Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 17 мая 2023, вопрос №85450 150₴

Запрет на бронирование сотрудников

Добрый день. Может кто сможет подсказать.
На работе сейчас составляют списки на подачу о бронировании сотрудников.
Но отдел, занимающийся этим, выкатил список пунктов, по которым сотрудники НЕ подлежат бронированию.
И среди них есть пункт:
"- З відміткою про непридатість у мирний час"
Может кто сможет подсказать, что это на отметка такая, как она выглядит и т.д.?
И почему вообще таких бронировать нельзя? Ведь как бы они такие де люди и если их мобилизуют, то это так же отразится на работе.

Ответы юристов (8)

    Корнійчук Євген Іванович

    Доброго дня, уя відмітка ставиться у військковому квитків.

    Таких людей теж можно бронюаати, це залежить від самого підприємства.

    Якщо я допоміг вирішити ваше питання ставте ✅ біля фото підтримайте лайком залиште відгук.

    Для детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    100%

    Доброго дня, Дмитре!

    Відмітка про непридатність в мирний час робиться військоматом на підставі рішення війстково-лікарської комісії. Можливість винесення такого висновку передбачена передбачена Наказом МОУ від 14.08.08 року №402 Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України.

    Проте така відмітка у воєнний час немає жодного відношення до бронювання і абсолютно точно не пов'язана з можливістю бронювання особи!

    Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 р. № 76 «Про порядок бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану». В Постанові зазначається:

    "2. Бронювання військовозобов’язаних, зазначених у пункті 1 цього Порядку, здійснюється згідно з рішенням Мінекономіки за списками військовозобов’язаних, які пропонуються до бронювання на період мобілізації та на воєнний час (далі — список), погодженими Генеральним штабом Збройних Сил (військовозобов’язаних, які перебувають на військовому обліку в СБУ, Службі зовнішньої розвідки, — за списками, погодженими СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

    Заброньованим військовозобов’язаним надається відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації (далі — відстрочка).

    У рішенні Мінекономіки зазначається строк дії відстрочки, який не може перевищувати:

    строку проведення мобілізації — для військовозобов’язаних, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього Порядку;

    шість місяців — для військовозобов’язаних, зазначених в абзацах третьому — п’ятому пункту 1 цього Порядку.

    3. Керівники органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій відповідають за включення військовозобов’язаних працівників до списків, а також за відповідність облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам.

    У разі потреби звіряння відповідності військово-облікових даних військовозобов’язаних, зазначених у списку, їх військово-обліковим документам здійснюється в установленому законодавством порядку.

    Органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями під час формування списків можуть враховуватися критерії бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час згідно з додатком 6 до Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 лютого

    2015 р. № 45, — із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 12, а також переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18 березня 2015 р. № 493

    4. Органи державної влади, інші державні органи подають на погодження Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки) списки за відповідними сферами управління, галузями національної економіки, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями.

    Список подається за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.

    Військовозобов’язані, які займають посади державної служби категорій “А” та “Б”, керівники міністерств та їх заступники, керівники державних органів, органів державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, та їх заступники, керівники самостійних структурних підрозділів таких органів та їх заступники, а також працівники патронатних служб підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    Кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню та займають посади в органах державної влади, інших державних органах, органах державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, крім військовозобов’язаних, зазначених в абзаці третьому цього пункту, повинна становити 50 відсотків кількості військовозобов’язаних зазначених органів на дату подання списку.

    5. Органи місцевого самоврядування подають списки до відповідних місцевих органів виконавчої влади для подальшого погодження з Генеральним штабом Збройних Сил (СБУ, Службою зовнішньої розвідки).

    Списки подаються за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.

    Військовозобов’язані, які займають посади першої — четвертої категорій посад в органах місцевого самоврядування, підлягають бронюванню незалежно від військового звання, віку та військово-облікової спеціальності.

    Кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню та займають посади п’ятої — сьомої категорій посад в органах місцевого самоврядування, повинна становити 50 відсотків кількості військовозобов’язаних органу місцевого самоврядування на дату подання списку.

    6. Підприємства, установи і організації, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), подають список до органу державної влади, іншого державного органу, який встановив (довів) мобілізаційне завдання (замовлення).

    Список подається за формою згідно з додатком 1 в паперовій та/або електронній формі разом з відповідним обґрунтуванням та довідкою про кількість військовозобов’язаних за формою згідно з додатком 2.

    11. З метою оформлення військовозобов’язаним відстрочок Мінекономіки надсилає рішення про бронювання військовозобов’язаних органам державної влади, іншим державним органам, якими подано списки, а також Генеральному штабу Збройних Сил (СБУ, Службі зовнішньої розвідки).

    Генеральний штаб Збройних Сил (СБУ, Служба зовнішньої розвідки) у триденний строк доводить зазначене рішення до відома відповідних територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки).

    Орган державної влади, інший державний орган, орган місцевого самоврядування, підприємство, установа і організація видає військовозобов’язаному витяг із зазначеного рішення за формою згідно з додатком 3.

    Витяг, завірений підписом керівника та печаткою (у разі її наявності) відповідного органу державної влади, іншого державного органу, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи чи організації, є документом, що підтверджує надання військовозобов’язаному відстрочки.

    Витяг видається військовозобов’язаному під розпис у відомості видачі бланків спеціального військового обліку, складеній за формою згідно з додатком 4.

    Органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації у п’ятиденний строк з дня видачі витягу військовозобов’язаному надсилають до територіального центру комплектування та соціальної підтримки, де військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідного підрозділу Центрального управління та/або регіональних органів СБУ, відповідного підрозділу Служби зовнішньої розвідки), повідомлення про бронювання військовозобов’язаного за формою згідно з додатком 5 для зарахування його на спеціальний військовий облік.

    Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки, в якому військовозобов’язаний перебуває на військовому обліку (відповідний підрозділ Центрального управління та/або регіональний орган СБУ, відповідний підрозділ Служби зовнішньої розвідки), на підставі рішення про бронювання військовозобов’язаних зараховує такого військовозобов’язаного на спеціальний військовий облік".

    Як бачите, жодним чином тут не згадується придатність військовозобов'язаних до слуюжби. Тим більше у мирний час.

    Виникнуть питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь на них відповісти!

    Гончаренко Константин

    Доброго дня!

    Не підлягати бронюванню можуть лише деякі військові спеціальності вказав нижче.

    Міністерство аграрної політики та продовольства України зазначає про уточнення Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, а також підприємствами, установами, організаціями, які задовольняють потреби Збройних Сил України, інших військових формувань, населення в умовах правового режиму воєнного стану.

    З метою організації бронювання військовозобов’язаних підприємств, установ і організацій просимо врахувати наступну інформацію.

    статей 12 та 25 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” (далі - Закон).

    Статтею 25 Закону встановлено, що бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень).

    Це стосується зокрема і відповідних сфер управління та галузей агропромислового сектору національної економіки щодо задоволення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань, сил цивільного захисту, національної економіки та забезпечення життєдіяльності населення в умовах особливого періоду.

    Тобто, до пропозицій повинні включатися військовозобов’язані, які працюють на підприємствах, в установах і організаціях (далі – підприємства), які є виконавцями мобілізаційних завдань (замовлень).

    Відповідно до статті 1 Закону мобілізаційні завдання (замовлення) - окремі вимоги мобілізаційного плану щодо номенклатури, обсягів виробництва необхідної продукції, утворення і підготовки до розгортання спеціальних формувань, а також затверджені в установленому порядку першочергові заходи мобілізаційної підготовки, які доводяться для виконання до центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування. До підприємств, установ і організацій, що залучаються до виконання мобілізаційних завдань (замовлень), мобілізаційні завдання (замовлення) доводяться на підставі затверджених основних показників мобілізаційного плану і договорів (контрактів), що укладаються в порядку, передбаченому законодавством.

    У разі включення до пропозицій щодо бронювання військовозобов’язаних необхідно обов’язково додавати належне обґрунтування щодо виконання таким підприємством завдань із задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань, національної економіки та населення з відповідним підтвердженням (дата та номер рішення органу виконавчої влади та місцевого самоврядування про встановлення (доведення) мобілізаційних завдань (замовлень), а також дата та номер укладеного договору щодо їх виконання тощо). НЕ ВКАЗУВАТИ найменування та обсяги виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг згідно мобілізаційного завдання (замовлення).

    З метою перевірки наявності та стану договорів на виконання мобілізаційних завдань (замовлень) підприємства, яким вони доведені (встановлені) розпорядженнями обласних (районних) державних або військових адміністрацій та або органами місцевого самоврядування, разом з пропозиціями щодо бронювання подають копії листів обласних (районних) державних (військових) адміністрацій та Київської міської військової адміністрації про підтвердження доведення безпосередньо до підприємств або через органи місцевого самоврядування мобілізаційних завдань (замовлень) та укладення договорів.

    Не можуть слугувати підтвердженням листи органів місцевого самоврядування про встановлення (доведення) мобілізаційних завдань (замовлень) та укладення з підприємствами договорів на їх виконання без посилання в цих листах на розпорядження органів виконавчої влади щодо встановлення (доведення) мобілізаційних завдань (замовлень) органам місцевого самоврядування. Наприклад, не є підтвердженням лист територіальної громади, яка своїм розпорядженням встановила фермеру мобілізаційне завдання та уклала з ним договір, але в листі відсутнє посилання на розпорядження обласної (районної) державної або військової адміністрації про встановлення (доведення) мобілізаційного завдання (замовлення) цій громаді.

    ПІДТВЕРДЖЕННЯ НАДАЄТЬСЯ У ФОРМІ ВІДКРИТОЇ ІНФОРМАЦІЇ з дотриманням вимог постанови Кабінету Міністрів Українивід 19 жовтня 2016 р. № 736 «Про затвердження Типової інструкції про порядок ведення обліку, зберігання, використання і знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять службову інформацію».

    Звернення підприємств з листами, у яких відсутня інформація про доведені (встановлені) мобілізаційні завдання (замовлення) та договори про їх виконання, не розглядатимуться Міністерством аграрної політики та продовольства України та повертаються для приведення у відповідність до вимог.

    При підготовці Пропозицій враховувати рішення Головнокомандувача Збройних Сил України щодо заборони бронювання військовозобов’язаних, які мають нижчезазначені дефіцитні для Збройних Сил України військово-облікові спеціальності:

    Не включати в Пропозиції військовозобов’язаних, які мають такі спеціальності:

    рядового, сержантського та старшинського складу: 003, 004, 008, 015, 016, 019, 021, 028, 029, 034, 035, 036, 037, 039, 047, 048, 054, 055, 058, 065, 069, 070, 071, 072, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 133, 134, 135, 136, 137, 139, 140, 143, 144, 145, 146, 147, 153, 163, 178, 183, 184, 210, 216, 220, 221, 223, 225, 233, 234, 245, 248, 250, 251, 260, 261, 262, 265, 267, 307, 320, 323, 326, 333, 340, 379, 381, 382, 383, 403, 420, 460, 474, 500, 501, 502, 503, 507, 525, 527, 528, 530, 531, 538, 543, 544, 549, 550, 554, 569;

    офіцерського складу за групами ВОС: 02, 03, 04, 06, 07, 08, 09, 10, 12, 14, 34, 44, 46, 47, 49, 50, 52, 53, 54, 70, 90.

    ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що номери військово-облікових спеціальностей рядового, сержантського і старшинського складу повинні відповідати наказу Міністерства оборони України від 07.09.2020 № 317 «Про затвердження переліків військово-облікових спеціальностей і штатних посад рядового, сержантського і старшинського складу і тарифних переліків посад вищезазначених військовослужбовців», зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 23 вересня 2020 р. за № 927/35210, а також Переліку військово-облікових спеціальностей осіб офіцерського складу, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 20 червня 2012 року № 412/ДСК, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16 липня 2012 року за № 1190/21502.

    Наприклад, ВОС 837, 838, 839, 840 змінено на ВОС 790.

    Наслідком не відповідності може бути відмова ТЦК та СП у бронюванні.

    Мінагрополітики не погоджуватиме наступні військово-облікові спеціальності:

    403, до якої відноситься і ВОС 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407;

    420, до якої відноситься і ВОС 415, 416, 417, 418, 419, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 431, 465;

    460, до якої відноситься і ВОС 428, 461, 462, 463, 466, 467, 468, 469;

    474, до якої відноситься і ВОС 473, 476, 477, 479, 480, 481.

    Водночас інформуємо, що не підлягають бронюванню, у визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2023 року № 76(із змінами) порядку:

    військовозобов’язані, які мають посвідчення про відстрочку від призову на військову службу на період мобілізації та на воєнний час, оформлені відповідно до Порядку бронювання військовозобов’язаних за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування та підприємствами, установами і організаціями на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 лютого 2015 року № 45 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 року № 12);

    які не перебувають у трудових відносинах з підприємством;

    які не перебувають на військовому обліку військовозобов’язаних (призовники (до 27 років); особи, які досягли граничного віку перебування у запасі; особи, які за станом здоров’я визнані непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку; не мають військових звань та або військово-облікових спеціальностей, тощо);

    які мають дефіцитну для Збройних Сил України військово-облікову спеціальність;

    які не підлягають призову на військову службу під час мобілізації на підставі статті 23 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”.

    ! Не погоджуються Міністерством оборони України посади працівників, які не є визначальними для забезпечення сталого функціонування підприємств, галузей і не є дефіцитними на ринку праці та які можуть бути замінені громадянами-невійськовозобов’язаними або які не відносяться до професій, що забезпечують виробництво продовольства (різноробочий, підсобний робітник, робітник фермерського господарства, робітник з благоустрою, робочий току, робітник з догляду за тваринами, прибиральник територій, прибиральник службових приміщень, сторож, двірник, транспортувальник, вантажник, фахівець з оперативного реагування, радник генерального директора, старший менеджер господарського відділу, менеджер з питань регіонального розвитку, девізійний менеджер в оптовій торгівлі, менеджер з роздрібної торгівлі, менеджер з маркетингу, менеджер з продажів, інспектор з охорони, старший охоронець, охоронець, черговий, комірник, помічник комірника, диспетчер, вагар, маляр, штукатур, лицювальник-плиточник, оброблювач птиці, оброблювач риби, оброблювач ковбасних виробів, свинар, зливальник-розливальник, грибовод, кухар, пекар, готувач кормів, годувальник великої рогатої худоби, доглядач великої рогатої худоби, завідувач агромагазином, підприємець, фахівець з методів розширення ринку збуту, фахівець з обліку договорів, помічник друкаря, експерт, керівник сервісу, комплектувальник, юрисконсульт, член наглядової ради, член громадської організації, продавець продовольчих товарів, укладальник-пакувальник, молодший програміст, начальник відділу, обліковець, робітник, комплектувальник, консультант, кур’єр, підмінний слюсар, інспектор з кадрів, брокер, виконавець робіт, помічник архіваріуса, фахівець, діловод, заправник, заготівник основи для мийних засобів, юрист, помічник лісничого, робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків, завідувач складу, фахівець з організації майнової та особистої безпеки, маркувальник, головний консультант, робітник з комплексного обслуговування сільськогосподарського виробництва, комірник, головний радник з питань безпеки підприємства, приймальник молочної сировини, торгівельний представник, овочівник, провідний фахівець та фахівець із земельних питань, адміністратор системи, помічник керуючого відділенням тощо).

    Увага! Пропозиції, у яких відсутні необхідні дані про військові звання та військово-облікові спеціальності військовозобов’язаних, а також не правильно заповнені, не заповнені строчки чи клітинки в таблиці Ехсеl або включені посади, які не є дефіцитними на ринку праці, не розглядатимуться Міністерством аграрної політики та продовольства України та повертаються на доопрацювання.

    З метою оперативного прийняття рішення Міністерства економіки України щодо бронювання військовозобов’язаних просимо врахувати вимоги Мінекономіки та рекомендації Міністерства оборони України при поданні Пропозицій.

    Листи без урахування вищезазначеної інформації не розглядатимуться Міністерством аграрної політики та продовольства України.

    ЗВЕРТАЄМО УВАГУ НА ЗМІНИ ЩОДО ПОДАННЯ ПРОПОЗИЦІЙ!

    Пропозиції надсилаються підприємством до органу державної влади, іншого державного органу за відповідною сферою управління та за галузевою ознакою або у разі, якщо підприємство виконує завдання в інтересах такого органу (наприклад, укладений договір (контракт) або до обласної військової адміністрації за територіальним принципом.

    . Відповідно до постанови КМУ від 27 січня 2023 року (№76) бронювання може застосовуватися до представників органів державної влади та органів місцевих рад, а також до:

    • працівникам підприємств, установ та організацій, яким встановлені мобілізаційні завдання (замовлення).
    • працівникам підприємств, установ, організацій, які здійснюють виробництво товарів, виконання робіт та послуг, необхідних для забезпечення потреб ЗСУ та інших військових формувань
    • працівникам підприємств, установ, організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Забронювати можна лише 50% військовозобов'язаних і лише терміном трохи більш як 6 місяців.

    ---

    якщо навіть Знятий з обліку за строковою службою(в мирний час), не означає , що вас виключили і з резервістів.

    повинно бути - виключений з військового обліку взагалі(підгрупа А за Вашою статтею розкладу хвороб) , та підстава , що ви зазначили може свідчити лише про відстрочку, якщо комісія ВЛК не встановить поліпшення у здоров ї.

    С уважением, Константин Гончаренко

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня, Дмитре!

    Не підлягають бронюванню працівники:

    • які мають дефіцитні військово-облікові спеціальності;
    • призовники (чоловіки до 27 років, які не стоять на обліку військовозобов'язаних, не проходили строкову службу або військову кафедру);
    • військовозобов'язані, які мають відстрочку згідно ст.23 ЗУ "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"
    • чоловіки, які виключені з військового обліку.

    Відмітка про обмежену придатність ставиться у військово-обліковий документ (військовий квиток або тимчасове посвідчення). Згідно законодавства вона не є перешкодою для бронювання працівника. Вам у відділі кадрів потрібно уточнити на підставі якого документу вони не бронюють працівників з такою відміткою.

    При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Дмитро!

    МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

    ЛИСТ

    від 20.03.2023 р. № 2704-22/11985-07

    Щодо бронювання працівника, який працює за сумісництвом

    Мінекономіки розглянуло Ваш лист щодо надання роз’яснень з окремих питань бронювання військовозобов’язаних згідно з вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2023 № 76 “Деякі питання реалізації положень Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” щодо бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час” (далі – Постанова) та в межах компетенції повідомляє.

    Стосовно визначення кількості військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню

    Відповідно до пункту 5 Порядку бронювання військовозобов’язаних за списком військовозобов’язаних під час дії воєнного стану (далі – Порядок), затвердженого Постановою, кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню та займають посади п’ятої – сьомої категорій посад в органах місцевого самоврядування, повинна становити 50 відсотків кількості військовозобов’язаних органу місцевого самоврядування на дату подання списку.

    Відповідно до пункту 2.1 Інструкції зі статистики працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 № 286, в облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які уклали письмово трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше, а також власники підприємства, якщо, крім доходу, вони отримували заробітну плату на цьому підприємстві.

    Водночас, Постанова не містить обмежень, щодо бронювання працівників, які працюють за сумісництвом.

    Отже, у разі наявності укладеного встановленим порядком трудового договору (контракту) між підприємством та працівником, його бронювання на період мобілізації та на воєнний час здійснюється у порядку, визначеному Постановою.

    Щодо можливості бронювання працівників віком до 27 років (призовників) та громадян України, які проходять військову службу

    Згідно з частиною дев’ятою статті 1 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу”, щодо військового обов’язку громадяни України поділяються на такі категорії:

    • допризовники – особи, які підлягають приписці до призовних дільниць;
    • призовники – особи, приписані до призовних дільниць;
    • військовослужбовці – особи, які проходять військову службу;
    • військовозобов’язані – особи, які перебувають у запасі для комплектування Збройних Сил України та інших військових формувань на особливий період, а також для виконання робіт із забезпечення оборони держави;
    • резервісти – особи, які проходять службу у військовому резерві Збройних Сил України, інших військових формувань і призначені для їх комплектування у мирний час та в особливий період.

    Оскільки, відповідно до Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію”, бронюванню підлягають військовозобов’язані (статті 25 цього Закону), призовники, а також громадяни України, які проходять військову службу (військовослужбовці), бронюванню не підлягають.

    Крім того, бронюванню не підлягають громадяни України, які виключені з військового обліку.

    Стосовно визначення кількості військовозобов’язаних державних органів та органів місцевого самоврядування, які підлягають бронюванню

    Кількість військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню та займають посади в органах державної влади, інших державних органах, органах державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, крім військовозобов’язаних, які займають посади державної служби категорій “А” та “Б”, керівники міністерств та їх заступники, керівники державних органів, органів державного управління, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, та їх заступники, керівники самостійних структурних підрозділів таких органів та їх заступники, а також працівники патронатних служб, повинна становити 50 відсотків кількості військовозобов’язаних зазначених органів на дату подання списку.

    Кількість військовозобов’язаних органів місцевого самоврядування, які підлягають бронюванню та займають посади п’ятої – сьомої категорій посад в органах місцевого самоврядування, повинна становити 50 відсотків кількості військовозобов’язаних органу місцевого самоврядування на дату подання списку.

    Інші умови та обмеження щодо чисельності військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, Постановою не визначено.

    Щодо процедури визначення підприємства критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період

    Визначення підприємства критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період здійснюється відповідно до Порядку та критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період (далі – Критерії), затверджених Постановою.

    Зокрема, відповідно до пункту 5 Критеріїв центральний орган виконавчої влади, інший державний орган, орган державного управління, юрисдикція якого поширюється на всю територію України (за сферою управління чи галуззю національної економіки), або обласна (Київська міська) військова адміністрація, на території юрисдикції яких розташовано підприємство, установа, організація (далі – підприємство), до якого надійшло звернення підприємства, зобов’язаний розглянути його на відповідність підприємства критеріям, зазначеним у пункті 2 Критеріїв, та за результатами розгляду прийняти одне з таких рішень:

    • про відповідність підприємства критеріям, зазначеним у пункті 2 Критеріїв, і визначення його критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період;
    • про невідповідність підприємства критеріям, зазначеним у пункті 2 Критеріїв.

    Копію рішення про відповідність підприємства критеріям, зазначеним у пункті 2 Критеріїв, і визначення його критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період орган, зазначений у пункті 5 Критеріїв, надсилає до Мінекономіки та Генерального штабу Збройних Сил України (СБУ, Служби зовнішньої розвідки України) (пункт 7 Критеріїв).

    Отже, процедура бронювання військовозобов’язаних підприємства передбачає, зокрема, попереднє визначення такого підприємства критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.

    Стосовно відповідальності керівників органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій

    Відповідно до статті 26 Закону України “Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію” відповідальність за організацію мобілізаційної підготовки та стан мобілізаційної готовності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, адміністративно-територіальних одиниць і населених пунктів, Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту та підприємств, установ і організацій покладається на відповідних керівників.

    Посадові особи, винні в порушенні законів України та інших нормативно-правових актів з питань мобілізаційної підготовки та мобілізації, а також громадяни за невиконання своїх обов’язків щодо мобілізаційної підготовки та мобілізації несуть відповідальність згідно із законом.

    Водночас повідомляємо, що цей лист не є нормативно-правовим актом, має роз’яснювальний характер і не встановлює правових норм.

    ...

    И среди них есть пункт:"- З відміткою про непридатість у мирний час"Может кто сможет подсказать, что это на отметка такая, как она выглядит и т.д.?

    ЦЕ ВІДМІТКА ПРО ВИЗНАННЯ ВАС НЕПРИДАТНИМ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ У МИРНИЙ ЧАС ЗА НАКАЗОМ № 402.

    И почему вообще таких бронировать нельзя? Ведь как бы они такие де люди и если их мобилизуют, то это так же отразится на работе.

    ТАКИХ БРОНЮВАТИ МОЖНА, НЕ РОЗУМІЮ, В ЧОМУ ПРОБЛЕМА. МОЖЛИВО У ВАС ДЕФІЦИТНА ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВА СПЕЦІАЛЬНІСТЬ.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Богданов Микита

    Добрый день. Скорее всего ваш отдел не правильно понял постановление КМУ о бронировании и перепутали эту отметку с отметкой об исключении с учета. Если вам старше 27 лет, тогда необходим ваш военный билет со званием и специальностью (ВОС). Если этого нету, тогда не смогут вас указать в список на бронирование. Обращайтесь.

    Степанов Михайло Леонідович

    Вітаю. Может кто сможет подсказать, что это на отметка такая, как она выглядит и т.д.?

    Це відмітка знаходиться у військовому квитку.

    И почему вообще таких бронировать нельзя? Ведь как бы они такие де люди и если их мобилизуют, то это так же отразится на работе

    Таких людей можно бронювати.

    З повагою. для подальшої співпраці натискайте "Звернутися" або закрийте питання натиснувши галочку.

    Крикун Сергій  Павлович

    Доброго вечора, пане Дмитре! Взагалі, такі дії адміністрації є незаконними, категорії працівників для бронювання з підстав придатності до військової служби ні Законом про мобілізацію (ст.25; https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#n460), ні Порядком бронювання військовозобов’язаних (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/76-2023-%D0%BF...) не передбачені і є самоправством. З іншої сторони, цей запис про непридатність до військової служби у мириний час стосується осіб, що оглянуті на ВЛК за гр.І, тобто осіб, що є призовниками. Але на даний час до мобілізації призовники не підлягають, підлягають військовозобов'язані, особи за віком 27 і старше років, особи що оглядаються на ВЛК за гр.ІІ. Тому з таким записом та віком особа не буде, не має бути мобілізована.


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України