Начните консультацию с юристом онлайн
Добридень! Людина виїхала за кордон як волонтер через "Шлях", але прострочив термін перебування у 30 днів, так сталося, яка може бути відповідальність при перетині кордону до України , що можуть пред'явити? Заздалегідь дякую Вам!
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (9)
Юрист, г. Чернигов, 10 лет опыта
Доброго дня!
На сьогоднішній день відповідальність за перевищення строків перебування за кордоном/неповернення до України не передбачена (відсутні відповідні статті в Кодексі України про адміністративні правопорушення чи Кримінальному кодексі України). Єдина "відповідальність", яка передбачена за перевищення строків перебування за кордоном/неповернення до України, це скасування рішення про виїзд за межі України та відмова у перетині кордону за даною підставою (пункт 2-8 Правила перетинання державного кордону громадянами України).
Якщо згодом буде передбачена відповідальність, то Ви не будете нести відповідальність.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...
"Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи" ...
Також у ваших діях немає складу адміністративного правопорушення за ст. 210-1 КУпАП (порушення законодавства про мобілізацію та мобілізаційну підготовку) та немає складу кримінального злочину за ст. 336 ККУ (ухилення від мобілізації). Адже для цього особа спочатку повинна отримати під особистий підпис повістку, з'явитися у військкомат на уточнення облікових даних (у тому числі щодо відсутності підстав для відстрочки від мобілізації) та пройти ВЛК, за результатами якої особу буде визнано придатною до військової служби, а потім вона не з'явиться до військкомату за врученим мобілізаційним розпорядженням (так званою "бойовою повісткою") на відправлення у військову частину.
Якщо особа нічого не порушувала, то і запитувати немає про що. Тому при поверненні покажете закордонний паспорт і Вас пропустять без будь-яких зайвих питань (повинні це зробити). Якщо все-таки запитають, то просто скажіть, що так вийшло. Ніхто письмові пояснення у Вас не братиме.
Тому що порушення строків повернення до України не є правопорушенням відповідно до норм чинного законодавства, відповідно ніхто не буде заводити справу та притягати Вас до відповідальності (тим паче, дистанційно).
ПОЛОЖЕННЯ про базу даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0765-07#Text):
РЕКВІЗИТИ бази даних "Відомості про осіб, які перетнули державний кордон України"
Дата та місце перетинання державного кордону
Відомості про особу
Документи
Дані про поїздку
Технологічні поля
Системна інформація про введення відомостей
Інформація про осіб, виявлених під час контролю за дорученнями правоохоронних органі
Закон України "Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3857-12#Text):
Стаття 1. Право громадян України на виїзд з України і в'їзд в Україну
Громадянин України має право виїхати з України, крім випадків, передбачених цим Законом, та в'їхати в Україну.
На громадян України, які звернулися з клопотанням про виїзд з України, поширюються усі положення чинного законодавства, вони користуються всіма правами і несуть встановлені законом обов'язки. За громадянами України зберігаються на її території майно, кошти, цінні папери та інші цінності, що належать їм на праві приватної власності. Будь-яке обмеження їх громадянських, політичних, соціальних, економічних та інших прав не допускається.
Порядок в'їзду до іноземної держави регулюється законодавством відповідної держави.
Громадянин України ні за яких підстав не може бути обмежений у праві на в'їзд в Україну.
Стаття 2. Документи, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну
Документами, що дають право громадянину України на виїзд з України і в’їзд в Україну, є:
паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
Закон України "Про прикордонний контроль" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1710-17/conv#n...):
Стаття 7. Прикордонний контроль осіб
1. Паспортні та інші документи громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які перетинають державний кордон, перевіряються уповноваженими службовими особами Державної прикордонної служби України з метою встановлення їх дійсності та приналежності відповідній особі. При цьому з'ясовується наявність або відсутність підстав для тимчасової відмови особі у перетинанні державного кордону.
2. У ході перевірки документів уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України використовують технічні засоби контролю для пошуку ознак підробки у документах, здійснюють пошук необхідної інформації у базах даних Державної прикордонної служби України, а також за результатами оцінки ризиків проводять опитування осіб, які прямують через державний кордон.
3. Уповноважені службові особи Державної прикордонної служби України з урахуванням результатів оцінки ризиків можуть проводити повторну перевірку документів осіб, які перетинають державний кордон.
4. Паспортні та інші документи осіб перевіряються в кабінах паспортного контролю, на смугах руху транспорту, у контрольних павільйонах, службових приміщеннях пунктів пропуску через державний кордон чи безпосередньо в транспортних засобах.
Якщо буде потрібна моя допомога, звертайтеся через кнопку зеленого кольору "Звернутися".
При зверненні вказуйте свою е-пошту, по якій з Вами можна зв'язатися.
ВСЬОГО НАЙКРАЩОГО!
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Для Вас зі сторони прикордонної служби ніяка відповідальність не передбачена.
Якщо Ви, як водій, по системі "Шлях" не повернетеся у термін зазначений в дозволі, Укртрансбезпека має право заборонити перевізнику або фонду використовувати систему.
Теоретично, з боку ТЦК можлива адміністративна відповідальність за порушення правил військового обліку ( ст.210 КУпАП у вигляді штрафу 850 грн), якщо ТЦК стане відомо, що Ви перебували за кордоном більше трьох місяців та не стояли на консульському обліку або порушували інші пункти правил.
Кримінальна відповідальність у Вашому випадку не передбачена.
При виникненні додаткових питань натискайте "Звернутися". Буду радий допомогти!
Юрист, г. Днепр, 6 лет опыта
Доброго дня.
Окремої статті, яка передбачає кримінальну або адміністративну відповідальність за неповернення волонтера, немає. Водночас у разі неповернення такої особи з метою ухилення від своїх обов’язків стосовно мобілізації, така особа може нести кримінальну відповідальність за ст. 336 Кримінального кодексу України ухилення від призову на військову службу під час мобілізації осіб з-поміж резервістів в особливий період.
Кримінальна відповідальність загрожує водіям лише за умови, що орган досудового розслідування доведе, що чоловік мав мотиви ухилитися від призову. Розслідування буде проводитись на підставі усіх наявних доказів.
У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном та/або зміни мети виїзду за кордон, Мінінфраструктури та військові адміністрації скасовують своє рішення про виїзд за межі України відповідних осіб протягом семи робочих днів з моменту встановлення фактів зазначених порушень. У разі порушення відповідних строків, отримати право повторного виїзду буде проблематично.
Юрист, г. Киев, 9 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня, як зазначили колеги відповідальність за не повернення не передбачено законом України + до цього законом не передбачено відмова у подальшому виїзді за порушення правил перетину кордону. Те що ви не повернитесь на вас ні як не відразиться, проблем можуть бути у підприємства який вам оформим виїзд за програмою шлях.
Для обміну контактів та детальної консультації натискайте кнопку звернутися
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Роберте!
Проте таку відповідальність може понести підприємство, під дахом якого Ви виїздили з України.
Зокрема Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2022 р. № 615 Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57 і від 3 березня 2022 р. № 194 передбачено:
"У разі перевищення строків перебування осіб за кордоном, установлених цим пунктом, Укртрансбезпека може припинити доступ відповідного ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних системУкртрансбезпеки на три місяці.
Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки приймається комісією, до складу якої можуть залучатися представники Мінінфраструктури та інших органів державної влади.
Рішення про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки затверджується наказом Голови Укртрансбезпеки.
Наказ про припинення доступу ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем Укртрансбезпеки оприлюднюється наступного дня після його видання на офіційному веб-сайті Укртрансбезпеки та надсилається ліцензіату на електронну адресу (у разі наявності), що міститься в ліцензійній справі".
Стаття 210 КУпАП. Порушення військовозобов'язаними чи призовниками законодавства про військовий обов'язок і військову службу:
Порушення військовозобов'язаними чи призовниками правил військового обліку, неявка їх на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасне подання в обліковий орган, де вони перебувають на військовому обліку, відомостей про зміну місця проживання, освіти, місця роботи, посади, а також порушення порядку проходження навчальних зборів (занять) у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та професійно-технічних навчальних закладах -
тягнуть за собою накладення штрафу від п'яти до семи неоподатковуваних мінімумів Доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті або частиною першою статті 211 цього Кодексу, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню,-
тягне за собою накладення штрафу".
Виникнуть додаткові питання чи бажання отримати консультацію персонально, натискайте кнопку "звернутись" біля мого фото. Постараюсь Вам допомогти!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
Ліцензовані перевізники Ліцензовні перевізники можуть подати заяву на перетин кордону для осіб віком від 18 до 60 років в кабінеті системи «ШЛЯХ».
Але є умова: повна маса транспортного засобу, який є засобом господарської діяльності ліцензіата, має бути не менше ніж 3500 кг. На одному транспортному засобі державний кордон можуть одночасно перетинати: один водій — на вантажному транспортному засобі ліцензіата; два водії — на пасажирському транспортному засобі (автобусі) ліцензіата. Водії ліцензованих перевізників можуть безперервно перебувати за кордоном не більше ніж 45 к. дн. Якщо за 45 к. дн. водій не повернеться із-за кордону, «Укртрансбезпека» може припинити доступ ліцензіата до Єдиного комплексу інформаційних систем на три місяці.
інша відповідальність поки не встановлена , але у разі якщо Ви не станете на консульський облік то буде штраф за порушення правил обліку ст. 210 Купап - 510-1700 грн , але протокол без вас не випишуть , там потрібна ваш підпис , або запис про незгоду та оскарження.
З повагою,
Костянтин Гончаренко
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Роберт.
НАРАЗІ СКЛАДУ ЗЛОЧИНУ АБО СКЛАДУ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ У ВКАЗАНИХ ДІЯХ НЕМАЄ. ТА І ВЗАГАЛІ ПИТАННЯ НЕ ВРЕГУЛЬОВАНЕ НА ДАНИЙ МОМЕНТ, А ЗАЛИШАЄТЬСЯ НА РІВНІ ДОПИСІВ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ ПРО НЕПОВТОРНІСТЬ ПОКАРАННЯ ДЛЯ ТИХ, ХТО ВИЇХАВ ПО ШЛЯХУ ТА ВЧАСНО НЕ ПОВЕРНУВСЯ.
ПРЕДСТАВНИКИ ОРГАНІВ ВЛАДИ ЗАЯВЛЯЮТЬ, ЩО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ОБОВ'ЯЗКОВО БУДЕ. ОДНАК, ПОВТОРЮСЬ, З ЮРИДИЧНОЇ ТОЧКИ ЗОРУ КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ДАНОЇ СИТУАЦІЇ НЕМОЖЛИВА.
ТОЕРТИЧНО МОЖНА ЛИШЕ РОЗГЛЯНУТИ СТАТТЮ 336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ:
ЯКЩО РОЗГЛЯДАТИ КРИМІНАЛЬНУ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА СТАТТЕЮ 336, ТО ЗАЗНАЧУ НАСТУПНЕ:
Безпосередній об’єкт цього злочину збігається з об’єктом ухилення від призову на строкову військову службу (див. коментар до ст. 335 КК). Суспільна небезпечність ухилення від призову за мобілізацією обумовлена тим, що мобілізація пов’язується з умовами особливого періоду в державі - із загрозою нападу, небезпекою державній незалежності України. Стаття 3 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» в редакції від 13 травня 1999 р. (ВВРУ. - 1999. - № 27. - Ст. 221) визначає мобілізацію як комплекс заходів, здійснюваних з метою планомірного переведення національної економіки, діяльності органів державної влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій на функціонування в умовах особливого періоду, Збройних Сил, інших військових формувань, сил цивільного захисту - на організацію і штати воєнного часу. Відповідно до цього Закону цільова мобілізація у мирний час може проводитися з метою ліквідації наслідків стихійного лиха, аварій та катастроф.
...
Суб’єкт - особа що підлягає мобілізації. Відповідно до ст. 19 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» це: військовозобов’язані, що знаходяться в запасі, та громадяни, що підлягають на час мобілізації призову на військову службу і отримали мобілізаційні посвідчення (повістки).
ТОМУ ДАНА СТАТТЯ НЕ ПІДХОДИТЬ, АДЖЕ ВІДСУТНІЙ ФАКТ ОТРИМАННЯ "БОЙОВОЇ ПОВІСТКИ" АБО МОБІЛІЗАЦІЙНОГО РОЗПОРЯДЖЕННЯ.
ВРАХОВУЮЧИ ВИМОГ СТАТТІ 58 КОНСТИТУЦІЇ УКРАЇНИ, В ПОДАЛЬШОМУ ІНКРИМІНУВАТИ ВАМ ТУ ЧИ ІНШУ СТАТТЮ ВЖЕ НЕ ЗМОЖУТЬ.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141)
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%...
Стаття 58. Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Ніхто не може відповідати за діяння, які на час їх вчинення не визнавалися законом як правопорушення.
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною.Якщо є додаткові питання, звертайтесь індивідуально, натиснувши зелену кнопку «Звернутися»!
Адвокат, г. Киев, 31 год опыта
Доброго вечора, Роберт.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1996, № 30, ст. 141):
Конституція України | від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (rada.gov.ua)
"Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.
Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь".
КРИМІНАЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2013, № 9-10, № 11-12, № 13, ст.88):
Кримінальний процесуальний к... | від 13.04.2012 № 4651-VI (rada.gov.ua)
"Стаття 17. Презумпція невинуватості та забезпечення доведеності вини
1. Особа вважається невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено у порядку, передбаченому цим Кодексом, і встановлено обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили.
2. Ніхто не зобов’язаний доводити свою невинуватість у вчиненні кримінального правопорушення і має бути виправданим, якщо сторона обвинувачення не доведе винуватість особи поза розумним сумнівом.
3. Підозра, обвинувачення не можуть ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом.
4. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи.
5. Поводження з особою, вина якої у вчиненні кримінального правопорушення не встановлена обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, має відповідати поводженню з невинуватою особою.
Стаття 18. Свобода від самовикриття та право не свідчити проти близьких родичів та членів сім’ї
1. Жодна особа не може бути примушена визнати свою винуватість у вчиненні кримінального правопорушення або примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні нею кримінального правопорушення.
2. Кожна особа має право не говорити нічого з приводу підозри чи обвинувачення проти неї, у будь-який момент відмовитися відповідати на запитання, а також бути негайно повідомленою про ці права.
3. Жодна особа не може бути примушена давати пояснення, показання, які можуть стати підставою для підозри, обвинувачення у вчиненні її близькими родичами чи членами її сім’ї кримінального правопорушення".
АДМИНИСТРАТИВНАЯ И УГОЛОВНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ ЗА ЭТО НЕ ПРЕДУСМОТРЕНА.
ДО СКЛАДУ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ (УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ), ВХОДЯТЬ ОЗНАКИ СКЛАДУ ЗЛОЧИНУ: ОБ"ЄКТ, ОБ"ЄКТИВНА СТОРОНА, СУБ"ЄКТ ТА СУБ"ЄКТИВНА СТОРОНА.
ТАК, З ОБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ ВИ ФАКТИЧНО НЕ ВЧИНЯЛИ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАКІ СКЛАДОВІ ВІДСУТНІ.
ТАКОЖ, НЕ МОЖЛИВО СКАЗАТИ, ЩО ВИ Є СУБ"ЄКТОМ ЦЬОГО ЗЛОЧИНУ, ТАК ЯК ВАМ НЕ ПРОВЕДЕНО ВЛК (МЕДКОМІСІЮ), ТОМУ НЕ МОЖЛИВО ВИЗНАЧИТИ, Є ВИ ПРИДАТНИМ, ЧИ НЕПРИДАТНИМ ДО ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ, ТАКОЖ, НЕ ВИВЧЕНО ВАС, ЯК ОСОБУ, ЯКА МАЄ ЧИ НЕ МАЄ ПІДСТАВИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ВІДСТРОЧКИ, ЗВІЛЬНЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ НА ВІЙСЬКОВУ СЛУЖБУ ПІД ЧАС МОБІЛІЗАЦІЇ.
КРІМ ТОГО, З СУБ"ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ,.НЕ ДОВЕДЕНО НАЯВНІСТЬ У ВАС УМИСЛУ НА СКОЄННЯ УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ, НАСЛІДКИ, ПРИЧИННИЙ ЗВ"ЯЗОК МІЖ НИМИ.
ТАКИМ ЧИНОМ, В ВАШИХ ДІЯХ ВІДСУТНІ ОЗНАКИ КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, У ТОМУ ЧИСЛІ ЗА УХИЛЕННЯ ВІД ПРИЗОВУ ПО МОБІЛІЗАЦІЇ ЗА СТ.336 КРИМІНАЛЬНОГО КОДЕКСУ УКРАЇНИ.
У разі наявності запитань звертайтеся через кнопку "Звернутися".
Всього доброго!
Юрист, г. Днепр, 31 год опыта
Закон України " Про волонтерську діяльність"(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3236-17#Text):
" Стаття 1. Волонтерська діяльність та основні засади її провадження...
3. Волонтерська діяльність здійснюється за такими напрямами:...
надання волонтерської допомоги Збройним Силам України, іншим військовим формуванням, правоохоронним органам, органам державної влади під час дії особливого періоду, дії правового режиму надзвичайного чи воєнного стану, проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України та/або іншої країни проти України;".
КУпАП (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10#Text):
"Стаття 210-1. Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію
Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію -
тягне за собою накладення штрафу на громадян від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне протягом року вчинення порушення, передбаченого частиною першою цієї статті, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двохсот до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.".