Начните консультацию с юристом онлайн
Підкажіть,будь ласка, чи підійде замість військового квитка дла РАЦС, Тимчасове посвідчення військовозобовʼязаного, яке було видано в 2009 році, так як була встановлена обмежена придатність у військовий час. І чи законно, що такий документ не прийняли для вступу у ВНЗ, сказали, що має бути саме військовий квиток, згідно з якоюсь з постанов і документ потрібно замінити.
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (7)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю.
Так, це належний військово-обліковий документ. Відмова ВУЗу є незаконною.
Всього доброго! Сподіваюсь, що консультація була корисною. Успіхів!
Дякую за консультацію
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Тимчасове посвідчення військовозобов'язаного є належним документом для вступу до ВНЗ та для одруження.
Згідно пункту 20 Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів військовий облік ведеться на підставі даних паспорта громадянина України та військово-облікових документів.
Військово-обліковими документами є:
Згідно пункту 4 Порядку виготовлення, видачі та знищення тимчасового посвідчення військовозобов’язаного заміні підлягають тимчасові посвідчення:
Згідно пункту 2 наказу МОН № 610 від 21.11.2017 Тимчасові посвідчення, виготовлені та видані військовозобов’язаним до набрання чинності цим наказом, вважаються дійсними.
Отже, відмова приймати тимчасове посвідчення під час вступу до ВНЗ є протиправною.
При виникнені додаткових питань Ви можете зв'язатись зі мною через посилання біля фото. Всього доброго!
Дякую за розʼяснення.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
З ПЕРШОГО ПИТАННЯ. Жоден нормативно-правовий акт щодо реєстрації шлюбу не передбачає необхідність надання / пред"явлення для реєстрації шлюбу військово-облікових документів.
Правила державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджені Наказом Мінстерства юстиції України від 18.10.2000 р. № 52/5 на підставі положень Сімейного кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану".
Додатком № 6 до цих правил є Заява про реєстрацію шлюбу. Так, дійсно у заяві в лютому 2017 року додано графу 7 Відношення до військової служби. Така ж графа усе життя була в Картці з обліку кадрів за місцем роботи, однак це нікому не перешкоджало і не заважало.
Відношення до військової служби:а) де перебуває на обліку;б) назва міста та номер поштової скриньки військової частини, де служить;в) військове звання (категорія)**;г) серія та номер військового квитка (тимчасового посвідчення) або посвідчення про приписку.
Працівникам РАЦС слід нагадати, що у цій же Заяві, особистим підписом наречені засвідчують, що ознайомлені "Про відповідальність за утаювання обставин, що перешкоджають державній реєстрації шлюбу, або повідомлення завідомо неправдивих відомостей органу державної реєстрації актів цивільного стану, а також про правові наслідки недійсності шлюбу у разі повідомлення завідомо неправдивих даних щодо свого сімейного стану попереджені."
2. Державна реєстрація шлюбу
1. Для державної реєстрації шлюбу жінкою та чоловіком особисто подається заява про державну реєстрацію шлюбу (додаток 6) до органу державної реєстрації актів цивільного стану за їх вибором.
Якщо жінка і (або) чоловік не можуть через поважні причини особисто подати заяву про державну реєстрацію шлюбу до органу державної реєстрації актів цивільного стану, таку заяву, справжність підпису(ів) на якій засвідчено нотаріально, можуть подати їх представники. Повноваження представника мають ґрунтуватися на нотаріально посвідченій довіреності.
2. При поданні заяви про державну реєстрацію шлюбу жінка та чоловік пред'являють на посвідчення своєї особи паспорт або паспортний документ.
<...>
5. Особи, які раніше перебували в шлюбі, можуть зареєструвати повторний шлюб за умови пред'явлення документів, що підтверджують припинення попереднього шлюбу або визнання шлюбу недійсним (свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, про визнання шлюбу недійсним, яке набрало законної сили, свідоцтво про смерть одного з подружжя, висновок відділу державної реєстрації актів цивільного стану про анулювання актового запису про шлюб, який є недійсним тощо) чи у випадку, передбаченому абзацами п’ятим, сьомим пункту 3 глави 1 розділу II цих Правил, у відповідній заяві зазначаються реквізити рішення суду.
Документи про підтвердження припинення попереднього шлюбу, які передбачені законодавством іноземної держави та видані компетентним органом, повинні бути відповідним чином легалізовані, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
У заяві про державну реєстрацію шлюбу, а також у графі "Для відміток" актового запису про шлюб зазначається документ, що підтверджує припинення попереднього шлюбу (дата складання та номер актового запису про розірвання шлюбу (смерті), найменування органу державної реєстрації актів цивільного стану, який зареєстрував ці акти; назва суду та дата постановлення судового рішення про розірвання шлюбу, визнання шлюбу недійсним, номер справи; найменування відділу державної реєстрації актів цивільного стану та дата складання висновку про анулювання актового запису про шлюб, який є недійсним).
<...>
8. Орган державної реєстрації актів цивільного стану, що прийняв заяву про державну реєстрацію шлюбу, зобов'язаний ознайомити наречених з умовами і порядком державної реєстрації шлюбу, їхніми правами та обов'язками як майбутніх подружжя і батьків, обов'язком повідомити один одному про стан свого здоров'я, попередити наречених про відповідальність за приховання відомостей про наявність перешкод для державної реєстрації шлюбу.
У графі «Для відміток» актового запису про шлюб зазначається: «Особи попереджені про правові наслідки недійсності шлюбу у разі повідомлення завідомо неправдивих даних щодо свого сімейного стану» та проставляються підписи наречених.
<...>
25. Органи державної реєстрації актів цивільного стану зобов’язані у семиденний строк після проведення державної реєстрації шлюбу військовозобов'язаних або призовників надіслати про це повідомлення районним (міським) військовим комісаріатам за місцем перебування таких осіб на військовому обліку (додаток 7).
{Пункт 25 глави 2 розділу ІІІ в редакції Наказу Міністерства юстиції № 616/5 від 21.02.2017}
ОТЖЕ, вимога пред"явлення військово-облікових документів, оцінка їх чинності, відповідності тощо - не входить до кумпетенції державного реєстратора актів цивільного стану та є неправомірною. Відмова від прийняття заяви на цій підставі може бути оскаржена до суду.
Крім того, передбачається право подання заяви, посвідченої нотаріально - представником за довіреністю. При цьому військово-облікові документи заборонено передавати стороннім особам.
В будь-якому разі форма заяви з вказанням військово-облікових даних існує з 2017 року і раніше жодних бюрократичних проблем з одруженням не було, тож це ставлення стурбованих воєнним станом посадових осіб та неофіційні вказівки посадовим особам РАЦС, які не у правовий спосіб перешкоджають реалізації конституційних прав громадян України.
З ДРУГОГО ПИТАННЯ. Питання чинності військово-облікових документів, виданих до 2014 року є доволі дискусійним і в юридичній спільноті, і у судовій практиці. Є кілька рішень адміністративних судів, які зобов"язували державних реєстраторів здійснити реєстрацію місця проживання на підставі Тимчасового посвідчення (замість військового квитка). Суди вказали, що у державного реєстратора немає повноважень надавати оцінку документу та тлумачити Порядок обліку військовозобов"язаних, а лише перевірити відмітку про попереднє прийняття на військовий облік за бажаним місцем реєстрації проживання особи.
Дій і рішення органів державної влади та їх посадових осіб мають грунтуватися на законі. За відсутності прямої нормативної вказівки на недійсність раніше виданих військово-облікових документів - вимога їх заміни є неправомірною. Аналогічно зараз можна вимагати кожного разу міняти водійське посвідчення чи Державний акт на землю, чи нотаріальні документи, бо у них помінявся колір бланку, його форма або дані. Навіть міняти диплом ніхто не вимагає, якщо одружились та змінили прізвище. Про дійсність радянських дипломів про вищу освіту, доцентів, професорів, кандидатів і докторів наук поговорити ніхто не хоче?! - Чомусь вони дійсні і не кажуть, що затвердили форму нових дипломів, тож непогано було б усіх по-новому скласти державні іспити та отримати новий військовий квиток... тобто диплом ))) Без прямої вказівки на такі зміни / обміни тощо - це все незаконно. Порядок обміну раніше виданих військово-облікових документів ні Урядом, ні Міністерством оборони України не затверджено. Якщо військкоматам (ТЦК) не подобалась така ситуація - їм 9 років ніхто не заважав ініціювати перед Міністерством оборони розробку та державну реєстрацію у Мін"юсті нормативно-правового акту з цього питання. Цього зроблено не було. Отже, наразі відповідні вимоги, на моє глибоке переконання, є грубим порушенням конституційних та загальнолюдських принципів правової визначеності, самоуправством та зловживанням службовим становищем.
Нажаль такі дії службових осіб непоодинокі та пов"язані з наданням посадовими особами військових комісаріатів незаконних роз"яснень та неофіційних інструкцій, які не грунтуються на законі, а також чого мовчати - намаганням "вислужитись" та перекласти на інших свої недоліки у роботі з кадрами й мобілізаційним ресурсом, в який роками вкладали гроші (навчання, підготовка, матеріальне забезпечення тощо).
Єдиний вихід - або вимагати прийняття документів, або отримавши вімову у письмовому вигляді - звертатися до суду і в судовому порядку аж до Європейського суду з прав людини - відстоювати своє право на освіту, на шлюб та ін. права, які штучно обмежують недолугі підзаконні акти, якими намагаються латати дірки та корупцію в органах державної влади.
З повагою. Щастя Вашій майбутній сім"ї!
Дякую за розгорнуту відповідь
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Вікторія!
Законодавством визначено, що в разі наявності безпосередньої загрози для життя нареченої або нареченого шлюб реєструється в день подання заяви або в будь‑який інший день на бажання наречених.
Агресія сусідньої держави є саме тією обставиною, що загрожує наразі життю кожного українця, який перебуває на території України.
На час дії воєнного стану існує спрощена процедура оформлення шлюбу. Так, зареєструвати шлюб можна навіть у день подання заяви до органу ДРАЦС або в будь-який інший зручний день.
Для цього нареченим потрібно звернутись до будь-якого органу державної реєстрації актів цивільного стану та подати такі документи:
Отже, пред'явлення воєнного документу не є обов'язковим для одруження.
В той самий час, згідно пункту 57 Постанова Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 р. № 1487 про «Порядок організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів»
"Органи державної реєстрації актів цивільного стану подають в семиденний строк відповідним районним (міським) територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки, органам СБУ, підрозділам Служби зовнішньої розвідки відомості про акти цивільного стану щодо призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 21).".
Також не є обов'язковим пред'явлення воєнного документу до вступу до ВНЗ.
У відповідності із пунктом 34 згаданої вище Постанови:
"З метою ведення персонального військового обліку державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації здійснюють:
надсилання у семиденний строк з дня видання наказу про прийняття на роботу (навчання), звільнення з роботи, завершення навчання (відрахування із закладу освіти) до відповідних районних (міських) територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки, органів СБУ, підрозділів Служби зовнішньої розвідки повідомлень про зміну облікових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів (додаток 4);".
Готовий за Вашим зверненням надати Вам більш предметну консультацію. Успіхів!