Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Хозяйственное право, 02 августа 2022, вопрос №70532 150₴

Меры воздействия на ЖКХ, ремонт крыши

Всем доброго дня.
Суть в чем, 5ти этажный дом, у бабушки 5 этаж. У нее после хороших дождей мокреет в некоторых местах крыша. Завтраками кормят уже больше 3 лет. Коммунальный платеж по дому платить исправно. Как побороть этих гадов? Бабушке когда то, кто то сказал, что можно написать заявление мол не буду платить пока не сделаете. Правда ли это возможно и если да, то как его правильно составить? Или как это сделать по другому?

Ответы юристов (8)

    Кирда Вячеслав Володимирович
    50%

    Вітаю, Олексію!

    У БУДЬ-ЯКОМУ ВИПАДКУ ПОТРІБНО РОЗУМІТИ, У ЯКІЙ ФОРМІ ВИ ЗВЕРТАЛИСЬ.

    ЗВЕРТАТИСЬ ДО ЖКГ ПОТРІБНО ВИКЛЮЧНО У ПИСЬМОВІЙ ФОРМІ ТА ВИМАГАТИ УСУНЕННЯ НАЯВНИХ НЕДОЛІКІВ ЕКСПЛУАТАЦІЇ БУДИНКУ ТАКОЖ ТІЛЬКИ ПИСЬМОВОЮ ЗАЯВОЮ.

    ТАКОЖ ДОРЕЧНИМИ БУДУТЬ СКАРГИ НА ТАКУ БЕЗДІЯЛЬНІСТЬ ЖКГ ДО Департаменту житлового господарства Дніпровської міської ради: https://dniprorada.gov.ua/uk/page/departament-zhit...

    Загалом бачу наступний алгоритм дій:

    1. Подання письмової заяви-вимоги про усунення недоліків та проведення косметичного (капітального) ремонту.

    2. У випадку відсутності реакції, подання письмової та телефонної скарги до Департаменту житлового господарства Дніпровської міської ради.

    3. Звернення до суду про зобов'язання вчинити дії щодо проведення ремонту.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!

    Гіммельфарб Станіслав  Олегович
    16.7%

    Добрый день.

    Нет, заявление об отказе в платежах не поможет.

    Прежде всего - квартира приватизированная или находиться в коммунальной собственности? Необходимо знать находиться ли дом на балансе какого-либо коммунального предприятия или выведен с баланса?

    Есть ли у Вас договор с управляющей компанией или договор на обслуживания с ЖКХ? Составляли ли акт о протечке?

    В любом случае начинать необходимо с составления акта о протечке и составлении претензии.

    Якщо Ви бажаєте отримання повної консультації та надання алгоритму всіх можливих дій в Вашій ситуації, Ви можете звернутися до мене персонально, натиснувши кнопку "Звернутись" вгорі.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Олексію!

    Згідно статті 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (від 09.11.2017) надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

    Договори про надання житлово-комунальних послуг укладаються відповідно до типових або примірних договорів, затверджених Кабінетом Міністрів України або іншими уповноваженими законом державними органами відповідно до закону. Такі договори можуть затверджуватися окремо для різних моделей організації договірних відносин (індивідуальний договір та колективний договір про надання комунальних послуг) та для різних категорій споживачів (індивідуальний споживач, колективний споживач).

    Істотними умовами договору про надання житлово-комунальної послуги є:

    1. перелік послуг;
    2. вимоги до якості послуг;
    3. права і обов’язки сторін;
    4. […]

    Додатком до постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2011 р. № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги» затверджено Перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, до якого належить, зокрема, поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків).

    ПЕРЕЛІКпослуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій

    • Прибирання прибудинкової території
    • Прибирання сходових кліток
    • Вивезення побутових відходів (збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення)
    • Прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі
    • Технічне обслуговування ліфтів
    • Обслуговування систем диспетчеризації
    • Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем:
      • гарячого водопостачання
      • холодного водопостачання
      • водовідведення
      • централізованого опалення
      • зливової каналізації
    • Дератизація
    • Дезінсекція
    • Обслуговування димових та вентиляційних каналів
    • Технічне обслуговування та поточний ремонт мереж електропостачання та електрообладнання, необхідних для електрозабезпечення технічних цілей будинку (освітлення місць загального користування, електропостачання ліфтів, підкачування води), систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності
    • Поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, централізованого опалення та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків)
    • Поливання дворів, клумб і газонів
    • Прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами
    • Експлуатація номерних знаків на будинках
    • Освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води
    • Енергопостачання ліфтів

    Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд затверджений наказом Держжитлокомунгоспу України від 10.08.2004 № 150 (далі — Примірний перелік).

    У даному Примірному переліку надана деталізація вищезазначених послуг технічного обслуговування та поточного ремонту, а також робіт з капітального ремонту, що не належать до послуг з утримання будинків і споруд.

    Так, згідно Примірного переліку до санітарно-технічного обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, освітлення (глава 1.1 розділу 1) крім іншого належить:

    • 1.1.8. Дахи та покрівлі:
    • 1.1.8.1. Промазування замазкою свищів, ділянок гребенів стальної покрівлі.
    • 1.1.8.2. Укріплення парапетних огороджень.
    • 1.1.8.3. Засклення та зачинення слухових вікон на горищах.
    • 1.1.8.4. Закриття і розкриття продухів на горищах.
    • 1.1.8.5. Очищення дахів та покрівель від сміття, бруду, листя.
    • 1.1.8.6. Скидання з дахів та покрівель снігу та льоду.
    • 1.1.8.7. Закріплення зірваних сталевих листів на спусках, окремих покриттях.

    Згідно нього ж, до поточного ремонту (глава 1.2 розділу 1) дахів та покрівель належить, зокрема:

    • 1.2.6. Дахи та покрівлі:
    • 1.2.6.1. Підсилення кроквяних ніг шляхом нашивання обрізків дощок з бокових сторін кроквяної ноги.
    • 1.2.6.2. Установлення підкосів та підпірок в окремих місцях провисання даху з передачею навантаження на капітальні стіни.
    • 1.2.6.3. Заміна кінців кроквяних ніг в окремих місцях протезами (пруткового та інших типів).
    • 1.2.6.4. Заміна окремих ділянок підкроквяних брусів (мауерлатів).
    • 1.2.6.5. Підсилення лат даху.
    • 1.2.6.6. Установлення додаткових металевих скоб та болтів у місцях послаблення з’єднання кроквяних елементів.
    • 1.2.6.7. Ремонт та заміна окремих дощок опалубки, лат у місцях розжолобків, карнизних спусків тощо.
    • 1.2.6.8. Обробка дерев’яних конструкцій та їх деталей антисептичними та вогнезахисними сумішами.
    • 1.2.6.9. Заміна окремих плиток в етернітовій, черепичній або шиферній покрівлі.
    • 1.2.6.10. Часткове виправлення дранкової покрівлі в місцях протікання, ремонт тесової покрівлі та покрівлі з покрівельної стружки з частковою заміною трухлявих дощок.
    • 1.2.6.11. Частковий ремонт покрівлі із рулонних матеріалів.
    • 1.2.6.12. Частковий ремонт настінних жолобів, карнизних звисів та водостічних труб.
    • 1.2.6.13. Ремонт покриттів навколо димових та вентиляційних труб, брандмауерів, парапетів та інших виступних частин на даху.
    • 1.2.6.14. Ремонт драбин, встановлених на дахах з м’яким покриттям або таких, що мають крутий схил.
    • 1.2.6.15. Вибірковий ремонт металевої покрівлі.
    • 1.2.6.16. Укріплення, дрібний ремонт парапетів, сталевих ґрат, огорожі, ремонт оголовків вентиляційних шахт, газоходів, каналізаційних стояків та інших виступних частин на даху.
    • 1.2.6.17. Заміна або ремонт слухових вікон або спеціальних люків (виходів на дах) з виготовленням приставних сходів, драбин тощо, ремонт зовнішніх пожежних сходів.
    • 1.2.6.18. Ремонт дверей та люків горищ, утеплення їх, улаштування запорів тощо.
    • 1.2.6.19. Ремонт та скління слухових вікон та світлових ліхтарів з промащуванням фальців. Дрібний ремонт ліхтарів.
    • 1.2.6.20. Фарбування сталевих покрівель, водостічних труб (або просмолювання рулонної покрівлі) з виправленням та промазуванням гребенів та фальців.
    • 1.2.6.21. Заміна та ремонт сталевих патрубків з ковпаками для вентиляції горища.
    • 1.2.6.22. Укріплення фальців та обтискання гребенів у сталевій покрівлі з промазуванням гребенів та свищів суриковою замазкою.
    • 1.2.6.23. Ремонт та відновлення переходів на горищах через труби централізованого опалення та вентиляційні короби.
    • 1.2.6.24. Заміна ковпаків на димових та вентиляційних трубах.
    • 1.2.6.25. Ремонт водостічних лійок, труб, лотків, кілець, жолобчастої черепиці, а також покрівлі у місцях установлення антени, навколо труб та інших виступних частин на покрівлях.
    • 1.2.6.26. Ремонт та забезпечення щільності примикання гідроізоляційного килиму до різних виступних конструкцій на покрівлях (парапетів, труб, вентиляційних камер тощо).
    • 1.2.6.27. Улаштування водостічних лотків на дворовій частині малоповерхових будівель (при неможливості відновлення водостічних труб та лійок).
    • 1.2.6.28. Ремонт проміжних вузлів дерев’яних форм.

    У свою чергу, Примірним переліком роботами з капітального ремонту (розділ 2) дахів та покрівель визначені, крім іншого:

    • 2.6. Дахи та покрівлі
    • 2.6.1. Заміна кроквяних ніг, мауерлатів, кроквяних ферм або елементів ферм та лат під покрівлею.
    • 2.6.2. Заміна дощок опалубки в місцях розжолобків та карнизних спусків.
    • 2.6.3. Заміна старих конструкцій даху готовими залізобетонними елементами з покриттям толем, руберойдом та іншими покрівельними матеріалами.
    • 2.6.4. Ремонт або заміна зношених металевих огорож на дахах.
    • 2.6.5. Ремонт або заміна зношених пожежних сходів.
    • 2.6.6. Улаштування нових лазів на дах, слухових вікон та перехідних містків до них.
    • 2.6.7. Перебудова дерев’яного даху у зв’язку із заміною сталевої покрівлі іншими покрівельними матеріалами.
    • 2.6.8. Ремонт м’якої, шиферної, металевої та інших покрівель з використанням нових матеріалів або суцільна заміна їх іншими матеріалами.
    • 2.6.9. Перемурування димових та вентиляційних труб на даху.
    • 2.6.10. Суцільна заміна старих настінних жолобів, спусків та покривів навколо димових труб та інших пристроїв, що виступають над покрівлею.
    • 2.6.11. Ремонт та фарбування несучих конструкцій світлових ліхтарів.
    • 2.6.12. Ремонт механічних та ручних пристроїв рам світлових ліхтарів.
    • 2.6.13. Перевлаштування світлових ліхтарів з малої освітленості приміщення на велику.
    • 2.6.14. Покриття м’якими покрівельними матеріалами сталевих покрівель аварійних будинків (без знімання листової сталі).

    Відповідно до статей 4 і 5 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» власники квартир у багатоквартирному будинку є співвласниками спільного майна. Спільне майно багатоквартирного будинку є спільною сумісною власністю співвласників.

    У статті 7 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» визначено, що співвласники зобов’язані: забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку; забезпечувати технічне обслуговування та у разі необхідності проведення поточного і капітального ремонту спільного майна багатоквартирного будинку.

    Кожний співвласник несе зобов’язання щодо належного утримання, експлуатації, реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку пропорційно до його частки співвласника.

    Отже, проведення капітального ремонту та його фінансування є обов’язком співвласників багатоквартирного будинку (власників квартир та нежитлових приміщень у цьому будинку) з моменту набуття у власність квартир чи нежитлових приміщень шляхом приватизації, купівлі тощо.

    Також відповідно до статті 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду» власники квартир багатоквартирних будинків та житлових приміщень у гуртожитку є співвласниками допоміжних приміщень у будинку чи гуртожитку, технічного обладнання, елементів зовнішнього благоустрою і зобов’язані брати участь у загальних витратах, пов’язаних з утриманням будинку і прибудинкової території відповідно до своєї частки у майні будинку чи гуртожитках.

    Стаття 10 Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» визначає, що співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах.

    До повноважень зборів співвласників належить прийняття рішень з усіх питань управління багатоквартирним будинком, у тому числі про проведення поточного і капітального ремонтів, реконструкції, реставрації, технічного переоснащення спільного майна багатоквартирного будинку та визначення підрядників для виконання таких робіт.

    Щодо участі у фінансуванні ремонту колишніми власниками

    Водночас, незважаючи на те, що згідно чинного законодавства тягар утримання багатоквартирних будинків покладено на їх співвласників (власників квартир багатоквартирного будинку), повністю механізми виділення коштів на проведення робіт з капітального ремонту будинків досі не скасовано.

    Підстава для цього визначена у частині 7 статті 10 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду», згідно якої колишні власники (їх правонаступники), які володіли багатоквартирними будинками до моменту приватизації, зобов’язані брати участь у фінансуванні їх ремонту та сприяти організації його проведення у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.

    Для реалізації положень вказаного закону постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 № 572 було затверджено Порядок участі в організації та фінансуванні ремонту приватизованих житлових будинків їх колишніх власників.

    Згідно з пунктами 4-5 даного Порядку:

    • якщо в будинку приватизовано не всі квартири, при проведенні першого після приватизації будинку ремонту колишній власник будинку (теперішній співвласник) зобов’язаний взяти участь у фінансуванні вартості ремонту приватизованої квартири в розмірах, передбачених у додатку до цього Порядку. Розмір вказаної в таблиці частки визначається виходячи з вартості ремонту приватизованої частини будинку. Вартість ремонту неприватизованої частини будинку, фінансується його власником у повному обсязі.
    • якщо у будинку приватизовані всі квартири, колишній його власник фінансує проведення тільки першого після приватизації ремонту в розмірах, вказаних у додатку до цього Порядку.

    Крім цього, як визначено пунктом 7 Порядку, перший після приватизації ремонт будинку повинен носити комплексний характер, тобто включати виконання необхідних робіт, пов’язаних з усуненням виявлених при обстеженні несправностей та пошкоджень усіх елементів будинку.

    Отже, хоча проведення капітального ремонту та його фінансування є обов’язком співвласників багатоквартирного будинку, у певних випадках у визначеному порядку передбачені й обов’язки фінансування такого ремонту колишніми власниками будинку.

    Роботи з поточного ремонту та санітарно-технічногого обслуговування дахів належать до послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і надаються відповідно до укладених договорів на управління багатоквартирним будинком.

    Будуть питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого профілю. Буду радий допомогти!

    Карпенко Андрей Владимирович
    Карпенко Андрей Владимирович год назад

    Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта

    Вітаю!

    Бездіяльність управляючої компанії можна оскаржити виключно до суду.

    ЗАТВЕРДЖЕНО

    постановою Кабінету Міністрів Українивід 27 грудня 2018 р. № 1145

    ПОРЯДОК

    проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг

    4. Для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, споживач звертається до виконавця комунальної послуги або управителя багатоквартирного будинку в усній формі особисто, за допомогою телефонного зв’язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідних послуг, з претензією про невідповідність кількісних та/або якісних показників послуг.

    У зверненні обов’язково зазначається прізвище, ім’я та по батькові, місце фактичного проживання споживача, а також найменування ненаданої, наданої не в повному обсязі або неналежної якості послуги.

    Звернення споживача обов’язково реєструється виконавцем комунальної послуги або управителем багатоквартирного будинку в журналі реєстрації заявок споживачів.

    Виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний на вимогу споживача надати в усній формі особисто, за допомогою телефонного зв’язку або в письмовій формі за поштовою або електронною адресою, що зазначена в договорі про надання відповідної послуги, інформацію про прізвище, ім’я та по батькові, посаду особи, яка прийняла звернення, його реєстраційний номер та час прийняття.

    5. Для проведення перевірки відповідності якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов’язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання відповідних послуг, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання претензії споживача.

    Важливо! Домагайтеся письмових офіційних відповідей від житлової контори або керуючої компанії, не задовольняйтеся обіцянками по телефону.

    Наступна інстанція впливу – це районна житлова інспекція. Скарга на аварійний дах в квартирі складається за тією самою формою, що й до керуючої компанії, до неї слід додати всі ваші звернення і відповіді керуючої компанії. Інспектор досліджує обставини і виносить постанову про усунення порушення.

    Якщо протягом 45 діб виявлене порушення не буде усунено, можете звертатися зі скаргою в прокуратуру і готувати позовну заяву в суд. До суду справа доходить в разі серйозних проектних або будівельних помилок або порушень.

    Крикун Сергій  Павлович
    Крикун Сергій Павлович год назад

    Юрист, г. Днепр, 30 лет опыта

    Цивільний кодекс України (ЦК; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    "Стаття 546. Види забезпечення виконання зобов'язання

    1. Виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком, правом довірчої власності...

    Стаття 594. Право притримання

    1. Кредитор, який правомірно володіє річчю, що підлягає передачі боржникові або особі, вказаній боржником, у разі невиконання ним у строк зобов'язання щодо оплати цієї речі або відшкодування кредиторові пов'язаних з нею витрат та інших збитків має право притримати її у себе до виконання боржником зобов'язання.

    2. Притриманням речі можуть забезпечуватись інші вимоги кредитора, якщо інше не встановлено договором або законом...

    Стаття 595. Обов'язки кредитора, який притримує річ у себе

    1. Кредитор, який притримує річ у себе, зобов'язаний негайно повідомити про це боржника..."

    Стаття 852. Права замовника у разі порушення підрядником договору підряду

    1. Якщо підрядник відступив від умов договору підряду, що погіршило роботу, або допустив інші недоліки в роботі, замовник має право за своїм вибором вимагати безоплатного виправлення цих недоліків у розумний строк або виправити їх за свій рахунок з правом на відшкодування своїх витрат на виправлення недоліків чи відповідного зменшення плати за роботу, якщо інше не встановлено договором.";

    "Стаття 601. Припинення зобов'язання зарахуванням

    1. Зобов'язання припиняється зарахуванням зустрічних однорідних вимог, строк виконання яких настав, а також вимог, строк виконання яких не встановлений або визначений моментом пред'явлення вимоги.

    2. Зарахування зустрічних вимог може здійснюватися за заявою однієї із сторін.".

    ---

    Доброго дня, Олексію! По-перше, бабуся дійсно може скористатись правом притримання по сплаті плати з управління багатоквартирним будинком до моменту проведення ЖЕКом ремонту покрівлі. Для цього необхідно подати на ім'я керівника ЖЕКу заяву (копія (так і вказати у заголовку заяви) на ім'я голови райвинконкому; під реєстрацію її вручення на своєму екземплярі) з посиланням на ст.594 ЦК. По-друге, бабуся має право самостійно зробити ремонт покрівлі (укласти з підрядником письмовий договір, скласти кошторис, прийняти роботу складання акта приймання-передачі роботи; посвідчити документи нотаріально) з наступним погашенням витрачених коштів в рахунок комунальної плати з управління багатоквартирним будинком - тобто в порядку зарахування зустрічних вимог. Як передбачено ст.601 ЦК, зустрічне зарахування вимог може здійснюватись за заявою однієї із сторін, тобто заяви бабусі про зарахування суми наступного платежу в рахунок суми вартості ремонту не потребує згоди ЖЕКу.

    У випадку особистого звернення (у форматі “Звернутись”) дивіться попередньо мій профіль, вказуйте свою e-mail адресу.

    Гончаренко Константин
    33.3%
    Гончаренко Константин год назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Згідно Законів «Про житлово-комунальні послуги» та «Про захист прав споживачів» особа, яка регулярно сплачує за житлово-комунальні послуги, але не отримує їх, має право звернутися до виробника із вимогою поновити надання послуг.

    І все ж таки, у разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг (його представника) для перевірки кількості та/або якості наданих послуг.За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком). Без таких актів у кожному конкретному випадку усі претензії до виконавця послуг є абсолютно безпідставні. Або, коли споживач у суді заявляє про те, що послуги йому не надавалися – він повинен це чимось довести. Чинним законодавством визначено порядок складання актів-претензій та їх подання виконавцеві послуг. І тільки такі претензії будуть прийняті виконавцем або судом у якості доказів. Варто знати також, що згідно законодавства виконавець зобов’язаний підготувати та укласти зі споживачем письмовий договір на надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання. Одним з дієвих та необхідних інструментів захисту прав споживача є складання акту-претензії.

    Акт-претензія — це документ встановленої форми, що складається споживачем при перерві в наданні житлово-комунальних послуг, їх ненаданні або наданні не в повному обсязі, та який є підставою для здійснення перерахунку суми оплати за них.

    Порядок оформлення акту - претензій споживачів

    У разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальних послуг споживач має право викликати виконавця комунальних послуг для перевірки кількості та/або якості наданих послуг. Виконавець комунальної послуги або управитель (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком) зобов'язаний прибути на виклик споживача у строки, визначені в договорі про надання послуги, але не пізніше ніж протягом однієї доби з моменту отримання повідомлення споживача. За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем.

    Акт-претензія складається виконавцем комунальної послуги або управителем та споживачем і повинен містити інформацію про те, в чому полягало ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком, дату (строк) її ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості, а також іншу інформацію, що характеризує ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі або неналежної якості.

    У разі проведення перевірки якості наданих послуг з централізованого водопостачання, централізованого постачання гарячої води або постачання природного газу споживач має право здійснити забір проб. Інформація про забір проб включається до акта-претензії. У разі встановлення за результатами дослідження відібраних проб факту постачання послуг неналежної якості витрати споживача на оплату проведених досліджень проб підлягають компенсації за рахунок виконавця відповідної послуги. У разі неприбуття виконавця комунальної послуги або управителя в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію такий акт підписується споживачем, а також не менш як двома споживачами відповідної послуги, які проживають (розташовані) в сусідніх будівлях (у приміщеннях якщо послуга надається у багатоквартирному будинку), і надсилається виконавцю комунальної послуги або управителю рекомендованим листом.

    Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій про перерву в наданні послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх ненадання або надання не в повному обсязі, форма і наявність якого передбачені Порядком . Виконавець комунальної послуги протягом п'яти робочих днів вирішує питання щодо задоволення вимог, викладених в акті-претензії, або видає споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії. У разі ненадання виконавцем відповіді в установлений строк претензії споживача вважаються визнаними таким виконавцем (управителем).

    Форма акту-претензії є чітко визначеною

    Порядок отримання належних документальних підтверджень

    У разі неприбуття представника надавача послуг на вимогу співвласника для участі в перевірці кількості та якості наданих комунальних послуг в установлений строк або необґрунтованої відмови підписати акт-претензію така відмова не є перешкодою для проведення перевірки кількості та якості наданих комунальних послуг та підписання акта-претензії, він вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі, зазначивши свої адресу, ПІБ, підпис. Інформація про відмову зазначається в акті-претензії. Потрібно повідомити представника виконавця.

    Для підтвердження виклику представника виконавця, окрім особистого/телефонного спілкування радимо надати до канцелярії виконавця лист-виклик у довільній формі, отримавши на вашому примірнику/копії листа відмітку канцелярії з проставленою датою та підписом відповідальної за прийняття особи. У крайньому випадку, якщо виконавець уникає отримання листа, ви маєте змогу надіслати виклик поштовим відправленням з описом вкладення, чек та опис від якого також будуть підтвердженням належного виклику.

    Акт-претензію радимо складати у двох екземплярах із оригінальними (некопійованими) підписами — як у випадку підписання його представником виконавця, так і при складанні з іншими споживачами (сусідами) через неприбуття представника. У такому разі, подавши перший примірник виконавцю (аналогічним до виклику способом — із проставлянням відмітки канцелярією, або листом з описом), другий оригінал-примірник лишиться у вас на руках для можливого судового оскарження на випадок “втрати” першого. Якщо представник виконавця відмовляється підписати акт, то запропонуйте йому зробити про це відповідний запис у акті, а у випадку відмови — зафіксуйте цей факт разом із підписами інших споживачів. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді, вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Якщо послуга не надавалась, то виконавець комунальної послуги/управитель зобов’язаний самостійно здійснити перерахунок вартості комунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком за весь період їх ненадання, надання не в повному обсязі або невідповідної якості, а також сплатити споживачу неустойку (штраф, пеню) у порядку та розмірі, визначених законодавством або договором.

    Оскарження відмови у задоволенні претензії

    Результати перевірки якості надання комунальних послуг та/або послуг з управління багатоквартирним будинком можуть бути оскаржені. У випадку отримання офіційної відмови у задоволенні вимог щодо перерахунку, ви маєте право оскаржити дане рішення у судовому порядку. Основою доказової бази у справі слугуватимуть договір про надання відповідних послуг, квитанції про сплату за послуги, належним чином складений акт-претензія, фото- та відеоматеріали пошкодженого майна, покази свідків. Нагадаємо, спори стосовно задоволення претензій споживачів вирішуються в судовому порядку, при цьому, споживачі звільняються від сплати судового збору згідно з Листом Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 09.08.2017 № 93-1517/0/4-17.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Алекей Клиент год назад

    Из выше прочитанного понял сле дующее:

    1. Подать заявку по телефону, по идее должны принять и присвоить какой-то номер регистрации заявки?

    2. Если морозятся самый верный способ в канцелярию сдать одну им, а вторую с печатью о получении себе.

    3. Ждать письменного ответа или звонка с назначением прибытия бригады?

    4. Эта бригада обязана бесплатно составить акт или имеют право за это назначить оплату?

    5. Если морозятся, подавать жалобу в городской департамент.

    6. Если результата 0, то с копией заявки в суд?

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Олексію!

    Из выше прочитанного понял сле дующее:

    1. Подать заявку по телефону, по идее должны принять и присвоить какой-то номер регистрации заявки? - МОЖНА, АЛЕ СЕНС НЕВЕЛИКИЙ.

    2. Если морозятся самый верный способ в канцелярию сдать одну им, а вторую с печатью о получении себе. - ТАК, ТРЕБА ПОДАВАТИ ПИСЬМОВУ ЗАЯВУ.

    3. Ждать письменного ответа или звонка с назначением прибытия бригады? - МОЖНА І ДЗВІНКА, АЛЕ МАЄ ТАКОЖ БУТИ ПИСЬМОВА ВІДПОВІДЬ.

    4. Эта бригада обязана бесплатно составить акт или имеют право за это назначить оплату? - АКТ СКЛАДАЄТЬСЯ БЕЗКОШТОВНО.

    5. Если морозятся, подавать жалобу в городской департамент - ТАК.

    6. Если результата 0, то с копией заявки в суд? - ТАК.

    Всього доброго! Для більш детальної консультації звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України