Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Гражданское право, 31 июля 2023, вопрос №89256 150₴

ТЦК вимагає акт по догляду при відстрочці по інвалідності батька.

Доброго вечора. Я подав документи на відстрочку по інвалідності батька (II група). Однак після змін до закону ТЦК вимагає додаткові документи
1. повний витяг до актового запису
а)про народження (додаток 5)
б)про шлюб (додаток 17)
в) про встановлення батьківства (додаток 21)
2. акт встановлення факту догляду (в органах місцевого самоврядування)

Стосовно документів а, б, в - можна зрозуміти, атже треба довести що немає інших родичів хто може утримувати батька. Однак на скільки правоміро вимагати акт встановлення догляду ?
Адже догляду батьку не портрібно (поки що) і ви також не живемо разом.

Ответы юристов (6)

    Корнійчук Євген Іванович
    16.7%

    Доброго дня, акт про встановлення факту догляду є не законна вимога. Відстрочка відповідно а. 11 видається на підставі наявності інвалідності а не на підставі здійснення догляду.

    Щоб не було проблем Спробуйте отримати акт звернувшись у виконком міської ради за місцем реєстрації батька.

    Якщо з якихось причин вам не видадуть такий акт, відстоюйте свої права і ні чого не бійтесь. На вас можуть вчиняти психологічний тиск і вводити вас в Оман

    Знайте вы маєте право на відстрочку у разі відсутності інших працездатних осіб які за законом повинні утримувати батька, це може бути, жінка, батьки, діти. Пенсіонери та інваліди не є працездатними.

    Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку звернутися.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    16.7%

    Доброго вечора, Руслане!

    Ваша підстава для відстрочки згідно абзацу 11 частини 1 статті 23 Закону України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи за умови, що такі особи з інвалідністю не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати;

    В цій підставі не йде мова про здійснення постійного догляду й про те, що Ви повинні проживати разом із батьком. Тому Ви маєте право на відстрочку тільки тому, що Ваш батько інвалід ІІ групи, звичайно, якщо не має інших працездатних осіб, які повинні згідно чинного законодавства його утримувати.

    У відповідності із статтею 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»:

    «непрацездатні громадяни - особи, які досягли встановленого цим Законом віку, що дає право на призначення пенсії за віком, у тому числі на пільгових умовах, та дострокової пенсії, або особи з інвалідністю, у тому числі діти з інвалідністю, а також особи, які мають право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника відповідно до закону;»

    Якщо Ваша мати є непрацездатною особою і в Вас немає братів та сестер, то Ви маєте право на відстрочку за цим абзацем без доказування факту здійснення догляду за своїм батьком.

    Виникнуть додаткові питання, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Охоче Вам допоможу розібратися в питання більш детально.

    Згорнути

    ₴ Віддячити Вилучити

    Адвокат Евгений Александрович
    16.7%

    Доброго вечора, Руслан!

    ВЫ ИМЕЕТЕ ПРАВО НА ОТСРОЧКУ ОТ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ В СВЯЗИ С ИНВАЛИДНОСТЬЮ ВАШЕГО ОТЦА.

    ПО ПОВОДУ ПОЛУЧЕНИЯ ОТСРОЧКИ ОТ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ В СВЯЗИ С ИНВАЛИДНОСТЬЮ ВАШЕГО ОТЦА, ЧТО ПРЕДУСМОТРЕНО ЗАКОНОМ:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:…

    які мають …. та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи, за умови, що такі особи з інвалідністю не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати;…».

    АЛГОРИТМ ДЕЙСТВИЙ ПО ПОВОДУ ПОЛУЧЕНИЯ ОТСРОЧКИ ОТ ПРИЗЫВА ПО МОБИЛИЗАЦИИ:

    ВАМ ТРЕБА ЗВЕРНУТИСЯ ДО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), РАЗОМ З ТАКИМИ ДОКУМЕНТАМИ:

    - ПАСПОРТОМ ГР.УКРАЇНИ, ІДЕНТИФІКАЦІЙНИМ КОДОМ (ОРИГІНАЛИ І КОПІЇ), ВІЙСЬКОВИМ КВИТКОМ (ТИЧАСОВИМ ПОСВІДЧЕННЯМ), ПРИПИСНИМ, КОПІЯМИ: СВІДОЦТВА ПРО ВАШЕ НАРОДЖЕННЯ, ДОВІДКИ МСЕК ЩОДО ІНВАЛІДА БАТЬКА, ПЕНСІЙНОГО ПОСВІДЧЕННЯ ІНВАЛІДА,

    - ДЕ:

    1) СТАТИ НА ВІЙСЬКОВИЙ ОБЛІК;

    2) ПРОЙТИ ВЛК;

    3) ОТРИМАТИ ВІЙСЬКОВИЙ КВИТОК (ТИЧАСОВЕ ПОСВІДЧЕННЯ), У РАЗІ ЇХ ВІДСУТНОСТІ;

    4) ОТРИМАТИ ВІДСТРОЧКУ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, З ПРОСТАВЛЕННЯМ ВІДМІТКИ ПРО ЦЕ У ВІЙСЬКОВОМУ КВИТКУ (ТИЧАСОВОМУ ПОСВІДЧЕННІ).

    АЛЕ ТЦКСП, НЕЗАКОННО ВИМАГАЄ ДОКУМЕНТИ ЩОДО:

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    Про мобілізаційну підготовк... | від 21.10.1993 № 3543-XII (rada.gov.ua)

    "Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:...

    зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду;...

    ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), Є НЕЗАКОННИМИ.

    НА НЕЗАКОННІ ДІЇ ПРАЦІВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ), ВИ МАЄТЕ ПРАВО:

    1) ПОДАВАТИ СКАРГИ ДО:

    - ОБЛАСНОГО ТЦКСП (ВІЙСЬККОМАТУ);

    - МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ.

    2) ТЕЛЕФОНУВАТИ НА ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    - МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ:

    0 800 50 04 42

    Гарячі лінії | Міністерство оборони України (mil.gov.ua)

    - УРЯДОВУ ГАРЯЧУ ЛІНІЮ:

    Урядова «гаряча лінія» 1545 працює цілодобово

    Дзвінки на урядову «гарячу лінію» 1545 з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл для заявників безкоштовні.

    3) ТАКОЖ ШЛЯХОМ: "подачи административного иска в Окружной административный суд, в порядке Кодекса административного судопроизводства Украины":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

    При наявності запитань звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".

    Всього доброго!

    Кирда Вячеслав Володимирович
    16.7%

    Вітаю, Руслане!

    Стосовно документів а, б, в - можна зрозуміти, атже треба довести що немає інших родичів хто може утримувати батька. Однак на скільки правоміро вимагати акт встановлення догляду ?Адже догляду батьку не портрібно (поки що) і ви також не живемо разом.

    Звичайно, що дані вимоги не є законними. Виходячи із абзацу 11 частини першої статті 23, особа взагалі може не потребувати постійного догляду.

    Для того, аби за кимось оформити Акт встановлення факту здійснення догляду потрібно, аби особа цього самого догляду потребувала.

    Відповідно така вимоги ТЦК та СП абсолютно незаконна, оскільки у даному випадку мова йде про абзац 10.

    Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію":

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    ...

    АБЗАЦ 10 - зайняті постійним доглядом за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, а також батьками своїми чи дружини (чоловіка), які за висновком медико-соціальної експертної комісії чи лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребують постійного догляду

    АБЗАЦ 11 - які мають дружину (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю та/або одного із своїх батьків чи батьків дружини (чоловіка) із числа осіб з інвалідністю I чи II групи за умови, що такі особи з інвалідністю не мають інших працездатних осіб, зобов’язаних відповідно до закону їх утримувати.

    ..

    ВИМОГА НЕ ТЕ, ЩО НЕЗАКОННА, АЛЕ Й АБСУРДНА. РАДЖУ ЗІБРАТИ ВСІ ІНШІ ДОКУМЕНТИ ТА ПОДАТИ ВМОТИВОВАНУ ЗАЯВУ ПРО НАДАННЯ ВІДСТРОЧКИ. Я ВЖЕ СУПРОВОДЖУВАВ ОСОБУ В ТЦК З ДОКУМЕНТАМИ, ЯКІ НЕ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТУ ЗДІЙСНЕННЯ ДОГЛЯДУ, І ВСЕ БУЛО ДОБРЕ. БАГАТО ЧОГО ЗАЛЕЖИТЬ ВІД ЗАЯВИ.

    Всього доброго! Якщо Ви хочете поспілкуватись індивідуально і випрацювати алгоритм дій, натискайте зелену кнопку Звернутися/Обратиться нижче фото! Буду радий допомогти.

    Дерій Владислав Олегович
    16.7%

    Доброго дня!

    Абсолютно неправомірно. Акт здійснення догляду - потрібен для зовсім іншої підстави. Зверніться зі скаргою до обласного ТЦК.

    Подаючи заяву про відстрочку - необхідно вказати підставу Абзац одинадцятий частини першої статті 23 ЗУ"Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію"

    Якщо відразу відмовляються прийняти документи - відправте їх поштою. Як доказ подачі документів. Адже, як показує практика - представники ТЦК можуть в будь-який момент підсунути повістку на відправку.

    При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Всього доброго!

    Гончаренко Константин
    16.7%
    Гончаренко Константин 9 месяцев назад

    Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта

    Доброго дня!

    Способи оскарження рішень, дій та бездіяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування

    Нерідко унаслідок рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади та місцевого самоврядування порушуються права та охоронювані законом інтереси громадян, підприємств та організацій. Одним із способів відновлення порушених таким чином прав є оскарження неправомірних рішень, дій чи бездіяльності органів, що мають владні повноваження:

    • у досудовому порядку шляхом звернення до:
    • вищестоящого в порядку відомчої підлеглості органу;
    • вищестоящої посадової чи службової особи;
    • у судовому порядку.

    Куди подавати скаргу?

    Скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду (ст. 16 Закону України «Про звернення громадян»).

    Зверніть увагу! Скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій особисто.

    Скарги на рішення загальних зборів членів колективних сільськогосподарських підприємств, акціонерних товариств, юридичних осіб, створених на основі колективної власності, а також на рішення вищих державних органів вирішуються в судовому порядку. Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

    Як подавати?

    Громадянин може подати скаргу особисто або через уповноважену на це іншу особу. Скарга в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб подається їх законними представниками. Скарга в інтересах громадянина за його уповноваженням, оформленим у встановленому законом порядку, може бути подана іншою особою, трудовим колективом або організацією, яка здійснює правозахисну діяльність. До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються громадянину. Особливості розгляду скарг громадян на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно визначаються Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". Особливості розгляду скарг громадян на реєстраційні дії, відмову в державній реєстрації, бездіяльність державного реєстратора визначаються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

    Строки оскарження

    Стаття 17 Закон України "Про звернення громадян" визначає строки оскарження: скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.

    Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

    Рішення вищого державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду в термін, передбачений законодавством України.

    Права громадян

    Стаття 18 Закон України "Про звернення громадян" визначає , що громадянин , який звернувся із скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб має право:

    • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяві;
    • знайомитися з матеріалами перевірки;
    • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає скаргу;
    • бути присутнім при розгляді скарги;
    • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
    • одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги;
    • висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги;
    • вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

    Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг визначені статтею 19 Закон України "Про звернення громадян"

    Органи державної влади і місцевого самоврядування їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані:

    • об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти скарги;
    • у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді скарги скласти про це мотивовану постанову;
    • на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його скаргу;
    • скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;
    • забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з скаргою рішень;
    • письмово повідомляти громадянина про результати перевірки скарги і суть прийнятого рішення;
    • вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина;
    • у разі визнання скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;
    • не допускати безпідставної передачі розгляду скарг іншим органам;
    • особисто організовувати та перевіряти стан розгляду скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи.

    У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань.

    Строки розгляду скарги передбачений статею 20 Закон України "Про звернення громадян"

    Скарги розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у скарзі питання неможливо, керівник відповідного органу, або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала скаргу. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів. На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого вище терміну.Зверніть увагу! Скарги громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

    Оскарження рішення, дії та бездіяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в судовому порядку

    Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб. Порядок звернення до суду регламентований процесуальним законодавством, зокрема Кодексом адміністративного судочинства України (надалі – КАС). Так, стаття 2 КАС визначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження (Провадження в адміністративній справі).

    ---

    ваше право на відстрочку є за фактом інвалідності родича згідно посвідчення , а не за фактом постійного його догляду.

    ЗАКОН УКРАЇНИ

    Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію

    (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 44, ст.416):

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text

    "Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації

    Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані:

    заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

    визнані відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебувають троє і більше дітей віком до 18 років (такі жінки та чоловіки можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває дитина з інвалідністю, яка має будь-які види порушень функцій організму III-IV ступеня їх вираження та обмеження життєдіяльності будь-якої категорії II-III ступеня їх вираження відповідно до критеріїв встановлення інвалідності дітям, затверджених Кабінетом Міністрів України, або дитина з інвалідністю, яка має функціональні порушення в організмі та обмеження життєдіяльності, що відповідають критеріям для встановлення I чи II групи інвалідності для повнолітньої особи згідно з порядком, затвердженим Кабінетом Міністрів України (такі особи

    можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

    жінки та чоловіки, на утриманні яких перебуває повнолітня дитина, яка є особою з інвалідністю I чи II групи, до досягнення нею 23 років;

    усиновителі, опікуни, піклувальники, прийомні батьки, батьки-вихователі, на утриманні яких перебувають діти-сироти або діти, позбавлені батьківського піклування, віком до 18 років (такі особи можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди і тільки за місцем проживання);

    зайняті постійним доглядом за особами, що його потребують, відповідно до законодавства України, в разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;

    народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

    працівники органів військового управління (органів управління), військових частин (підрозділів), підприємств, установ та організацій Міністерства оборони України, Збройних Сил України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Національної поліції України, податкової міліції, Національного антикорупційного бюро України, Державного бюро розслідувань, Державної виконавчої служби України, Управління державної охорони України;

    інші військовозобов’язані або окремі категорії громадян у передбачених законами випадках.

    Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:

    здобувачі фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;

    наукові і науково-педагогічні працівники закладів вищої та фахової передвищої освіти, наукових установ та організацій, які мають вчене звання та/або науковий ступінь, і педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, за умови що вони працюють відповідно у закладах вищої чи фахової передвищої освіти, наукових установах та організаціях, закладах загальної середньої освіти за основним місцем роботи не менш як на 0,75 ставки;

    жінки та чоловіки, чиї близькі родичі (чоловік, дружина, син, донька, батько, мати, дід, баба або рідний (повнорідний, неповнорідний) брат чи сестра) загинули або пропали безвісти під час проведення антитерористичної операції з числа:

    військовослужбовців або працівників утворених відповідно до законів України військових формувань, що захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення;

    працівників підприємств, установ, організацій, які залучалися до забезпечення проведення антитерористичної операції та загинули або пропали безвісти під час забезпечення проведення антитерористичної операції безпосередньо в районах та у період її проведення;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, за умови що в подальшому такі добровольчі формування були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів;

    осіб, які загинули або пропали безвісти під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення у складі добровольчих формувань, що були утворені або самоорганізувалися для захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, але в подальшому такі добровольчі формування не були включені до складу утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, і виконували завдання антитерористичної операції у взаємодії з утвореними відповідно до законів України військовими формуваннями та правоохоронними органами.

    Особи, зазначені в абзацах четвертому - восьмому частини другої цієї статті, у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їхньою згодою.

    Не підлягають призову на військову службу під час часткової мобілізації протягом шести місяців з дня звільнення з військової служби військовозобов’язані з числа громадян, які проходили військову службу за призовом під час мобілізації та були звільнені зі служби у запас (крім військовослужбовців, зарахованих на службу у військовому оперативному резерві першої черги). Такі особи у зазначений період можуть бути призвані на військову службу за їх згодою".

    З повагою,

    Костянтин Гончаренко


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України