Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Трудовое право, 14 января 2022, вопрос №54447 100₴

Чи маю право викладати в коледжі?

З 1996 року викладаю в коледжі всі дисципліни, що пов'язані з програмуванням, хоча за освітою маю спеціальність Математика, кваліфікацію Математик. Весь цей час проходила курси підвищення кваліфікації та стажування на підприємствах з програмування. Чи маю я можливість і надалі викладати програмування або повинна закінчувати ВУЗ за цією спеціальністю? Чи може достатньо пройти курси з IT сертифіковані Міністерством освіти?

Ответы юристов (6)

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго дня!

    У зв’язку з чим у Вас виникло таке питання?

    На мою суб’єктивну думку, за умови успішного проходження спочатку підвищення кваліфікації, а потім й атестації, Ви маєте право викладати відповідну дисципліну в коледжі!

    Якщо за результатами атестації немає проблем, то працюйте!

    Успіхів

    Гончаренко Константин
    30%

    Доброго дня!

    якщо ви маєте вищу педагогічну освіту , пройдіть курси підвищення кваліфікації та атестацію за направленням ректора , директора університету під відповідну дисципліну колледжу та викладайте , якщо пройдете атестацію та курси зможете викладати.

    З огляду на численні звернення педагогічних працівників з питань особливостей застосування Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800) (далі - Порядок) в частині встановлення вимог щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників, необхідного для проходження чергової атестації, інформуємо.

    Відповідно до Порядку загальний обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника закладу загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти не може бути менше ніж 150 годин на п'ять років, а обсяг підвищення кваліфікації педагогічного працівника дошкільного, позашкільного закладу освіти встановлюється його засновником (або уповноваженим ним органом), але не може бути менше ніж 120 годин на п'ять років.

    З огляду на відсутність встановлених законодавством норм щорічного підвищення кваліфікації, необхідного для проходження чергової атестації, рекомендуємо атестаційним комісіям, починаючи з 2020 року:

    1)встановлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти, а саме:

    • 30 годин, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
    • 60 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
    • 90 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
    • 150 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.

    2) встановлювати мінімальні вимоги щодо обсягу (кількості годин) підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної освіти та не менше ніж:

    • 24 години, якщо завершення атестації припадає на 2020 рік;
    • 48 годин, якщо завершення атестації припадає на 2021 рік;
    • 72 годин, якщо завершення атестації припадає на 2022 рік;
    • 120 годин, якщо завершення атестації припадає на 2023 рік та наступні роки.

    Додатково інформуємо, що щорічний обсяг (кількість годин) підвищення кваліфікації визначається педагогічним працівником та має бути відображений у відповідному плані підвищення кваліфікації, а в рік проходження атестації має бути не меншим зазначених вище обсягів. При цьому, облік годин підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за накопичувальною системою.

    Вам необхідно написати заяву на ім'я голови атестаційної комісії з проханням позачергово атестувати на присвоєння чергової категорії.

    Відповідно до пункту 15 Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників у разі викладання кількох навчальних предметів педагогічні працівники самостійно обирають послідовність підвищення кваліфікації за певними напрямами у міжатестаційний період у межах загального обсягу (тривалості) підвищення кваліфікації, визначеного законодавством. Отже, підвищення кваліфікації таких працівників упродовж п'яти років має становити сукупно, за всіма посадами, які обіймає педагогічний працівник та/або навчальними предметами, не менше 150 годин. Тому немає жодних правових підстав для збільшення (додавання) таких годин за кожною посадою чи навчальним предметом.

    Згідно з пунктом 8 Порядку обсяг (тривалість) підвищення кваліфікації педагогічних працівників установлюється в годинах та/або кредитах Європейської кредитної трансферно-накопичувальної системи (далі - ЄКТС, один кредит ЄКТС становить 30 годин) за накопичувальною системою.

    У зв’язку з продовженням Урядом карантину до 31 березня 2022 року проведення атестації педагогічних працівників у 2022 році в умовах карантину може бути перенесено на інший період часу.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат Евгений Александрович
    40%

    Добрий день, Тетяна!

    Посади викладачів можуть обіймати особи, які мають науковий ступінь та/або вчене звання, а також в окремих випадках, особи, які мають освітній ступінь магістра або освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста. Статутом закладу вищої освіти можуть встановлюватися відповідно до законодавства додаткові вимоги до осіб, які можуть обіймати посади викладачів.

    Програми підготовки педагогів містять складники психолого-педагогічної та практичної підготовки, а в багатьох випадках предметної спеціальності, включно з методикою викладання. На континуумі навчання педагогічного працівника впродовж життя виділяють три основні етапи: відправну формальну освіту; початок професійної діяльності – індукцію, яка повинна супроводжуватися комплексом спеціальних заходів сприяння входженню працівника в професію; безперервний професійний розвиток.

    Підготовка педагогічних працівників здійснюється за спеціальностями галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» та іншими спеціальностями, якщо це передбачено відповідними освітніми програмами та вони відповідають встановленим вимогам.

    Здобуття педагогічної освіти на певних рівнях вищої освіти передбачає успішне виконання особою відповідної освітньої програми, є підставою для присудження відповідного ступеня вищої освіти, а саме: фаховий молодший бакалавр, молодший бакалавр, бакалавр; магістр; доктор філософії; доктор наук.

    Всього доброго!

    Крикун Сергій  Павлович

    Закон України "Про вищу освіту" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#n859):

    "Стаття 55. Основні посади наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників закладів вищої освіти та порядок їх заміщення...

    4. Посади педагогічних працівників можуть займати особи із ступенем магістра за відповідною спеціальністю...".

    Як я вважаю, необхідно здобувати вищу освіту з кваліфікації "програміст".

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 23.03.2021 № 610 затверджено професійний стандарт на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти». Проєкт професійного стандарту було розроблено Міністерством освіти і науки України за власною ініціативою.

    Відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010 «Класифікатор професій» до групи стандарту увійшли:

    2310.1 Професор;

    2310.1 Доцент;

    2310.2 Викладач закладу вищої освіти;

    2310.2 Асистент.

    Професійний стандарт є інструментом для систематизації вмінь і навичок (створення посадових інструкцій), підготовки молодих фахівців, само- та оцінювання діяльності викладачів закладів вищої освіти, підвищення кваліфікації та професійного розвитку.

    МОН рекомендує використовувати зазначений професійний стандарт при розробленні вимог до посад науково-педагогічних працівників, освітньо-наукових програм другого та третього рівнів вищої освіти, програм підвищення кваліфікації та стажування науково-педагогічних працівників, планування професійного розвитку викладачів.

    Стандарт підготовлено робочою групою, до складу якої увійшли представники Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, закладів вищої освіти, міжнародного експертного середовища.

    У процесі розроблення проєкту було вжито низку заходів:

    проведено функціональний аналіз трудових функцій у сфері професійної діяльності викладача закладу вищої освіти;

    сформовано та розміщено в ієрархічному порядку трудові функції, які виконує викладач закладу вищої освіти;

    здійснено аналіз положень чинних нормативних документів, які визначають вимоги до змісту та якості професійної діяльності, проаналізовано вимоги, які висуваються до знань, умінь, навичок та інших компетентностей викладачів закладів вищої освіти;

    визначено необхідні загальні та професійні компетентності, а також вимоги щодо рівня кваліфікації, досвіду роботи, рівня освіти, додаткові вимоги до виконання трудових функцій тощо.

    Експертиза проєкту професійного стандарту також була здійснена фахівцями Британської Ради в Україні (British Council).

    Стандарт на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти» підготовлено відповідно до пункту 8 Плану заходів із впровадження Національної рамки кваліфікацій на 2016–2020 роки, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 р. № 1077-р та пункту 1.5 Плану впровадження Концепції розвитку педагогічної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 03 січня 2019 р. № 7.

    https://osvita.ua/doc/files/news/819/81950/610_Vik...

    Тобто визначено, що посади викладачів можуть обіймати особи, які мають:

    ступінь магістра або спеціаліста у відповідній галузі знань;

    у випадку відсутності відповідного наукового ступеня або вченого звання – стаж роботи у певній галузі.

    Статут ВНЗ може встановлювати додаткові вимоги до осіб, які хочуть бути викладачами.

    Призначення на посаду відбувається за результатами конкурсного відбору.

    Основні трудові функції:

    розроблення програм та методичних матеріалів;

    викладання та консультативна підтримка студентів;

    виконання дослідницьких проєктів та ін.

    Також професійний стандарт включає детальний опис трудових функцій, у тому числі перелік необхідних предметів і засобів праці.

    Тобто якщо на вашому робочому місці не зазначено ніяких додаткових вимог то ви цілкоом відповідаєте займаному робочому місці.

    Успіхів

    Савченко Олександр
    30%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Тетяно!

    Ви викладаєте дисципліни, що пов'язані з програмуванням, з 1996 року. Тобто, на дату прийняття на роботу та весь цей час Ви відповідали кваліфікаційним вимогам, маючи вищу освіту за спеціальністю "математика", що буде підтверджуватися трудовим договором/наказом і посадовою інструкцією. Адже, нормами ЗУ "Про вищу освіту" (в редакції від 1996 року) також було передбачено (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1060-12/conv#n...):

    Стаття 54. Кадрове забезпечення сфери освіти

    1. Педагогічною діяльністю можуть займатися особи з високими моральними якостями, які мають відповідну освіту, професійно-практичну підготовку, фізичний стан яких дозволяє виконувати службові обов'язки.

    3. Педагогічні та науково-педагогічні працівники приймаються на роботу шляхом укладення трудового договору, в тому числі за контрактом. Прийняття на роботу науково-педагогічних працівників здійснюється на основі конкурсного відбору.

    4. Педагогічні працівники підлягають атестації. За результатами атестації визначаються відповідність працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюються категорії, педагогічні звання. Порядок атестації педагогічних працівників встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

    Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників, порядок їх присвоєння визначаються Кабінетом Міністрів України.

    Рішення атестаційної комісії є підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством.

    ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України 06.10.2010 N 930 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1255-10#Text):

    1.2. Атестація педагогічних працівників - це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання.

    3.13. За результатами атестації атестаційні комісії приймають такі рішення:

    1) педагогічний працівник відповідає займаній посаді;

    8) педагогічний працівник не відповідає займаній посаді.

    3.16. Педагогічний працівник визнається таким, що відповідає займаній посаді, якщо:

    1) має освіту, що відповідає вимогам, визначеним нормативно-правовими актами у галузі освіти;

    2) виконує посадові обов'язки у повному обсязі;

    3) пройшов підвищення кваліфікації.

    ВИСНОВОК: Ви маєте право і надалі викладати всі дисципліни, що пов'язані з програмуванням. Головне, як і раніше, пройти курси підвищення кваліфікації. Відсутність вищої педагогічної освіти за відповідною спеціальністю не може бути підставою для неатестації, тобто прийняття атестаційною комісією рішення про вашу невідповідність займаній посаді, та не може бути підставою для вашого звільнення за пунктом 2 статті 40 КЗпП України "виявленої невідповідності працівника займаній посаді або виконуваній роботі внаслідок недостатньої кваліфікації або стану здоров'я, які перешкоджають продовженню даної роботи, а так само в разі відмови у наданні допуску до державної таємниці або скасування допуску до державної таємниці, якщо виконання покладених на нього обов'язків вимагає доступу до державної таємниці;"

    Якщо буде потрібна допомога, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).

    Всього доброго!

    Щасти Вам!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України