Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Хозяйственное право, 02 февраля 2022, вопрос №55459 150₴

Куди написати скаргу, щоб подіяло!

Доброго дня, питання в наступному, є юридична особа, яка надає комунальні послуги (опалення, електроенергію і т.д.) тобто є Обслуговуючою компанією, надає вона ці послуги юридичним особам, які знаходяться на одній території з нею, шляхом компенсації комунальних послуг.

Обслуговуюча компанія, повідомила письмово про віключення опалення в цьому місяці, по причині початку технічних робіт (ми знаємо, що ніяких технічних робіт не буде, просто офіційно в листі потрібно було вказати підставу).

Офіційної заборгованності перед обслуговуючою компанію - не має.

Питання, в які контролюючі органи потрібно писати скаргу, так щоб це подіяло!

І можливо є зразок скарги.

Дякую!

Ответы юристов (20)

    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий вечір, Наталія!

    Ви маєте право подати скаргу до Головного управління Держпродспоживслужби в м.Києві (колишня Державна інспекція по захисту прав споживачів) щодо перевірки та вжиття заходів реагування щодо порушення законодавства про захист прав споживачів.

    Відповідно до ст.5 Закону України "Про звернення громадян", письмове звернення надсилається поштою, передається громадянином особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

    До письмових звернень відносяться також електронні звернення, які можна надіслати до Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві з використанням засобів електронного зв’язку, на електронну адресу: zvernen@kyiv-dpss.gov.ua або за допомогою засобів поштового зв’язку (04053, м.Київ, вул. Некрасовська, 10/8).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення (в т.ч. електронне) повинно бути підписано заявником (заявниками), із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну, поштову адреси, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення може бути виготовлено за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотокопії.

    Згідно з вимогами ст. 8 вищезазначеного закону, письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

    Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті.

    Згідно Ст. 6. Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» підставою для здійснення позапланових заходів є:

    • звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).

    Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу. Заходи контролю за зверненнями, які стосуються питань безпечності та якості харчових продуктів погодження не потребують.

    • Міністерства економічного розвитку і торгівлі - звернення стосовно порушень прав споживачів у наданні неякіних послуг чи придбанні товарів, контроль цін та метрологічна діяльність
    • Міністерство охорони здоров'я України - порушення вимог санітарного законодавства

    Під час проведення позапланового заходу з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов’язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

    Громадянин має можливість отримати консультацію з питань, що належать до повноважень Головного управління (захист прав споживачів, безпечність харчових продуктів, дотримання вимог санітарного законодавства тощо) та дізнатись про стан розгляду звернення, яке було подано до Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві, зателефонувавши до Відділу розгляду звернень громадян та доступу до публічної інформації в робочі дні з 09.00–17-00, у п'ятницю – до 16.45 (обідня перерва з 13.00–13.45) за номером телефону (044) 486-95-85 або (063) 639-09-09.

    Зразок звернення до Головного управління Держпродспоживслужби в м.Києві

    Начальнику Головного управлінняДержпродспоживслужби в м. КиєвіРубану О.М.Від кого:П.І.Б.Поштова адресаТелефон

    Скарга (заява, пропозиція)

    Стислий опис проблемного питання із зазначенням юридичної назви підприємця та його фактичного місцязнаходження.

    Прошу Вас ... (що Ви просите від нашої служби)

    Додаток: ...

    Підпис

    Всього доброго, успіхів Вам!

    • Наталія Клиент 2 года назад

      Дякую велике!

      Питання стосується офісної будівлі, не житловий будинок.

      Також можна писати скаргу?

      • Адвокат Евгений Александрович

        Наталія!

        "Дякую велике!

        Питання стосується офісної будівлі, не житловий будинок.

        Також можна писати скаргу"?

        - Будь ласка.

        Так, особи які користуються послугами, є споживачами.

        У разі наявності запитань "Звертайтеся".

        Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Доброго дня!

    Спочатку раджу звернутись до самої управляючої компанії від імені багатьох жителів щодо пояснення причин відключення та надання доказів такого.

    У випадку отримання "відписки", раджу звернутись на урядову гарячу лінію щодо захисту прав жителів:

    0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.

    Також паралельно можна звертатись міської ради, Держпродспоживслужби, міської адміністрації, інших органів.

    Щодо практичних порад написання скарги, раджу ознайомитись: https://cedem.org.ua/consultations/yak-napysaty-skargu/

    Успіхів!

    • Наталія Клиент 2 года назад

      Дякую велике!

      Питання стосується офісної будівлі, не житловий будинок.

      Також можна писати скаргу?

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        звичайно!

        Головна умова, що ви споживачі послуг і здійснюєте відповідну оплату.

        Тоді головне аби скарга відповідала вимога Закону України «Про звернення громадян».

        Успіхів!

        Хххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххххх

    Карпенко Андрей Владимирович

    Добрий день!

    1.

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2633-15#Text

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про теплопостачання

    Стаття 14. Державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання

    Державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання.

    Стаття 25. Права та основні обов’язки теплогенеруючої, теплотранспортної та теплопостачальної організацій

    обмежувати або припиняти постачання теплової енергії споживачам у разі виникнення обставин непереборної сили, передбачених у договорі;

    Теплопостачальні, теплотранспортні і теплогенеруючі організації зобов’язані:

    забезпечувати надійне постачання обсягів теплової енергії відповідно до умов договору, а також норм і правил;

    Теплопостачальні організації, які здійснюють діяльність із постачання теплової енергії з використанням власних теплових мереж, зобов’язані забезпечити рівноправний доступ до цих мереж усіх суб’єктів господарської діяльності відповідно до укладених договорів.

    У разі наявності технічної можливості теплопостачальні організації, що здійснюють постачання теплової енергії на закріпленій території, не мають права відмовити споживачу, який розташований на цій території, в укладенні договору.

    Стаття 31. Штрафні санкції, що застосовуються до суб’єктів господарювання за правопорушення у сфері теплопостачання

    7) за самовільне (несанкціоноване) від’єднання споживача від теплової мережі теплопостачальної (теплогенеруючої) організації до закінчення строку дії договору купівлі-продажу теплової енергії - у розмірі до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

    Відповідальність за порушення інших вимог цього Закону, у тому числі за порушення безперебійного постачання теплової енергії, не пов’язане з дією обставин непереборної сили, що завдало споживачу матеріальних збитків при виконанні ним договірних зобов’язань, визначається згідно із законом.

    Справи про накладання штрафів за порушення, визначені цією статтею, розглядаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі теплопостачання, та органами державного регулювання в межах їх компетенції.

    2.

    https://sies.gov.ua/

    Державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, а саме Державною інспекцією енергетичного нагляду України (Держенергонагляд).

    Повноваження Держенергонагляду у сфері теплопостачання визначені статтею 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положенням про Державну інспекцію енергетичного нагляду України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від від 14.02.2018 № 77.

    Предметом державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є господарська діяльність, пов’язана з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії в частині технічної експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб’єктів відносин у сфері теплопостачання, випробування та ремонту зазначених установок і мереж, режимів споживання теплової енергії, а також виконання робіт з проектування теплових, тепловикористальних установок і мереж.

    Способом здійснення державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є проведення відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб’єктів відносин у сфері теплопостачання в порядку, визначеному Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

    Інспекція здійснює державний енергетичний нагляд за тепловими, тепловикористальними установками та мережами суб’єктів відносин у сфері теплопостачання щодо додержання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування, будівництва, підтвердження готовності до роботи, користування енергією у сфері теплопостачання.

    Управління Держенергонагляду у м. Києвівул. Кирилівська,60м, м. Київ, 04080, електронна адреса: Kyiv@sies.gov.ua

    Гриценко Михайло Петрович

    Начальник Управління – головний державний інспектор з енергетичного нагляду у м. Києві

    (044) 204-78-35

    HrytsenkoM@sies.gov.ua

    Відділ енергетичного наглядуЧівелін Сергій ВолодимировичЗаступник начальника Управління – начальник відділу – головний державний інспектор з енергетичного нагляду у м. Києві(044) 204-78-35ChivelinS@sies.gov.ua

    До моменту офіційного запровадження електронного кабінету замовника за принципом «єдиного вікна», у разі виникнення спірних питань, надіслати скаргу можна на офіційну поштову адресу: вул. Дорогожицька, 11/8, м. Київ, 04112 або шляхом заповнення відповідної форми.

    З метою прискорення всебічного розгляду Держенергонаглядом скарги зі спірних питань, заявникам необхідно додавати такі документи:

    1. Копія заяви про приєднання електроустановки (яка надавалась оператору системи розподілу).

    2. Копія документа, який підтверджує право власності чи користування об’єктом, який буде приєднаний до електричних мереж.

    3. Копія ситуаційного плану та викопіювання з топографо-геодезичного плану в масштабі 1:2000 із зазначенням місця розташування об’єкта.

    4. Копії матеріалів листування (за наявності).

    5. Техніко-економічне обґрунтування (за наявності).

    6. Проект договору або договір про приєднання (за наявності).

    7. Технічні умови (за наявності).

    • Наталія Клиент 2 года назад

      Дякую велике за відповідь!

      Питання стосується офісної будівлі, не житлового будинку.

      Обслуговуюча компанія обслуговую офісну будівлю та грозиться припинити подання тепла в цьому місяці.

      Також можна писати скаргу в контр. орган, який Ви зазначили? Актом зафіксувати порушення в день припинення…?

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Якщо так чи інакше Вас не задоволняє якість наданих житлово-комунальних послуг в тому числі постачання гарячоі води та іншого , згідно ст. 7 ЗУ Про житлово-комунальні послуги ви маєте право у разі неналежного постачання послуг звернутися до надавача послуг з претензією, щодо усунення недоліків у наданні послуг, покращення їх якості, або здійснення перерахунку за час коли послуги не надавались або були неналежної якості.

    Якість послуг та порядок їх надання та оплати , повинно бути передбачено у договорі про надання послуг ЖКГ УКЛАДЕНИМ З КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ. ( якщо договору немає то необхідно звернутись до підприємства та з ясувати факт його підписання та вам мають надати копію.)

    У претензії необхідно детально описати суть проблем та обгрунтування порушення якості послуг, до претензії додати акт обстеження мереж , з даними, щодо температури води , показниками її якості , обстеження має проводити спеціаліст комунального підприємства та підписати акт обстеження з зазначенням посади на бланку, на основі акту зазначити у претензії , що показники надання послуг не відповідають зазначеним у договорі , отже вимагати перерахунку вартості послуг (якщо гаряча вода нижче 40 градусів ви маєте право оплачувати її за тарифами холодної.) як доказ додати всі оплачені квитанції, від підприємства.

    Документи направити поштою , рекомендованим листом з описом вкладення та повідомленням про вручення на ім я директора на юридичну та фактичну адресу комунального підприємства.

    У претензії зазначити , що у разі ігнорування претензії ви залишаєте за собою право звернутися до суду за захистом своїх прав у 30 ти денний термін.

    Далі звертаєтесь до суду додаючи всі докази, договори квитанції, акти , претензії , письмові відмови підприємства, інші документи , що доводять неналежну якість послуг , вимагаєте перерахунку тарифу відповідно до якості послуг.

    РЕКОМЕНДУЮ ЗВЕРНУТИСЬ НА УРЯДОВУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ 15-45 , та паралельно зареєструвати письмову скаргу через портал https://ukc.gov.ua/portal/appeals/ скарги через портал розглядаються у 30-ть днів та надається відповідб можна навіть відстежити коли саме розглянуть і відповідь з явиться поштою і в системі в електронному вигляді.

    Претензію направте рекомендованим листом з врученням до ЖЄКу, щоб були докази для можливого судового процесу.

    Зразок акту - претензії:

    АКТ-ПРЕТЕНЗІЯ

    про перерву в наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх ненадання або надання не в повному обсязі

    ___ ___ ___ 20 __ р. (найменування населеного пункту) (дата складення)

    Згідно з договором № ___ від___

    споживач ___ (найменування юридичної особи або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи споживача)

    висловлює претензії ___

    ___ (найменування суб’єкта господарювання – виконавця)

    щодо послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, зокрема стосовно

    ___

    ___ (інформація про перерву в наданні послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі)

    у період ___.

    У зв’язку з викладеним виконавець повинен забезпечити відповідний рівень надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, усунути порушення, провести перерахунок розміру плати за перерву в наданні таких послуг, їх ненадання або надання не в повному обсязі.

    Інші умови:___

    ___

    Цей акт-претензію склали:

    виконавець ___ (найменування посади, прізвище, ім’я та по батькові) ___ місцезнаходження___

    телефон ___

    ___ (підпис)

    М.П.

    споживач ___ (прізвище, ім’я та по батькові) ___, місцезнаходження або місце проживання

    ___

    телефон ___

    ___ (підпис)

    Відомості про компанію управителя можна знайти у ЕДР юридичних осіб та громадських формувань

    Зверніться також до правління ОСББ з вимогою вплинути на дії(бездіяльність) управителя письмово.

    Якщо результату не буде збираєте загальні збори ОСББ та протокольно приймаєте рішення про зміну управителя 70% голосів власників квартир повинні бути за з підписом голови правління та секретаря.

    Цей протокол разом з повідомленням про розірвання договору голова ОСББ направляє колишньому управителю.

    На цьому засіданні можна прийняти рішення про залучення нового управителя та уповноважити особу на підписання договору.

    Якщо старий управитель продовжить надсилати квитанції , голова ОСББ звертається до суду з позовом про примусове розірвання договору , долучивши всі документи як докази невиконання взятих на себе обов язків.

    документи надсилаються на всі відомі адреси управителя.

    Було б доцільним звернутись письмово поштою з врученням до директора керуючої компанії ЗА РОЗ ЯСНЕННЯМ ТАКИХ НАРАХУВАНЬ, ТА ПРОХАННЯМ ПОВІДОМИТИ ПИСЬМОВО НА ВКАЗАНУ ВАМИ адресу на підставі яких розрахунків та нормативних документів управитель проводить такі нарахування до сплати.

    Відповідь Вам мають надіслати у 15-ти денний термін згідно ЗУ Про звернення громадян ст.11

    Якщо ОСББ не створено звертааєтесь письмово до міського голови ініціативною групою колективним зверненням та вимагаєте провести тендер і визначити Вам нового управителя. Про зміну істотних умов договору Вас мали повідомити поштою , та надати зразок-проект договору для ознайомлення мешканцями.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю:

    Згідно статті 10 Закону України "Про захист прав споживачів", споживач має право відмовитися від договору про виконання робіт (надання послуг) і вимагати відшкодування збитків, якщо виконавець своєчасно не приступив до виконання зобов'язань за договором або виконує роботу так повільно, що закінчити її у визначений строк стає неможливим.

    Якщо під час виконання робіт (надання послуг) стане очевидним, що їх не буде виконано з вини виконавця згідно з умовами договору, споживач має право призначити виконавцю відповідний строк для усунення недоліків, а в разі невиконання цієї вимоги у визначений строк - розірвати договір і вимагати відшкодування збитків або доручити виправлення недоліків третій особі за рахунок виконавця.

    У разі виявлення недоліків вже у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:

    • безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
    • відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
    • безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
    • відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
    • реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору.

    Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) - протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

    За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків. Ця вимога може бути пред'явлена споживачем протягом строків, передбачених нормативно-правовими актами та нормативними документами, умовами договору, а в разі відсутності таких строків - протягом десяти років.

    Виконавець не несе відповідальності за невиконання, прострочення виконання або інше неналежне виконання зобов'язання та недоліки у виконаних роботах або наданих послугах, якщо доведе, що вони виникли з вини самого споживача чи внаслідок дії непереборної сили.

    Виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної роботи (наданої послуги) зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи (надання послуги).

    Алгоритм дій у випадку порушення прав споживача

    У разі порушення своїх прав, споживач має право спробувати вирішити спір у досудовому порядку, звернувшись до територіальних органів Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба) (Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві; районних управлінь Головних управліннь Держпродспоживслужби в областях, в місті Києві).Також споживач може підготувати позовну заяву та вирішити спір у суді.

    Досудове врегулювання

    Головні управління Держпродспоживслужби розглядають скарги, заяви i пропозиції громадян з питань захисту прав споживачів i вживають необхідних заходів для їхнього розв'язання; консультують споживачів з питань законодавства про захист прав споживачів.

    Звернення до Держпродспоживслужби розглядаються в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян». Аби звернення було розглянуто, воно повинно відповідати таким вимогам:

    • повинно бути адресованим (чи органу державної влади, чи посадовій особі);
    • у зверненні має бути зазначено Ваше прізвище, ім ' я, по-батькові, місце проживання , викладено суть питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги;
    • повинно бути підписане заявником (заявниками) із зазначенням дати.

    Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так i групою осіб (колективне). На рівні районів і міст обласного значення звернення щодо захисту прав споживачів також приймають відділи по захисту прав споживачів у місцевих державних адмістраціях, виконавчих органах місцевих рад.

    Судове врегулювання спору:

    По-перше: негайно після виявлення факту порушення своїх прав, споживачу необхідно звернутися до продавця із письмовою заявою-претензією з вимогою щодо відновлення порушеного права. Претензія складається в двох примірниках в довільній формі і адресується продавцю (керівнику юридичної особи, фізичній особі-підприємцю).

    Важливо отримати на другому примірнику претензії відмітку про її отримання продавцем (із зазначенням дати, прізвища і посади особи, яка прийняла претензію, її підписом, печаткою юридичної особи, фізичної особи-підприємця). У випадку ухилення продавця від прийняття або реєстрації претензії слід направити її засобами поштового зв’язку на юридичну адресу продавця з описом вкладеної кореспонденції та повідомленням про вручення.

    Якщо претензія не була прийнята та/або розглянута або на неї не була надана відповідь або відповідь виявилася негативною, необґрунтованою та незаконною, а проведені переговори з продавцем/виробником товару (виконавчцем робіт, послуг) не призвели до задоволення ваших законних вимог, споживач має право оскаржити такі дії до Держпродспоживслужби .

    По-друге: у випадку якщо звернення з вимогами про поновлення порушеного права до продавця/виробника (виконавця робіт, послуг) або скарги до Держпродспоживслужби не дали бажаного результату, споживач має право звернутися до суду.

    Позов про захист прав споживачів подається до суду: за місцем проживання споживача, або за місцем знаходження відповідача, або за місцем заподіяння шкоди, або за місцем виконання договору - на вибір позивача.

    Згідно статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.

    Позовна заява має відповідати загальним вимогам щодо форми i змісту позовної заяви, зокрема, містити відомості: про те, яке право споживача порушено; коли i в чому це виявилось; про способи захисту, які належить вжити суду; про розмір сум, щодо яких заявлено вимоги, з відповідними розрахунками i обґрунтуваннями; про докази, що підтверджують позов. До заяви повинні бути додані необхідні документи - залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанція-замовлення, чек, транспортна чи інша накладна...).

    Відшкодування шкоди, завданої споживачу

    Відповідно до статті 4 Закону України "Про захист прав споживачів" споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону.

    Моральна шкода, згідно із положеннями статті 23 Цивільного кодексу України полягає у:

    • - фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я;
    • - душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів;
    • - душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку із знищенням чи пошкодженням її майна;
    • - приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної особи.

    Згідно зі статтею 1167 Цивільного кодексу України моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала, за наявності її вини, крім випадків, встановлених законом.

    Вимогу про відшкодування моральної шкоди може бути заявлено як під час підготовки претензії так і в позовній заяві у разі звернення до суду.

    направте письмову претензію з усіма вимогами рекомендованим листом укрпоштою на адресу компанії збережіть чек з пошти та через 30-ть днів подавайте пакет документів до суду на стягнення збитків.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Наталія Клиент 2 года назад

    Дякую велике!

    Питання стосується офісної будівлі, не житловий будинок.

    Також можна писати скаргу?

    • Гончаренко Константин
      33.3%

      Так , Вам як споживачу мають надаватися якісні послуги незалежно від статусу приміщення.

      Ви маєте право на скаргу.

      З повагою,

      Костянтин Гончаренко

      ___

      Хххххххххххххххххххххххххххх

      Хххххххххххххххххххххххххххх

      Хххххххххххххххххххххххххххх

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо вашого питання

    Зі зверненнями, запитаннями, пропозиціями та скаргами ви завжди можете звернутися до Контактного центру міста Києва за номером 15-51 (зі стаціонарного та мобільного) або (044) 205-73-37 (з міжміського).

    Також з метою захисту прав та інтересів споживачів житлових та комунальних послуг у місті Києві створене Управління (інспекція) самоврядного контролю КМДА. Інспекція розглядає звернення киян щодо якісних та кількісних параметрів комунальних послуг та коректності нарахувань за них. Більше інформації за номером (044) 235-36-99.

    У разі надання неякісних послуг у місті Києві звертайтеся на гарячу лінію з питань ЖКГ за номером 1557 або (044) 500-15-57.

    Ми рекомендуємо Вам подавати свої скарги до органів державної влади та місцевого самоврядування, які наділені прямими повноваженнями щодо захисту прав споживачів, а також до органів влади, які здійснюють опосередковану діяльність у цій сфері – проводять ліцензування господарської діяльності, здійснюють контроль за порядком розрахунків та дотримання іншого законодавства.

    Міністерство економічного розвитку та торгівлі України – центральний орган виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту прав споживачів.

    Національна поліція України здійснює своєчасне реагування на заяви та повідомлення про кримінальні та адміністративні правопорушення та події. В тому числі кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності та злочинів проти власності, а також адміністративних правопорушень в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів та підприємницької діяльності.

    Органи місцевого самоврядування мають право створювати при свої виконавчих органах структурні підрозділи з питань захисту прав споживачів, які в праві розглядати звернення споживачів, зупиняти реалізацію продукції, подавати подання про припинення дії чи анулювання дозволів наданих суб’єктам підприємницької діяльності.

    Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) як орган, який забезпечує захист прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами.

    Державна фіскальна служба України здійснює контроль за дотриманням суб’єктами господарювання установлених законодавством обов’язкових вимог щодо забезпечення можливості розрахунків з використанням електронних платіжних засобів, порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), проведення розрахункових операцій, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, наявності торгових патентів.

    Міністерство соціальної політики України як орган, що організує роботу з надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги.

    Успіхів

    • Наталія Клиент 2 года назад

      Дякую велике за відповідь!

      Питання стосується офісної будівлі яку обслуговує Обслуговуюча компанія, та яка грозиться призупинити подання тепла.

      Тобто, теж можна писати скарги в контролюючі органи, які Ви зазначили

    Крикун Сергій  Павлович

    Закон України "Про житлово-комунальні послуги" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#n436):

    "Стаття 1. Визначення термінів

    1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:...

    2) виконавець комунальної послуги - суб’єкт господарювання, що надає комунальну послугу споживачу відповідно до умов договору;..

    5) житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг;...

    Стаття 6. Суб’єкти правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг

    1. Учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є:

    1) споживачі (індивідуальні та колективні);

    2) управитель;

    3) виконавці комунальних послуг.

    2. Виконавцями комунальних послуг є:

    1) послуг з постачання та розподілу природного газу - постачальник, який на підставі ліцензії провадить діяльність із постачання природного газу, та оператор газорозподільної системи, до якої приєднані об’єкти газоспоживання споживача;

    2) послуг з постачання та розподілу електричної енергії - енергопостачальник або інший суб’єкт, визначений законом;

    3) послуг з постачання теплової енергії - теплопостачальна організація;

    4) послуг з постачання гарячої води - суб’єкт господарювання, який є власником (або володіє і користується на інших законних підставах) теплової, тепловикористальної або теплогенеруючої установки, за допомогою якої виробляє гарячу воду, якщо споживачами не визначено іншого постачальника гарячої води;

    5) послуг з централізованого водопостачання - суб’єкт господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання;

    6) послуг з централізованого водовідведення - суб’єкт господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водовідведення;

    7) послуг з поводження з побутовими відходами - суб’єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому законодавством порядку...".

    Господарський кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15#Text):

    "Стаття 179. Загальні умови укладання договорів, що породжують господарські зобов'язання...

    7. Господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів...

    Стаття 181. Загальний порядок укладення господарських договорів

    1. Господарський договір укладається в порядку, встановленому Цивільним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом...

    Стаття 193. Загальні умови виконання господарських зобов'язань...

    1.. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом...".

    Закон України "Про ліцензування видів господарської діяльності" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/222-19#Text):

    "Стаття 7. Перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню

    1. Ліцензуванню підлягають такі види господарської діяльності:...

    5) діяльність у сфері електроенергетики,...

    28) централізоване водопостачання та централізоване водовідведення;..

    29) виробництво теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії;...".

    Цивільний кодекс Укоаїни (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 227. Правові наслідки укладення юридичною особою правочину, якого вона не мала права вчиняти

    1. Правочин юридичної особи, вчинений нею без відповідного дозволу (ліцензії), може бути визнаний судом недійсним.

    2. Якщо юридична особа ввела другу сторону в оману щодо свого права на вчинення такого правочину, вона зобов'язана відшкодувати їй моральну шкоду, завдану таким правочином.".

    ---

    По-перше, не може, не має права одна "Обслуговуюча компанія" надавати різні, декілька комунальних послуг. Окремі, певні комунальні послгуги передбачені для надання відповідними виконавцями цих послуг, їх постачальниками.

    По-друге, господарська діяльність з постачання, зокрема, електроенергії , теплової енергії підлягає ліцензуванню, якої у "Обслуговуючої компанії", як вбачається, немає.

    По-третє, договори "Обслуговуюча компанія" без відповідної ліцензії не мала права укладати і можуть бути визнані недійсними з обов'зком відшкодування нею моральної шкоди.

    Вважаю за належне та необхідне укласти договори з відповідними належними постачальниками комунальних послуг з підстав незаконності договору з "Обслуговуючою компанією". Щодо укладеного договору з "Обслуговуючою компанією" - подати позов про визнання його недійсним та відшкодування моральної шкоди.

    Наталія Клиент 2 года назад

    Дякую велике за відповідь!

    Питання стосується офісної будівлі яку обслуговує Обслуговуюча компанія, та яка грозиться призупинити подання тепла.

    В досудовому врегулюванні спору, куди можна писати скарги?

    Карпенко Андрей Владимирович
    33.3%

    Також можна писати скаргу в контр. орган, який Ви зазначили? Актом зафіксувати порушення в день припинення…?

    Ххххххххх

    Предметом державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є господарська діяльність, пов’язана з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії в частині технічної експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб’єктів відносин у сфері теплопостачання, випробування та ремонту зазначених установок і мереж, режимів споживання теплової енергії, а також виконання робіт з проектування теплових, тепловикористальних установок і мереж.

    Управління Держенергонагляду у м. Києвівул. Кирилівська,60м, м. Київ, 04080, електронна адреса: Kyiv@sies.gov.ua

    Гриценко Михайло Петрович

    Начальник Управління – головний державний інспектор з енергетичного нагляду у м. Києві

    (044) 204-78-35

    HrytsenkoM@sies.gov.ua

    Відділ енергетичного наглядуЧівелін Сергій ВолодимировичЗаступник начальника Управління – начальник відділу – головний державний інспектор з енергетичного нагляду у м. Києві(044) 204-78-35ChivelinS@sies.gov.ua

    До моменту офіційного запровадження електронного кабінету замовника за принципом «єдиного вікна», у разі виникнення спірних питань, надіслати скаргу можна на офіційну поштову адресу: вул. Дорогожицька, 11/8, м. Київ, 04112 або шляхом заповнення відповідної форми.

    Наталія Клиент 2 года назад

    Дякую за розгорнуту відповідь!

    Савченко Олександр
    33.3%
    Савченко Олександр 2 года назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Наталія!

    1) Відносини між юридичними особами та Обслуговуючою їх компанією не регулються нормами ЗУ "Про захист прав споживачів", тому подавати скаргу до Держспоживслужби недоцільно.

    2) Потрібно бачити договір, що укладений між сторонами, та письмове повідомлення про відключення опалення. А вже потім, виходячи зі змісту цих документів, готувати претензію до Обслуговуючої компанії (якщо вона є державною/комунальною, то також можна подати скаргу до органу, який є засновником/власником цієї компанії).

    3) Обслуговуюча компанія не є виконавцем комунальної послуги (з постачання теплової енергії). Тому раджу додатково звернутися до теплопостачальної організації та органу, який здійснює нагляд (контроль) у сфері теплопостачання, тобто до Державної інспекції енергетичного нагляду України (https://sies.gov.ua/#:~:text=%D0%94%D0%B5%D1%80%D0...)

    Закон України "Про захист прав споживачів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12/print1...):

    Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.

    Стаття 1. Визначення термінів

    У цьому Законі терміни вживаються в такому значенні:

    22) споживач - фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов'язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов'язків найманого працівника;

    Закон України "Про житлово-комунальні послуги" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19#n436):

    Стаття 6. Суб’єкти правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг

    1. Учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є:

    1) споживачі (індивідуальні та колективні);

    2) управитель;

    3) виконавці комунальних послуг.

    2. Виконавцями комунальних послуг є:

    3) послуг з постачання теплової енергії - теплопостачальна організація;

    Закон України "Про теплопостачання" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2633-15#Text):

    Стаття 14. Державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання

    Державний нагляд (контроль) у сфері теплопостачання здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання.

    Предметом державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є господарська діяльність, пов’язана з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії в частині технічної експлуатації теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб’єктів відносин у сфері теплопостачання, випробування та ремонту зазначених установок і мереж, режимів споживання теплової енергії, а також виконання робіт з проектування теплових, тепловикористальних установок і мереж.

    Способом здійснення державного нагляду (контролю) у сфері теплопостачання є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування теплових, тепловикористальних установок і мереж, енергетичного обладнання суб’єктів відносин у сфері теплопостачання в порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

    Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, здійснює нагляд за тепловими, тепловикористальними установками та мережами суб’єктів відносин у сфері теплопостачання щодо додержання вимог нормативно-правових актів, норм і правил з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування, будівництва, підтвердження готовності до роботи, користування енергією у сфері теплопостачання.

    Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право:

    вимагати від суб’єктів відносин у сфері теплопостачання усунення виявлених порушень вимог законодавства;

    вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню державного енергетичного нагляду (контролю);

    видавати суб’єктам відносин у сфері теплопостачання обов’язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, норм і правил з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування та будівництва, користування енергією у сфері теплопостачання;

    зупиняти експлуатацію теплових, тепловикористальних установок та мереж через їх незадовільний технічний стан та/або організацію їх експлуатації шляхом видання споживачам теплової енергії та суб’єктам у сфері теплопостачання вмотивованого письмового рішення керівника центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) у галузі теплопостачання, чи його заступника щодо неприпустимості продовження такої експлуатації. Підставою для такого зупинення є загроза життю або здоров’ю працівників і населення або наявність передумов для виникнення надзвичайних ситуацій техногенного чи природного характеру;

    одержувати на письмовий запит безоплатно відповідно до законодавства необхідні для виконання покладених на нього завдань інформацію, пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час здійснення державного нагляду (контролю). Зазначений письмовий запит повинен містити вичерпний перелік інформації, пояснень, довідок тощо, які підлягають наданню у відповідь на запит, та посилання на нормативно-правові акти, з метою виконання яких здійснюється збір інформації;

    приймати рішення про відбір зразків продукції (частин енергетичного обладнання тощо) для проведення експертизи;

    застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб’єктів господарювання за порушення вимог законодавства у сфері теплопостачання;

    надавати суб’єктам відносин у сфері теплопостачання консультативну допомогу з питань, що належать до його компетенції, та розглядати спірні питання, що виникають між суб’єктами у сфері теплопостачання та споживачами енергії;

    фіксувати процес проведення заходу чи кожну окрему дію за допомогою засобів аудіо- та відеотехніки.

    Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право:

    доступу в установленому законом порядку до теплових, тепловикористальних установок і мереж суб’єктів відносин у сфері теплопостачання;

    одержувати безоплатно від суб’єктів відносин у сфері теплопостачання інформацію, необхідну для виконання покладених на них завдань відповідно до нормативно-правових актів;

    видавати в межах своїх повноважень суб’єктам відносин у сфері теплопостачання обов’язкові для виконання приписи про усунення порушень вимог нормативно-правових актів, норм і правил з питань технічного стану теплових, тепловикористальних установок та мереж, їх експлуатації, проектування та будівництва, користування енергією у сфері теплопостачання;

    видавати суб’єктам відносин у сфері теплопостачання приписи щодо приведення технічного стану теплових, тепловикористальних установок і мереж, засобів обліку, контролю та регулювання виробництва, постачання та споживання теплової енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами норм і правил з питань експлуатації, проектування та будівництва енергообладнання і мереж у сфері теплопостачання;

    вносити керівникам суб’єктів господарської діяльності або їх уповноваженим представникам подання про усунення від виконання обов’язків відповідальної за теплове господарство посадової особи теплотехнічного профілю, дії чи бездіяльність якої призвели до порушення вимог нормативно-правових актів, норм і правил з питань експлуатації, проектування та будівництва енергообладнання і мереж у сфері теплопостачання або яка не пройшла в установленому порядку перевірку знань правил технічної експлуатації теплових установок і мереж;

    вимагати від суб’єктів відносин у сфері теплопостачання додержання встановлених нормативно-правовими актами режимів постачання та споживання теплової енергії;

    складати в установленому законом порядку протоколи про адміністративні правопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення;

    фіксувати процес проведення заходу чи кожну окрему дію за допомогою засобів аудіо- та відеотехніки.

    Якщо буде потрібна допомога, в тому числі з підготовокою документів, звертайтеся через кнопку "Звернутися" біля фото (при зверненні вказуйте свою e-пошту).

    Всього доброго!

    Щасти Вам!

    Наталія Клиент 2 года назад

    Дякую за розгорнуту відповідь!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України