Задайте вопрос юристу

916 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Недвижимость, 30 сентября 2020, вопрос №29927 100₴

Вопрос о приватизации земли свыше установленного лимита или по другой категории

Здравствуйте!
Вопрос о приватизации земли. Я использовал свое право на приватизацию 0,12 га в категории садоводство. У меня есть дача(участок) в садовом товариществе, 0,04 Га, который я тоже хочу приватизировать.
Можно ли приватизировать этот участок 0,04 Га в другой категории, например, строительство дачного дома ?
Или приватизировать этот участок платным образом?
Или передать этот участок родственнику, который еще не израсходовал свое право в категории садоводство?

Ответы юристов (8)

    Марусяк Андрій Романович
    15%
    Марусяк Андрій Романович 4 года назад

    Адвокат, г. Харьков, 8 лет опыта

    Доброго дня!

    Стаття 121 ЗК Норми безоплатної передачі земельних ділянок громадянам

    1. Громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності в таких розмірах:

    а) для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району;

    б) для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;

    в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;

    г) для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;

    ґ) для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;

    д) для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

    Ви можете отримати БЕЗОПЛАТНО кожен із видів цих земельних ділянок у межах норм. Всі ці види землі сумуються і є безоплатними.

    Норму в) для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара; ви вже використали, тепер пишіть заяву на безоплатну приватизацію по ґ) для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;\ Ви можете використати своє право по всім пунктам незалежно.

    Висновок: так, можете приватизувати безкоштовно землю на дачу або житлову забудову. Зверніть увагу на категорію земель і цільове призначення, чи можна на тій землі будувати дачу або житловий будинок з допоміжними спорудами, якщо ні, це підстава для відмови. Перевірити категорію земель можна на кадстровій карті або місцевій раді.

    Фараон Катерина Леонідівна
    20%
    Фараон Катерина Леонідівна 4 года назад

    Юрист, г. Каменец-Подольский, 9 лет опыта

    Доброго дня, Олексію. За земельним кодексом, а саме п. 3 статті 121 розмір земельної ділянки, що передається безоплатно громадянину у власність у зв'язку з набуттям ним права власності на жилий будинок, не може бути меншим, ніж максимальний розмір земельної ділянки відповідного цільового призначення, встановлений частиною першою цієї статті (крім випадків, якщо розмір земельної ділянки, на якій розташований будинок, є меншим).

    Якщо Ви хочете отримати безоплатно, то це неможливо, тому що за нормами Земельного кодексу пункту 4 статті 116 "Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання."

    Якщо родич не скористався таким правом (на отримання земельної ділянки безоплатно) саме категорії ведення садівництва, то чому б ні?

    В іншому випадку або купівля-продаж земельної ділянки, або оренда.

    Мєньков Андрій Васильович
    15%

    Доброго дня Олексію!

    Земельним кодексом України передбачено, що кожен повнолітній громадянин України безкоштовно може отримати землю для різних потреб. Громадяни України можуть одночасно отримати та приватизувати 6 земельних ділянок різного призначення, а ось їх розмір залежить від цільового призначення.

    Варто пам’ятати, що передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян проводиться один раз по кожному виду.

    Відповідно до статті 35 Земельного кодексу України громадяни мають право набувати безоплатно у власність або на умовах оренди земельні ділянки для ведення індивідуального або колективного садівництва. Що стосується іноземців, осіб без громадянства чи юридичних осіб, то вони можуть мати такі земельні ділянки лише на умовах оренди.

    Основним цільовим призначенням таких земельних ділянок є закладення та вирощування саду (деревних та кущових плодових насаджень). Однак частина наданої земельної ділянки для садівництва може використовуватися для будівництва та експлуатації житлового будинку і господарських будівель, необхідних для сезонного проживання громадянина та членів його сім’ї, а також для зберігання вирощеної продукції тощо.

    Громадянин України, який є членом садового товариства та якому виділена земельна ділянка для садівництва у постійне користування, має право її безоплатно приватизувати, якщо її розмір не перевищує 0,12 гектара та якщо дана особа не здійснювала приватизацію земельної ділянки такого виду безоплатно раніше.

    Варто пам’ятати, що приватизація земельної ділянки здійснюється без згоди на те інших членів садового товариства.

    Отож, сама процедура оформлення земельної ділянки для садівництва не відрізняється від приватизації земельних ділянок іншого виду, а різниця полягає лише в деяких документах і в застосовуваних нормах законодавства, а саме:

    для отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки необхідно звернутися в садове товариство та отримати довідку, що підтверджує членство особи в садовому кооперативі;

    надати викопіювання з генерального плану садового товариства із зазначенням місця розташування земельної ділянки, яку планується приватизувати;

    площа земельної ділянки для ведення садівництва не може перевищувати 0,12 га (у випадку з ділянками під забудову будинку — не більше 0,1 га);

    при передачі садової ділянки у власність, на неї не поширюється заборона, яка передбачена статтею 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

    Ковальчук Владимир
    15%

    Вопрос, который задают не реже остальных, касается того, кто именно и какую землю вправе приватизировать. Ответ прост: если гражданин Украины изъявит желание приватизировать участок земли или провести оформление земельного участка (земли) в частную собственность, следуя новому земельному законодательству, то этот гражданин может реализовать свое законное право в нижеперечисленных случаях:

    • если участок, подпадающий под приватизацию, пребывает в непосредственном использовании лица, опираясь на арендный договор либо государственный акт, регламентирующий право на постоянное пользование этим наделом;
    • если земельный участок с размещенным на нем жилом доме (в том числе и садовый участок), имеет соответствующие документы, подтверждающие право законной собственности, которое зарегистрировано в государственном законном порядке;
    • когда гражданин пожелал воспользоваться Конституционным правом — получить безвозмездно земельный участок — перевести таковой из коммунальной либо же государственной собственности в частную., Необходимо более детально разобраться в ситуации: есть ли сейчас договор аренды, сформирован ли участок садового товарищества и нужно ли Ваш выделять или отводить через проект.Обращайтесь изучим поможем.По вашему вопросу мало информации .
    Гончаренко Константин
    15%
    Гончаренко Константин 4 года назад

    Юрист, г. Сумы, 6 лет опыта

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами із земель державної або комунальної власності передбачений Розділом IV Земельного кодексу України.

    Перш за все, вам необхідно знайти вільну земельну ділянку, визначитись із цільовим призначенням земельної ділянки та її орієнтовними розмірами.

    Земельний Кодекс України ст.121: надає громадянам можливість отримати безоплатно землі наступних розмірів:

    • для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство;
    • для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;
    • для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;
    • для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;
    • для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;
    • для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

    Законом передбачена одноразова можливість передачі земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах вищезазначених норм по кожному виду використання. Окремо. Тобто, ви можете приватизувати шість земельних ділянок різного цільового призначення з вищезазначеного переліку.

    Для пошуку вільної земельної ділянки ви можете отримати таку інформацію в органах, які уповноважені надавати землі у власність громадян або скористатись Публічною кадастровою картою України (https://map.land.gov.ua/kadastrova-karta). Там ви отримаєте повну інформацію про земельну ділянку, а саме про право власності та речові права на землю, кадастровий номер земельної ділянки, тип власності, цільове призначення та площу.

    Наступним етапом є підготовка клопотання в порядку ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України та подання його:

    • до сільської , селищної, міської ради – щодо земель комунальної власності, які розташовані в межах населеного пункту;
    • до районної державної адміністрації – щодо земель державної власності поза межами населених пунктів;
    • до Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастр) та його територіальних органів – щодо земель для ведення особистого селянського господарства або садівництва державної власності поза межами населених пунктів).

    Перелік цих органів, їх контактні дані ви можете знайти, перейшовши за посиланням https://land.gov.ua/info/terytorialni-orhany-derzhheokadastru/.

    У клопотанні необхідно зазначити цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. Також, до клопотання обов’язково додаються:

    1. Графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки. Процес викопіювання графічних матеріалів та їх вартість передбачена Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 та Законом України «Про Державний земельний кадастр». За таку процедуру вам необхідно буде сплатити адміністративний збір у розмірі 63 грн. 06 коп. (станом на 2020 рік).

    Деякі інтернет ресурси рекомендують отримувати такий документ саме в органах місцевого самоврядування, однак ви можете зекономити свій час та кошти і отримати такі графічні матеріали, шляхом самостійного викопіювання із Публічної кадастрової карти України, що є належним документом. Дане питання було розглянуто Касаційним адміністративним судом у складі Верховного суду 09 січня 2020 року у справі №812/1264/17 та зазначено «Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з позицією судів попередніх інстанцій, що додані ОСОБА_1 до своєї заяви графічні матеріали (викопіювання), на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, роздруковані із Публічної кадастрової карти України, інформація в якій створена належним суб'єктом, є належним документом із відображенням інформації, яка дає можливість ідентифікувати бажану земельну ділянку на місцевості, та містить прив'язку земельної ділянки до відповідного населеного пункту (Привільська сільська рада Троїцького району Луганської області), площу бажаної земельної ділянки.» Із повним текстом Постанови суду ви можете ознайомитись за посиланням (

    2. Погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб);

    3. У разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства необхідно також подати документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі.

    Даний перелік додатків до клопотання є вичерпним, зокрема Земельним кодексом України передбачено, що суб’єктами передачі земельних ділянок у власність громадянам забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені ст. 118 Земельного кодексу України.

    Після того, як відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування отримав та зареєстрував ваше клопотання, він зобов’язаний розглянути його у місячний строк і надати або відмовити в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Підстави для відмови у наданні такого дозволу передбачені ч. 3 ст. 123 Земельного кодексу України.

    У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то ви, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку, маєте право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повинні повідомити відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

    Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється землевпорядниками, на підставі укладеного з ними договору. І саме тут, в «безоплатній» процедурі, вам потрібно заплатити певну суму коштів за послуги землевпорядника.

    Таким чином, в ст. 118 Земельного кодексу України закріплено право громадянина замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу та жодним чином не позбавляє його права на отримання від уповноваженого органу після спливу місячного строку дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або вмотивованої відмови у його наданні, а також права на судовий захист у випадку неможливості реалізації права на отримання відповідного дозволу (бездіяльності суб'єкта владних повноважень) або відмови у його наданні після спливу місячного строку.

    Дана правова позиція викладена в Постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 10 липня 2018 року в справі №806/3095/17 та від 17 грудня 2018 року у справі №509/4156/15 (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/75253679, http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/78626478).

    Варто зазначити, що проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки підлягає обов’язковому погодженню із територіальним органом Держгеокадастру, відповідно до ст. 186-1 Земельного кодексу України.

    Після погодженого проекту землеустрою його також необхідно затвердити в органах місцевого самоврядування. Така процедура триває протягом двох тижнів з дня отримання погодженого проекту землеустрою. Результатом такого затвердження є прийняття рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність, що передбачено ч. 9 ст. 118 Земельного кодексу України. Дуже часто органи місцевого самоврядування відмовляють громадянам у передачі земельної ділянки у власність на даній стадії, однак Земельним кодексом України передбачено право що така відмова може бути оскаржена в суді.

    4. І останнім кроком для отримання земельної ділянки у власність є реєстрація права власності на земельну ділянку. Для цього вам необхідно звернутись до державного реєстратора в ЦНАП або нотаріуса в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя за місцезнаходженням земельної ділянки.

    Для державної реєстрації права власності на земельну ділянку, права на яку набуваються шляхом передачі земельних ділянок у власність із земель державної або комунальної власності, подається:

    • заява на проведення реєстраційних дій;
    • паспорт та ідентифікаційний код;
    • рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність;
    • витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку;
    • квитанція про сплату адміністративного збору у розмірі 210 грн. 20 коп. (станом на 2020 рік).

    Подати таку заяву ви можете особисто, або через уповноваженого представника.

    Строк розгляду заяви державним реєстратором складає 5 робочих днів.

    Також державний реєстратор на підставах, визначених в ч. 1 ст. 24 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» може відмовити у реєстрації права власності на земельну ділянку.

    Отже, етапами безоплатного отримання земельної ділянки є:

    1. визначення із цільовим призначення, розміром земельної ділянки;
    2. подання клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в порядку ч. 6 ст. 118 Земельного кодексу України;
    3. отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки/відмову в наданні дозволу.
    4. укладання договору із землевпорядниками та замовлення розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі, якщо відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування не надав дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні;
    5. повідомлення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про замовлення розробки проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу;
    6. погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;
    7. затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та отримання рішення про надання земельної ділянки у власність;
    8. державна реєстрація права власності на земельну ділянку.

    у разі відмови органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки

    Таку відмову ви маєте право оскаржити до адміністративного суду. При цьому вам необхідно буде сплатити судовий збір та додаткові витрати пов’язані із розглядом справи. Також потрібно враховувати судову практику з аналогічних питань, оскільки на сьогодні суди України можуть тільки зобов'язати відповідні органи повторно розглянути клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, а не зобов’язати надати такий дозвіл».

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат  Євген Олександрович
    20%
    Адвокат Євген Олександрович 4 года назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Здравствуйте, Алексей!

    Так, согласно статьи 14 Конституции Украины гарантируется право собственности на землю.

    Это право приобретается и реализуется гражданами, юридическими лицами и государством исключительно в соответствии с законом.

    В свою очередь часть 1 статьи 81 Земельного кодекса Украины определяет, что граждане Украины приобретают право собственности на земельные участки на основании бесплатной передачи из земель государственной и коммунальной собственности.

    Согласно части 1 статьи 121 Земельного кодекса Украины, установлено нормы бесплатной передачи земельных участков гражданам, а именно:

    а) для ведения фермерского хозяйства - в размере земельной доли (пая), определенной для членов сельскохозяйственных предприятий, расположенных на территории сельского, поселкового, городского совета, где находится фермерское хозяйство. Если на территории сельского, поселкового, городского совета расположено несколько сельскохозяйственных предприятий, размер земельной доли (пая) определяется как средний по этим предприятиям. В случае отсутствия сельскохозяйственных предприятий на территории соответствующего совета размер земельной доли (пая) определяется как средний по району;

    б) для ведения личного крестьянского хозяйства - не более 2,0 гектара;

    в) для ведения садоводства - не более 0,12 гектара;

    г) для строительства и обслуживания жилого дома, хозяйственных зданий и сооружений (приусадебный участок) в селах - не более 0,25 гектара, в поселках - не более 0,15 гектара, в городах - не более 0,10 гектара;

    ґ) для индивидуального дачного строительства - не более 0,10 гектара;

    Сразу стоит отметить, что частью 4 статьи 116 Земельного кодекса Украины устанавливает, что передача земельных участков бесплатно в собственность граждан в пределах норм, определенных настоящим Кодексом, проводится один раз по каждому виду использования.

    То есть, каждому гражданину гарантировано законодательством право на разовую приватизацию каждого вида целевого назначения земельных участков, что в совокупности дает право на бесплатное получение шести земельных участков соответствующей площади, с разными видами целевого назначения.

    При этом обращаем внимание и на то, что действующим законодательством не предусмотрено бесплатное получение земельных участков с какой-либо привязкой к месту регистрации, проживания, пребывания и тому подобное. Каждый гражданин может получить земельные участки на территории любого населенного пункта Украины или же за пределами такого населенного пункта.

    Следовательно, какие же именно этапы нужно пройти гражданину Украины в случае возникшего желания реализовать свое право на бесплатную передачу земельного участка:

    1. Нужно определиться с населенным пунктом, где гражданин желает получить земельный участок, целевым назначением земельного участка и выбрать свободный земельный участок.
    2. Обращение гражданина с ходатайством о передаче бесплатно в собственность земельного участка.

    В зависимости от вида и местоположения земельного участка, с таким ходатайством нужно обращаться:

    • местный совет (если вопрос касается земель коммунальной собственности, расположенных в населенных пунктах);
    • в районной госадминистрации (если вопрос касается земель государственной собственности за пределами населенных пунктов);
    • в Главное управление Госгеокадастра в областях (если вопрос касается земель для ведения личного крестьянского хозяйства или садоводства государственной собственности за пределами населенных пунктов).

    В ходатайстве указываются целевое назначение земельного участка и его ориентировочные размеры. К ходатайству прилагаются графические материалы, на которых указано желаемое место расположения земельного участка, согласования землепользователя (в случае изъятия земельного участка, находящегося в пользовании других лиц) и документы, подтверждающие опыт работы в сельском хозяйстве или наличие образования, полученного в аграрном учебном заведении (в случае предоставления земельного участка для ведения фермерского хозяйства). Также прилагаются копии документов, которые удостоверяют личность, которая обратилась с соответствующим ходатайством и справку о присвоении регистрационного номера учетной карточки налогоплательщика (номер и серия паспорта для лиц, которые по религиозным убеждениям отказались от получения этого номера).

    Можно использовать Публичную кадастровую карту Украины (хитрости использования этой карты состоят в том, что землю нужно выбирать рядом с уже выделенным земельным участком. Это повышает вероятность того, что на этой территории разработан Детальный план территории и целевое использование земли соответствует такому плану.

    Также, можно обратиться в территориальные органы Госгеокадастра и заказать указаны графические материалы по местонахождению земельного участка (стоимость таких услуг - выкопировки из кадастровой карты или плана (стоимость такой услуги определяется в соответствии с постановлением КМУ от 01.08.2011 года № 835 «Некоторые вопросы предоставления государственным агентством земельных ресурсов и его территориальными органами административных услуг».

    Обязательно стоит проверять земельные участки сельскохозяйственного назначения по этой ссылке на предмет включения таких земельных участков в перечень земельных участков сельскохозяйственного назначения государственной собственности для продажи права на них на земельных торгах в соответствии с приказами компетентных органов.

    В таком случае, такие земли по процедуре бесплатной передачи нельзя будет получить в связи с реализацией права на них на конкурсной основе.

    • В дальнейшем нужно получить согласование поданного ходатайства.

    В соответствии с ч. 7 ст. 118 Земельного кодекса Украины соответствующий орган исполнительной власти или местного самоуправления, который передает земельные участки государственной или коммунальной собственности в частную собственность, в соответствие с полномочиями, предусмотренные статьей 122 этого Кодекса, рассматривает ходатайство в месячный срок и дает разрешение на разработку проекта землеустройства по отводу земельного участка либо предоставляет мотивированный отказ в его предоставлении.

    Акцентируем внимание на то, что согласно этой же ж ч. 7 ст. 118 Земельного кодекса Украины основанием для отказа в предоставлении такого разрешения может быть только несоответствие места расположения объекта требованиям законов, принятых в соответствии с ними нормативно-правовых актов, генеральных планов населенных пунктов и другой градостроительной документации, схем землеустройства и технико-экономических обоснований использования и охраны земель административно-территориальных единиц, проектов землеустройства относительно благоустройства территорий населенных пунктов, утвержденных в установленном законом порядке.

    Однако в указанной ситуации, действует принцип «молчаливого согласия», когда лицо может начать процесс разработки проекта землеустройства по отводу земельного участка, после чего подает его с соответствующим заявлением на утверждение. Шансы на его утверждение по молчаливому согласию довольно высокие (правовых оснований для отказа у исполнительного органа почти нет), однако это не исключает получения отказа в его утверждении, которую нужно будет обжаловать в судебном порядке или повторно обращаться с заявлением.

    В случае возникновения такой ситуации, лицо письменно уведомляет исполнительный орган о начале разработки проекта землеустройства и прилагет к письменному уведомлению договор на выполнение работ по разработке проекта землеустройства по отводу земельного участка в месячный срок со дня истечения месячного срока, установленного для согласования ходатайства, то есть фактически через два месяца со дня подачи ходатайства.

    Следующим этапом является заключения договора на разработку проекта землеустройства и разработка такого проекта.

    Стоит обратить внимание, что непосредственным исполнителем такого проекта может быть только лицо, имеющее сертификат инженера-землеустроителя, в противном случае осуществить государственную регистрацию земельного участка будет невозможно, поскольку проект землеустройства будет считаться недействительным. Перечень таких лиц размещен на официальном сайте Госгеокадастра (подраздел «Государственный реестр сертифицированных инженеров-землеустроителей» раздела «Лицензирование и сертификация»).

    В соответствии со статьей 28 Закона Украины «О землеустройстве» максимальный срок составления документации по землеустройству не должен превышать шести месяцев с момента заключения договора. Однако, дополнительно, стоит в договоре согласовать конкретные сроки выполнения работ.

    Если отвод земельного участка, который желает получить лицо обратившееся с ходатайством, будет происходить за счет особо ценных земель, земель лесного фонда, а также земель водного фонда, природоохранного, оздоровительного, рекреационного и историко-культурного назначения, то в соответствии со статьей 9 Закона Украины «О государственной экспертизе землеустроительной документации» такой проект землеустройства подлежит обязательной государственной экспертизе, которая проводится Госгеокадастром.

    1. После разработки проекта землеустройства, лицо должно получить согласование проекта землеустройства по отводу земельного участка.

    Согласно статьи 1861 Земельного кодекса Украины проект землеустройства по отводу земельных участков всех категорий и форм собственности подлежит обязательному согласованию с территориальным органом Госгеокадастра.

    Кроме того, проект землеустройства по отводу земельного участка в пределах населенного пункта или земельного участка за пределами населенного пункта, на котором планируется размещение объекта строительства подается также на согласование в структурные подразделения районных, Киевской и Севастопольской городских государственных администраций в сфере градостроительства и архитектуры.

    Такую услугу можно заказать также в Центрах предоставления административных услуг соответствующего региона.

    Согласно статьи 50 Закона Украины «О землеустройстве» проекты землеустройства по отводу земельных участков включают:

    • задание на разработку проекта землеустройства;
    • пояснительную записку;
    • копию ходатайства (заявления) о предоставлении разрешения на разработку проекта землеустройства по отводу земельного участка (в случае формирования и / или изменения целевого назначения земельного
    • участка за счет земель государственной или коммунальной собственности);
    • решения Верховного Совета Автономной Республики Крым, Совета министров Автономной Республики Крым, соответствующего органа исполнительной власти или органа местного самоуправления о предоставлении разрешения на разработку проекта землеустройства по отводу земельного участка (в случаях, предусмотренных законом);
    • справку из государственной статистической отчетности о наличии земель и распределении их по собственниками земель, землепользователями, угодьями;
    • материалы геодезических изысканий и землеустроительного проектирования (в случае формирования земельного участка);
    • сведения о вычисления площади земельного участка (в случае формирования земельного участка);
    • копии правоустанавливающих документов на объекты недвижимого имущества, расположенные на земельном участке (при наличии таких объектов);
    • копии правоустанавливающих документов на объекты недвижимого имущества для объектов строительства которые по классу последствий (ответственности) относятся к объектам со средними и значительными последствиями, которые расположены на земельном участке;
    • расчет размера потерь сельскохозяйственного и лесохозяйственного производства (в случаях, предусмотренных законом);
    • расчет размера убытков собственников земли и землепользователей (в случаях, предусмотренных законом);
    • акт переноса в натуру (на местность) границ охранных зон, зон санитарной охраны, санитарно-защитных зон и зон особого режима использования земель при их наличии (в случае формирования земельного участка);
    • перечень ограничений в использовании земельных участков;
    • выкопировки из кадастровой карты (плана) или другие графические материалы, на которых указано желаемое место расположения земельного участка (в случае формирования земельного участка);
    • кадастровый план земельного участка;
    • участка в натуру (на местность) (в случае формирования земельного участка);
    • материалы согласования проекта землеустройства.

    Органы, которые согласовывают такой проект землеустройства, обязаны в течение десяти дней безвозмездно предоставить или отправить заказным письмом с уведомлением разработчику свои выводы о его согласовании или об отказе в таком согласовании с обязательной ссылкой на законы и принятые в соответствии с ними нормативно-правовые акты, регулирующих отношения в соответствующей сфере.

    Основанием для отказа в согласовании проекта землеустройства по отводу земельного участка может быть только несоответствие его положений требованиям законов и принятых в соответствии с ними нормативно-правовых актов, документации по землеустройству или градостроительной документации.

    Соответствующие правила закреплены в ч. ч. 5-7 ст.1861 Земельного кодекса Украины.

    В дальнейшем происходит регистрация земельного участка в Государственном земельном кадастре.

    В соответствии с пунктом 110 Порядка ведения Государственного земельного кадастра, утвержденного постановлением КМУ №1051 от 17.10.2012 года, для государственной регистрации земельного участка государственному кадастровому регистратору, который осуществляет такую регистрацию, подаются:

    • заявление (в бумажной или электронной форме) о государственной регистрации земельного участка по форме согласно приложению 22;

    До начала процедур рекомендую проверить официально то, что данные земельные участки о которых Вы ведёте речь, не принадлежат на праве собственности другим лицам.

    Всего доброго!

    Удачи Вам!

    Малик Олександр Володимирович
    Малик Олександр Володимирович 4 года назад

    Адвокат, г. Винница, 10 лет опыта

    Згідно із ч.1 ст. 121 ЗКУ громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у таких розмірах:

    • для ведення фермерського господарства - в розмірі земельної частки (паю), визначеної для членів сільськогосподарських підприємств, розташованих на території сільської, селищної, міської ради, де знаходиться фермерське господарство. Якщо на території сільської, селищної, міської ради розташовано декілька сільськогосподарських підприємств, розмір земельної частки (паю) визначається як середній по цих підприємствах. У разі відсутності сільськогосподарських підприємств на території відповідної ради розмір земельної частки (паю) визначається як середній по району;
    • для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара;
    • для ведення садівництва - не більше 0,12 гектара;
    • для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15гектара, в містах - не більше 0,10 гектара;
    • для індивідуального дачного будівництва - не більше 0,10 гектара;
    • для будівництва індивідуальних гаражів - не більше 0,01 гектара.

    Важливо! Передача земельних ділянок безоплатно у власність громадян у межах вищезазначених норм провадиться один раз по кожному виду використання (ч. 4 ст. 116 ЗКУ ).

    Це означає, що Ви маєте право отримати у приватну власність до шести земельних ділянок різного цільового призначення (згідно з переліком ст. 121 ЗКУ).

    Розмір земельних ділянок, що передаються безоплатно громадянину для ведення особистого селянського господарства, може бути збільшено у разі отримання в натурі (на місцевості) земельної частки (паю).

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 4 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта

    Доброго дня, Олексію!

    Відповідно до частини четвертої статті 116 Земельного кодексу України передача земельних ділянок безоплатно у власність громадянам у межах норм, визначених цим Кодексом, провадиться один раз по кожному виду використання.

    У випадку, якщо громадянину до 2002 року в користування надано декілька земельних ділянок одного цільового призначення, безкоштовно приватизувати він може лише одну з них незалежно від її розміру та місця розташування. Інші ділянки за тим самим цільовим призначенням він може приватизувати лише викупивши їх. Крім того, громадянину не обов’язково приватизовувати земельну ділянку, оскільки право користування нею можна узаконити, уклавши з відповідним органом за місцем розташування ділянки договір оренди земельної ділянки.

    Отже, за кожним видом використання особа може приватизувати земельну ділянку лише один раз. Проте, ситуація з приватизацією двох ділянок із одним призначенням не безнадійна. Вихід є, і не один.

    По-перше, людина може приватизувати одну із них, а іншу взяти в оренду. По-друге, проблемну ділянку може приватизувати інший член сім’ї. І по-третє, можна змінити цільове призначення однієї з ділянок і приватизувати її.

    Змінити цільове призначення земельної ділянки можна за декількох умов:

    1. Наявність детального плану території, який передбачає використання цієї земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства.

    2. Розробка проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, оскільки відбувається зміна її цільового призначення (навіть змінюється категорія). Погодження і затвердження цього проекту в установленому порядку. Реєстрація земельної ділянки в державному земельному кадастрі.

    3. Реєстрація права комунальної власності в Державному реєстрі прав.

    4. Прийняття рішення щодо надання земельної ділянки у власність чи користування із зміненим цільовим призначенням.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України