Задайте вопрос юристу

829 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Международное право, 03 июня 2023, вопрос №86280 150₴

реєстрація місця проживання

Добрий день! Я хочу прописати свого чоловіка іноземця військовослужбовця, який служить за контрактом в ЗСУ і наразі перебуває на Сході України. В ЦНАП, мені сказали, що для реєстрації місця проживання обов'язково потрібна посвідка на тимчасове проживання. Вони керуються Постановою 256 від 07.02.2022 р., а також ЗАКОНОМ УКРАЇНИ
"Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні". Проблема в тому, що моєму чоловіку в міграційній службі відмовили надати посвідку на тимчасове проживання, посилаючись на Статтю 4 частину 19 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" згідно з яким військовий квиток прирівнюється до посвідки. Цитата з офіційної відмови міграційної служби: "Таким чином військовий квиток, отриманий іноземцем або особою без громадянства, які проходять службу в Збройних Силах України за контрактом, по своїй правовій суті є документом, тотожним із посвідкою на тимчасове проживання, та діє протягом строку, на який укладено контракт." Тобто, військовий квиток надає всі ті ж самі права та гарантії, що й посвідка? Якщо я правильно зрозуміла, то ЦНАП не має права відмовити у реєстрації місця проживання мого чоловіка без посвідки але при наявності військового квитка? В ЦНАПі я сказала про цей закон, але там сеодно наполягають на тому, що потрібна посвідка. Як врегулювати це питання? На які закони посилатися? Куди звертатися? Вимагати у міграційної служби посвідку? Тоді на яких підставах? Чи можливо можна якось законодавчо довести, що ЦНАП повинен оформити прописку без наявності посвідки, але при наявності військового квитка?
Завчасно дякую за відповідь!

Ответы юристов (7)

    Дерій Владислав Олегович
    33.3%

    Доброго дня, Тамаро!

    Посвідку чоловіку не видадуть, тому що військовий квиток дає ті ж самі права і гарантії, що і посвідка на тимчасове проживання.

    Ваше питання потрібно вирішувати в ЦНАПі.

    Згідно ст.5 Закону України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні"

    Законними підставами перебування на території України іноземців та осіб без громадянства для реалізації своїх прав на свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні є підстави, встановлені Законом України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" або Законом України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

    Іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, мають право на вибір житла, в якому вони бажають проживати, крім обмежень, встановлених статтею 13 цього Закону.

    Зокрема пунктом 19 ст.4 ЗУ «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» передбачено, що іноземці та особи без громадянства, які в установленому порядку уклали контракт про проходження військової служби у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту, Національній гвардії України, вважаються такими, які на законних підставах тимчасово проживають на території України на період дії контракту про проходження військової служби у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту, Національній гвардії України. Тимчасове проживання на території України таких іноземців та осіб без громадянства підтверджується військовим квитком рядового, сержантського і старшинського складу.

    Згідно п. 27. Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування)Реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється під час особистого відвідування органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг) за адресою житла незалежно від форми власності.

    28. У разі коли особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, реєстрація місця проживання (перебування) може бути здійснена за зверненням законного представника або представника на підставі довіреності, посвідченої в установленому законом порядку (далі - представник).

    35. Для реєстрації місця проживання (перебування) особа або її законний представник (представник), уповноважена особа житла або уповноважена особа спеціалізованої соціальної установи, закладу для бездомних осіб, іншого надавача соціальних послуг з проживанням подає:

    1) заяву за формою згідно з додатками 2, 3 і 8;

    2) паспортний документ особи або довідку про звернення за захистом в Україні (для осіб, які реєструють місце перебування);

    3) свідоцтво про народження (для дітей віком до 14 років), крім іноземців та осіб без громадянства, або документ про реєстрацію народження, виданий компетентним органом іноземної держави і легалізований у встановленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов’язковість якого надана Верховною Радою України;

    4) довідку про реєстрацію особи громадянином України (у разі здійснення вперше реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років, у свідоцтві про народження якої зазначено, що батьки або один із батьків є іноземцем чи особою без громадянства);

    5) документи, що підтверджують:

    право на проживання (перебування) в житлі, зокрема свідоцтво про право власності, ордер, договір оренди (найму, піднайму), договір найму житла у гуртожитку (для студентів), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші підтверджуючі документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється за згодою власника (співвласників) житла, наймача та членів його сім’ї, уповноваженої особи житла (зазначені документи та згода не вимагаються під час реєстрації місця проживання (перебування) малолітніх та неповнолітніх дітей за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) батьків або законних представників (представників), або одного з них;

    6) відомості або документ, що підтверджує сплату адміністративного збору (не подається у разі здійснення реєстрації місця перебування);

    7) військово-обліковий документ (для громадян України, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку).

    Отже, чоловік, який є іноземцем та служить в ЗСУ має право зареєструвати своє місце проживання за наявності військового квитка, адже військовий квиток ЗСУ - є документом, що підтверджує законне перебування на території України. Чоловік може самостійно або через представника (оформивши довіреність) подати заяву з необхідними документами до ЦНАП.

    У разі отримання відмови - потрібно вимагати саме письмову відмову та оскаржити її у судовому порядку.

    При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!

    Иванюк Руслан Эдуардович

    Вітаю, вам треба подати заяву з копією відповіді ДМС, про не видачу вам посвідки на тимчасове міце проживання у з в'язку наявності військового квитка. У разі відмови отримайте офіційну відмову після чого ви маєте право звенутись до адміністративного суду з позовом про скасування рішення та забов'язання вчинити певні дії.

    Іноземці-військовослужбовці

    Відповідно до ч. 19 статті 4 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», іноземці та особи без громадянства, які в установленому порядку уклали контракт про проходження військової служби у Збройних Силах України, вважаються такими, які на законних підставах тимчасово проживають на території України на період дії контракту про проходження військової служби у Збройних Силах України. Тимчасове проживання на території України таких іноземців та осіб без громадянства підтверджується військовим квитком рядового, сержантського і старшинського складу. Звертатися до міграційної служби для оформлення будь-яких додаткових документів на тимчасове проживання в Україні у цьому випадку не потрібно

    Якщо залишилися питання натискайте кнопку звернутися.

    Иванюк Руслан Эдуардович

    Також РЕКОМЕНДУЮ Звернутися до Виконкому міської ради з даним питанням,(Скарга або Зверненя) нехай вони пояснять норми закону працівнику ЦНАП. Закон має більшу юридичну силу ніж постанова, тому дії ЦНАП не правомірні.

    Конституція України

    ЗУ Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні

    Стаття 5. Законні підстави перебування на території України іноземців та осіб без громадянства

    Законними підставами перебування на території України іноземців та осіб без громадянства для реалізації своїх прав на свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні є підстави, встановлені Законом України "Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства" або Законом України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".

    Іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, мають право вільно та безперешкодно за своїм бажанням пересуватися територією України у будь-якому напрямку, у будь-який спосіб, у будь-який час, крім обмежень, встановлених статтею 12 цього Закону.

    Іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України, мають право на вибір місця проживання, крім обмежень, встановлених статтею 13 цього Закону.

    Згідно зі статтею 6 цього Закону будь-який громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, зобов’язані протягом десяти днів після прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.

    Відповідно до ч. 19 статті 4 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», іноземці та особи без громадянства, які в установленому порядку уклали контракт про проходження військової служби у Збройних Силах України, вважаються такими, які на законних підставах тимчасово проживають на території України на період дії контракту про проходження військової служби у Збройних Силах України. Тимчасове проживання на території України таких іноземців та осіб без громадянства підтверджується військовим квитком рядового, сержантського і старшинського складу. Звертатися до міграційної служби для оформлення будь-яких додаткових документів на тимчасове проживання в Україні у цьому випадку не потрібно

    Якщо залишилися питання натискайте кнопку звернутися.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Тамаро!

    ВІДМОВА ЦНАПу є незаконною. Якщо чоловік є іноземцем і проходить військову службу на території України. його військового квитка цілком достатньо.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, № 19-20, ст.179)

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3773-17#Text

    Стаття 4. Підстави для перебування іноземців та осіб без громадянства на території України

    ...

    19. Іноземці та особи без громадянства, які в установленому порядку уклали контракт про проходження військової служби у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту, Національній гвардії України, вважаються такими, які на законних підставах тимчасово проживають на території України на період дії контракту про проходження військової служби у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту, Національній гвардії України. Тимчасове проживання на території України таких іноземців та осіб без громадянства підтверджується військовим квитком рядового, сержантського і старшинського складу.

    ПОДАВАЙТЕ ЗАЯВУ ТА ДОКУМЕНТИ ТА У ВИПАДКУ ВІДМОВИ ОТРИМУЙТЕ ПИСЬМОВУ ВІДПОВІДЬ. ДАЛІ ЦЮ ВІДПОВІДЬ МОЖНА БУДЕ ОСКАРЖУВАТИ.

    Гончаренко Константин
    33.3%

    Доброго дня!

    Отримайте письмову выдповыдь ДМС , подайте заяву до ЦНАПу додайте відповідь ДМС та воєнний квиток і нехай реєструють , або надають відмову письмово для оскарження у суді з зобов язанням вчинити певні діі з реєстрації особи.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства

    Стаття 4. Підстави для перебування іноземців та осіб без громадянства на території України

    пункт 19. Іноземці та особи без громадянства, які в установленому порядку уклали контракт про проходження військової служби у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту, Національній гвардії України, вважаються такими, які на законних підставах тимчасово проживають на території України на період дії контракту про проходження військової служби у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту, Національній гвардії України. Тимчасове проживання на території України таких іноземців та осіб без громадянства підтверджується військовим квитком рядового, сержантського і старшинського складу.

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко

    Айвазян Юрий Климентьевич

    Доброго дня, Тамара!

    Порядок реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи, передбачений правилами, що затверджені Постановою Кабінету Міністрів України, № 207 від 2 березня 2016 року, Постановою КМУ від 7 лютого 2022 р. № 265 про «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад», а також Законом України "Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні". Відповідно до правил реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи здійснюється виконавчим органом районної у місті ради на території відповідно-територіальної одиниці.

    Крім того, порядок реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи з іноземним громадянством, передбачений Законом України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» (далі - Закон).

    Іноземці або особи без громадянства, які постійно або тимчасово проживають на території України, зобов'язані протягом 30 календарних днів після знаття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Дані правила також застосовується до іноземців, або осіб без громадянства, які отримали посвідку на тимчасове місце проживання. В даному випадку, іноземець повинен зареєструвати своє місце проживання за адресою, який був вказаний при поданні документів в Державну міграційну службу України як адреса тимчасового перебування. Після реєстрації місця проживання іноземця, ця адреса зазначається в посвідці на тимчасове/постійне місце проживання.

    Реєстрація місця проживання/перебування або знаття з реєстрації місця проживання іноземця здійснюється в день подання іноземцем або його представником за довіреністю документів та може відбуватись одночасно із зняттям з попереднього місця проживання. Слід пам'ятати, що реєстрація місця проживання іноземця, відбувається тільки за однією адресою, але законодавством не встановлено обмежень реєстрації місця проживання декількома особами за однією і тією ж адресою.

    Відповідно до статті 6 Закону України “Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні”, іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані зареєструвати своє місце проживання.

    У разі якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, реєстрація може бути здійснена за зверненням її законного представника або представника на підставі довіреності, посвідченої в установленому законом порядку.

    Для реєстрації особа або її представник подає органу реєстрації (у тому числі через центр надання адміністративних послуг):

    письмову заяву;

    документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Якщо дитина не досягла 16-річного віку, подається свідоцтво про народження;

    квитанцію про сплату адміністративного збору;

    документи, що підтверджують право на проживання в житлі, перебування або взяття на облік у спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, проходження служби у військовій частині, адреса яких зазначається під час реєстрації;

    військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);

    заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).

    У разі подання заяви представником особи додатково подаються:

    документ, що посвідчує особу представника;

    документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

    Реєстрація місця проживання особи за заявою законного представника здійснюється за згодою інших законних представників. У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування). Забороняється вимагати для реєстрації місця проживання подання особою інших, ніж передбачених цією статтею, документів.

    Нарешті згідно пункту 19 статті 4 Закону, яка регулює підстави для перебування іноземців та осіб без громадянства на території України:

    «Іноземці та особи без громадянства, які в установленому порядку уклали контракт про проходження військової служби у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту, Національній гвардії України, вважаються такими, які на законних підставах тимчасово проживають на території України на період дії контракту про проходження військової служби у Збройних Силах України, Державній спеціальній службі транспорту, Національній гвардії України. Тимчасове проживання на території України таких іноземців та осіб без громадянства підтверджується військовим квитком рядового, сержантського і старшинського складу».

    ВИСНОВОК:

    Отже для отримання прописки військовослужбовцю іноземцю або його довіреній особі достатньо подати до Центру надання адміністративних послуг перелічені вище документи. При тому за відсутності посвідки про тимчасове або постійне проживання Ваш чоловік надає свій військовий квиток (та по можливості копію контракту), який в даному випадку таку посвідку замінює.

    Письмова відмова ЦНАП у реєстрації чоловіка надає йому право оскаржити це рішення, оскільки він є особою, яка законно знаходиться на території України й відповідно може користатися усіма правами громадянина України.

    Скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду (ст. 16 Закону України «Про звернення громадян»)..

    Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

    Стаття 18 Закон України "Про звернення громадян" визначає , що громадянин, який звернувся із скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб має право:

    особисто викласти аргументи особі, що перевіряла скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяві;

    знайомитися з матеріалами перевірки;

    подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає скаргу;

    бути присутнім при розгляді скарги;

    користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;

    одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги;

    висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги;

    вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

    В оскарженні відмови у реєстрації я можу Вам без проблем допомогти!

    Якщо виникнуть додаткові питання або бажання отримати мою допомогу, зверніться до мене персонально, натиснувши кнопку «звернутись» біля мого фото.

    Пуха Наталія ТендерОк
    33.3%

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Механізм здійснення декларування/реєстрації місця проживання (перебування), зміни місця проживання, зняття із задекларованого/ зареєстрованого місця проживання (перебування), скасування декларування/ реєстрації місця проживання (перебування) визначає Порядок декларування та реєстрації місця проживання (перебування), який також встановлює форми необхідних для цього документів.

    Декларування/реєстрація місця проживання (перебування), зняття із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), зміна місця проживання (перебування), скасування декларування/реєстрації місця проживання (перебування) особи, видача витягу з реєстру територіальної громади, здійснюється органом реєстрації на території територіальної громади, на яку поширюються повноваження відповідного виконавчого органу сільської, селищної або міської ради.

    Особа одночасно може мати лише одне задеклароване або одне зареєстроване місце проживання (перебування). З моменту набрання чинності Законом № 1871-IX, відомості про задеклароване/зареєстроване місце проживання (перебування)/зняте із задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування) особи під час здійснення органом реєстрації відповідної реєстраційної дії до документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, або документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус, не вносяться.

    У зв’язку з прийняттям Урядом 7 лютого 2022 року постанови № 265 «Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад», втратила чинність постанова Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру».

    Так, зокрема, довідка про реєстрацію місця проживання особи, а також довідка про зняття з реєстрації місця проживання, форми яких були наведені у додатках 13, 16, відповідно, до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 року № 207, також втратили чинність.

    Декларування місця проживання особи здійснюється шляхом подання в електронній формі засобами Єдиного державного веб-порталу електронних послуг декларації про місце проживання, виключно у житлі приватної форми власності за умови внесення відомостей про це житло до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а також у гуртожитку, що не належить особі на праві власності, спільної власності (спільної часткової або спільної сумісної власності), за умови надання згоди уповноваженої особи з управління (утримання) гуртожитку, що належить до сфери управління підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності.

    Тоді як, реєстрація місця проживання (перебування) особи – це внесення за заявою про реєстрацію місця проживання (перебування), поданою особою в паперовій формі, до реєстру територіальної громади інформації про місце проживання (перебування) особи.

    Реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється за заявою такої особи, поданою в паперовій формі до органу реєстрації або через центр надання адміністративних послуг, за адресою житла будь-якої форми власності.

    Успіхів


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України