Задайте вопрос юристу

880 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 30 июня 2021, вопрос №44215 250₴

Постанова за масочний режим 30.06

Вітаю прошу допомогти у вирішенні дуже КОРОТКОЇ постанови стосовно масочного режиму (перебував без маски як сказали поліцейські) на постанові написано просто що перебував без маски без доказів, без нічого...(підкажіть коротко як бути, Дякую)

Фото Постанови :

Ответы юристов (4)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго дня, Володимире!

    Все таки раджу Вам сплатити 170 грн, і забути про цю справу.

    Якщо маєте бажання оскаржити таку постанову в суді, то за подання позовної заяви необхідно буде сплатити судовий збір більше 400 грн. Звичайно, у випадку оскарження постанови, судовий збір Вам повернеться, однак перспективи справи складно прогнозувати.

    Можливо суд стане на Вашу сторону, оскільки постанова не містить посилань на доказову базу, а можливо поліцейські нададуть докази вчинення Вами правопорушення вже до суду!

    Тому моя порада, сплатити та забути! Однак вирішувати Вам!

    Гарного дня!

    Рибінцев Сергій Сергійович
    100%
    Рибінцев Сергій Сергійович 3 года назад

    Адвокат, г. Киев, 16 лет опыта

    Доброго дня, Володимире.

    В процесі розгляду справи про адміністративне правопорушення посадова особа не має права допускати порушення прав громадян, має вивчити та послатись на обставини, навести докази обґрунтованності своїх дій.

    Окрім того зважте і на презумпцію невинуватості, тому я в таких випадках як ваш, не раджу платити за поліцейське свавілля та наглість.

    Вина будь-кого, навіть винного, має доводитись процесуально коректно та допустимими і належними доказами, бо спочатку вони виписують незаконні постанови (а, не має значення, сам сплатить бо тут лише 170 грн), а завтра свавільно у відділках вибивають зізнання з людей, післязавтра - такі ж постанови під надуманими підставами будуть складати в людним місцях, бо потрібно здати план по постановах!

    Я раджу, якщо ви звісно згодні з тим, що ваші права під час складання тієї постанови порушенні, оскаржувати її в суді, зі стягненням витрат на правовову допомогу та судового збору за рахунок поліції.

    Судовий збір, за наявності підстав, може бути розстрочено або відстрочено судом.

    Замовляйте на мене персональний лід і ми поспілкуємось по вашій ситуації. Щасти вам!

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр 3 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта

    Добрий день, Володимире!

    У постанові вказано, що Ви вчинили адміністративне правопорушення, передбачене ч.2 ст.44-3 КУпАП. Однак, не зазначено, які саме положення законодавства були Вами порушені. Ви маєте право звернутися до суду з позовом про визнання протиправною та скасування постанови про адміністративне правопорушення. Згідно ст. 289 КупАП скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови.

    У разі оскарження постанови в суд позовна заява подається до місцевого загального суду, на вибір за місцем реєстрації або проживання позивача або за місцезнаходженням відповідача, який розглядає цей адміністративний позов як адміністративний суд. В адміністративному позові згідно зі ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України (КАСУ) має бути зазначено:

    • найменування суду, до якого подається позов;
    • П.І.Б. позивача, його адреса;
    • П.І.Б., посада відповідача, посада, на якій він працює тощо (тобто, у разі оскарження постанови, винесеної посадовою особою відповідного органу відповідачем виступатиме ця посадова особа, а не орган чи структурний підрозділ, якому вона підпорядковується)
    • сам зміст позову;
    • документи і докази, які додаються до позову (постанова про адміністративне правопорушення).

    Відповідно до ст. 288 КупАП та пункту 2 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 23 січня 2015 року № 2 особа, яка оскаржила постанову у справі про адміністративне правопорушення, звільняється від сплати державного мита.

    Крім того, згідно ст. 77 КАСУ в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (у даному випадку - на поліцейського, який виніс постанову про адміністративне правопорушення).

    Ось зразок судового рішення на вашу користь - https://reyestr.court.gov.ua/Review/97879150

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Карпенко Андрій Володимирович

    Добрий день!

    1. Прийнятий Закон України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 06.11.2020 р. № 1000-IX (далі — Закон № 1000). Він набрав чинності 21 листопада 2020 року. Отже, саме з цієї дати вищезазначену ст. 443 КпАП доповнили частиною другою такого змісту:

    Перебування в громадських будинках, спорудах, громадському транспорті під час дії карантину без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, — тягне за собою накладення штрафу від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 170 до 255 грн.).

    Завдяки Закону №1000 відтепер чітко прописані правила носіння маски — вона має закривати ніс та рот. Звідси висновок: перебування громадян без засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, а так само за їх неправильне носіння штраф становить від 170 до 255 грн.

    Накладати штрафи за відсутність маски мають право:

    • органи Нацполіції;

    • органи державної санітарно-епідеміологічної служби;

    • виконавчі комітети (а в населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, — виконавчі органи, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад.

    При цьому застосування штрафу буде швидким. Нагадаємо, раніше процедура була іншою — правоохоронці складали протоколи, потім передавали їх до суду і вже суд вирішував, стягувати штраф з громадянина чи ні.

    Зараз чекати рішення суду не доведеться, адже правоохоронці зможуть застосовувати адмінштраф на місці. Для цього вони спочатку повинні скласти постанову у справі про адміністративне правопорушення у двох примірниках: один із них повинен залишитися у вас. Особливо це важливо у разі, якщо ви плануєте оскаржувати штраф.

    Працівники підрозділів Нацполіціі можуть виписати та стягнути штраф одразу на місці за допомогою безготівкових платіжних пристроїв.

    Крім терміналу, оплатити можна через банківську установу не пізніш як через 15 днів з дня отримання постанови про штраф, а потім ще відзвітувати перед поліцією про сплату.

    Громадяни, на яких накладено штраф, зможуть його оскаржити протягом 10 днів з дня винесення постанови до вищестоящого органу (вищестоящій посадовій особі) або до суду, наприклад, через відсутність доказів чи неналежно оформлену постанову.

    Однак майте на увазі, що зараз, на думку Верховного Суду, потрібно сплатити судовий збір у розмірі 420,40 грн (постанова Великої Палати Верховного Суду від 18.03.2020 р. у справі № 543/775/17). Як бачите, сума штрафу та судового збору виходять не зовсім співмірними. Хоча у разі, якщо ваш позов буде задоволений, можна буде повернути сплачений судовий збір.

    Рішення про накладення штрафу підлягає оскарженню, відстроченню, але не відмові від його виконання. Якщо Ви заплющите на це очі, виконати таке рішення все ж доведеться, оскільки в такому разі постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби. Отже, таке рішення буде виконуватися примусово через виконавче провадження, а можливо, із застосуванням заходів примусового стягнення (звернення стягнення на майно, кошти тощо). До речі, якщо правопорушник не сплатить штраф у встановлені терміни, він буде зобов’язаний виплатити подвійний розмір штрафу плюс витрати на його облік.

    2. Постанову можна оскаржити протягом десяти днів із дня винесення постанови про штраф.

    Суддя приймає рішення на підставі Конституції, законів, нормативних актів і принципів верховенства права. У свою чергу, цей принцип означає, що застосування тієї чи іншої норми здійснюється з урахуванням, що вся діяльність державної влади є підпорядкованою принципам захисту гідності, свободи і прав людини.

    Суд не має права самостійно редагувати фабулу правопорушення, відображену в протоколі, яка по суті становить виклад обвинувачення у вчиненні певного правопорушення, винуватість у скоєнні якого певна особа має доводити в суді, а також суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, оскільки в такий спосіб неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

    Так, зміст постанов засвідчує, що головним мотивуванням закриття проваджень судами є те, що в протоколах про адміністративні правопорушення, які надходять до судів, не зазначено, які саме норми Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" чи іншого нормативно-правового акта порушила особа, щодо якої розглядають питання про притягнення до відповідальності, та в чому конкретно полягають ці порушення; допущення помилок у протоколах, як-от: відсутність інформації, яка має бути наявна в протоколі обов'язково, чи зазначення помилкових даних (наприклад, указано рік народження 1961, а насправді особа, щодо якої розглядають питання про притягнення до відповідальності, 1962 року народження), не надано достатніх доказів на підтвердження вчинення особою адміністративного правопорушення. Тобто такі обставини, на думку більшості суддів, свідчать про відсутність доведеності складу адміністративного правопорушення, а також з огляду на приписи ст. 62 Конституції України, відповідно до якої обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь, та з урахуванням зазначеного й закривають провадження у справах.

    Отже, саме через неналежне складання протоколів про адміністративні правопорушення суди закривають провадження у справах.

    Вимоги до протоколів установлено ст. 256 КУпАП, згідно з якою у протоколі про адміністративне правопорушення зазначають: дату й місце його складення, посаду, прізвище, ім'я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за це правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи.

    ЗАТВЕРДЖЕНОНаказ Міністерстваюстиції України09 грудня 2020 року № 4248/5

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України10 грудня 2020 р.за № 1231/35514

    ІНСТРУКЦІЯз оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення

    7. Усі реквізити протоколу про адміністративне правопорушення заповнюються чорнилом чорного або синього кольору, розбірливим почерком, державною мовою (у разі якщо особа, стосовно якої складається протокол про адміністративне правопорушення, не володіє українською мовою, протокол про адміністративне правопорушення складається за участю перекладача). Не допускаються закреслення чи виправлення відомостей, що вносяться до протоколу, а також унесення додаткових записів після того, як протокол підписано особою, щодо якої його складено.

    У графах, які не заповнюються при складанні протоколу про адміністративне правопорушення, ставиться прочерк.

    8. У протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються дата і місце його складення; посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативно-правовий акт, що передбачає відповідальність за це правопорушення; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (прізвище, ім’я, по батькові, дата та місце народження, адреса місця проживання або перебування, місце роботи, посада, реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер і серія (за наявності) паспорта для фізичних осіб - громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті громадянина України);

    інформація про роз’яснення особі, яка притягається до адміністративної відповідальності її прав і обов’язків, передбачених статтею 63 Конституції України та статтею 268 Кодексу;

    прізвища, імена, по батькові, адреси місця проживання або перебування свідків, прізвище викривача (за його письмовою згодою) (якщо такі є); пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

    9. Особа, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, має право надати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які вносяться до протоколу і засвідчуються підписом зазначеної особи. Пояснення може додаватись до протоколу окремо, про що робиться запис у протоколі.

    У разі відмови особи, щодо якої складається протокол про адміністративне правопорушення, від надання пояснень за суттю вчиненого правопорушення уповноважена посадова особа вносить до нього відповідний запис.

    Висновок:

    1. Постанова складена в не належній формі.

    2. Можете оскаржити протягом 10 днів з дня винесення постанови до вищестоящого органу (вищестоящій посадовій особі) або до суду, наприклад, через відсутність доказів чи неналежно оформлену постанову.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України