Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 20 апреля 2021, вопрос №41406 150₴

НЕ прохождение службы

Я стою на учёте на альтернативную службу, но не хочу ее проходить.
Сегодня мне позвонил исполком так как был незнакомый номер я принял вызов. Сказали что мне назначена встреча по поводу работы. Я планирую мигрировать, и прохождение альтернативной службы не входит в мои планы. В связи с этим есть такие вопросы:
1. Считается ли уведомление по телефону надлежащим способом информирования?
2. Что будет если я не явлюсь? Какие могут быть последствия?
3. Как все это "обойти"?
4. Могут ли меня списать с альтернативной службы из за того что я не явился?
5. Если меня спишут, то как мне быть чтобы не попасть в руки военкомата?
6. Может ли эта ситуация повлиять на то, пропустят меня на границе или нет?
Прошу вас помочь в этом деле. Большое спасибо

Ответы юристов (12)

    Винограденко Антон Анатолійович
    30%
    Винограденко Антон Анатолійович 3 года назад

    Юрист, г. Харьков, 13 лет опыта

    1. Считается ли уведомление по телефону надлежащим способом информирования? - Ні.

    2. Что будет если я не явлюсь? Какие могут быть последствия? - Стаття 8 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу":

    Громадянин, направлений на альтернативну службу, не має права:

    ухилятися від проходження альтернативної служби;

    брати участь у страйках;

    займатися підприємницькою діяльністю;

    навчатися в закладах освіти, крім середніх або вищих закладів освіти з вечірньою або заочною формами навчання;

    відмовлятися від місця проходження альтернативної служби, визначеного відповідним структурним підрозділом місцевої державної адміністрації.

    Ухиленням від проходження альтернативної служби вважається:

    неприбуття без поважних причин на місце проходження альтернативної служби, зазначене у направленні, або прибуття із запізненням більше ніж на три календарні дні;

    самовільне припинення виконання службових обов’язків;

    несвоєчасне (пізніше ніж за п’ять календарних днів) повідомлення відповідному структурному підрозділу місцевої державної адміністрації про надання відпустки з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, а також про попередження власником або уповноваженим ним органом щодо звільнення у зв’язку з ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємства, установи, організації.

    4. Могут ли меня списать с альтернативной службы из за того что я не явился? - У разі ухилення громадянина від проходження альтернативної служби або вчинення інших дій, передбачених частиною першою цієї статті (ухилятися від проходження альтернативної служби; брати участь у страйках; займатися підприємницькою діяльністю; навчатися в закладах освіти, крім середніх або вищих закладів освіти з вечірньою або заочною формами навчання; відмовлятися від місця проходження альтернативної служби, визначеного відповідним структурним підрозділом місцевої державної адміністрації), місцева державна адміністрація може скасувати своє рішення про направлення його на альтернативну службу, про що протягом п’яти календарних днів у письмовій формі повідомляє громадянина і військовий комісаріат, після чого громадянин підлягає призову на строкову військову службу на загальних підставах.

    Стаття 21 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу":

    Альтернативна служба достроково припиняється у разі:

    -призову громадянина на строкову військову службу за власним бажанням;

    визнання громадянина непридатним за станом здоров’я для подальшого проходження військової служби на підставі -висновку (постанови) військово-лікарської комісії;

    виникнення у громадянина права на відстрочку внаслідок зміни сімейних обставин, передбаченого законодавством -про військовий обов’язок і військову службу;

    -засудження громадянина до позбавлення волі;

    -порушення вимог статті 8 цього Закону. (то, що зазначив вище)

    6. Может ли эта ситуация повлиять на то, пропустят меня на границе или нет? - Може, але пока ви не отримали направлення ваші дії не можуть вважатися "ухиленням", тому і на кордоні не повинні бути проблеми.

    • Вячеслав Клиент 3 года назад
      То есть они не могут "списать" так как не надлежащим способом уведомили? Если они все же "спишут" могу ли я оскаржити їх протиправні дії?
      • Винограденко Антон Анатолійович
        Винограденко Антон Анатолійович 3 года назад

        Юрист, г. Харьков, 13 лет опыта

        То есть они не могут "списать" так как не надлежащим способом уведомили? - они могут пытаться "списать", но у них не будет доказательства надлежащего уведомления Вас.

        Если они все же "спишут" могу ли я оскаржити їх протиправні дії? - Конечно можно.

    Мєньков Андрій Васильович
    23.3%

    Добрый день Вячеслав!

    Уведомление по телефону не является надлежащим, поскольку это уведомление должно быть обязательно установленной письменной формы с печатью согласно Положения о порядке прохождения альтернативной службы, утвержденного постановлением Кабинета Министров Украины от 10.11.1999 года № 2066. Это письменное уведомление освобождает Вас от учебы либо работы для участия в заседании комисии. Основанием для отказа в направлении на альтернативную службу может быть неявка на комиссию без уважительных причин. Но это если Вас письменно уведомили. Тогда в течении 5 дней комиссия направит свое решение в военкомат и далее Вы будете подлежать призову на воинскую службу. Касательно выезда за пределы Украины, то законодательство не предусматривает предоставления каких-либо документов про воинский учет припересечении границы, равно как и предъявления каких-либо справок с военкомата.

    • Вячеслав Клиент 3 года назад

      Спасибо. Часто бывает что наши местные власти не соблюдают закон в таких "мелочах" и могут списать с альтернативной службы. Предположим что спишут. Как мне действовать дальше?

      • Винограденко Антон Анатолійович
        Винограденко Антон Анатолійович 3 года назад

        Юрист, г. Харьков, 13 лет опыта

        Положення про комісії у справахальтернативної служби:

        "З метою вирішення питань проходження громадянами альтернативної служби утворюються комісії у справах альтернативної служби (надалі - комісії): республіканська, Риспубліки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські, а в разі необхідності - районні й міські.

        Комісії у своїй діяльності керуються Конституцією і законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, цим Положенням, а також рішеннями відповідних місцевої державної адміністрації або виконавчого комітету Ради народних депутатів. У межах своєї компетенції комісії організують виконання актів законодавства України.

        2. Комісія Республіки Крим, обласні, міські та районні комісії:

        а) розглядають заяви громадян про направлення їх на альтернативну службу, зміну місця проходження служби або її дострокове припинення;

        б) визначають разом із службою зайнятості відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку підприємств, установ і організацій (надалі - підприємства) кількість робочих місць на них для проходження громадянами альтернативної служби;

        в) видають громадянам направлення (додаток N 1) для проходження альтернативної служби;

        г) здійснюють облік громадян, які проходять або пройшли альтернативну службу;

        д) розглядають прохання власників підприємств або уповноважених ними органів про дострокове розірвання трудового договору з громадянином, який проходить альтернативну службу, в разі порушення ним трудової дисципліни;

        є) організують контроль за проходженням громадянами альтернативної служби, ведуть облік строків її проходження;

        ж) розглядають заяви та скарги громадян про порушення їх соціально-економічних, політичних прав і свобод у зв'язку з проходженням ними альтернативної служби;

        з) складають у встановленому порядку статистичну звітність;

        і) вирішують інші питання, пов'язані з проходженням громадянами альтернативної служби.

        Комісії приймають рішення:

        про проходження громадянами альтернативної служби;

        про відмову в розгляді заяви про направлення на альтернативну службу;

        про скасування рішення про направлення громадянина на альтернативну службу у разі ухилення його від проходження цієї служби;

        про зміну місця проходження громадянами альтернативної служби;

        про звільнення громадянина від альтернативної служби;

        про припинення (в тому числі дострокове), переривання і поновлення альтернативної служби.

        Рішення комісії можуть бути оскаржені у судовому порядку."

      • Мєньков Андрій Васильович

        Часто бывает что наши местные власти не соблюдают закон в таких "мелочах" и могут списать с альтернативной службы. Предположим что спишут. Как мне действовать дальше?

        Вячеслав если без надлежащего уведомления комиссия примет решение отказать в направлении на альтернативную службу и передаст его в военкомат Вам необходимо письменно обратится в комисиию с требованием предоставить Вам копию этого решения и обжаловать его в суд порядке административного судопроизводства. Иными словами обратится в Сумской окружной административный суд с административным иском и требованием отменить решение комиссии как незаконное. Обратиться в суд нужно в течении 6 месяцев с дня получения спорного решения комиссии.

        • Вячеслав Клиент 3 года назад

          Скажите пожалуйста, а где в законе есть информация что в течение полу года нужно обратиться? Из того что я читал то в течение 5 дней

          • Винограденко Антон Анатолійович
            Винограденко Антон Анатолійович 3 года назад

            Юрист, г. Харьков, 13 лет опыта

            срок обращения в суд 6 месяцев согласно ст. 122 Кодекса адміністративного судочинства Украины.

    Гончаренко Константин
    20%
    Гончаренко Константин 3 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне

    Право на альтернативну (невійськову) службу

    Громадяни України мають право на альтернативну службу, якщо виконання військового обов'язку суперечить їхнім релігійним переконанням і якщо вони належать до діючих відповідно до законодавства релігійних організацій, віровчення яких не допускає користування зброєю. Перелік таких релігійних організацій затверджується Кабінетом Міністрів України. Цим правом користуються громадяни, які належать до зазначених релігійних організацій, що діють як із зареєстрованим статутом, так і без його реєстрації.

    В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть бути встановлені окремі обмеження цього права із зазначенням строку їх дії.

    Відповідно до ст. 5 Закону України "Про альтернативну (невійськову) службу" на альтернативну службу направляються громадяни, які підлягають призову на строкову військову службу і особисто заявили про неможливість її проходження як такої, що суперечить їхнім релігійним переконанням, документально або іншим чином підтвердили істинність переконань та стосовно яких прийнято відповідні рішення.

    Не підлягають направленню на альтернативну службу громадяни:

    • звільнені відповідно до законодавства від призову на строкову військову службу;
    • яким відповідно до законодавства надано відстрочку від призову на строкову військову службу (на строк дії відстрочки).

    Громадянам, які звільняються з роботи у зв'язку з направленням для проходження альтернативної служби, виплачується вихідна допомога в розмірі двох мінімальних заробітних плат.

    Громадянин, направлений на альтернативну службу, не має права:

    • ухилятися від проходження альтернативної служби;
    • брати участь у страйках;
    • займатися підприємницькою діяльністю;
    • навчатися в закладах освіти, крім середніх або вищих закладів освіти з вечірньою або заочною формами навчання;
    • відмовлятися від місця проходження альтернативної служби, визначеного відповідним структурним підрозділом місцевої державної адміністрації.

    Ухиленням від проходження альтернативної служби вважається:

    • неприбуття без поважних причин на місце проходження альтернативної служби, зазначене у направленні, або прибуття із запізненням більше ніж на три календарні дні;
    • самовільне припинення виконання службових обов'язків;
    • несвоєчасне (пізніше ніж за п'ять календарних днів) повідомлення відповідному структурному підрозділу місцевої державної адміністрації про надання відпустки з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, а також про попередження власником або уповноваженим ним органом щодо звільнення у зв'язку з ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємства, установи, організації.

    У разі ухилення громадянина від проходження альтернативної служби або вчинення інших дій, місцева державна адміністрація може скасувати своє рішення про направлення його на альтернативну службу, про що протягом п'яти календарних днів у письмовій формі повідомляє громадянина і військовий комісаріат, після чого громадянин підлягає призову на строкову військову службу на загальних підставах.

    Направлення на альтернативну службуКуди звернутись?

    Для вирішення питання про направлення на альтернативну службу громадянин після взяття на військовий облік, але не пізніше ніж за два календарні місяці до початку встановленого законодавством періоду призову на строкову військову службу особисто подає письмову заяву до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації за місцем проживання.

    Необхідні документи

    Заява про направлення на альтернативну службу подається у довільній формі із зазначенням мотивів неможливості проходження строкової військової служби та підтвердженням істинності релігійних переконань громадянина. До заяви додаються документи, що підтверджують істинність його релігійних переконань, копія документа про освіту, довідка про склад сім'ї та довідка з місця роботи або навчання.

    У разі порушення громадянином установленого строку подання заяви у ній мають бути зазначені причини її несвоєчасного подання.

    Заява про направлення на альтернативну службу приймається за наявності паспорта. Відсутність паспорта є підставою для відмови у прийнятті заяви.

    Строк розгляду

    Заява громадянина про направлення на альтернативну службу розглядається відповідним структурним підрозділом місцевої держадміністрації протягом календарного місяця після її надходження в присутності громадянина.

    У разі потреби до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації запрошуються представники релігійних організацій, громадськості та вживаються в межах законодавства інші заходи для встановлення належності громадянина до релігійної організації, віровчення якої не допускає користування зброєю, та істинності його релігійних переконань.

    Підстави для відмови

    Підставою для відмови громадянину в направленні на альтернативну службу або звільненні від призову на військові збори є:

    • несвоєчасне подання заяви про направлення на альтернативну службу або звільнення від призову на військові збори;
    • відсутність підтвердження істинності релігійних переконань;
    • неявка громадянина без поважних причин до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації.

    Інші причини не можуть бути підставою для відмови в направленні на альтернативну службу або звільненні від призову на військові збори.

    Проходження альтернативної служби

    Громадяни проходять альтернативну службу переважно в межах населеного пункту за місцем проживання або у місцевості, звідки вони мають можливість щоденно повертатися до місця проживання.

    У разі проходження громадянином альтернативної служби не за місцем проживання, а в місцевості, звідки він не має можливості щоденно повертатися до місця проживання, власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган зобов'язаний надати громадянину з дня початку служби місце в гуртожитку або інше впорядковане тимчасове житло.

    Конкретне місце проходження альтернативної служби визначається відповідним структурним підрозділом місцевої державної адміністрації.

    Умови та місце проходження альтернативної служби

    Альтернативну службу громадяни проходять на підприємствах, в установах, організаціях, що перебувають у державній, комунальній власності або переважна частка у статутному фонді яких є в державній або комунальній власності, діяльність яких у першу чергу пов'язана із соціальним захистом населення, охороною здоров'я, захистом довкілля, будівництвом, житлово-комунальним та сільським господарством, а також у патронажній службі в організаціях Товариства Червоного Хреста України.

    Строк альтернативної служби

    Строк альтернативної служби у півтора раза перевищує строк військової служби, встановлений для солдатів і сержантів, які проходять строкову військову службу в Збройних Силах України та інших утворених відповідно до законів України військових формуваннях.

    Для осіб, які мають вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем підготовки спеціаліста або магістра, строк альтернативної служби у півтора раза перевищує строк військової служби, встановлений для осіб, які мають відповідний освітньо-кваліфікаційний рівень.

    Початком альтернативної служби вважається день, коли громадянин фактично приступив до роботи на підприємстві, в установі, організації, визначений наказом про прийняття на роботу.

    У разі направлення громадянина для проходження альтернативної служби не за місцем проживання, а в місцевість, звідки він не може щоденно повертатися до місця проживання, строк альтернативної служби визначається з урахуванням часу, необхідного для переїзду до місця служби та у зворотному напрямку.

    Зміна місця проходження служби

    Під час проходження альтернативної служби громадянин має право звернутися до відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації з мотивованою заявою щодо зміни місця проходження служби, а також дострокового звільнення з неї на підставах, передбачених Законом.

    У разі самовільного припинення або систематичного невиконання без поважних причин покладених на громадянина службових обов'язків власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган має право звернутися до відповідного структурного підрозділу місцевої державної адміністрації з клопотанням про дострокове розірвання трудового договору.

    Власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган не має права в односторонньому порядку достроково розірвати трудовий договір з громадянином, який проходить альтернативну службу.

    Припинення альтернативної служби

    Альтернативна служба припиняється у разі закінчення строку її проходження або достроково за рішенням місцевої державної адміністрації.

    Рішення місцевої державної адміністрації щодо дострокового припинення альтернативної служби є обов'язковим як для власника підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу, так і для громадянина.

    Альтернативна служба достроково припиняється у разі:

    • призову громадянина на строкову військову службу за власним бажанням;
    • визнання громадянина непридатним за станом здоров'я для подальшого проходження військової служби на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії;
    • виникнення у громадянина права на відстрочку внаслідок зміни сімейних обставин, передбаченого законодавством про військовий
    • обов'язок і військову службу;
    • засудження громадянина до позбавлення волі;
    • порушення вимог статті 8 Закону.

    По Вашим питанням:

    1. Вам має прийти письмове повідомлення на бланку структурного підрозділу ОДА з зазначенням місця, дати назви закладу проходження служби та дати явки для проходження. - Якщо письмове повідомлення Вам не надходило , Вас не повідомлено належним чином.

    2. Якщо повідомлення не було Вам вручено , максимум штраф за порушення правил обліку адмін відповідальність. ст. 210 КУпАП(19-119 грн до 255 грн)

    3. Якщо письмового повідомлення не вручено - телефонне повідомлення не є належним повідомленням.

    4.Списати можуть за рішенням комісії ВЛК, ЯКЩО ВИЗНАЮТЬ ВАС НЕПРИДАТНИМ ДО СЛУЖБИ(видається постанова ВЛК)

    5. не підписуйте повісток особисто і добре буде.

    6. Якщо щодо вас не винесено рішення суду про обмеження виїзду за кордон то можете їхати, комісаріат не має повноважень обмежувати.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Савченко Олександр
    13.3%
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Доброго дня, Вячеславе!

    ПОЛОЖЕННЯ про порядок проходження альтернативної (невійськової) служби, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 1999 р. N 2066 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2066-99-%D0%BF...):

    4. Для вирішення питання про направлення на альтернативну службу громадянин після взяття на військовий облік, але не пізніше ніж за два календарні місяці до початку встановленого законодавством періоду призову на строкову військову службу особисто подає письмову заяву до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації за місцем проживання. Початок проведення призову громадян на строкову військову службу встановлюється на підставі Указу Президента України.

    5. Заява про направлення на альтернативну службу подається у довільній формі із зазначенням мотиві неможливості проходження строкової військової служби та підтвердженням істинності релігійних переконань громадянина. До заяви додаються документи, що підтверджують істинність його релігійних переконань, копія документа про освіту та довідка з місця роботи або навчання.

    9. Про дату явки громадянина до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації, на якому розглядатиметься питання про направлення його на альтернативну службу, відповідний структурний підрозділ місцевої держадміністрації повідомляє письмово та пропонує громадянинові подати до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації у разі потреби додаткове підтвердження істинності релігійних переконань в документальній або іншій формі (зокрема запросити представників релігійної організації тощо).

    10. Повідомлення про дату явки до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації оформляється за зразком згідно з додатком 2 та скріплюється печаткою. Воно є підставою для звільнення громадянина відповідно до законодавства від навчання, а також від роботи на цей час із збереженням середньомісячного заробітку.

    11. Громадянин зобов'язаний прибути до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації у строк, зазначений у повідомленні.

    Поважними причинами неявки громадянина до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації можуть бути визнані документально підтверджені:

    хвороба громадянина;

    смерть або тяжка хвороба близького родича - дружини, батьків, дітей, братів, сестер, дідусів, бабусь;

    перешкода стихійного характеру або інші обставини, внаслідок яких громадянин не зміг особисто прибути до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації.

    15. Рішення місцевої держадміністрації про направлення громадянина на альтернативну службу або про відмову в направленні на альтернативну службу протягом п'яти календарних днів видається заявникові та надсилається у військовий комісаріат, в якому громадянин перебуває на військовому обліку.

    16. Громадянин, щодо якого місцева держадміністрація прийняла відповідне рішення, повинен звернутися протягом п'яти календарних днів до військового комісаріату, в якому він перебуває на військовому обліку.

    17. Після проходження призовної комісії відповідно до Закону України "Про військовий обов'язок і військову службу" ( 2232-12 ) та прийняття нею рішення щодо призову на строкову військову службу військовий комісаріат протягом п’яти календарних днів повідомляє відповідний структурний підрозділ місцевої держадміністрації про рішення призовної комісії. У такий же період громадянин повинен звернутися до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації.

    18. Протягом оголошеного періоду проведення призову на строкову військову службу з урахуванням рішення призовної комісії та наявності вільних робочих місць на підприємствах, в установах, організаціях, визначених відповідним структурним підрозділом місцевої держадміністрації, та в патронажній службі в організаціях Товариства Червоного Хреста України (далі - підприємства, установи, організації) відповідний структурний підрозділ місцевої держадміністрації приймає рішення про конкретне місце проходження громадянином альтернативної служби.

    У разі відсутності вільних робочих місць період визначення місця проходження альтернативної служби громадянином може бути продовжений, як виняток, за рішенням відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації.

    Громадянин, направлений на альтернативну службу, не має права відмовлятися від місця проходження альтернативної служби, визначеного відповідним структурним підрозділом місцевої держадміністрації.

    19. Направлення для проходження альтернативної (невійськової) служби видається громадянинові на підставі рішення місцевої держадміністрації не менш як за десять днів до початку строку проходження альтернативної служби за формою згідно з додатком 3, а також надсилається власникові відповідного підприємства, установи, організації або уповноваженому ним органу. Про видачу громадянинові зазначеного направлення повідомляється військовий комісаріат, де громадянин перебуває на військовому обліку.

    20. Військовий комісаріат знімає громадянина з військового обліку у зв’язку з проходженням альтернативної служби і видає йому військовий квиток з відміткою: "Знятий з військового обліку у зв’язку з рішенням місцевої держадміністрації від ___ ___ р. N ___ про проходження альтернативної служби. Протокол призовної комісії від ___ ___ ___ р. N ___".

    22. З дня прийняття місцевою держадміністрацією рішення про направлення для проходження альтернативної служби громадянин підлягає обліку, що ведеться відповідним структурним підрозділом місцевої держадміністрації.

    25. Громадянин зобов'язаний з'явитися для проходження альтернативної служби у визначені в направленні місце і строки. У разі неприбуття громадянина без поважних причин на місце проходження альтернативної (невійськової) служби протягом трьох календарних днів власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган повинен негайно повідомити про це відповідний структурний підрозділ місцевої держадміністрації.

    26. У разі одержання зазначеного повідомлення відповідний структурний підрозділ місцевої держадміністрації протягом десяти календарних днів разом із власником підприємства, установи, організації, де громадянин повинен проходити службу, або уповноваженим ним органом з'ясовує всі обставини неприбуття або несвоєчасного прибуття громадянина на місце проходження альтернативної служби та приймає відповідне рішення.

    27. Власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган зобов'язаний укласти з громадянином, який прибув для проходження альтернативної служби, в установленому порядку письмовий строковий трудовий договір на строк альтернативної служби, забезпечити його зазначеною в направленні роботою і протягом п'яти календарних днів письмово повідомити про це відповідну місцеву держадміністрацію та надіслати їй корінець направлення.

    28. У разі несвоєчасної явки громадянина для проходження альтернативної служби, що не перевищує семи календарних днів з дня, зазначеного у направленні, з поважних причин трудовий договір укладається з дня фактичної явки громадянина на підприємство, в установу, організацію.

    Документи, що підтверджують причини несвоєчасної явки, негайно надсилаються до відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації.

    43. Громадянин, направлений на альтернативну службу, не має права ухилятися від її проходження, брати участь у страйках, займатися підприємницькою діяльністю, навчатися в закладах освіти, крім середніх або вищих закладів освіти з вечірньою або заочною формою навчання.

    Ухиленням від проходження альтернативної служби вважається:

    неприбуття без поважних причин на місце проходження альтернативної служби, зазначене у направленні, або прибуття із запізненням більше ніж на три календарні дні;

    самовільне припинення виконання службових обов'язків;

    несвоєчасне (пізніше ніж за п'ять календарних днів) повідомлення відповідного структурного підрозділу місцевої держадміністрації про надання відпустки з ініціативи власника підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу, а також про попередження власником або уповноваженим ним органом щодо звільнення у зв'язку з ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємства, установи, організації.

    51. Альтернативна служба може бути достроково припинена у зв'язку з визнанням громадянина непридатним за станом здоров'я для подальшого проходження військової служби.

    За зверненням громадянина, який проходить альтернативну службу, стосовно його придатності за станом здоров’я для подальшого проходження військової служби місцева держадміністрація видає йому відповідне направлення до військового комісаріату для огляду військово-лікарською комісією.

    У разі визнання громадянина непридатним за станом здоров’я для подальшого проходження військової служби місцева держадміністрація на підставі висновків постанови військово-лікарської комісії приймає рішення про дострокове припинення альтернативної служби.

    52. Якщо у громадянина виникає передбачене законодавством про військовий обов'язок і військову службу право на відстрочку від проходження військової служби внаслідок зміни сімейних обставин, він звертається до місцевої держадміністрації з заявою про дострокове припинення альтернативної служби. До заяви додаються документи, що підтверджують його право на відстрочку, на підставі яких місцева держадміністрація приймає відповідне рішення.

    53. У разі виїзду сім'ї громадянина, який проходить альтернативну службу, за кордон на постійне місце проживання проходження ним альтернативної служби може бути припинено за рішенням місцевої держадміністрації за наявності відповідних документів, що підтверджують його виїзд разом із сім'єю. Копія рішення видається громадянинові та надсилається до відповідного військового комісаріату для видачі довідки встановленого зразка для оформлення виїзних документів.

    56. Громадянин після звільнення з альтернативної служби протягом п'яти календарних днів зобов'язаний стати на облік у військовому комісаріаті за місцем проживання. У такому ж порядку в зазначений строк громадянин стає на облік і у разі зміни місця проживання.

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Адвокат Евгений Александрович
    13.3%
    Адвокат Евгений Александрович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Здравствуйте, Вячеслав!

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про альтернативну (невійськову) службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 15, ст.188):

    Про альтернативну (невійськ... | від 12.12.1991 № 1975-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 21. Альтернативна служба достроково припиняється у разі:

    призову громадянина на строкову військову службу за власним бажанням;

    визнання громадянина непридатним за станом здоров’я для подальшого проходження військової служби на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії;

    виникнення у громадянина права на відстрочку внаслідок зміни сімейних обставин, передбаченого законодавством про військовий обов’язок і військову службу;

    засудження громадянина до позбавлення волі;

    порушення вимог статті 8 цього Закону".

    ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 10 листопада 1999 р. N 2066

    ПОЛОЖЕННЯ про порядок проходження альтернативної (невійськової) служби Про затвердження нормативно-пра... | від 10.11.1999 № 2066 (rada.gov.ua)

    "1. Считается ли уведомление по телефону надлежащим способом информирования"?

    - Нет, должно быть письменное уведомление.

    А такой вызов, не есть надлежащим.

    2. Что будет если я не явлюсь? Какие могут быть последствия?

    - По такому вызову, какой-либо ответственности не будет, так как он не есть надлежащим.

    3. Как все это "обойти"?

    - Ответственности не будет, факт вызову по телефону не является надлежащим вызовом и не оформлен надлежащим образом с юридической стороны.

    4. Могут ли меня списать с альтернативной службы из за того что я не явился?

    5. Если меня спишут, то как мне быть чтобы не попасть в руки военкомата?

    - Не будет оснований.

    6. Может ли эта ситуация повлиять на то, пропустят меня на границе или нет?

    - Не повлияет.

    Проблем при пересечении границы не будет.

    Всего доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України