Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 27 ноября 2021, вопрос №52219 150₴

*как получить паспорт если его никогда не было ?*

если у человека вообще никогда не было паспорта, 40 лет, есть справка об освобождении и № актовой записи о рождении. Как получить паспорт ?

Ответы юристов (6)

    Лагута Геннадій Олексійович

    Здравствуйте !

    Не совсем понятен вопрос. Если у вас есть свидетельство о рождении но нет паспорта, это один вопрос. Этм вопросы решает миграционная служба путем проведения процедуры установления личности.

    Однако зачастую, кроме паспорта, отсутствует и запись о рождении. Тогда необходимо обращаться в суд и устанавливать факт рождения !

    Савченко Олександр
    33.3%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Олено!

    1) Повнолітнім особам, актовий запис про народження яких не проводився, першочергово необхідно звернутись до суду для встановлення факту їх народження.

    На підставі відповідного рішення суду про встановлення факту народження органами державної реєстрації актів цивільного стану України за місцем знаходження суду поновлюється актовий запис про народження такої особи.

    Після цього особа має звернутись до відповідного територіального підрозділу Державної міграційної служби України (далі – ДМС України) для проведення процедури встановлення особи.

    У результаті здійснення вказаної процедури особі видається тимчасове посвідчення, що підтверджує особу громадянина України.

    За пред’явленням цього посвідчення органи державної реєстрації актів цивільного стану мають видати особі свідоцтво про народження.

    Після отримання свідоцтва про народження особа звертається до органів ДМС України для документування її паспортом громадянина України.

    2) ПОРЯДОК оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/302-2015-%D0%B...):

    8. Паспорт видається:

    не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання;

    не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його термінового отримання.

    Паспорт, який оформлюється вперше, видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання.

    9. За оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін паспорта справляється адміністративний збір у порядку та розмірах, установлених законодавством.

    За оформлення паспорта вперше адміністративний збір не справляється.

    10. Оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін паспорта здійснюється територіальними органами/територіальними підрозділами ДМС через Головний обчислювальний центр Єдиного державного демографічного реєстру (далі - Головний обчислювальний центр Реєстру) у взаємодії з Державним центром персоналізації документів державного підприємства “Поліграфічний комбінат “Україна” по виготовленню цінних паперів” (далі - Центр).

    9. Документи для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта подаються до центрів надання адміністративних послуг, державного підприємства, що належить до сфери управління ДМС, і його відокремлених підрозділів (далі - уповноважені суб’єкти), територіальних органів та територіальних підрозділів ДМС.

    До територіального органу ДМС документи подаються лише в разі оформлення замість втраченого або викраденого, обміну паспорта, який було оформлено із застосуванням засобів Реєстру.

    Подання документів для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта здійснюється лише до територіального підрозділу ДМС у разі:

    набуття особою громадянства України;

    оформлення особі паспорта вперше після досягнення 18-річного віку без подання документів з фотозображенням особи, виданих уповноваженими органами, установами, організаціями;

    оформлення паспорта вперше після досягнення 18-річного віку особі, яка надала рішення суду про встановлення особи (для осіб, яких не було встановлено за результатами проведення процедури встановлення особи);

    повернення на проживання в Україну особи, яка постійно проживала за кордоном;

    оформлення паспорта особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, оформленим в установленому порядку, якщо така особа не отримувала паспорта, оформленого із застосуванням засобів Реєстру;

    відбування особою покарання в установах виконання покарань або перебування на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу.

    20. Документи для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта подаються особою або її законним представником/уповноваженою особою (далі - заявники) до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта за зареєстрованим місцем проживання особи.

    Особа, яка досягла 14-річного віку та місце проживання якої не зареєстровано, для оформлення паспорта вперше подає документи до територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта за місцем фактичного проживання в Україні.

    Документи для оформлення замість втраченого або викраденого, обміну паспорта, який було оформлено із застосуванням засобів Реєстру, можуть подаватися заявником до будь-якого територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта.

    Особа, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, подає документи для оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта через уповноважену особу до територіального підрозділу ДМС за місцем розташування адміністрації відповідної установи або закладу.

    Внутрішньо переміщена особа подає документи до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта за місцем проживання, що підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

    Бездомна особа подає документи до територіального органу/територіального підрозділу ДМС, уповноваженого суб’єкта за місцем майбутньої реєстрації її місця проживання.

    91. Видача заявникові паспорта здійснюється територіальним органом/територіальним підрозділом ДМС, уповноваженим суб’єктом, який прийняв документи для його оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обміну паспорта.

    ПОЛОЖЕННЯ про паспорт громадянина України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2503-12#Text):

    12. Видача та обмін паспорта провадяться у місячний термін за місцем постійного проживання громадянина.

    13. Для одержання паспорта громадянин подає:

    заяву за формою, встановленою Міністерством внутрішніх справ України;

    свідоцтво про народження;

    дві фотокартки розміром 35х45 мм;

    у необхідних випадках - документи, що підтверджують громадянство України.

    14. За видачу паспорта справляється державне мито.

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через контакти (пошту) в моєму профілі або через Звернутися біля фото.

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Гончаренко Константин
    20%

    Добрый день!

    Для востановления документов необходимо лично обратиться в Территориальное Управление ДМС по последнему месту регистрации(если оно неизвестно по фактическому месту проживания или новому месту регистрации), также есть возможность обратиться в ЦНАП или воспользоваться сервисом востановления паспортных документов в Государственном органе ДП "Документ"

    Подать документы:

    1. Заявление об утрате/ краже паспорта( В СЛУЧАЕ КРАЖИ справку с полиции).

    2.удостоверение о постановке на учет бездомных лиц (выдается центром реинтеграции)

    3. справка из ЕРДР о принятии заявления и открытии криминального производства( в случае кражи)

    4. справку о последнем месте регистрации(выдается государственным регистратором ЦНАПа)

    5. справки (о возможном браке , свидетельства рождения детей.)

    6. справки о судимости ( наличии , отсуттвии)

    7. справки из адресного бюро

    8. фото 3х4 (4-8 шт.)

    9. Квитанции об оплате админ. сбора.

    Более того, если вы уже обратились за помощью в один из перечисленных выше центров помощи, вам помогут с получением паспорта. Их сотрудники помогут вам оформить или восстановить документы, а также поспособствуют регистрации нового места жительства. Также человек, оказавшийся в сложных жизненных обстоятельствах, сможет обратиться за разъяснениями и помощью в структурное подразделение соцзащиты, расположенное в соответствующем районе города.

    Если орган ЗАГСа не может подтвердить наличее записи о Вашем рождении, Вам необходимо через суд признать факт , имеющий юридическое значение , - признать факт рождения и с решением суда подать в орган ДМС ДОКУМЕНТЫ НА ПАСПОРТ.

    С уважением,

    Константин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    20%

    Добрий вечір, Олена!

    Спочатку рекомендую:

    Відповідно до підпункту 3 пункту 2 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 17.03.2020 № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» (набрав чинності 17.03.2020) установлено, що на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов'язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення.

    Відповідно до пункту 4 розділу ІІ «Прикінцеві положення» цього Закону установлено, що оформлення документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, у період дії карантину здійснюється за місцем звернення особи.

    Необхідні документи:
    • свідоцтво про народження;
    • оригінали документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу батьків або одного з них, які на момент народження перебували у громадянстві України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України); У разі відсутності таких документів або у разі, коли батьки чи один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, або у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;
    • паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для осіб, які постійно проживали за кордоном, після повернення їх в установленому порядку на проживання в Україну та для осіб, які набули громадянство України за кордоном);
    • посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);
    • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
    • документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт:

    про місце проживання — довідку органу реєстрації встановленого зразка;

    про народження дітей — свідоцтва про народження дітей;

    про шлюб і розірвання шлюбу — свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

    про зміну імені — свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

    довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття (за наявності). УВАГА! Оформлення цієї довідки можна здійснити одночасно з подачею документів на оформлення ID-картки, повідомивши працівника територіального підрозділу ДМС (послуга ID-14).

    У іншому випадку, треба встановлювати юридичний факт народження в судовому порядку:

    Для реєстрації особи та виконання зобов’язання державного органу реєстрації актів цивільного стану зареєструвати особу з відповідним записом до книги реєстрації актів цивільного стану та видачею свідоцтва необхідно встановити юридичний факт народження особи (наприклад, у випадку, якщо особа народилася поза закладом медичної допомоги), звернувшись до суду з відповідною заявою

    Відповідно до вимог статті 315 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України) суди розглядають справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, зокрема, справи про встановлення факту народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження).

    Крім того, зазначеною нормою передбачено, що в судовому порядку можуть бути встановлені факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

    Докази у справі щодо встановлення факту народження особи:

    Для встановлення судом факту народження особи необхідно надати такі докази, що є підставами для реєстрації дитини:

    • медичну довідку про перебування дитини під наглядом лікувального закладу форми № 103-1/о, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.08.2006 № 545, та письмову заяву двох свідків, присутніх при пологах, у разі народження дитини поза закладом охорони здоров’я;
    • акт, складений відповідними посадовими особами (капітаном судна, командиром, начальником потягу тощо) за участю двох свідків і лікаря або фельдшера (якщо лікар або фельдшер були на транспортному засобі), у разі народження дитини на морському, річковому, повітряному судні, у потязі або в іншому транспортному засобі. За відсутності лікаря або фельдшера реєстрація народження провадиться на підставі вказаного акта та медичної довідки про перебування дитини під наглядом лікувального закладу форми № 103-1/о;
    • лікарське свідоцтво про перинатальну смерть форми № 106-2/о, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 08.08.2006 № 545, у разі мертвонародження.

    Доказом народження особи можуть бути й інші документи, які підтверджують факт її народження, а саме: індивідуальна картка вагітної і породіллі (обмінна карта), акт свідків про народження дитини (батьків, друзів, сусідів) тощо.

    Рішення суду:

    У рішенні суду повинно бути зазначено відомості про факт, встановлений судом, мету його встановлення, а також докази, на підставі яких суд установив цей факт (стаття 319 ЦПК України).

    Рішення суду про встановлення факту народження особи, який підлягає реєстрації в органах державної реєстрації актів цивільного стану або нотаріальному посвідченню, не замінює собою документів, що видаються цими органами, а є тільки підставою для одержання зазначених документів.

    Всього доброго!

    Пуха Наталія ТендерОк
    26.7%

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    необхідно звернутися до територіального підрозділу ДМС України за зареєстрованим місцем проживання, або до відповідного центру надання адміністративних послуг (ЦНАП)), центру обслуговування «Паспортний сервіс» ДП «Документ»;

    Необхідні документи

    свідоцтво про народження;

    оригінали документів, що підтверджують громадянство та посвідчують особу батьків або одного з них, які на момент народження перебували у громадянстві України (для підтвердження факту належності особи до громадянства України); У разі відсутності таких документів або у разі, коли батьки чи один із батьків такої особи на момент її народження були іноземцями або особами без громадянства, або у разі набуття особою громадянства України на території України подається довідка про реєстрацію особи громадянином України;

    паспорт громадянина України для виїзду за кордон (для осіб, які постійно проживали за кордоном, після повернення їх в установленому порядку на проживання в Україну та для осіб, які набули громадянство України за кордоном);

    посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);

    довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

    документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт:

    про місце проживання — довідку органу реєстрації встановленого зразка;

    про народження дітей — свідоцтва про народження дітей;

    про шлюб і розірвання шлюбу — свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

    про зміну імені — свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

    довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття (за наявності). УВАГА! Оформлення цієї довідки можна здійснити одночасно з подачею документів на оформлення ID-картки, повідомивши працівника територіального підрозділу ДМС (послуга ID-14).

    Видані компетентними органами іноземної держави документи засвідчуються в установленому законодавством порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Такі документи подаються з перекладом на українську мову, засвідченим нотаріально.

    Оригінали документів (крім довідки про реєстрацію особи громадянином України та документа, що підтверджує сплату платежу) повертаються особі або її законному представнику/уповноваженій особі після оформлення заяви-анкети.

    Успіхів

    Крикун Сергій  Павлович

    "ПРАВИЛА державної реєстрації актів цивільного стану в Україні" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0719-00/paran...):

    "IV. Видача документів про державну реєстрацію актів цивільного стану

    1. Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану здійснюється районними, районними у містах, міськими (міст обласного значення), міськрайонними, міжрайонними відділами державної реєстрації актів цивільного стану міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України та відділами державної реєстрації актів цивільного стану управлінь державної реєстрації міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України, а також дипломатичними представництвами та консульськими установами України.

    2. Якщо оригінал свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану вкрадено, загублено, пошкоджено чи знищено, повторна видача свідоцтва здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану на підставі актового запису цивільного стану, складеного як в електронному вигляді, так і на паперовому носії.

    Повторна видача свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану у такому випадку здійснюється відділами державної реєстрації актів цивільного стану незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника.

    Відділ державної реєстрації актів цивільного стану видає повторно свідоцтво про державну реєстрацію акту цивільного стану після безпосередньої перевірки відповідності відомостей у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян даним паперового носія актового запису цивільного стану або на підставі підтвердження про це відділу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем складання актового запису цивільного стану...

    4. Повторна видача свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану здійснюється за заявою особи, щодо якої складено запис,..

    Свідоцтво про державну реєстрацію акта цивільного стану повторно видається за наявності паспорта (паспортного документа) заявника...

    9. У заяві (додатки 26-29) щодо повторної видачі відповідного свідоцтва про державну реєстрацію акту цивільного стану зазначаються: прізвище, власне ім'я, по батькові та адреса заявника; прізвище, власне ім'я, по батькові особи, щодо якої запитується свідоцтво; яке необхідне свідоцтво; коли і яким органом державної реєстрації актів цивільного стану складено актовий запис цивільного стану; мета запиту цього свідоцтва та проставляється особистий підпис заявника.

    Якщо витребовується свідоцтво про народження, то додатково зазначаються прізвище, власне ім'я, по батькові батьків....

    10. Особам, які звернулися до відділу державної реєстрації актів цивільного стану особисто, свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану повторно видаються того самого дня при пред'явленні ними паспорта або паспортного документа....

    13...У разі відсутності актового запису цивільного стану відділом державної реєстрації актів цивільного стану заявникові видається витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про відсутність актового запису цивільного стану...

    15. Запити, які надходять від державних органів, органів місцевого самоврядування (їх посадових осіб), виконуються на загальних підставах з дотриманням вимог чинного законодавства.".

    Пост. КМУ "Про затвердження зразка бланка, технічного опису та Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/302-2015-%D0%B...):

    "2. Запровадити із застосуванням засобів Єдиного державного демографічного реєстру:

    з 1 січня 2016 р. оформлення і видачу паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм та паспорта громадянина України, що не містить безконтактного електронного носія, зразки бланків яких затверджено цією постановою, громадянам України, яким паспорт громадянина України оформляється вперше, з урахуванням вимог пункту 2 Положення про паспорт громадянина України, затвердженого постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 р. № 2503-XII;

    "ПОРЯДОК оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/302-2015-%D0%B...):

    "...2. Паспорт виготовляється у формі картки, що містить безконтактний електронний носій.

    7. Оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін та видача паспорта здійснюються:...

    3) особі, яка відбуває покарання в установах виконання покарань або стосовно якої обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, або яка перебуває на тривалому стаціонарному лікуванні в закладах МОЗ закритого типу, - через уповноважену особу адміністрації відповідної установи, місця попереднього ув’язнення або закладу (далі - уповноважена особа)...

    96...У разі переведення особи в іншу установу виконання покарань, місце попереднього ув’язнення, у заклад МОЗ закритого типу або звільнення/виписки з них за зверненням адміністрації установи, місця попереднього ув’язнення або закладу, або особи територіальний підрозділ ДМС, який оформив паспорт, надсилає його разом із заявою-анкетою територіальному підрозділу ДМС за місцем розташування відповідної установи, місця попереднього ув’язнення або закладу, або територіальному підрозділу ДМС, до якого особа звернулася після звільнення/виписки...".

    Надлежащим, как я считаю, Вам следует обратиться к администрации учреждения места отбытия наказания, которая будет выполнять функцию оформления и выдачу Вам паспорта. При небходимости администрация также должна обратиться в орган регистрации актов гражданского состояния (ЗАГС, по месту нахождения учреждения) о повторной выдаче свидетельства Вашего рождения (согласно номера актовой записи), тем более, в ЗАГСе Вам, скорее всего,откажут за отсутствием паспорта.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України