Задайте вопрос юристу

828 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Недвижимость, 11 ноября 2021, вопрос №51257 100₴

Викуп арендованої землі

Доброго дня !

Фермерське господарство з лютого 2010 року орендує 100.0 га землі, на якій посаджено сливовий сад по інтенсивній технології, прокладено на 100.0 га краплинне зрошення. Всі роботи проведено за проектами. Чи можемо ми викупити цю землю за нормативно грошовою оцінкою ?

Або як її оптимальніше викупити ?

З повагою , Іван Іванович

Ответы юристов (11)

    Адвокат Евгений Александрович
    100%
    Общаться в чате Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрий день, Іван Іванович!

    Здійснення продажу земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам проводиться згідно Земельного кодексу України органами державної влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу (ч. 1 ст. 127 Земельного кодексу України).

    Державні органи приватизації здійснюють продаж земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації (ст. 171 Земельного кодексу України).

    Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами 2 і 3 статті 134 Земельного кодексу України (детальніше, див статтю у Вікі - Порядок проведення земельних торгів).

    Не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі (ч. 2 ст. 134 Земельного кодексу України):

    • розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб;
    • використання земельних ділянок для потреб, пов'язаних з користуванням надрами, та спеціального водокористування відповідно до отриманих дозволів;
    • використання релігійними організаціями, які легалізовані в Україні, земельних ділянок під культовими будівлями;
    • будівництва об'єктів, що в повному обсязі здійснюється за кошти державного та місцевих бюджетів;
    • надання земельних ділянок підприємствам, установам і громадським організаціям у сфері культури і мистецтв (у тому числі національним творчим спілкам та їх членам) під творчі майстерні;
    • надання земельних ділянок в оренду для реконструкції кварталів застарілої забудови, для будівництва соціального та доступного житла, якщо конкурс на його будівництво вже проведено;
    • розміщення іноземних дипломатичних представництв та консульських установ, представництв міжнародних організацій згідно з міжнародними договорами України;
    • надання земельної ділянки, викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності для забезпечення таких потреб;
    • надання земельних ділянок державної або комунальної власності для потреб приватного партнера в рамках державно-приватного партнерства відповідно до закону;
    • надання земельної ділянки замість викупленої для суспільних потреб чи примусово відчуженої з мотивів суспільної необхідності та повернення такої земельної ділянки колишньому власнику чи його спадкоємцю (правонаступнику), у разі якщо така потреба відпала;
    • будівництва, обслуговування та ремонту об'єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об'єктів зв'язку та дорожнього господарства (крім об'єктів дорожнього сервісу);
    • будівництва об'єктів забезпечення життєдіяльності населених пунктів (сміттєпереробних об'єктів, очисних споруд, котелень, кладовищ, протиерозійних, протизсувних і протиселевих споруд);
    • передачі громадянам земельних ділянок для сінокосіння і випасання худоби, для городництва;
    • надання земельних ділянок суб'єктам господарювання, що реалізують відповідно до Закону України "Про особливості провадження інвестиційної діяльності на території Автономної Республіки Крим" зареєстровані в установленому порядку інвестиційні проекти. Надання такої земельної ділянки у власність здійснюється згідно із законодавством після завершення строку реалізації інвестиційного проекту за умови виконання суб'єктом господарювання договору про умови реалізації цього інвестиційного проекту на території Автономної Республіки Крим;
    • поновлення договорів оренди землі, укладення договорів оренди землі на новий строк з використанням переважного права орендаря;
    • передачі в оренду, концесію майнових комплексів або нерухомого майна, розташованого на земельних ділянках державної, комунальної власності;
    • надання в оренду земельних ділянок індустріальних парків керуючим компаніям цих індустріальних парків;
    • надання земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;
    • надання в оренду земельних ділянок під польовими дорогами, розташованих у масиві земель сільськогосподарського призначення (крім доріг, що обмежують масив), відповідно до статті 371 цього Кодексу;
    • надання в оренду земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами, що обслуговують масив земель сільськогосподарського призначення.

    Земельні торги не проводяться при наданні (передачі) земельних ділянок громадянам у випадках, передбачених статтями 34, 36 та 121 Земельного кодексу України, а також передачі земель загального користування садівницькому товариству та дачному кооперативу. Земельні торги не проводяться при безоплатній передачі земельних ділянок особам, статус учасника бойових дій яким надано відповідно до пунктів 19 - 21 частини першої статті 6 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (ч. 3 ст. 134 Земельного кодексу України).

    Продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень (ч. 1 ст. 128 Земельного кодексу України).

    Державні органи приватизації здійснюють продаж земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації (ст. 171 Земельного кодексу України).

    Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації з зазначенням (ч. 2 ст. 128 Земельного кодексу України):

    • місця розташування земельної ділянки;
    • її цільового призначення, розміру та площі;
    • згоди на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки.

    До заяви (клопотання) додаються:

    • документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд);
    • копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.

    Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення (ч. 3 ст. 128 Земельного кодексу України):

    • про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд);
    • чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови.

    Рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації, сільської, селищної, міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки (ч. 6 ст. 128 Земельного кодексу України).

    Договір купівлі-продажу земельної ділянки підлягає нотаріальному посвідченню.

    Документ про оплату або про сплату першого платежу (у разі продажу земельної ділянки з розстроченням платежу) є підставою для видачі державного акта на право власності на земельну ділянку та її державної реєстрації (ч. 7 ст. 128 Земельного кодексу України).

    Ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб’єктами господарювання, які є суб’єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування. Ціна земельної ділянки площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд визначається за нормативною грошовою оцінкою, вказаною в технічній документації. Фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки здійснюється за рахунок внесеного покупцем авансу, що не може бути більшим ніж 20 відсотків вартості земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної ділянки (ч. 8 ст. 128 Земельного кодексу України).Суб’єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель є:

    • органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, що здійснюють управління у сфері оцінки земель, а також юридичні та фізичні особи, заінтересовані у проведенні оцінки земельних ділянок;
    • юридичні особи - суб’єкти господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності, що мають у своєму складі оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок (у частині виконання робіт з експертної грошової оцінки земельних ділянок);
    • фізичні особи - підприємці, які отримали кваліфікаційне свідоцтво оцінювача з експертної грошової оцінки земельних ділянок (у частині виконання робіт з експертної грошової оцінки земельних ділянок);
    • фізичні та юридичні особи - розробники документації із землеустрою згідно із Законом України "Про землеустрій" (у частині виконання робіт з бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок)".

    Сума авансового внеску зараховується до ціни продажу земельної ділянки. У разі відмови покупця від укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки сума авансового внеску не повертається (ч. 8 ст. 128 Земельного кодексу України).

    Всього доброго!

    • Общаться в чате Іван Іванович Клиент 2 года назад

      Євгеній Олександрович !Чи можу я далі поспілкуватися , для деталізації роз’яснення з розробкою «дорожної карти» дій в даній конкретній ситуації з складеними на цей час договірними умовами і бажанням як найоптимальніше викупити землю для можливості застави ( використовуючи поняття - майновий комплекс , багаторічні насадження та система краплинного зрошення, насосна) ? Дерева не викорчуєш, систем у зрошення не викопаєш і потрачено коштів немало. А земельник в одну міру- капітальна споруда, узаконення будівлі і т. д. Адже поняття майновий комплекс це -«

      • господарський об’єкт з завершеним циклом виробництва продукції (робіт, послуг) з наданою йому земельною ділянкою, на якій він розміщений, автономними інженерними комунікаціями, системою енергопостачання. (п.1 ст.4 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» від 10.04.1992р. № 2269-XII);»
    Симоненко Тетяна Олександрівна
    Общаться в чате Симоненко Тетяна Олександрівна 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 3 года опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    01 липня 2021 року набрав чинності Закон України від 31 березня 2020 року № 552-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов обігу земель сільськогосподарського призначення» (далі - Закон), відповідно до якого:

    → З 1 липня 2021 року по 31 грудня 2023 року обіг земель сільськогосподарського призначення буде відбуватися між громадянами України. Максимальний розмір – 100 га на людину.

    → З 1 січня 2024 року поряд з фізичними особами землю зможуть купувати також юридичні особи, створені і зареєстровані за законодавством України, учасниками (акціонерами, членами) яких є лише громадяни України та/або держава, та/або територіальні громади, територіальні громади та держава. При цьому максимальний розмір придбаної землі може становити 10 тис. га.

    Ухвалений Закон прямо не регулює питання процедури купівлі-продажу землі, але він містить три істотні нововведення до звичайної процедури купівлі-продажу земельної ділянки. Вона включає нотаріальне посвідчення договору про купівлю-продаж з внесенням даних про нового власника в кадастр.

    З набранням чинності нового Закону:

    1. покупець перевіряється на предмет можливості придбання ним землі в певних розмірах. Процедура проведення перевірки здійснюється відповідно до Порядку здійснення перевірки відповідності набувача або власника земельної ділянки сільськогосподарського призначення вимогам, визначеним статтею 130 Земельного кодексу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від від 16 червня 2021 № 637;
    2. купівля можлива тільки в безготівковій формі. Для цього покупцеві потрібно відкрити рахунок у банку;
    3. повинні бути документально підтверджені джерела походження коштів для купівлі землі.

    Відповідно до Земельного кодексу Земельні ділянки державної чи комунальної власності продаються або передаються в користування (оренду, суперфіцій, емфітевзис) окремими лотами на конкурентних засадах (на земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

    Не підлягають продажу, передачі в користування на конкурентних засадах (на земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності у разі.поновлення договорів оренди землі, укладення договорів оренди землі на новий строк з використанням переважного права орендаря;

    Тож Вам чекати 2024 року або поновити договір оренди.

    Відповідно до ст.128 ЗК Ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться суб’єктами господарювання, які є суб’єктами оціночної діяльності у сфері оцінки земель відповідно до закону, на замовлення органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

    Пользователь не активен
    Общаться в чате Пользователь не активен 2 года назад

    Юрист, г. Славянск, 13 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    Земля 100.00 га це земля якого призначення? Якщо це землі сільськогосподарського призначення то з 1 липня 2021 року до 2024 року право на придбання землі є тільки у фізичних осіб.

    В кого ви орендуєте землю? Під забороною купівлі-продажу залишаються державні та комунальні сільськогосподарські землі.

    Якщо ж земля яку ви орендуєте у фізичної особи то купити ви її зможете лише тільки як фізична особа (наприклад директор у свою приватну властність, а подалі здати в оренду фермерському господарству), фермерське господарство купити землю не зможе, бо це юридична особа.

    Що стосується вартості землі то визначення ціни земельної ділянки – особиста справа продавця і покупця, предмет переговорів між ними. Ніхто не може змусити продавця і покупця укладати договір за ціною, яка їх не влаштовує.

    Сподіваюсь зрозуміло пояснила)

    З повагою,

    юрист Гусак Юлія Михайлівна

    Гончаренко Константин
    Общаться в чате Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Добрій день!

    в соответствии с новой процедурой, должен действовать продавец, если он хочет продать принадлежащий ему участок земли сельхозназначения .

    1. Подготовка документов

    Операции по покупке-продаже земли имеют много условий и ограничений, поэтому первое, что должен сделать человек, который планирует продать свой сельхозучасток, – это подготовить все необходимые документы.

    прежде всего нужно, чтоб участку был присвоен кадастровый номер. И чтобы право на этот участок было зарегистрировано в Госреестре вещных прав на недвижимое имущество. Также понадобится бумажная или электронная выписка из этого реестра.

    Есть ли у вашего участка кадастровый номер – можно проверить на публичной кадастровой карте.

    "Если кадастрового номера нет, необходимо обратиться к разработчику документации по землеустройству для изготовления технической документации по установлению или восстановлению границ участка в натуре и зарегистрировать участок в Государственном земельном кадастре. Во время регистрации участка ему будет присвоен кадастровый номер", – объясняет Наталия Гнатуш.

    Для регистрации права собственности нужно обратиться в исполнительные органы сельских, поселковых и городских советов, к нотариусу или в ЦНАП. Ближайший можно выбрать из списка.

    Для регистрации права собственности нужны следующие документы:

    • выписка из Государственного земельного кадастра
    • копия и оригинал паспорта и идентификационного номера;
    • подтверждение уплаты административного сбора;
    • документ о правах на участок (государственный акт на право собственности на землю, договоры купли-продажи, дарения, мены, решение суда, свидетельство о праве на наследство).

    После регистрации права собственности на землю нужно заказать бумажную или электронную выписку из Государственного реестра вещных прав на недвижимое имущество.

    2. Первый поход к нотариусу

    Подготовка многих других сопроводительных документов, а также проверка участка перед сделкой возлагаются на нотариуса. Поэтому прежде всего нужно выбрать, кто из них будет сопровождать сделку купли-продажи.

    "В первый визит к нотариусу нужно подать заявление и проект договора купли-продажи с указанием предварительной суммы сделки. Кроме того, нотариус должен зарегистрировать в Госреестре вещных прав на недвижимое имущество намерение о продаже земельного участка, если участок находится в аренде",

    Также нотариус, который будет регистрировать договор купли-продажи, должен будет запросить информацию о том, не является ли участок предметом судебного спора, не находится ли земля под арестом, нет ли запрета на отчуждение. Если какие-нибудь ограничения существуют, нужно будет либо отказаться от продажи, либо выполнить условия, чтобы запреты были отменены.

    Кстати, что касается договора купли-продажи, то типовой текст может предложить нотариус. Но эксперты советуют все-таки предварительно проконсультироваться с юристом и попросить составить текст договора с учетом особенностей конкретного участка. К тому же, рынок сельхозземли только открылся, и ни у кого нет опыта подобных сделок.

    3. Поиск покупателя

    По новым законам, приоритетное право на приобретение участка, который идет на продажу, имеет в первую очередь недропользователь, имеющий разрешение на добычу полезных ископаемых общегосударственного значения (если земельный участок находится в пределах участка недр, предоставленных ему в пользование). Во вторую очередь – арендатор. Это значит, что продавец должен в первую очередь предложить купить землю им (при этом очередь арендатора наступает только в случае отсутствия недропользователя или его отказа от покупки участка). Сделать это также нужно будет через нотариуса.

    И вот тут наступает пауза в продвижении сделки.

    "Если участок находится в пределах участка недр или в аренде, должен использоваться особый порядок уведомления недропользователя или арендатора о предстоящей продаже. Исключить недропользователя из этой цепочки получится, только если земельный участок предназначен для садоводства либо если в его пределах расположены объекты недвижимости собственника или арендатора. Не позднее, чем за два месяца до заключения договора купли-продажи, нотариус должен зарегистрировать намерение собственника продать такой земельный участок в Госреестре вещных прав на недвижимое имущество.

    Одновременно нотариус должен направить недропользователю или арендатору сообщение о планируемой продаже ценным письмом, с описью и уведомлением, которое должно быть вручено под расписку. Недропользователь или арендатор должен дать ответ в течение месяца. А вся процедура займет около трех месяцев. Кроме того, следует всегда помнить, что закон дал возможность недропользователям и арендаторам передавать свое приоритетное право третьим лицам, если им самим приобретать земельный участок в собственность пока нельзя",

    Если недропользователь или арендатор захочет купить участок, продавец обязан будет заключать сделку именно с ним, предварительно согласовав условия. Если же они откажутся или не дадут ответ (что равнозначно согласию на продажу в "чужие руки"), нужно будет искать покупателя своими силами.

    "Если владелец захочет продать участок, который не передан в аренду и в пределах которого не выданы специальные разрешения на пользование недрами, то продать такой участок можно будет по обычной процедуре. То есть, владелец может искать покупателей среди знакомых или разместить объявление о продаже на профильных ресурсах",

    Кроме общения со знакомыми и размещения объявлений на сайтах недвижимости, теоретически продавец сможет выставить свой участок на электронный аукцион (земельные торги). Но такие аукционы по продаже земли сельхозназначения пока не проводятся. С 6 июля будут проводиться только аукционы на право пользования землями государственной и коммунальной собственности (аренды, суперфиция, эмфитевзиса).

    Когда потенциальный покупатель уже известен, нужно сообщить об этом нотариусу, чтобы он мог проверить, сколько земли уже находится в собственности этого человека и фирм, с которыми он связан. Не превышен ли лимит в 100 га.

    4. Уплата налогов и сборов

    Оформлять договор покупки-продажи участка будет нотариус. Но он примется за оформление договора только после того, как будут уплачены все налоги и сборы.

    Основная налоговая нагрузка при этом ложится на продавца участка. Он должен будет уплатить:

    • налог на доходы физических лиц по ставке – 5% от цены, указанной в договоре купли-продажи;
    • военный сбор – в размере 1,5% от цены продажи.

    При этом цена в договоре не должна быть ниже оценочной стоимости земли.

    Также нужно предусмотреть некоторую сумму на оплату документов, которые нотариус будет заказывать в госреестрах, и оплату услуг самого нотариуса.

    законодательством предусмотрены льготы по налогам для некоторых категорий.

    "В частности, освобождаются от налогообложения владельцы земельных участков сельскохозяйственного назначения и земельных паев, полученных в порядке безвозмездной передачи. При определенных условиях и только раз в год льготами могут воспользоваться также лица, получившие такие участки в процессе приватизации",.

    Подробную информацию можно получить в Государственном земельном кадастре и в правительственном контактном центре 1545. Ответы на наиболее частные вопросы размещены на сайте контакт-центра.

    Бесплатную правовую помощь также может предоставить Министерство юстиции Украины.

    5. Оформление договора

    Финишной частью процедуры продажи земли станет заключение договора купли-продажи и регистрация данных о новом собственнике в Госреестре вещных прав на недвижимость.

    Нотариус потребует от продавца такие документы:

    • паспорт;
    • идентификационный код;
    • если продавец находится в браке – нотариально заверенное согласие супруга;
    • отчет об экспертной денежной оценке участка;
    • документы, подтверждающие право собственности на участок (выписка из Госреестра вещных прав на недвижимое имущество или госакт на землю);
    • выписка из Государственного земельного кадастра относительно земельного участка.

    Некоторые документы может предварительно заказать нотариус, а другие придется заказывать продавцу лично.

    Передача денег может происходить как перед подписанием договора, так и во время оформления, возможна также оплата частями. Эти условия должны быть прописаны в договоре.

    После сделки нотариус сам вносит соответствующую информацию в Госреестр прав на недвижимость. Продавцу ничего больше делать не нужно.

    ви зможите купити землю у як фіз особа та передати на баланс фермерського господарства , тільки фіз особа у фіз особи

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Пуха Наталія ТендерОк
    Общаться в чате Пуха Наталія ТендерОк 2 года назад

    Адвокат, г. Ровно

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання Ви маєте переважне право викупу земельної ділянки, а саме, як

    Орендар земельної ділянки.

    Суб’єкт переважного права купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення другої черги може реалізувати таке право у разі відсутності суб’єкта першої черги або відмови суб’єкта першої черги від реалізації такого права.

    У разі якщо відповідно до закону суб’єкти переважного права, не можуть набувати у власність земельну ділянку сільськогосподарського призначення, він може в порядку, передати своє переважне право купівлі такої земельної ділянки іншій особі, яка відповідно до закону може набувати у власність таку земельну ділянку.

    Про передачу переважного права купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення особа, яка передає переважне право, зобов’язана письмово повідомити власника земельної ділянки протягом трьох робочих днів з дня державної реєстрації переходу такого права. Повідомлення здійснюється цінним листом з описом вкладень та повідомленням про вручення або особисто під розписку.

    У разі якщо після повідомлення нотаріусом суб’єкта переважного права купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення про намір власника щодо її продажу суб’єкт переважного права передав таке право іншій особі, суб’єкт переважного права зобов’язаний повідомити особу, якій таке право передане, про такий намір.

    За наявності переважного права купівлі земельної ділянки сільськогосподарського призначення її власник зобов’язаний не пізніш як за два місяці до дня укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки зареєструвати намір щодо продажу земельної ділянки у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

    Нотаріус зобов’язаний протягом трьох робочих днів повідомити про такий намір суб’єктів переважного права цінним листом з описом вкладень та повідомленням про вручення або особисто під розписку. Суб’єкт переважного права вважається повідомленим про зазначений намір також у разі його відмови отримати повідомлення, про що є відповідна позначка, або якщо повідомлення повернулося до нотаріуса у зв’язку із закінченням встановленого строку зберігання.

    Тому дійсно вам необхідно з зазначеним вами питанням звернутися до Орендодавця, та безпосередньо вирішити його з ним.

    Успіхів

    Танача Юлія  Антонівна
    Общаться в чате Танача Юлія Антонівна 2 года назад

    Адвокат, 17 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня!

    Дійсно, з 01.07.2021 р. відкрито ринок землі та фізичні особи мають право придбання земельних ділянок сільськогосподарського призначення, загальна площа на одну особу не може перевищувати 100 га.

    Консультацію наведено на випадок, при якому Ви є представником орендаря ( фермерського господарства). Принаймні Ваше питання я зрозуміла саме так.

    Юридичні особи ( фермерське господарство - юридична особа) не мають права придбати земельні ділянки до 2024 року, при цьому орендар має переважне право на придбання такої землі. Власник землі ( орендодавець) повинен звернутися до нотаріуса за місцем знаходження землі/або за місцем реєстрації проживання та заявити про намір продати землю, фермерське господарство має відмовитися від переважного права або ви можете припинити орендні відносини до продажу, тоді не буде потреби повідомляти та відмовлятися від переважного права.

    Враховуйте, що під час купівлі землі необхідно буде пройти кілька перевірок, у тому числі надати документальне підтвердження походження коштів на придбання землі. Оскільки площа бажаного поля є граничною для покупки, раджу розглянути придбання поля 2 фізичними особами, щоб залишився "запас" для купівлі землі в подальшому. Якщо Ви плануєте праціювати лише на цьому полі, можливо придбати і на одну особу.

    Успіхів Вам!

    • Общаться в чате Іван Іванович Клиент 2 года назад

      Юлія Антонівна !Чи можу я далі поспілкуватися , для деталізації роз’яснення з розробкою «дорожної карти» дій в даній конкретній ситуації з складеними на цей час договірними умовами і бажанням як найоптимальніше викупити землю для можливості застави ( використовуючи поняття - майновий комплекс , багаторічні насадження та система краплинного зрошення, насосна) при кредитуванні ?

    Танача Юлія  Антонівна
    Общаться в чате Танача Юлія Антонівна 2 года назад

    Адвокат, 17 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Юлія Антонівна !Чи можу я далі поспілкуватися , для деталізації роз’яснення з розробкою «дорожної карти» дій в даній конкретній ситуації з складеними на цей час договірними умовами і бажанням як найоптимальніше викупити землю для можливості застави ( використовуючи поняття - майновий комплекс , багаторічні насадження та система краплинного зрошення, насосна) при кредитуванні ?

    Так, Іване Івановичу, звертайтесь через профіль на сайті, там є контакти, все проговоримо, при необхідності - пропишемо.

    Гарного дня Вам!

    Будаков Валерій Миколайович
    Общаться в чате Будаков Валерій Миколайович 2 года назад

    Адвокат, г. Сумы, 11 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    Доброго дня, Іван Іванович. Відповідно до п.6-1 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України, громадяни України, яким належить право постійного користування, право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної і комунальної власності, призначеними для ведення селянського (фермерського) господарства, а також орендарі земельних ділянок, які набули право оренди землі шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2010 року, мають право на викуп таких земельних ділянок у власність з розстрочкою платежу до десяти років за ціною, яка дорівнює нормативній грошовій оцінці таких земельних ділянок, без проведення земельних торгів. У разі купівлі земельної ділянки з розстроченням платежу право власності переходить до покупця після сплати першого платежу. Вимоги ч.7 ст. 130 цього Кодексу не поширюються на земельні ділянки, які придбаваються відповідно до цього пункту. Крім того, право викупу земельних ділянок належить також громадянам України - спадкоємцям громадян, яким належало право постійного користування, право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної і комунальної власності, призначеними для ведення селянського (фермерського) господарства (крім випадків, коли такі земельні ділянки були передані у власність чи користування фізичним або юридичним особам). Якщо таких спадкоємців декілька, земельна ділянка придбавається ними у спільну часткову власність, де частки кожного із спадкоємців у праві власності є рівними. Отже, фермери чи їх спадкоємці зможуть викупляти без проведення аукціону земельні ділянки, які вони набули на праві: • постійного користування; • довічного успадкованого володіння; • оренди шляхом переоформлення права постійного користування до 2010 року. Пільговий викуп для українських фермерів дозволяє придбати ділянку у розстрочку до 10 років. • право власності можна оформлювати вже після першого платежу; • викупна ціна буде дорівнювати нормативній грошовій оцінці ділянки. Таким чином, право на викуп земельної ділянки мають громадяни України, яким належить: право постійного користування земельними ділянками державної і комунальної власності, призначеними для ведення селянського (фермерського) господарства; право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної і комунальної власності, призначеними для ведення селянського (фермерського) господарства; право оренди землі набуте шляхом переоформлення права постійного користування щодо зазначених земельних ділянок до 2010 року; спадкоємцям громадян, яким належало право постійного користування, право довічного успадкованого володіння земельними ділянками державної і комунальної власності, призначеними для ведення селянського (фермерського) господарства (крім випадків, коли такі земельні ділянки були передані у власність чи користування фізичним або юридичним особам). Перш за все, Вам потрібно отримати рішення відповідного органу місцевого самоврядування про викуп земельної ділянки. До ради відповідної територіальної громади треба подати такі документи: а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд); б) копію установчих документів для юридичної особи, а для громадянина – копія документа, що посвідчує особу; в) копію свідоцтва про реєстрацію постійного представництва з правом ведення господарської діяльності на території України – для юридичних осіб, створених та зареєстрованих відповідно до законодавства іноземної держави; г) заяву про викуп земельної ділянки. Викупна ціна визначатиметься за даними нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. Бажаю Вам успіху, з повагою адвокат Валерій Будаков.

    Савченко Олександр
    Общаться в чате Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Обратиться Бесплатная оценка вашей ситуации

    31 березня 2020 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення» № 552-IX.

    Ухвалений закон прямо не регулює питання процедури купівлі-продажу землі, але він містить три істотні нововведення до звичайної процедури купівлі-продажу земельної ділянки. Вона включає нотаріальне посвідчення договору про купівлю-продаж з внесенням даних про нового власника в кадастр.

    Важливо знати, що з набранням чинності нового Закону:

    • покупець буде перевірятися на предмет можливості придбання ним землі в певних розмірах. Порядок такої перевірки має затвердити Кабінет Міністрів України.
    • купівля буде можлива тільки в безготівковій формі. Для цього покупцеві потрібно відкрити рахунок у банку.
    • повинні бути документально підтверджені джерела походження коштів для купівлі землі.

    Землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для:

    • виробництва сільськогосподарської продукції;
    • здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності;
    • розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

    До земель сільськогосподарського призначення належать:

    • сільськогосподарські угіддя: рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища, перелоги.
    • несільськогосподарські угіддя: господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо.

    Набувати право власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення можуть:

    • Громадяни України.
    • Юридичні особи України, створені і зареєстровані за законодавством України, учасниками (акціонерами, членами) яких є лише громадяни України та/або держава, та/або територіальні громади.
    • Територіальні громади.
    • Держава.

    Однак, ринок землі буде запускатися в кілька етапів, а саме:

    1. З 1 липня 2021 рокуземлю зможуть купити тільки фізичні особи, які є громадянами України. Максимальний розмір – 100 га на людину.
    2. З 1 січня 2024 рокупоряд з фізичними особами землю зможуть купувати також юридичні особи, створені і зареєстровані за законодавством України, учасниками (акціонерами, членами) яких є лише громадяни України та/або держава, та/або територіальні громади, територіальні громади та держава. При цьому максимальний розмір покупки може становити 10 тис. га.

    Дуже важливо знати, що загальна площа земельних ділянок сільськогосподарського призначення у власності громадянина України не може перевищувати десяти тисяч гектарів.

    Загальна площа земельних ділянок сільськогосподарського призначення у власності юридичної особи (крім банків) не може перевищувати загальної площі земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які можуть перебувати у власності всіх її учасників (членів, акціонерів), але не більше десяти тисяч гектарів.

    Набуття права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення юридичними особами, створеними і зареєстрованими за законодавством України, учасниками (засновниками) або кінцевими бенефіціарними власниками яких є особи, які не є громадянами України, може здійснюватися з дня та за умови схвалення такого рішення на референдумі.

    За будь-яких умов, у тому числі у разі схвалення на референдумі рішення, забороняється набуття права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення:

    1. Юридичними особами, учасниками (акціонерами, членами) або кінцевими бенефіціарними власниками яких є особи, які не є громадянами України, – на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної і комунальної власності, земельні ділянки сільськогосподарського призначення, виділені в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв), які розташовані ближче 50 кілометрів від державного кордону України (крім державного кордону України, який проходить по морю).
    2. Юридичними особами, учасниками (акціонерами, членами) або кінцевими бенефіціарними власниками яких є громадяни держави, визнаної Україною державою-агресором або державою-окупантом.
    3. Особами, які належать або належали до терористичних організацій.
    4. Юридичними особами, учасниками (акціонерами, членами) або кінцевими бенефіціарними власниками яких є іноземні держави.
    5. Юридичними особами, у яких неможливо встановити кінцевого бенефіціарного власника.
    6. Юридичними особами, кінцеві бенефіціарні власники яких зареєстровані в офшорних зонах, віднесених до переліку офшорних зон, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
    7. Фізичними та юридичними особами, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України “Про санкції”у вигляді заборони на укладення правочинів з набуття у власність земельних ділянок, а також пов’язаними з ними особами.
    8. Юридичними особами, створеними за законодавством України, що перебувають під контролем фізичних та юридичних осіб, зареєстрованих у державах, включених Міжнародною групою з протидії відмиванню брудних грошей (FATF) до списку держав, що не співпрацюють у сфері протидії відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом.

    Укладення цивільно-правових угод, що передбачають перехід права власності на земельні ділянки, а також набуття права власності на земельні ділянки за такими угодами, здійснюються відповідно до Цивільного кодексу України з урахуванням вимог Земельного кодексу України.

    Купівля-продаж земельної ділянки здійснюється з дотриманням переважного права на її придбання. Переважне право на придбання земельної ділянки може бути передано його суб’єктом іншій особі, про що такий суб’єкт має письмово повідомити власника земельної ділянки.

    При посвідченні угоди про відчуження земельної ділянки сільськогосподарського призначення перевіряється дотримання встановлених Земельним кодексом України вимог до набувачів права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, у тому числі обмежень щодо загальної площі земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які вправі набувати у власність одна особа. Така перевірка здійснюється з використанням відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного земельного кадастру та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Якщо за результатами перевірки виявлено невідповідність таким вимогам, нотаріус відмовляє у посвідченні угоди.

    До 1 січня 2030 року ціна продажу земельних ділянок сільськогосподарського призначення, виділених в натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв), не може бути меншою за їх нормативну грошову оцінку.

    Оцінку буде проводити Держгеокадастр, яка складатиметься з аналізу грунтів за різними параметрами: склад, кліматичні умови, розміщення. Буде створена відкрита база даних з усією інформацією щодо нормативної грошової оцінки земель у різних регіонах.

    Розрахунки провадяться в безготівковій формі. Не допускається набуття права власності на земельні ділянки за відплатними договорами у разі відсутності у набувача права власності документів, які підтверджують джерела походження коштів або інших активів, за рахунок яких набувається таке право.

    Продаж земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності забороняється.

    Забороняється також відчуження земельних ділянок сільськогосподарського призначення розташованих на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, крім передачі їх у спадщину

    Якщо до особи переходить право власності на земельну ділянку, яка за Земельним кодексом не може набуватися нею у власність, ця ділянка підлягає відчуженню її власником протягом року з моменту переходу такого права.

    У разі якщо відповідно до закону власник земельної ділянки зобов’язаний відчужити її протягом певного строку і земельна ділянка не була відчужена ним протягом такого строку, така ділянка підлягає конфіскації за рішенням суду.

    У разі порушення вимог щодо граничної площі земель сільськогосподарського призначення, що можуть перебувати у власності однієї особи, земельні ділянки, площа яких перевищує зазначені граничні розміри, конфіскуються за рішенням суду.

    Інші підстави припинення права власності на земельну ділянку передбачені в ст. 140 Земельного кодексу України/

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України