення фактів штучного впливу на роботу засобів обліку виробник має право вимагати від споживача проведення позачергової їх повірки до закінчення встановленого для них міжповірочного інтервалу з метою контролю правильності їх показів. У таких випадках позачергова повірка засобів обліку виконується за рахунок споживача.
5.18. Споживач відповідає за цілісність та збереження засобів обліку, пломб і деталей пломбування, встановлених представниками територіальних органів Держспоживстандарту та виробником в місцях з’єднань засобів обліку, запірної арматури, манометра та іншого обладнання вузла обліку незалежно від місця його розташування.Знімати засоби обліку, здійснювати будь-які заміни їх частин або зміни положення на водомірному вузлі, де їх встановлено, знімати пломби, накладені органами Держспоживстандарту або виробником, має право лише виробник або споживач за дозволом виробника.У разі самовільних дій споживач сплачує витрату води згідно з пунктами 3.3, 3.4 цих Правил.
5.15. Повірка, ремонт та обслуговування засобів обліку, що належать споживачам (крім квартирних), виконуються за їх рахунок.
5.22. У разі зняття показів засобів обліку представник виробника зобов’язаний перевіряти цілісність пломб на засобах обліку, гідрантах, запірній арматурі та інших водопровідних пристроях, що перебувають у віданні споживача, а також пересвідчитись у відсутності витоку води у мережі споживача.
6.2. Споживач несе відповідальність згідно із законодавством і цим договором за: 4) втручання у роботу засобів обліку води.
Рекомендую Вам подати до відповідної служби письмове звернення, оформлене відповідно до ЗУ "Про звернення громадян", з проханням роз'яснити на якій підставі Вам було нараховано дану суму до сплати. Вам повинні надати письмову відповідь з посиланнями на норми законодавства, які встановлюють відповідальність за зрив пломби, у тому числі нарахування штрафних санкцій.
Так як нормами приведеного мною законодавства встановлено лише, що Ви за власний рахунок проводите ремонт та замiну санiтарно-технiчних приладiв, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з вашої вини; а також вiдшкодовуєте вартiсть робiт з проведення експертизи, метрологiчної повiрки та ремонту засобiв облiку води у разi встановлення виконавцем факту несанкцiонованого втручання в роботу.
Однак, про штрафи - зовсім нічого не сказано.
Незаконне рішення Ви маєте право оскаржити в судовому порядку.
Всього доброго!
не подскажите как правильно написать звернення в организацыю
Адвокат, м. Вінниця, 10 років досвіду
Добрий день! Беручи до уваги ситуацію, що склалася, Вам слід звернутися до служби з письмовою заявою-вимогою про досудове врегулювання спору, у якій слід повідомити, що Ви маєте намір оскаржити суму боргу в суді та просити здійснити перерахування заборгованості до моменту звернення з позовом до суду.
У зверненні слід детально описати ситуацію, що склалася та зазначити, що воно подається з метою досудового врегулювання спору. Звернення може бути викладено у довільній формі.
Юрист, м. Чернігів, 10 років досвіду
Іван!
Звернення повинно відповідати вимогам ст. 5 ЗУ "Про звернення громадян".
Зразок:
Керівнику КП «Коломияводоканал»
Прізвище, ім’я, по батькові заявника
Домашня адреса заявника,
телефон, електронна адреса (бажано)
Заява
02.07.2020 року я по телефону звернувся у відділ по роботі із споживачами КП “Коломияводоканал” (далі- підприємство) та повідомив про факт випадкового, ненавмисного зриву пломби. Після розмови з представником підприємства мені повідомили, що я повинен написати заяву про зміну пломби та оплатити її, що мною і було зроблено.
Після цього в наступному місяці я отримав рахунок за гарячу воду №___ від___ , в якому стояла сума до сплати - 4 тис.грн.
При цьому води було спожито на багато меншу суму.
На моє усне звернення з питанням чому нарахована така велика сума - представник підприємства повідомив, що дана сума нарахована як штраф за несанкціонований зрив пломби на вентилі гарячої води.
Однак, нормами чинного законодавства України встановлено лише, що споживач за власний рахунок проводить ремонт та замiну санiтарно-технiчних приладiв, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з його вини; а також вiдшкодовує вартiсть робiт з проведення експертизи, метрологiчної повiрки та ремонту засобiв облiку води у разi встановлення виконавцем факту несанкцiонованого втручання в роботу.
Однак, про штрафи - зовсім нічого не сказано.
При цьому, як було вище зазначено, заміну пломби я оплатив.
Враховуючи зазначене, прошу Вас розглянути дану заяву, письмово повідомити мене про результати її перевірки та відновити порушені мої права.
Дата Підпис
Адвокат, м. Вінниця, 10 років досвіду
Добрий день! Беручи до уваги ситуацію, що склалася, Вам слід звернутися до служби з письмовою заявою-вимогою про досудове врегулювання спору, у якій слід повідомити, що Ви маєте намір оскаржити суму боргу в суді та просити здійснити перерахування заборгованості до моменту звернення з позовом до суду.
Адвокат, м. Київ, 31 рік досвіду
Здравствуйте, Иван!
По поводу:
".. подали заявление о случайном срыве пломбы ребенком они сказали написать заявление о замене пломбы и оплатить ее"?
- Это предусмотрено законом.
По поводу:
"После этого в следующем месяце на щиту горячей воды видит сума в почти в 4 тыс пошли спрашивать в чем причина сказали что это такой штраф что то в этом духе и начислили нам воды за год в количестве кубов на прописаных там людей а это 1 человек ну примерно 37 кубов воды. Вода горячая опломбирована на вентеле и повреждений ни вентеля ни щечика не было как поступить"?
- Однозначно действия сотрудников водопоставляющей организации незаконные, они не имели право насчитывать штрафы таким способом.
Рекомендую Вам подать сначала претензию об устранении нарушений закона, а в случае отсутствия реагирования, подавать иск в суд, в порядке Гражданского кодекса Украины и Гражданского процессуального кодекса Украины.
Всего доброго!
Удачи Вам!
Адвокат, м. Київ, 26 років досвіду
Вам должны были насчитать за месяц по правилам, которые описаны в Приказе # 190
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ Н А К А З 27.06.2008 N 190
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 7 жовтня 2008 р. за N 936/15627
Про затвердження Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства N 131 ( z0557-12 ) від 27.03.2012 N 541 ( z1895-12 ) від 24.10.2012 }
3.3. У разі безоблікового водокористування виробник виконує
розрахунок витрат води за пропускною спроможністю труби вводу при швидкості руху води в ній 2,0 м/сек та дією її повним перерізом протягом 24 годин за добу.
3.4. Розрахунковий період при безобліковому водокористуванні встановлюється з дня початку такого користування. Якщо термін початку безоблікового водокористування виявити неможливо, розрахунковий період становить один місяць.
5.18. Споживач відповідає за цілісність та збереження засобів
обліку, пломб і деталей пломбування, встановлених представниками територіальних органів Держспоживстандарту та виробником в місцях з'єднань засобів обліку, запірної арматури, манометра та іншого обладнання вузла обліку незалежно від місця його розташування.
Знімати засоби обліку, здійснювати будь-які заміни їх частин або зміни положення на водомірному вузлі, де їх встановлено, знімати пломби, накладені органами Держспоживстандарту або виробником, має право лише виробник або споживач за дозволом виробника.
У разі самовільних дій споживач сплачує витрату води згідно з пунктами 3.3, 3.4 цих Правил.
Юрист, м. Суми, 6 років досвіду
Доброго дня!
По Вашому питанню повідомляю наступне:
Згідно закону:
Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення"
та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (із змінами)
У типовому договорі про надання послуг з централізованого постачання холодної води та водовідведення з фізичними особами зазначено:
5.2. Споживач зобов’язаний:
5.2.2. Щомісячно надавати інформацію про наявні показники лічильника.
5.2.4. Забезпечити доступ до відповідної інженерної мережі, арматури, квартирних засобів обліку представників виконавця (КП “Коломияводоканал” за наявності в них відповідного посвідчення, для проведення технічного огляду санітарно-технічного обладнання, зняття контрольних показань засобів обліку води.
5.2.6. Забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку води, пломб на них та не втручатися в їх роботу.
5.2.10. За власний рахунок проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів, пристроїв, обладнання та мереж (включно колодязів на них), які знаходяться у нього на балансі, що вийшли з ладу з його вини або за приведення їх у непридатність до експлуатації з будь-яких інших причин.
5.2.12. У разі встановлення Виконавцем факту несанкціонованого втручання в роботу засобів обліку, води відшкодовувати вартість робіт з проведення їх експертизи, метрологічної повірки та ремонту відповідно до вимог чинного законодавства.
Отже, у разі виникнення такої проблеми не зволікайте, та як можна швидше, звертайтеся до підприємства надавача послуг” для вирішення даного питання.
Відповідальність
6.2. Споживач несе відповідальність згідно із законодавством і цим договором за: 4) втручання у роботу засобів обліку води.
Також відповідно до Кримінального кодексу України –
Стаття 270-1. Умисне знищення або пошкодження об’єктів житлово-комунального господарства
карається штрафом від ста до двохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк.
караються позбавленням волі на строк від трьох до восьми років.
караються позбавленням волі на строк від п’яти до дванадцяти років.
Примітка. 1. Під об’єктами житлово-комунального господарства в цій статті слід розуміти житловий фонд, об’єкти благоустрою, теплопостачання, водопостачання та водовідведення, а також їх мережі чи складові (кришки люків, решітки на них тощо).
Для підтвердження вище сказаного, можу навести такі судові рішення, пов’язані з пошкодженням пломби на лічильниках водопостачання:
Вам необхідно звернутися до організації з письмовою заявою -зверненням викласти обставини та факти , та з вимогою обгрунтовано надати відповідь, щодо причин нарахування штрафних санкцій , які не передбачені вищевказаною постановою та порушують ваші права як споживача , додати копію листа з зазначенням форсмажорних обставин які спричинили втручання в систему водопостачання.
Звернення викладається у довільній формі на ім я директора організації та з зазначенням зворотних контактів для зв язку з вами і адресою, згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11 вам мають надати письмову відповідь у 15 -ти денний строк , звернення направляється поштою , або реєструється під час особистого звернення вустанову зі штампом та датою надходження , копію зі штампом ви маєте право отримати для себе як доказ.
відповідь водоканалу можливо оскаржити у суді.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, м. Дніпро, 31 рік досвіду
Закон Украины "Про житлово-комунальні послуги" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19):
"Стаття 22. Послуга з постачання гарячої води...
4. Послуга з постачання гарячої води надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з постачання гарячої води, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом."
"ПРАВИЛА користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0936-08):
"...Порядок обліку та оплати послуг
9. У квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії (далі - квартирні засоби обліку) проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача.
Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.
Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) квартирних засобів обліку проводяться за рахунок виконавця.
10. Оплата послуг за показаннями засобів обліку води, встановлених у квартирі (будинку садибного типу), проводиться лише у разі здійснення обліку в усіх точках розбору холодної та гарячої води у квартирі (будинку садибного типу) незалежно від наявності засобів обліку на вводах у багатоквартирний будинок.
Справляння плати за нормативами (нормами) споживання за наявності квартирних засобів обліку без урахування їх показань не допускається, за винятком випадків, передбачених абзацом п'ятим пункту 15 цих Правил. Виконавець і споживач не мають права відмовлятися від врахування показань засобів обліку...
11...Плата за послуги нараховується згідно з показаннями будинкового засобу обліку води, а у разі його відсутності (несправності) за нормативами (нормами) споживання у таких випадках:
у разі відсутності засобів обліку води, встановлених у квартирі (будинку садибного типу);
у разі несправності квартирних засобів обліку, що не підлягає усуненню, з моменту її виявлення;
у разі відсутності у виконавця показань квартирних засобів обліку за розрахунковий період з подальшим перерахунком відповідно до пункту 18 цих Правил...
15. Засоби обліку води і теплової енергії, встановлені у квартирі (будинку садибного типу) та на вводі у багатоквартирний будинок, підлягають періодичній повірці.
Періодична повірка засобів обліку води і теплової енергії проводиться у строк, що не перевищує одного місяця. За цей час споживач оплачує відповідні послуги у такому порядку:
з централізованого постачання холодної та гарячої води - згідно із середньомісячними показаннями засобів обліку за попередні три місяці;...
У разі несправності засобів обліку води і теплової енергії, що не підлягає усуненню, плата за послуги з моменту її виявлення вноситься згідно з нормативами (нормами) споживання.".
Закон Украины "Про житлово-комунальні послуги" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19):
"Стаття 27. Порядок оформлення претензій споживачів
1. У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг...
4. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг ... складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги...
5. Виконавець комунальної послуги ... зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача.
Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.
6. У разі неприбуття виконавця комунальної послуги ... в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях - якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги...
7. Виконавець комунальної послуги... протягом п’яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає (надсилає) споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем (управителем) відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).".
Теперь мои видение. оценка ситуации. Во-первых, как представлятся, плоба была установлена на вентеле горячей воды, как прекращение подачи этой воды. Во-вторых, исходя из содержания вопроса, на подаче горячей воды установлен счетчик учета подачи этой воды, который должен быть опломбирован отдельно, независимо от пломбы на вентеле. В-третьих, Ваша ситуация приведеными ни Законом, ни Правилами прямо не урегулирована, т.е. подлежат применению положения, в части касающейся, при этом, никаких положений о наложении штрафа ни Закон, ни Правила не содержат. В-пятых, если, поскольку на счетчике пломба стоит (счетчик в надлежащем состоятнии), то согласно выделенного мной положения п.10 Правил, исполнитель не праве отказываться от показаний счетчика, не имеет права применять нормы потребления горячей воды без счетчика, тем более за год назад - если после срыва пломбы показания счетчика не изменились, то и начислять плату за потребление воды не за что, если изменились - то согласно тарифам по счетчику, а не нормам потребления. В-шестых, как предусмотрено ст.29 Закона вызовите исполнителя для составления претензии относительно незаконного начисления суммы платежа и ее отмены (применительно к основанию составления претензии имеет место, как я считаю, ненадлежащее качество услуги (безосновательное и незаконное начисление суммы платежа); в этой части действуйте по правилам, изложенным в ст.29 Закона. В-седьмых, если обстоятельства имеют место, как я их представил и изложил, можете распечатать и приложить данную консультацию как к заявлению о вызове специалиста, комиссии для составления претензии, так и к акту-претензии.