Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 29 августа 2022, вопрос №72156 150₴

Фото- і відеофіксація поліцейських, військових і представників ТРО

Добрий день! Скажіть, будь ласка, наступне :
1) чи дозволено фото і відеофіксацію поліцейських, військових НЕ біля режимних і стратегічних об'єктів (наприклад, на вулиці) під час вручення повісток і перевірки документів? (вони вважаються особами публічного права, проте чи це діє під час воєнного стану?)
2) чи може представник ТРО перевіряти документи і вручати повістки? Які, при цьому, мають бути його підтверджуючі документи? Це ж запитання і щодо працівників військкоматів (вони щось повинні мати окрім військового квитка? Як зрозуміти, що це саме представник ТЦК?)
3) Чи можна проводити зйомку всередині ТЦК, адже це режимний об'єкт? Якщо ні, то як фіксувати випадки порушення прав (наприклад, відмова в прийнятті документів на відстрочку)
Дякую!

Ответы юристов (8)

    Айвазян Юрий Климентьевич
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня!

    Фізична особа може бути знята на фото-, кіно-, теле- чи відеоплівку лише за її згодою. Згода особи на знімання її на фото-, кіно-, теле- чи відеоплівку припускається, якщо зйомки проводяться відкрито на вулиці, на зборах, конференціях, мітингах та інших заходах публічного характеру згідно зі ст. 307 Цивільного кодексу України.

    Поліція в рамках своїх повноважень для охорони прав і свобод людини, запобігання загрозам публічній безпеці і порядку або припинення їх порушення застосовує в межах своєї компетенції поліцейські превентивні заходи та заходи примусу, визначені законом України про Національну поліцію, тому може відходити від норм Цивільного кодексу України.

    Згідно зі ст 31. Закону України "Про Національну поліцію" один із превентивнихзаходів що може застосовувати працівник поліції - це застосування технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засобів фото- і кінозйомки, відеозапису.

    Поліція для забезпечення публічної безпеки і порядку може закріплювати на форменому одязі, службових транспортних засобах, монтувати/розміщувати по зовнішньому периметру доріг і будівель автоматичну фото- і відеотехніку, а також використовувати інформацію, отриману із автоматичної фото- і відеотехніки, що знаходиться в чужому володінні, з метою:

    1. Попередження, виявлення або фіксування правопорушення, охорони громадської безпеки та власності, забезпечення безпеки осіб;
    2. Забезпечення дотримання правил дорожнього руху.

    Інформація про змонтовану/розміщену автоматичну фототехніку і відеотехніку повинна бути розміщена на видному місці згідно зі ст. 40 Закону України "Про Національну поліцію".

    Нагрудна камера

    Згідно з наказом № 1026 під час здійснення повноважень поліцейськими портативний відеореєстратор закріплюється на його форменому одязі на грудях так, щоб не створювати перешкод діям поліцейського. У випадках, пов’язаних з необхідністю якісної фіксації подій, поліцейські можуть тримати портативний відеореєстратор у руках. Дозволяється закріплення портативного відеореєстратора на екіпіруванні (шоломі) або зброї, якщо їх конструкцією передбачені відповідні кріплення. Включення портативного відеореєстратора відбувається з моменту початку виконання службових обов’язків та/або спеціальної поліцейської операції, а відеозйомка ведеться безперервно до її завершення, крім випадків, пов’язаних з виникненням у поліцейського особистого приватного становища (відвідування вбиральні, перерви для приймання їжі тощо). У процесі включення портативного відеореєстратора поліцейський переконується в точності встановлених на пристрої дати та часу.

    На транспортному засобі

    Відеореєстратор може бути встановлений усередині салону службового транспортного засобу та/або зовні для максимальної фіксації навколишньої обстановки та/або внутрішньої частини салону в спосіб, що не заважає огляду водія. Включення відеореєстратора здійснюється з моменту початку виконання службових обов’язків або спеціальної поліцейської операції, а відеозапис ведеться безперервно до її завершення, при цьому в процесі включення відеореєстратора поліцейський переконується в точності встановлених на пристрої дати та часу. Залежно від наявних режимів відеореєстратора та освітлення відеозапис здійснюється у відповідному режимі денної або нічної зйомки.

    Строки зберігання відеофайлів

    Відповідно до розділу 8 наказу № 1026 строк зберігання відеозаписів становить:

    1. З портативних та відеореєстраторів, установлених у службових транспортних засобах, БпЛА,- 30 діб;
    2. З автомобільної або стаціонарної системи залежно від технічних характеристик - не менше 30 діб;
    3. У стаціонарних системах, які використовуються під час відбору кандидатів на службу до поліції,- 60 діб;
    4. Під час проведення поліцейськими навчальних занять та навчальних зборів зі службової підготовки - встановлюється керівником навчань.

    Строк зберігання відеозаписів за рішенням керівника органу, підрозділу поліції може бути збільшено у разі використання їх у процесі здійснення оперативно-розшукової діяльності, у рамках розслідування кримінального провадження та/або в провадженнях у справах про адміністративні правопорушення, у разі фіксації надзвичайних подій за участю особового складу поліції, інших подій, якщо вони можуть бути використані в процесі службової діяльності органів, підрозділів поліції, під час проведення службових розслідувань.

    Порядок отримання доступу до відеофайлів

    Для отримання дозволу на копіювання та видачу відеозаписів потрібно звернутися до керівника органу, підрозділу поліції.

    Копіювання та видача відеозапису проводяться відповідальною особою на підставі відповідного письмового доручення керівника органу, підрозділу поліції або особи, яка виконує його обов’язки.

    У разі копіювання та видачі відеозапису робиться відмітка в Журналі обліку копіювання та видачі відеозаписів зі стаціонарної системи або в Журналі обліку. Відеозаписи або копії з них можуть бути надані за вмотивованими запитами органів державної влади, органів досудового розслідування, прокуратури, слідчого судді та суду, поліцейського та інших осіб у порядку, передбаченому законодавством України. Передавання відеозаписів а також поширення їх , в тому числі через мережу Інтернет, здійснюється з дозволу керівника органу, підрозділу поліції з дотриманням Закону України «Про захист персональних даних». Таке передавання здійснюється виключно з метою забезпечення безпеки та захисту інтересів громадян, суспільства і держави, а також з метою захисту гідності та честі працівника поліції.

    Будуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    50%

    Вітаю, Оля!

    Добрий день! Скажіть, будь ласка, наступне :1) чи дозволено фото і відеофіксацію поліцейських, військових НЕ біля режимних і стратегічних об'єктів (наприклад, на вулиці) під час вручення повісток і перевірки документів? (вони вважаються особами публічного права, проте чи це діє під час воєнного стану?)

    ТАК, ЦЕ МОЖЛИВО, ХОЧА ПЕРЕЛІЧЕНІ ПОСАДОВІ ОСОБИ МОЖУТЬ РОЗПОВІДАТИ ІНШЕ.

    ОДНАК З МІРКУВАНЬ БЕЗПЕКИ ВСЕ Б НЕ РАДИВ ЗНІМАТИ ОБЛИЧЧЯ САМЕ ВІЙСЬКОВИХ. МОЖЕТЕ ПРОВОДИТИ ВІДЕОФІКСАЦІЮ ПРОЦЕДУРИ, НАПРИКЛАД, ВРУЧЕННЯ ПОВІСТКИ, ОДНАК БЕЗ ОБЛИЧ ТА ЇХ ІДЕНТИФІКАЦІЇ.

    ПРОВОДИТИ ВІДЕОФІКСАЦІЮ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ НЕ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ЗОВСІМ.

    2) чи може представник ТРО перевіряти документи і вручати повістки? Які, при цьому, мають бути його підтверджуючі документи? Це ж запитання і щодо працівників військкоматів (вони щось повинні мати окрім військового квитка? Як зрозуміти, що це саме представник ТЦК?)

    Вручати повістки можуть:

    - співробітники територіальних центрів комплектування (ЧАСТО РОБЛЯТЬ ЦЕ РАЗОМ З ПОЛІЦЕЙСЬКИМИ. ОДНАК САМОСТІЙНО ПОЛІЦЕЙСЬКІ НЕ МАЮТЬ ПРАВА ЦЬОГО РОБИТИ).

    - представники органів місцевого самоврядування, співробітники Служби безпеки

    - керівник підприємства, організації чи навчального закладу.

    ТАКИМ ЧИНОМ, ПРЕДСТАВНИКИ ТрО ВІДСУТНІ В ЦЬОМУ СПИСКУ. ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ СВОЇХ ПОВНОВАЖЕНЬ ЩОДО ВРУЧЕННЯ ПОВІСТКИ ПОСАДОВІ ОСОБИ ЦЕНТРУ КОМПЛЕКТУВАННЯ ПОВИННІ ПРЕД'ЯВИТИ СЛУЖБОВІ ПОСВІДЧЕННЯ.

    ОСОБА МАЄ ПРАВО ВИМАГАТИ ЇХ ПРЕД'ЯВЛЕННЯ ДЛЯ ВСТАНОВЛЕННЯ ОСОБИ ТА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ЇЇ ПОВНОВАЖЕНЬ.

    3) Чи можна проводити зйомку всередині ТЦК, адже це режимний об'єкт? Якщо ні, то як фіксувати випадки порушення прав (наприклад, відмова в прийнятті документів на відстрочку)

    ОБМЕЖЕНЬ ЩОДО ЦЬОГО НЕМАЄ.

    ОСОБА МАЄ ПРАВО ФІКСУВАТИ ДІЇ ПОСАДОВИХ ОСІБ У ВИПАДКУ ПОРУШЕННЯ ЇЇ ПРАВ, У ТОМУ ЧИСЛІ В ПРИМІЩЕННЯ ТЦК та СП.

    ...

    НАПРИКІНЕЦЬ ЗАЗНАЧУ, ЩО ОДНА СПРАВА ФІКСУВАТИ ДІЇ ПОСАДОВИХ ОСІБ ТА ВИКОРИСТОВУВАТИ ЇХ ВИКЛЮЧНО В РАМКАХ ЗАХИСТУ СВОЇХ ПРАВ, НАПРИКЛАД, ПІД ЧАС СУДОВОГО ПРОЦЕСУ. А ІНША СПРАВА - РОЗПОВСЮДЖУВАТИ ТАКІ ВІДЕОМАТЕРІАЛИ.

    БУДЬТЕ ОБЕРЕЖНІ З ЦИМ.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!

    Промський Євгеній Сергійович

    Добрий день!

    1) чи дозволено фото і відеофіксацію поліцейських, військових НЕ біля режимних і стратегічних об'єктів (наприклад, на вулиці) під час вручення повісток і перевірки документів? (вони вважаються особами публічного права, проте чи це діє під час воєнного стану?)

    Так, маєте на це право. У разі перешкоджання зйомки слід викликати поліцію або військову службу правопорядку для фіксування порушень.

    2) чи може представник ТРО перевіряти документи і вручати повістки? Які, при цьому, мають бути його підтверджуючі документи? Це ж запитання і щодо працівників військкоматів (вони щось повинні мати окрім військового квитка? Як зрозуміти, що це саме представник ТЦК?)

    Перелік осіб, що мають право вручати повістки, закріплений у законодавсті, представники ТРО туди не входять.

    Відповідно до пункту 56 Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2002 року № 352 оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці здійснюється за розпорядженнями керівників районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

    Вручення повісток проводиться через відповідні органи місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ, організацій, у тому числі закладів освіти, незалежно від підпорядкування і форми власності. Окрім того, повістки громадянам можуть також вручатися безпосередньо посадовими особами районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    Співробітник ТЦК має пред'явити своє посвідчення.

    3) Чи можна проводити зйомку всередині ТЦК, адже це режимний об'єкт? Якщо ні, то як фіксувати випадки порушення прав (наприклад, відмова в прийнятті документів на відстрочку)

    Питання спірне. У разі перешкоджання зйомки слід викликати поліцію або військову службу правопорядку для фіксування порушень.

    При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти.

    Карпенко Андрей Владимирович

    Вітаю!

    1.

    24 березня, Верховна Рада прийняла законодавчі зміни, якими запровадила кримінальну відповідальність за поширення без дозволу інформації про наших військових. Зокрема, про їх переміщення та розташування. Максимальне покарання — до 12 років позбавлення волі.

    Згідно з прийнятим законом, Кримінальний кодекс України доповнили новою статтею — 114-2. У ній передбачена відповідальність за навмисне несанкціоноване розповсюдження під час воєнного або надзвичайного станів інформації:

    1. про направлення та переміщення міжнародної військової допомоги в Україну — від 3 до 5 років позбавлення волі;
    2. про переміщення або розміщення Збройних Сил України чи інших військових формувань України — від 5 до 8 років позбавлення волі.

    Йдеться про випадки, коли таку інформацію Генеральний штаб Збройних Сил України не розміщував у відкритому доступі чи не надавав письмового дозволу на її розповсюдження.

    Фотографування та відеозйомка військовослужбовців, блокпостів категорично заборонені!

    Діставати телефон – не варто!

    У разі підозри на блокпості можуть перевірити телефон, фотоапарат, відео щодо зйомки заборонених об’єктів. Якщо встановлено, що зйомка велася, девайс можуть вилучити.

    Фотографувати людину можна, але якщо вас просять видалити фото, то така вимога вважається правомірною.

    За поширення інформації про переміщення, рух або розташування Збройних Сил України чи військових формувань, за можливості їх ідентифікації на місцевості, якщо така інформація не розміщувалася у відкритому доступі Генеральним штабом Збройних Сил України, вчинене в умовах воєнного або надзвичайного стану, передбачено позбавлення волі на строк від п’яти до восьми років.

    2.

    Вручити повістку можуть співробітники територіального центру комплектування та соціальної підтримки або ж представники органів місцевого самоврядування та органів внутрішніх справ.

    Повістку можуть вручити як у квартирі, так і в ТРЦ, на вулиці, на пляжі, блокпосту, заправці, під час перетину областей – це не суперечить закону.

    Мають встановити особу, кому саме вручають повістку. В умовах воєнного часу всі повинні мати при собі документи.

    Законодавчих вимог щодо місця вручення повісток немає.

    Військовослужбовці ТрО не мають право вручати повістку.

    ПІДТВЕРДЖУЮЧИМ документом військовослужбовця є військовий квиток.

    УказПрезидента України

    Про Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України

    5. Громадяни, які проходять військову службу, є військовослужбовцями Збройних Сил України (далі - військовослужбовці). Статус військовослужбовця підтверджується документом, що посвідчує особу. Форма та порядок його видачі встановлюються Міністерством оборони України.

    3.

    Вести фото або відеозйомку в приміщенні ТЦКСП ЗАБОРОНЕНО.

    Якщо Ваші права ПОРУШЕНІ - СКАРЖТИСЯ:

    http://vyhovna-robota.blogspot.com/p/blog-page_24...

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Фотофыксацыю можете здыйснювати робити копії необхідних документів, також мають видавати копію прийнятих письмових звернень зі штампом про таке прийняття на вашу вимогу.

    Якщо вас зупинили на блокпосту

    • Якщо ви під'їжджаєте до блокпоста на автомобілі потрібно зменшити швидкість, вимкнути фари, включити "аварійку".
    • Заздалегідь підготувати документи для перевірки. Непотрібно нервувати, скандалити із ЗСУ, теробороною чи поліцією. Виходити з машини на блокпосту можна лише з дозволу військових.
    • Відповідати на поставлені військовими чи представниками тероборони запитання. Такі запитання як, наприклад, де проживає людина, звідки їде, куди. Формально перелік питань нічим не регламентований, але їх можуть задавати з метою виявити диверсантів, підозрілих людей. Питання можуть задавати, і щоб зрозуміти рівень знання української мови.

    Що законно можна перевіряти на блокпостах

    Порядок перевірок регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2021 року №1456 "Про затвердження Порядку перевірки документів в осіб, огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень та житла громадян при забезпеченні заходів правового режиму воєнного стану". Згідно з цією постановою військові на блокпостах мають право проводити огляд людей та транспортних засобів, відчиняти двері автомобіля та багажник. Допускаються такі дії як поплескати по тілу для перевірки на наявність зброї, застосування металошукача.

    Важливо під час воєнного стану завжди носити з собою документи, що засвідчують особу. Згідно зі статтею 263 Кодексу України про адміністративні порушення для встановлення особи, а також для з'ясування обставин правопорушення будь-яка людина може бути затримана на строк до 3 діб. Важливо пам'ятати, що представники ЗСУ чи тероборони не мають на блокпостах засобів для верифікації електронної версії документів, тому навіть якщо документ, що посвідчує особу доступний в додатку "Дія" варто носити з собою паспорт громадянина в паперовому вигляді чи ID картку.

    Чи можуть перевіряти телефони, фотоапарати, відеокамери

    Фотографування, відеознімка військових, блокпостів заборонена. Тому при наближенні до блокпостів і на блокпостах не потрібно діставати телефон і якщо пролунав дзвінок, варто не брати трубку. Автомобілістам, тимчасово заборонено користуватись відеореєстраторами. У разі підозри на блокпосту можуть перевірити телефон, фотоапарат, відео на предмет знімання заборонених об'єктів. А якщо встановлено, що з'йомка велася, їх можуть конфіскувати.

    Чи можуть забрати автомобіль на блокпостах

    Якщо на блокпостах у вас забирають автомобіль, потрібно вимагати на це офіційного дозволу військового керівництва, документу у вигляді спеціального акту засвідченого командуванням не нижче за командира частини. Кожен автовласник, у якого забрали автомобіль, має право на відшкодування вартості авто, якщо у нього є такий акт.

    Чи можуть вручати повістки на блокпостах

    оскільки в законі не прописано, де заборонено вручати повістки, вручати їх можуть в будь-якому місці, в тому числі на блокпостах.

    Если вам выдали повестку на блокпосте — можете смело жаловаться в полицию. Сейчас мобилизация таким образом больше не проходит, хотя действительно имела место быть вначале войны.

    Вручити повістку можуть лише в установі ТЦК СП під підпис , а контрольний талон про вручення має бути у справі.

    Якщо цього не виконано , процедура не дотримана, прибувати не варто, краще взяти довідку з лікарні , що ви хворіли це поважна причина для неприбуття

    скаржитися на порушення прав під час мобілізації

    Створено та працює «гаряча лінія» Міністерства оборони – 0 800 500 410, 0 800 500 442, 044 454 44 99. Якщо ви помітили порушення під час мобілізації, то можна звертатися до правоохоронних органів.Також зафіксуйте скаргу на урядовий контактний центр 15-45 або письмово через портал , https://ukc.gov.ua/portal/appeals/ спрямуйте відразу до Міністра оборони України Олексій Резніков

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Крикун Сергій  Павлович

    "ПОЛОЖЕННЯ про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/100-2021-%D0%B...):

    "56...Оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці здійснюється за розпорядженнями військових комісарів районних (міських) військових комісаріатів за формою згідно з додатком 17. Конкретні строки явки до призовних дільниць установлюються районними (міськими) військовими комісаріатами в повістках за формою згідно з додатком 18, вручення яких проводиться через відповідні органи місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ, організацій, у тому числі закладів освіти, незалежно від підпорядкування і форми власності, управителів багатоквартирних будинків, власників будинків. Повістки громадянам можуть також вручатися безпосередньо посадовими особами районного (міського) військового комісаріату...

    Додаток 17 до Положення

    РОЗПОРЯДЖЕННЯ № ___...

    Додаток: повістки ___ штук;...".

    Конституція України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...):

    "Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

    Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України...

    Стаття 60. Ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.

    За віддання і виконання явно злочинного розпорядження чи наказу настає юридична відповідальність.".

    Кримінальний кодекс України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#Text):

    "Стаття 356. Самоправство

    Самоправство, тобто самовільне, всупереч установленому законом порядку, вчинення будь-яких дій, правомірність яких оспорюється окремим громадянином або підприємством, установою чи організацією, якщо такими діями була заподіяна значна шкода інтересам громадянина, державним чи громадським інтересам або інтересам власника, -...

    Стаття 366. Службове підроблення

    1. Складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів -

    Стаття 426-1. Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень

    1. Перевищення військовою службовою особою влади чи службових повноважень, тобто умисне вчинення дій, які явно виходять за межі наданих цій особі прав чи повноважень, крім передбачених частиною другою цієї статті, якщо ці дії заподіяли істотну шкоду, -...".

    ---

    Доброго дня, Олю! Повістка, вручена на вулиці, як я вважаю, є незаконною. Повістка оформлюється не місці вручення, не зі слів або документів особи про його персональні дані, а в порядку видання розпорядження РТЦК та СП про оповіщення та явку громадян до РТЦК та СП, повістка є додатком до розпорядження, без розпорядження повістки не може бути. Відповідно до ч. першої ст.19 Конституції України ніхто не може бути примушений до того, що не передбачено законодавством - не передбачено вручення повістки на вулиці. Відповідно до ч.другої Конституції службові особи зобов'язані діяти виключено на підставі, в межах повноважень та в спосіб передбачний законодавством - дане положення Конституції для осіб публічного права (якими є службовці РТЦК та СП) має вираз спеціального дозвільного принципу: "Заборонено все, що прямо не передбачено, не дозволено законом" - прямо не передбачено, не дозволено вручення повістки на вулиці, а отже заборонено. Відповідно до ст.60 Конституції ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні накази чи розпорядження - навпаки, за виконання явно злочинних наказів наступає відповідальність. У діях службовців РТЦК та СП з вручення повістки на вулиці маю.ть місце ознаки самоправства, службового підроблення та перевищення службових повноважень.

    У випадку особистого звернення (у форматі “Звернутись”) дивіться попередньо мій профіль, вказуйте свою e-mail адресу.

    Адвокат Евгений Александрович
    50%

    Добрий вечір, Оля!

    "1) чи дозволено фото і відеофіксацію поліцейських, військових НЕ біля режимних і стратегічних об'єктів (наприклад, на вулиці) під час вручення повісток і перевірки документів? (вони вважаються особами публічного права, проте чи це діє під час воєнного стану?)"?

    - НІ, ТАК ЯК ВОЄННИЙ СТАН.

    "2) чи може представник ТРО перевіряти документи і вручати повістки? Які, при цьому, мають бути його підтверджуючі документи? Це ж запитання і щодо працівників військкоматів (вони щось повинні мати окрім військового квитка? Як зрозуміти, що це саме представник ТЦК?)"?

    - ПОВИННО БУТЕ РОЗПОРЯДЖЕННЯ МІСЦЕВОЇ ВІЙСЬКОВОЇ АДМІННІСТРАЦІЇ, СЛУЖБОВІ ПОСВІДЧЕННЯ.

    ПОВЕСТКУ ВПОЛНЕ МОГУТ ВРУЧИТЬ УЧИТЫВАЯ ОБСТАНОВКУ И ВОЕННОЕ ПОЛОЖЕНИЕ В УКРАИНЕ.

    НО БЕСПОКОИТЬСЯ НЕ СТОИТ, ТАК КАК ЕСТЬ ЗАКОННЫЕ ОСНОВАНИЯ ДЛЯ НЕЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    ОТКАЗЫВАТЬСЯ ОТ ПОЛУЧЕНИЯ ПОВЕСТКИ НЕТ СМЫСЛА, ТАК КАК БУДЕТ СОСТАВЛЕН АКТ ОБ ОТКАЗЕ И ВСЕОДНО ВАМ БУДЕТ СООБЩЕНО О ДАТЕ, ВРЕМЕНИ И МЕСТЕ ЯВКИ В ТЦКСП (ВОЕНКОМАТ).

    Так, самым распространенным законным основанием для неявки в ТЦКСП (военкомат), является болезнь (любое заболевание), что есть уважительной причиной для неявки в ТЦКСП (военкомат).

    Вы можете вызвать скорую помощь и получить справку о вызове скорой помощи с последующим направлением на лечение в больницу, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Также, Вы можете обратиться в любую больницу и получить справку о том, что заболел и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    Кроме того, Вы можете лечь на стационар или дневной стационар любой больницу и получить справку о том, что заболели и проводится лечение в отношении Вас, которую потом направите в ТЦКСП (военкомат) с заявлением по почте через Укрпочту и на электронную почту.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про військовий обов'язок і військову службу

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1992, № 27, ст.385):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2232-12#Text

    "Стаття 15. Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу...

    "11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений територіальним центром комплектування та соціальної підтримки, які підтверджені відповідними документами, визнаються:

    перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк;

    смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини".

    Эта же норма, распространяется и на военнообязанных запаса, резервистов.

    ЕСЛИ ВЫ НЕ ЯВИТЕСЬ ПО ПОВЕСТКЕ ДЛЯ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -

    тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    - ШТРАФ ОТ 3400 грн. ДО 5100 грн..

    ЗАОЧНО ШТРАФА БЫТЬ НЕ МОЖЕТ, ДЛЯ ТОГО ЧТОБЫ ЕГО ПРИВЛЕЧЬ К АДМИНИСТРАТИВНОЙ ОТВЕТСТВЕННОСТИ НУЖНО ТОЛЬКО ЛИЧНОЕ ПРИСУТСТВИЕ, ЧТОБЫ СОСТАВИТЬ ПРОТОКОЛ И ВРУЧИТЬ ЕГО, ВЫНЕСТИ ПОСТАНОВЛЕНИЕ И ВРУЧИТЬ ЕГО!

    БЕЗ ОФОРМЛЕНИЯ ДОКУМЕНТОВ НЕ БУДЕТ ШТРАФА.

    В ЛЮБОМ СЛУЧАЕ, УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.

    В ТО ЖЕ ВРЕМЯ УДЕЖИВАТЬ, ЗАДЕРЖИВАТЬ НЕ ИМЕЮТ ПРАВО:

    Такі дії будуть незаконні.

    Утримання дитини або дорослого де б то не було проти його волі порушує основні людські права – свободу особистості, можливість на свій розсуд вибирати місце перебування і безперешкодно пересуватися в просторі. Винятковими повноваженнями обмежувати ці привілеї, що належать кожному громадянину з народження, мають правоохоронні органи і суд, які реалізують свої функції в рамках закону.

    Викрадення людини або протиправне позбавлення волі в Україні підпадає під ст.146 Кримінального кодексу. Це суспільно небезпечне діяння є тяжким злочином з максимальною санкцією до 10 років тюремного ув’язнення. Для передачі в суд обвинувального акта наслідком повинен бути встановлений склад даного кримінального правопорушення, а саме:

    Об’єкт — особиста свобода потерпілого, недоторканність якої гарантується ст.5 Конвенції ООН і ст.29 Конституції України.

    Об’єктивна сторона — це активні дії, виражені в формі:

    1. Викрадення людини:
    • відкритого – коли жертва, присутні розуміють наслідки того, що відбувається (наприклад, під час захоплення заручників, пограбування, розбійного нападу);
    • таємного – зловмисники отримують владу над потерпілим без свідків, або з використанням безпорадного стану, нездатності оцінювати ризики через малолітній вік, психічних, фізіологічних обмежень;
    • шляхом обману або зловживання довірою;
    • із застосуванням насильства, погроз, шантажу.
    1. Протизаконного позбавлення людини свободи – якщо захоплення або утримання особи проводиться з порушенням порядку, встановленого ратифікованими міжнародними угодами та нормативними актами України.

    При дотриманні всіх процесуальних норм допускається затримання:

    • осіб, оголошених в розшук;
    • в порядку адміністративного арешту;
    • при спробі нелегального перетину кордону;
    • на місці злочину, з негайним викликом поліції;
    • з метою депортації або екстрадиції (видачі іншій державі);
    • з метою приводу осіб, що ухиляються від допиту засідання суду, в військкомат;
    • з метою утримання під вартою за рішенням слідчого судді або суду;
    • для відбування покарання в вигляді арешту, обмеження волі, ув’язнення, примусових заходів медичного характеру або заходів виховного характеру за вироком суду;
    • приміщення безпритульних дітей до 16 років в притулки або реабілітаційні центри;
    • напрямок на примусове лікування хворих з венеричними, карантинними захворюваннями, СНІДом, хронічний алкоголізм, ін’єкційних наркоманів, осіб з небезпечними для суспільства психічними відхиленнями;
    • приміщення в спеціальні розподільники осіб без певного місця проживання, яких запідозрено у занятті бродяжництвом.

    Злочин вважається завершеним з моменту заволодіння людиною і / або фактичного початку позбавлення його волі, тобто тримання в місці, де потерпілий не бажає перебувати і не може самовільно покинути (будівля, його частина, транспортний засіб, огороджена місцевість, скеля, острів).

    Суб’єкт — особа старше 16 років. Кримінальну відповідальність несуть не тільки ті, хто безпосередньо здійснював протиправне захоплення або викрадення, а й причетні до подій водії транспортних засобів, власники приміщень, наглядачі, замовники, підбурювачі, переховувачі і інші.

    Не є суб’єктами злочину за ст.146 КК:

    • представники державних органів, що діють на підставі своїх повноважень;
    • батьки і особи які їх замінюють, вихователі, вчителі, викладачі, що обмежують свободу неповнолітніх в їх інтересах, якщо це не завдає шкоди здоров’ю останніх і не перешкоджає нормальному розвиткові;
    • опікуни, піклувальники недієздатних, обмежено дієздатних громадян, якщо відсутність нагляду за ними може привести до негативних наслідків;
    • особи, зобов’язані піклуватися про кого-небудь на підставі трудового або цивільно-правового договору (гувернантки, доглядальниці, охоронці, вожаті в дитячих таборах, члени екіпажу морських і повітряних суден і т.п.).

    Суб’єктивна сторона характеризується умисною формою вини. Викрадачі та інші співучасники усвідомлюють, що за законом вони не мають права позбавляти жертву волі, однак навмисно роблять це. Мотив може бути будь-яким – користь, помста, вимагання, залякування, бажання бачити дитину, спілкування з якою було неможливим через позбавлення батьківських прав або заборони з боку іншого з батьків і т.п.

    Стаття 146 КК України. Незаконне позбавлення волі або викрадення людини:

    Залежно від обставин і наслідків злочинної діяльності, міри покарання для осіб, визнаних судом винними за ст.146 КК складають:

    1. За протизаконне позбавлення волі або викрадення людини старше 14:
    • обмеження волі до 3 років;
    • тюремне ув’язнення до 3 років.
    1. За ті ж дії, якщо:
    • постраждала малолітня дитина (молодше 14);
    • зловмисники утримували двох і більше осіб;
    • співучасники попередньо домовилися між собою;
    • мотиви були корисливими (для отримання вигоди);
    • існувала небезпека для здоров’я або життя жертви;
    • потерпілому заподіяли фізичні страждання;
    • було використано зброю (в тому числі для погроз);
    • утримування тривало довго,

    засудженим призначаються санкції у вигляді:

    • обмеження волі до 5 років;
    • тюремне ув’язнення до 5 років.
    1. Якщо викрадення або позбавлення волі:
    • скоєно злочинним угрупованням;
    • спричинило тяжкі наслідки (тяжкі тілесні ушкодження за результатами судово-медичної експертизи, п.2.1.1 Наказу МОЗ №6 від 17.01.1995г.);
    • тюремне ув’язнення триває від 5 до 10 років.

    Відповідно до ст.18 Резолюції Генеральної Асамблеї ООН 47/33 від 18.12.1992г., на засуджених за насильницьке викрадення людей не можуть поширюватися закони про амністію і інші заходи звільнення від кримінальної відповідальності.

    "3) Чи можна проводити зйомку всередині ТЦК, адже це режимний об'єкт? Якщо ні, то як фіксувати випадки порушення прав (наприклад, відмова в прийнятті документів на відстрочку)"?

    - НІ, ТАК ЯК ВОЄННИЙ СТАН І РЕЖИМНИЙ ОБ"ЄКТ.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    Всього доброго!

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    1) чи дозволено фото і відеофіксацію поліцейських, військових НЕ біля режимних і стратегічних об'єктів (наприклад, на вулиці) під час вручення повісток і перевірки документів? (вони вважаються особами публічного права, проте чи це діє під час воєнного стану?)

    Дія воєнного стану в Україні суттєво змінює права та свободи громадян, зокрема, щодо проведення фотозйомки, а також зйомки відео за допомогою камери телефону, фотоапарата чи квадрокоптера. Статтею 8 ЗУ "Про державну таємницю" визначено перелік відомостей у сфері оборони, що належать до військової таємниці. Цей перелік передбачає значний обсяг інформації, об'єктів і відомостей, що становлять державну таємницю (зокрема відомості про озброєння, дислокацію, пересування, результати діяльності) збройних сил та інших військових формувань. Відповідно до статті 18 ЗУ "Про державну таємницю", з метою охорони державної таємниці вводяться обмеження оприлюднення, передавання іншій державі або розповсюдження іншим шляхом секретної інформації. Тому навіть у мирний час встановлено обмеження фото- та відеофіксації військових об'єктів і діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань

    Згідно зі ст. 8 Закону "Про державну таємницю", заборонено фотографувати та фіксувати на відео

    підготовку та проведення військових операцій;

    стратегічне та мобілізаційне розгортання військ;

    найважливіші показники, що характеризують організацію, чисельність, дислокацію, бойову та мобілізаційну готовність, бойову й іншу військову підготовку, озброєння та матеріально-технічне забезпечення ЗСУ;

    дислокацію, характеристики пунктів управління ЗСУ;

    геодезичні, гравіметричні, картографічні та гідрометеорологічні дані, що мають значення для оборони країни;

    системи озброєння;

    показники розвитку Збройних Сил України та їх можливостей;

    склад, завдання і матеріально-технічне забезпечення розвідувального органу Міністерства оборони України;

    особовий склад Сил спеціальних операцій Збройних Сил України, а також осіб, які співпрацюють або раніше співпрацювали на конфіденційній основі із Силами спеціальних операцій Збройних Сил України;

    методи та результати ведення руху опору, оперативний резерв і мережа осередків руху опору.2) чи може представник ТРО перевіряти документи і вручати повістки? Які, при цьому, мають бути його підтверджуючі документи? Це ж запитання і щодо працівників військкоматів (вони щось повинні мати окрім військового квитка? Як зрозуміти, що це саме представник ТЦК?)

    Відповідно до пункту 56 Положення про підготовку і проведення призову громадян України на строкову військову службу та прийняття призовників на військову службу за контрактом, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2002 року № 352 оповіщення громадян про призов на строкову військову службу та їх прибуття на призовні дільниці здійснюється за розпорядженнями керівників районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

    Вручення повісток проводиться через відповідні органи місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ, організацій, у тому числі закладів освіти, незалежно від підпорядкування і форми власності. Окрім того, повістки громадянам можуть також вручатися безпосередньо посадовими особами районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    Повістка має бути вручена особисто або уповноваженими особами повинен бути складений акт про відмову від отримання повістки із підписами уповноважених осіб та свідків.

    У разі надходження на підприємство листа з територіального центру комплектування та соціальної підтримки, відповідальний за ведення військового обліку зобов’язаний вручити повістку військовозобов’язаному працівнику під підпис.

    Якщо працівник відмовляється від отримання повістки, то відповідальна особа за ведення військового обліку має скласти акт про відмову від підпису та отримання повістки і відправити його до територіального центру комплектування та соціальної підтримки.

    Законодавством чітко не визначено де саме має відбуватися вручення повісток, а тому вручення повістки на вулиці, блокпостах, за місцем проживання тощо не є незаконним. Основна умова - встановлення особи, якій вручається така повістка, що здійснюється на підставі документів, що посвідчують особу (паспорт, посвідчення водія тощо).

    3) Чи можна проводити зйомку всередині ТЦК, адже це режимний об'єкт? Якщо ні, то як фіксувати випадки порушення прав (наприклад, відмова в прийнятті документів на відстрочку)

    Зверніть увагу що в більшості територіальних приміщеннях ТЦК вже наявні камери, проте Без згоди можна вести фото-, відеознімання службових, посадових або публічних осіб органів державної влади та місцевого самоврядування під час виконання ними своїх посадових обов’язків.

    У випадку, якщо керівник підприємства, установи чи організації бажає встановити аудіо- та відеоапаратуру і фіксувати дії своїх працівників, він повинен попередньо отримати письмову згоду працівників та відобразити такі умови праці у правилах внутрішнього трудового розпорядку. Законодавство України не встановлює певної конкретної форми для вираження згоди, отже, вона може бути виражена у будь-який спосіб: письмово або усно, а також можлива мовчазна згода.

    При цьому така згода повинна бути отримана до моменту початку зйомки:

    ясно виражена згода – згода, надана в письмовому вигляді;

    усна згода – особа в усній формі перед камерою висловлює свою згоду на зйомки та транслювання зйомок у засобах масової інформації;

    мовчазна згода – особа знала й бачила, що її знімають на фото чи відеокамеру, але не висловила своїх заперечень щодо проведення зйомок.

    Зйомка військових об'єктів ззовні законом не заборонена (режим усередині них може бути різним, в т.ч. з обмеженням зйомки). Військкомат знаходиться в місті, тому його вигляд ззовні однаково добре відомий і вже фігурує на багатьох фото, тому обмеження зйомки не має сенсу

    Успіхів


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України