Начните консультацию с юристом онлайн
Добрий день.
Маю інформація про право жінки на отримання житла [1] або отримання грошей га купівлю житла [2].
1 - https://guide.diia.gov.ua/view/vziattia-na-kvartyrnyi-oblik-ditei-syrit-ta-ditei-pozbavlenykh-batkivskoho-pikluvannia-3ce3659c-814f-4573-b616-3d4626d2a298
2 - https://guide.diia.gov.ua/view/vyplata-hroshovoi-kompensatsii-za-nalezhni-dlia-otrymannia-zhytlovi-prymishchennia-dlia-ditei-syrit-ta-ditei-pozbavlenykh-batkiv-45c0683e-2bef-48de-bc9e-1d87bb5e7555
Чи можна написати заяву для отримання грошей на купівлю житла, якщо вона вже в черзі на квартирний облік? Скільки приблизно нарахують грошей?
Та в який строк влада має нарахувати гроші на спеціальний рахунок?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (3)
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Романе!
Відповідно до Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 року №615 «Деякі питання забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, житлом та підтримки малих групових будинків», право на отримання грошової компенсації мають особи віком від 16 років у порядку черговості відповідно до дати включення у списки громадян, які користуються правом позачергового одержання жилих приміщень.
Для осіб віком від 16 до 23 років за рахунок субвенції виплачується 100% граничної вартості житла; від 23 до 35 років – 70% граничної вартості житла; старше 35 років – 30% граничної вартості житла. Решта відсотків може бути сплачена за рахунок особистих коштів особи, коштів місцевого бюджету, благодійних коштів від юридичних і фізичних осіб та з інших джерел, не заборонених законодавством.
Отже перебування на черзі для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування не тільки не суперечить отриманню компенсації на купівлю житла для такої категорії осіб, але і доповнює одне одне.
Як я і казав, порядок отримання державних субвенцій на купівлю житла регулюється, в тому числі, постановою КМУ №615.
Згідно пункту 4 постанови:
"Субвенція спрямовується на такі напрями:
нове будівництво приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу, капітальний ремонт/реконструкцію житла для дитячих будинків сімейного типу, яке перебуває в комунальній власності;
продовження та завершення розпочатих у попередніх періодах робіт з будівництва приміщень для розміщення малих групових будинків, житла для дитячих будинків сімейного типу відповідно до проектної документації, затвердженої в установленому законодавством порядку;
придбання житла у прийнятих в експлуатацію житлових будинках для дитячих будинків сімейного типу, соціального житла, житла для дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, зокрема дітей з інвалідністю, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов (далі ― особи);
рецензування звітів про оцінку житла, яке придбавається на вторинному ринку;
розроблення проектної документації на нове будівництво приміщень для розміщення малих групових будинків, на капітальний ремонт/реконструкцію житла для дитячих будинків сімейного типу;
виплату грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення для осіб відповідно до Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615 (далі ― грошова компенсація);
підтримку малих групових будинків відповідно до Порядку підтримки малих групових будинків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 травня 2021 р. № 615."
У відповідності з пункотом 15 Постанови:
"Придбання житла для осіб до досягнення ними 23-річного віку здійснюється за рахунок державного бюджету в розмірі 100 відсотків граничної вартості житла.
Житло придбавається шляхом укладення договору купівлі-продажу, однією з істотних умов якого є заборона на відчуження такого житла протягом десяти років.
Заборона на відчуження такого житла накладається нотаріусом, що посвідчує договір купівлі-продажу, за зверненням органу опіки та піклування, підготовленим місцевим розпорядником, відповідно до вимог законодавства.
Заборона на відчуження такого житла не накладається у разі придбання житла особою після досягнення 23-річного віку."
Далі у пунктах 17,18 і 19 Постанови зазначається:
"17. Казначейство перераховує субвенцію відповідно до Порядку перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 грудня 2010 р. № 1132 (Офіційний вісник України, 2010 р., № 96, ст. 3399; 2015 р., № 7, ст. 161), і Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24 грудня 2012 р. № 1407.
18. Відкриття рахунків, реєстрація, облік бюджетних зобов’язань в органах Казначейства та проведення операцій, пов’язаних із використанням бюджетних коштів, здійснюються в установленому законодавством порядку.
19. Казначейство щомісяця до 25 числа інформує головного розпорядника субвенції та Мінфін про обсяг перерахування субвенції та касові видатки в розрізі місцевих бюджетів, а також об’єктів і напрямів, що фінансуються за її рахунок."
Для опрацювання алгоритму дій звертайтесь без вагань. Постараюсь допомогти.
Юрист, г. Полтава, 4 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня!
Звичайно можна, навіть, необхідно писати заяву тільки тоді, коли жінка стоїть на квартирному обліку.
Адже серед підстав для відмови у виплаті грошової компенсації є неперебування особи на квартирному обліку.
Виплата грошової компенсації на умовах співфінансування з державного, місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством, здійснюється залежно від віку особи:
Решта відсотків сплачується за рахунок місцевих бюджетів та/або інших джерел, не заборонених законодавством.
Особи, які досягли 23-річного віку протягом поточного бюджетного року, мають право на стовідсоткову грошову компенсацію граничної вартості житла.
На грошову компенсацію у розмірі 70 відсотків граничної вартості житла з подальшим зменшенням частки державного бюджету на 10 відсотків щороку, до 50 відсотків - у 2023 році та наступних роках мають право особи, які досягли 35-річного віку протягом поточного бюджетного року.
Гранична вартість придбання житла для осіб визначається за такою формулою:
ГВЖ = (31 + 10) x Вг x Км,
У 2021 році гранична вартість помешкання становила 612 тис. грн, для осіб з інвалідністю – 809 тис. грн.
На яку саме суму грошової компенсації предтендує жінка - повідомлять у структурному підрозділі місцевого органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Гроші нараховуються у порядку черговості. Адже, право на отримання грошової компенсації відповідно Порядку за власним вибором мають громадяни в порядку черговості взяття на квартирний облік.
У зв'язку з тим, що соціальне житло будується не надто активно, черга рухається вкрай повільно. Більше того, деякі категорії громадян можуть стояти в такій черзі десятиліттями, а за цей час можна піднятися на кілька позицій. З цієї причини заздалегідь нічого передбачити не можна.
Готовий проконсультувати по всім додатковим питанням. Всього доброго!
Юрист, г. Сумы, 5 лет опыта
Доброго дня!
отримання соціального житла в України врегульовано у Порядку надання соціального житла, а також урахування площі житла, що перебуває у власності громадянина, якому надається квартира або садибний (одноквартирний) житловий будинок з житлового фонду соціального призначення, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р. № 682.
Відповідно до п. 1 згаданого вище Порядку соціальне житло безоплатно надається громадянинові та членам його сім'ї, що перебувають разом з ним на соціальному квартирному обліку, за рішенням органу місцевого самоврядування, який веде облік, у порядку черговості (позачергово, першочергово або в порядку загальної черги) за умови підтвердження громадянином підстав для отримання такого житла.
Якщо органом місцевого самоврядування за місцем проживання/перебування заявника утворено центр надання адміністративних послуг (ЦНАП), документи подаються виключно через такий центр.
При чому, і що важливо, згідно п.4 згаданого вище Порядку, ЦНАП для підтвердження Вашого права на отримання соціального житла може вимагати у Вас такі документи:
1) довідки про реєстрацію місця проживання громадянина, який перебуває на обліку, та всіх членів його сім’ї за формою згідно з додатком 13 до Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207, зареєстрованих у квартирі (будинку), житловому приміщенні в гуртожитку, кімнаті у комунальній квартирі, які проживають разом з ним і бажають стати на облік разом з ним (крім внутрішньо переміщених осіб, які замість зазначеної довідки подають довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, передбаченої Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509;
2) копії документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, громадянина, який перебуває на обліку, та всіх членів його сім’ї (для осіб, які не досягли14 років, - копії свідоцтв про народження), які проживають разом з ним;
3) довідки про доходи громадянина, який перебуває на обліку, та членів його сім’ї за попередній рік, отримані ними в грошовій формі з будь-яких джерел як на території України, так і за її межами;'
4) відомості про вартість майна, що перебуває у власності громадянина, який перебуває на обліку, та членів його сім’ї на момент взяття на облік (крім вартості майнових прав чи прав власності на нерухоме майно, розміщене на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення (розмежування), а також на майно, яке зруйноване або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення (розмежування);
5) акт приймання-здачі житла у соціальному гуртожитку (для осіб, що проживали в такому гуртожитку).
Серед наведеного вище переліку документів немає довідки з ТЦК, що громадянин взятий чи знятий на/з військового обліку і Ви можете ще раз письмово звернутись до ЦНАПу з вимогою зареєструвати Ваше звернення та видати офіційну відмову у видачі довідки за дорученням, апелюючи до того, що:
1) у Вас вимагають подати непередбачені підзаконним нормативним актом документи;
2) можливість подачі документів та отримання довідки можливе як особисто, так і за дорученням.
Якщо Вам кажуть, що неможливо подавати відповідні документи за дорученням, то це неправда - ось посилання на урядову платформу Дія, де такий варіант подачі документів чітко вказаний: "Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника, шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом)".
Ось відповідне посилання, яке можна показати як у ЦНАПі (так і у ТЦК): https://guide.diia.gov.ua/view/vydacha-dovidky-pro...
Там же Ви можете побачити куди Ви можете оскаржити відмову у надані Вам послуги (видачу довідки) за дорученням - це Окружний адміністративний суд!
До речі, скаргу до Окружного адміністративного суду також можна подавати через представника, тобто за дорученям.
Якщо Ви не переконаєте ЦНАП чи ТЦК та не хочете втрачати час на звернення до Окружного суду - спробуйте податись на отримання довідки через Портал електронних сервісів - ознаймитись з інструкцією щодо дій можна за цим посиланням:
https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/Довідка_про...
+ Разом з цим, треба враховувати негласний фактор: у зв'язку з воєнним станом, з'явились певні категорії населення, які мають право на безкоштовне житло в Україні позачергово (військові, їхні родини й громадяни, які постраждали від бойових дій, і втратили повністю чи у яких пошкоджено житло) і заради них можуть посунути тих громадян, хто хоче отримати житло згідно черги (навіть 25 річної) - на жаль, мають місце випадки затягування у видачі соціального житла нечебто через неповністю зібраний пакет документів, який запитує ЦНАП.
---
Тому Вам треба направити заяву з документами поштою на адресу ЦНАП рекомендованим листом з врученням та Вам мають надати вмотивовану пиьмову відповідь , яку можна оскаржити до суду , як бездіяльність державного реєстратора і зобов язати судом вчинити відповідні дії примусово.
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника.
Хто може звернутися: фізична особа
Документи, що необхідно надати для отримання послуги:
Заява про взяття громадянина на облік
Довідки про реєстрацію місця проживання громадянина, який подає заяву, та всіх членів його сім’ї, зареєстрованих у квартирі (будинку), житловому приміщенні в гуртожитку, кімнаті у комунальній квартирі, які проживають разом з ним і бажають стати на облік разом з ним
Копії документів, що посвідчують особу громадянина та членів його сім'ї
Копія документа, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків (картка платника податків) громадянина, який подає заяву, та всіх членів його сім’ї, які проживають разом з ним
Копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини між членами сім’ї (свідоцтва про народження, свідоцтва про шлюб, свідоцтва про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян), з пред’явленням оригіналів
Копії документів, що підтверджують право громадянина та членів його сім'ї на надання пільг під час взяття на облік
Довідка про доходи громадянина та членів його сім'ї
Відомості про вартість майна, що перебуває у власності громадянина, який подає заяву, та членів його сім’ї на момент взяття на соціальний квартирний облік
Довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщеної особи)
Довідка про прийняття на обслуговування в заклад для бездомних осіб
Копія акта обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири)
До заяви про взяття на облік дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, особи з їх числа, крім зазначених документів, додаються: копії документів, що підтверджують статус дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування, особи з їх числа; довідка про те, що дитина-сирота, дитина, позбавлена батьківського піклування, особа з їх числа не перебуває на обліку за місцем її проживання
Умови і випадки надання
Взяття громадян на соціальний квартирний облік здійснюється за рішенням органу місцевого самоврядування за місцем проживання громадян, які мають право на отримання квартир, садибних (одноквартирних) житлових будинків з житлового фонду соціального призначення, після набуття ними повної цивільної дієздатності відповідно до закону.
Документи подаються до органу місцевого самоврядування за місцем проживання/перебування заявника. Якщо зазначеним органом утворено центр надання адміністративних послуг, документи подаються виключно через такий центр. Документи можуть подаватися через центр надання адміністративних послуг, утворений райдержадміністрацією, на основі узгодженого рішення органу місцевого самоврядування та зазначеної адміністрації.
Житлове приміщення з житлового фонду соціального призначення безоплатно надається громадянинові та членам його сім'ї, що перебувають разом з ним на соціальному квартирному обліку, за рішенням органу місцевого самоврядування, який веде облік, у порядку черговості (позачергово, першочергово або в порядку загальної черги) за умови підтвердження громадянином підстав для отримання такого житла.
Відомості про вартість майна, що перебуває у власності громадянина, який подає заяву, та членів його сім’ї не подаються щодо вартості майнових прав чи прав власності на нерухоме майно, розміщене на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, в населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення (розмежування), а також на майно, яке зруйноване або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції та здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окуповані території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктах, розташованих на лінії зіткнення (розмежування).
Довідки про реєстрацію місця проживання громадянина, який подає заяву, та всіх членів його сім’ї потрібно подавати усім, за винятком внутрішньо переміщених осіб, які замість зазначеної довідки подають довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, передбаченої Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 509, та бездомних осіб, які замість зазначеної довідки подають довідку про прийняття на обслуговування в заклад для бездомних осіб.
Копія документа, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі (картка платника податків), не подається у випадку, коли через свої релігійні переконання особи відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті.
До заяви додаються копії документів, виданих органами державної реєстрації актів цивільного стану або судом, що підтверджують родинні відносини між членами сім’ї (свідоцтва про народження, свідоцтва про шлюб, свідоцтва про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян), з пред’явленням оригіналів.
До заяви також за наявності додається акт обстеження технічного стану житлового приміщення (будинку, квартири), який складається комісією, утвореною районною, районною у місті держадміністрацією, військово-цивільною адміністрацією, виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі утворення) ради, виконавчим органом ради об’єднаної територіальної громади, за формою згідно з додатком до Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. № 505.
Результат та способи отримання результату Рішення про взяття громадянина на облік
Повідомлення про відмову у взятті на соціальний квартирний облік
Отримати результати надання послуги заявник може особисто або через законного представника, поштовим відправленням на вказану при поданні заяви адресу (рекомендованим листом).
Підстави для відмови у наданні послугиПодання документів, які містять недостовірні відомості, що встановлено відповідним органом місцевого самоврядування
Подання документів у неповному обсязі
Подання документів, які містять виправлення
Подання документів, що не підтверджують можливість визнання у встановленому порядку громадянина таким, що потребує надання соціального житла
Скаргу може подавати: оскаржувач, представник оскаржувача
Органи, до яких оскаржується
Окружний адміністративний суд
Нормативні документи, що регулюють надання послуги:
Закон України "Про житловий фонд соціального призначення" статті 10, 16, 20 і 22
Постанова КМУ від 02.09.2020 №776 "Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р. № 682"
Постанова КМУ від 23.07.2008 №682 "Деякі питання реалізації Закону України "Про житловий фонд соціального призначення"" Порядок взяття громадян на соціальний квартирний облік, їх перебування на такому обліку та зняття з нього
Зповагою,
Костянтин Гончаренко