Задайте вопрос юристу

835 юриста готовы ответить сейчас

Ответ за ~15 минут

Задать вопрос на сайте

Военное право, 30 августа 2023, вопрос №91237 160₴

Вчасно не пішов відібрати довідку про виключення з військового обліку і "білий" квиток

Добрий день, в 2016 році мене було виключено з військового обліку за станом здоров'я, але я так і не пішов відібрати довідку про виключення з військового обліку і "білий" квиток, адже перестали присилати повістки і заспокоївся, думав не стане в нагоді, дуже шкода що не забрав, чи є можливість отримати ті документи тепер?

Ответы юристов (5)

    Адвокат Евгений Александрович

    Доброго вечора, Олександр.

    РЕКОМЕНДУЮ ВАМ ПОДАТИ ЗАЯВУ ПРО НАДАННЯ ДОВІДКИ ВЛК ПРО ВЛК ВІДНОСНО ВАС 2016 РОКУ.

    У ЗАЯВІ ТРЕБА ПОСИЛАТИСЯ НА:

    Відповідно до вимог ст.40 Конституції України - «Усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк».

    Згідно до вимог ст.1 Закону України «Про звернення громадян» - «Звернення громадян. Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. …».

    Відповідно до вимог ст.4 Закону України «Про звернення громадян» - «Рішення, дії (бездіяльність), які можуть бути оскаржені. До рішень, дій (бездіяльності), які можуть бути оскаржені, належать такі у сфері управлінської діяльності, внаслідок яких: порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян); створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод; незаконно покладено на громадянина які-небудь обов'язки або його незаконно притягнуто до відповідальності».

    Згідно до вимог ст.18 Закону України «Про звернення громадян» - «Права громадянина при розгляді заяви чи скарги. Громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб, має право: особисто викласти аргументи особі, що перевіряла заяву чи скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяви; знайомитися з матеріалами перевірки; подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає заяву чи скаргу; бути присутнім при розгляді заяви чи скарги; користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку; одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги; висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги; вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень».

    Відповідно до вимог ст.19 Закону України «Про звернення громадян» - «Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг. Органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об'єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов'язані: об'єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги; у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді заяви чи скарги скласти про це мотивовану постанову; на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його заяву чи скаргу; скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням; забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв'язку з заявою чи скаргою рішень; письмово повідомляти громадянина про результати перевірки заяви чи скарги і суть прийнятого рішення; вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення, а також на прохання громадянина не пізніш як у місячний термін довести прийняте рішення до відома органу місцевого самоврядування, трудового колективу чи об'єднання громадян за місцем проживання громадянина; у разі визнання заяви чи скарги необгрунтованою роз'яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення; не допускати безпідставної передачі розгляду заяв чи скарг іншим органам; особисто організовувати та перевіряти стан розгляду заяв чи скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи. У разі необхідності та за наявності можливостей розгляд звернень громадян покладається на посадову особу чи підрозділ службового апарату, спеціально уповноважені здійснювати цю роботу, в межах бюджетних асигнувань. Це положення не скасовує вимоги абзацу дев'ятого частини першої цієї статті».

    Так, за вимогами ст.19 Конституції України – «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України».

    Згіднодо вимог ст.21 Конституції України – «Усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними».

    Відповідно до вимог ст.22 Конституції України – «Права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод».

    ЯКЩО ЗАПИСИ ЗБЕРЕГЛИСЯ, ТО ШАНС ОТРИМАТИ ДОВІДКУ ВЛК ТА ТИМЧАСОВЕ ПОСВІДЧЕННЯ ПРО ВИЗНАННЯ НЕПРИДАТНИМ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ З ВИКЛЮЧЕННЯМ.

    Всього доброго.

    Турчин Ярослав Александрович

    Вітаю! У Вас паспорт громадянина України у формі книжечки чи ID-карта? Якщо перший випадок, то що за відмітка стоїть у паспорті чи стоїть взагалі? Відмітка у паспорт про виключення з військового обліку є належним підтвердженням виключення з обліку та не дає підстави на вулиці вимагати від Вас пред"явлення військово-облікових докумнтів, що підтверджують це.

    Айвазян Юрий Климентьевич
    100%

    Доброго дня, Олександре!

    Шанси відновити Вашу довідку з висновком ВЛК та повернути військово-обліковий документ є! Врешті решт, Ви отримали їх у законний спосіб, і ці документи повинні зберігатися у Вашій обліковій справі!

    Для того треба написати заяву відповідного змісту до ТЦК, де Ви стояли на обліку у 2016 році. Доречи, я можу Вам допомогти в цьому і зробити у цей військомат адвокатський запит. Так буде скорше і ефективніше.

    Проте, якщо ТЦК Вам відмовить, таке рішення можно легки оскаржити.

    Законом передбачена можливість оскарження рішення ТЦКСП:

    По-перше, скарги на незаконні дії представників «військоматів», пов’язані із процесом мобілізації можуть бути в усній формі викладені на гарячій лінії Міністерства Оборони: 0-800-500-410, 0-800-500-442, 044-454-44-99 (нижче більш детально).

    По-друге, скарги на порушення законодавства під час мобілізації подаються керівнику Центру комплектування та соціальної підтримки (воєнкому) або до вищестоячого обласного ТЦКСП (військкомату).

    Скарга має містити детальний опис обставин порушення і клопотання про припинення порушення.

    По-третє, у випадку відсутності належної реакції «воєнкома), незаконні дії, що стосуються мобілізації можуть бути оскаржені до адміністративного суду. Для отримання правової допомоги з цього питання необхідно звернутися до адвоката.

    Гарячі лінії Міністерства оборони та ЗС України

    0 800 50 04 42

    Call-центр Міністерства оборони Українидля вирішення проблемних питань та координації розгляду звернень громадян:

    Розпорядок роботи Саll-центру Міністерства оборони України

    Понеділок — четвер з 09.00 до 18.00

    П’ятниця з 09.00 до 16.45

    Перерва на обід з 13.00 до 13.45

    Субота з 09.00 до 15.00

    Call-центр Збройних Сил України для забезпечення своєчасного та якісного розгляду звернень (заяв) громадян. До нього входять Call-центри видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань, Call-центри Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь", Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги.

    Номер багатоканального зв'язку Call-центру Збройних Сил України — 0800500410, (044) 454-44-99.

    Графік роботи Call-центрів видів, окремих родів війск (сил) Збройних Сил України, оперативних та повітряних командувань - у робочі дні з 09.00 до 18.00.

    Графік роботи Call-центрів Командування об'єднаних сил, ОТУ "Північ", ОТУ "Схід", ОУВ "Південь" —цілодобово, щоденно.

    Графік роботи Call-центру Головнокомандувача Збройних Сил України, Психологічної допомоги — у робочі дні з 09.00 до 18.00. Електронна адреса: Call-center_ZSU@mil.gov.ua.

    «Гаряча лінія» з питань проходження військової служби за контрактом, в тому числі для бажаючих вступити до українського війська, відповіді на телефонні дзвінки за телефоном

    0 800 500 051 — щоденно з 09.00 до 18.00 крім суботи та неділі.

    Виникне потреба у отриманні роз'яснень з радістю готовий їх надати!

    З повагою, адвокат Айвазян.

    Кирда Вячеслав Володимирович

    Вітаю, Олександре!

    Добрий день, в 2016 році мене було виключено з військового обліку за станом здоров'я, але я так і не пішов відібрати довідку про виключення з військового обліку і "білий" квиток, адже перестали присилати повістки і заспокоївся, думав не стане в нагоді, дуже шкода що не забрав, чи є можливість отримати ті документи тепер?

    ТАК, ДІЙСНО, ЦЕ ПРИКРА СИТУАЦІЯ. ЗАРАЗ ОТРИМАТИ ВІЙСЬКОВО-ОБЛІКОВИЙ ДОКУМЕНТ З 2016 РОКУ ВИДАЄТЬСЯ СКЛАДНИМ.

    ВИ ПОВИННІ МАТИ ХОЧА Б ПЕВНІ ДОКАЗИ ТОГО, ЩО ВИ ОТРИМАЛИ САМЕ ВИСНОВОК ПРО НЕПРИДАТНІСТЬ ДО ВІЙСЬКОВОЇ СЛУЖБИ З ВИКЛЮЧЕННЯМ З ВІЙСЬКОВОГО ОБЛІКУ У 2016 РОЦІ. ЧИ МАЄТЕ ВИ ЩОСЬ ІЗ ТАКОГО?

    ЯКЩО ТАК - МОЖНА СПРОБУВАТИ ПОДАТИ ВІДПОВІДНУ ЗАЯВУ ДО ТЦК, АЛЕ ПОПЕРЕДНЬО ОБДУМАВШИ ВСІ "ЗА" ТА "ПРОТИ".

    Всього доброго. Успіхів! З повагою!

    Дерій Владислав Олегович

    Доброго дня!

    Все залежить від дій ТЦК. По великому рахунку у них повинні зберігатися документи щодо Вашої непридатності до військової служби, але у наш час досить розповсюджені неправомірні дії з їхнього боку.

    Щоб отримати військовий квиток (або тимчасове посвідчення військозобов'язаного) напишіть заяву до ТЦК про повернення військово-облікового документа та довідки ВЛК.

    Якщо у Вас не буде доказів про виключення з військового обліку - з боку ТЦК можуть заявити, що Ви стоїте на військовому обліку та зобов'язати ще пройти ВЛК.

    Якщо таких доказів немає - до ТЦК краще звертатися, якщо у Вас є підстава для відстрочки згідно ст.23 ЗУ "Про військовий обов'язок та військову службу"

    У разі виникнення додаткових питань та бажання персонально поспілкуватись- натискайте "звернуутися". Всього доброго!


Похожие вопросы


Кодексы Україна

Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс України