Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Медицинское право, 17 августа 2021, вопрос №47157 100₴

вимоги до розміщення педіатричного кабінету лікарю ФОПу

Підскажіть чи може лікар ФОП (педіатр) орендувати кабінет на 3 поверсі,за умови відсутності ліфта.Чи дадуть в такому випадку ліцензію.Які вимоги до розміщення кабінету?

Ответы юристов (9)

    Хандрыга Татьяна Вадимовна
    40%

    Доброго дня!

    Приміщення мають відповідати вимогам, встановленим законодавством, зокрема: • ДБН В.2.2-10:2017 «Будинки і споруди. Заклади охорони здоров’я» (далі – ДБН В.2.2-10:2017); • ДБН В.2.5-67:2013 «Опалення, вентиляція і кондиціонування»; • ДБН В.2.2-17:2006 «Будинки і споруди. Доступність будинків і споруд для маломобільних груп населення».

    Для медичної практики можуть використовуватися лише нежитлові приміщення, які можуть розташовуватися в тому числі в житлових та громадських будинках. Зокрема, відповідно до ДБН В.2.2-10:2017, у житлових та громадських будинках допускається розміщувати за умови наявності окремого входу та дотримання протипожежних, санітарно-гігієнічних вимог, що забезпечують оптимальний режим експлуатації житлових та робочих приміщень, жіночі консультації, стоматологічні поліклініки, кабінети лікарів загальної практики (сімейних лікарів) та інші кабінети лікарського прийому (за винятком дерматовенерологічних, венерологічних інфекційних, фтизіатричних), у тому числі приватно практикуючих лікарів, які не мають у своєму складі рентгенівських кабінетів (за винятком рентгенприміщень з рентгендентальними апаратами з U 60-90мВ та 7-10мА) та інших джерел іонізуючого випромінювання (за винятком джерел лазерного випромінювання І та II ступенів небезпеки), дерматологічні (косметологічні) кабінети (центри), роздавальні пункти молочних кухонь. Окремих законодавчо закріплених вимог до площі приміщення приватно практикуючого лікаря з надання первинної медичної допомоги не існує. Тому як орієнтир для визначення площі приміщення кабінету приватно практикуючого лікаря з надання первинної медичної допомоги за аналогією закону можна використовувати площу приміщень кабінетів (амбулаторій) сімейних лікарів, визначену в таблиці Д.2 до ДБН В.2.2-10:2017.

    Хандрыга Татьяна Вадимовна

    Також, вважаю Вам буде корисним такий методичний посібник, там не лише про приміщення, а і про усі інші вимоги до приватних лікарів.

    http://healthreform.in.ua/wp-content/uploads/2019/09/manual-for-private-doctor_UA.pdf

    Кирда Вячеслав Володимирович
    30%

    Доброго дня, Ірино!

    ЛІЦЕНЗІЙНІ УМОВИ провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 285, не визначають та не встановлюють подібних вимог.

    Ліцензійні умови передбачають, що:

    19. Суб’єкт господарювання за кожним місцем провадження медичної практики розміщує в доступному для споживача місці:

    1) копію ліцензії (у разі отримання ліцензії на паперовому носії);

    2) інформацію про:

    режим роботи ліцензіата;

    медичних працівників, які працюють в закладі охорони здоров’я, із зазначенням прізвища, імені, по батькові, посади, а також про наявність кваліфікаційної категорії. Фізична особа - підприємець зазначає інформацію про спеціальність (спеціальності) найманих фахівців та наявність кваліфікаційної категорії;

    3) перелік медичних послуг із зазначенням їх вартості відповідно до заявлених спеціальностей і видів медичної допомоги.

    20. Суб’єкт господарювання щодо кожного місця провадження медичної практики повинен мати відповідний документ, який підтверджує право користування цим приміщенням (право власності, оренди або інше право користування). Приміщення повинні відповідати встановленим санітарним нормам.

    21. Зміна функціонального призначення приміщень, перепланування, розширення площ, які використовуються у лікувально-діагностичному процесі, розширення переліку лікарських спеціальностей і спеціальностей молодших спеціалістів з медичною освітою мають бути підтверджені актом санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта, виданим уповноваженим на це органом (установою), у частині, в якій відбулися зазначені зміни.

    22. Суб’єкт господарювання повинен мати в наявності медичне обладнання, витратні матеріали та вироби медичного призначення, дозволені до використання в Україні і необхідні для виконання обсягу медичної допомоги, передбаченої уніфікованими клінічними протоколами, затвердженими МОЗ, за переліком спеціальностей, за якими провадиться медична практика.

    Не думаю, що поверх провадження медичної практики буде підставою для відмови у наданні ліцензії!

    Карпенко Андрей Владимирович

    Добрый день!

    Требования к помещению медицинского кабинета
    • нежилой фонд, капитальное сооружение
    • 1-ый или 2-ой этажи
    • отдельные случаи цокольный этаж, мансарда или любой другой этаж
    • минимальная квадратура медкабинета от 12 кв.м.
    • наличие санузла (можно общего пользования)
    • наличие водопровода
    • наличие вентиляции естественной или искусственной (уточняйте у экспертов)
    • наличие надлежащего освещения
    • наличие права собственности или договора аренды на помещение для меддеятельности
    • главное чтобы попасть в ваш кабинет не нужно было проходить через другие, не ваши помещения.

    В кабинете врача разрешается принимать 2-м и более специалистам в разное время!

    Мебель и инструменты для кабинета

    Минимальная медицинская мебель любого кабинета: стол, стул и шкаф.

    Специализированное оборудование и инструменты для каждого кабинета свои, утверждены наказом МОЗ Украины № 739.

    Что нужно знать о требованиях к помещению:

    ➢ Помещение должно соответствовать санитарным нормам, что подтверждается актом санитарно-эпидемиологического обследования объекта (акт СЭС).

    ➢ Акт СЭС необходимо получить до подачи документов на лицензию.

    ➢ Заключение не требуется, если нужно оформить лицензию на предоставление первичной медицинской помощи (педиатр и т.д.).

    ➢ Помещение может быть собственным или арендованным.

    Важно:

    Что касается моментов внешнего обустройства, требование к расположению медицинского или диагностического центра на нижних этажах жилого дома связано с необходимостью сооружения отдельного входа со стороны улицы. Также обратите внимание, что с весны 2019 г. действуют новые правила ГСН В.2.2-40:2018 "Инклюзивность зданий и сооружений", согласно которым у входа в клинику обязательно наличие пандуса.

    Савченко Олександр
    30%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня!

    Табель оснащення медичною технікою та виробами медичного призначення кабінету лікаря-педіатра консультативно-діагностичного центру (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0739282-11#n1...): дивіться за посиланням.

    Чи дадуть в такому випадку ліцензію - головне, щоб кабінет мав відповідну матеріально-технічну базу та відповідав санітарним нормам.

    Відомості про поверх кабінету та наявність ліфту не зазначаються в документах на отримання ліцензії.

    Взагалі раджу орендувати приміщення в якому-небудь медзакладі.

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога з отриманням ліцензії (через контакти в моєму профілі).

    Всього доброго!

    Успіхів Вам!

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Доброго дня!

    Нажаль, третій поверх без ліфту не дасть можливості виконати всі ліцензійні умови для отримання ліцензії та початку мед.практики.

    Якщо за мету стоїть саме мед.практика, що ліцензується, приміщення варто пошукати інше.

    Телефонуйте, якщо залишились питання, через контакти на сайті.

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Приміщення для медичної практики повинно відповідати вимогам Державних будівельних норм України «Будинки і споруди. Заклади охорони здоров’я ДБН В.2.2-10-2001» та встановленим санітарним нормам.

    Загальні вимоги для всіх медичних кабінетів
    1. Лише нежитлові приміщення. Звичайно, іноді ми бачимо приватні кабінети, що відкриті у житлових будинках. Але в такому випадку, приміщення повинно бути виведено з житлового фонду.
    2. Розташування на першому або другому поверхах. Іноді, можливе розміщення кабінету на цокольних або мансардних поверхах, але це окремі випадки-виключення.
    3. Медзаклад може розміщуватись як в межах одного приміщення, так і в різних будівлях. В другому випадку у відомостях суб’єкта господарювання про стан матеріально-технічної бази потрібно надати інформацію стосовно кожного приміщення. Широкій громадськості відома можливість відкриття аптек та аптечних пунктів в лікувально-профілактичних установах
    4. Окремим пунктом вимог до приміщення йде інженерне оснащення. Так, мають бути забезпечені належні види теплопостачання, освітлення, водопостачання, вентиляції та каналізації.

    також зазначу, що

    Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з медичної практики (постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 285) встановлено організаційні, кадрові й технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначено вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

    Для отримання ліцензії необхідно подати в МОЗ:

    заяву про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики;

    відомості суб’єкта господарювання про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня;

    опис документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

    За посиланням https://bit.ly/2UtCNeB детально висвітлено найважливіші питання отримання ліцензії для надання первинної медичної допомоги. Зокрема, покроково описано заповнення «Відомостей суб’єкта господарювання…». Зверніть увагу, що лікарю-ФОП, який звертається для отримання ліцензії винятково на надання первинної медичної допомоги, не потрібно заповнювати декілька важливих пунктів. Зокрема, йому не треба надавати інформацію про установчі документи та структуру закладу охорони здоров’я, а також Акт санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта. На сайті МОЗ у відповідному розділі є актуальна інформація про порядок подання документів (https://bit. ly/2G1nqjC).

    Також корисними вам будуть у подальшому методичні рекомендації з деталізацією специфіки роботи та оподаткування за посиланням http://healthreform.in.ua/wp-content/uploads/2019/...

    Успіхів

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Повідомляю наступне:

    . Зареєструйтесь як фізична особа — підприємець

    Слід подати у центр надання адмінпослуг документи: паспорт, ІПН і заяву, в якій вказати КВЕД «Загальна медична практика» (86.21). Зазвичай наступного дня можна отримати відповідне свідоцтво. Відразу після його отримання варто зареєструватись в органах податкової служби.

    2. Орендуйте приміщення

    Приміщення для медичної практики повинно відповідати вимогам Державних будівельних норм України «Будинки і споруди. Заклади охорони здоров’я ДБН В.2.2-10-2001» та встановленим санітарним нормам.

    3. Закупіть обладнання

    При цьому слід орієнтуватись на Примірний табель матеріально-технічного оснащення закладів охорони здоров’я та фізичних осіб — підприємців, які надають первинну медичну допомогу, затверджений наказом МОЗ від 26.01.2018 №148.

    4. Отримайте ліцензію на ведення медичної практики

    Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з медичної практики (постанова Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 285) встановлено організаційні, кадрові й технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначено вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

    Для отримання ліцензії необхідно подати в МОЗ:

    • заяву про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики;
    • відомості суб’єкта господарювання про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня;
    • опис документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.

    За посиланням https://bit.ly/2UtCNeB детально висвітлено найважливіші питання отримання ліцензії для надання первинної медичної допомоги. Зокрема, покроково описано заповнення «Відомостей суб’єкта господарювання…». Зверніть увагу, що лікарю-ФОП, який звертається для отримання ліцензії винятково на надання первинної медичної допомоги, не потрібно заповнювати декілька важливих пунктів. Зокрема, йому не треба надавати інформацію про установчі документи та структуру закладу охорони здоров’я, а також Акт санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта. На сайті МОЗ у відповідному розділі є актуальна інформація про порядок подання документів (https://bit. ly/2G1nqjC).

    5. Зареєструйтесь в електронній системі охорони здоров’я

    Для цього спочатку слід обрати і встановити медичну інформаційну систему.

    Відповідно до її інструкцій зареєструватися, ввівши такі дані:

    • інформацію про себе як про ФОП (ЄДПРОУ, КВЕДи, юридичну адресу та контакти);
    • особисті дані (паспортні дані, ІПН, контактний телефон, адресу електронної пошти);
    • дані про ліцензію на медичну практику. Потім накласти свій кваліфікований електронний підпис (теперішня назва ЕЦП).

    Після цього зареєструвати себе як лікаря в системі.

    Тепер лікар-ФОП може підписувати декларації з пацієнтами. Це виконується в електронній системі охорони здоров’я з використанням МІС.

    6. Укладіть договір з Національною службою здоров’я, щоб отримувати кошти за надані послуги

    Це можна зробити в будь-який час. На сайті НСЗУ є вся інформація про процедуру укладання договору і зразок типового договору.

    Перелік медичних послуг, які повинні надавати лікарі первинної допомоги, визначено наказом МОЗ України від 19.03.2018 № 504 «Про затвердження Порядку надання первинної медичної допомоги». Окрім діагностики, лікування, ведення хронічних хворих та профілактики, цей перелік включає також визначений обсяг досліджень, вакцинацію за календарем щеплень, виписування рецептів на ліки та довідок, зокрема листків непрацездатності.

    INFO-col.png

    Норми ДБН наведені за посиланням:

    https://dnaop.com/html/32971_29.html

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    INFO-col.png
    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий день, Ірина!

    Приміщення для медичної практики повинно відповідати вимогам Державних будівельних норм України 01» та встановленим санітарним нормам.

    ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВОЇ

    ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

    N 2 від 04.01.2001 Затверджено м. Київ Наказ Держбуду України від 4 січня 2001 р. N 2 ( v0002241-01 ) і введено в дію з 1 квітня 2001 р.

    Державні будівельні норми України Будинки і споруди Заклади охорони здоров'я ДБН В.2.2-10-2001

    на заміну СН 535-81:

    https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0002241-01#Te...

    "Дані Норми поширюються на проектування нових і реконструкцію

    <p>існуючих будинків і споруд усіх типів закладів охорони здоров'я незалежно від їх відомчого підпорядкування і форм власності, а також приміщень медичного призначення, вбудованих чи таких, що входять до складу інших типів будинків.</p><p><a name="o8" data-tree="ch_3:nz_2"></a> Вимоги цих Норм є обов'язковими для юридичних та фізичних осіб - суб'єктів інвестиційної діяльності на території України незалежно від їх відомчого підпорядкування і форм власності.</p><p><a name="o9" data-tree="ch_4:nz_2"></a> Перелік видів будинків і споруд закладів охорони здоров'я наведений у додатку А *.</p><p><a name="o10" data-tree="ch_5:nz_2"></a> Перелік нормативних документів, на які наведені посилання в цих Нормах, наведений у додатку Б *.</p><p><a name="o11" data-tree="ch_6:nz_2"></a> Терміни та їх визначення наведені у додатку В. ___ * не наводяться </p><p><a name="o13" data-tree="pu1:ch_6:nz_2"></a> 1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ </p><p><a name="o14" data-tree="pp1.1:pu1:ch_6:nz_2"></a> 1.1. При проектуванні нового будівництва і реконструкції будинків, приміщень і споруд закладів охорони здоров'я, прямо не пов'язаних з виконанням лікувального процесу (навчальної частини клінічних лікарень, житлових і загальних приміщень будинків дитини, комплексів побутового обслуговування, спортивних споруд лікувальних закладів та ін.), необхідно керуватись відповідними чинними нормативними документами. </p><p><a name="o15" data-tree="pp1.2:pu1:ch_6:nz_2"></a> 1.2. Розрахункові показники потужності (місткість, пропускна спроможність) для закладів охорони здоров'я та їх структурних підрозділів наведені в додатку Г.</p><p><a name="o16" data-tree="ch_7:nz_2"></a> Потужність і структура закладів охорони здоров'я приймаються згідно із завданням на проектування. </p><p><a name="o17" data-tree="pp1.3:ch_7:nz_2"></a> 1.3. При проектуванні закладів охорони здоров'я для зручного доступу інвалідів і використання ними приміщень необхідно передбачати заходи, пристрої і пристосування у відповідності з вимогами даних Норм, ДБН В.2.2.-9, ВСН-62, а також відповідних нормативних довідкових документів і посібників до них. Додаткові заходи визначаються завданням на проектування. </p><p><a name="o18" data-tree="pp1.4:ch_7:nz_2"></a> 1.4. Не допускається розміщати у житлових та громадських будинках стаціонари, підстанції швидкої медичної допомоги, бактеріологічні лабораторії; у житлових будинках - аптечні склади. </p><p><a name="o19" data-tree="pp1.5:ch_7:nz_2"></a> 1.5. Аптеки, жіночі консультації, стоматологічні поліклініки, кабінети лікарів загальної практики (сімейні лікарі) та інші кабінети лікарського прийому (за винятком дерматовенерологічних, інфекційних, фтизіатричних), в тому числі приватно практикуючих лікарів, які не мають у своєму складі рентгенівських кабінетів (за винятком рентгенприміщень з рентгендентальними апаратами з й 60-90 мВ та 7-10 мА) та інших джерел іонізуючого випромінювання (за винятком джерел лазерного випромінювання I та II ступеня небезпеки), роздавальні пункти молочних кухонь допускається розміщувати у житлових і громадських будинках за умови дотримання протипожежних, санітарно-гігієнічних вимог, що забезпечують оптимальний режим експлуатації житлових та робочих приміщень.</p>

Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України