Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 22 мая 2022, вопрос №64866 250₴

Добровольці Сил ТрО ЗСУ і примусовий казарменний режим

Доброго дня. Підкажіть, будь ласка, чи має командир військової частини Сил ТрО ЗСУ право застосовувати принцип колективної відповідальності (а саме - цілодобову заборону на вихід за межі розташування частини) до всього особового складу підрозділу через скоєння одним з військовослужбовців дисциплінарного правопорушення?

Ответы юристов (11)

    Адвокат Евгений Александрович

    Добрий день, Віталій!

    НЕ МАЄ ТАКОГО ПРАВА, ТАК ЯК ЦЕ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО ЗАКОНОМ.

    ЯКЩО ВИ ПРОХОДИТЕ СЛУЖБУ У ТЕРИТОРІАЛЬНІЙ ОБОРОНІ, ТО МАЄТЕ ПРАВО ЗВІЛЬНИТИСЯ У БУДЬ-ЯКИЙ ЧАС.

    ДЛЯ ЦЬОГО ДОСТАТНЬО ПОДАТИ ЗАЯВУ.

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА

    від 29 грудня 2021 р. № 1449Київ

    Про затвердження Положення про добровольчі формування територіальних громад:

    Про затвердження Положення про ... | від 29.12.2021 № 1449 (rada.gov.ua)

    ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 29 грудня 2021 р. № 1449

    ПОЛОЖЕННЯпро добровольчі формування територіальних громад

    "23. Підставами припинення контракту добровольця територіальної оборони можуть бути:

    закінчення строку контракту;

    порушення умов контракту добровольця територіальної оборони або присяги добровольця територіальної оборони;

    заява добровольця територіальної оборони про припинення контракту;

    призов (прийняття) на військову службу;

    укладення контракту про проходження служби у військовому резерві Збройних Сил або інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, служби в правоохоронних органах;

    укладення контракту про проходження служби в державному органі спеціального призначення з правоохоронними функціями, який забезпечує державну безпеку України;

    незадовільний стан здоров’я добровольця територіальної оборони;

    наявність громадянства іншої держави.

    У випадку порушення умов контракту добровольця територіальної оборони або присяги добровольця територіальної оборони командир добровольчого формування припиняє контракт добровольця територіальної оборони. Підставою для припинення контракту також є вмотивоване звернення голови територіальної громади або командира відповідної військової частини Сил територіальної оборони Збройних Сил. Контракт добровольця територіальної оборони вважається припиненим з моменту ухвалення відповідного рішення командиром добровольчого формування, про що в одноденний строк повідомляється добровольцю.

    У випадку подання письмової заяви членом добровольчого формування з вимогою розірвання контракту добровольця територіальної оборони його повноваження припиняються з моменту прийняття рішення командира добровольчого формування на підставі поданої заяви. Про надходження такої заяви командир добровольчого формування невідкладно інформує командира військової частини Сил територіальної оборони Збройних Сил та керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки".

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    Всього доброго!

    Адвокат Евгений Александрович

    Віталій!

    ДІЇ КОМАНДИРА В/Ч Є НЕЗАКОННИМИ.

    НА НЕЗАКОННІ ДІЇ КОМАНДИРА В/Ч:

    1) ПОДАВАТИ СКАРГУ, ЧИ КРАЩЕ КОЛЕКТИВНУ СКАРГУ ДО МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ.

    2) ТЕЛЕФОНУВАТИ НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    - МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:

    0 800 50 04 42

    Гарячі лінії | Міністерство оборони України (mil.gov.ua)

    - УРЯДОВУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    Урядова «гаряча лінія» 1545 працює цілодобово

    Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.

    3) ТАКОЖ ШЛЯХОМ: "подачи административного иска в Окружной административный суд, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    При наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    20%

    Вітаю!

    ВРАХОВУЮЧИ УМОВИ ВОЄННОГО СТАНУ МАЮ СУБ'ЄКТИВНУ ДУМКУ, ЩО КОМАНДИР ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ МАЄ ПРАВО НА ТАКІ ОБМЕЖЕННЯ, АЛЕ З ОБОВ'ЯЗКОВИМ ОБГРУНТУВАННЯМ ТАКОГО РІШЕННЯ.

    БІЛЬШ ДЕТАЛЬНО НА ВАШЕ ПИТАННЯ МОЖЛИВО ВІДПОВІСТИ ПІСЛЯ ВИВЧЕННЯ ВАШОГО КОНТРАКТУ ДОБРОВОЛЬЦЯ ТРО В ЧАСТИНІ МОЖЛИВИХ ОБМЕЖЕНЬ ПО СЛУЖБІ.

    Якщо є питання, звертайтесь!

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Віталій!

    В межах своєї компетенції та за потреби, яка обумовлена воєнною ситуацією, командир має право віддавати будь-які накази.

    Проте член ТРО, якщо він не згоден з наказами свого командира, може за бажання звільнитись з ТРО теж в будь-який момент.

    Згідно п. 23. Положення про ТРО Підставами припинення контракту добровольця територіальної оборони можуть бути:

    закінчення строку контракту;

    порушення умов контракту добровольця територіальної оборони або присяги добровольця територіальної оборони;

    заява добровольця територіальної оборони про припинення контракту;

    призов (прийняття) на військову службу;

    укладення контракту про проходження служби у військовому резерві Збройних Сил або інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, служби в правоохоронних органах;

    укладення контракту про проходження служби в державному органі спеціального призначення з правоохоронними функціями, який забезпечує державну безпеку України;

    незадовільний стан здоров’я добровольця територіальної оборони;

    наявність громадянства іншої держави.

    Тобто, достатньо написати заяву, щоби звільнитись з лав ТРО.

    РОГОЗІН Сергій Леонідович
    20%

    Доброго дня, Віталій!

    В бідь якому випадку дисциплінарна відповідальність має носити тільки індивідаульний характер. Колективна відповідальність суперечить і закону, і здоровому глузду.Дії керівника підрозділу можливо оскаржити у встановленій в законі процедурі. Допоможу в цьому питанні.

    ===

    Хочу додати, що «цілодобова заборону на вихід за межі розташування частини» не знаходится в переліку видів дисциплінарного покарання. Дивимось ст. 48 Дисциплінарного статуту ЗСУ.

    За загальним правилом рішення командира може бути оскаржено до вищого керівництва або до суду.

    • Адвокат Евгений Александрович

      Шановний колега!

      Особисті контакти за умовами правил роботи на сайті заборонено вказувати.

      Гарного дня!

      З повагою, адвокат Євген Олександрови

    Карпенко Андрей Владимирович

    Вітаю!

    ЯКЩО ВИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЕЦЬ ВІЙСЬКОВОЇ ЧАСТИНИ ТрО ЗСУ, ТО ВАША ДІЯЛЬНІСТЬ РЕГЛАМЕНТУЄТЬСЯ СТАТУТАМИ ЗСУ.

    МОБІЛІЗОВАНІ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІ РОЗМІЩУЮТЬСЯ В КАЗАРМАХ.

    Стату́ти Збро́йних Сил Украї́ни (також розмовне військо́ві стату́ти) — це зведення законів, положень і правил військової служби, на основі яких проходять повсякденне життя, виховання, навчання, бойова діяльність військ; у них роз'яснюється, як воїн має нести військову службу і навчатися військовій справі, якими морально-бойовими якостями він повинен володіти, щоб бути надійним і вмілим захисником країни.

    Статути зобов'язують військовослужбовців сумлінно виконувати військовий обов'язок, накази командирів та начальників, старанно вивчати військову справу, бойову техніку і зброю. Положення і вимоги статутів є обов'язковими для всіх військовослужбовців Збройних Сил України.

    Законами України затверджені такі статути Збройних Сил України:

    Військовослужбовці у взаємовідносинах керуються Статутом внутрішньої служби.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про Статут внутрішньої служби Збройних Сил України

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/548-14#Text

    ВСТУП

    Цей Статут визначає загальні права та обов’язки військовослужбовців Збройних Сил України і їх взаємовідносини, обов’язки основних посадових осіб бригади (полку, корабля 1 і 2 рангу, окремого батальйону) та її підрозділів, правила внутрішнього порядку у військовій частині та її підрозділах.

    Статутом керуються всі військові частини, кораблі, управління, штаби, організації, установи і військові навчальні заклади Збройних Сил України (далі - військові частини).

    Обов’язки посадових осіб, не зазначені в цьому Статуті, визначаються відповідними порадниками та положеннями.

    Дія Статуту поширюється на військовослужбовців Служби зовнішньої розвідки України, Служби безпеки України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Управління державної охорони України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, органів спеціального призначення з правоохоронними функціями.

    4. Повсякденне життя і службова діяльність військовослужбовців регулюються Конституцією України, законами України, цим Статутом та іншими нормативно-правовими актами.

    5. Внутрішня служба - це система заходів, що вживаються для організації повсякденного життя і діяльності військової частини, підрозділів та військовослужбовців згідно з цим Статутом та іншими нормативно-правовими актами.

    6. Внутрішня служба здійснюється з метою підтримання у військовій частині порядку та військової дисципліни, належного морально-психологічного стану, які забезпечують постійну бойову готовність та якісне навчання особового складу, збереження здоров’я військовослужбовців, організоване виконання інших завдань.

    Вимоги цього Статуту зобов’язаний знати й сумлінно виконувати кожен військовослужбовець.

    7. Внутрішньою службою у військових частинах та підрозділах керують їх командири. У разі розташування в одному приміщенні кількох підрозділів, командири яких не мають спільного безпосереднього начальника, керівництво внутрішньою службою наказом командира військової частини покладається на командира одного з цих підрозділів. Безпосереднім організатором внутрішньої служби у військовій частині є начальник штабу, а в роті - головний сержант роти.

    8. Відповідальність за стан внутрішньої служби у військових частинах покладається на всіх прямих начальників, які повинні подавати допомогу підпорядкованим військовим частинам і підрозділам в організації та забезпеченні виконання вимог внутрішньої служби і систематично перевіряти її стан.

    14. Із службових та особистих питань військовослужбовець повинен звертатися до свого безпосереднього начальника, а якщо він не може їх вирішити - до наступного прямого начальника.

    18. Військовослужбовці перебувають під захистом держави і мають усю повноту прав і свобод, закріплених Конституцією України.

    19. Держава гарантує військовослужбовцям та членам їх сімей соціальний і правовий захист відповідно до законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

    22-1. Командир (начальник) в умовах особливого періоду, в тому числі в умовах воєнного стану чи бойовій обстановці, з метою затримання військовослужбовця, який вчиняє діяння, що підпадає під ознаки кримінального правопорушення, пов’язаного з непокорою, опором чи погрозою начальнику, застосуванням насильства, самовільним залишенням бойових позицій та визначених місць дислокації військових частин (підрозділів) у районах виконання бойових завдань, має право особисто застосовувати заходи фізичного впливу без спричинення шкоди здоров’ю військовослужбовця та спеціальні засоби, достатні для припинення протиправних дій.

    {Частина перша статті 22-1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 720-IX від 17.06.2020}

    У бойовій обстановці командир (начальник) може застосувати зброю чи віддати підлеглим наказ про її застосування, якщо в інший спосіб неможливо припинити кримінальне правопорушення, при цьому не заподіюючи смерті військовослужбовцю.

    {Частина друга статті 22-1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 720-IX від 17.06.2020}

    У разі якщо дозволяють обставини, командир (начальник) перед застосуванням заходів фізичного впливу, спеціальних засобів або зброї повинен голосом чи пострілом угору попередити про це особу, проти якої можуть бути застосовані такі заходи.

    {Статут доповнено статтею 22-1 згідно із Законом № 158-VIII від 05.02.2015}

    26. Військовослужбовці залежно від характеру вчиненого правопорушення та провини несуть з урахуванням бойового імунітету, визначеного Законом України "Про оборону України" дисциплінарну, адміністративну, матеріальну, цивільно-правову та кримінальну відповідальність згідно із законом.

    {Стаття 26 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1420-IV від 03.02.2004, № 2124-IX від 15.03.2022}

    27. Військовослужбовці, на яких накладається дисциплінарне стягнення за вчинене правопорушення, не звільняються від матеріальної та цивільно-правової відповідальності за ці правопорушення. За вчинення кримінального правопорушення військовослужбовці притягаються до кримінальної відповідальності на загальних підставах.

    28. Єдиноначальність є одним із принципів будівництва і керівництва Збройними Силами України і полягає в:

    наділенні командира (начальника) всією повнотою розпорядчої влади стосовно підлеглих і покладенні на нього персональної відповідальності перед державою за всі сторони життя та діяльності військової частини, підрозділу і кожного військовослужбовця;

    наданні командирові (начальникові) права одноособово приймати рішення, віддавати накази;

    забезпеченні виконання зазначених рішень (наказів), виходячи із всебічної оцінки обстановки та керуючись вимогами законів і статутів Збройних Сил України.

    29. За своїм службовим становищем і військовим званням військовослужбовці можуть бути начальниками або підлеглими стосовно інших військовослужбовців.

    30. Начальник має право віддавати підлеглому накази і зобов’язаний перевіряти їх виконання.

    Підлеглий зобов’язаний беззастережно виконувати накази начальника, крім випадків віддання явно злочинного наказу, і ставитися до нього з повагою.

    35. Накази віддаються, як правило, в порядку підпорядкованості. За крайньої потреби командир (начальник), старший за службовим становищем, ніж безпосередній начальник, може віддати наказ підлеглому, минаючи його безпосереднього начальника, про що повідомляє безпосереднього начальника підлеглого чи наказує підлеглому особисто доповісти своєму безпосередньому начальникові.

    Наказ можна віддавати одному чи групі військовослужбовців усно або письмово, у тому числі з використанням технічних засобів зв’язку.

    Наказ повинен бути сформульований чітко і не може допускати подвійного тлумачення.

    36. Командир (начальник) відповідає за відданий наказ, його наслідки та відповідність законодавству, а також за невжиття заходів для його виконання, за зловживання, перевищення влади чи службових повноважень.

    За віддання і виконання явно злочинного наказу (розпорядження) винні особи притягаються до відповідальності згідно із законом.

    37. Військовослужбовець після отримання наказу відповідає: "Слухаюсь" і далі виконує його. Для того, щоб переконатися, чи правильно підлеглий зрозумів відданий наказ, командир (начальник) може зажадати від нього стисло передати зміст наказу. Підлеглий має право звернутися до командира (начальника) з проханням уточнити наказ.

    Військовослужбовець зобов’язаний неухильно виконати відданий йому наказ у зазначений термін.

    58. Командир (начальник) є єдиноначальником і особисто відповідає перед державою за бойову та мобілізаційну готовність довіреної йому військової частини, корабля (підрозділу) за забезпечення охорони державної таємниці; за бойову підготовку, виховання, військову дисципліну, морально-психологічний стан, збереження життя і зміцнення здоров’я особового складу; за внутрішній порядок, стан і збереження озброєння, боєприпасів, бойової та іншої техніки, пального і матеріальних засобів; за всебічне забезпечення військової частини, корабля (підрозділу); за додержання принципів соціальної справедливості.

    {Частина перша статті 58 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1420-IV від 03.02.2004, № 205-IX від 17.10.2019}

    Командир (начальник) відповідно до посади, яку він займає, повинен діяти самостійно і вимагати від підлеглих виконання вимог Конституції України, законів України, статутів Збройних Сил України та інших нормативно-правових актів.

    59. Командир (начальник) зобов’язаний:

    проводити роботу щодо зміцнення військової дисципліни, запобігання надзвичайним подіям, кримінальним та іншим правопорушенням серед особового складу, своєчасно виявляти й усувати їх причини; аналізувати стан військової дисципліни і об’єктивно доповідати про це старшому командирові (начальникові);

    {Абзац статті 59 із змінами, внесеними згідно із Законом № 245-VII від 16.05.2013}

    виявляти чуйність та бути уважним до підлеглих, поєднувати вимогливість і принциповість з повагою до їх честі і гідності, вникати в проблеми їх побуту, забезпечувати соціальну та правову захищеність, у разі необхідності клопотати за них перед старшими командирами (начальниками);

    знати потреби і запити особового складу, приймати рішення за його заявами, скаргами та іншими зверненнями;

    131. Військовослужбовці, які проходять строкову військову службу та військовослужбовці, призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період, курсанти військових навчальних закладів, крім матросів і старшин, які перебувають на кораблях, розміщуються в казармах, а ті, що проходять військову службу за контрактом, - у службових жилих приміщеннях.

    Гончаренко Константин
    20%

    Доброго дня!

    Ваші питання вррегульовані наступним:

    ЗАКОН УКРАЇНИ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності військовослужбовців, надання командирам додаткових прав та покладення обов’язків в особливий період"(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 13, ст.92) Стаття 172-10. Відмова від виконання наказу або інших законних вимог командира (начальника) Відмова від виконання законних вимог командира (начальника) - тягне за собою арешт з утриманням на гауптвахті на строк до десяти діб. Кримінальний Кодекс України Стаття 41. Виконання наказу або розпорядження 1. Дія або бездіяльність особи, що заподіяла шкоду правоохоронюваним інтересам, визнається правомірною, якщо вона була вчинена з метою виконання законного наказу або розпорядження. 2. Наказ або розпорядження є законними, якщо вони віддані відповідною особою в належному порядку та в межах її повноважень і за змістом не суперечать чинному законодавству та не пов'язані з порушенням конституційних прав та свобод людини і громадянина. 3. Не підлягає кримінальній відповідальності особа, яка відмовилася виконувати явно злочинний наказ або розпорядження. 4. Особа, що виконала явно злочинний наказ або розпорядження, за діяння, вчинені з метою виконання такого наказу або розпорядження, підлягає кримінальній відповідальності на загальних підставах. 5. Якщо особа не усвідомлювала і не могла усвідомлювати злочинного характеру наказу чи розпорядження, то за діяння, вчинене з метою виконання такого наказу чи розпорядження, відповідальності підлягає тільки особа, що віддала злочинний наказ чи розпорядження. статті 402. Непокора КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ 1. Непокора, тобто відкрита відмова виконати наказ начальника, а також інше умисне невиконання наказу - караються службовим обмеженням на строк до двох років, або триманням у дисциплінарному батальйоні на строк до двох років, або позбавленням волі на строк до трьох років. 2. Ті самі діяння, якщо вони вчинені групою осіб або спричинили тяжкі наслідки,- караються позбавленням волі на строк від трьох до семи років. 3. Непокора, вчинена в умовах воєнного стану чи в бойовій обстановці,- карається позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років. 1. Одним із головних загальних обов'язків усіх військовослужбовців є обов'язок беззастережно виконувати накази командирів (начальників), крім явно злочинних. Це обумовлено характерним для всіх військових формувань принципом єдиноначальності. 2 Об'єктом злочину є порядок виконання у військових формуваннях України наказів, який забезпечує необхідні в умовах військової служби відносини підлеглості та військової честі. 3. З об'єктивної сторони злочин може виражатися у двох формах: 1) відкрита відмова виконати наказ начальника; 2) інше умисне невиконання наказу. Враховуючи зазначене , якщо наказ виданий законно , то військовослужбовець має його виконувати з огляду на бойову обстановку. Таким чином , наказ завжди має бути конкретним. Тому не можна розглядати як невиконання наказу невиконання військовослужбовцем загальних вимог служби, які містяться в статутах, порадниках, інструкціях тощо. Крім того, наказ має бути законним і виданим тільки в межах компетенції відповідної службової особи, а наказ з фінансових, матеріально-технічних та кадрових питань, - крім того, у письмовій формі. Якщо наказ виданий з порушенням вимог, які до нього пред'являються законодавством, він є незаконним. Підлеглий не несе відповідальності за ст. 402 за невиконання наказу начальника, якщо цей наказ був незаконним (відданий невідповідною особою, в неналежному порядку, виходив за межі повноважень командира (начальника), за своїм змістом суперечив чинному законодавству, був пов'язаний з порушенням конституційних прав та свобод людини і громадянина). За умисне ж виконання явно злочинного наказу начальника підлеглий підлягає відповідальності як пособник відповідного військового службового злочину (скажімо, за виконання наказу начальника караулу про застосування фізичного насильства щодо заарештованих чатовий має нести відповідальність за ч. 5 ст. 27 і ч. 2 ст 424).

    ---

    Розрив контракту ТРО

    Если вы не подавали заявление и не подписали контракт то контракт не вступил в силу , а значит вас не приняли и не выдали приказа командующего батальена о принятии на службу.

    Если этого нет , ответственность не наступает .подав заявление Вы можете отменить ваше вступление в ТРО,

    Этот контракт( на 3 года)отличается от обычного контракта военнослужащего ВСУ тем, что человек может в одностороннем порядке его расторгнуть.

    Например, сегодняпоступил в добровольческое формирование, через полгода передумал – и вышел из его состава. Так сейчас прописано в Положении о добровольческом формировании территориальных общин:

    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ПОСТАНОВА

    від 29 грудня 2021 р. № 1449

    "Про затвердження Положення про добровольчі формування територіальних громад

    23. Підставами припинення контракту добровольця територіальної оборони можуть бути:

    закінчення строку контракту;

    порушення умов контракту добровольця територіальної оборони або присяги добровольця територіальної оборони;

    заява добровольця територіальної оборони про припинення контракту;

    призов (прийняття) на військову службу;

    укладення контракту про проходження служби у військовому резерві Збройних Сил або інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, служби в правоохоронних органах;

    укладення контракту про проходження служби в державному органі спеціального призначення з правоохоронними функціями, який забезпечує державну безпеку України;

    незадовільний стан здоров’я добровольця територіальної оборони;

    наявність громадянства іншої держави...

    ...У випадку подання письмової заяви членом добровольчого формування з вимогою розірвання контракту добровольця територіальної оборони його повноваження припиняються з моменту прийняття рішення командира добровольчого формування на підставі поданої заяви. Про надходження такої заяви командир добровольчого формування невідкладно інформує командира військової частини Сил територіальної оборони Збройних Сил та керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    24. Припинення контракту добровольця територіальної оборони має наслідком припинення членства в добровольчому формуванні".

    З повагою, Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович
    20%

    Закон України " Про основи національного спротиву" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1702-20#Text):

    " Стаття 9. Комплектування Сил територіальної оборони Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад...

    На громадян України, зарахованих до складу добровольчих формувань територіальних громад, під час участі у підготовці та виконанні завдань територіальної оборони поширюється дія статутів Збройних Сил України.".

    ДИСЦИПЛІНАРНИЙ СТАТУТ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/551-14#n12):

    " 91. Заборонено за одне правопорушення накладати кілька дисциплінарних стягнень, накладати стягнення на весь особовий склад підрозділу замість притягнення до дисциплінарної відповідальності безпосередньо винних осіб.";

    " 88. Військовослужбовець, який вважає, що не вчинив правопорушення, має право протягом місяця з часу накладення дисциплінарного стягнення подати скаргу старшому командирові або звернутися до суду у визначений законом строк."

    Рибінцев Сергій Сергійович

    Доброго дня!

    Однозначний правовий висновок - ні. В той час же служба в територіальній обороні дозволяє вам звільнитись за вашим бажанням в будь-який час.

    Звертайтесь.

    Пуха Наталія ТендерОк
    20%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Підставами припинення контракту добровольця територіальної оборони можуть бути:

    закінчення строку контракту;

    порушення умов контракту добровольця територіальної оборони або присяги добровольця територіальної оборони;

    заява добровольця територіальної оборони про припинення контракту;

    призов (прийняття) на військову службу;

    укладення контракту про проходження служби у військовому резерві Збройних Сил або інших утворених відповідно до закону військових формуваннях, служби в правоохоронних органах;

    укладення контракту про проходження служби в державному органі спеціального призначення з правоохоронними функціями, який забезпечує державну безпеку України;

    незадовільний стан здоров’я добровольця територіальної оборони;

    наявність громадянства іншої держави.

    У випадку порушення умов контракту добровольця територіальної оборони або присяги добровольця територіальної оборони командир добровольчого формування припиняє контракт добровольця територіальної оборони. Підставою для припинення контракту також є вмотивоване звернення голови територіальної громади або командира відповідної військової частини Сил територіальної оборони Збройних Сил. Контракт добровольця територіальної оборони вважається припиненим з моменту ухвалення відповідного рішення командиром добровольчого формування, про що в одноденний строк повідомляється добровольцю.

    У випадку подання письмової заяви членом добровольчого формування з вимогою розірвання контракту добровольця територіальної оборони його повноваження припиняються з моменту прийняття рішення командира добровольчого формування на підставі поданої заяви. Про надходження такої заяви командир добровольчого формування невідкладно інформує командира військової частини Сил територіальної оборони Збройних Сил та керівника територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    Припинення контракту добровольця територіальної оборони має наслідком припинення членства в добровольчому формуванні.

    Успіхів


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України