Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 05 апреля 2022, вопрос №61022 150₴

Можно ли покинуть Донецкую область ?

Можно ли покинуть Донецкую область(г.Доброполье) мужчине(50 лет), ранее(в молодости) служивший в армии СССР. Если он поедет на машине, могут ли его отправить на фронт и забрать автомобиль на блок посту? Очень хочу чтобы он переехал во Львовскую область но он отказывается из за рассказов его друзей.. Якобы отправляют на фронт и забирают автомобили.

Ответы юристов (10)

    Промський Євгеній Сергійович
    30%
    Промський Євгеній Сергійович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 4 года опыта

    Здравствуйте!

    Вручение повестки на блок-посте НЕЗАКОННО, в связи с чем Министерство обороны открыло отдельную горячую линию, куда нужно жаловаться.

    Вручення повісток на блокпостах є незаконним.

    Повістку вам має право вручити представник військомату за місцем вашої прописки, після попереднього розпорядження керівника військомату.

    Виходячи з цього, вручення повістки на блок-постах неправомірне. Міноборони та ЗСУ створили гарячу лінію для скарг на порушення правил мобілізації.

    Про, які випадки можна повідомляти

    - коли не підготовлену людину без досвіду служби в армії відправляють на передову без підготовки

    - коли вручають повістки людям, які не підлягають мобілізації

    Яку інформацію необхідно повідомляти до гарячої лінії

    ПІБ особи, яку мобілізували без необхідної підготовки

    номер військової частини до якої направили

    Телефони гарячої лінії:

    0-800-500-410

    0-800-500-442

    044-454-44-99

    Кроме того, следует жаловаться на общие номера Минобороны

    Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України 0 800 50 04 42

    Жаловаться в письменном виде можно по адресу: 03168, м. Київ-168, Повітрофлотський проспект, 6

    E-mail: admou@mil.gov.ua, тел.факс (044) 226-20-15

    Кроме того, ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в военкомат.

    Основным законным основанием для неявки в военкомат, является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки.

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направит в военкомат с заявлением удобным способом.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение, которую потом направит в военкомат удобным способом.

    Кроме того, Вы можете лечь в больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение, которую потом направить в военкомат удобным способом.

    Закон України Про військовий обов'язок і військову службу

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Касательно изъятия автомобиля

    Можливість примусового відчуження майна, у тому числі транспортних засобів, цивільних осіб передбачено на законодавчому рівні. Так, п. 4 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначає, що «В Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан, військове командування разом із військовими адміністраціями (у разі їх утворення) можуть самостійно або із залученням органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, передбачених указом Президента України про введення воєнного стану, такі заходи правового режиму воєнного стану примусово відчужувати майно, що перебуває у приватній або комунальній власності, вилучати майно державних підприємств, державних господарських об’єднань для потреб держави в умовах правового режиму воєнного стану в установленому законом порядку та видавати про це відповідні документи встановленого зразка».

    Механізм такого відчуження передбачений у Законі України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану». Можна виділити найголовніші етапи.

    По-перше, відчуження автомобілів у приватних осіб здійснюється лише на оплатній основі з попереднім або наступним відшкодуванням його вартості. Це ж саме правило стосується і відчуження комунального майна. На безоплатній основі залучається лише майно, що перебуває у державній формі власності.

    По-друге, правова підстава відчуження автомобілю, що перебуває у приватній власності – рішення військового командування, яке має бути погоджено з державною адміністрацією або виконавчим органом відповідної місцевої ради. Водночас якщо мова йде про місцевості, де ведуться бойові дії (визначена рішенням Головнокомандувача Збройних Сил України частина сухопутної території України, повітряного або/та водного простору, на якій впродовж певного часу ведуться або/та можуть вестися воєнні (бойові) дії) – рішення приймається без погодження з такими органами.

    Хто підпадає під поняття військового командування? Ним є Головнокомандувач Збройних Сил України, Командувач об’єднаних сил Збройних Сил України, командувачі видів та окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, командувачі (начальники) органів військового управління, командири з’єднань, військових частин Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань.

    Тобто, ситуації з відчуження транспортних засобів на блок-постах за ініціативою патруля чи представниками територіальної оборони, без відповідного рішення військового командування, - НЕЗАКОННЕ.

    По-третє, відчуження автомобілю обовʼязково має документуватися. Так, має бути складений акт, бланк якого затверджений постановою КМУ (від 31.10.2012 № 998).

    Акт повинен містити обовʼязкові відомості, такі як: 1) назва військового командування та органу, що погодило рішення про відчуження; 2) інформація про особу, що передала транспортний засіб; 3) інформація про документ, що підтверджує право власності; 4) опис майна; 5) сума виплачених коштів. До акту також має бути доданий звіт про оцінку майна.

    Після його заповнення, акт підписується сторонами та скріплюється печатками військового командування.

    По-четверте, як зазначено вище, до акту обовʼязково додається звіт про оцінку майна. Оцінка проводиться субʼєктами оціночної діяльності, а в разі неможливості їх залучення – органами державної влади чи місцевого самоврядування за погодженням із власником. Навіть у разі відмови власника чи його відсутності, оцінка проводиться органами самостійно.

    Всі вищеописані дії дадуть можливість власнику транспортного засобу отримати відшкодування вартості відчуженого майна.

    Примусове вилучення транспортного засобу без встановленої процедури може тягнути за собою кримінальну відповідальність за ст. 289 КК України.

    Если остались вопросы - обращайтесь.

    Адвокат Евгений Александрович
    30%
    Адвокат Евгений Александрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 30 лет опыта

    Добрий день, Alex!

    ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ для неявки в ТЦКСП (военкомат) .

    Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат) .

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...

    8. Після набрання чинності Указом Президента України щодо проведення чергового призову:... у разі якщо за будь-яких обставин повістка не надійшла, громадяни призовного віку зобов'язані з'явитися до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову, визначеного Указом Президента України;... ".

    "10. У разі неявки призовника без поважних причин за викликом відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки на призовну комісію він несе відповідальність, установлену законом".

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.

    ЕСЛИ Вы НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    - ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    ВИ ТАК МОЖЕТЕ ВЧИНИТИ, З МЕТОЮ ВРЯТУВАННЯ СВОГО ЖИТТЯ ТА ЖИТТЯ СВОЇХ БЛИЗЬКИХ РОДИЧІВ, ЗА ЦЕ НЕ БУДЕ КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ.

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):

    Кримінальний кодекс України | від 05.04.2001 № 2341-III (rada.gov.ua)

    "Стаття 39. Крайня необхідність

    1. Не є кримінальним правопорушенням заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам у стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, що безпосередньо загрожує особі чи охоронюваним законом правам цієї людини або інших осіб, а також суспільним інтересам чи інтересам держави, якщо цю небезпеку в даній обстановці не можна було усунути іншими засобами і якщо при цьому не було допущено перевищення меж крайньої необхідності.

    2. Перевищенням меж крайньої необхідності є умисне заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам, якщо така шкода є більш значною, ніж відвернена шкода.

    3. Особа не підлягає кримінальній відповідальності за перевищення меж крайньої необхідності, якщо внаслідок сильного душевного хвилювання, викликаного небезпекою, що загрожувала, вона не могла оцінити відповідність заподіяної шкоди цій небезпеці.

    Стаття 40. Фізичний або психічний примус

    1. Не є кримінальним правопорушенням дія або бездіяльність особи, яка заподіяла шкоду правоохоронюваним інтересам, вчинена під безпосереднім впливом фізичного примусу, внаслідок якого особа не могла керувати своїми вчинками.

    2. Питання про кримінальну відповідальність особи за заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам, якщо ця особа зазнала фізичного примусу, внаслідок якого вона зберігала можливість керувати своїми діями, а також психічного примусу, вирішується відповідно до положень статті 39 цього Кодексу.

    Стаття 42. Діяння, пов'язане з ризиком

    1. Не є кримінальним правопорушенням діяння (дія або бездіяльність), яке заподіяло шкоду правоохоронюваним інтересам, якщо це діяння було вчинене в умовах виправданого ризику для досягнення значної суспільно корисної мети.

    2. Ризик визнається виправданим, якщо мету, що була поставлена, не можна було досягти в даній обстановці дією (бездіяльністю), не поєднаною з ризиком, і особа, яка допустила ризик, обґрунтовано розраховувала, що вжиті нею заходи є достатніми для відвернення шкоди правоохоронюваним інтересам.

    3. Ризик не визнається виправданим, якщо він завідомо створював загрозу для життя інших людей або загрозу екологічної катастрофи чи інших надзвичайних подій".

    Важливою гарантією дотримання прав підозрюваного та обвинуваченого у кримінальному процесі та обов’язковою складовою справедливого судового розгляду є презумпція невинуватості. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду; ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину; обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях; усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь (частини перша, друга, третя статті 62 Конституції України). Конституційний Суд України зауважує, що елементом принципу презумпції невинуватості є принцип in dubio pro reo, згідно з яким при оцінюванні доказів усі сумніви щодо вини особи тлумачаться на користь її невинуватості. Презумпція невинуватості особи передбачає, що обов’язок доведення вини особи покладається на державу.

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

    "Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

    Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

    Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь".

    КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2013, № 9-10, № 11-12, № 13, ст.88):

    Кримінальний процесуальний к... | від 13.04.2012 № 4651-VI (rada.gov.ua)

    "Стаття 17. Презумпція невинуватості та забезпечення доведеності вини

    1. Особа вважається невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у порядку, передбаченому цим Кодексом, і встановлено обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили.

    2. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом.

    3. Підозра, обвинувачення не можуть ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом.

    4. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи.

    5. Поводження з особою, вина якої у вчиненні кримінального правопорушення не встановлена обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, має відповідати поводженню з невинуватою особою.

    Стаття 18. Свобода від самовикриття та право не свідчити проти близьких родичів та членів сім’ї

    1. Жодна особа не може бути примушена визнати свою винуватість у вчиненні кримінального правопорушення або примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні нею кримінального правопорушення.

    2. Кожна особа має право не говорити нічого з приводу підозри чи обвинувачення проти неї, у будь-який момент відмовитися відповідати на запитання, а також бути негайно повідомленою про ці права.

    3. Жодна особа не може бути примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні її близькими родичами чи членами її сім’ї кримінального правопорушення".

    ДЛЯ ВИЛУЧЕННЯ АВТОМОБІЛЯ, НЕОБХІДНІ ПІДСТАВИ ТА ОФОРМЛЕННЯ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 6. Військово-транспортний обов’язок

    1. Військово-транспортний обов’язок установлюється з метою задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на особливий період транспортними засобами і технікою і поширюється на центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, у тому числі на залізниці, порти, пристані, аеропорти, нафтобази, автозаправні станції дорожнього господарства та інші підприємства, установи і організації, які забезпечують експлуатацію транспортних засобів, а також на громадян - власників транспортних засобів.

    2. Порядок виконання військово-транспортного обов’язку визначається Кабінетом Міністрів України.

    Порядок відшкодування державою вартості майна чи збитків, яких зазнають центральні та місцеві органи виконавчої влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації, а також громадяни внаслідок вилучення чи примусового відчуження транспортних засобів в особливий період, визначається законом.

    3. Виконання військово-транспортного обов’язку під час мобілізації, якщо не введений правовий режим воєнного чи надзвичайного стану, здійснюється згідно з Мобілізаційним планом України шляхом безоплатного залучення транспортних засобів підприємств, установ та організацій усіх форм власності для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на умовах їх повернення власникам після оголошення демобілізації.

    Обсяги транспортних засобів за типами та марками, що планується залучити під час мобілізації, для підприємств, установ та організацій усіх форм власності встановлюються згідно з Мобілізаційним планом України місцевими державними адміністраціями за поданням територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

    Залучення транспортних засобів під час мобілізації здійснюється територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, Центральним управлінням або регіональними органами Служби безпеки України, відповідним підрозділом Служби зовнішньої розвідки України на підставі рішень місцевих державних адміністрацій, що оформлюються відповідними розпорядженнями.

    Приймання-передача транспортних засобів, залучених під час мобілізації, та їх повернення після оголошення демобілізації здійснюються на підставі актів приймання-передачі, в яких зазначаються відомості про власників, технічний стан, залишкову (балансову) вартість та інші необхідні відомості, що дають змогу ідентифікувати транспортні засоби.

    Повернення транспортних засобів власнику здійснюється протягом 30 календарних днів з моменту оголошення демобілізації.

    Порядок компенсації шкоди, завданої транспортним засобам внаслідок їх залучення під час мобілізації, визначається Кабінетом Міністрів України".

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю!

    Теоретично можуть звичайно видати повістку на блок-посту.

    Однак потрібно враховувати, що Вручення повісток на блокпостах є незаконним.

    Повістку Вам має право вручити представник військкомату (територіального центру комплектування та соціальної підтримки) за місцем прописки особи, після попереднього розпорядження керівника військкомату.

    Виходячи з цього, вручення повістки на блокпостах неправомірне.

    Неявка за такою повісткою не буде тягти відповідальність особи. У будь-якому випадку таку відповідальність можна буде оскражити у встановленому законодавством порядку.

    Однак все таки інформую про законні та поважні причини неприбуття за викликом до військкомату:

    1) перешкода стихійного характеру, хвороба або інші обставини, що позбавили можливості особисто прибути в зазначені частину, пункт і строк;

    2) смерть близького родича (чоловіка, дружини, сина, дочки, батька, матері, діда, баби або рідного (повнорідного, неповнорідного) брата чи сестри) або близького родича подружжя.

    Якщо повістка буде отримана, раджу оформити лікарняний. Це буде дійсно поважною причиною.

    Однак за попередніми даними повістки на блокпостах вже не видаються.

    Тим не менше особа має знати, що при зміні місця проживання вона повинна в одноденний строк стати на облік.

    Успіхів! Якщо є питання, звертайтесь!

    Велегура Ростислава
    40%
    Велегура Ростислава 2 года назад

    Юрист, г. Днепр, 12 лет опыта

    Добрий день!

    З особистого досвіду, проїхати можно, це безпечно на блокпостах ніхто автомобілі не вилучає, перевіряють тільки паспорт та багажник, повістки не вручають.

    Порядок вилучення автомобілів, регулюєтося: Закон України «Про правовий режим воєнного стану», Закон України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану», Постанова Кабінету Міністрів №998 від 31.10.2012 «Деякі питання здійснення повної компенсації за майно, примусово відчужене в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану. Процедура вилучення потребує отримання обгрунтованого рішення, чому саме ваш автомобіль повинен бути вилучений для потреб оборони.

    ПОВІСТКА МАЄ БУТИ ПІДПИСАНА КЕРІВНИКОМ ТЕРИТОРІАЛЬНОГО ЦЕНТРУ КОМПЛЕКТУВАННЯ, ДО ЯКОГО ПРИПИСАНА КОНКРЕТНА ЛЮДИНА. Вона має бути виписана на конкретну особу до моменту підпису. Тобто випадки, коли штампують пачки порожніх повісток, а тоді приходять в готелі, квартири чи на просто на вулиці і вручають людям – це незаконно.

    ЗАКЛИКИ ДО ЧОЛОВІКІВ, ЯКІ ВИМУШЕНО ПЕРЕЇХАЛИ В ІНШИЙ РЕГІОН УКРАЇНИ, СТАВАТИ НА ОБЛІК В ПУНКТІ ТИМЧАСОВОГО ПРОЖИВАННЯ – ЦЕ РІШЕННЯ МІСЦЕВИХ РАД. За невиконання цього рішення не передбачена відповідальність, тому що це не кваліфікується як ухилення від мобілізації. Мобілізацію регулює закон, а не рішення місцевої ради. Тому особа на власний розсуд ухвалює рішення, бажає вона ставати на облік у пункті тимчасового проживання чи за реєстрацією.

    ПРИ ВРУЧЕННІ ПОВІСТКИ ВАС НЕ МАЮТЬ ПРАВА НАСИЛЬНО ДОСТАВЛЯТИ ДО ТЦК. Вам можуть запропонувати сісти в автобус та проїхати з ними, але ви маєте право відмовитись та повідомити, що прийдете добровільно у визначений час. ЯКЩО ВАС СИЛОЮ НАМАГАЮТЬСЯ ЗАБРАТИ ТА ДОСТАВИТИ У ВІЙСЬККОМАТ – ЦЕ ЗЛОЧИН, ЗА ЯКИЙ ПЕРЕДБАЧЕНА КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

    Стаття 146-1 Кримінального кодексу України. Насильницьке зникнення

    1. Арешт, затримання, викрадення або позбавлення волі людини в будь-якій іншій формі, вчинене представником держави, в тому числі іноземної, з подальшою відмовою визнати факт такого арешту, затримання, викрадення або позбавлення волі людини в будь-якій іншій формі або приховуванням даних про долю такої людини чи місце перебування -

    караються позбавленням волі на строк від трьох до п’яти років.

    2. Видання наказу або розпорядження про вчинення дій, зазначених у частині першій цієї статті, або невжиття керівником, якому стало відомо про вчинення дій, зазначених у частині першій цієї статті, його підлеглими заходів для їх припинення та неповідомлення компетентних органів про злочин -

    караються позбавленням волі на строк від п’яти до семи років.

    Примітка. 1. Під представником держави в цій статті слід розуміти службову особу, а також особу або групу осіб, які діють з дозволу, за підтримки чи за згодою держави.

    2. Під представниками іноземної держави в цій статті слід розуміти осіб, які діють як державні службовці іноземної держави або проходять військову службу у збройних силах, органах поліції, органах державної безпеки, розвідувальних органах, або осіб, які займають посади в зазначених або будь-яких інших державних органах чи органах місцевого самоврядування іноземної держави, утворених відповідно до її законодавства, або які діють за наказом таких осіб, а також представників іррегулярних незаконних збройних формувань, озброєних банд та груп найманців, створених, підпорядкованих, керованих та фінансованих Російською Федерацією, а також представників окупаційної адміністрації Російської Федерації, яку складають її державні органи і структури, функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованими територіями України, та представників підконтрольних Російській Федерації самопроголошених органів, які узурпували виконання владних функцій на тимчасово окупованих територіях України.

    {Кодекс доповнено статтею 146-1 згідно із Законом № 2505-VIII від 12.07.2018}

    Ви або ваші близькі повинні фіксувати це на відео, після чого дзвонити у поліцію.

    У міністерстві оборони закликають повідомляти про проблеми в роботі ТЦК за посиланням та через телефони гарячої лінії:

    • 0 800 500 410;
    • 0 800 500 442.
    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Здравствуйте!

    1.

    3 березня 2022 року Верховна рада затвердила указ президента про загальну мобілізацію.

    Загальна мобілізація - це поповнення армії новими військовослужбовцями. Проводиться загальна мобілізація протягом 90 діб після її оголошення, тобто з 24 лютого 2022 року. Підлягають мобілізації громадяни здатні виконувати військовий обов'язок віком від 18 до 60 років.

    Які бувають повістки

    • Повістка для уточнення даних

    Уточнення військово-облікових даних для уточнення та оновлення інформації про склад сім’ї та стан здоров’я призовників і військовозобов’язаних, в першу чергу. Уточнюватися можуть також відомості про місце роботи, інше.

    • Повістка на медкомісію

    Ця повістка за підписом військового комісара зобов'язує призовника пройти медичне обстеження. В результаті обстеження видається документ з висновком військово-лікарської комісії про придатність чи непридатність до військової служби.

    • Повістка на призов до ЗСУ

    Вручення цієї повістки передбачає виклик до військового комісаріату для призову на строкову службу. Неявка за цією повісткою може спричинити відповідальність за ст. 335 Кримінального кодексу України (ухилення від строкової служби). Повістки для призову в армію, без попереднього виклику на медогляд, на практиці зустрічаються досить часто навіть у мирний час, однак медкомісія все одно проводиться обов’язково .

    • Повістка прибути на призивну дільницю

    Це може бути повістка «з’явитися з речами», що не означає негайну відправку у війська, повістка "пропоную" та "наказую" чи мобілізаційний припис. Останній вручається військовозобов’язаному після проходження медкомісії, за умови визнання придатним до служби в армії й зобов’язує громадянина з’явитися на призовний збірний пункт протягом 12-24 годин після оголошення мобілізації (загальної або часткової).

    Як можуть вручати повістки

    • Повістку можуть вручити особисто в руки, за місцем проживання чи роботи.
    • За повістку можуть розписатися батьки, дружина, родичі.
    • Повістку можуть залишити у дверях, кинути в поштову скриньку, в такому разі повістка буде непідписаною.

    Ніде в законі не зазначено в якомі місці можуть вручати повістку. Тому її можна отримати будь-де - на вулиці, на робочому місці, вдома, на блокпостах.

    Для того, щоб вручити повістку, спочатку потрібно встановити особу, якій вона вручається. У воєнний час потрібно завжди носити з собою документи і надавати для перевірки уповноваженій особі. На підставі документу, що посвідчує особу і виписується повістка.

    Хто має право вручати повістку?

    Повістки можуть вручати:

    • співробітники військкомату;
    • працівники місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування;
    • посадові особи районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки;
    • роботодавці;
    • керівники навчальних закладів;
    • співробітники поліції

    Неявка на виклик до військкомату карається адміністартивним штрафом або кримінальною відповідальністю.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210. Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку

    Порушення призовниками, військовозобов’язаними, резервістами правил військового обліку -

    тягне за собою накладення штрафу від тридцяти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Стаття 336. Ухилення від призову за мобілізацією

    Кримінальний кодекс України

    Ухилення від призову за мобілізацією -

    карається позбавленням волі на строк від двох до п'яти років.

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №64/2022

    Про введення воєнного стану в Україні:

    https://www.president.gov.ua/documents/642022-4139...

    "У зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" постановляю:

    1. Ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. ...

    3. У зв'язку із введенням в Україні воєнного стану тимчасово, на період дії правового режиму воєнного стану, можуть обмежуватися конституційні права і свободи людини і громадянина, передбачені статтями 30 – 34, 38, 39, 41 – 44, 53 Конституції України, а також вводитися тимчасові обмеження прав і законних інтересів юридичних осіб в межах та обсязі, що необхідні для забезпечення можливості запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, які передбачені частиною першою статті 8 Закону України "Про правовий режим воєнного стану".

    УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022

    Про загальну мобілізацію:

    https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141...

    "8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:

    1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;

    2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації

    6. Громадянам, які перебувають на військовому обліку, з моменту оголошення мобілізації забороняється зміна місця проживання без дозволу посадової особи, визначеної у частині третій цієї статті.

    2.

    Согласно части 9 статьи 1 Закона Украины «О воинской обязанности и военной службе», граждане Украины делятся на следующие категории воинского учета:

    • допризывник — подлежит приписке к призывному участку, постановке на учет и определению степени пригодности к службе в армии по результатам медкомиссии
    • призывник — приписан к призывному участку и, при отсутствии оснований для предоставления отсрочки, подлежит призыву на срочную военную службу
    • военнообязанный — находится в запасе для комплектования ВСУ на случай объявления и проведения общей или частичной мобилизации
    • резервист — проходит службу в военном резерве Вооруженных Сил Украины, предназначен для доукомплектования ВСУ в мирное и военное время
    • военнослужащий — проходит военную службу (срочную, по контракту или по мобилизации) в Вооруженных Силах Украины

    Согласно ч. 1 абз. 2 ст. 37 ЗУ, взятию на воинский учет призывников и военнообязанных в районных (городских) военных комиссариатах подлежат граждане Украины военнообязанные, прибывшие из других местностей (административно-территориальных единиц) Украины или из-за границы на новое место жительства. Призывники и военнообязанные по прибытии к новому месту жительства обязаны в семидневный срок стать на воинский учет и не ранее чем за три дня до его отбытия с места жительства сняться с указанного учета, ч. 3 ст. 37 ЗУ.

    Следовательно, прибывшим на новое место жительства военнообязанным переселенцам необходимо стать на воинский учет в районные военкоматы.

    В случае уклонения от постановки на учет, они могут быть привлечены к административной или уголовной ответственности.

    Начальник управления персонала штаба Командования Сухопутных войск ВСУ Роман Горбач сказал, нужно ли мужчинам-переселенцам становиться на военный учет:

    "Мужчины призывного возраста, ставшие внутренними переселенцами, обязаны встать на воинский учет. В соответствии с общей мобилизацией их тоже могут призвать в армию."

    Для постановки на учет он должен явиться в военкомат с паспортом и своим приписным.

    3.

    В умовах воєнного стану військове командування може здійснювати, зокрема, примусове відчуження (реквізицію) майна, що перебуває у приватній власності мешканців, відповідно до ст.41 Конституції України, ст.353 ЦК України, ст.8 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» (далі – Закон 389) та ст.3 ЗУ «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану» (далі – Закон 4765).

    З аналізу норм законодавства випливають 4 обов’язкові умови для реквізиції майна:

    • По-перше, відчуження майна приватних осіб може здійснюватися виключно на оплатній основі, з попереднім або наступним відшкодуванням його вартості. Безоплатне вилучення стосується лише майна державної власності (ст.1 та 9 Закону 4765).
    • По-друге, рішення може прийматися виключно вищим командуванням Збройних сил України або командуванням окремо визначених формувань та за погодженням з державною адміністрацією. Без погодження допускається ухвалення рішення лише у місцях проведення бойових дій (ст.4 Закону 4765). Примітка: Начальник патруля, старший вартовий, командир місцевого загону територіальної оборони, тощо, не наділені такими повноваженнями.
    • По-третє, реквізиція здійснюється з чітким документальним оформленням правочину. Момент вилучення засвідчується підписанням акта встановленого зразка, із зазначенням підстав, ознак майна, розміру виплаченої компенсації, тощо (ст.7 Закону 4765).
    • По-четверте, перед відчуженням здійснюється оцінка ринкової вартості майна, оригінал висновку про яку надається власнику. Розмір оцінки може бути оскаржено в суді (ст.8 Закону 4765).

    Водночас держава не в змозі гарантувати належну поведінку членів воєнізованих формувань противника та недобросовісних мешканців. За таких умов дії ініціатора є самовільними, а застосування примусу - кримінально караним.

    Якщо вказана ситуація все ж виникла, рекомендується прослідкувати за дотриманням 4-х описаних умов. Зокрема ретельну увагу слід приділити оформленню акта про примусове відчуження майна. Примірник акта та висновку про оцінку варто зберігати у себе для отримання компенсації або повернення майна у майбутньому. Після припинення військового стану питання вирішується через військовий комісаріат.


    ВИСНОВОК: Навіть в умовах війни існують свої правила, послідовність дій та гарантії їх дотримання з боку держави.

    Відчуження майна допускається лише у виключних випадках, за попереднім рішенням конкретних осіб, обов’язково на оплатній основі та із чітким документальним оформленням.

    Без погодження допускається ухвалення рішення лише у місцях проведення бойових дій (ст.4 Закону 4765).

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Добрий день, Алекс!

    У відповідності з п. 64 «Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом», як також згідно із Законом України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" оповіщення громадян про призов на строкову військову службу, або мобілізацію та їх прибуття на призовні дільниці відбувається за наказами районних військових комісарів і повістками, врученими призовникам через житлово-експлуатаційні організації, домовласників, відповідні виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, де немає військових комісаріатів, керівників підприємств, установ, організацій, навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форми власності. У необхідних випадках повістки можуть вручатися громадянам безпосередньо за місцем їх проживання.

    Тому виклики по телефону чи поштою не повинні рахуватися як належне повідомлення, також враховуючи положення п. 68 вищезазначеного положення в особових справах призовників повинен зберігатися корінець повістки з підписом призовника про те, що його попереджено про день і час явки у районний військовий комісаріат. Тобто повідомлення має бути вручене призовнику особисто.

    Більш як три тижні назад до способів неналежного виклику до ТЦКСП (в минулому - військоматів) було віднесено також видачу повісток на блокпостах. Про це повідомив речник МОУ.

    Що стосується вилучення Вашого авто, то формально це передбачено Законом України «Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану», а також Постановою Кабінету Міністрів №998 від 31.10.2012 «Деякі питання здійснення повної компенсації за майно, примусово відчужене в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану".

    Проте на практиці цього ніхто не робить без зовсім крайньої необхідності, так що Вам тут точно переживати нема за що!

    Також поза виконанням, передбаченої законом процедури призову під час военного часу - реєстрація в ТЦКСП (військоматі) та проходження ВЛК - Вас ніхто примусово в військо не забере!

    Якщо шосб подібне станеться, дзвоніть одразу в поліцію та на гарячу лінію Міноборони

    c067d316325048229f5c01f06b9d54e6?w=265Колл-центр Міноборони для вирішення проблемних питань та координації розгляду звернень громадян — (044) 454-41-36.
    Мєньков Андрій Васильович

    Добрый день.

    Вручение повесток на блокпостах незаконное. Вы можете отказаться получать такую повестку. В случае конфликтной ситуации вызывайте патрульную полицию (даже если на блок посту уже будет присутствовать полицейский). Повестки вручаются сотрудниками военкомата либо ответственными за воинский учет по месту жительства, работы либо учебы.

    Для вручения повестки необходимо установить личность военнообязанного, повестка должна быть выписана и подписана военкомом заранее, а не вписывать на ходу в повестку ваши ФИО, Вы даже можете обратиться в полицию по этому поводу.

    По прибытию на новое место жительства Вы должны стать на воинский учет. Если не станете предусмотрена административная ответственность (штраф 850 -1700 грн). Штраф могут выписать если Вам придется обратится в военкомат (например получить отсрочку для выезда за границу и т.д.).

    Также законом предусмотрена уголовная ответственность. Этому должно предшествовать регистрация вашего временного места проживания как вынужденного переселенца, постановка на воинский учет по новому месту жительства, прохождение мед.комиссии, признание Вас пригодным к воинской службе по состоянию здоровья, отсутствия оснований для предоставление отсрочки от призова, вручение под роспись повестки явится на сборочный пункт). И вот только тогда если Вы без уважительных причин не явитесь есть основания у военкомата передать дело в полицию для внесения ведомостей о криминальном правонарушении в реестр досудебных расследований.

    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Доброго дня!Створено та працює «гаряча лінія» Міністерства оборони – 0 800 500 410, 0 800 500 442, 044 454 44 99. Якщо ви помітили порушення під час мобілізації, то можна звертатися до правоохоронних органів.Зараз триває друга черга мобілізаціїВідповідно до Указу Президента № 69/2022 призову підлягають:• військовозобов'язані;• резервісти;• бійці Національної гвардії;• працівники Служби безпеки;• працівники Державної прикордонної служби;• працівники Державної спеціальної служби транспорту;• працівники Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації,• члени інших військових формувань. Щодо черги мобілізації:• Перша черга — це оперативний резерв. Йдеться про колишніх військовослужбовців віком до 40 років, які мають бойовий досвід та відслужили в армії. Переважно це ветерани АТО чи бійці ООС.• Друга черга — колишні військовослужбовці, які проходили строкову службу до 2014 року або служили за контрактом.• Наступний етап — мобілізаційний резерв. Сюди відносимо військовозобов’язаних, які закінчили військові кафедри ВНЗ як офіцери запасу та не призивалися під час попередніх мобілізаційних кампаній.• І ще одна черга — громадський резерв. Інші громадяни, які не мають обмежень за віком чи станом здоров’я щодо призову на військову службу та можуть бути залучені для комплектування ЗСУ та інших військових формувань винятково в особливий період.( без досвіду взагалі)Ответственность за неявку- УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ №69/2022Про загальну мобілізацію:https://www.president.gov.ua/documents/692022-4141..."8. Місцевим органам виконавчої влади у взаємодії з територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, за участю органів місцевого самоврядування та із залученням підприємств, установ та організацій усіх форм власності, фізичних осіб – підприємців організувати та забезпечити в установленому порядку:1) своєчасне оповіщення і прибуття громадян, які призиваються на військову службу, прибуття техніки на збірні пункти та у військові частини;2) здійснення призову військовозобов'язаних, резервістів на військову службу, їх доставки до військових частин та установ Збройних Сил України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, інших військових формувань України;...".Таким образом, должна быть повестка (сообщение) с уведомлением о прибытии в территориальный центр комплектования и социальной поддержки (военкомат) в связи с моьиомщацмей.Без подписаной повестки невозможно мобилизировать. "2) Если мне вручили повестку и я не являюсь, то что будет"? - В таком случае Вас могут привлечь к административной ответственности по статье 210-1 Кодекса Украины об административных правонарушениях в виде штрафа в размере от 3400 грн. до 5100 грн.."Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізаціюПорушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.Ступінь придатності встановлюється комісією ВЛК згідно медичних висновків про стан здоров я , на основі положення про розклад хвороб згідно Наказу Міноборони № 402.Лише ВЛК приймає рішення чи придатні ви до служби. З описаних вами підстав можливо ви включені до резерву, враховуючи суть хвороби можна спробувати отримати свіжі довідки та пройти ВЛК та отримати висновок про непридатність з виключенням з військового обліку загалом , або частково але необхідно мати рішення ВЛК про це, а також з резерву , але враховуючи обставини все залежить від стану здоров я та рішення ВЛК .З повагою,
    • Костянтин Гончаренко
    Рибінцев Сергій Сергійович
    Рибінцев Сергій Сергійович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 15 лет опыта

    Добрый день, Алекс!

    Предполагаю, что это не более чем рассказы.

    Открыто неправомерных действий осуществлять не могут.

    Если ваш знакомый\родственник в линии мобилизации (призыва), то такой призыв может произойти лишь после мед.комиссии.

    Аналогичное и в отношении машины для изъятия.

    Набирайте, если остались вопросы.

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Добрый день!

    1) Можно ли покинуть Донецкую область(г.Доброполье) мужчине(50 лет), ранее(в молодости) служивший в армии СССР. - да, можно. Согласно ст. 33 Конституции Украины каждому, кто на законных основаниях находится на территории Украины, гарантируется свобода передвижения, свободный выбор места жительства, право свободно покидать территорию Украины, за исключением ограничений, устанавливаемых законом.

    2) Если он поедет на машине, могут ли его отправить на фронт и забрать автомобиль на блок посту? - его могут остановить, чтобы проверить документы, удостоверяющие его личность и сам автомобиль.

    Забрать (изъять) автомобиль могут только при наличии законных оснований, соблюдая соответствующий порядок.

    Ознакомьтесь - https://jurliga.ligazakon.net/ru/news/209856_choti...

    ПОРЯДОК перевірки документів в осіб, огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян під час забезпечення заходів правового режиму воєнного стану (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1456-2021-%D0%...):

    5. Право на проведення перевірки документів в осіб, огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян надано відповідним уповноваженим особам Національної поліції, СБУ, Національної гвардії, Держприкордонслужби, ДМС, Держмитслужби та Збройних Сил, які визначені в наказі коменданта.

    6. Під час проведення огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян уповноважена особа може застосовувати технічні прилади та технічні засоби, що мають функції виявлення вибухонебезпечних предметів та речей (речовин), обіг яких заборонено чи обмежено, фото-, аудіо- і відеофіксації.

    Аудіо- і відеофіксація житла громадян та їх особистих речей здійснюється уповноваженими особами за згодою громадян.

    7. Уповноважена особа має право вимагати в особи пред’явлення нею документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, у таких випадках:

    якщо особа має зовнішні ознаки, схожі на ознаки особи, яка перебуває в розшуку, або безвісно зниклої особи;

    якщо існує достатньо підстав вважати, що особа вчинила або має намір вчинити правопорушення;

    якщо особа перебуває на території чи об’єкті із спеціальним режимом;

    якщо в особи є зброя, боєприпаси, наркотичні засоби та інші речі, обіг яких обмежений або заборонений або для зберігання, використання чи перевезення яких потрібен дозвіл, якщо встановити такі права іншим чином не можливо;

    якщо особа перебуває в місці вчинення кримінального, адміністративного правопорушення або дорожньо-транспортної пригоди, іншої надзвичайної події;

    якщо зовнішні ознаки особи чи транспортного засобу або дії особи дають достатні підстави вважати, що особа причетна до вчинення правопорушення, транспортний засіб може бути знаряддям чи об’єктом вчинення правопорушення;

    порушення особою відповідних заборон, введених на території, де запроваджено правовий режим воєнного стану.

    8. У разі відсутності в особи документів, передбачених пунктом 7 цього Порядку, уповноважена особа затримує таку особу для її встановлення на строк, передбачений Кодексом України про адміністративні правопорушення.

    9. З метою здійснення огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів уповноважена особа може проводити поверхневу перевірку.

    Поверхнева перевірка проводиться шляхом візуального огляду особи, проведення по поверхні вбрання особи рукою, спеціальним приладом або засобом, візуального огляду речей, багажу, вантажів та/або транспортного засобу (салону, багажника).

    Уповноважена особа для проведення поверхневої перевірки особи може зупиняти осіб та/або оглядати їх, якщо існує достатньо підстав вважати, що особа має при собі речі, обіг яких заборонено чи обмежено або які становлять загрозу життю чи здоров’ю такої особи або інших осіб.

    Поверхнева перевірка проводиться уповноваженою особою відповідної статі. У невідкладних випадках поверхневу перевірку може проводити будь-яка уповноважена особа лише з використанням спеціального приладу або засобу.

    Уповноважена особа має право проводити поверхневу перевірку речей, транспортних засобів, багажу та вантажу:

    якщо існує достатньо підстав вважати, що у транспортному засобі перебуває правопорушник або особа, свобода якої обмежується в незаконний спосіб;

    якщо існує достатньо підстав вважати, що у транспортному засобі перебувають речі, обіг яких заборонено чи обмежено або які становлять загрозу життю чи здоров’ю такої особи або інших осіб;

    якщо існує достатньо підстав вважати, що речі, багаж, вантажі або транспортний засіб є знаряддям вчинення правопорушення та/або вони перебувають в тому місці, де може бути скоєно кримінальне правопорушення, для запобігання якого необхідно провести поверхневу перевірку.

    Уповноважена особа під час проведення поверхневої перевірки транспортного засобу має право вимагати відкриття кришки багажника та/або двері салону.

    Під час поверхневої перевірки речей або транспортного засобу особа повинна самостійно показати уповноваженій особі вміст особистих речей чи транспортного засобу.

    10. Уповноважена особа має право зупиняти транспортні засоби в разі:

    порушення водієм Правил дорожнього руху;

    якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;

    якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об’єктом чи знаряддям учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення;

    якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;

    необхідності здійснення опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;

    необхідності залучення водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;

    необхідності обмеження чи заборони руху транспортних засобів;

    якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;

    порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв;

    проїзду транспортних засобів через блокпости та контрольні пункти в’їзду-виїзду.

    12. У разі виявлення під час перевірки документів в осіб, огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян ознак складу кримінального та/або адміністративного правопорушення затримання таких осіб та вилучення відповідних речей здійснюється відповідно до вимог Кримінального процесуального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення.

    ПОРЯДОК встановлення особливого режиму в’їзду і виїзду, обмеження свободи пересування громадян, іноземців та осіб без громадянства, а також руху транспортних засобів в Україні або в окремих її місцевостях, де введено воєнний стан (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1455-2021-%D0%...):

    20. Заходи з контролю в’їзду/виїзду включають:

    1) на блокпостах:

    перевірку документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи;

    перевірку документів, необхідних для здійснення перевезення вантажу (документів на транспортний засіб, документів на вантаж, дорожнього листа тощо);

    проведення огляду транспортного засобу та вантажу (товару) щодо відповідності документам на вантаж (товар);

    затримання осіб, транспортних засобів, вантажу (товару), проведення їх огляду та передачу їх уповноваженим представникам правоохоронних органів;

    тимчасове обмеження (заборону) руху транспортних засобів та осіб;

    2) поза межами блокпостів:

    виявлення порушення встановленого порядку переміщення осіб, транспортних засобів, вантажів (товарів) на територію, де встановлено особливий режим;

    затримання осіб, транспортних засобів, вантажу (товару), проведення їх огляду та передачу їх уповноваженим представникам правоохоронних органів.

    3) Очень хочу чтобы он переехал во Львовскую область но он отказывается из за рассказов его друзей.. Якобы отправляют на фронт и забирают автомобили. - без вручения повестки, прохождения ВЛК, определения степени годности к военной службе по состоянию здоровья и выяснения оснований для отсрочки - мобилизация невозможна.

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text):

    Стаття 22. Обов’язки громадян щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації

    3. Під час мобілізації громадяни зобов’язані з’явитися до військових частин або на збірні пункти територіального центру комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках керівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки), або у строки, визначені командирами військових частин (військовозобов’язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом керівників органів, в яких вони перебувають на військовому обліку, військовозобов’язані, резервісти Служби зовнішньої розвідки України - за викликом керівників відповідних підрозділів Служби зовнішньої розвідки України, військовозобов’язані Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - за викликом керівників відповідних органів управління центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту).

    ПРАВИЛА військового обліку призовників і військовозобов’язаних (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/921-2016-%D0%B...):

    1. Призовники і військовозобов’язані повинні:

    прибувати за викликом районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ) на збірні пункти, призовні дільниці у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках або розпорядженнях районних (міських) військових комісаріатів (органів СБУ)), для взяття на військовий облік та визначення призначення на воєнний час, оформлення військово-облікових документів, приписки, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов’язаних;

    ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ ДЛЯ НЕЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ) ПО ПОВЕСТКЕ:

    Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат) .

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...

    8. Після набрання чинності Указом Президента України щодо проведення чергового призову:... у разі якщо за будь-яких обставин повістка не надійшла, громадяни призовного віку зобов'язані з'явитися до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову, визначеного Указом Президента України;... ".

    "10. У разі неявки призовника без поважних причин за викликом відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки на призовну комісію він несе відповідальність, установлену законом".

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Эта же норма распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.

    ЕСЛИ ВЫ НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ (без законных оснований):

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    - ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    В ЛЮБОМ СЛУЧАЕ, УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    Навіть у разі вручення повістки без проходження ВЛК (медкомісії) та визначення ступеня приданості до військової служби за станом здоров'я - мобілізація НЕМОЖЛИВА!

    Згідно ст. 19 Конституції України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...): "Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України".

    У разі порушення ваших прав Ви можете:

    1) Подати письмову скаргу начальнику військкомату

    2) Звернутися в Міністерство оборони України (контакти - https://www.mil.gov.ua/kontakti/garyacha-liniya.ht...)

    3) На телефони гарячих ліній

    0-800-500-410

    0-800-500-442

    044-454-44-99

    4) Також можна зателефонувати на Урядову Гарячу лінію 1545.

    5) Постанова ВЛК регіонів може бути оскаржена у ЦВЛК або у судовому порядку (підпункт 2.4.10 пункту 2.4 глави 2 розділу I Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затверджене наказом Міністерства оборони України від 14 серпня 2008 року № 402 (далі - Положення)).

    Постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку (п.п. 2.3.5 п. 2.3 глави 2 розділу І Положення).

    Рішення ВЛК можуть бути оскаржені в такому порядку:

    • постанови ВЛК районного (міського) військового комісаріату переглядаються ВЛК військового комісаріату Автономної Республіки Крим, областей, міста Києва;
    • переглядати або скасовувати постанови підпорядкованих ВЛК мають право ВЛК регіонів (постанову про придатність до військової служби колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення зі Збройних Сил України має право переглядати тільки ЦВЛК);
    • постанови будь-яких ВЛК можуть переглядатися ЦВЛК. Постанову про придатність до військової служби колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення зі Збройних Сил України має право приймати або переглядати тільки ЦВЛК

    Для перегляду рішення особі необхідно подати у ВЛК вищого рівня або ЦВЛК заяву про перегляд оскаржуваної постанови ВЛК нижчого рівня та додати до заяви всі наявні документи, видані військово-лікарською комісією, рішення якої переглядається. Також в заяві необхідно вказати причини ініціювання перегляду.

    Оскарження рішення ВЛК в суді здійснюється в порядку адміністративного судочинства відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України.

    Судова практика:

    ЗАТВЕРДЖЕНОНаказМіністра оборони України14.08.2008 № 402

    Зареєстровано в Міністерствіюстиції України17 листопада 2008 р.за № 1109/15800

    ПОЛОЖЕННЯпро військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України:

    Про затвердження Положення про в... | від 14.08.2008 № 402 (rada.gov.ua)

    "2.3. Центральна військово-лікарська комісія

    2.3.1. ЦВЛК є органом військового управління, який здійснює керівництво ВЛК регіонів у Збройних Силах України та є керівним органом із військово-лікарської експертизи в Збройних Силах України.

    2.3.2. Начальник ЦВЛК безпосередньо підпорядковується директору Військово-медичного департаменту (далі - ВМД) Міністерства оборони України. Усі штатні ВЛК Збройних Сил України безпосередньо підпорядковуються начальнику ЦВЛК.

    2.3.3. На ЦВЛК покладається організація військово-лікарської експертизи у Збройних Силах України, а також:

    розроблення та участь у розробленні проектів нормативно-правових актів, посібників, методичних рекомендацій з питань військово-лікарської експертизи;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України та МОЗ України медичних показань для військово-професійного призначення призовників до видів Збройних Сил України, родів військ та за військовими спеціальностями;

    розроблення спільно з головними медичними спеціалістами Міністерства оборони України науково обґрунтованих вимог до стану здоров'я військовослужбовців з метою максимального збереження їх на військовій службі, запобігання необґрунтованого їх звільнення із Збройних Сил України за станом здоров'я;

    перевірка якості лікувально-профілактичної роботи у цілях військово-лікарської експертизи серед військовослужбовців у військових частинах і лікувальних закладах Міністерства оборони України;

    контроль за лікувально-оздоровчою роботою серед допризовників, організація медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних та резервістів (кандидатів у резервісти);

    розгляд заяв, пропозицій, скарг та прийом відвідувачів з питань військово-лікарської експертизи;

    аналіз та узагальнення результатів і досвіду роботи підпорядкованих ВЛК;

    проведення спільно з головними (провідними) медичними спеціалістами та іншими лікарями-спеціалістами аналізу й оцінки результатів медичного огляду військовослужбовців та інших контингентів, розробка пропозицій для покращення військово-лікарської експертизи;

    організація та керівництво науковою роботою з питань військово-лікарської експертизи у підпорядкованих ВЛК;

    підготовка та вдосконалення кадрів для ВЛК;

    прийняття та перегляд постанов ВЛК про ступінь придатності колишніх військовослужбовців на період їх фактичного звільнення із Збройних Сил України;

    проведення спільно з МОЗ України аналізу та узагальнення результатів лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників і призовників, медичного огляду призовників та розроблення пропозицій щодо покращення цієї роботи.

    2.3.4. ЦВЛК має право:

    оглядати військовослужбовців та інших осіб, зазначених у пункті 1.2 розділу I цього Положення;

    перевіряти роботу підпорядкованих ВЛК з питань військово-лікарської експертизи;

    перевіряти організацію медичного огляду військовослужбовців та інших осіб у військових, цивільних лікувальних закладах, військових частинах;

    перевіряти організацію та стан лікувально-діагностичної роботи у військових, цивільних лікувальних закладах, медичних підрозділах військових частин та ВВНЗ у цілях військово-лікарської експертизи;

    витребовувати документи в частині, що характеризують обставини отримання захворювання, поранення, травми, каліцтва, необхідні для прийняття постанови про їх причинний зв'язок, а саме:

    виписки (витяги) з матеріалів адміністративного розслідування, матеріалів дізнання або судового розгляду, а також витяги з наказів, актів;

    особові та пенсійні справи, медичні документи (у разі витребовування оригіналів зазначених документів вони повертаються за належністю після складання протоколу);

    архівні довідки, характеристики та інші документи, необхідні для прийняття постанови (у разі надання копій зазначених вище документів копії підшиваються до складеного протоколу та передаються до архіву зі строком зберігання 50 років);

    залучати головних медичних фахівців Міністерства оборони України, лікарів-спеціалістів Національного військово-медичного клінічного центру та інших військових лікувальних закладів, спеціалістів інших спеціальностей, начальників медичної служби та представників командування (керівництва) військових частин, де проходить службу військовослужбовець, що оглядається, для вирішення питань військово-лікарської, лікарсько-льотної експертизи;

    перевіряти у військових комісаріатах і закладах охорони здоров'я України організацію, стан та результати лікувально-оздоровчої роботи серед допризовників та призовників, медичного огляду призовників, кандидатів на навчання у ВВНЗ, осіб, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів;

    направляти у військові лікувальні заклади на контрольне обстеження та медичний огляд військовослужбовців, членів їх сімей (крім членів сімей військовослужбовців строкової військової служби), військовозобов'язаних, резервістів, працівників;

    запитувати від військових, цивільних лікувальних закладів, військових частин, військових комісаріатів і ВВНЗ додаткові дані для аналізу, узагальнення та оцінки результатів військово-лікарської експертизи;

    надавати до Генерального штабу Збройних Сил України, командуванням видів, Сил підтримки Збройних Сил України, керівникам органів місцевої адміністрації результати лікувально-оздоровчої роботи, проведеної серед допризовників та призовників, медичного огляду військовослужбовців, членів їх сімей, кандидатів на навчання у ВВНЗ, громадян, які приймаються на військову службу за контрактом, військовозобов'язаних, резервістів та іншого контингенту;

    розглядати, переглядати, скасовувати, затверджувати, не затверджувати, контролювати згідно з цим Положенням постанови будь-якої ВЛК (лікарсько-льотної комісії (далі - ЛЛК)) Збройних Сил України;

    надавати роз'яснення щодо формулювання постанов ВЛК (ЛЛК).

    2.3.5. Постанови ЦВЛК можуть бути оскаржені в судовому порядку.

    2.4. ВЛК регіону

    2.4.1. Призначення на посади офіцерів у штатні ВЛК погоджується з начальником ЦВЛК.

    2.4.2. Начальник ВЛК регіону безпосередньо підпорядковується начальнику ЦВЛК. ВЛК регіону з питань військово-лікарської експертизи підпорядковуються усі позаштатні ВЛК регіону, де обстежуються, лікуються і проходять медичний огляд військовослужбовці.

    2.4.3. За рішенням ЦВЛК на ВЛК регіону покладається розгляд, контроль, затвердження постанов позаштатних постійно діючих ВЛК, організованих при військових частинах, які дислокуються на території регіону, незалежно від підпорядкування".

    КОДЕКС АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДОЧИНСТВА УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2005, № 35-36, № 37, ст.446):

    Кодекс адміністративного суд... | від 06.07.2005 № 2747-IV (rada.gov.ua)

    "Стаття 159. Види та зміст заяв по суті справи

    1. При розгляді справи судом за правилами загального позовного провадження учасники справи викладають письмово свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору виключно у заявах по суті справи, визначених цим Кодексом.

    2. Заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву.

    3. Підстави, час та черговість подання заяв по суті справи визначаються цим Кодексом або судом у визначених цим Кодексом випадках.

    4. Подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб’єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

    5. Суд може дозволити учаснику справи подати додаткові пояснення щодо окремого питання, яке виникло при розгляді справи, якщо визнає це необхідним.

    Стаття 160. Позовна заява

    1. У позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

    2. Позовна заява подається в письмовій формі позивачем або особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах інших осіб.

    3. Позовна заява може бути складена шляхом заповнення бланка позову, наданого судом.

    4. На прохання позивача службовцем апарату адміністративного суду може бути надана допомога в оформленні позовної заяви.

    5. В позовній заяві зазначаються:

    1) найменування суду першої інстанції, до якого подається заява;

    2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім’я (прізвище, ім’я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу), відомі номери засобів зв’язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;

    3) зазначення ціни позову, обґрунтований розрахунок суми, що стягується, - якщо у позовній заяві містяться вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної оскаржуваним рішенням, діями, бездіяльністю суб’єкта владних повноважень;

    4) зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів;

    5) виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини;

    6) відомості про вжиття заходів досудового врегулювання спору - у випадку, якщо законом встановлений обов’язковий досудовий порядок урегулювання спору;

    7) відомості про вжиття заходів забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви, якщо такі здійснювалися;

    8) перелік документів та інших доказів, що додаються до заяви; зазначення доказів, які не можуть бути подані разом із позовною заявою (за наявності), зазначення щодо наявності у позивача або іншої особи оригіналів письмових або електронних доказів, копії яких додано до заяви;

    9) у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача;

    10) у справах щодо оскарження нормативно-правових актів - відомості про застосування оскаржуваного нормативно-правового акта до позивача або належність позивача до суб’єктів правовідносин, у яких застосовується або буде застосовано цей акт;

    11) власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.

    6. Якщо позовна заява подається представником, то у ній додатково зазначаються відомості, визначені у пункті 2 частини п’ятої цієї статті стосовно представника.

    7. У разі пред’явлення позову особою, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, в заяві повинні бути зазначені підстави такого звернення.

    8. Якщо позовна заява подається особою, звільненою від сплати судового збору відповідно до закону, у ній зазначаються підстави звільнення позивача від сплати судового збору.

    9. У позовній заяві можуть бути вказані й інші відомості, необхідні для правильного вирішення спору.

    Стаття 161. Документи, що додаються до позовної заяви

    1. До позовної заяви додаються її копії, а також копії доданих до позовної заяви документів відповідно до кількості учасників справи, крім випадків, визначених частиною другою цієї статті.

    2. Суб’єкт владних повноважень при поданні адміністративного позову зобов’язаний додати до позовної заяви доказ надіслання рекомендованим листом з повідомленням про вручення іншим учасникам справи, які не мають офіційної електронної адреси, копії позовної заяви та доданих до неї документів.

    У разі подання до суду документів в електронній формі суб’єкт владних повноважень зобов’язаний надати доказ надсилання листом з описом вкладення іншим учасникам справи копій поданих до суду документів.

    {Частину другу статті 161 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 1416-IX від 27.04.2021}

    3. До позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

    4. Позивач зобов’язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

    5. У разі необхідності до позовної заяви додаються клопотання та заяви позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, участь у судовому засіданні щодо розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, звільнення (відстрочення, розстрочення, зменшення) від сплати судового збору, про призначення експертизи, витребування доказів, про забезпечення надання безоплатної правничої допомоги, якщо відповідний орган відмовив у її наданні, тощо.

    6. У разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов’язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.

    7. До заяви про визнання індивідуального акта протиправним чи адміністративного договору недійсним додається також оригінал або копія оспорюваного акта чи договору або засвідчений витяг з нього, а у разі відсутності акта чи договору у позивача - клопотання про його витребування".

    Якщо виникнуть додаткові питання, звертайтеся через кнопку "Звернутися" і я відповім на них в індивідуальному порядку.

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України