Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 19 мая 2022, вопрос №64685 650₴

Является ли гражданин РФ с видом на жительство в Украине резидентом РФ?

Добрый день. Я гражданин РФ, имею вид на жительство в Украине, в Украине проживаю последние 10 лет, женат на гражданке Украины. Имею в собственности квартиру. Подлежит ли эта квартира изъятию согласно недавно подписанному закону об изъятии имущества резидентов РФ? К коллаборантам и сепаратистам отношения не имею, внешнюю политику РФ никогда не поддерживал, в войне выступаю полностью на стороне Украины.

Ответы юристов (33)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    7.7%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Добрый вечер, Алексей!

    Определение статуса резидента прописано сразу в нескольких местах действующего украинского законодательства:

    Статья №14 Налогового кодекса указывает, что резидентом стоит считать любое физлицо с местом проживания в Украине.

    Статья №4 Таможенного кодекса также отмечает, что резидентом выступает каждый гражданин Украины, а также лицо, не имеющее какого-либо гражданства, и иностранец, которые имеют постоянное место проживания на территории украинского государства.

    При этом такие лица остаются резидентами, даже если временно покинули территорию Украины. Статья №1 Закона Украины (сокр. ЗУ) об использовании валют и проведении валютных операций дает два определения для резидентов. С одной стороны, этот статус получают вообще все ФЛП (физические лица предприниматели), которые прошли процедуру регистрации предпринимателя в соответствии с действующим законодательством. С другой стороны, резидентами нужно считать всех физлиц (украинских граждан, лиц без гражданства или с иностранным гражданством), которые имеют зарегистрированное место проживания в Украине, даже если при этом они находятся за ее пределами.

    Теперь, что касается изъятия квартиры:

    1. У Законі України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" від 03 березня 2022 року № 2116-IX:

    1) в частині першій статті 1: абзац третій замінити сімома новими абзацами такого змісту:

    "резиденти: фізичні особи – громадяни Російської Федерації, а також особи, які не є громадянами Російської Федерації, але мають найбільш тісний зв'язок з Російською Федерацією, зокрема, мають місце проживання або займаються основною діяльністю; юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України: засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є Російська Федерація; та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі; чи у яких юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є Російська Федерація, мають частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі.

    До резидентів, у розумінні цього Закону, за рішенням Ради національної безпеки і оборони України або суду, можуть прирівнюватися фізичні чи юридичні особи (незалежно від громадянства, місця проживання, місцезнаходження, здійснення основної діяльності тощо), які публічно заперечують чи підтримують здійснення збройної агресії Російської Федерації проти України, встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України, та які не зупинили чи не припинили здійснення своєї економічної (зокрема господарської) діяльності на території Російської Федерації в період дії воєнного стану в Україні, введенного у зав’язку із здійсненням збройної агресії Російської Федерації проти України". У зв'язку з цим абзаци четвертий і п'ятий вважати відповідно абзацами десятим і одинадцятим; в абзаці десятому слова "на користь держави Україна на підставі" замінити словами "та/або в рахунок майбутньої репарації на користь держави Україна, яка зазнала агресії з боку Російської Федерації, на підставі";

    2) в частині першій статті 2 слова "та ґрунтується" замінити словами "та/або в рахунок майбутньої репарації на користь держави Україна, яка зазнала агресії з боку Російської Федерації, та ґрунтується".

    2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування."

    Как видите никакого отношения к упомянутомуц закону Вы не имеете и за квратиру Вам бояться абсолютно нечего. Будут вопросы, обращайтесь персонально.

    • Алексей Клиент год назад

      Большое спасибо за подробный ответ!

      • Айвазян Юрий Климентьевич
        Айвазян Юрий Климентьевич год назад

        Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

        Общаться в чате

        Пожалуйста! Обращайтесь, если будут вопросы.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Алексей!

    Вот, кстати, по этому же поводу (резидент не резидент) разъяснения налоговой:

    ДФСУ роз’яснює які документи підтверджують статус податкового резидента України для іноземців

    Державна фіскальна служба України листом від 10.02.2016 р. № 1341/М/99-99-17-02-03-14 надала індивідуальну податкову консультацію щодо особливостей визначення статусу резидента України для іноземців.

    Відповідно до пп. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 Кодексу нерезидент - це фізична особа, яка не є резидентом України.

    Статус резидента в Україні визначається відповідно до положень пп. 14.1.213 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, зокрема, фізична особа - резидент - це фізична особа, яка має місце проживання в Україні.

    У разі, якщо фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв'язки (центр життєвих інтересів) в Україні.

    У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від'їзду) протягом періоду або періодів податкового року.

    Достатньою (але не виключною) умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім'ї або її реєстрації як суб'єкта підприємницької діяльності.

    Якщо неможливо визначити резидентський статус фізичної особи, використовуючи попередні положення цього підпункту, фізична особа вважається резидентом, якщо вона є громадянином України.

    Достатньою підставою для визначення особи резидентом є самостійне визначення нею основного місця проживання на території України у порядку, встановленому Кодексом, або її реєстрація як самозайнятої особи (пп. 14.1.213 п. 14.1 ст. 213 Кодексу).

    Пунктом 1 статті 29 Цивільного кодексу України встановлено, що місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово.

    Крім того, статтею 3 Закону України від 11 грудня 2003 року N 1382-IV "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні" (далі - Закон N 1382) визначено, що місце проживання - житло, розташоване на території адміністративно-територіальної одиниці, в якому особа проживає постійно або тимчасово.

    Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов'язані протягом десяти днів після прибуття до нового місця проживання зареєструвати місце проживання (ст. 6 Закону N 1382).

    Законними підставами перебування на території України для іноземців та осіб без громадянства є підстави, встановлені Законом України від 22 вересня 2011 року N 3773-IV "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" (далі - Закон N 3773).

    Статтею 5 Закону N 3773 визначено, що іноземці та особи без громадянства отримують посвідку на тимчасове (постійне) проживання.

    Реєстрація іноземців та осіб без громадянства, які в'їжджають в Україну, здійснюється в пунктах пропуску через державний кордон України органами охорони державного кордону (п. 1 ст. 16 Закону N 3773).

    Відмітка про реєстрацію іноземця або особи без громадянства в паспортному документі та/або імміграційній картці або інших передбачених законодавством України документах дійсна на всій території України незалежно від місця перебування чи проживання іноземця або особи без громадянства на території України (п. 2 ст. 16 Закону N 3773).

    Пунктом 1 статті 12 Закону України від 05 листопада 2009 року N 1710-VI "Про прикордонний контроль" встановлено, що відмітка про перетинання державного кордону проставляється у паспортних документах іноземців, осіб без громадянства; імміграційних картках іноземців, осіб без громадянства, якщо в їх паспортних документах не передбачено сторінок для відміток про перетинання державного кордону та інших документах у випадках, передбачених законодавством.

    У випадках коли при перетині державного кордону України зазначені відмітки у паспортних документах іноземців не проставляються, підтвердженням періоду перебування на території України іноземця має бути довідка, видана йому органами прикордонної служби.

    Враховуючи викладене, документами, що підтверджують перебування фізичної особи - нерезидента на митній території України понад 183 календарні дні є паспортний документ та/або імміграційна картка, довідка з прикордонної служби, а також документи, на підставі яких він тимчасово (постійно) проживає в Україні.

    Разом з тим, відповідно до пп. 170.10.4 п. 170.10 ст. 170 Кодексу за результатами звітного податкового року, в якому іноземець набув статусу резидента України, він має подати річну податкову декларацію, в якій зазначає доходи з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи.

    Крім того, Кодекс не містить норм щодо необхідності одержання нерезидентами будь-яких документів від податкових органів, що підтверджують статус резидента України.

    Водночас, звертаємо Вашу увагу на те, що податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

    Промський Євгеній Сергійович

    Добрый день!Законом, на который вы ссылаетесь, уточняется круг резидентов Российской Федерации, к активам которых будет применяться принудительное изъятие объектов права собственности в Украине.

    А именно: «резидентами Российской Федерации (кроме юридических лиц) являются также и граждане Российской Федерации, а также лица, не являющиеся гражданами Российской Федерации, но имеющие наиболее тесную связь с Российской Федерацией, в частности, имеющие место жительства или занимающиеся основной деятельностью», - написано в пояснительной записке.

    Закон касается не все граждан РФ, а только тех, которые заняты определенной деятельностью, указанной выше. Если вы такой деятельностью не занимаетесь - вам нечего боятся!

    Так как вы проживаете постоянно в Украине, этот пункт Вам не грозит

    К резидентам, по решению Совета национальной безопасности и обороны Украины или суда, могут «приравниваться физические или юридические лица (независимо от гражданства, места жительства, местонахождения, осуществления основной деятельности и т.п.), публично отрицающие или поддерживающие осуществление вооруженной агрессии Российской Федерации против Украины, установление и утверждение временной оккупации части территории Украины, которые не остановили или не прекратили осуществление своей экономической (в том числе хозяйственной) деятельности на территории Российской Федерации в период действия военного положения в Украине».

    Если Вы не совершаете подобных действий, этот пункт Вам так же не грозит.

    Кроме того, изъятие может проводиться только с целью общественной необходимостью

    Суспільна необхідність - обумовлена загальнодержавними інтересами або інтересами територіальної громади виключна необхідність, для забезпечення якої допускається примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, у встановленому законом порядку;

    Вот пример случая общественной необходимости https://cfts.org.ua/news/2022/03/31/beb_initsiirue...

    Как итог: ВАМ НИЧЕГО НЕ ГРОЗИТ.

    Как только возникнут вопросы - обращайтесь! Буду рад помочь.

    • Алексей Клиент год назад

      Все понял. Большое спасибо!

      • Промський Євгеній Сергійович

        Обращайтесь! Буду рад помочь.

    Жупинский Николай Андреевич

    С видом на постоянное место в Украине Вы являетесь резидентом Украины и этим все сказано.

    • Алексей Клиент год назад

      Благодарю! Просто меня несколько смутила формулировка с уточнением того, кто считается резидентом РФ, и в эту категорию отнесли также граждан РФ.

    Велегура Ростислава
    7.7%

    Доброго вечора!

    Ваша квартира не підпадає під дію цього закону та Не Може бути примусово вилучена!

    Відповідно до Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів", а також Закону України "«Про внесення змін до Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні об`єктів права власності Російської федерації та її резидентів» щодо уточнення окремих положень» (реєстр. №7169)"

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2116-20#Text

    https://www.rada.gov.ua/print/221194.html

    Відповідно до вищевказаних законів до резедентів РФ відносять фізичних осіб - громадян Російської Федерації, а також осіб, які не є громадянами Російської Федерації, але мають найбільш тісний зв'язок з Російською Федерацією, зокрема, мають місце проживання або займаються основною діяльністю, юридичних осіб (їх філії, представництва), до діяльності чи управління якими в тому чи іншому вигляді мала причетність Російська Федерація або її представники, фізичні або юридичні особи (незалежно від громадянства, місця проживання, здійснення основної діяльності тощо), які постійно перебувають за межами України або на тимчасово окупованій території України та які публічно заперечують чи підтримують здійснення збройної агресії Російської Федерації проти України, встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території тощо.

    Виключення становлять фізичні особи - громадяни Російської Федерації, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть безпосередню участь у відсічі та стримуванні (нейтралізації) збройної агресії проти України та забезпеченні національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного, надзвичайного стану або в період збройного конфлікту.

    Також законом уточнюється, що проведення примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів здійснюється не лише з мотивів суспільної необхідності, але й в рахунок майбутньої репарації на користь держави Україна, яка зазнала агресії з боку Російської Федерації.

    Зважаючи на те, що ви постійно проживаєте на території України, маєте вид на проживання, не здійснюєте публічне підтримання держави агресора, не співпрацюєте з юридичними особами РФ та не ведете на території РФ діяльність, Вам нічого не загрожує і дія закону на Вас не пощирюється.

    • Алексей Клиент год назад

      Дуже дякую за докладне роз'яснення!

    Карпенко Андрей Владимирович
    10.8%

    Здравствуйте!

    1.

    ВЫ НЕ ПОДПАДАЕТЕ ПОД КРУГ ЛИЦ, ИМУЩЕСТВО КОТОРЫХ ПОДЛЕЖИТ КОНФИСКАЦИИ.

    Ухвалений закон запроваджує новий вид санкцій: стягнення в дохід держави активів, що належать фізичним або юридичним особам, а також активів, якими вони можуть прямо чи опосередковано розпоряджатися.

    Одним словом – конфіскація. Під нею розуміється повне позбавлення прав на майно, а не обмеження права розпоряджатися ним, як передбачають класичні санкційні інструменти. Такий суворий захід застосовуватиметься лише в період дії воєнного стану і стосуватиметься лише тих осіб, до яких були попередньо застосовані санкції у вигляді блокування активів.

    Народні депутати схвалили конфіскацію майна фізичних та юридичних осіб Російської Федерації та Республіки Білорусь.

    Перша версія законопроєкту була ветована президентом. Після доопрацювання акту нардепи повторно його ухвалили.

    Закон запроваджує новий вид санкції – стягнення в дохід держави активів, що належать фізичній або юридичній особі, а також активів, якими така особа може прямо чи опосередковано розпоряджатися.

    Йдеться про повне позбавлення майна, а не обмеження права розпоряджатися ним (як класичні санкції). Тому застосовуватися така сувора міра буде лише в період дії правового режиму воєнного стану і стосуватиметься тих осіб, щодо яких попередньо вже були застосовані санкції у вигляді блокування активів.

    Конфісковані активи будуть використані для посилення обороноздатності та відновлення України.

    Забрати активи можна буде як у фізичних, так і юридичних осіб, при цьому, як росіян і білорусів, так і будь-кого іншого, хто формально або і не формально володіє іншими паспортами.

    Конфіскація стосуватиметься не усіх, а лише тих осіб, дії яких створили суттєву загрозу національній безпеці, суверенітету чи територіальній цілісності України, а також значною мірою сприяли таким діям.

    У кого заберуть майно

    По-перше, забрати активи можна буде у фізичних та юридичних осіб. Мова йде про росіян, білорусів та власників паспортів інших держав.

    На українців механізм конфіскації поширюватися не буде, за винятком випадків, коли громадяни України вестимуть терористичну діяльність, або якщо українськими компаніями володіють підсанкційні суб'єкти – навіть частково.

    По-друге, конфіскація застосовуватиметься лише до тих осіб, щодо яких рішення про блокування активів було ухвалене після набрання законом чинності.

    Це означає, що на умовного Медведчука та ще 2 936 фізичних та 586 юридичних осіб така конфіскація поширюватися не буде, адже на них санкції наклали раніше.

    По-третє, конфіскація стосуватиметься лише тих осіб, дії яких суттєво загрожували національній безпеці, суверенітету чи територіальній цілісності України, а також значною мірою сприяли таким діям. До них належать такі категорії.

    Російське політичне керівництво та державний апарат. Це ті, хто ухвалювали рішення про початок війни, хто був залучений до цього на різних етапах і в різних формах – організаційно, матеріально-технічно, фінансово.

    Військові та "інші" окупанти. Тобто ті, хто особисто брав участь у збройній агресії або допомагав їй: військові, організатори окупаційних адміністрацій та інших самопроголошених органів, організатори виборів та референдумів.

    "Білоруси". Це ті, хто висловив намір та готовність використати свою армію для сприяння збройній агресії, надав РФ у користування території, цивільну або військову інфраструктури для розміщення її армії та припасів, пропустив армію РФ через свій кордон на територію України.

    Конфіскація застосовуватиметься і до осіб, які мають опосередкований стосунок до війни.

    Великий бізнес. Це компанії, які за останній рік сплатили до держбюджету РФ податків на суму понад 40 млн грн (170 млн руб). Для фізосіб сума повинна перевищувати 3 млн грн (12,8 млн руб).

    2.

    Инструкции по выяснению «налогового подданства» содержатся в 14-й статье Налогового Кодекса (в пунктах 14.1.213 и. 14.1).

    В них сказано, что обязанность выплачивать налоги в Украине (то есть резидентство) получают:

    а) Созданные и работающие в Украине юридические лица, даже если в данный момент они не находятся на украинской территории;

    б) Налоговыми резидентами определяются дипломатические представительства, консульства и иные зарубежные представительства Украины, которым предоставляется дипломатический иммунитет и привилегии;

    в) Также резидентом Украины считается физическое лицо, имеющее здесь постоянное место жительства.

    Эти три пункта не дают исчерпывающий ответ на вопрос «Кто является налоговым резидентом Украины». Кодекс содержит «дополнительные» факторы для определения резидентов.

    Так, физлицо, проживающее за границей, остается резидентом Украины, если:

    • Его постоянное место жительства лица находится в Украине.
    • Если в Украине у физлица есть «центр жизненных интересов» (под центром жизненных интересов имеются в виду тесные личные и экономические связи со страной). К примеру, признаками «ЦЖИ» считаются проживающие на территории Украины родственники или регистрация физлица как предпринимателя в Украине. При этом, как сказано в Налоговом Кодексе, эти два фактора важные, но не определяющие в выяснении юрисдикции с ЦЖИ человека.
    • Если невозможно определить юрисдикцию с местом постоянного проживания и центром жизненных интересов, тогда лицо считается резидентом Украины, если проживает здесь 183 дня в году.
    • Если и это не поддается выяснению, тогда резидентство определяется гражданством.
    • Алексей Клиент год назад

      Все понял, благодарю!

    Гончаренко Константин
    10.8%

    Доброго дня!

    Вилучається майно у російської федерації та її резидентів. До резидентів у розуміння Закону №2116 віднесені як юридичні, так і фізичні особи. До фізичних осіб віднесені:

    а) громадяни російської федерації;

    б) фізичні особи, які не є громадянами рф, але мають з нею або найбільш тісний зв’язок, або місце проживання чи займаються основною діяльністю в російській федерації.

    Є виключення: вилучення не застосовується щодо осіб, які захищають (захищали) інтереси України в період дії воєнного, надзвичайного стану або в період збройного конфлікту.

    Визначення таких, понять як «тісний зв’язок» або «основна діяльність», Закон №2116 також не розкриває. Скориставшись правилом аналогії права, можна припустити, що термін «тісні зв’язки» слід розуміти таким чином, якщо ми маємо ситуацію, коли дві або більше фізичних чи юридичних осіб пов’язані у будь-який із зазначених способів:

    а) участь у формі власності безпосередньо або шляхом контролю 20% або більше акцій, що мають право голосу, або статутного капіталу підприємства;

    б) контроль;

    в) постійний зв’язок двох або більшої кількості осіб з однією й тією ж третьою особою шляхом контролю.

    Якщо звернутися до ПК України, можна побачити, що законодавець пов’язує термін «тісні зв’язки» з «центром життєвих інтересів», таким як місце постійного проживання членів сім’ї особи або її реєстрації як суб’єкта підприємницької діяльності.

    Ваш життєвий інтерес сконцентровано в Україні, так як ви маєте сім ю та статус ПМЖ в Україні це робить Вас резидентом України.

    Закон Вас не турбуватиме та не загрожує.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    • Алексей Клиент год назад

      Все зрозуміло, дякую!

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Добрый день, Алексей!

    Если у Вас именно вид на постоянное жительство на территории Украины, вы не попадаете под определения этого Закона и на вас не распрострянется принцип, который дан как определение в этом законе по колоборации.

    В случае вопросов, набирайте.

    • Алексей Клиент год назад

      Все понял, большое спасибо.

    Адвокат Евгений Александрович

    ЗДРАВСТВУЙТЕ, АЛЕКСЕЙ!

    ВАША КВАРТИРА НЕ ПОДЛЕЖИТ ИЗЪЯТИЮ.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів:

    Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

    З метою захисту суверенітету і територіальної цілісності України, національних інтересів, національної безпеки, забезпечення її економічної самостійності, прав, свобод та законних інтересів громадян України, суспільства та держави,

    враховуючи повномасштабну агресивну війну, яку Російська Федерація розв’язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства,

    виходячи з положень Конституції України, Декларації про державний суверенітет України та загальновизнаних міжнародних норм і правил, зокрема щодо суверенного права України на захист,

    враховуючи Указ Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затверджений Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX,

    з урахуванням потреби невідкладного та ефективного реагування на наявні загрози національним інтересам України,

    враховуючи положення IV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни на суходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року,

    Верховна Рада України прийняла цей Закон, який визначає правові засади примусового вилучення з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) об’єктів права власності Російської Федерації як держави, яка почала повномасштабну війну проти України, та її резидентів.

    I. ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ

    Стаття 1. Визначення термінів

    1. Для цілей цього Закону терміни вживаються в такому значенні:

    Російська Федерація - держава, яка рішенням Верховної Ради України відповідно до Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 3314 "Визначення агресії" від 14 грудня 1974 року визнана державою-агресором і здійснює збройну агресію проти України;

    резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є Російська Федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є Російська Федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі;

    примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів - примусове вилучення об’єктів права власності Російської Федерації та об’єктів права власності її резидентів з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) на користь держави Україна на підставі і в порядку, встановлених цим Законом;

    об’єкти права власності Російської Федерації та її резидентів - рухоме і нерухоме майно, кошти, вклади у банках, цінні папери, корпоративні права, інше майно (активи), що знаходяться (зареєстровані) на території України та безпосередньо або через афілійованих осіб належать Російській Федерації та її резидентам.

    Стаття 2. Принципи примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів

    1. Проведення примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів здійснюється з мотивів суспільної необхідності (включаючи випадки, за яких це настійно вимагається військовою необхідністю) та ґрунтується на принципах законності, прозорості, об'єктивності, відповідності меті, стратегічної важливості та ефективності.

    2. Примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів здійснюється без будь-якої компенсації (відшкодування) їх вартості, враховуючи повномасштабну агресивну війну, яку Російська Федерація розв’язала і веде проти України та Українського народу.

    Стаття 3. Підстави та порядок примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів

    1. Рішення про примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів приймається Радою національної безпеки і оборони України та вводиться в дію указом Президента України.

    2. Проект рішення про примусове вилучення в Україні об’єктів права власності російської Федерації та її резидентів до Ради національної безпеки і оборони України вноситься Кабінетом Міністрів України.

    3. Проект рішення повинен містити:

    перелік об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів, що підлягають примусовому вилученню;

    ідентифікацію (місцезнаходження, реєстрацію тощо) об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів;

    найменування осіб, об’єкти права власності яких підлягають примусовому вилученню;

    строки проведення примусового вилучення кожного об’єкта;

    інші положення, визначені цим Законом.

    4. Не пізніше як у шестимісячний строк після скасування чи завершення воєнного стану в Україні указ Президента України, яким введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України про примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів, підлягає затвердженню Верховною Радою України шляхом прийняття відповідного закону.

    Стаття 4. Правовий режим примусово вилучених в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів

    1. Примусово вилучені відповідно до цього Закону об’єкти права власності Російської Федерації та її резидентів передаються у господарське відання на тимчасовій або постійній основі спеціалізованому державному підприємству, яке у разі необхідності створюється за рішенням Кабінету Міністрів України на базі вилучених об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів (цілісних майнових комплексів).

    2. Реєстрація права власності за державою в особі Кабінету Міністрів України здійснюється за поданням Кабінету Міністрів України виключно на підставі указу Президента України, виданого в порядку статті 3 цього Закону.

    3. Винесення судом рішень про забезпечення позову не зупиняє дії рішення органу державної влади, пов’язаного з примусовим вилученням в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів, та не є підставою для зупинення процесу реєстрації речових прав.

    4. Об’єкти права власності Російської Федерації та її резидентів, реєстрація права власності на які не вимагається відповідно до закону, переходять у власність держави з дня введення в дію указом Президента України рішення Ради національної безпеки і оборони України про примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів.

    II. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

    1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

    2. Цей Закон не виключає і не обмежує прав держави Україна вимагати відповідно до норм міжнародного права притягнення до відповідальності держави Російська Федерація, у тому числі вимагати відшкодування (компенсації) шкоди, заподіяної внаслідок повномасштабної агресивної війни, яку Російська Федерація розв’язала і веде проти України та Українського народу з порушенням норм міжнародного права, вчиняючи злочини проти людства.

    Президент України

    В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ

    м. Київ3 березня 2022 року№ 2116-IX

    При наличии вопросов обращайтесь индивидуально через кнопку "ЗВЕРНУТИСЯ".

    Всего доброго!

    Савченко Олександр
    Савченко Олександр год назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Общаться в чате

    Добрый день, Алексей!

    1) На сегодняшний день гражданин РФ, имеющий вид на жительство в Украине и проживающий в ней последние 10 лет, считается резидентом Украины, а не РФ. Потому сейчас ваше имущество, в том числе квартира, которое находится в Украине, не подлежит изъятию.

    Податковий кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#Text):

    Стаття 14. Визначення понять

    14.1. У цьому Кодексі поняття вживаються в такому значенні:

    14.1.213. резиденти - це:

    а) юридичні особи та їх відокремлені особи, які утворені та провадять свою діяльність відповідно до законодавства України з місцезнаходженням як на її території, так і за її межами;

    б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва України за кордоном, які мають дипломатичні привілеї та імунітет;

    в) фізична особа - резидент - фізична особа, яка має місце проживання в Україні.

    У разі якщо фізична особа має місце проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо така особа має місце постійного проживання в Україні; якщо особа має місце постійного проживання також в іноземній державі, вона вважається резидентом, якщо має більш тісні особисті чи економічні зв'язки (центр життєвих інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця постійного проживання у жодній з держав, вона вважається резидентом, якщо перебуває в Україні не менше 183 днів (включаючи день приїзду та від'їзду) протягом періоду або періодів податкового року.

    Достатньою (але не виключною) умовою визначення місця знаходження центру життєвих інтересів фізичної особи є місце постійного проживання членів її сім'ї або її реєстрації як суб'єкта підприємницької діяльності.

    2) Но обратите внимание на возможные изменения в законодательства, которые по-другому определяют статус резидента РФ.

    Так, 1 квітня 2022 року Верховною Радою України прийняті зміни (законопроєкт № 7169 від 15 березня 2022 року) до Закону України “Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів” (далі зі змінами – Закон), направлені на доповнення його основних положень.

    Как видите, закон был направлен на подпись Президенту еще 02.04.2022. Но он до этих пор его не подписал, и скорее всего не подпишет.

    Закон передбачає:

    • примусове вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів здійснюється без будь-якої компенсації (відшкодування) їхньої вартості, з огляду на повномасштабну агресивну війну, яку Російська Федерація розв’язала і веде проти України та Українського народу.

    Майно, яке може бути вилучене:

    • рухоме і нерухоме майно, кошти, вклади у банках, цінні папери, корпоративні права, інше майно (активи), що знаходяться (зареєстровані) на території України та безпосередньо або через афілійованих осіб належать Російській Федерації та її резидентам.

    Хто визнається резидентами Російської Федерації (далі – Резиденти):

    • громадяни Російської Федерації*;

    * крім тих, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь у відсічі та стримуванні (нейтралізації) збройної агресії Російської Федерації проти України та забезпеченні національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного, надзвичайного стану або в період збройного конфлікту

    • особи, які не є громадянами Російської Федерації, але мають найбільш тісний зв’язок з Російською Федерацією, мають місце проживання або займаються основною діяльністю у Російській Федерації;
    • юридичні особи, їхні філії, представництва, що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України:
    • засновником (учасником, акціонером) або кінцевим бенефіціаром яких прямо чи опосередковано через інші юридичні особи (незалежно від їхньої кількості та місця реєстрації) є Російська Федерація та/або наведені вище фізичні особи, у тому числі фізичні особи, які через інші юридичні особи (незалежно від їхньої кількості та місця реєстрації) виконували управлінські функції та здійснювали контроль за діяльністю цієї юридичної особи до 24 лютого 2022 року; та/або
    • засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо чи опосередковано є Російська Федерація; та/або
    • у яких Російська Федерація прямо чи опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі; та/або
    • у яких юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо чи опосередковано є Російська Федерація, мають частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі.

    За рішенням Ради національної безпеки і оборони України (далі – РНБО) або суду до Резидентів можуть прирівнюватися фізичні або юридичні особи (незалежно від громадянства, здійснення основної діяльності тощо):

    • які постійно перебувають за межами України або на тимчасово окупованій території України та
    • публічно заперечують чи підтримують здійснення збройної агресії Російської Федерації проти України, встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України та
    • які не зупинили чи не припинили здійснення своєї економічної (зокрема господарської) діяльності на території Російської Федерації у період дії воєнного стану в Україні, введеного у зав’язку із здійсненням збройної агресії Російської Федерації проти України.

    Порядок примусового вилучення майна:

    1. Кабінет Міністрів України готує проєкт рішення про примусове вилучення в Україні об’єктів права власності російської Федерації та її резидентів (далі – Рішення про вилучення майна) та вносить його до РНБО;

    2. РНБО приймає Рішення про вилучення майна;

    3. рішення РНБО про вилучення майна вводиться в дію указом Президента України (далі – Указ Президента):

    • реєстрація права власності за державою в особі Кабінету Міністрів України здійснюється на підставі Указу Президента;
    • передання вилучених об’єктів права власності у господарське відання на тимчасовій або постійній основі спеціалізованому державному підприємству, яке у разі необхідності створюється за рішенням Кабінету Міністрів України на базі вилучених об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів (цілісних майнових комплексів).
    • об’єкти права власності Російської Федерації та її резидентів, реєстрація права власності на які не вимагається відповідно до закону, переходять у власність держави з дня введення в дію Указом Президента Рішення РНБО про вилучення майна.

    4. протягом 6 місяців після скасування або припинення воєнного стану Указ Президента підлягає затвердженню Верховною Радою України шляхом прийняття відповідного закону.

    Если возникнут дополнительные вопросы, обращайтесь через кнопку "Обратиться" и я отвечу на них в индивидуальном порядке.

    При обращении указывайте свой е-mail, по которому с Вами можно связаться.

    ВСЕГО ДОБРОГО!

    Крикун Сергій  Павлович
    10.8%

    Проект Закону про внесення змін до Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об'єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" щодо уточнення окремих положень (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39237)

    (2. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.)

    Номер, дата реєстрації:

    7169 від 15.03.2022...

    Дати та стан проходження: Передано на підпис Президенту02.04.2022 Закон направлено на підпис Президенту

    ...

    01.04.2022 Закон прийнято

    ---

    Данный закон еще не вступил в силу.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    12.3%

    Вітаю, Олексію!

    ДАВАЙТЕ ПРОАНАЛІЗУЄМО РАЗОМ.

    1. НА СЬОГОДНІ В УКРАЇНІ ДІЄ ЗАКОН УКРАЇНИ "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів".

    2. ВІН ВИЗНАЧАЄ, ЩО резиденти - юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо або опосередковано є Російська Федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано чи юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких є Російська Федерація та/або у яких Російська Федерація прямо або опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі.

    ТАКИМ ЧИНОМ, ФІЗИЧНІ ОСОБИ - ГРОМАДЯНИ РФ ВЗАГАЛІ НЕ ВІДНОСЯТЬСЯ ДО РЕЗИДЕНТІВ У ЗНАЧЕННІ ЦЬОГО ЗАКОНУ.

    3. ОДНАК 01.04.2022 ВРУ ПРИЙНЯТО З А К О Н У К Р А Ї Н И Про внесення змін до Закону України "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" щодо уточнення окремих положень.

    НА ДАНИЙ ЧАС ЦЕЙ ЗАКОН ВЖЕ МІСЯЦЬ ПЕРЕБУВАЄ НА ПІДПИСУ У ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ.

    ЯКЩО ВІН БУДЕ ПІДПИСАНИЙ, ПОНЯТТЯ "РЕЗИДЕНТ РФ" БУДЕ ТРАКТУВАТИСЬ ПО-ІНШОМУ.

    ЗОКРЕМА:

    "резиденти:

    фізичні особигромадяни Російської Федерації (крім тих, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь у відсічі та стримуванні (нейтралізації) збройної агресії Російської Федерації проти України та забезпеченні національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного, надзвичайного стану або в період збройного конфлікту), а також особи, які не є громадянами Російської Федерації, але мають найбільш тісний зв’язок з Російською Федерацією, мають місце проживання або займаються основною діяльністю у Російській Федерації;

    юридичні особи (їх філії, представництва), що здійснюють свою діяльність відповідно до законодавства України на території України:

    засновником (учасником, акціонером) або кінцевим бенефіціаром яких прямо чи опосередковано через інші юридичні особи (незалежно від їх кількості та місця реєстрації) є Російська Федерація та/або фізичні особи, визначені в цій статті, у тому числі фізичні особи, які через інші юридичні особи (незалежно від їх кількості та місця реєстрації) виконували управлінські 2 функції та здійснювали контроль за діяльністю цієї юридичної особи до 24 лютого 2022 року; та/або

    засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо чи опосередковано є Російська Федерація;

    та/або у яких Російська Федерація прямо чи опосередковано має частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі;

    та/або у яких юридичні особи, засновником (учасником, акціонером) або бенефіціаром яких прямо чи опосередковано є Російська Федерація, мають частку у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, інше членство (участь у будь-якій формі) у юридичній особі.

    До резидентів у розумінні цього Закону рішенням Ради національної безпеки і оборони України або суду можуть прирівнюватися фізичні або юридичні особи (незалежно від громадянства, здійснення основної діяльності тощо), які постійно перебувають за межами України або на тимчасово окупованій території України та публічно заперечують чи підтримують здійснення збройної агресії Російської Федерації проти України, встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України та які не зупинили чи не припинили здійснення своєї економічної (зокрема господарської) діяльності на території Російської Федерації у період дії воєнного стану в Україні, введеного у зв’язку із здійсненням збройної агресії Російської Федерації проти України".

    ВИ НЕ ПРОЖИВАЄТЕ І НЕ ЗАЙМАЄТЕСЬ ОСНОВНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ У РОСІЙСЬКІЙ ФЕДЕРАЦІЇ, ТОМУ РЕЗИДЕНТОМ У РОЗУМІННІ ЦЬОГО ЩЕ НЕ ПІДПИСАНОГО ЗАКОНУ НЕ Є.

    ЖОДНІ САНКЦІЇ ВАМ НЕ ЗАГРОЖУЮТЬ.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною. Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши кнопку «Звернутися»!

    • Алексей Клиент год назад

      Спасибо за ответ! Но вот этот момент меня смущает:"фізичні особигромадяни Російської Федерації (крім тих, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь у відсічі та стримуванні (нейтралізації) збройної агресії Російської Федерації проти України та забезпеченні національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного, надзвичайного стану або в період збройного конфлікту)"Вчера в новостях промелькнуло сообщение, что закон уже был подписан - не знаю, правда это или нет. Гражданство у меня по-прежнему российское. Принять участие в защите территориальной целостности Украины я не против, уже пытался записаться в тероборону, но мне отказали - опять-таки в связи с гражданством и отсутствием опыта строевой службы, поэтому пришлось ограничиться денежными переводами на счет ВСУ. Я разделяю коллективную ответственность за военную агрессию моей страны, и, наверное, это вполне справедливо, но у меня жена-украинка и сын-украинец, которым я мог бы оставить эту квартиру по наследству - не хотелось бы, чтобы этот закон ударил еще и по ним. Нет ли в законе каких-либо оговорок на этот счет?

      • Промський Євгеній Сергійович
        12.3%

        По официальной информации этот закон не подписан.

        Нужно дождаться подписи президента и официального опубликования в одном из источников

        - "Голос України (видання Верховної Ради України):

        Голос України - газета Верховної Ради України (golos.com.ua)

        - "Урядовий кур"єр" (видання Кабінету Міністрів України):

        Офіційно - Урядовий Кур’єр - газета центральних органів влади України онлайн (ukurier.gov.ua)

        Статус законопроекта можно мониторить по ссылке https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39237

        На счет указанных вами сведений оговорок в законе нет, но эти факты свидетельствуют о том, что вы НЕ: заперечують чи підтримують здійснення збройної агресії Російської Федерації проти України, встановлення та утвердження тимчасової окупації частини території України, та які не зупинили чи не припинили здійснення своєї економічної (зокрема господарської) діяльності на території Російської Федерації в період дії воєнного стану в Україні.

        Поэтому вам ничего не грозит!

      • Адвокат Евгений Александрович
        13.8%

        АЛЕКСЕЙ!

        ИСХОДЯ ИЗ ПОЛОЖЕНИЙ ЗАКОНА:

        ЗАКОН УКРАЇНИ

        Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів:

        Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

        НЕТ ПРИЧИН ДЛЯ БЕСПОКОЙСТВА, ВАША КВАРТИРА НЕ ПОДЛЕЖИТ ИЗЪЯТИЮ.

        При наличии вопросов обращайтесь индивидуально через кнопку "ЗВЕРНУТИСЯ".

        Всего доброго!

      • Савченко Олександр
        13.8%
        Савченко Олександр год назад

        Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

        Общаться в чате

        Здравствуйте, Алексей!

        Нет ли в законе каких-либо оговорок на этот счет? - во-первых, это только законопроект. Закон до этих пор не вступил в силу, хотя был подан на подпись Президенту еще 02.04.2022 (https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/39237).

        Во-вторых, в соответствии со ст. 6 Конституции Украины иностранцы и лица без гражданства, находящиеся в Украине на законных основаниях, пользуются теми же правами и свободами, а также несут такие же обязанности, как и граждане Украины, за исключением, установленным Конституцией, законами или международными договорами Украины.

        Ознакомьтесь - ЗУ "Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4765-17#Text).

        В-третьих, Вы вообще имеете право отказаться от российского гражданства и получить украинское.

        Ознакомьтесь - ЗУ "Про громадянство України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2235-14/conv#n...).

        Обращайтесь, если будет нужна помощь.

        Всего доброго!

        • Алексей Клиент год назад

          Получить украинское до окончания войны я, вероятно, не смогу: насколько я помню, для этого нужно получить свидетельство комиссии по государственному языку (не помню точно название), а она не проводит экзаменов в военное время. Избавиться от российского гражданства - и того сложнее: для этого нужно явиться в РФ, что я меньше всего хотел бы, и предоставить им основания для того, чтобы отказаться от гражданства. Основанием может стать уже имеющееся гражданство другой страны, но тут уже замкнутый круг получается. :-( В любом случае, большое спасибо за ответ.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Олексію, ТУТ ГОЛОВНЕ ПРАВИЛЬНО ЧИТАТИ ВИЗНАЧЕННЯ, БЕЗ ВІДРИВУ ВІД ІНШИХ СЛІВ.

    "резиденти:

    фізичні особигромадяни Російської Федерації (крім тих, які захищають (захищали) незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, беруть (брали) безпосередню участь у відсічі та стримуванні (нейтралізації) збройної агресії Російської Федерації проти України та забезпеченні національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності в період дії воєнного, надзвичайного стану або в період збройного конфлікту), а також особи, які не є громадянами Російської Федерації, але мають найбільш тісний зв’язок з Російською Федерацією, мають місце проживання або займаються основною діяльністю у Російській Федерації.

    НА МОЮ СУБ'ЄКТИВНУ ДУМКУ, ВИ У РОЗУМІННІ ЗАКОНУ ДО ДАНОГО ПОНЯТТЯ "РЕЗИДЕНТ" НЕ ВІДНОСИТЕСЬ, АДЖЕ:

    1. ВИ Є РЕЗИДЕНТОМ УКРАЇНИ, ОСКІЛЬКИ Я ТАК РОЗУМІЮ ПРАЦЮЄТЕ І СПЛАЧУЄТЕ ПОДАТКИ В УКРАЇНІ

    Поняття «резидент» та умови набуття платником податку статусу резидента України встановлено пп. 14.1.213 ПКУ, зокрема, фізична особа – резидент – це фізична особа, яка має місце проживання в Україні.

    Місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово (ст. 29 ЦКУ).

    2. НЕ МАЄТЕ БІЗНЕСУ І НЕ ЗДІЙСНЮЄТЕ БУДЬ-ЯКУ ГОСПОДАРСЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ В РФ.

    3. МАЄ ВНЖ В УКРАЇНІ.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною. Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши кнопку «Звернутися»!

    • Алексей Клиент год назад

      Все, теперь понятно. Да, я живу и прописан в Киеве, работаю как ФОП, зарегистрированный в Украине, плачу налоги, имею вид на жительство. Спасибо!

      • Кирда Вячеслав Володимирович

        Всього доброго! Якщо є додаткові питання, звертайтесь, буду радий допомогти!

      • Адвокат Евгений Александрович

        АЛЕКСЕЙ!

        ИСХОДЯ ИЗ ПОЛОЖЕНИЙ ЗАКОНА:

        ЗАКОН УКРАЇНИ

        Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів:

        Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

        НЕТ ПРИЧИН ДЛЯ БЕСПОКОЙСТВА, ВАША КВАРТИРА НЕ ПОДЛЕЖИТ ИЗЪЯТИЮ.

        При наличии вопросов обращайтесь индивидуально через кнопку "ЗВЕРНУТИСЯ".

        Всего доброго!

      • Савченко Олександр
        Савченко Олександр год назад

        Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

        Общаться в чате

        Алексей!

        Да, все это подтверждает ваш статус резидента Украины, а также то, что Вы находитесь на ее территории на законных основаниях, а потому имеете такие же права на жилье как и граждане Украины. Кроме того, Вы женаты на гражданке Украины, квартира находится у вашей общей совместной собственности и вы вдвоем у ней прописаны. Потому никто квартиру не заберет, ведь: "Відповідно до статті 47 Конституції України кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду.".

        Обращайтесь, если будет нужна помощь.

        Всего доброго

    • Крикун Сергій  Павлович

      Закон Украины "Про основні засади примусового вилучення в Україні об’єктів права власності Російської Федерації та її резидентів" ...

      Стаття 1. Визначення термінів

      1. Для цілей цього Закону терміни вживаються в такому значенні:...

      резиденти -...".

      ---

      Закон прямо излагает понятие "резидент" - для целей этого Закона. Поэтому, для целей этого Закона понятие "резидент" как плательщик налогов и т.п. отношения не имеют - строго в пределах определения по этому Закону.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Алексей!

    "фізичні особигромадяни Російської Федерації" - это понятие не следует отрывать от основного смысла закона, то есть от контекста. В целом Вы хоть и формально являетесь таким лицом, но закон написан вовсе не про Вас.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України