Задайте вопрос юристу

883 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Недвижимость, 04 октября 2022, вопрос №73969 250₴

Встановлення шумного обладнання на паркомісці.

У підземному паркінгу є задній вхід/вихід у/з невеликої клініки у будинку. Задній вхід виходить на два паркомісця, власником якого є сама клініка. Клініка встановила дуже шумне обладнання на паркомісцях.

Питання:
Як можна апелювати до клініки відносно законності чи шумоізоліції цих блоків?
Чи взагалі таке можна встановлювати в підземному паркінгу, чи безпечно це відносно пожежних норм?

Відео прикріплено.

Дякую!

Ответы юристов (6)

    Айвазян Юрій Климентійович
    20%

    Доброго дня, Андрію!

    З цим можна боротися за допомогою органів місцевої влади, поліції та суду!

    Згідно зі статтею 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):

    жилих будинків і прибудинкових територіях;

    лікувальних, санаторно-курортних закладів, будинків-інтернатів, закладів освіти, культури;

    готелів і гуртожитків;

    розташованих у межах населених пунктів закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу;

    інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    парків, скверів, зон відпочинку, розташованих на території мікрорайонів і груп житлових будинків.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Варто пам’ятати: при написанні скарги до органів державної влади бажано зібрати якомога більше підписів мешканців будинку та направити лист зі скаргою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    У разі якщо порушення продовжуються, викликайте співробітників поліції за телефоном 102. Працівник поліції повинен зафіксувати факт порушення та скласти протокол про адміністративне правопорушення, який буде правовою підставою до подальшого покарання порушника тиші. Стаття 182 КУпАП передбачає відповідальність за порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

    Куди звертатись у разі порушення режиму тиші?

    Для боротьби зі злісними порушниками закону існує два методи: за участю поліції і судовий.

    За участю поліції. Порушення законодавчих, а також інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях тягнуть за собою наслідки, передбачені ст. 182 Кодексу України про адміністративні порушення.

    Звернутись у такій ситуації до органів Національної поліції України у два способи — усно або письмо.

    Усно бажано звертатись у випадку, коли подія, тобто порушення режиму тиші, відбувається прямо зараз. Нагадаємо, що викликати поліцію слід за номером “102”. Як правило, за викликом прибуває наряд патрульної поліції, який фіксує правопорушення, збирає пояснення свідків тощо, однак, притягнути чи не притягнути до відповідальності галасливого сусіда все-таки вирішує суд.

    Письмово бажано звертатись до органів Національної поліції у випадку систематичного порушення режиму тиші. Для цього потрібно зібрати докази порушення перевищення сусідами допустимого рівня шуму (ними може може аудіозапис, колективна скарга мешканців усіх прилеглих квартир, протокол та акт Держспоживслужби тощо) і направити заяву з доказами на адресу поліції.

    Через суд. Іншим можливим способом захисту своїх прав є звернення з позовом до суду. Так, особа може подати позов про відшкодування моральної чи навіть матеріальної шкоди, заподіяної систематичним порушенням режиму тиші.

    Але для того, щоб рішення суду було винесено на користь позивача, необхідно мати досить переконливі докази. Доказами можуть виступати звернення до поліції, показання сусідів, медичні довідки про завдання шкоди здоров’ю (довідка від лікаря, лікарняний лист, інші докази нервових розладів, порушень сну, погіршення слуху).

    Також особа, право на тишу якої порушено, може звернутися до суду з негаторним позовом про усунення перешкод в користуванні своїм майном.

    Негаторний позов - це позов власника про усунення будь-яких перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження майном, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння.

    Наводжу приклади судових рішень, за якими порушників притягнуто до відповідальності за порушення режиму тиші: рішення суду, яким галасливого сусіда, який голосно кричав, чим заважав відпочивати сусідам, пртягнуто до адміністративної відповідальності та стягнуто штраф у розмірі 255 гривень без звуковідтворювальної апаратури - http://reyestr.court.gov.ua/Review/87438534 рішення суду, яким зобов`язано ТОВ “АТБ-маркет” усунути перешкоди у праві користування житловим приміщенням шляхом демонтажу всіх вентиляторів, кондиціонерів та холодильного обладнання, що знаходяться під квартирою та створюють постійний шум та вібрацію - http://reyestr.court.gov.ua/Review/75170944.

    Яким чином можна зафіксувати факт порушення режиму тиші?

    Зафіксувати порушення шуму можна декількома способами:

    - протокол про адміністративне порушення, складений органами Національної поліції;

    - аудіозапис і відеозапис;

    - екологічна експертиза, яка може бути ефективною, коли джерело шуму носить відносно постійний характер (наприклад, шум кондиціонера, холодильника або іншого обладнання);

    - протоколи і акти Державної служби України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (адреси територіальних відділень Держспоживслужби - http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Kontakti_Terorganiv/139/)

    Будуть питання, тисніть кнопку "звернутись" біля мого профілю. Буду радий допомогти!

    Карпенко Андрій Володимирович
    22%

    Вітаю!

    1. Згідно ст. 6 ЖК України, житлові будинки і приміщення призначаються для постійного проживання громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових жилих приміщень і гуртожитків. Надання приміщень у жилих будинках для потреб промислового характеру забороняється.

    Статтею 10 цього Кодексу передбачено, що громадяни зобов'язані використовувати жиле приміщення відповідно до його призначення та додержуватися правил користування жилими приміщеннями. Жилі будинки і жилі приміщення не можуть використовуватися громадянами на шкоду інтересам суспільства.

    Відповідно до ст. 320 ЦК України власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.

    Однак згідно ч. 5 ст. 319 ЦК України власник не може використовувати право власності на шкоду правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі.

    Крім того відповідно до ч. 2 ст. 13 ЦК України при здійсненні своїх прав особа зобов'язана утримуватися від дій, які могли б порушити права інших осіб, завдати шкоди довкіллю або культурній спадщині.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення

    Розділ II

    ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ГРОМАДЯН, ПІДПРИЄМСТВ, УСТАНОВ І ОРГАНІЗАЦІЙ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ САНІТАРНОГО ТА ЕПІДЕМІЧНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ

    Стаття 4. Права громадян

    Громадяни мають право на:

    безпечні для здоров'я і життя харчові продукти, питну воду, умови праці, навчання, виховання, побуту, відпочинку та навколишнє природне середовище;

    відшкодування шкоди, завданої їх здоров'ю внаслідок порушення підприємствами, установами, організаціями, громадянами санітарного законодавства;

    Стаття 5. Обов'язки громадян

    Громадяни зобов'язані:

    піклуватися про своє здоров'я та здоров'я і гігієнічне виховання своїх дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;

    Стаття 22. Вимоги до жилих та виробничих приміщень, територій, засобів виробництва і технологій

    Органи виконавчої влади, місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни зобов'язані утримувати надані в користування чи належні їм на праві власності жилі, виробничі, побутові та інші приміщення відповідно до вимог санітарних норм.

    Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об'єкти):

    1) жилих будинків і прибудинкових територіях;

    3) готелів і гуртожитків;

    Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    2. Если определенное заведение нарушают ваши права вопреки требованиям законодательства, то Вы можете написать жалобу в органы государственной власти и органов местного самоуправления.

    Стоит помнить: при написании жалобы в органы государственной власти желательно собрать как можно больше подписей жильцов дома и направить письмо с жалобой заказным письмом с уведомлением о вручении.

    В случае если нарушения продолжаются - вызывайте сотрудников полиции по тел. 102. Работник полиции должен зафиксировать факт нарушения и составить протокол об административном правонарушении, который будет основанием к дальнейшему наказание нарушителя тишины.

    Часть 1 статьи 182 Кодекса Украины об административных правонарушениях предусматривает, что нарушение требований законодательных и других нормативно-правовых актов по защите населения от вредного влияния шума или правил соблюдения тишины в населенных пунктах и общественных местах влечет за собой предупреждение или наложение штрафа на граждан от пяти до пятнадцати необлагаемых минимумов доходов граждан и наложение штрафа на должностных лиц и граждан - субъектов хозяйственной деятельности - от пятнадцати до тридцати необлагаемых налогом минимумов доходов граждан. Действия, предусмотренные частью первой настоящей статьи, совершенные лицом, которое в течение года было подвергнуто административному взысканию за такие же нарушения, влекут наложение штрафа на граждан от пятнадцати до тридцати необлагаемых минимумов доходов граждан с конфискацией звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины или без таковой и на должностных лиц и граждан - субъектов хозяйственной деятельности — от пятидесяти до ста пятидесяти необлагаемых минимумов доходов граждан с конфискациею звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины.

    ГОСУДАРСТВЕННЫЕ СТРОИТЕЛЬНЫЕ НОРМЫ УКРАИНЫ

    Градостроительство.Планировка и застройка городских и сельских поселенийДБН 360-92**.

    10.22* Объекты, являющиеся источниками шума для селитебной территории, зон массового отдыха населения, а также курортных зон (места движения всех видов транспорта, промышленные предприятия и др.), следует размещать при условии организации санитарно-защитных мероприятий, обеспечивающих допустимые уровни шума на территории жилой застройки, в жилых и обществен­ных зданиях. Следует обеспечить ограничение въезда автомобильного транспорта и других пере­движных средств и установок в селитебные зоны, места отдыха и туризма. Достаточность принятых мероприятий должна быть подтверждена акустическим расчетом.

    10.23 Допустимые уровни вибрации в жилых зданиях должны соответствовать санитарным нормам допустимых вибраций в жилых домах (таблица 10.3). Для выполнения этих требований следует предусматривать расстояния, определяемые расчетным путем, между жилыми зданиями и источниками вибрации, применение на этих источниках эффективных виброгасящих материалов и конструкций.

    В зв'язку з цим, рекомендую Вам звернутися:

    1) З заявою до Держпродспоживслужби України, територіального управління (колишня Санепідемстанція України), для проведення перевірки та прийняття мір реагування до клініки та проведення замірів шуму.

    2) З заявою до поліції, можна викликати працівників поліції по телефону 102 та на місці подавати заяву про притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб клініки за статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10:

    "Ст.182. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях:

    Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях

    - тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення,

    - тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші".

    3) З заявою до місцевої державної адміністрації щодо створення комісії для проведення перевірки та вжиття заходів реагування:

    Закон України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12)

    4). Если владелец объекта недвижимости нарушает правила пожарной безопасности, заинтересованные лица вправе сообщить об этом в органы пожарного надзора.

    Чтобы ГСНС пришло с проверкой к нарушителю требований пожарной безопасности, нужно правильно составить документ.

    Согласно требованиям ч. 3 ст. 55 Кодекса гражданской защиты (далее – КГЗ) обеспечение пожарной безопасности субъекта хозяйствования возлагается на собственников и руководителей таких субъектов хозяйствования.

    Согласно ст. 68 КГЗ должностные лица ГСНС Украины и ее территориальных подразделений в случае нарушения требований законодательства по вопросам техногенной и пожарной безопасности, в том числе невыполнения их законных требований, обязаны применять санкции, определенные законом. Наиболее распространенными санкциями является наложение штрафов.

    Пожарная безопасность объекта должна выполнять одну из следующих задач:

    • минимизировать вероятность возникновения пожара;
    • обеспечивать пожарную безопасность людей;
    • обеспечивать пожарную безопасность материальных ценностей;
    • обеспечивать пожарную безопасность людей и материальных ценностей одновременно.

    Управление пожарной безопасностью должно достигаться изменением состояния помещений, оборудования, производственных процессов путем перевода его в менее опасное состояние.

    На каждом объекте соответствующим документом (приказом, инструкцией и т. п.) должен устанавливаться противопожарный режим (комплекс установленных норм поведения людей, правил выполнения работ и эксплуатации объекта, направленных на обеспечение его пожарной безопасности), а для каждого помещения объекта должны быть разработаны и утверждены руководителем или уполномоченным им должностным лицом инструкции о мерах пожарной безопасности.

    Необходимо учитывать требование Правил пожарной безопасности в Украине, утвержденных приказом МВД от 30.12.14 г. № 1417 (далее – Правила № 1417), относительно разработки инструкций для каждого помещения объекта,

    Если на объекте осуществляется перепланирование зданий, помещений, сооружений, изменение штатного расписания, то администрация должна обеспечить своевременную переработку инструкций и планов эвакуации.

    Приказом МВД от 28.10.20 г. № 765 утверждены изменения в Правила эксплуатации и типовые нормы принадлежности огнетушителей, утвержденные приказом МВД от 15.01.18 г. № 25, согласно которым дома административного и бытового назначения и общественные дома, на каждом этаже должны иметь не менее чем два переносных (порошковые, водопенные или водные) огнетушители с массой заряда огнетушительного вещества 5 кг и более, а в случае площади этажа более чем 100 м2 количество огнетушителей определяется из расчета 1 кг огнетушительного вещества на каждые 10 м2 площади пола.

    Кроме того, нужно предусматривать по одному газовому огнетушителю с величиной заряда огнетушительного вещества 3 кг и более:

    • на 20 м2 площади пола в офисных помещениях с оргтехникой, амбарах, электрощитовых, вентиляционных камерах и других технических помещениях;
    • на 50 м2 площади пола в помещениях архивов, библиотек, музеев.

    С 4 марта 2021 года вступили в силу изменения в КУоАП, внесенные Законом от 03.02.21 г. № 1187-IX. В частности, существенно увеличены штрафы за нарушение требований пожарной безопасности.

    5).

    Основные положения ППБ и наказание за их невыполнение

    В любой организации должны проводиться все мероприятия, направленные на исключение возможности возникновения стихии или ее развития. Пожарная безопасность считается эффективной, если предприятие:

    • имеет системы предотвращения огненной стихии;
    • снабжено всем необходимым для локализации пожара, если возник его очаг;
    • имеет налаженную систему обучения правилам всех работников.

    В случае выявления при проверке органами пожарного надзора нарушений этих правил любым гражданином и теми, кому вменено в обязанность обеспечивать пожарную безопасность, виновника наказывают согласно существующему законодательству. В зависимости от степени серьезности нарушения виновник может быть подвергнут:

    • дисциплинарной ответственности;
    • административному наказанию в виде штрафа;
    • уголовному преследованию.
    Кирда Вячеслав Володимирович
    18%

    Вітаю, Андрію.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1994, № 27, ст.218)

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12#Text

    ...

    Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів

    ...

    Сільські, селищні, міські ради затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (курортні, лікувально-оздоровчі, рекреаційні, заповідні тощо) установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    {Стаття 24 в редакції Закону № 1745-IV від 03.06.2004)

    ...

    Кодекс України про адміністративні правопорушення(статті 1 - 212-24)

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    Стаття 182. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях

    Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях -

    тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п'яти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, -

    тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п'ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян - суб'єктів господарської діяльності - від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

    ...

    АНДРІЮ, ТАКИМ ЧИНОМ, ДЛЯ ЗАХИСТУ СВОЇ ПРАВ ВІД ШКІДЛИВОГО ВПЛИВУ ШУМІВ, ВИ МАЄТЕ ПРАВО ЗВЕРНУТИСЬ ДО:

    1.ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ - ЛЬВІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ https://city-adm.lviv.ua/services/application

    2. ОРГАНІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ.

    3. ОРГАНІВ САНІТАРНО-ЕПІДЕМІОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання або Вам потрібна індивідуальна консультація, натискайте зелену кнопку «Звернутися»!

    Крикун Сергій  Павлович
    20%
    Крикун Сергій Павлович 2 года назад

    Юрист, г. Днепр, 31 год опыта

    Цивільний кодекс України (ЦК;https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text):

    " Стаття 16. Захист цивільних прав та інтересів судом...

    2. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути:..

    3) припинення дії, яка порушує право;

    4) відновлення становища, яке існувало до порушення;..

    Стаття 391. Захист права власності від порушень, не пов'язаних із позбавленням володіння

    1. Власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпоряджання своїм майном.";

    "Стаття 23. Відшкодування моральної шкоди

    1. Особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав.

    2. Моральна шкода полягає:..

    2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів; ...

    4) у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи.";

    " Стаття 1166. Загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду...

    2. Особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини.";

    Закон України " Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/4004-12#Text):

    " Стаття 24. Захист населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров'я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів зобов'язані:

    вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях ( захищені об'єкти):

    1) жилих будинків і прибудинкових територіях;

    Шум на захищених об'єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об'єктах забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів.

    Проведення на захищених об'єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні - цілодобово. Власник або орендар приміщень, у яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов'язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.".

    ---

    Доброго дня, Андрію!

    Вважаю за можливе та належне подання позову до клініки в порядку наведеної ст.391 ЦК про усунення перешкод в користування квартирою, а саме про припинення дій, що перевищують допустимий рівень шуму. Щодо вимірювання рівня шуму, то відповідно до ст.1166 ЦК у цивільному судочинстві на відміну від кримінального судочинства, діє презмпція не невинуватості, а презумція винуватості, тобто не Ви повинні доводитипе ревищення рівня шуму клінікою, а клініка повинна доводити, що рівень шуму з її боку не перевищується - допоки вона це не доведе, вважаться винною.
    Гончаренко Константин
    Гончаренко Константин 2 года назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Добрый день!

    Нормативно-правовым актом, регулирующим общественные отношения, связанные с защитой населения, в т. ч. и от шума, является ЗУ "Об обеспечении санитарного и эпидемического благополучия населения". Согласно его положениям, граждане имеют право на безопасные для здоровья и жизни быт, отдых и окружающую среду. Ст. 24 Закона обязывает предприятия, учреждения и организации принимать меры по недопущению превышения уровней шума на так называемых защищенных объектах, в число которых входят жилые дома и придомовые территории. Допустимый уровень шума устанавливается санитарными нормами и зависит от территории и времени суток. В среднем для жилых домов уровень шума не должен превышать 45–60 дБА.

    Если в результате проведенной проверки установлено нарушение, предприятие-нарушитель должно уплатить штраф, а также предпринять все меры для недопущения подобного в будущем. Требования законодательных и других нормативно-правовых актов относительно защиты населения от вредного влияния шума регулируются ст. 182 КУоАП, которая предусматривает ответственность должностных лиц и граждан-субъектов хозяйственной деятельности в виде штрафа в размере от 15 до 30 необлагаемых налогом минимумов доходов граждан, т. е. от 255 до 510 грн. В случае повторного нарушения в течение года размер штрафа будет колебаться от 50 до 150 НМДГ (850 – 2 550 грн) с конфискацией звуковоспроизводящей аппаратуры, пиротехнических средств, других предметов нарушения тишины.

    Рекомедую Вам письменно обратится с заявлением в местную администрацию в управление по благоустройству о проведении проверки указаного суб екта бизнеса и определения штрафных санкций или иных мер влияния.

    В заявлении просите письменно уведомить Вас о принятых мерах согласно ст. 11 ЗУ ОБ обращениях граждан в 15 -ти дневной срок.

    Уровень шума замеряется специалистами органа МС по благоустройству составляется акт о нарушении и выносится постановление об штрафных санкциях к нарушителю, административной комиссией при исполкоме, решение комиссии можно обжаловать в суде, а также подать жалобу на действия комиссии в исполком.

    В залежності від повноти наданих доказів , залучення свідків завантаженості суду від 3 місяців до року. Без суду можливо вирішити , якщо зврнутись письмово до органів МС , ЩО ВІДПОВІДАЮТЬ ЗА БЛАГОУСТРІЙ,або до профільного заступника міського голови.

    Якщо дійсно порушені правила благоустрою досить часто адміністративні справи такої категорії позитивно вирішуються, при наявності достатніх доказів.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Адвокат  Євген Олександрович
    20%
    Адвокат Євген Олександрович 2 года назад

    Адвокат, г. Киев, 31 год опыта

    Здравствуйте, Андрей!

    НУЖНО ПОДАТЬ:

    -заяву до поліції про притягнення її до адміністративної відповідальності за порушення правил тиші за статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення;

    - заяву до ДАБІ для проведения перевірки її діяльності з питань дотримання будівельного законодавства;

    -заяву до Держпродспоживслужби для проведения перевірки її діяльності з питань дотримання законодавства щодо тиші та санітарного законодавства;

    -заяву до місцевої адміністрації для створення робочої групи та проведення перевірки.

    На підставі матеріалів перевірок, як письмових доказів, слід посилаючись на них подавати позовну заяву до суду.

    При подачі заяв рекомендую посилатися на діючі нормативно-правові акти:

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

    "Стаття 40. Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк".

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про звернення громадян

    від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР

    (Витяг)

    Стаття 1. Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

    Стаття 4.Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені

    До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

    – порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

    – створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

    – незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

    Стаття 5.Вимоги до звернення

    Звернення адресуються органам державної влади до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань.

    Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне). Звернення може бути усним чи письмовим.

    Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.

    Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства.

    Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

    У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання. Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь.

    Звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявнику з відповідними роз’ясненнями не пізніш як через десять днів від дня його надходження.

    Стаття 8. Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню

    Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.

    Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 цього Закону, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.

    Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає керівник органу, про що повідомляється особі, яка подала звернення.

    Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

    Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

    Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

    Стаття 18. Права громадянина при розгляді заяви чи скарги

    Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право:

    • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви;
    • знайомитися з матеріалами перевірки;
    • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу;
    • бути присутнім при розгляді заяви чи скарги;
    • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
    • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги.

    Стаття 19. Обов’язки органів державної влади, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг

    Органи державної влади їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов’язані:

    • об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги;
    • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу;
    • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з заявою чи скаргою рішень;
    • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення;
    • вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об’єднання громадян за місцем проживання громадянина;
    • у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз’яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
    • не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам;
    • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

    Згідно ст.24 закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» від 24.02.1994 №4004-XII органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації та громадяни при здійсненні будь-яких видів діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму зобов’язані:

    - здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

    - забезпечувати під час роботи закладів громадського харчування, торгівлі, побутового обслуговування, розважального та грального бізнесу, культури, при проведенні концертів, дискотек, масових святкових і розважальних заходів тощо рівні звучання звуковідтворювальної апаратури та музичних інструментів у приміщеннях і на відкритих площадках, а також рівні шуму в прилеглих до них жилих і громадських будівлях, що не перевищують рівнів, установлених санітарними нормами;

    - вживати заходів щодо недопущення впродовж доби перевищень рівнів шуму, встановлених санітарними нормами, в таких приміщеннях і на таких територіях (захищені об’єкти): жилих будинків і прибудинкових територіях; готелів і гуртожитків; інших будівель і споруд, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди.

    Шум на захищених об’єктах при здійсненні будь-яких видів діяльності не повинен перевищувати рівнів, установлених санітарними нормами для відповідного часу доби.

    У нічний час, із двадцять другої до восьмої години на захищених об’єктах (а квартира й є саме таким захищеним об’єктом), забороняються гучний спів і викрики, користування звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму, проведення салютів, феєрверків, використання піротехнічних засобів. Проведення на захищених об’єктах ремонтних робіт, що супроводжуються шумом, забороняється у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні – цілодобово.

    Власник або орендар приміщень, у яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов’язаний повідомити мешканців прилеглих квартир про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм цілодобово.

    Передбачені вище вимоги щодо додержання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:

    1) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    2) здійснення в закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, за умов, що виключають проникнення шуму за межі таких приміщень;

    3) попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;

    4) надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;

    5) попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;

    6) проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;

    7) роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов ужиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму в прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;

    8) відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, днів міст, інших свят відповідно до рішення місцевої ради, проведення спортивних змагань;

    9) проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів у заборонений час за погодженням із уповноваженим органом місцевого самоврядування в порядку, передбаченому правилами додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму.

    Сільські, селищні, міські ради затверджують правила додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, якими з урахуванням особливостей окремих територій (курортні, лікувально-оздоровчі, рекреаційні, заповідні тощо) установлюються заборони та обмеження щодо певних видів діяльності, що супроводжуються утворенням шуму, а також установлюється порядок проведення салютів, феєрверків, інших заходів із використанням вибухових речовин і піротехнічних засобів.

    Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, встановлених законом, забезпечують контроль за додержанням керівниками та посадовими особами підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також громадянами санітарного та екологічного законодавства, правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях, інших нормативно-правових актів у сфері захисту населення від шкідливого впливу шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів.

    Варто пам’ятати: створювати шум при використанні виробничого обладнання та інструментів, вибухових матеріалів і піротехнічних виробів та інших гучноголосих установок у будинках, гуртожитках, на прибудинкових територіях та в зонах відпочинку в нічний час з 22-00 год. до 8-00 год. заборонено.

    У п.9 Правил користування приміщеннями житлових будинків і гуртожитків, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 08.10.1992 N572 зазначено, що у приміщеннях житлових будинків і гуртожитків заборонено:

    - голосно співати і кричати, користуватися звуковідтворювальною апаратурою та іншими джерелами побутового шуму з двадцять другої до восьмої години;

    - проводити у робочі дні з двадцять першої до восьмої години, а у святкові та неробочі дні цілодобово ремонтні роботи, що супроводжуються шумом. Власник, наймач (орендар) приміщення, в якому передбачається проведення ремонтних робіт, зобов’язаний повідомити мешканців прилеглих квартир, житлових приміщень у гуртожитку про початок зазначених робіт. За згодою мешканців усіх прилеглих квартир, житлових приміщень у гуртожитку ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися також у святкові та неробочі дні. Рівень шуму, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати санітарних норм.

    Якщо ваш сусід чи певний заклад порушують ваші права та шумлять під час здійснення будівельних чи ремонтних робіт всупереч вимогам законодавства, то Ви можете написати скаргу до органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

    Варто пам’ятати: При написанні скарги до органів державної влади бажано зібрати якомога більше підписів мешканців будинку та направити лист зі скаргою рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

    У разі якщо порушення продовжуються – викликайте співробітників поліції за тел. 102. Працівник поліції повинен зафіксувати факт порушення та скласти протокол про адміністративне правопорушення, який буде правовою підставою до подальшого покарання порушника тиші.

    Частина 1 статті 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає, що порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п’яти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян – суб’єктів господарської діяльності – від п’ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п’ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян – суб’єктів господарської діяльності – від п’ятдесяти до ста п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

    В свою чергу органи місцевого самоврядування в Україні затверджують Правила благоустрою в населених пунктах, в яких теж можливо прописати правила тиші та відповідальність за їх порушення відповідно до ст. 152 КУпАП, розмір санкції якої значно більше від ст. 182 КУпАП.

    Так, стаття 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає, що порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

    При наличии вопросов, обращайтесь индивидуально через кнопку "Звернутися".

    Всего доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України

Новое в блогах Юристи.UA

Официальный блог Юристы.UA 19 0 23 нояб. 2024
Официальный блог Юристы.UA 0 0 19 нояб. 2024