Начните консультацию с юристом онлайн
Я вступаю на магістратуру цього року, і після наказу про зарахування хочу подати заяву про відстрочку в ТЦК. Я вже бачив таку інформацію що дуже часто ТЦК не оформлюють відстрочку в подібних ситуаціях без проходження ВЛК. А після проходження ВЛК дають мобілізаційне розпорядження і по суті обманом позбавляють людини законної відстрочки.
Окрім цього є варіант не приходити особисто в ТЦК і відправити заяву на відстрочку рекомендованим листом, і потім вже прийти за довідкою про надання відстрочки.
Цитата зі ЗМІ:
"Якщо під час візиту до ТЦК там відмовляються приймати документи, які підтверджують відстрочення, то пакет нотаріально завірених копій та заяву слід надіслати до військкомату рекомендованим листом із описом "Укрпоштою". Підпис про отримання такого листа підтверджує, що ви надали документи, і ТЦК має розглянути їх."
Наскільки це реально працює? Як впевнитись що ТЦК отримав лист і не проігнорував його?
Похожие вопросы
Кодексы Україна
Кодекс України з процедур банкрутства Кодекс цивільного захисту України Кримінальний процесуальний кодекс України Митний кодекс України Повітряний кодекс України Податковий кодекс України Кодекс адміністративного судочинства України Цивільний процесуальний кодекс України Кримінально-виконавчий кодекс України Господарський кодекс України Цивільний кодекс України Сімейний кодекс України Земельний кодекс України Кримінальний кодекс України Водний кодекс України Кодекс торговельного мореплавства України Про надра Лісовий кодекс України Господарський процесуальний кодекс України Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 213 - 330) Кодекс України про адміністративні правопорушення (статті 1 - 212-21) Житловий Кодекс Української РСР Європейський кодекс соціального забезпечення Бюджетний кодекс УкраїниНовое в блогах Юристи.UA
Ответы юристов (5)
Юрист, г. Чернигов, 6 лет опыта
Общаться в чатеВітаю, Василь!
Я вступаю на магістратуру цього року, і після наказу про зарахування хочу подати заяву про відстрочку в ТЦК. Я вже бачив таку інформацію що дуже часто ТЦК не оформлюють відстрочку в подібних ситуаціях без проходження ВЛК. А після проходження ВЛК дають мобілізаційне розпорядження і по суті обманом позбавляють людини законної відстрочки.Окрім цього є варіант не приходити особисто в ТЦК і відправити заяву на відстрочку рекомендованим листом, і потім вже прийти за довідкою про надання відстрочки.Цитата зі ЗМІ:"Якщо під час візиту до ТЦК там відмовляються приймати документи, які підтверджують відстрочення, то пакет нотаріально завірених копій та заяву слід надіслати до військкомату рекомендованим листом із описом "Укрпоштою". Підпис про отримання такого листа підтверджує, що ви надали документи, і ТЦК має розглянути їх."
Наскільки це реально працює? Як впевнитись що ТЦК отримав лист і не проігнорував його?
ТАК, ЦЕ ПРАЦЮЄ. АЛЕ ТУТ ПОТРІБНО ВРАХОВУВАТИ ТАКИЙ МОМЕНТ: ПОДАВАТИ ДО ТЦК ДОКУМЕНТИ, ЯКІ НАДАЮТЬ ПРАВО НА ВІДСТРОЧКУ ВІД МОБІЛІЗАЦІЇ, ВИ ЗОБОВ'ЯЗАНІ ОСОБИСТО. ТОМУ ВІДПРАВЛЯТИ ДОКУМЕНТИ НАПЕРЕД Я НЕ ВБАЧАЮ ЖОДНОГО СЕНСУ.
ЯКЩО У ХОДІ ВІДВІДУВАННЯ ТЦК У ВАС ДІЙСНО НЕ БУДУТЬ ПРИЙМАТИ ДОКУМЕНТИ, ТОДІ ЇХ ВАРТО НАПРАВЛЯТИ ПО ПОШТІ РЕКОМЕНДОВАНИМ ЛИСТОМ З ПОВІДОМЛЕННЯМ ПРО ВРУЧЕННЯ З ОПИСОМ ВКЛАДЕННЯ. ЦЕ ДІЙСНО ПРАВИЛЬНИЙ АЛГОРИТМ ДІЙ. ОСКІЛЬКИ ЛИСТ БУДЕ РЕКОМЕНДОВАНИЙ, ВАМ ПРИЙДЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОТРИМАННЯ ЦЬОГО ЛИСТА АБО НА АДРЕСУ, АБО ПО ТЕЛЕФОНУ.
ОБОВ'ЯЗКУ ПОДАВАТИ ІНФОРМАЦІЮ ДО ТЦК ПРО ВСТУП У ВАС НЕМАЄ, ОСКІЛЬКИ ЦЕ ПОВНОВАЖЕННЯ ВАШОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ. ЯКОСЬ ТАК.
ЯКЩО ТРЕБА ДОПОМОГА У ПОДАННІ ЗАЯВИ АБО ЇЇ ПІДГОТОВЦІ, З РАДІСТЮ ДОПОМОЖУ.
Успіхів. Всього доброго!
Адвокат, г. Николаев, 33 года опыта
Общаться в чатеДоброго дня, Василю!
Перш за все, хочу підтвердити той факт, що вступ на денну форму навчання у ВНЗ дає Вам право на відстрочку.
Стаття 23 ЗАКОНУ УКРАЇНИ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text
надає вичерпний перелік категорій осіб, які можуть мати право на відстрочку від призову на військову службу під час мобілізації:
Зокрема в ній зазначено:
«Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти;
{Абзац другий частини статті 23 в редакції Законів № 2745-VIII від 06.06.2019, № 2196-IX від 14.04.2022}"
Дійсно заяву для отримання відстрочки можна відправити у ТЦК Укрпоштою рекомендованим листом з описом вкладення. Заява пишеться у вільній формі з обов'язковим вказування підстави для відстрочки, на яку я звернув Вашу увагу вище. За потреби таку заяву Вам можу підготувати я.
До заяви треба додати нотаріально завірені копії паспорту, ІНН, військово-облікового документу, студентського квитка (за наявності).
Також треба додати довідку про зарахування до ВНЗ за підписом ректора і довідку форми 20,
Виникне потреба у отриманні роз'яснень з радістю готовий їх надати!
З повагою, адвокат Айвазян.
Юрист, г. Днепр, 6 лет опыта
Доброго дня.
Так, Ви дійсно можете скористатися таким правом. Але можете відправити їх поштою після того, як у Вас їх не приймуть особисто при відвідуванні ТЦК СП.
Я б порадила Вам звернутися до адвоката про надання правової допомоги, який би діяв у Ваших інтересах і особисто звернувся до ТЦК СП із заявою та додатками про наданняя відстрочки. Це повірте, спрацює!! І Вам не прийдеться йти.
Як впевнитись що ТЦК отримав лист і не проігнорував його?
Ви отримаєте повернене та підписане ТЦК та СП корінець повідомлення про вручення, таким чином дізнаєтесь, що вони його отримали.
Юрист, г. Харьков, 16 лет опыта
Общаться в чатеВітаю! А Ви і не маєте впевнюватись, що ТЦК отримав лист. Якщо лист повернеться з пошти на Вашу адресу з відміткою про повернення за закінченням строків зберігання - це буде доказом бездіяльност ТЦК та нездатності наледним чином організувати свою роботу по діловодству, як це належить будь-яким органам влади, в т.ч. військового управління та керівництва.
Відповідно до статті 40 Конституції України усі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Згідно статті 1 Закону України "Про звернення громадян" (далі - Закон) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.
Військовослужбовці, працівники органів внутрішніх справ і державної безпеки, а також особи рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України мають право подавати звернення, які не стосуються їх службової діяльності.
Згідно з частиною першою статті 15 Закону органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.
Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого терміну. Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку!!!
Лист слід направляти рекомендованим цінним листом з описом вкладення. За № трекеру Укрпошти Ви дізнаєтесь чи отримав його адресат. Якщо ні, лист має повернутись Вам. Збережіть його не розпаковуючи. Надалі його можна використати в суді у разі спроб штрафування Вас.
Успіхів Вам у цьому питані і навчанні! Бережіть себе!
Юрист, г. Сумы, 12 лет опыта
Доброго дня, Василь!
Як правильно подати заяву на відстрочку рекомендованим листом? - так, після зарахування до закладу вищої освіти Ви можете надіслати заяву про відстрочку + копію довідки про навчання до військкомату, в якому Ви стоїте на військовому обліку (поштою цінним листом із описом вкладення та повідомленням про вручення). Це потрібно на випадок, якщо у військкоматі не захочуть приймати ваші документи (досить часто говорять, що приймуть їх тільки після того, як особа пройде ВЛК). Як тільки військкомат все отримає, можете йти туди разом із оригіналами всіх документів (в тому числі довідки про навчання) та ще раз подавати заяву на оформлення відстрочки та внесення відповідних відомостей до Реєстру (однак, вже з оригіналом довідки про навчання). Хоча у моїй практиці були випадки, коли військкомат надсилав особі відповідь про те, що вона має право на відстрочку. У такому випадку йти до військкомату вже непотрібно, тому що на руках буде докуметальне підтвердження відстрочки (відповідь військкомату на заяву, надіслану поштою).
Згідно з пунктами 59, 61 Правил надання послуг поштового зв`язку, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 05.03.2009 № 270, внутрішні поштові відправлення з оголошеною цінністю з описом вкладення подаються для пересилання відкритими для перевірки їх вкладення.
У разі приймання внутрішніх поштових відправлень з оголошеною цінністю з описом вкладення бланк опису заповнюється відправником у двох примірниках. Працівник поштового зв`язку повинен перевірити відповідність вкладення опису, розписатися на обох його примірниках і проставити відбиток календарного штемпеля. Один примірник опису вкладається до поштового відправлення, другий видається відправникові. На примірнику опису, що видається відправникові, працівник поштового зв`язку повинен зазначити номер поштового відправлення. За бажанням відправника на примірнику опису, що вкладається до поштового відправлення, вартість предметів може не зазначатися.
Згідно із пунктом 3.2.1.2 Порядку пересилання поштових відправлень, затвердженого наказом Українського державного підприємства поштового зв`язку "Укрпошта" від 12.05.2006 року №211 при прийманні листа (бандеролі) з оголошеною цінністю з описом вкладення працівник зв`язку звіряє вкладення з описом ф.107, а також перевіряє відповідність місця призначення, найменування адресата та суми оголошеної цінності, зазначених на відправленні та примірнику опису, розписується на ньому і проставляє відбиток календарного штемпеля. Форма опису вкладення передбачає, що внесення виправлень до опису вкладення не допускається, про що зазначено безпосередньо на бланку опису вкладення.
Отже, належними доказами направлення заяви на відстрочку + додатків до неї є оригінали розрахункового документу (оригінал поштової квитанції чи фінансового чека) та опису вкладення у цінний лист з поіменним переліком документів, видані відправникові поштового відправлення.
Закон України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3543-12#Text):
Стаття 23. Відстрочка від призову на військову службу під час мобілізації
Призову на військову службу під час мобілізації, на особливий період не підлягають також:
здобувачі професійної (професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти, асистенти-стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти.
Закон України "Про вищу освіту" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text):
Стаття 28. Типи закладів вищої освіти
1. В Україні діють заклади вищої освіти таких типів:
3) коледж - заклад вищої освіти або структурний підрозділ університету, академії чи інституту, що провадить освітню діяльність, пов’язану із здобуттям ступеня бакалавра та/або молодшого бакалавра, проводить прикладні наукові дослідження та/або творчу мистецьку діяльність.
Стаття 61. Особи, які навчаються у закладах вищої освіти
1. Особами, які навчаються у закладах вищої освіти, є:
1) здобувачі вищої освіти;
2. Здобувачами вищої освіти є:
1) студент - особа, зарахована до закладу вищої освіти з метою здобуття вищої освіти ступеня молодшого бакалавра, бакалавра чи магістра;
Закон України "Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1951-19#Text):
Стаття 3. Основні засади ведення Реєстру
1. Основними засадами ведення Реєстру є:
1) обов’язковість внесення до Реєстру передбачених цим Законом відомостей про призовників, військовозобов’язаних та резервістів;
Стаття 6. Відомості Реєстру
1. До Реєстру заносяться та зберігаються в базі даних Реєстру такі відомості про призовників, військовозобов’язаних та резервістів:
1) персональні дані;
2) службові дані.
Стаття 7. Персональні дані призовника, військовозобов’язаного та резервіста
1. До персональних даних призовника, військовозобов’язаного та резервіста належать:
16) відомості про освіту та спеціальність;
Стаття 9. Права та обов’язки призовників, військовозобов’язаних та резервістів
1. Призовник, військовозобов’язаний та резервіст має право:
1) отримувати інформацію про своє включення (невключення) до Реєстру та відомості про себе, внесені до Реєстру;
2) звертатися в порядку, встановленому розпорядником Реєстру, до відповідного органу ведення Реєстру з мотивованою заявою щодо неправомірного включення (невключення) до Реєстру запису про себе, виправлення недостовірних відомостей Реєстру.
2. Призовник, військовозобов’язаний та резервіст зобов’язаний подавати до органу ведення Реєстру достовірну інформацію про свої персональні дані, що вносяться до Реєстру.
Стаття 14. Ведення Реєстру
1. Ведення Реєстру включає:
1) внесення запису про призовників, військовозобов’язаних та резервістів до бази даних Реєстру для взяття на облік або при відновленні на військовому обліку з перевіркою відповідності персональних та службових даних призовників, військовозобов’язаних та резервістів існуючим обліковим даним;
2) внесення змін до персональних та службових даних призовників, військовозобов’язаних, резервістів на підставі відомостей органів виконавчої влади, інших державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, закладів освіти незалежно від підпорядкування і форми власності, а також відомостей, що подаються органу ведення Реєстру призовниками, військовозобов’язаними, резервістами;
УСПІХІВ!