Задайте вопрос юристу

833 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Административное право, 28 января 2023, вопрос №79543 150₴

ст.204-1 ч.2 КУпАП з вироком адміністративне стягнення у виді адміністративного арешту строком на 10 діб

Доброго дня, 2 місяці тому склалася ситуація через яку було порушено ст.204-1 ч.2 КУпАП, це було перше порушення цієї статі, суд переносився декілька разів, та приходила повістка в місто прописки, але я вказував що в разі моєї відсутності, справу теж можна розглянути. Судом на мій погляд було прийняте дивне рішення, накласти арешт, на оскарження вироку є тиждень. Підкажіть, будьласка, чи можливо якось пом’якшити вирок, замінити на грошове стягнення, силаючись наприклад на стан здоров’я, чи щось інше.

Прикладаю також постанову:

https://opendatabot.ua/court/108573369-516b0e00f691e38ebd8278305846fe87

Ответы юристов (6)

    Гончаренко Константин
    33.3%

    Доброго дня!

    Вам необхідно подати апеляцію за вказаний тиждень та довести факт , того , що порушкння сталося в умовах непереборної сили воєнного стану з метою рятування життя та здоров я

    ДІЇ ЦИХ СТАТЕЙ З КУпАП НІЯК НЕ ПОШИРЮЮТЬСЯ НА ЛЮДЕЙ, що знаходились у ситуації, коли вимушені були захищати своє життя і волю або життя і волю близьких їм людей чи інших осіб. Про це недвозначно говорить стаття 39 Кримінального кодексу України, яка має назву «Крайня необхідність»:

    «1. Не є злочином заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам у стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, що безпосередньо загрожує особі чи охоронюваним законом правам цієї людини або інших осіб… …якщо цю небезпеку в даній обстановці не можна було усунути іншими засобами і якщо при цьому не було допущено перевищення меж крайньої необхідності.

    3. Особа не підлягає кримінальній відповідальності за перевищення меж крайньої необхідності, якщо внаслідок сильного душевного хвилювання, викликаного небезпекою, що загрожувала, вона не могла оцінити відповідність заподіяної шкоди цій небезпеці.».

    Стан крайньої необхідності виникає за наявності відповідної підстави, яка характеризується двома елементами:

    1) Небезпекою, що безпосередньо загрожує правоохоронюваним інтересам особи, суспільства або держави.

    2) Обстановкою, що свідчить про неможливість усунення цієї небезпеки іншими засобами, крім заподіяння шкоди таким же правоохоронюваним інтересам.

    Наявності однієї лише небез­пеки ще недостатньо для виникнення стану крайньої необхідності. Цей стан тому і визнається станом крайньої необхідності, що викликається такою обстановкою, за якої особа вимушена вдатися до заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам як до останнього, крайнього засобу усунення небезпеки, що загрожує.

    У цьому випадку наявні обидва елементи стану крайньої необхідності.

    Щоб отримати консультацію або залучити захисника для отримання вторинної правової допомоги, Ви можете звернутися до найближчого центру та отримати правову допомогу або телефонуйте на номер 0800-213-103.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, можу допомогти вирішити ваше питання.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    33.3%
    Айвазян Юрий Климентьевич год назад

    Адвокат, г. Николаев, 32 года опыта

    Общаться в чате

    Доброго дня, Дмитре!

    Для того постанову суду треба звичайно оскаржувати, і при тому важливо знати основні нюанси Вашої справи, й особливо деталі, про які можете знати лише Ви. Тобто в постанові того не побачиш!

    Розповім про те, що відомо особисто мені з практики розгляду справ пордібної категорії...

    У багатьох випадках суть таких порушень полягає в тому, що особа обирає місце перетину кордону не в пункті пропуску, надає про себе недостовірну інформацію, а також документи, які отримані від незрозумілих осіб, що нібито мають гарантувати можливість перетину кордону.

    Після виявлення порушення працівники прикордонної служби можуть скласти протокол на порушника за ст. 204-1 КУпАП за незаконне перетинання або спробу незаконного перетинання державного кордону України або викликати слідчо-оперативну групу для внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань відносно порушника.

    Санкція ст. 204-1 КУпАП передбачає:

    • штраф;
    • адміністративний арешт, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.
    Об`єктивна сторона правопорушення виражається у перетинанні або спробі перетинання державного кордону України поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу.Суб`єктивна сторона правопорушення характеризується наявністю вини у формі умислу.

    Чинність цієї статті не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з наміром отримати притулок чи бути визнаними в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, якщо вони звернулися із заявою про надання притулку чи заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

    Відповідно до вимог ст.9 Закону України «Про державний кордон України» перетинання державного кордону України здійснюється на шляхах сполучення через державний кордон з додержанням встановленого порядку.Зазначена норма закону встановлює порядок перетину державного кордону України громадянами України.

    Що робити в разі оформлення протоколу про адміністративне правопорушення за ст. 204-1 КУпАП?

    У разі складення протоколу за незаконний перетин державного кордону або за спробу незаконного перетину державного кордону України потрібно розібратися, чи дійсно такі дії особи були незаконними. Для цього слід з’ясувати, якими саме діями правопорушника виразилась незаконна спроба перетину державного кордону і в чому конкретно вона полягала, чи була наявність умислу в діях порушника.

    Свою позицію щодо складення протоколу слід обов’язково оголосити в суді під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, і в разі, якщо доказів щодо вчинення адміністративного правопорушення у справі не достатньо, то потрібно просити суд закрити провадження у справі у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

    Щодо судової практикиСудова практика відповідно до Єдиного державного реєстру судових рішень різна.Разом з тим, якщо Ви оберете правильний спосіб захисту своїх прав та звернете увагу суду на порушення, що допущені при оформленні протоколу про адміністративне правопорушення, а також документів, що додаються до нього, то є ймовірність, що провадження у справі закриють без встановлення вини у спробі незаконного перетинання державного кордону України.

    Ось приклад позитивної судової практики:

    11.07.2022 під час розгляду справи № 944/1972/22 у Яворівському районному суді Львівської області відносно мого клієнта мною як захисником було доведено відсутність в діях клієнта складу адміністративного правопорушення, його визнано невинуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 204-1 КУпАП, а провадження у справі закрито у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

    У судовому засіданні було встановлено, що в протоколі про адміністративне правопорушення жодним чином не зазначено, якими саме діями правопорушника виразилась незаконна спроба перетину державного кордону і в чому конкретно вона полягала. Тому в разі складення протоколу за ст. 204-1 КУпАП слід ретельно вивчити матеріали справи та обрати стратегію захисту.

    Отже, як показує практика, в тому числі, моя, як мінімум 30% справ такого роду виграється через численні помилки прикордонників при затримання порушника та доправленні його до суду!

    Проте, чомусь оскарження таких справ мало ким з порушників реадізується. Всі, переважно, бояться повертатися до цього питання знову. А даремно!

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого профілю. Охоче на них відповім!

    Адвокат Евгений Александрович

    Доброго вечора, Дмитро!

    ВИ МАЄТЕ ПРАВО НА ПОДАННЯ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ НА ПОСТАНОВУ СУДУ, ПРОТЯГОМ ДЕСЯТИ ДНІВ, ПРИ ТОМУ, ЩО ПІДЛЯГАЄ НЕГАЙНОМУ ВИКОНАННЮ:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    "Стаття 294. Набрання постановою судді у справі про адміністративне правопорушення законної сили та перегляд постанови

    Постанова судді у справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого статтею 32 або 32-1 цього Кодексу.

    Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо у поновленні строку відмовлено".

    ТРЕБА ЗВНЕРНУТИ УВАГУ НА ЗАКОННІСТЬ СКЛАДАННЯ ПРОТОКОЛУ ПРО СКОЄННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ ЗА Ч.2 СТ.204-1 КУПАП, ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРКИ ЗА МАТЕРІАЛАМИ ДО ПРОТОКОЛУ.

    СУД ЗАСТОСУВАВ А Ч.2 СТ.204-1 КУПАП, НАЙВАЖЧЕ, ХОЧ І НЕ ПОВНЕ ЗАСТОСУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО СТЯГНЕННЯ У ВИГЛЯДІ АДМІНІСТРАТИВНОГО АРЕШТУ - 10 ДІБ (МІНІМАЛЬНЕ ДЛЯ ЦЬОГО ВИДУ), ПРИ ТОМУ, ЩО МАКСИМАЛЬНА МІРА ЗАСТОСУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО СТЯГНЕННЯ У ВИГЛЯДІ АДМІНІСТРАТИВНОГО АРЕШТУ ЗА Ч.2 СТ.204-1 КУПАП - 15 ДІБ.

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    Стаття 204-1. Незаконне перетинання або спроба незаконного перетинання державного кордону України

    Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади -

    тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятисот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Чинність цієї статті не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з наміром отримати притулок чи бути визнаними в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, якщо вони звернулися із заявою про надання притулку чи заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

    ЩОБ УНИКНУТИ ЗАСТОСУВАННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО СТЯГНЕННЯ У ВИГЛЯДІ АДМІНІСТРАТИВНОГО АРЕШТУ - 10 ДІБ, ТРЕБА ЩОБ У ВАС БУЛО:

    "Адміністративний арешт не може застосовуватись ... до осіб, які не досягли вісімнадцяти років, до осіб з інвалідністю першої і другої груп." (Ч.2 СТ.32 КУПАП:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    Кодекс України про адміністра... | від 07.12.1984 № 8073-X (rada.gov.ua)

    Стаття 32. Адміністративний арешт

    Адміністративний арешт установлюється і застосовується лише у виняткових випадках за окремі види адміністративних правопорушень на строк до п'ятнадцяти діб. Адміністративний арешт призначається районним, районним у місті, міським чи міськрайонним судом (суддею).

    Адміністративний арешт не може застосовуватись до вагітних жінок, жінок, що мають дітей віком до дванадцяти років, до осіб, які не досягли вісімнадцяти років, до осіб з інвалідністю першої і другої груп.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Мамай Ірина Євгеніївна
    33.3%

    Добрий день,

    Це не кримінальне правадження і не вирок як ви пишете. Це притягнення вас до адміністративної відповідальності.

    Оскільки ви не надали ніяких пояснень під час розгляду справи та не написали клопотання про закриття провадження у зв'язку з відсутністю складу правопорушення - справу розглянули за наявними матеріали справи.

    Стаття 204-1 КупАП Незаконне перетинання або спроба незаконного перетинання державного кордону України

    Перетинання або спроба перетинання державного кордону України будь-яким способом поза пунктами пропуску через державний кордон України або в пунктах пропуску через державний кордон України без відповідних документів або з використанням підробленого документа чи таких, що містять недостовірні відомості про особу, чи без дозволу відповідних органів влади -

    тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Ті самі дії, вчинені групою осіб або особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за одне з порушень, передбачених частиною першою цієї статті, -

    тягнуть за собою накладення штрафу від п’ятисот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або адміністративний арешт на строк від десяти до п’ятнадцяти діб, з конфіскацією знарядь і засобів вчинення правопорушення.

    Чинність цієї статті не поширюється на випадки повернення в Україну без встановлених документів громадян України, які стали жертвами злочинів, пов'язаних з торгівлею людьми, а також на випадки прибуття в Україну іноземців чи осіб без громадянства з наміром отримати притулок чи бути визнаними в Україні біженцями або особами, які потребують додаткового захисту, якщо вони звернулися із заявою про надання притулку чи заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

    Ви маєте право на оскарження даної постанови в порядку адміністративного провадження, але якби ви щось писали при розгляді протоколу (пояснення, клопотання про закриття провадження справи у зв'язку з відсутністю складу правопорушення), то шанси на виграш були б більші.

    Савченко Олександр

    Доброго дня!

    Підкажіть, будьласка, чи можливо якось пом’якшити вирок, замінити на грошове стягнення, силаючись наприклад на стан здоров’я, чи щось інше. - згідно ст.34 КУпАП обcтaвинaми, щo пoм'якшують вiдпoвiдaльнicть зa aдмiнicтрaтивнe прaвoпoрушeння, визнaютьcя:

    Щирe рoзкaяння виннoгo:

    Вaжливим є тe, щo рoзкaяння пoвиннo бути дoбрoвiльними тa щирим, тoбтo бaзувaтиcя нa внутрiшньoму пeрeкoнaннi ocoби. Щирicть кaяття зacнoвуєтьcя нa нaлeжнiй критичнiй oцiнцi прaвoпoрушникoм cвoєї прoтипрaвнoї пoвeдiнки чeрeз визнaння вини i гoтoвнicть нecти aдмiнicтрaтивну вiдпoвiдaльнicть.

    Вiдвeрнeння винним шкiдливих нacлiдкiв прaвoпoрушeння, дoбрoвiльнe вiдшкoдувaння збиткiв aбo уcунeння зaпoдiянoї шкoди:

    Зaзнaчeнe пoвиннo здiйcнювaтиcя прaвoпoрушникoм з влacнoї iнiцiaтиви дo винeceння рiшeння пo cпрaвi. Збитки є шкoдoю мaйнoвoгo хaрaктeру, вирaжeнoю в грoшoвiй фoрмi. Зoкрeмa, вoни вирaжaютьcя у знищeннi мaйнa, пociвiв, нacaджeнь, трaнcпoртних зacoбiв тoщo. Уcунeння зaпoдiянoї шкoди мoжe виявитиcя, нaприклaд, у вiднoвлeннi пoпeрeдньoгo cтaну прeдмeтa пocягaння, нaдaннi пoтeрпiлoму кoштiв, якi вiн витрaтив у зв'язку з лiквiдaцiєю нacлiдкiв aдмiнicтрaтивнoгo прaвoпoрушeння, пoвeрнeннi викрaдeнoгo мaйнa тoщo. Кoмпeнcaцiю мoрaльнoї шкoди тaкoж cлiд рoзглядaти як oбcтaвину, щo пoм'якшує вiдпoвiдaльнicть. Нe є oбoв'язкoвим ocoбиcтe вiдшкoдувaння шкoди, вoнa мoжe бути вiдшкoдoвaнa зa йoгo дoручeнням aбo нa прoхaння й iншими ocoбaми.

    Вчинeння прaвoпoрушeння пiд впливoм cильнoгo душeвнoгo хвилювaння aбo при збiгу тяжких ocoбиcтих чи ciмeйних oбcтaвин:

    Дaнa oбcтaвинa пeрeдбaчaє збiг тaких нeгaтивних oбcтaвин, якi зaпoдiюють ocoбi cтрaждaння, нeгaтивнo впливaють нa її пcихiку, мoжуть викликaти у нeї cтaн рoзпaчу, нaдмiрну дрaтiвливicть, гaрячкoвicть, щo нe cприяє нaлeжнoму здiйcнeнню caмoкoнтрoлю пoвeдiнки. Вичeрпний пeрeлiк зaзнaчeних oбcтaвин зaкoнoм нe визнaчeнo. Oднaк, згiднo cудoвoї прaктики мoжнa визнaчити тaкi: cмeрть aбo тяжкa хвoрoбa рiднoї чи близькoї ocoби; хвoрoбa виннoгo; втрaту ним рoбoти; cклaднi житлoвi умoви; пoдружню зрaду aбo iншу пoдiю, щo cпричинилa кoнфлiкт у ciм'ї; вaжкий мaтeрiaльний cтaн; прoживaння пiдлiткa в ciм'ї п'яниць чи нaркoмaнiв.

    Вчинeння прaвoпoрушeння нeпoвнoлiтнiм:

    Мaє мicцe тoдi, кoли прaвoпoрушeння вчинeнo ocoбoю, якa нe дocяглa 18-рiчнoгo вiку.

    Вчинeння прaвoпoрушeння вaгiтнoю жiнкoю aбo жiнкoю, якa мaє дитину вiкoм дo oднoгo рoку:

    Вaгiтнicть рoзглядaєтьcя як фiзioлoгiчний прoцec, пiд чac якoгo в oргaнiзмi жiнки iз зaплiднeнoї яйцeклiтини рoзвивaєтьcя плiд, здaтний дo життя.

    Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога..

    Всього найкращого!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України