Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Недвижимость, 16 мая 2022, вопрос №64453 150₴

Как вступить в наследство?

Здравствуйте,такая ситуация,умерла бабушка которая проживала в другом городе,мы двое внуков единственные наследники, заявление на вступление в наследство ещё не написали,из за военных действий не было возможности поехать в тот город и решить вопрос,а пол года со дня смерти наступает 4 июня.Подскажите что нам делать,порядок действий? Обязательно нужно ехать и по месту обращаться к нотариусу?Завещания нет, составить не успела.

Ответы юристов (41)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    33.3%

    Вітаю!

    Ви повинні враховувати, що протягом періоду дії воєнного стану, СТРОКИ ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ СПАДЩИНИ ЗУПИНЕНІ.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 28 лютого 2022 р. № 164Київ

    Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану

    ...

    "3. Установити, що на час воєнного стану перебіг строку для прийняття спадщини або відмови від її прийняття зупиняється. Свідоцтво про право на спадщину видається спадкоємцям після закінчення строку для прийняття спадщини."

    Для прийняття спадщини встановлюється строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини ( день смерті особи або день, з якого вона оголошується померлою).

    ОСКІЛЬКИ ВАША БАБУСЯ ПОМЕРЛА ДО 24.02.2022, ТО ПІСЛЯ 24.02. СТРОК ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ СПАДЩИНИ БУВ ЗУПИНЕНИЙ.

    І ТОЙ СТРОК, ЯКИЙ ЗАЛИШИВСЯ, БУДЕ ПРОДОВЖЕНИЙ ПІСЛЯ ПРИПИНЕННЯ ВОЄННОГО СТАНУ. ТОМУ МОЖЕТЕ НЕ ХВИЛЮВАТИСЬ ЩОДО СТРОКІВ ДЛЯ ПРИЙНЯТТЯ СПАДЩИНИ.

    ТАКОЖ ОДНЕ З ПРАВИЛ ВОЄННОГО СТАНУ, НЕ ОБОВ'ЯЗКОВО ЇХАТИ ДО НОТАРІУСА ЗА МІСЦЕМ РЕЄСТРАЦІЇ ПОМЕРЛОЇ ОСОБИ. ВИ МАЄТЕ ПРАВО ЗВЕРНУТИСЬ ДО БУДЬ-ЯКОГО НОТАРІУСА, ЯКИЙ ПРАЦЮЄ ЗВИЧАЙНО.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною. Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши кнопку «Звернутися»!

    • Ольга Клиент год назад

      Щиро дякую за відповідь.

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Ольго!

        У випадку наявності запитань, звертайтесь! Буду радий допомогти

        • Ольга Клиент год назад

          Будь ласка найдайте мені список необхідних документів для візиту до нотаріуса,щоб менше було біготні потім...Спадкоємці я і брат,дітей у бабусі вже немає...Заповіту нема.

          • Кирда Вячеслав Володимирович

            У першу чергу Вам із собою потрібно мати свідоцтво про смерть особи, документи, що підтверджують Вашу особу та наявність родинних стосунків, а також на місці подати заяву про вступ до спадщини.

            У випадку необхідності надання інших документів, нотаріус повідомить. Навіть без усіх документів відмовити у прийнятті заяви про вступ до спадщини нотаріус не має права.

            • Ольга Клиент год назад

              А якщо відмовить,яким законом керуватись ,від чого відштовхуватись?

          • Кирда Вячеслав Володимирович

            А якщо відмовить,яким законом керуватись ,від чого відштовхуватись?

            У ТАКОМУ ВИПАДКУ ПОТРІБНО БУДЕ РОЗУМІТИ ПІДСТАВИ ВІДМОВИ. І ОДРАЗУ НЕГАЙНО ВИМАГАЙТЕ НАДАННЯ ВАМ ПИСЬМОВОЇ ВІДМОВИ У ПРИЙНЯТТІ ЗАЯВИ ПРО ВСТУП ДО СПАДЩИНИ.

            АЛЕ ПЕРЕКОНАНИЙ, ЩО ВАМ НЕ ВІДМОВЛЯТЬ.

            ІНША СПРАВА, ЩО СТРОКИ ЗУПИНЕНІ, І ВСЕ ОДНО ВИ НЕ ЗМОЖЕТЕ ОТРИМАТИ СВІДОЦТВО ПРО ПРИЙНЯТТЯ СПАДЩИНИ ДО ЗАКІНЧЕННЯ ВОЄННОГО СТАНУ.

            • Ольга Клиент год назад

              Останнє питання, довідку з БТІ про місце реєстрації померлого ми можемо отримати по місцю нашого знаходження?

          • Айвазян Юрий Климентьевич
            Айвазян Юрий Климентьевич год назад

            Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

            Общаться в чате

            Перелік документів, які необхідні щоб отримати спадок

            • свідоцтво про смерть померлого – оригінал;
            • довідка, де зафіксовано місце реєстрації померлого, де він і з ким був зареєстрований на момент смерті;
            • документи, які підтверджують право власності на майно померлого (наявність не обов’язкова);
            • паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків спадкоємця;
            • заповіт (якщо спадкуємо за заповітом);
            • якщо за законом – документи, що підтверджують родинні зв’язки (свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб);
            • оплата послуг нотаріуса і державного мита за відкриття спадкової справи.
            • Ольга Клиент год назад

              Дякую,а довідку з БТІ про місце померлого треба мати відразу при собі ?Ми зможемо перед цим просто так прийти в БТІ і замовити цю довідку,чи потрібно якесь направлення від нотаріуса?

          • Кирда Вячеслав Володимирович

            Останнє питання, довідку з БТІ про місце реєстрації померлого ми можемо отримати по місцю нашого знаходження?

            Ольго!

            Таку довідку видає не БТІ, а Центр надання адміністративних послуг. Звичайно це можна зробити за Вашим теперішнім місцем проживання. Називається вона овідка про останнє місце реєстрації померлого"

            Для отримання Довідки заявник подає:

            1) заява (формується та роздруковується працівником Центру);

            2) документ, що посвідчує особу заявника;

            3) свідоцтво про смерть померлого.

            ЗВЕРТАЙТЕСЬ ДО ЦНАП ІЗ ВИЩАЗАЗНАЧЕНИМИ ДОКУМЕНТАМИ.

            Всього доброго! Якщо є питання, звертайтесь!

            • Ольга Клиент год назад

              У цій довідці є інформація про кількість осіб яки були там зареєстровані та адреса самої нерухомості, так?

          • Кирда Вячеслав Володимирович

            У цій довідці є інформація про кількість осіб яки були там зареєстровані та адреса самої нерухомості, так?

            У ЦІЙ ДОВІДЦІ ЗАЗНАЧАЄТЬСЯ ТІЛЬКИ ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕ, ДЕ НА МОМЕНТ СМЕРТІ (ЗА ЯКОЮ АДРЕСОЮ) БУЛА ЗАРЕЄСТРОВАНА ПОМЕРЛА ОСОБА.

            • Ольга Клиент год назад

              Цього достатньо для заяви та відкриття нашої справи?

          • Кирда Вячеслав Володимирович
            46.7%

            Цього достатньо для заяви та відкриття нашої справи?

            Ольго!

            Достатньо навіть заяви про вступ до спадщини! Всі інші документи можна подавати згодом.

            Тому знаходьте працюючого нотаріуса за місцем Вашого проживання та подавайте йому заяву про вступ до спадщини!

            Всього доброго! Успіхів!

            • Ольга Клиент год назад

              Даже дякую вам за відповіді,мирного неба вам!

          • Адвокат Евгений Александрович

            Ольга!

            Для того, щоб вступити у спадок, вам потрібно пред'явити нотаріусу документи, для прийняття спадщини:

            1. Ваш паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номера (ІПН).
            2. Свідоцтво про смерть або рішення суду про визнання померлим.
            3. Заповіт (якщо є).
            4. Документи, що підтверджують родинні стосунки:
            • свідоцтво про народження;
            • свідоцтво про шлюб для вдови / вдівця (для підтвердження шлюбу з спадкодавцем);
            • свідоцтво про шлюб для інших спадкоємців, які при реєстрації шлюбу змінювали прізвище;
            • рішення суду про встановлення факту спорідненості або спільного проживання без шлюбу.
            1. Документи, що підтверджують місце відкриття спадщини.
            2. Довідка балансоутримувача про останнє місце проживання спадкодавця.
            3. Запис в будинковій книзі про постійне проживання спадкодавця.

            Після отримання цих документів нотаріус приймає рішення про відкриття спадщини за місцем знаходження майна.

            Якщо у Вас таких документів немає, нотаріус буде вимагати рішення суду про встановлення місця відкриття спадщини.

            При наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

            Всього доброго!

    Карпенко Андрей Владимирович
    20%

    Здравствуйте!

    ПОКА В УКРАИНЕ ВОЕННОЕ ПОЛОЖЕНИЕ, 6-МЕСЯЧНЫЙ СРОК НА ПРИНЯТИЕ НАСЛЕДСТВА ПРИОСТАНАВЛИВАЕТСЯ ДО ЕГО ОКОНЧАНИЯ.

    В связи с введением в Украине 24 февраля 2022 года военного положения, постановлением Кабинета Министров Украины от 28 февраля 2022 № 164 «Некоторые вопросы нотариата в условиях военного состояния» (с изменениями) приостановлено течение срока принятия наследства на время его действия. Если наследство открылось до начала введения военного положения и срок для принятия наследства не истек на момент введения военного положения, то срок для принятия наследства приостанавливается и будет продлен после прекращения военного положения.

    Следовательно, если наследство открылось до 24 февраля 2022 года и шестимесячный срок не истек в этот день, наследник может обратиться к нотариусу с заявлением о принятии наследства в течение периода, на который в государстве введено военное положение, а также после его отмены в течение срока, что оставался по состоянию на 24 февраля 2022 года из установленных шести месяцев.

    19 марта 2022 года вступил в силу приказ Министерства юстиции Украины от 11 марта 2022 года № 1118/5 «Об утверждении Изменений в некоторые нормативно-правовые акты в сфере нотариата», которым в частности внесены изменения в Порядок совершения нотариальных действий нотариусами Украины, Украины от 22 февраля 2012 № 296/5. Так, в условиях военного или чрезвычайного положения наследственное дело заводится по обращению заявителя любым нотариусом Украины, независимо от места открытия наследства (последнее место жительства наследодателя, а если место жительства наследодателя неизвестно, местом открытия наследства является местонахождение недвижимого имущества или основной его части, а при отсутствии недвижимого имущества - местонахождение основной части движимого имущества).

    То есть, если наследство открылось в месте, в которое сложно или невозможно добраться, для принятия наследства наследник может обратиться к нотариусу по месту своего проживания или пребывания.

    Также, в условиях действия военного положения:

    • при отсутствии доступа к Наследственному реестру нотариус заводит наследственное дело без использования этого реестра и проверяет наличие заведенного наследственного дела, наследственного договора, завещания в течение пяти рабочих дней со дня обновления такого доступа;
    • наследственное дело регистрируется в Наследственном реестре только после проверки сведений реестра на наличие ранее заведенного наследственного дела;
    • если по результатам проверки сведений Наследственного реестра установлено наличие ранее заведенного наследственного дела, заведенного без использования Наследственного реестра наследственное дело передается нотариусу, которым ранее заведено наследственное дело. Если наличие такого дела не установлено, производится регистрация наследственного дела в Наследственном реестре.
    • запрещается выдача свидетельства о праве на наследство по наследственному делу, заведенному без использования Наследственного реестра, до регистрации в Наследственном реестре;
    • в условиях военного или чрезвычайного положения при отсутствии доступа к Наследственному реестру регистрация сведений о завещаниях, изменениях к ним, отмене завещаний, заведенных наследственных делах, наследственных договорах, изменениях к ним, расторжении наследственных договоров, выданных свидетельствах о праве на наследство и их дубликатах проводится в течение пяти рабочих дней со дня обновления такого доступа.

    Таким образом, время действия военного положения фактически не учитывается в установленные 6 месяцев принятия наследства. То есть наследник может принять наследство в течение действия военного положения, независимо от его продолжительности, и дополнительно после его отмены в срок, остававшийся по состоянию на 24 февраля 2022 года с установленных 6 месяцев.

    • Ольга Клиент год назад
      Спасибо за ответ,а если мы вообще эту процедуру до 24.02 не открывали?Мы ее похоронили и уехали домой,хотели вернуться в феврале как раз,а тут война... сейчас можно спокойно пойти по месту жительства и написать заявление Я правильно понимаю?
      • Кирда Вячеслав Володимирович

        ТАК, ВИ МОЖЕТЕ ПОДАТИ ЗАЯВУ НА ВСТУП ДО СПАДЩИНИ ПРОТЯГОМ ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ, АБО ПІСЛЯ ЙОГО ЗАВЕРШЕННЯ.

      • Адвокат Евгений Александрович

        Ольга!

        ТАК, ЦЕ ВАШЕ ПРАВО.

        За загальним правилом для прийняття спадщини чи відмови від неї встановлюється строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини.

        У зв’язку з введенням в Україні 24 лютого 2022 року воєнного стану, постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 164 «Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану» (зі змінами) призупинено перебіг строку прийняття спадщини на час його дії. Якщо спадщина відкрилась до початку запровадження воєнного стану і строк для прийняття спадщини не закінчився на момент запровадження воєнного стану, то строк для прийняття спадщини зупиняється і буде продовжений після припинення воєнного стану.

        Отже, якщо спадщина відкрилася до 24 лютого 2022 року і шестимісячний строк не сплив у цей день, спадкоємець може звернутися до нотаріуса із заявою про прийняття спадщини протягом періоду, на який в державі введено воєнний стан, а також після його відміни, протягом строку, що залишався станом на 24 лютого 2022 року із встановлених шести місяців.

        19 березня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 11 березня 2022 року № 1118/5 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів у сфері нотаріату», яким зокрема внесено зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерство юстиції України від 22 лютого 2012 року № 296/5. Так, в умовах воєнного або надзвичайного стану спадкова справа заводиться за зверненням заявника будь-яким нотаріусом України, незалежно від місця відкриття спадщини (останнє місце проживання спадкодавця, а якщо місце проживання спадкодавця невідоме, місцем відкриття спадщини є місцезнаходження нерухомого майна або основної його частини, а за відсутності нерухомого майна – місцезнаходження основної частини рухомого майна).

        Тобто, якщо спадщина відкрилася в місці, до якого складно або неможливо дістатися, для прийняття спадщини спадкоємець може звернутися до нотаріуса за місцем свого проживання чи перебування.

        Також, в умовах дії воєнного стану:

        • за відсутності доступу до Спадкового реєстру нотаріус заводить спадкову справу без використання цього реєстру та перевіряє наявність заведеної спадкової справи, спадкового договору, заповіту протягом п’яти робочих днів з дня поновлення такого доступу;
        • спадкова справа реєструється у Спадковому реєстрі лише після перевірки відомостей реєстру на наявність раніше заведеної спадкової справи;
        • якщо за результатами перевірки відомостей Спадкового реєстру встановлено наявність раніше заведеної спадкової справи, заведена без використання Спадкового реєстру спадкова справа передається до нотаріуса, яким раніше заведено спадкову справу. Якщо наявність такої справи не встановлено, здійснюється реєстрація спадкової справи в Спадковому реєстрі.
        • забороняється видача свідоцтва про право на спадщину у спадковій справі, заведеній без використання Спадкового реєстру, до його реєстрації у Спадковому реєстрі;
        • в умовах воєнного або надзвичайного стану за відсутності доступу до Спадкового реєстру реєстрація відомостей про заповіти, зміни до них, скасування заповітів, заведені спадкові справи, спадкові договори, зміни до них, розірвання спадкових договорів, видані свідоцтва про право на спадщину та їх дублікати проводиться протягом п’яти робочих днів з дня відновлення такого доступу.

        Державні та приватні нотаріуси України в умовах воєнного стану продовжують працювати та вчиняти невідкладні нотаріальні дії (заводити спадкові справи, посвідчувати довіреності, заповіти, засвідчувати справжність підпису на заяві про надання дозволу на виїзд дитини за кордон тощо), крім міст/районів, де такої можливості немає у зв’язку з веденням активних бойових дій.

        Нотаріальна палата України веде Реєстр нотаріусів, які працюють під час війни: http://notar.npu.ua/ з метою надання інформації щодо контактів працюючих нотаріусів.

        З переліком нотаріусів України, які працюють в умовах воєнного стану також можна ознайомитися за посиланням: https://npu.ua/news/notary/.

        Станом на сьогодні державне підприємство «Національні інформаційні системи» вже відновило роботу Спадкового реєстру у більшості регіонів, окрім Донецької (за винятком Краматорська), Луганської, Харківської, Сумської, Чернігівської, Запорізької (за винятком міста Запоріжжя), Херсонської та Миколаївської областей.

        При наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

        Всього доброго!

        • Ольга Клиент год назад

          Дуже Дякую вам.

          • Адвокат Евгений Александрович

            Ольга!

            БУДЬ ЛАСКА!

            Для того, щоб вступити у спадок, вам потрібно пред'явити нотаріусу документи, для прийняття спадщини:

            1. Ваш паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номера (ІПН).
            2. Свідоцтво про смерть або рішення суду про визнання померлим.
            3. Заповіт (якщо є).
            4. Документи, що підтверджують родинні стосунки:
            • свідоцтво про народження;
            • свідоцтво про шлюб для вдови / вдівця (для підтвердження шлюбу з спадкодавцем);
            • свідоцтво про шлюб для інших спадкоємців, які при реєстрації шлюбу змінювали прізвище;
            • рішення суду про встановлення факту спорідненості або спільного проживання без шлюбу.
            1. Документи, що підтверджують місце відкриття спадщини.
            2. Довідка балансоутримувача про останнє місце проживання спадкодавця.
            3. Запис в будинковій книзі про постійне проживання спадкодавця.

            Після отримання цих документів нотаріус приймає рішення про відкриття спадщини за місцем знаходження майна.

            Якщо у Вас таких документів немає, нотаріус буде вимагати рішення суду про встановлення місця відкриття спадщини.

            При наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

            Всього доброго!

      • Адвокат Евгений Александрович

        Ольга!

        За загальним правилом для прийняття спадщини чи відмови від неї встановлюється строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини.

        У зв’язку з введенням в Україні 24 лютого 2022 року воєнного стану, постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 164 «Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану» (зі змінами) призупинено перебіг строку прийняття спадщини на час його дії. Якщо спадщина відкрилась до початку запровадження воєнного стану і строк для прийняття спадщини не закінчився на момент запровадження воєнного стану, то строк для прийняття спадщини зупиняється і буде продовжений після припинення воєнного стану.

        Отже, якщо спадщина відкрилася до 24 лютого 2022 року і шестимісячний строк не сплив у цей день, спадкоємець може звернутися до нотаріуса із заявою про прийняття спадщини протягом періоду, на який в державі введено воєнний стан, а також після його відміни, протягом строку, що залишався станом на 24 лютого 2022 року із встановлених шести місяців.

        19 березня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 11 березня 2022 року № 1118/5 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів у сфері нотаріату», яким зокрема внесено зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерство юстиції України від 22 лютого 2012 року № 296/5. Так, в умовах воєнного або надзвичайного стану спадкова справа заводиться за зверненням заявника будь-яким нотаріусом України, незалежно від місця відкриття спадщини (останнє місце проживання спадкодавця, а якщо місце проживання спадкодавця невідоме, місцем відкриття спадщини є місцезнаходження нерухомого майна або основної його частини, а за відсутності нерухомого майна – місцезнаходження основної частини рухомого майна).

        Тобто, якщо спадщина відкрилася в місці, до якого складно або неможливо дістатися, для прийняття спадщини спадкоємець може звернутися до нотаріуса за місцем свого проживання чи перебування.

        Також, в умовах дії воєнного стану:

        • за відсутності доступу до Спадкового реєстру нотаріус заводить спадкову справу без використання цього реєстру та перевіряє наявність заведеної спадкової справи, спадкового договору, заповіту протягом п’яти робочих днів з дня поновлення такого доступу;
        • спадкова справа реєструється у Спадковому реєстрі лише після перевірки відомостей реєстру на наявність раніше заведеної спадкової справи;
        • якщо за результатами перевірки відомостей Спадкового реєстру встановлено наявність раніше заведеної спадкової справи, заведена без використання Спадкового реєстру спадкова справа передається до нотаріуса, яким раніше заведено спадкову справу. Якщо наявність такої справи не встановлено, здійснюється реєстрація спадкової справи в Спадковому реєстрі.
        • забороняється видача свідоцтва про право на спадщину у спадковій справі, заведеній без використання Спадкового реєстру, до його реєстрації у Спадковому реєстрі;
        • в умовах воєнного або надзвичайного стану за відсутності доступу до Спадкового реєстру реєстрація відомостей про заповіти, зміни до них, скасування заповітів, заведені спадкові справи, спадкові договори, зміни до них, розірвання спадкових договорів, видані свідоцтва про право на спадщину та їх дублікати проводиться протягом п’яти робочих днів з дня відновлення такого доступу.

        Державні та приватні нотаріуси України в умовах воєнного стану продовжують працювати та вчиняти невідкладні нотаріальні дії (заводити спадкові справи, посвідчувати довіреності, заповіти, засвідчувати справжність підпису на заяві про надання дозволу на виїзд дитини за кордон тощо), крім міст/районів, де такої можливості немає у зв’язку з веденням активних бойових дій.

        Нотаріальна палата України веде Реєстр нотаріусів, які працюють під час війни: http://notar.npu.ua/ з метою надання інформації щодо контактів працюючих нотаріусів.

        З переліком нотаріусів України, які працюють в умовах воєнного стану також можна ознайомитися за посиланням: https://npu.ua/news/notary/.

        Станом на сьогодні державне підприємство «Національні інформаційні системи» вже відновило роботу Спадкового реєстру у більшості регіонів, окрім Донецької (за винятком Краматорська), Луганської, Харківської, Сумської, Чернігівської, Запорізької (за винятком міста Запоріжжя), Херсонської та Миколаївської областей.

        При наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

        Всього доброго!

    Адвокат Евгений Александрович

    Здравствуйте, Ольга!

    За загальним правилом для прийняття спадщини чи відмови від неї встановлюється строк у шість місяців, який починається з часу відкриття спадщини.

    У зв’язку з введенням в Україні 24 лютого 2022 року воєнного стану, постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 164 «Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану» (зі змінами) призупинено перебіг строку прийняття спадщини на час його дії. Якщо спадщина відкрилась до початку запровадження воєнного стану і строк для прийняття спадщини не закінчився на момент запровадження воєнного стану, то строк для прийняття спадщини зупиняється і буде продовжений після припинення воєнного стану.

    Отже, якщо спадщина відкрилася до 24 лютого 2022 року і шестимісячний строк не сплив у цей день, спадкоємець може звернутися до нотаріуса із заявою про прийняття спадщини протягом періоду, на який в державі введено воєнний стан, а також після його відміни, протягом строку, що залишався станом на 24 лютого 2022 року із встановлених шести місяців.

    19 березня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 11 березня 2022 року № 1118/5 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів у сфері нотаріату», яким зокрема внесено зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерство юстиції України від 22 лютого 2012 року № 296/5. Так, в умовах воєнного або надзвичайного стану спадкова справа заводиться за зверненням заявника будь-яким нотаріусом України, незалежно від місця відкриття спадщини (останнє місце проживання спадкодавця, а якщо місце проживання спадкодавця невідоме, місцем відкриття спадщини є місцезнаходження нерухомого майна або основної його частини, а за відсутності нерухомого майна – місцезнаходження основної частини рухомого майна).

    Тобто, якщо спадщина відкрилася в місці, до якого складно або неможливо дістатися, для прийняття спадщини спадкоємець може звернутися до нотаріуса за місцем свого проживання чи перебування.

    Також, в умовах дії воєнного стану:

    • за відсутності доступу до Спадкового реєстру нотаріус заводить спадкову справу без використання цього реєстру та перевіряє наявність заведеної спадкової справи, спадкового договору, заповіту протягом п’яти робочих днів з дня поновлення такого доступу;
    • спадкова справа реєструється у Спадковому реєстрі лише після перевірки відомостей реєстру на наявність раніше заведеної спадкової справи;
    • якщо за результатами перевірки відомостей Спадкового реєстру встановлено наявність раніше заведеної спадкової справи, заведена без використання Спадкового реєстру спадкова справа передається до нотаріуса, яким раніше заведено спадкову справу. Якщо наявність такої справи не встановлено, здійснюється реєстрація спадкової справи в Спадковому реєстрі.
    • забороняється видача свідоцтва про право на спадщину у спадковій справі, заведеній без використання Спадкового реєстру, до його реєстрації у Спадковому реєстрі;
    • в умовах воєнного або надзвичайного стану за відсутності доступу до Спадкового реєстру реєстрація відомостей про заповіти, зміни до них, скасування заповітів, заведені спадкові справи, спадкові договори, зміни до них, розірвання спадкових договорів, видані свідоцтва про право на спадщину та їх дублікати проводиться протягом п’яти робочих днів з дня відновлення такого доступу.

    Державні та приватні нотаріуси України в умовах воєнного стану продовжують працювати та вчиняти невідкладні нотаріальні дії (заводити спадкові справи, посвідчувати довіреності, заповіти, засвідчувати справжність підпису на заяві про надання дозволу на виїзд дитини за кордон тощо), крім міст/районів, де такої можливості немає у зв’язку з веденням активних бойових дій.

    Нотаріальна палата України веде Реєстр нотаріусів, які працюють під час війни: http://notar.npu.ua/ з метою надання інформації щодо контактів працюючих нотаріусів.

    З переліком нотаріусів України, які працюють в умовах воєнного стану також можна ознайомитися за посиланням: https://npu.ua/news/notary/.

    Станом на сьогодні державне підприємство «Національні інформаційні системи» вже відновило роботу Спадкового реєстру у більшості регіонів, окрім Донецької (за винятком Краматорська), Луганської, Харківської, Сумської, Чернігівської, Запорізької (за винятком міста Запоріжжя), Херсонської та Миколаївської областей.

    При наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    Всього доброго!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Добрий день, Ольга!

    19 березня 2022 року набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 11 березня 2022 року № 1118/5 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів у сфері нотаріату», яким зокрема внесено зміни до Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, затвердженого наказом Міністерство юстиції України від 22 лютого 2012 року № 296/5. Так, в умовах воєнного або надзвичайного стану спадкова справа заводиться за зверненням заявника будь-яким нотаріусом України, незалежно від місця відкриття спадщини (останнє місце проживання спадкодавця, а якщо місце проживання спадкодавця невідоме, місцем відкриття спадщини є місцезнаходження нерухомого майна або основної його частини, а за відсутності нерухомого майна - місцезнаходження основної частини рухомого майна).

    Тобто, якщо спадщина відкрилася в місці, до якого складно або неможливо дістатися, для прийняття спадщини спадкоємець може звернутися до нотаріуса за місцем свого проживання чи перебування.

    Також, в умовах дії воєнного стану:

    • за відсутності доступу до Спадкового реєстру нотаріус заводить спадкову справу без використання цього реєстру та перевіряє наявність заведеної спадкової справи, спадкового договору, заповіту протягом п'яти робочих днів з дня поновлення такого доступу;
    • спадкова справа реєструється у Спадковому реєстрі лише після перевірки відомостей реєстру на наявність раніше заведеної спадкової справи;
    • якщо за результатами перевірки відомостей Спадкового реєстру встановлено наявність раніше заведеної спадкової справи, заведена без використання Спадкового реєстру спадкова справа передається до нотаріуса, яким раніше заведено спадкову справу. Якщо наявність такої справи не встановлено, здійснюється реєстрація спадкової справи в Спадковому реєстрі.
    • забороняється видача свідоцтва про право на спадщину у спадковій справі, заведеній без використання Спадкового реєстру, до його реєстрації у Спадковому реєстрі;
    • в умовах воєнного або надзвичайного стану за відсутності доступу до Спадкового реєстру реєстрація відомостей про заповіти, зміни до них, скасування заповітів, заведені спадкові справи, спадкові договори, зміни до них, розірвання спадкових договорів, видані свідоцтва про право на спадщину та їх дублікати проводиться протягом п'яти робочих днів з дня відновлення такого доступу.
    Гончаренко Константин

    Добрый день!

    Доброго дня!

    По Вашому питанню повідомляю наступне:

    Згідно ст. 1222 Цивільного кодексу України , спадкування може проходити , як за заповітом так і за законом(якщо не має заповіту), спадкоемцями можуть бути особи , які перебували у родинних відносинах з спадкодавцем та спільно проживали або вели господарство, також діти спадкодавця ( які були народжені після його смерті, але зачаті за життя спадкодавця.).

    Майно померлого підлягає поділу наступним чином:

    Діти --- батьки --- дружина (з якою укладено шлюб) у рівних частинах.

    Якщо серед спадкоємців є пенсіонери , діти , особи з інвалідністю , вони мають право на обов язкову частку незаежно від заповіту за законом

    Особи які проживали та були зареєстровані на момент смерті з померлим, вважаються такими , що автоматично прийняли спадок, якщо письмово не відмовились.

    Необхідно у термін 6- ти місяців подати заяву нотаріусу про прийнняття спадщини за місцем знаходження майна померлого.( перелік документів надає нотаріус , які необхідно зібрати для оформлення)

    Розмір державного збору за нотаріальні послуги Вам обрахує конкретний нотаріус.

    Експертну оцінку робить суб єкт оціночної діяльності, який має відповідний сертифікат - оцінку замовляють спадкоемці самостійно( якщо в складі майна є об єкти цінностей та антикваріату.) ч. 2 ст. 7 ЗУ "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в України". За результатами оцінки необхідно сплатити податок державі за окремі предмети та подати декларацію про майновий стан та доходи до ДФС за місцем реєстрації в якій серед іншого зазначити про отримання майна у спадок.

    У Вашому випадку оцінка майна є необов язковою.(якщо немає антикваріату)

    Що треба зробити для того, щоб прийняти спадщину:

    Потрібно звернутись до нотаріуса за останнім місцем проживання та знаходження майна спадкодавця (батька) в Україні із заявою про прийняття спадщини із доданими документами (ст. 1269 ЦК України), до яких відносяться:

    • 1) паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків спадкоємця;
    • 2) свідоцтво про смерть спадкодавця;
    • 3) заповіт, якщо такий є;
    • 4) якщо Ви вступаєте у спадок за Законом, потрібно взяти документ, що підтверджує родинні відносини зі спадкодавцем: це може бути свідоцтво про народження або свідоцтво про укладення шлюбу і так далі;
    • 5) також потрібна довідка з компетентних органів про те, хто проживав з померлим на дату смерті.
    • 6) правовстановлюючі документи на все майно, про яке вам відомо, що воно буде успадковане.
    • Щодо правовстановлюючих документів, то бажано принести їх одразу, оскільки на їх основі нотаріусом робляться запити до державних органів: стосовно земельної ділянки – до Держземагентства – вони нададуть витяг з державного земельного кадастру (якщо ж акт на землю у вас старого зразка, то будуть робити нову документацію, оформлювати кадастровий номер, що займе певний час та потребуватиме додаткових витрат); будинок/квартира – БТІ – 2 довідки: хто власник і що немає самочинного будівництва; автомобіль – МРЕО (нині – сервісний центр МВС) – чи не в угоні (не викрадено); майнові паї – СільРада – довідка про суму, що належить до виплати; вклад у банку – Банк і т.д.

    Більш детально щодо документів, необхідних для відкриття спадкової справи, краще звернутись до нотаріуса безпосередньо.

    Строк подання заяви та відповідних документів, як вже було зазначено, - 6 місяців з моменту смерті батька, але рекомендується не відтягувати.

    Що потрібно платити за отримання спадщини:

    По суті, потрібно заплатити лише за послуги нотаріуса, мито, за додаткові послуги. Ціна в приватних нотаріусів визначається індивідуально, тому наперед сказати ціну, скільки Вам буде потрібно заплатити неможливо. Це буде залежати від нотаріуса та необхідності вчинення різних дій, в т.ч. технічного характеру, ним для оформлення спадщини.

    Щодо отримання пенсійних виплат спадкодавця:

    Заяву про виплату недоотриманої пенсії у зв'язку зі смертю пенсіонера особа по­дає до органу Пенсійного фонду України, в якому помер­лий пенсіонер перебував на обліку як одержувач пенсії.

    Недоотримана пенсія, котра по місяць смерті належала по­мерлому пенсіонерові й зали­шилася недоотриманою, під­лягає виплаті членам його сім'ї, які проживали разом із ним на день смерті, а також непрацездатним членам сім'ї, які перебували на його утри­манні, незалежно від того, чи проживали вони разом із по­мерлим пенсіонером, чи ні. Для цього члени сім'ї подають у Фонд заяви та надають не­обхідні документи.

    Необхідними є ті документи, які визначають належність заявників до членів сім'ї по­мерлого пенсіонера. Та якщо заявники не перебували на утриманні пенсіонера, то не­обхідно підтвердити факт спільного проживання з по­мерлим на час його смерті.

    Заяви про виплату недоотриманої пенсії можна пода­вати через представника за довіреністю або надсилати поштою. Особливістю подачі заяви в такий спосіб є те, що заяву слід надавати з усіма необхідними документами.

    Заяву про виплату недоотриманої пенсії члени сім'ї померлого можуть подати протягом шести місяців від дати смерті.

    Через шість місяців заяву на одержання недоотриманої пенсії померлого пенсіонера приймуть за наявності свідо­цтва про право на спадщину, яке оформив нотаріус. У цьому разі додаткових документів про родинні стосунки та спіль­не проживання надавати у Фонд не потрібно.

    для мешканців окупованої зони:

    За виплатою звертатися необхідно за місцем останнього отримання пенсії такою особою. До заяви необхідно додати свідоцтво про смерть державного зразка, отримане на підконтрольній Україні території та надати дійсну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на заявника. Свідоцтво про смерть державного зразка отримується через звернення до суду за місцем переміщення відповідного територіального суду. :

    • якщо родичі померлого, які звертаються до суду є внутрішньо переміщеними особами – заява подається до суду за місцем їх фактичного проживання згідно довідки;
    • якщо родичі померлого, які звертаються до суду, не є внутрішньо переміщеними особами – заява подається у виведений суд за зареєстрованим місцем проживання згідно реєстрації вказаної в паспорті;

    Після встановлення факту смерті особи та отримання свідоцтва про смерть державного зразка у відділі державної реєстрації актів цивільного стану, їм необхідно звернутися до Пенсійного фонду України або нотаріуса.

    Якщо члени сім’ї померлого не проживали разом із ним на момент смерті, тоді необхідно подавати заяву до нотаріуса про вступ у спадок..

    Процедура отримання недоотриманої пенсії

    Питання виплати недоотриманої пенсії в зв’язку зі смертю пенсіонера регулюється статтею 91 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та частиною першою статті 52 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

    Сума пенсії, що належала пенсіонерові і залишилася недоотриманою у зв'язку з його смертю, виплачується по місяць смерті включно членам родини, які проживали разом з пенсіонером на день його смерті. Непрацездатним членам сім'ї, котрі знаходилися на утриманні померлого, недоотримана пенсія виплачується незалежно від того, проживали вони разом із померлим пенсіонером чи ні.

    Підтвердити належність до кола членів сім’ї (діти, батьки, подружжя) можливо штампами в паспорті або свідоцтвом про народження, або свідоцтвом про шлюб, або за рішенням суду. Спільне місце проживання підтверджується паспортом заявника з реєстрацією адреси проживання, спільною з померлим пенсіонером. Також, у окремих випадках - довідкою з місця проживання (реєстрації), зокрема органів місцевого самоврядування. Якщо члени сім’ї були зареєстровані за адресою померлого пенсіонера, вони не повинні надавати додаткові документи про спільне проживання, тобто, у паспорті заявників адреса реєстрації місця проживання збігається з адресою померлого пенсіонера.

    Членами сім’ї можуть бути визнані також інші особи за умови постійного проживання разом і ведення спільного господарства з пенсіонером. Це або близькі родичі (рідні брати, сестри, онуки, дід, баба), а й інші родичі або особи, які не перебувають у безпосередніх родинних зв’язках (неповнорідні брати, сестри; зять, невістка; вітчим, мачуха; опікуни, піклувальники, пасинки, падчерки та інші).

    У разі відсутності членів родини або у разі не звернення ними за виплатою вказаної суми в установлений строк сума пенсії, що належала пенсіонерові і залишилася недоотриманою у зв'язку з його смертю, входить до складу спадщини.

    Порядок отримання недоотриманої пенсії від померлого пенсіонера через Пенсійний фонд України

    Згідно з п 1.5 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1, – заява про виплату недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера подається до органу, що призначає пенсію, в якому померлий пенсіонер перебував на обліку як одержувач пенсії.

    До органу Пенсійного фонду України, де померлий пенсіонер перебував на обліку, надаються:

    • відповідна заява.
    • паспорт заявника,
    • свідоцтво про смерть,
    • документи, що підтверджують родинні стосунки,
    • документи про спільне проживання разом з померлим.

    Документи, що підтверджують родинні стосунки: паспорт, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, довідки про склад сім’ї або рішення суду.

    Документи, що підтверджують проживання з пенсіонером на день його смерті: паспорт, довідки уповноважених органів з місця проживання, у тому числі органів місцевого самоврядування або інші документи.

    Непрацездатні члени сім’ї, які знаходились на утриманні померлого пенсіонера, надають документи, які засвідчують, що вони перебували на утриманні померлого пенсіонера. Такій категорії недоотримана пенсія виплачується незалежно від факту спільного проживання з померлим пенсіонером.

    Якщо одночасно звертається декілька членів сім’ї, належна сума недоотриманої пенсії діляться між заявниками порівну.

    Недоотримана пенсія може виплачуватися за довіреністю.

    Недоотримана пенсія виплачується через відповідне відділення поштового зв’язку за разовими дорученнями, які оформлюються органом Пенсійного фонду України. Разові доручення дійсні до кінця місяця, у якому вони були виписані.

    Заява про виплату недоотриманої пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера подається до спливу 6 місяців з дня смерті пенсіонера.

    Після 6 місяців від дня смерті пенсіонера до органу Пенсійного фонду України, де померлий пенсіонер перебував на обліку, надаються: заява, паспорт заявника, свідоцтво про смерть та свідоцтво про право на спадщину.

    Свідоцтво про право на спадщину оформлюється нотаріусами відповідно до закону.

    Порядок отримання недоотриманої пенсії від померлого пенсіонера як спадщини

    Якщо члени сім’ї померлого не проживали разом із пенсіонером на момент смерті, для отримання недоотриманої суми пенсії їм необхідно подавати заяву до нотаріуса про вступ у спадок.

    Згідно статті 1221 Цивільного кодексу України місцем відкриття спадщини є останнє місце проживання спадкодавця, але в особливих випадках місце відкриття спадщини встановлюється законом. Відповідно до статті 9–1 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», у разі якщо останнім місцем проживання спадкодавця є населений пункт, на території якого органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, затверджений рішенням Кабінету Міністрів України, місцем відкриття спадщини є місце подання першої заяви, що свідчить про волевиявлення щодо спадкового майна, спадкоємців, виконавців заповіту, осіб, заінтересованих в охороні спадкового майна, або вимоги кредиторів. Якщо місце проживання спадкодавця невідоме, а нерухоме майно або основна його частина, у разі відсутності нерухомого майна - основна частина рухомого майна знаходиться на території, передбаченій частиною першою цієї статті, місцем відкриття спадщини є місце подання першої заяви, що свідчить про волевиявлення щодо спадкового майна, спадкоємців, виконавців заповіту, осіб, заінтересованих в охороні спадкового майна, або вимоги кредиторів. Звернутися до нотаріуса із заявою про вступ у спадок необхідно не пізніше 6 місяців із дня смерті особи. Після вступу в спадщину й на підставі отриманого свідоцтва про право на спадщину, спадкоємці зможуть отримати недоотриману пенсію померлої особи.

    Вартість оформлення недоотриманої пенсіїОтримання недоотриманої пенсії від померлого пенсіонера через Пенсійний фонд України повністю безкоштовне.

    Щодо отримання недоотриманої пенсії від померлого пенсіонера, як спадщини, залежить від того у якого нотаріуса приватного чи державного буде відкрита спадкова справа. Якщо спадкова справа відкрита у державного нотаріуса, за видачу свідоцтва про право на спадщину сплачується сума в розмірі 2 неоподатковуваних мінімуми доходів громадян, відповідно до Декрету КМУ України «Про державне мито». Але можливі додаткові витрати на проведення нотаріальних дій (поштові витрати і т.д.). Приватні нотаріуси за вчинення нотаріальних дій стягують плату розмір якої визначається за домовленістю сторін, але не менше від розміру ставок державного мита, яке стягується державними нотаріусами за аналогічні нотаріальні дії, відповідно до Указу Президента України від 10 липня 1998 року № 762/98 9 «Про впорядкування справляння плати за навчання нотаріальних дій» .

    ---

    З 24 лютого 2022 року в Україні введено режим воєнного стану. На час дії воєнного стану перебіг строку для прийняття спадщини зупиняється. В умовах воєнного або надзвичайного стану спадкова справа заводиться за зверненням заявника будь-яким нотаріусом України, незалежно від місця відкриття спадщини; в умовах воєнного або надзвичайного стану за відсутності доступу до Спадкового реєстру нотаріус заводить спадкову справу без використання цього реєстру та перевіряє наявність заведеної спадкової справи, спадкового договору, заповіту протягом п'яти робочих днів з дня відновлення такого доступу; забороняється видача свідоцтва про право на спадщину у спадковій справі, заведеній без використання Спадкового реєстру, до її реєстрації у Спадковому реєстрі.". На даний час нотаріус може лише завести спадкову справу, видача свідоцтва можлива лише після закінчення военного стану.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Карпенко Андрей Владимирович

    Спасибо за ответ,а если мы вообще эту процедуру до 24.02 не открывали?Мы ее похоронили и уехали домой,хотели вернуться в феврале как раз,а тут война... сейчас можно спокойно пойти по месту жительства и написать заявление Я правильно понимаю?

    Хххх

    Да, подавайте документы по месту, где Вы зарегестрированы, как ВПЛ.

    • Ольга Клиент год назад

      Нет,я имела ввиду что мы не впл ,мы проживаем по месту регистрации, просто туда не поехали потому что было не до этого в связи с войной (

      • Адвокат Евгений Александрович

        Ольга!

        Для того, щоб вступити у спадок, вам потрібно пред'явити нотаріусу документи, для прийняття спадщини:

        1. Ваш паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номера (ІПН).
        2. Свідоцтво про смерть або рішення суду про визнання померлим.
        3. Заповіт (якщо є).
        4. Документи, що підтверджують родинні стосунки:
        • свідоцтво про народження;
        • свідоцтво про шлюб для вдови / вдівця (для підтвердження шлюбу з спадкодавцем);
        • свідоцтво про шлюб для інших спадкоємців, які при реєстрації шлюбу змінювали прізвище;
        • рішення суду про встановлення факту спорідненості або спільного проживання без шлюбу.
        1. Документи, що підтверджують місце відкриття спадщини.
        2. Довідка балансоутримувача про останнє місце проживання спадкодавця.
        3. Запис в будинковій книзі про постійне проживання спадкодавця.

        Після отримання цих документів нотаріус приймає рішення про відкриття спадщини за місцем знаходження майна.

        Якщо у Вас таких документів немає, нотаріус буде вимагати рішення суду про встановлення місця відкриття спадщини.

        При наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

        Всього доброго!

    Карпенко Андрей Владимирович

    Документы для оформления наследства

    • Завещание, если есть.
    • Паспорт, код.
    • Заявление о согласии принять наследство.
    • Свидетельство о смерти.
    • Справка с места жительства наследодателя.
    • Документы, подтверждающие родственную связь умершего с наследником.
    • Правоустанавливающие документы на недвижимость.
    • Акт оценки недвижимого имущества (за исключением наследников 1-й и 2-й степени родства).

    Карпенко Андрей Владимирович

    А якщо відмовить,яким законом керуватись ,від чого відштовхуватись?

    Хххх

    19 марта 2022 года вступил в силу приказ Министерства юстиции Украины от 11 марта 2022 года № 1118/5 «Об утверждении Изменений в некоторые нормативно-правовые акты в сфере нотариата», которым в частности внесены изменения в Порядок совершения нотариальных действий нотариусами Украины, Украины от 22 февраля 2012 № 296/5. Так, в условиях военного или чрезвычайного положения наследственное дело заводится по обращению заявителя любым нотариусом Украины, независимо от места открытия наследства (последнее место жительства наследодателя, а если место жительства наследодателя неизвестно, местом открытия наследства является местонахождение недвижимого имущества или основной его части, а при отсутствии недвижимого имущества - местонахождение основной части движимого имущества).

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Дякую,а довідку з БТІ про місце померлого треба мати відразу при собі ?Ми зможемо перед цим просто так прийти в БТІ і замовити цю довідку,чи потрібно якесь направлення від нотаріуса?

    Все це Ви зможете отримати, коли Вам нотаріус видасть на руки свідоцтво, а довідка, де зафіксовано місце реєстрації померлого, де він і з ким був зареєстрований на момент смерті - це мається на увазі не БТІ, а органи реєстрації

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Добрый день, Ольга!

    На текущий момент регулирование деятельности нотариата от имени Минюста осуществляет по строгому списку и ограничениям на период военного времени.

    Одно из ни- территориальная юрисдикция обращения к нотариусу. И список нотариусов, которые могут заниматься оформлением нотариальных действий, в том числе по регионам, где ведутся боевые действия (но на безопасной территории).

    Срок вы не пропустите, можете не волноваться.

    Если вы в Украине, то к какому нотариусу можно обратиться -стоит уточнить на сайте Минюста (они обновляют списки нотариусов, имеющих право работать в военное время).

    Набирайте.

    • Ольга Клиент год назад

      спасибо большое за ответ.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Дякую,а довідку з БТІ про місце померлого треба мати відразу при собі ?Ми зможемо перед цим просто так прийти в БТІ і замовити цю довідку,чи потрібно якесь направлення від нотаріуса?

    Все це Ви зможете отримати, коли Вам нотаріус видасть на руки свідоцтво, а довідка, де зафіксовано місце реєстрації померлого, де він і з ким був зареєстрований на момент смерті - це мається на увазі не БТІ, а органи реєстрації

    • Ольга Клиент год назад

      Дякую Вам щиро

    Карпенко Андрей Владимирович

    Останнє питання, довідку з БТІ про місце реєстрації померлого ми можемо отримати по місцю нашого знаходження?

    Хххх

    Ніякої ДОВІДКИ З БТІ ВАМ НЕ ПОТРІБНО.

    Вам потрібні правовстановлюючи документи на нерухомість ( приватизація; дарування; спадок; договір купівлі-продажу тощо).

    МІСЦЕ РЕЄСТРАЦІЇ ПОМЕРЛОЇ ОСОБИ БУДЕ В СВІДОЦТВО ПРО СМЕРТЬ.

    Карпенко Андрей Владимирович

    Нет,я имела ввиду что мы не впл ,мы проживаем по месту регистрации, просто туда не поехали потому что было не до этого в связи с войной (

    Хххх

    ЕСЛИ У ВАС работают нотариусы, ТО подавайте по месту жительства Заявление о вступлении в наследство.

    • Ольга Клиент год назад

      Спасибо большое за ответ.

    Адвокат Евгений Александрович

    Ольга!

    Для того, щоб вступити у спадок, вам потрібно пред'явити нотаріусу документи, для прийняття спадщини:

    1. Ваш паспорт, довідку про присвоєння ідентифікаційного номера (ІПН).
    2. Свідоцтво про смерть або рішення суду про визнання померлим.
    3. Заповіт (якщо є).
    4. Документи, що підтверджують родинні стосунки:
    • свідоцтво про народження;
    • свідоцтво про шлюб для вдови / вдівця (для підтвердження шлюбу з спадкодавцем);
    • свідоцтво про шлюб для інших спадкоємців, які при реєстрації шлюбу змінювали прізвище;
    • рішення суду про встановлення факту спорідненості або спільного проживання без шлюбу.
    1. Документи, що підтверджують місце відкриття спадщини.
    2. Довідка балансоутримувача про останнє місце проживання спадкодавця.
    3. Запис в будинковій книзі про постійне проживання спадкодавця.

    Після отримання цих документів нотаріус приймає рішення про відкриття спадщини за місцем знаходження майна.

    Якщо у Вас таких документів немає, нотаріус буде вимагати рішення суду про встановлення місця відкриття спадщини.

    При наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України