Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Армия и мобилизация, 10 июля 2023, вопрос №88100 500₴

Наслідки виїзду по Шляху

Яке може бути максимальне покарання хлопцю, який виїхав з України по Шляху, і не повернеться до перемоги? Чи може бути якась кримінальна справа?
24 роки, не служив, та не був на військовій кафедрі (тож ще не війьсовозабов'язаний, як я зрозумів), тому ухилення від мобілізації (336) тут наче не можна буде зробити, а чогось іншого у поточному законодавстві здається нема

Ответы юристов (12)

    Гончаренко Константин
    12%
    Гончаренко Константин 9 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    відповідальність поки не встановлена , але у разі якщо Ви не станете на консульський облік то буде штраф за порушення правил обліку ст. 210 Купап - 510-1700 грн , але протокол без вас не випишуть , там потрібна ваш підпис , або запис про незгоду та оскарження.

    ПРОТЕ ДІЇ ЦИХ СТАТЕЙ З КУпАП ТА ККУ АЖ НІЯК НЕ ПОШИРЮЮТЬСЯ НА ЛЮДЕЙ, що знаходились у ситуації, коли вимушені були захищати своє життя і волю або життя і волю близьких їм людей чи інших осіб. Про це недвозначно говорить стаття 39 Кримінального кодексу України, яка має назву «Крайня необхідність»:

    «1. Не є злочином заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам у стані крайньої необхідності, тобто для усунення небезпеки, що безпосередньо загрожує особі чи охоронюваним законом правам цієї людини або інших осіб… …якщо цю небезпеку в даній обстановці не можна було усунути іншими засобами і якщо при цьому не було допущено перевищення меж крайньої необхідності.

    3. Особа не підлягає кримінальній відповідальності за перевищення меж крайньої необхідності, якщо внаслідок сильного душевного хвилювання, викликаного небезпекою, що загрожувала, вона не могла оцінити відповідність заподіяної шкоди цій небезпеці.».

    Стан крайньої необхідності виникає за наявності відповідної підстави, яка характеризується двома елементами:

    1) Небезпекою, що безпосередньо загрожує правоохоронюваним інтересам особи, суспільства або держави.

    2) Обстановкою, що свідчить про неможливість усунення цієї небезпеки іншими засобами, крім заподіяння шкоди таким же правоохоронюваним інтересам.

    Наявності однієї лише небез­пеки ще недостатньо для виникнення стану крайньої необхідності. Цей стан тому і визнається станом крайньої необхідності, що викликається такою обстановкою, за якої особа вимушена вдатися до заподіяння шкоди правоохоронюваним інтересам як до останнього, крайнього засобу усунення небезпеки, що загрожує.

    У цьому випадку наявні обидва елементи стану крайньої необхідності.

    З повагою, Костянтин Гончаренко

    Иванюк Руслан Эдуардович
    Иванюк Руслан Эдуардович 9 месяцев назад

    Юрист, г. Киев, 7 лет опыта

    ВІтаю, якщо чоловік не отримував не повістку не мобілізаційне розпорядження. Будь яка відповідальність відсутня.

    НАТИСКАЙТЕ КНОПКУ ЗВЕРНУТИСЯ І Я ВАМ ДОПОМОЖУ

    Корнійчук Євген Іванович
    6%

    Доброго дня, на даний момент будь яка відповідальність за не повернення по системі шлях не встановлена законом.

    Якщо хлопець виїде, і після чого приймуть якусь відповідальність. Хлопця це ні яким чином не коснеця, це передбачено Ст 58 Конституції України.

    Стаття 58.Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи. Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    12%

    Доброго дня, Кириле!

    Наразі жодної відповідальності за неповернення у системі Шлях українським законодавством не передбачено. Хіба що можете отримати адміністративний штраф за порушення правил військового обліку згідно статті 210-1 КУпАП.

    Розмір штрафу визначений у неоподатковуваних мінімумах доходів громадян. Він становить:

    • для фізичних осіб (відповідальних осіб за ведення військового обліку) від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 - 3 400 грн);

    • для посадових осіб (керівників) - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 -5 100 грн).

    В той самий час може постраждати підприємство, під проводом якого Ви перетинали кордон.

    Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2022 р. № 615 Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 і від 3 березня 2022 р. № 194

    "У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном, установлених цим пунктом, Укртрансбезпека може припинити доступ відповідного ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних системУкртрансбезпеки на три місяці.

    Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки приймається комісією, до складу якої можуть залучатися представники Мінінфраструктури та інших органів державної влади.

    Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки затверджується наказом Голови Укртрансбезпеки.

    Наказ про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки оприлюднюється наступного дня після його видання на офіційному веб-сайті Укртрансбезпеки та надсилається ліцензіату на електронну адресу (у разі наявності), що міститься в ліцензійній справі.

    У разі непідтвердження мети поїздки уповноважені службові особи Держприкордонслужби відмовляють особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, в перетинанні державного кордону в порядку, визначеному частиною першою статті 14 Закону України “Про прикордонний контроль".

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото!

    Степанов Михайло Леонідович
    10%

    ВІтаю.Будь яка відповідальність не встановлена законом. ВІдповідальність може бути, лише у тому випадку якщо хлопець отримував повістки і не з'явився.

    Відповідальність за нез’явлення за повісткою про виклик до військкомату

    ◇ За порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію винна особа може бути пртягнута до адміністративної відповідальності відповідно до статті 2101 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП).

    Національній поліції України надано право здійснювати адміністративне затримання військовозобовʼязаних при порушенні законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію та доставляти їх до територіального центру комплектування та соціальної підтримки (статті 259 та 262 КУпАП, частина третя статті 38 Закону України "Про військовий обовʼязок і військову службу").

    ◇ За ухилення від призову на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, винну особу може бути притягнуто до кримінальної відповідальності за статтею 335 Кримінального кодексу України.

    ◇ Статтею 336 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність за ухилення від призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період, на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період.

    Для співпраці натискайте кнопку звернутися.

    Кирда Вячеслав Володимирович
    12%

    Вітаю.

    НАРАЗІ СКЛАДУ ЗЛОЧИНУ АБО СКЛАДУ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ У ВКАЗАНИХ ДІЯХ НЕМАЄ. ТА І ВЗАГАЛІ ПИТАННЯ НЕ ВРЕГУЛЬОВАНЕ НА ДАНИЙ МОМЕНТ, А ЗАЛИШАЄТЬСЯ НА РІВНІ ДОПИСІВ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ ПРО НЕПОВТОРНІСТЬ ПОКАРАННЯ ДЛЯ ТИХ, ХТО ВИЇХАВ ПО ШЛЯХУ ТА ВЧАСНО НЕ ПОВЕРНУВСЯ.

    ПРЕДСТАВНИКИ ОРГАНІВ ВЛАДИ ЗАЯВЛЯЮТЬ, ЩО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОБОВ'ЯЗКОВО БУДЕ. ОДНАК, ПОВТОРЮСЬ, З ЮРИДИЧНОЇ ТОЧКИ ЗОРУ КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ДАНОЇ СИТУАЦІЇ НЕМОЖЛИВА.

    ТОЕРТИЧНО МОЖНА ЛИШЕ РОЗГЛЯНУТИ СТАТТЮ 336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ:

    ЯКЩО РОЗГЛЯДАТИ КРИМІНАЛЬНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА СТАТТЕЮ 336, ТО ЗАЗНАЧУ НАСТУПНЕ:

    Безпосередній об’єкт цього злочину збігається з об’єктом ухилення від призо­ву на строкову військову службу (див. коментар до ст. 335 КК). Суспільна небезпеч­ність ухилення від призову за мобілізацією обумовлена тим, що мобілізація пов’язується з умовами особливого періоду в державі - із загрозою нападу, небезпекою державній незалежності України. Стаття 3 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» в редакції від 13 травня 1999 р. (ВВРУ. - 1999. - № 27. - Ст. 221) визна­чає мобілізацію як комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведен­ня національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, Збройних Сил, інших військових фор­мувань, сил цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Відповідно до цього Закону цільова мобілізація у мирний час може проводитися з метою ліквіда­ції наслідків стихійного лиха, аварій та катастроф.

    ...

    Суб’єкт - особа що підлягає мобілізації. Відповідно до ст. 19 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» це: військовозобов’язані, що знахо­дяться в запасі, та громадяни, що підлягають на час мобілізації призову на військову службу і отримали мобілізаційні посвідчення (повістки).

    ТОМУ ДАНА СТАТТЯ НЕ ПІДХОДИТЬ, АДЖЕ ВІДСУТНІЙ ФАКТ ОТРИМАННЯ "БОЙОВОЇ ПОВІСТКИ" АБО МОБІЛІЗАЦІЙНОГО РОЗПОРЯДЖЕННЯ.

    ВРАХОВУЮЧИ ВИМОГ СТАТТІ 58 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ, В ПОДАЛЬШОМУ ІНКРИМІНУВАТИ ВАМ ТУ ЧИ ІНШУ СТАТТЮ ВЖЕ НЕ ЗМОЖУТЬ.

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141)

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

    Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

    Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.

    Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!

    Дерій Владислав Олегович
    12%

    Доброго дня!

    Якщо Ви, як водій, по системі "Шлях" не повернулися у термін зазначений в дозволі, Укртрансбезпека має право заборонити перевізнику або фонду використовувати систему. А для Вас зі сторони прикордонної служби ніяка відповідальність не передбачена.

    З боку ТЦК можлива адміністративна відповідальність за порушення правил військового обліку ( ст.210 КУпАП у вигляді штрафу 850 грн), якщо ТЦК стане відомо, що Ви перебували за кордоном більше трьох місяців та не стояли на консульському обліку або порушували інші пункти правил.

    Якщо Ви отримали повістку та без поважної причини не з'явилися до ТЦК, а потім виїхали за кордон - можлива адміністративна відповідальність за ст.210-1 КУПаП.

    Розгляд справи про про адміністративне правопорушення повинен відбуватися у Вашій присутності, без Вас справа може бути розглянутою лише у випадках, коли є дані про те, що Вас своєчасно сповістили про місце і час розгляду справи і якщо від Вас не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

    Згідно ст.288 КУпАП постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

    Кримінальна відповідальність у Вашому випадку не передбачена.

    При необхідності більш детального обговорення питання - натискайте "Звернутися"! Всього доброго!

    Адвокат Евгений Александрович
    12%

    Доброго вечора, Кирил.

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):

    Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)

    "Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

    Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.

    Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь".

    КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2013, № 9-10, № 11-12, № 13, ст.88):

    Кримінальний процесуальний к... | від 13.04.2012 № 4651-VI (rada.gov.ua)

    "Стаття 17. Презумпція невинуватості та забезпечення доведеності вини

    1. Особа вважається невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у порядку, передбаченому цим Кодексом, і встановлено обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили.

    2. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом.

    3. Підозра, обвинувачення не можуть ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом.

    4. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи.

    5. Поводження з особою, вина якої у вчиненні кримінального правопорушення не встановлена обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, має відповідати поводженню з невинуватою особою.

    Стаття 18. Свобода від самовикриття та право не свідчити проти близьких родичів та членів сім’ї

    1. Жодна особа не може бути примушена визнати свою винуватість у вчиненні кримінального правопорушення або примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні нею кримінального правопорушення.

    2. Кожна особа має право не говорити нічого з приводу підозри чи обвинувачення проти неї, у будь-який момент відмовитися відповідати на запитання, а також бути негайно повідомленою про ці права.

    3. Жодна особа не може бути примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні її близькими родичами чи членами її сім’ї кримінального правопорушення".

    АДМИНИСТРАТИВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА:

    Кодекс України про адміністративні правопорушення:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text

    УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА:

    КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2001, № 25-26, ст.131):

    Кримінальний кодекс України | від 05.04.2001 № 2341-III (rada.gov.ua)

    ДО СКЛАДУ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ (УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ), ВХОДЯТЬ ОЗНАКИ СКЛАДУ ЗЛОЧИНУ: ОБ"ЄКТ, ОБ"ЄКТИВНА СТОРОНА, СУБ"ЄКТ ТА СУБ"ЄКТИВНА СТОРОНА.

    ТАК, З ОБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ ВИ ФАКТИЧНО НЕ ВЧИНЯЛИ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАКІ СКЛАДОВІ ВІДСУТНІ.

    ТАКОЖ, НЕ МОЖЛИВО СКАЗАТИ, ЩО ВИ Є СУБ"ЄКТОМ ЦЬОГО ЗЛОЧИНУ, ТАК ЯК ВАМ НЕ ПРОВЕДЕНО ВЛК (МЕДКОМІСІЮ), ТОМУ НЕ МОЖЛИВО ВИЗНАЧИТИ, Є ВИ ПРИДАТНИМ, ЧИ НЕПРИДАТНИМ ДО ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАКОЖ, НЕ ВИВЧЕНО ВАС, ЯК ОСОБУ, ЯКА МАЄ ЧИ НЕ МАЄ ПІДСТАВИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ, ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ.

    КРІМ ТОГО, З СУБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ,.НЕ ДОВЕДЕНО НАЯВНІСТЬ У ВАС УМИСЛУ НА СКОЄННЯ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, НАСЛІДКИ, ПРИЧИННИЙ ЗВ"ЯЗОК МІЖ НИМИ.

    ТАКИМ ЧИНОМ, В ВАШИХ ДІЯХ ВІДСУТНІ ОЗНАКИ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЗА УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ.

    У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".

    Всього доброго!

    Пуха Наталія ТендерОк

    Доброго Дня

    Щодо Вашого питання

    Покарання за незаконний перетин кордону залежить від виду відповідальності та статті, за якою притягають до відповідальності. Це може бути штраф, обмеження волі або навіть позбавлення волі. Конкретний вид та розмір відповідальності за незаконний перетин кордону у військовий час передбачені у санкції відповідних статей КК України або КУпАПу.

    Наразі немає позиції держави притягувати до відповідальності саме за факт неповернення в Україну по системі шлях. Проте, у правоохоронних органів у такому випадку точно виникнуть питання щодо осіб, які внесли таку людину у систему Шлях.

    Незаконний перетин кордону у військовий час тягне за собою відповідальність, яка передбачена законом. Ця відповідальність може бути адміністративною або кримінальною залежно від кожного конкретного випадку. Далі більш детально розберемо яка відповідальність за незаконний перетин кордону.

    Залежно від обставин та способів незаконного перетину державного кордону, кримінальна відповідальність може наставати за такими статтями:

    • стаття 358 КК України: Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів

    Кримінальна відповідальність за цією статтею може наставати, якщо особа для перетину кордону використовує підробленні документи. Для прикладу, підроблений паспорт, де зазначено, що чоловіку 17 років, коли фактично вже виповнилося 18 років, підробленні висновки ВЛК про визнання непридатним тощо. Винним може загрожувати штраф або обмеження волі.

    • Стаття 369 КК України: Пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди службовій особі

    Кримінальна відповідальність за цією статтею настає, якщо особа намагається підкупити прикордонника. При чому, відповідальність настає за саму пропозицію дати хабаря за незаконний пропуск через кордон, незалежно від того чи прикордонник прийняв пропозицію і взяв хабаря та незалежно від того, чи в результаті вдалося перетнути кордон. Такі діяння караються штрафом або позбавленням волі на строк до 4 років.

    Успіхів

    Савченко Олександр
    14%
    Савченко Олександр 9 месяцев назад

    Юрист, г. Чернигов, 9 лет опыта

    Доброго дня, Кирил!

    На сьогоднішній день відповідальність за перевищення строків перебування за кордоном/неповернення до України не передбачена (відсутні відповідні статті в Кодексі України про адміністративні правопорушення чи Кримінальному кодексі України). Єдина "відповідальність", яка передбачена за перевищення строків перебування за кордоном/неповернення до України, це скасування рішення про виїзд за межі України та відмова у перетині кордону за даною підставою (пункт 2-8 Правила перетинання державного кордону громадянами України).

    Отже, ні адміністративна ні кримінальна відповідальність для волонтера за запізнення або неповернення після виїзду, в тому числі по системі "Шлях", ЧИННИМ ЗАКОНОДАВСТВОМ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНА .

    Якщо згодом буде передбачена відповідальність, то Ви не будете нести відповідальність.

    КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...

    "Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи" ...

    Також у ваших діях немає складу адміністративного правопорушення за ст. 210-1 КУпАП (порушення законодавства про мобілізацію та мобілізаційну підготовку) та немає складу кримінального злочину за ст. 336 ККУ (ухилення від мобілізації). Адже для цього особа спочатку повинна отримати під особистий підпис повістку, з'явитися у військкомат на уточнення облікових даних (у тому числі щодо відсутності підстав для відстрочки від мобілізації) та пройти ВЛК, за результатами якої особу буде визнано придатною до військової служби, а потім вона не з'явиться до військкомату за врученим мобілізаційним розпорядженням (так званою "бойовою повісткою") на відправлення у військову частину.

    Якщо особа нічого не порушувала, то і запитувати немає про що. Тому при поверненні покажете закордонний паспорт і Вас пропустять без будь-яких зайвих питань (повинні це зробити). Якщо все-таки запитають, то просто скажіть, що так вийшло. Ніхто письмові пояснення у Вас не братиме.

    Тому що порушення строків повернення до України не є правопорушенням відповідно до норм чинного законодавства, відповідно ніхто не буде заводити справу та притягати Вас до відповідальності (тим паче, дистанційно).

    ПОЛОЖЕННЯ про базу даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0765-07#Text):

    РЕКВІЗИТИ бази даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України"

    Дата та місце перетинання державного кордону

    Відомості про особу

    Документи

    Дані про поїздку

    Технологічні поля

    Системна інформація про введення відомостей

    Інформація про осіб, виявлених під час контролю за дорученнями правоохоронних органі

    Закон України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3857-12#Text):

    Стаття 1. Право громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну

    Громадянин України має право виїхати з України, крім випадків, передбачених цим Законом, та в'їхати в Україну.

    На громадян України, які звернулися з клопотанням про виїзд з України, поширюються усі положення чинного законодавства, вони користуються всіма правами і несуть встановлені законом обов'язки. За громадянами України зберігаються на її території майно, кошти, цінні папери та інші цінності, що належать їм на праві приватної власності. Будь-яке обмеження їх громадянських, політичних, соціальних, економічних та інших прав не допускається.

    Порядок в'їзду до іноземної держави регулюється законодавством відповідної держави.

    Громадянин України ні за яких підстав не може бути обмежений у праві на в'їзд в Україну.

    Стаття 2. Документи, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну

    Документами, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну, є:

    паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

    Закон України "Про прикордонний контроль" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1710-17/conv#n...):

    Стаття 7. Прикордонний контроль осіб

    1. Паспортні та інші документи громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон, перевіряються уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі. При цьому з'ясовується наявність або відсутність підстав для тимчасової відмови особі у перетинанні державного кордону.

    2. У ході перевірки документів уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України використовують технічні засоби контролю для пошуку ознак підробки у документах, здійснюють пошук необхідної інформації у базах даних Державної прикордонної служби України, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб, які прямують через державний кордон.

    3. Уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України з урахуванням результатів оцінки ризиків можуть проводити повторну перевірку документів осіб, які перетинають державний кордон.

    4. Паспортні та інші документи осіб перевіряються в кабінах паспортного контролю, на смугах руху транспорту, у контрольних павільйонах, службових приміщеннях пунктів пропуску через державний кордон чи безпосередньо в транспортних засобах.

    Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Александр Михайлович
    10%
    Александр Михайлович 6 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 11 лет опыта

    Вітаю!

    ПРАВИЛА перетинання державного кордону громадянами України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/57-95-%D0%BF#T...):

    2-8. У разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв, що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також населення України, через державний кордон здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.

    Рішення про виїзд за межі України водіїв, що здійснюють перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів, вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами, приймається Мінінфраструктури або обласними, Київською міською військовими адміністраціями за наявності відповідного обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення, у листах від будь-якого з таких органів, підприємств, установ, організацій, закладів:

    військових, правоохоронних органів;

    військових адміністрацій;

    медичних закладів;

    відправників чи отримувачів гуманітарної допомоги.

    Рішення про виїзд за межі України, яке дає можливість перетину державного кордону, приймається на строк не більше шести місяців.

    Мінінфраструктури або обласні, Київська міська військові адміністрації надсилають до Адміністрації Держприкордонслужби рішення про виїзд за межі України зазначених в абзаці першому цього пункту осіб для врахування під час їх виїзду за межі України.

    Особи, зазначені в абзаці першому цього пункту, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 30 календарних днів з дня перетину державного кордону.

    У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном та/або зміни мети виїзду за кордон, що встановлені цим пунктом, Мінінфраструктури та військові адміністрації скасовують своє рішення про виїзд за межі України відповідних осіб протягом семи робочих днів з моменту встановлення фактів зазначених порушень.

    У разі непідтвердження мети поїздки уповноважені службові особи Держприкордонслужби відмовляють особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, у перетинанні державного кордону в порядку, визначеному частиною першою статті 14 Закону України "Про прикордонний контроль".

    ВИСНОВКИ: єдина відповідальність, яка передбачена за перевищення строків перебування водіїв гуманітарних перевезень за кордоном, це скасування рішення про виїзд за межі України. Неповернення до України у межах конкретної дати не містить складу адміністративних чи кримінальних правопорушень, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення чи Кримінальним кодексом України. Тому відповідальність також неможлива, можете не хвилюватися.

    Прикордонна служба не вносить до бази даних інформацію щодо строків повернення до України. Ви будете виїжджати за кордон законно (через державний пункт пропуску, на підставі інформації в системі ШЛЯХ), і наразі лише це має значення.

    Якщо особа нічого не порушувала, то і запитувати немає про що. Тому при поверненні покажете закордонний паспорт і Вас пропустять без будь-яких зайвих питань.

    ПОЛОЖЕННЯ про базу даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0765-07#Text):

    РЕКВІЗИТИ бази даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України"

    Дата та місце перетинання державного кордону

    Відомості про особу

    Документи

    Дані про поїздку

    Технологічні поля

    Системна інформація про введення відомостей

    Інформація про осіб, виявлених під час контролю за дорученнями правоохоронних органі

    Закон України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3857-12#Text):

    Стаття 1. Право громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну

    Громадянин України має право виїхати з України, крім випадків, передбачених цим Законом, та в'їхати в Україну.

    На громадян України, які звернулися з клопотанням про виїзд з України, поширюються усі положення чинного законодавства, вони користуються всіма правами і несуть встановлені законом обов'язки. За громадянами України зберігаються на її території майно, кошти, цінні папери та інші цінності, що належать їм на праві приватної власності. Будь-яке обмеження їх громадянських, політичних, соціальних, економічних та інших прав не допускається.

    Порядок в'їзду до іноземної держави регулюється законодавством відповідної держави.

    Громадянин України ні за яких підстав не може бути обмежений у праві на в'їзд в Україну.

    Стаття 2. Документи, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну

    Документами, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну, є:

    паспорт громадянина України для виїзду за кордон;

    Закон України "Про прикордонний контроль" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1710-17/conv#n...):

    Стаття 7. Прикордонний контроль осіб

    1. Паспортні та інші документи громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон, перевіряються уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі. При цьому з'ясовується наявність або відсутність підстав для тимчасової відмови особі у перетинанні державного кордону.

    2. У ході перевірки документів уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України використовують технічні засоби контролю для пошуку ознак підробки у документах, здійснюють пошук необхідної інформації у базах даних Державної прикордонної служби України, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб, які прямують через державний кордон.

    3. Уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України з урахуванням результатів оцінки ризиків можуть проводити повторну перевірку документів осіб, які перетинають державний кордон.

    4. Паспортні та інші документи осіб перевіряються в кабінах паспортного контролю, на смугах руху транспорту, у контрольних павільйонах, службових приміщеннях пунктів пропуску через державний кордон чи безпосередньо в транспортних засобах.

    Актуальні роз'яснення щодо виїзду за кордон доступні цілодобово та безоплатно у чат-боті "Юридичний порадник для ВПО" (Viber, Telegram, Facebook |Messenger) та на сайті https://chatbot.r2p.org.ua. Чат-бот розроблений швейцарсько-українською Програмою EGAP та юридичною командою БФ "Право на захист" за підтримки Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій та Міністерства цифрової трансформації.

    Також отримати безоплатну правову допомогу з цих питань можна щодня від 07:00 до 22:00 за номерами гарячої лінії БФ "Право на захист" +38 (099) 507 50 90, +38 (068) 507 50 90, +38 (093) 507 50 90 та у Telegram-каналі.

    ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!

    Иванюк Руслан Эдуардович
    Иванюк Руслан Эдуардович 5 месяцев назад

    Юрист, г. Киев, 7 лет опыта

    Вітаю. «Зараз законодавством не передбачена відповідальність за те, що людина перетнула кордон і не повернулась. Тому, якщо особа не вертається у терміни, в майбутньому вона цього дозволу просто вже ніяк не отримає. Якщо ми говоримо про ліцензіатів – фірми, які здійснюють перевезення вантажів, в майбутньому вони також можуть втратити ліцензію»


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України