Начните консультацию с юристом онлайн
ВНЗ України отриманий лист МОН №1/5528-23 від 20.04.2023. Згідно п.2 цього листа особи 2006 року народження, що не подали військово-облікові документи до ВНЗ та не постали на тимчасовий консульський облік до 31.05.2023, то по ним буде випущений наказ на скасування наказу на прийом.
питання
1. юридична правомірність проведення дій по п.2?
2. Чи достатньо лише консульського тимчасового обліку, хоча в постанові МЗУ йде про консульський військовий облік?
3. Які наслідки з позиції призову постановки на консульський тимчасовий облік?
4.якщо втати на консульський облік після 31.05 чи це в цьому сенс?
5. Чи можливо оскаржити наслідки, якщо не виконати вимогу листа?
6.Чи є в законодавстві взагалі така процедура як скасування наказу на зарахування?
7. Якщо до досягненнґ 18ти річчя поїхати на Україну та оформити приписний чи випустять на кордоні? Умови?
8. Для консульства ВНЗ підготував лист. Ми його ще не забирали. Немає можливості. З юридичної точки зору краще взагалі не забирати, якщо не вставати на тимчасовий консульський облік? Чи забрати при можливості і нехай від буде в нас
9.навіть якщо стати на консульський облік, то до 03.2024 треба пройти приписку за місцем реєстрації на Україні?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (15)
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВітаю!
Це треба зробити до 31.03.2024 року.
Мова йде про тимчасовий консульський облік.
Лист повністю відповідає вимогам законодавства України.
Особа чоловічої статі до 18 років може вільно ПЕРЕТИНАТИ КОРДОН.
Недодержання вимог по наданню всього пакету документів при вступі до вищих навчальних закладах призводить до відрахування студента.
ЯКЩО ВИ за кордоном, процедуру приписки в Україні проходити не треба, вистачить консульського обліку.
Не турбуйтесь, консульства України не мають права вручати ПОВІСТКИ.
Оскаржити в суді можливо все, але який буде результат НЕВІДОМО, тому що з цього питання ще немає судової практики.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеВідповідно до статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно із ч. 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Позов пред'являється шляхом подання позовної заяви до суду першої інстанції.
Адміністративний позов подається до адміністративного суду у формі письмової позовної заяви особисто позивачем або його представником. Позовна заява може бути надіслана до адміністративного суду поштою.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чате30 грудня 2022 року Кабінет Міністрів України ухвалив новий порядок військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів - Постанова № 1487 від 30 грудня 2022 року.
Для військовозобов'язаних, які перебувають за кордоном, новим Порядком встановлено, що закордонні дипломатичні установи України (консульства та посольства) повинні повідомляти призовників, які стоять на тимчасовому консульському обліку про початок призову на строкову службу, вести військовий облік призовників, військовозобов'язаних та резервістів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку, повідомляти територіальні центри комплектування, СБУ, підрозділи зовнішньої розвідки про взяття на тимчасовий облік вищезазначених осіб. Це стосується чоловіків призовного віку від 18 до 27 років, які не мають відстрочки від служби.
На консульський облік мають стати громадяни, які переїжджають на постійне місце проживання за кордон.
Також консульські установи мають сприяти поверненню військовозобов'язаних громадян на територію України у разі проведення мобілізації під час воєнного стану. Як саме сприяти - чітко не прописано. У дипломатичних установ немає повноважень для розшуку і примусового вивезення громадянина на територію України.
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Альона!
Якщо не встигнути стати на консульський облік згідно вимог листа МОН, які наслідки та які дії можна в такому випадку зробити для захисту своїх інтересів?
ВНЗ України отриманий лист МОН №1/5528-23 від 20.04.2023. Згідно п.2 цього листа особи 2006 року народження, що не подали військово-облікові документи до ВНЗ та не постали на тимчасовий консульський облік до 31.05.2023, то по ним буде випущений наказ на скасування наказу на прийом.питання1. юридична правомірність проведення дій по п.2?
Пункт 2 листа МОН №1/5528-23 від 20.04.2023 року про те, що
"Здобувачам освіти набору 2022 року (крім визначених вище категорій), які не здійснили приписку до призовних дільниць до 24 лютого 2022 року, завершити приписку і оформити військово-облікові документи та подати їх до закладів освіти до 31 травня 2023 року. У разі невиконання цього зобов'язання до визначеного терміну, навчання припиняти шляхом скасування наказу керівника закладу освіти про зарахування на навчання в частині таких здобувачів".
з точки зору його дотримання прав людини і зокрема прав студентів сам по собі дуже сумнівний і викликає більше питань, ніж бажання його коментувати. В мене є також сумніви в тому, що цей пункт довго буде чинним! Але це моя суб'єктивна точка зору.
Крім того, це пункт не стосується тих студентів, які є особами 2005, 2006 років народження, які тимчасово перебувають за кордоном і знаходяться на тимчасовому консульському обліку в закордонних дипломатичних установах України.
Факт перебування за кордоном унеможливлює постановку на облік в ТЦК. В той самий час порядок постановки на консульський облік студентів ніяк Листом МОН не деталізується, а отже така вимога в часі не обмежена.
2. Чи достатньо лише консульського тимчасового обліку, хоча в постанові МЗУ йде про консульський військовий облік?
В Дисті чітко йдеться саме про "тимчасовий консульський облік"! Термін "військовий" в ньому відсутній.
3. Які наслідки з позиції призову постановки на консульський тимчасовий облік?
З правової точки зору наслідки не постановки саме на "тимчасовий консульський облік" в законі наразі відсутні, а отже відсутня і відповідальність за невиконання цього пункту листа. Від себе також додам, що примусовий механізм повернення студентів у разі невиконання згаданої вимоги ніяким законом чи нормативни актом непередбачений.
4.якщо втати на консульський облік після 31.05 чи це в цьому сенс?
Це варто зробити хоба через формальне виконання пунктів 2 та 2 Листа МОН. Бо теоретично ці пункти - це єдина підстава, за якою керівники ВНЗ ніби то повинні студента звільнити.
5. Чи можливо оскаржити наслідки, якщо не виконати вимогу листа?
Я почав говорити про це ще у відповіді на Ваше 1 питання! Можна оскаржувати в адиміністративному суді як саме рішення про відрахування, якщо таке буде, так і сам Лист МОН!
6.Чи є в законодавстві взагалі така процедура як скасування наказу на зарахування?
В тому то і річ, що не має! Можливий лише наказа на відрахування, але тут потрібні певні, визначені законом причини.
Відповідно до Закону України “Про вищу освіту”, Положення про порядок переведення, відрахування та поновлення студентів вищих закладів освіти та переліку з Єдиної державної електронної бази з питань освітиосновними причинами для відрахування студентів є:– за академічну неуспішність;– за власним бажанням;– за невиконання вимог навчального плану;– за невиконання вимог навчального плану та графіка навчального процесу (після зарахування не приступили до занять протягом 10 днів);– за невиконання вимог навчального плану та графіка навчального процесу, у зв’язку з невиходом з академічної відпустки;– за порушення навчальної дисципліни та Правил внутрішнього розпорядку;– за порушення умов контракту;– за станом здоров’я на підставі рішення ЛКК;– закінчив теоретичний курс навчання та не атестований ДЕК;– у зв’язку з ліквідацією (реорганізацією) НЗ;– у зв’язку з набуттям чинності вироку суду;– у зв’язку з переведенням до іншого закладу освіти;– у зв’язку з порушенням візового режиму;– у зв’язку з призовом на строкову військову службу;– у зв’язку зі смертю.
Скасувати ж наказ про зарахування може тільки суд.
7. Якщо до досягненнґ 18ти річчя поїхати на Україну та оформити приписний чи випустять на кордоні? Умови?
По закону до дсягнення 18-річного віку повинні випустити, але на жаль на практиці часто буває різне...
8. Для консульства ВНЗ підготував лист. Ми його ще не забирали. Немає можливості. З юридичної точки зору краще взагалі не забирати, якщо не вставати на тимчасовий консульський облік? Чи забрати при можливості і нехай від буде в нас
Можете його не забирати, як хочете. З формальної точки зору, як тільки Ви станете на тимчасовий облік у консульстві, Ви виконаєте вимоги Листа МОН!
9.навіть якщо стати на консульський облік, то до 03.2024 треба пройти приписку за місцем реєстрації на Україні?
Що Ви маєте на увазі? Для постановки на облік достатньо з'явитись до консульства.
Виникнуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь на них відповісти!
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеЯке законодавство визначає порядок перетину кордону Українцями у воєнний час:
«Правила перетинання державного кордону громадянами України», затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57
Закон України «Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України»
Закон України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (зокрема стаття 23)
Адвокат, г. Киев, 5 лет опыта
Добрий день!
1. юридична правомірність проведення дій по п.2?
Правомірність подібних дій сумнівна, оскільки це пряме порушення Конституції України. Подібні обмеження можуть прийматись виключно на рівні Закону, а не листів МОЗ.
Конституція України https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...
Стаття 53. Кожен має право на освіту.
Повна загальна середня освіта є обов'язковою.
Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.
{Офіційне тлумачення положень частини третьої статті 53 див. в Рішенні Конституційного Суду № 5-рп/2004 від 04.03.2004}
Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі.
Громадянам, які належать до національних меншин, відповідно до закону гарантується право на навчання рідною мовою чи на вивчення рідної мови у державних і комунальних навчальних закладах або через національні культурні товариства.
Стаття 92. Виключно законами України визначаються:
1) права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки громадянина.
2. Чи достатньо лише консульського тимчасового обліку, хоча в постанові МЗУ йде про консульський військовий облік?
Виходячи зі змісту листа, цього достатньо.
3. Які наслідки з позиції призову постановки на консульський тимчасовий облік?
Станом на зараз жодних, оскільки призов на строкову службу під час мобілізації не здійснюється, а у консульств немає повноважень на вручення повісток та здійснення мобілізаційних заходів.
4.якщо втати на консульський облік після 31.05 чи це в цьому сенс?
Цей момент стосується осіб, що не підпадають під пункт 1 листа. Думаю, що сенс є, навряд чи ця норма буде суворо дотримуватись.
5. Чи можливо оскаржити наслідки, якщо не виконати вимогу листа?
Так, ви маєте право через суд скасувати наказ про скасування на зарахування.
6.Чи є в законодавстві взагалі така процедура як скасування наказу на зарахування?
Так, наприклад, у правилах прийому 2022 року https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0487-22#n563
Подання вступником недостовірних персональних даних, недостовірних відомостей про здобуту раніше освіту, про наявність права на зарахування за квотами, права на спеціальні умови участі у конкурсному відборі або на спеціальні умови на здобуття вищої освіти за кошти державного або місцевого бюджету (за державним або регіональним замовленням), про участь в учнівських олімпіадах, реєстрації на особливо небезпечній території, медичний висновок за формою первинної облікової документації № 086-3/о «Медичний висновок про створення особливих (спеціальних) умов для проходження зовнішнього незалежного оцінювання», про проходження зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту, єдиного фахового вступного випробування, національного мультипредметного тесту, магістерського тесту навчальної компетентності, магістерського комплексного тесту є підставою для скасування наказу про зарахування в частині, що стосується цього вступника.
7. Якщо до досягненнґ 18ти річчя поїхати на Україну та оформити приписний чи випустять на кордоні? Умови?
Випустять, до досягнення 18 років перетин кордону не обмежений.
8. Для консульства ВНЗ підготував лист. Ми його ще не забирали. Немає можливості. З юридичної точки зору краще взагалі не забирати, якщо не вставати на тимчасовий консульський облік? Чи забрати при можливості і нехай від буде в нас
У даному випадку юридичної різниці немає, можете не забирати.
9.навіть якщо стати на консульський облік, то до 03.2024 треба пройти приписку за місцем реєстрації на Україні?
Якщо станете на консульський облік, то прописку за місцем реєстрації не потрібно проходити.
При виникненні додаткових питань натискайте кнопку "Звернутися". Буду радий допомогти.
Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеПрямої заборони відраховувати студентів у період дії воєнного стану немає. Однак університет повинен дати можливість навчатися у найбільш безпечній формі та, якщо треба, забезпечити гуртожитком та харчуванням. Про це написано у статті 57-1 закону "Про освіту".
У 2023 році документи на вступ до вищих навчальних закладів приймаються через електронний кабінет вступника. З початком вступної кампанії абітурієнту потрібно створити електронний кабінет, через нього завантажити копії необхідних документів.
Через особистий кабінет вступник подає заяви до вишів на бажані конкурсні пропозиції.
Які документи потрібні для реєстрації електронного кабінету- документ про освіту (атестат, свідоцтво);
- номер, PIN код сертифіката ЗНО, НМТ;
- серія та номер посвідчення особи (паспорт, код ІПН);
- документи, які дають право на вступ за спеціальними умовами.
В паперовій формі подають такі документи:Адвокат, г. Киев, 25 лет опыта
Общаться в чатеКОНСУЛЬСЬКОГО ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ НЕ ІСНУЄ.
ВАМ ДОСТАТНЬО МАТИ ПІДТВЕРДЖЕННЯ КОНСУЛЬСЬКОГО ОБЛІКУ.
ТОМУ, ЯКЩО ВИ БУДЕТЕ НА КОНСУЛЬСЬКОМУ ОБЛІКУ, ВАС ВЖЕ НЕ БУДЕ МАТИ ПРАВА ВІДРАХУВАТИ.
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Альона!
СПРОБУЮ У ФОРМАТІ ПОВНОЇ КОНСУЛЬТАЦІЇ НАДАТИ ВІДПОВІДІ НА ВАШІ ПИТАННЯ:
ВНЗ України отриманий лист МОН №1/5528-23 від 20.04.2023. Згідно п.2 цього листа особи 2006 року народження, що не подали військово-облікові документи до ВНЗ та не постали на тимчасовий консульський облік до 31.05.2023, то по ним буде випущений наказ на скасування наказу на прийом.
питання1. юридична правомірність проведення дій по п.2?
ВИ НЕ ЗОВСІМ ВІРНО ТРАКТУЄТЕ ДАНИЙ ЛИСТ. ПУНКТ 2 ЛИСТА МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НЕ СТОСУЄТЬСЯ ОСІБ 2005 І 2006 РОКІВ НАРОДЖЕННЯ. ТАМ Є ПРИМІТКА "КРІМ ЗАЗНАЧЕНИХ ВИЩЕ КАТЕГОРІЙ".
В ЦІЛОМУ ОЦІНЮЮ ЗОБОВ'ЯЗАННЯ ЩОДО ОФОРМЛЕННЯ НАЛЕЖНИХ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИХ ДОКУМЕНТІВ ЯК ЗАКОННЕ, А ОТ ЩОДО ВІДРАХУВАННЯ - НІ. НИЖЧЕ ПОЯСНЮ ЧОМУ.
2. Чи достатньо лише консульського тимчасового обліку, хоча в постанові МЗУ йде про консульський військовий облік?
ДОСТАТНЬО ЛИШЕ ТИМЧАСОВОГО КОНСУЛЬСЬКОГО ОБЛІКУ. КОНСУЛИ НЕ ЗДІЙСНЮЮТЬ ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ ПРИЗОВНИКА ТА ВІЙСЬКОВОЗОБОВ'ЯЗАНИХ. ЦЕ ПОВНОВАЖЕННЯ ТЦК ТА СП.
3. Які наслідки з позиції призову постановки на консульський тимчасовий облік?
ПО СУТІ, НІЯКИХ. ЗАКОРДОННІ ДИПЛОМАТИЧНІ ПРЕДСТАВНИЦТВА УКРАЇНИ ФАКТИЧНО НЕ НАДІЛЕНІ МЕХАНІЗОМ ПОВЕРНЕННЯ ОСІБ В УКРАЇНУ. А ПРИЗОВОМ НА СТРОКОВУ ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБА ТА МОБІЛІЗАЦІЄЮ ЗАЙМАЮТЬСЯ ЛИШЕ ТЦК ТА СП. БІЛЬШЕ ТОГО, ЯКЩО СТАТУС ОСОБИ ПРИЗОВНИК, ВОНА ВЗАГАЛІ МОБІЛІЗАЦІЇ НЕ ПІДЛЯГАЄ.
ПРИЗОВ НА СТРОКОВУ ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ НЕ ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ!!!
4.якщо втати на консульський облік після 31.05 чи це в цьому сенс?
ДЛЯ ПОЧАТКУ ВСЕ ТАКИ ТРЕБА РОЗІБРАТИСЬ У ВАШОМУ СТАТУСІ. ЯКЩО МОВА ЙДЕ ПРО ОСОБУ 2005 ЧИ 2006 РОКУ НАРОДЖЕННЯ, ТО ВИМОГИ СТАТИ НА КОНСУЛЬСЬКИЙ ОБЛІК ДО 31.05. У НЕЇ НЕМАЄ. ДЛЯ ТАКИХ КАТЕГОРІЙ Є ОБОВ'ЯЗКОВИМ ПОДАННЯ НАЛЕЖНОГО ВІЙСЬКОВОГО ДОКУМЕНТА ДО 31.03.2024.
5. Чи можливо оскаржити наслідки, якщо не виконати вимогу листа?
ЗВИЧАЙНО. ЯКЩО ВОНИ ЗАСТОСУЮТЬ ПРОЦЕДУРУ ПО СУТІ ВІДРАХУВАННЯ СТУДЕНТА, ЦЕ БУДЕ НЕЗАКОННИМ. ПІДСТАВИ ДЛЯ ВІДРАХУВАННЯ ЧІТКО ВИЗНАЧЕНІ В ЗАКОНОДАВСТВІ.
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про вищу освіту
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
Стаття 46. Відрахування, переривання навчання, поновлення і переведення здобувачів вищої освіти
1. Підставами для відрахування здобувача вищої освіти є:
1) завершення навчання за відповідною освітньою (науковою) програмою;
2) власне бажання;
3) переведення до іншого навчального закладу;
4) невиконання індивідуального навчального плану;
5) порушення умов договору (контракту), укладеного між закладом вищої освіти та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання;
6) інші випадки, передбачені законом.
Особа, відрахована з закладу вищої освіти до завершення навчання за освітньою програмою, отримує академічну довідку, що містить інформацію про результати навчання, назви дисциплін, отримані оцінки і здобуту кількість кредитів ЄКТС. Зразок академічної довідки встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.
2. Здобувач вищої освіти має право на перерву у навчанні у зв’язку з обставинами, які унеможливлюють виконання освітньої (наукової) програми (за станом здоров’я, призовом на строкову військову службу у разі втрати права на відстрочку від неї, сімейними обставинами тощо). Таким особам надається академічна відпустка в установленому порядку. Навчання чи стажування в освітніх і наукових установах (у тому числі іноземних держав) може бути підставою для перерви у навчанні, якщо інше не передбачено міжнародними актами чи договорами між закладами вищої освіти.
Здобувачам вищої освіти, призваним на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, гарантується збереження місця навчання та стипендії.
Здобувачам вищої освіти, які реалізують право на академічну мобільність, протягом навчання, стажування чи здійснення наукової діяльності в іншому закладі вищої освіти (науковій установі) на території України чи поза її межами гарантується збереження місця навчання та виплата стипендії відповідно до положення про порядок реалізації права на академічну мобільність. Такі особи не відраховуються із складу здобувачів вищої освіти.
3. Особа, відрахована з закладу вищої освіти до завершення навчання за відповідною освітньою програмою, має право на поновлення на навчання в межах ліцензованого обсягу закладу вищої освіти.
...
6.Чи є в законодавстві взагалі така процедура як скасування наказу на зарахування?
ЦЕ ДУЖЕ СХОЖЕ НА ПРОЦЕДУРУ ЗВІЛЬНЕННЯ ОДНОГО ІЗ СУДДІВ КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ - СКАСУВАННЯ НАКАЗУ ПРО ЙОГО ПРИЗНАЧЕННЯ)))
ЧИННЕ ЗАКОНОДАВСТВО ТОЧНО ТАКОЇ ФОРМИ ВІДРАХУВАННЯ ОСОБИ НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ, ЦЕ ВСЕ НА РІВНІ ЛИСТА, ЯКИЙ НЕ Є НАВІТЬ ЗАРЕЄСТРОВАНИМ В МІНІСТЕРСТВІ ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ.
ЦЕЙ ЛИСТ ПО ВЕЛИКОМУ РАХУНКУ Є НІКЧЕМНИМ ДЛЯ СУДОВОЇ ПРАКТИКИ.
7. Якщо до досягненнґ 18ти річчя поїхати на Україну та оформити приписний чи випустять на кордоні? Умови?
ТОДІ ВЖЕ ВИПУСТЯТЬ ТІЛЬКИ ЗА НАЯВНОСТІ ДЛЯ ЦЬОГО ПІДСТАВИ. ВСІ ПІДСТАВИ ДЛЯ ВИЇЗДУ ТУТ:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#T...
https://dpsu.gov.ua/ua/Peretinannya-derzhavnogo-ko...
8. Для консульства ВНЗ підготував лист. Ми його ще не забирали. Немає можливості. З юридичної точки зору краще взагалі не забирати, якщо не вставати на тимчасовий консульський облік? Чи забрати при можливості і нехай від буде в нас
ЗВИЧАЙНО, ЗАБРАТИ! ЛИСТ НЕ Є ПІДТВЕРДЖЕННЯМ ПОСТАНОВКИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК, НЕ ХВИЛЮЙТЕСЬ.
9.навіть якщо стати на консульський облік, то до 03.2024 треба пройти приписку за місцем реєстрації на Україні?
ЯКЩО СТАНЕТЕ НА КОНСУЛЬСЬКИЙ ОБЛІК, ТОДІ ПОТРІБНО ПОДАТИ ДО 31.03.2024 ВЖЕ ГОТОВИЙ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИЙ ДОКУМЕНТ - ПРИПИСНЕ СВІДОЦТВО.
ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК:
ПО СУТІ ЦЕЙ ЛИСТ Є НІКЧЕМНИМ ТА НЕ МОЖЕ СТВОРЮВАТИ ОБОВ'ЯЗКОВИХ НОРМ ПОВЕДІНКИ. ВІН НАВІТЬ НЕ ЗАРЕЄСТРОВАНИЙ В МІНЮСТИЦІЇ.
АЛЕ ВОНИ МОЖУТЬ ПІТИ ЧЕРЕЗ ВІДРАХУВАННЯ СТУДЕНТА ІЗ ВУЗУ, І ТОДІ ДОВЕДЕТЬСЯ ОСКАРЖУВАТИ ТАКИЙ НАКАЗ В СУДОВОМУ ПОРЯДКУ. Я ОЦІНЮЮ ПЕРСПЕКТИВИ ОСКАРЖЕННЯ ЯК ДУЖЕ ВИСОКІ, АЛЕ ЦЕ ЗАЙВИЙ ЧАС, ПРОБЛЕМИ ТА ВИТРАЧЕНІ КОШТИ.
Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
"ПОЛОЖЕННЯ про Міністерство освіти і науки України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/630-2014-%D0%B...):
" 8. МОН в межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, постанов Верховної Ради України та актів Президента України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує та контролює їх виконання...
Нормативно-правові акти МОН підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку.
Накази МОН, видані в межах повноважень, передбачених законом, є обов’язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими держадміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та громадянами.".
Указ Президета України "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/493/92#Text):
"2. Державну реєстрацію здійснюють:
нормативно-правових актів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, органів господарського управління та контролю - Міністерство юстиції України;...
Державна реєстрація провадиться в порядку ( 731-92-п ), що визначається Кабінетом Міністрів України...
3. Нормативно-правові акти, зазначені в статті 1 цього Указу, набувають чинності через 10 днів після їх реєстрації, якщо в них не встановлено пізнішого строку надання їм чинності.".
"ПОЛОЖЕННЯ про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/731-92-%D0%BF#...):
" 5. На державну реєстрацію не подаються акти:...
в) оперативно-розпорядчого характеру (разові доручення);
г) якими доводяться до відома підприємств, установ і організацій рішення вищестоящих органів;
д) спрямовані на організацію виконання рішень вищестоящих органів і власних рішень міністерств, інших органів виконавчої влади, що не мають нових правових норм;
е) рекомендаційного, роз'яснювального та інформаційного характеру (методичні рекомендації, роз'яснення, у тому числі податкові, тощо), нормативно-технічні документи (національні та регіональні стандарти, технічні умови, будівельні норми і правила, правила спортивних змагань з видів спорту, визнаних в Україні, тарифно-кваліфікаційні довідники, кодекси усталеної практики, форми звітності, у тому числі щодо державних статистичних спостережень, адміністративних даних та інші)...
8. Нормативно-правовий акт, що подається на державну реєстрацію, має відповідати вимогам законодавства про мови та інших актів законодавства, узгоджуватися з раніше прийнятими актами і викладатися згідно з правописом та з дотриманням правил нормопроектувальної техніки...
12. У разі коли нормативно-правовий акт відповідає вимогам, зазначеним у цьому Положенні, орган державної реєстрації приймає рішення про його державну реєстрацію та заносить його до державного реєстру (додаток 1)...
13. У державній реєстрації відмовляється, якщо нормативно-правовий акт:
а) не відповідає Конституції та законам України, іншим актам законодавства, ...
порушує чи обмежує встановлені законом права, свободи і законні інтереси громадян та юридичних осіб або покладає на них не передбачені законодавством обов’язки;
виходить за межі компетенції органу, що його видав;...
15. Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади направляють для виконання нормативно-правові акти лише після їх державної реєстрації та офіційного опублікування.
У разі порушення зазначених вимог нормативно-правові акти вважаються такими, що не набрали чинності, і не можуть бути застосовані...".
---
Добрий день, пані (панно) Альоно! По-перше, лист МОН не є його управлінським актом, управлінським рішенням - таким рішенням є наказ МОН. По-друге, наказ МОН підлягає державній реєстрації. Навіть наказ МОН, не зареєстрований у Міністерстві юстиції України, не підлягає до публікування, застосування, виконання, не має юридичної сили. Листи міністерств не є нормативними актами і до державної реєстрації, як нормативні акти, не підлягають. Тому, по-третє, даний лист МОН не має юридичної сили, не підлягає до застосування і до виконання.
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
2 січня 2023 р. Уряд оприлюднив новий документ – постанову №1487, якою затверджено Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів
Також в рамках цього Порядку затверджено Правила військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів.
Відповідно до цих Правил призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:
1) перебувати на військовому обліку:
за задекларованим (зареєстрованим) місцем проживання — у відповідних районних (міських) територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язані СБУ — у Центральному управлінні або регіональних органах СБУ (далі органи СБУ), військовозобов’язані Служби зовнішньої розвідки — у відповідному підрозділі Служби зовнішньої розвідки). Крім того, призовники, військовозобов’язані та резервісти, які проживають в селах та селищах, а також у містах, де відсутні відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, повинні перебувати на персонально-первинному військовому обліку у відповідних виконавчих органах сільських, селищних, міських рад;
за місцем роботи (навчання) — в центральних і місцевих органах виконавчої влади, в інших державних органах, в органах місцевого самоврядування, в органах військового управління (органах управління), військових частинах (підрозділах) Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також правоохоронних органах спеціального призначення, на підприємствах, в установах, організаціях, закладах освіти, закладах охорони здоров’я незалежно від підпорядкування і форми власності;
у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців — за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України;
2) прибувати за викликом районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки на збірні пункти, призовні дільниці, до територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки у строки, зазначені в отриманих ними документах (мобілізаційних розпорядженнях, повістках, розпорядженнях) районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки для взяття на військовий облік та визначення призначення на особливий період, оформлення військово-облікових документів, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на навчальні (перевірочні) та спеціальні збори військовозобов’язаних та резервістів;
3) не змінювати місце проживання з моменту оголошення мобілізації та у воєнний час без дозволу керівника відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (військовозобов’язаних та резервістів СБУ, Служби зовнішньої розвідки — без дозволу відповідного керівника);
4) проходити медичний огляд та лікування в закладах охорони здоров’я згідно з рішеннями комісій з питань приписки, призовних комісій або військово-лікарських комісій районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров’я СБУ, а у Службі зовнішньої розвідки — за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки;
5) проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов’язок у запасі, проходити службу у військовому резерві;
6) особисто прибувати до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки з паспортом громадянина України і військово-обліковими документами для зняття з військового обліку в разі вибуття в іншу місцевість до нового місця проживання, за межі України на постійне місце проживання або на строк більше трьох місяців, у разі зміни місця проживання в межах міста з переїздом на територію іншого адміністративного району;
7) особисто в семиденний строк з дня прибуття до нового місця проживання прибувати із паспортом громадянина України і військово-обліковими документами до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки, закордонної дипломатичної установи України), який організовує та веде військовий облік на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, для взяття на військовий облік;
8) особисто повідомляти в семиденний строк органам, в яких вони перебувають на військовому обліку, про зміну персональних даних, зазначених у статті 7 Закону України “Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістівˮ, а також надавати зазначеним органам документи, що підтверджують право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації з підстав, визначених у статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізаціюˮ;
9) негайно повідомляти районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки за місцем військового обліку про втрату військово-облікового документа;
10) звіряти не рідше одного разу на п’ять років власні персональні дані з обліковими даними районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки;
11) подавати щороку до 1 жовтня до районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки документи, що підтверджують право громадян на відстрочку від призову на строкову військову службу.
Якщо за будь-яких обставин повістка районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки не надійшла, громадяни призовного віку прибувають до призовної дільниці в десятиденний строк з дня початку відповідного чергового призову на строкову військову службу, визначеного указом Президента України.
Призовники, військовозобов’язані та резервісти за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, зіпсуття або недбале зберігання військово-облікових документів, яке спричинило їх втрату, притягуються до адміністративної відповідальності згідно із Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Громадяни, які ухиляються від військового обліку, навчальних (перевірочних) або спеціальних зборів, від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, несуть кримінальну відповідальність.
ПРОЦЕДУРА ДІЙ КОНСУЛЬСТВ НЕ ЗАТВЕРДЖЕНА НА ПРАКТИЦІ.
"Пункт 52. Закордонні дипломатичні установи України:
інформують громадян, які перебувають на тимчасовому консульському обліку та досягли призовного віку і не мають відстрочки або не звільнені від призову на строкову військову службу, про початок чергового призову громадян України на строкову військову службу;
сприяють поверненню військовозобов’язаних та резервістів в Україну в разі проведення мобілізації та у воєнний час (в особливий період);
повідомляють у семиденний строк з дня взяття на консульський облік або зняття з нього про призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки за місцем перебування їх на військовому обліку;
ведуть військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку, за списком (додаток 15). Список зберігається в закордонній дипломатичної установі України протягом п’яти років.
53. Зняття з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які виїжджають за кордон на строк більше трьох місяців, здійснюється після особистого прибуття їх до відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, органу СБУ, підрозділу Служби зовнішньої розвідки з документами, що підтверджують виїзд за кордон.
Призовники, військовозобов’язані та резервісти, які виїжджають за кордон на строк до трьох місяців, з військового обліку не знімаються."
Якщо не станете на облік буде штраф за порушення правил обліку військовозобов язаним.
Якщо надзвичайний і повноважний посол України у країні перебування запропонує стати на консульський облік , а ви надасте відмову, то згідно процедури він оформить акт про відмову і направить його до ТЦК СП за місцем обліку , де вирішать питання ухилення від мобілізації з накладенням штрафу окремо ст. 210-1 Купап - 3400 -5100 але протокол без вас не складуть там треба підпис ваш, тому після повернення треба буде оскаржувати постанову у суді.
лист не є законом чи нормативним актом, а є роз ясненням , яке не стоворює юридичного наслідку його невиконання , бо немає підстав які треба виконувати.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго вечора, Альона!
"ВНЗ України отриманий лист МОН №1/5528-23 від 20.04.2023. Згідно п.2 цього листа особи 2006 року народження, що не подали військово-облікові документи до ВНЗ та не постали на тимчасовий консульський облік до 31.05.2023, то по ним буде випущений наказ на скасування наказу на прийом.
питання1. юридична правомірність проведення дій по п.2"?
- ЦЕЙ ЛИСТ, МОЖЕ БУТИ РЕКОМЕНДАЦІЄЮ, ВКАЗІВКОЮ ТОЩО, АЛЕ ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ Є ЗАКОНОМ ТА ПІДЗАКОННИМ НОРМАТИВНО-ПРАВОВИМ АКТОМ:
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):
Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)
- Однією зі стадій законодавчого процесу є внесення законопроекту до Верховної Ради України. Право законодавчої ініціативи відповідно до Конституції України мають Президент України, Кабінет Міністрів України та народні депутати України.
(абзац шостий пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 57 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України „Про засади державної мовної політики“ від 28 лютого 2018 року № 2-р/2018
Однак дотримання встановленої Конституцією України процедури розгляду, ухвалення та набрання чинності законами є однією з умов легітимності законодавчого процесу, у випадку її порушення конституційному контролю підлягає не зміст закону, а встановлена Конституцією України процедура його розгляду та ухвалення.
"2. Чи достатньо лише консульського тимчасового обліку, хоча в постанові МЗУ йде про консульський військовий облік"?
- ДОСТАТНЬО, ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК ВЕДЕТЬСЯ ЗА МІСЦЕМ КОНСУЛЬСЬКОГО ОБЛІКУ, БЕЗ КОНКРЕТИЗАЦІЇ ЯКОГО САМЕ, ТОБТО І ТИМЧАСОВОГО КОНСУЛЬСЬКОГО ОБЛІКУ:
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА
від 30 грудня 2022 р. № 1487Київ
Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів:
Про затвердження Порядку органі... | від 30.12.2022 № 1487 (rada.gov.ua)
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 30 грудня 2022 р. № 1487
ПОРЯДОКорганізації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів:
Додаток 2до Порядку
ПРАВИЛАвійськового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів
"1. Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні:
1) перебувати на військовому обліку:...
у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців - за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України;..."
"3. Які наслідки з позиції призову постановки на консульський тимчасовий облік"?
- ТАКІ НАСЛІДКИ, А САМЕ:
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИПОСТАНОВА
від 30 грудня 2022 р. № 1487Київ
Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів:
Про затвердження Порядку органі... | від 30.12.2022 № 1487 (rada.gov.ua)
ЗАТВЕРДЖЕНОпостановою Кабінету Міністрів Українивід 30 грудня 2022 р. № 1487
ПОРЯДОКорганізації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів:
"52. Закордонні дипломатичні установи України:
інформують громадян, які перебувають на тимчасовому консульському обліку та досягли призовного віку і не мають відстрочки або не звільнені від призову на строкову військову службу, про початок чергового призову громадян України на строкову військову службу;
сприяють поверненню військовозобов’язаних та резервістів в Україну в разі проведення мобілізації та у воєнний час (в особливий період);
повідомляють у семиденний строк з дня взяття на консульський облік або зняття з нього про призовників, військовозобов’язаних та резервістів відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки за місцем перебування їх на військовому обліку;
ведуть військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку, за списком (додаток 15). Список зберігається в закордонній дипломатичної установі України протягом п’яти років".
"4.якщо встати на консульський облік після 31.05 чи це в цьому сенс"?
- СЕНС В ТОМУ, ЩО НЕ БУДЕ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНУ, АЛЕ БУДУТЬ МАТИ РИЗИКУ, ЯКІ ЗАЗНАЧЕНІ У ВІДПОВІДІ НА ПУКТ 3.
"5. Чи можливо оскаржити наслідки, якщо не виконати вимогу листа"?
- САМЕ ЗА НЕВИКОНАННЯ ДИСТА, ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НЕ БУДЕ.
У РАЗІ ВІДРАХУВАННЯ, СТУДЕНТ МАЄ ПРАВО ОСКАРЖИТИ РІШЕННЯ ДО СУДУ.
ЯК ВАРІАНТ, МОЖЛИВО СЛІД СКОРИСТАТИСЯ АКАДЕМІЧНОЮ ВІДПУСТКОЮ.
"6.Чи є в законодавстві взагалі така процедура як скасування наказу на зарахування"?
- САМА ТАКА ПРОЦЕДУРА З ВРАХУВАННЯМ ОПИСАНИХ У ЛИСТІ ПІДСТАВ, НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА ЗАКОНОМ:
Однією зі стадій законодавчого процесу є внесення законопроекту до Верховної Ради України. Право законодавчої ініціативи відповідно до Конституції України мають Президент України, Кабінет Міністрів України та народні депутати України.
(абзац шостий пункту 2 мотивувальної частини) Рішення Великої палати Конституційного Суду України у справі за конституційним поданням 57 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України „Про засади державної мовної політики“ від 28 лютого 2018 року № 2-р/2018
Однак дотримання встановленої Конституцією України процедури розгляду, ухвалення та набрання чинності законами є однією з умов легітимності законодавчого процесу, у випадку її порушення конституційному контролю підлягає не зміст закону, а встановлена Конституцією України процедура його розгляду та ухвалення.
"7. Якщо до досягненнґ 18 ти річчя поїхати на Україну та оформити приписний чи випустять на кордоні? Умови"?
- ЯК СТУДЕНТА ВНЗ, НЕ ВИПУСТЯТЬ.
ЗА ПОВІДОМЛЕННЯМ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, ПЕРЕДБАЧЕНО ПРАВО НА ПЕРЕТИН КОРДОНУ ЗА ТАКИМИ ПІДСТАВАМИ:
Перетинання державного кордону під час правового режиму воєнного стану. Питання-відповідь (dpsu.gov.ua)
"8. Для консульства ВНЗ підготував лист. Ми його ще не забирали. Немає можливості. З юридичної точки зору краще взагалі не забирати, якщо не вставати на тимчасовий консульський облік? Чи забрати при можливості і нехай від буде в нас"?
- ТРЕБА ЗАБРАТИ, ЩОБ РОЗУМІТИ ЙОГО ЗМІСТ ТА РОЗУМІТИ ТЕ, ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ, ЩОБ МАТИ МОЖЛИВІСТЬ РЕАГУВАТИ.
"9.навіть якщо стати на консульський облік, то до 03.2024 треба пройти приписку за місцем реєстрації на Україні"?
- МОЖНА ПОДАТИ ЗАЯВУ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), ДЕ ЗАЗНАЧИТИ ТЕ, ЩО ВІН НЕ МОЖЕ ВИЇХАТИ ІЗ-ЗА КОРДОНУ (МАТЕРІАЛЬНО, ФІЗИЧНО ТОЩО), ДЕ ПОСИЛАТИСЯ НА:
Відповідно до вимог ст.40 Конституції України - «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк».
Згідно до вимог ст.1 Закону України «Про звернення громадян» - «Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. …».
Відповідно до вимог ст.18 Закону України «Про звернення громадян» - «Права громадянина при розгляді заяви чи скарги. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; знайомитися з матеріалами перевірки; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги; вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень».
Згідно до вимог ст.19 Закону України «Про звернення громадян» - «Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг. Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи. У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев'ятого частини першої цієї статті».
За вимогами ст.19 Конституції України – «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».
Відповідно до вимог ст.21 Конституції України – «Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними».
Згідно до вимогст.22 Конституції України – «Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».
Відповідно до вимог ст.49 Конституції України – «Кожен має право на охорону здоров'я, медичну допомогу та медичне страхування. Охорона здоров'я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм. Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності. Держава дбає про розвиток фізичної культури і спорту, забезпечує санітарно-епідемічне благополуччя».
Згідно до вимог ст.15 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» – «Призовний вік. Призов громадян України на строкову військову службу» - «…11. Поважними причинами неприбуття призовників до призовних дільниць у строк, установлений військовим комісаріатом, які підтверджені відповідними документами, визнаються: - перешкода стихійного характеру, хвороба призовника або інші обставини, які позбавили його можливості особисто прибути у зазначені пункт і строк; - смерть його близького родича (батьків, дружини, дитини, рідних брата, сестри, діда, баби) або близького родича його дружини
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "ЗВЕРНУТИСЯ".
Всього доброго!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Альоно!
1. юридична правомірність проведення дій по п.2?
Стаття 46 ЗУ «Про вищу освіту» .
1. Підставами для відрахування здобувача вищої освіти є:
1) завершення навчання за відповідною освітньою (науковою) програмою;
2) власне бажання;
3) переведення до іншого навчального закладу;
4) невиконання індивідуального навчального плану;
5) порушення умов договору (контракту), укладеного між закладом вищої освіти та особою, яка навчається, або фізичною (юридичною) особою, яка оплачує таке навчання;
6) інші випадки, передбачені законом.
Згідно п.6 Розділу XVI Наказ МОУ № 392 від 27.04.2022«Про затвердження Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2022 році»
Подання вступником недостовірних персональних даних, недостовірних відомостей про здобуту раніше освіту, про наявність права на зарахування за квотами, права на спеціальні умови участі у конкурсному відборі або на спеціальні умови на здобуття вищої освіти за кошти державного або місцевого бюджету (за державним або регіональним замовленням), про участь в учнівських олімпіадах, реєстрації на особливо небезпечній території, медичний висновок за формою первинної облікової документації № 086-3/о «Медичний висновок про створення особливих (спеціальних) умов для проходження зовнішнього незалежного оцінювання», про проходження зовнішнього незалежного оцінювання, єдиного вступного іспиту, єдиного фахового вступного випробування, національного мультипредметного тесту, магістерського тесту навчальної компетентності, магістерського комплексного тесту є підставою для скасування наказу про зарахування в частині, що стосується цього вступника.
Якщо студент підписав письмове зобов'язання здійснити оформлення військово-облікового документа впродовж шести місяців від початку навчання з попередженням про відрахування в разі ненадання документів, то неподання вчасно документа може бути підставою для відрахування з ВНЗ у зв’язку з порушенням умов договору.
2. Чи достатньо лише консульського тимчасового обліку, хоча в постанові МЗУ йде про консульський військовий облік?
Згідно п.52 постанови КМУ №1487 від 30 грудня 2022 р. закордонні дипломатичні установи України ведуть військовий облік призовників, військовозобов’язаних та резервістів, які перебувають на тимчасовому консульському обліку, за списком (додаток 15). Список зберігається в закордонній дипломатичної установі України протягом п’яти років.
Тобто,студенту достатньо стати на тимчасовий консульський облік.
3. Які наслідки з позиції призову постановки на консульський тимчасовий облік?
Якщо студент являється призовником його не мають права мобілізувати. Якщо військовозобов’язаним – у закордонних установ немає повноважень здійснювати призов або примусово повернути його до України.
4.якщо втати на консульський облік після 31.05 чи це в цьому сенс?
Сенс ставати на консульський облік є , адже згідно пункту 1 частини 1 Правил військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів Призовники, військовозобов’язані та резервісти повинні перебувати на військовому обліку у разі вибуття за межі України на строк більше трьох місяців - за місцем консульського обліку в закордонних дипломатичних установах України.
5. Чи можливо оскаржити наслідки, якщо не виконати вимогу листа?
Згідно з судовою практикою що повноваження на анулювання наказу про зарахування існують виключно під час вступу особи до навчального закладу та виключно у випадку, коли здобувач фактично не приступив до навчання, а право на відрахування у навчального закладу виникає лише у випадку встановлення умисної протиправної поведінки вступника
Якщо на підставі листа студента відрахують з навчального закладу, він може в судовому порядку відновити становище, яке існувало до порушення його прав, шляхом визнання незаконним та скасування наказу про відрахування з університету.
6.Чи є в законодавстві взагалі така процедура як скасування наказу на зарахування?
Скасування наказу про зарахування відбувається шляхом винесення ректором ВНЗ відповідного наказу, де зазначаються підстави для відрахування.
7. Якщо до досягненнґ 18ти річчя поїхати на Україну та оформити приписний чи випустять на кордоні? Умови?
До 18 років чоловіки можуть виїхати з України при наявності чинного закордонного паспорта.
8. Для консульства ВНЗ підготував лист. Ми його ще не забирали. Немає можливості. З юридичної точки зору краще взагалі не забирати, якщо не вставати на тимчасовий консульський облік? Чи забрати при можливості і нехай від буде в нас
Лист можна забрати для ознайомлення з інформацією викладеною в ньому. Якщо є можливість, студенту краще стати на тимчасовий консульський облік.
9.навіть якщо стати на консульський облік, то до 03.2024 треба пройти приписку за місцем реєстрації на Україні?
Згідно рекомендаційного листа якщо студент стоїть на тимчасовому консульському обліку, тоді оформити посвідчення про приписку до призовної дільниці та подати його до ВНЗ необхідно до 31.03.2024 року, в іншому випадку до 31.05.2023.
При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня,
1. юридична правомірність проведення дій по п.2?
Діє не правомірні.
2. Чи достатньо лише консульського тимчасового обліку, хоча в постанові МЗУ йде про консульський військовий облік?
Враховуючи військовий стан Цього буде достатньо.
3. Які наслідки з позиції призову постановки на консульський тимчасовий облік?
Ні яких наслідків не буде, від слова зовсім. Консульство не має будь яких повноважень до мобілізації або призову.
4.якщо втати на консульський облік після 31.05 чи це в цьому сенс?
Якщо в листі зазначено до 31, то після вже не має сенсу.
5. Чи можливо оскаржити наслідки, якщо не виконати вимогу листа?
ТАК це можливо буде зробити у судовому порядку, але поки ви будете судитися втратите один учбовий рік.
6.Чи є в законодавстві взагалі така процедура як скасування наказу на зарахування?
Є, але для цього треба мати законі підстави.
7. Якщо до досягненнґ 18ти річчя поїхати на Україну та оформити приписний чи випустять на кордоні? Умови?
ТАК Якщо вам не має 18 років, вам нічого хвилюватися, вас випустять без жодних проблем.
8. Для консульства ВНЗ підготував лист. Ми його ще не забирали. Немає можливості. З юридичної точки зору краще взагалі не забирати, якщо не вставати на тимчасовий консульський облік? Чи забрати при можливості і нехай від буде в нас
По можливості краще забрати.
9.навіть якщо стати на консульський облік, то до 03.2024 треба пройти приписку за місцем реєстрації на Україні?
ТАК, але до цього часу може багато змінитися, у будь якому випадку якщо по цей період буде діяти військовий стан це буде поважною причиною не явки в Україну. Вы маєте законні підстави для відстрочки тому у зв'язку з побоюванням за своє життя ви маєте право не відвідувати Україну поки не закінчиться війна або підстави для відстрочки.
Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.
Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.
Юрист, г. Днепр, 12 лет опыта
Вітаю, даний лист не відповідає законодавству. Враховуючи ст.19 Конституції України ви маєте право його не виконувати!
Стаття 19. Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...
З повагою. для подальшої співпраці натискайте "Звернутися" або закрийте питання натиснувши галочку.